En oikein tiedä, mihin tämä kysymys kuuluisi - en nähnyt ainakaan suorilta lankaa joka käsittelis yleisesti suoratoistopalveluita. Jos lähtökohta on se et haluais katsella mahdollisimman suurella kirjolla elokuvia, sarjoja ja mielellään HDR höysteillä, missä näitä on eniten? Mulla ei ole itsellä mitään pakettia tilattuna - missä on paras bang for the buck jos tämmönen sisältö kiinnostaa? Netflixin paketin saa 4K:na n. 16 eur/kk joka ei ole kohtuuton, siellä on kai HDR matskua paljolti kans?
Yhdessäkään palvelussa ei ole riittävästi laadukasta katsomista, vaan nykytilanne on se, että tarjonta on hajautunut todella pahasti. Ja vaikka ottaisit kaikki yleiset streamauspalvelut, voit olla aika varma, että kun tekisi mieli katsoa juuri SE elokuva, sitä ei sitten ole missään tarjolla. Eli kannattaa ottaa yksi tai kaksi ja vaihdella niitä aina kun huvittaa.
Jotain omia mielipiteitä ja horinaa palveluista, joita käytän tai olen käyttänyt:
Netflix: ehkä eniten tarjontaa, sekä omaa tuotantoa että "perinteisiä" elokuvia. Tekevät isolla budjetilla vaikka mitä, joten N-logo (Netflixin oma tuotanto) yläkulmassa tarkoittaa ennemmin paskaa kuin laatua. Tulee kohtalaisen verran uutta (tai siis vaihtuu, kun jotain poistuu) katseltavaa. Uudella tarkoitan sellaista joka ei ollut palvelussa aiemmin ja tulee sinne, ei välttämättä uutta tuontoa. Todella kallis jos haluaa 4K-laadun.
Disney+: piirrettyjä lapsille, klassikkosarjoja ja elokuvia. Itse en oikein tätä osaa suositella aikuiselle, tai ainakin ne kiinnostavat klassikkoelokuvat on katsottu aika äkkiä.
HBO: Pitkälti omaa tuotantoa, HBO:n omia sarjoja. Usein ollut laadun tae, ja löytyy muutama todella huippu sarja. Kannattaa ehdottomasti ottaa ja katsoa ainakin parhaat. Kun ne on katsottu läpi, voi olla, että ei taas heti löyty mitään jännää.
Apple+: Applen omaa tuotantoa pelkästään. En löytänyt itse juurikaan kiinnostavaa katsottavaa, ehkä pari ok sarjaa.
Amazon Prime: Ei ole ollut minulla vuosiin, mutta jonkun verran mielenkiintoista omaa tuotantoa ja taitaa olla myös perinteisten elokuvastudioiden leffoja.
Viaplay: Nykyään siis joku Elisa Viihde Viaplay. Täällä ehkä eniten uudehkoja elokuvia, mutta tarjonta oli aika nopeasti katsottu läpi.
Jotain
Ruutua ja
Cmorea olen myös käyttänyt joskus, mutta ne unohtaisin itse kokonaan.
Netflixin, HBO:n ja Disney+:n sisällön näkee kätevästi
Flixablesta.