Näytönohjaimet - Yleisthreadi, mikä kortti minulle?

No sehän on NVidian hitain erillinen näytönohjain nykyisestä generaatiosta. Kyllä se on ihan oikeasti hidas ja suorituskykyynsä nähden törkyhintainen.

Mitä sille on sit vaihtoehtoja? Jos jätetään käytetyt laskuista pois. Tai mikä siitä tekee hitaan? Eikö se kuitenkin 1080p resolla anna ihan hyvät fps:t pelissä kuin pelissä, jos ei ihan laita graffoja täysille?

Tässähän se ongelma on. Kolmensadan euron kortin nykypäivänä pitäisi pyörittää pelejä jo hyvin sujuvasti 1440p resoluutiolla. Kymmenen vuotta sitten juhlittiin GTX 970:n suorituskykyä hintaansa nähden ja oltiin iloisia että pelit pyöri 1080p resoluutiolla. Teknologian kuuluu kehittyä eteenpäin tuossa ajassa.

Mitä sille on sit vaihtoehtoja? Jos jätetään käytetyt laskuista pois. Tai mikä siitä tekee hitaan? Eikö se kuitenkin 1080p resolla anna ihan hyvät fps:t pelissä kuin pelissä, jos ei ihan laita graffoja täysille?
Niinno, jos uusi hinnat alkaen - näyttis pitää ostaa, niin eipä tuossa paljoa ole vaihtoehtoja. 7600XT on saman hintainen ja yhtä "nopea", mutta tuplasti isommalla (16GB) muistilla (silti kallis ja PCIe4.0x8 sekä tosi ahdas muistikaista, aivan kuten 4060), 7700XT on viitisen kymppiä kalliimpi mutta melkein puolet nopeampikin (ja puolet enemmän muistia), eli paljon parempi hinta/suorituskyky.

EDIT: Itse ostin alkuvuodesta käytetyn 5700XT:n satasella kakkoskoneeseen, siinä on hinta/suorituskyky erinomaisesti kohdallaan 1080p:llä. 60Hz paska näyttö vaan jää pahasti jalkoihin, mutta onpahan hiljainen/viileä VSYNC päällä..

Viimeksi muokattu:
Niinno, jos uusi hinnat alkaen - näyttis pitää ostaa, niin eipä tuossa paljoa ole vaihtoehtoja. 7600XT on saman hintainen ja yhtä "nopea", mutta tuplasti isommalla (16GB) muistilla (silti kallis ja PCIe4.0x8 sekä tosi ahdas muistikaista, aivan kuten 4060), 7700XT on viitisen kymppiä kalliimpi mutta melkein puolet nopeampikin (ja puolet enemmän muistia), eli paljon parempi hinta/suorituskyky.

EDIT: Itse ostin alkuvuodesta käytetyn 5700XT:n satasella kakkoskoneeseen, siinä on hinta/suorituskyky erinomaisesti kohdallaan 1080p:llä. 60Hz paska näyttö vaan jää pahasti jalkoihin, mutta onpahan hiljainen/viileä VSYNC päällä..
Hinta.fi halvin 4060 279e ja halvin 7700 XT 449e eli aika reilu viisikymppinen kyllä vai onko mulla mennyt jotain ohi?

7700 XT:n hinta sais tulla alaspäin kyllä. Selvästi parempi kuin nuo halvimmat rutkut mutta tuo 170e hintaero (ellei mulla jää nyt jotain tajuamatta) varmasti tuntuu budjettirakentajilla. Toiseen suuntaan hintaero sitten seuraavaan askeleeseen vain 50e kun oon 99% varma että juuri näin 499e 7800 XT:n niin sitten ottaa mieluummin jo sen.

7700 XT olis oikeasti hyvä kortti tohon väliin, johon Nvidialta ei oo oikein mitään järkevää mutta hinta on huono vertaa kumpaan suuntaan tahansa.

Hinta.fi halvin 4060 279e ja halvin 7700 XT 449e eli aika reilu viisikymppinen kyllä vai onko mulla mennyt jotain ohi?

7700 XT:n hinta sais tulla alaspäin kyllä. Selvästi parempi kuin nuo halvimmat rutkut mutta tuo 170e hintaero (ellei mulla jää nyt jotain tajuamatta) varmasti tuntuu budjettirakentajilla. Toiseen suuntaan hintaero sitten seuraavaan askeleeseen vain 50e kun oon 99% varma että juuri näin 499e 7800 XT:n niin sitten ottaa mieluummin jo sen.

7700 XT olis oikeasti hyvä kortti tohon väliin, johon Nvidialta ei oo oikein mitään järkevää mutta hinta on huono vertaa kumpaan suuntaan tahansa.
Kun päivällä katoin, niin jossain oli 7700XT n. 400 euroon(siis ilman alea). Tuo 4060:n 279€ puolestaan on BF-alehinta. Normaalisti nuo pyörivät 350 nurkilla, mitä olen kattonut.

Kun päivällä katoin, niin jossain oli 7700XT n. 400 euroon(siis ilman alea). Tuo 4060:n 279€ puolestaan on BF-alehinta. Normaalisti nuo pyörivät 350 nurkilla, mitä olen kattonut.
Tasan 300e on saanut 4060 jo hyvän tovin. Ja toi 400e 7700XT oli se mikä multa mennyt ohi. Sillä hinnalla varmaan meniskin kuumille kiville kun +33% hinnalla suurin piirtein saman verran tehoa ja se 4gb eli 50% lisää muistia.

Harmittavasti tolla nykyisellä hinnalla liian kallis tonnin koneisiin, joita täälläkin kysellään joka päivä niin niihin menee kaikkiin 4060. Ja sitten toisaalta liian lähellä 7800 XT:tä, en näe miten juuri tuossa olis se 50-100e, jonka joku haluaa säästää sitten vähän kalliimmassa pelikoneessa.

Verkkokauppa.com ja Gigantti myi Asuksen Dualia 400€ bf-tarjouksena.

7700xt ongelma on kokoajan ollut se, että sen hinta on liian lähellä 7800xt mallia :( Oli sitten kyse tarjouksesta tai normihinnasta.

Verkkokauppa.com ja Gigantti myi Asuksen Dualia 400€ bf-tarjouksena.

7700xt ongelma on kokoajan ollut se, että sen hinta on liian lähellä 7800xt mallia :( Oli sitten kyse tarjouksesta tai normihinnasta.
Joo niinhän se oli heti julkaisusta lähtien. Jossain välissä taisi olla pieni hetki, kun 7700 XT:n hinta oli laskenut reilummin ja sen ostaminen saattoi olla jopa ihan järkevää. Mutta aika pian halpeni 7800 XT:tkin niin samassa pattitilanteessa tuo 7700 XT on ollut aika lailla koko olemassaolonsa ajan.

EDIT: mainittakoon vertailun vuoksi että mä ostin vuosi sitten BF -tarjouksesta 6700 XT:n 330e. Häviäähän se 7700 XT:lle mutta oli selvästi halvempikin, pieksee noi nykyiset molempien valmistajien hinnat alkaen -mallit ja on se 12gb muistia. Jos 7700 XT:n hintaa on jostain syystä niin vaikeaa tiputtaa niin olis AMD jatkanut vaan sen 6700 XT:n valmistamista. Varmaan menis kaupaks tänäkin päivänä.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 944
Jäsenet
74 518
Uusin jäsen
Nitro_Main

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom