Laitetaan ja laitetaan välimuodoista kans, on jo toinen idea päässä mutta laitetaan ensin kasaan tämä ensimmäinen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja niin se kotelon muoto elääLaitetaan ja laitetaan välimuodoista kans, on jo toinen idea päässä mutta laitetaan ensin kasaan tämä ensimmäinen
Jeps siihen seuraavaan liittyykin sit Ryzen ja vesiJa niin se kotelon muoto elää
Tällä hetkellä ulkomailla on näitä jo enemmän kuin suomessa, kahdella ulkomaisella foorumilla on projektista kuvaus ja suomessa on tämä alkuperäinen kehitysketju.
Oliko näihin ulkomaisiin foorumeihin linkkiä tarjolla?
Vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta. Olen yrittänyt itse miettiä vanerilevystä tehtyä viritystä, jolla saisi kasattua kaapin sisälle ATX emon, ATX powerin mielellään emolevyn alle ja vielä johonkin pari 120 mm radia kiinni. Täytyy perehtyä tähän vielä tarkemmin, mutta ainakin nopean lukemisen perusteella tämähän vaikuttaa juuri sellaiselta ratkaisulta, mitä olen miettinyt.
Ehdottomasti ketju seurantaan ja tuollainen IO-Techin labraan testattavaksi!
Eiks sillä oo tasan 4? iso ja pieni emo ja iso ja pieni virtalähde.Ja sulla on ihan liikaa vaihtoehtoja noista. Ei osaa päättää minkä valitsee
Niin loput vaihtoehdot ovatkin sitten kasaajan päässäEiks sillä oo tasan 4? iso ja pieni emo ja iso ja pieni virtalähde.
Tämä oli aamulla vielä ehjä ja litteä alumiinilevy, siitä olisi voinut tehdä vaikka mitä, mutta päivällä joku sitten teki siihen reikiä ja väänteli mutkalle, sitten vielä jotain messinkiruuvejakin on illan mittaan sotkettu sekaan, nyt ei kelpaa enää alumiinitölkkien kanssa kierrättääkkään..
Tämähän on lähinnä ohuesta alumiinista tehty komponenttirunko, eli tuommoinen opencase idea vaatii loppukäyttäjän tekemään ne tukirakenteet. Nyt jo powerin saa kiinnikkeillä alle, hommat jostain 3dtulostetun kovokehikon tai teet semmosen vaikka puusta niin siinä on jo toiseen nurkkaan tukirakenne niin enää tarttee taakse jotain. Mutta jos vaikka tahot laittaa näytön tuohon casen päälle niin tuo alumiini ei silloin kestä runkona vaan pitää olla se itse rakennettu ulkoinen tukiranka sillä pöydälläTämä ATX kehikko näyttää todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta siinä kohtaa, kun mietin päivitystä Skylake-X:ään. Paljonko sillä kehikolla on leveyttä ja syvyyttä? Mun kaappi on bout 35 senttiä leveä ja tuon kuvan perusteella pitäisi mennä, mutta varmaan hyvä varmistaa.
Sitten jossain vaiheessa kun alat rakentelemaan tähän erilaisia laajennusosia, niin pienellä vaivalla varmaan saisi tehtyä neljä jalkaa, jolloin tuon kehikon alle voisi tarvittaessa sijoittaa tavaraa (PSU). Ja siitä kun vielä tuunaat lisää, niin vaihtoehtoisesti neljä jalkaa voisi kiinnittää siihen kehikkoon niin, että tuon päälle saisi toisen ATX emon kokoisen levyn ilman reikiä, jota taas voisi käyttää "pöytänä"
Kyllä tälle projektille kannattaisi jo alkaa suunnittelemaan omaa verkkokauppaa tai vähintään olla yhteydessä jälleenmyyjiin. Mutta en varmaan ole kovin väärässä, jos veikkaan että jotain tälläistä on jo ollut kehitteillä
Tämä ATX kehikko näyttää todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta siinä kohtaa, kun mietin päivitystä Skylake-X:ään. Paljonko sillä kehikolla on leveyttä ja syvyyttä? Mun kaappi on bout 35 senttiä leveä ja tuon kuvan perusteella pitäisi mennä, mutta varmaan hyvä varmistaa.
Sitten jossain vaiheessa kun alat rakentelemaan tähän erilaisia laajennusosia, niin pienellä vaivalla varmaan saisi tehtyä neljä jalkaa, jolloin tuon kehikon alle voisi tarvittaessa sijoittaa tavaraa (PSU). Ja siitä kun vielä tuunaat lisää, niin vaihtoehtoisesti neljä jalkaa voisi kiinnittää siihen kehikkoon niin, että tuon päälle saisi toisen ATX emon kokoisen levyn ilman reikiä, jota taas voisi käyttää "pöytänä"
Kyllä tälle projektille kannattaisi jo alkaa suunnittelemaan omaa verkkokauppaa tai vähintään olla yhteydessä jälleenmyyjiin. Mutta en varmaan ole kovin väärässä, jos veikkaan että jotain tälläistä on jo ollut kehitteillä
Juu näin kyllä tuon kuvan, mutta jos tuohon yrittää sovittaa EVGA SuperNOVA 850 G3 poweria tuolleen, niin senhän blokkaa tuuletuksen vai olenko mä ymmärtänyt jotain ihan väärin Tuon ATX kehikon reunoilla on kolme kappaletta kiskoja, niin kai niihin voisi laittaa 15 senttiset pultti & mutteri yhdistelmät, jolloin saisin nostettua tuota kehikkoa sen verran, että sinne alle mahtuisi poweri ja ilmakin kiertäisi vielä sen ympärillä.
Vai eikö tuollainen alumiini kehikko kestä emolevyn painoa tuolleen kuin olin itse sitä ajatellut opencasena?
Juu, alta ottava pitää saada se 1-2cm ilmaan, läpipuhaltavan kans helpompaa.Juu näin kyllä tuon kuvan, mutta jos tuohon yrittää sovittaa EVGA SuperNOVA 850 G3 poweria tuolleen, niin senhän blokkaa tuuletuksen vai olenko mä ymmärtänyt jotain ihan väärin Tuon ATX kehikon reunoilla on kolme kappaletta kiskoja, niin kai niihin voisi laittaa 15 senttiset pultti & mutteri yhdistelmät, jolloin saisin nostettua tuota kehikkoa sen verran, että sinne alle mahtuisi poweri ja ilmakin kiertäisi vielä sen ympärillä.
Minä kommentoin tuotaVai eikö tuollainen alumiini kehikko kestä emolevyn painoa tuolleen kuin olin itse sitä ajatellut opencasena?
Kun jos tuosta samasta alumiinista sen pöydän tekis nii aika hutera olis.niin vaihtoehtoisesti neljä jalkaa voisi kiinnittää siihen kehikkoon niin, että tuon päälle saisi toisen ATX emon kokoisen levyn ilman reikiä, jota taas voisi käyttää "pöytänä"
Joo, kyllä se vähän heiluu käsissä, mutta ei muotoaan yön aikana ainakaan silmämääräisesti ole muuttanut..
Jos näin asentaa niin joku tukirakenne olisi kyllä paikallaan, tuohon käden ja näyttiksen väliin vaikka niistä I-kiskoista saisi tehtyä simppelin tuen..
Tai jos koteloksi näin tekee niin tuo PCI paikkahan olisi myös tuolta yläpuolelta kiinni kotelorakenteessa. Kuvassa kahdella ruuvilla kiinni *IO-kiskossa".
Juu, alta ottava pitää saada se 1-2cm ilmaan, läpipuhaltavan kans helpompaa. Kun jos tuosta samasta alumiinista sen pöydän tekis nii aika hutera olis.
Ei varmaan, koska en voi tietää mihin kukakin telinettään käyttää, toivoisin että kaikki tekee sen tukirakenteen ympärille. Eli parempi kun jokainen hommaa omalaisensa kuin että laitan "yksi koko ei sovi kenellekkään" mallin mukaan.. -Sekä valmiita saa niin monenlaisia halvalla.. Minä käytän näitä:Onko tarkoitus tehdä jotain kumitassuja näihin kehikoihin?
Tämä ATX kehikko näyttää todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta siinä kohtaa, kun mietin päivitystä Skylake-X:ään. Paljonko sillä kehikolla on leveyttä ja syvyyttä? Mun kaappi on bout 35 senttiä leveä ja tuon kuvan perusteella pitäisi mennä, mutta varmaan hyvä varmistaa.
Nättiä. Kuinka kuumana käy?Näinhän nämä itselläni sujahtaa sisään. Vielä jonkin verran sovitteluja ja sitten zebrano viilu puuosien pintaan ja alumiiniosat mustaksi.
YV @NATi lle. ATX teline hakenee vielä muotoaan mutta ei muuta kuin tilausta sisään.Muistuttakaas nyt, että miten tuommoisen atx-mallin saisi tilaukseen? Ketjua on seurattu, mutta ei muistu mieleen, että oliko jossain ohjeet.
En tiedä pitäisikö tälle omalle koteloprojektille perustaa oma ketju, mutta tähän tulee nyt vielä vähän omasta kopasta kuvaa. Eli myös NATi:lta tulleet pohja ja kansilevy on soviteltu paikalleen ja hiottu oikean kokoisiksi. Seuraavaksi hieman reunojen maalausta mustaksi ja sitten viilu pintaan.
Kyllä tietty kun tuon sinun helmikuisen luonnoksen kaivoi esiin, niin yhtäläisyyksiä löytyy, mutta on livenä paljon tummempi ja etenkin elävämpi tuo puuviilu..
Hienoja virityksiä
Mikäli elämä antaa kesällä myöten, ostan tuollasen itx-telineen ja väkerrän puusta Lian Li-PC-Q06-tyylisen testipenkin. Esteenä on aikaisemmin ollut juurikin kelkan puute ja se kaikki helvetillinen mittailu ja näpertäminen joka tuohon menisi.
Saiko ATX-virtalähteen siis asennettua emolevyn alle siten, että koko hoito seisoo powerin päällä?
Kyllä se onnistuu, ei nyt ihan bolt on, mutta @majm varmaan kertoo käyttäjän näkökulmasta miten se onnistuu..
(Käytännössä jonkun kuution muotoisen tukirakenteen jos teet ATX virtalähteen kehikolle, niin siihen saat myös ITX pohjan kiinni.)
Kyllä se onnistuu, ei nyt ihan bolt on, mutta @majm varmaan kertoo käyttäjän näkökulmasta miten se onnistuu..
(Käytännössä jonkun kuution muotoisen tukirakenteen jos teet ATX virtalähteen kehikolle, niin siihen saat myös ITX pohjan kiinni.)
Tuollainen teline tuli tulosteltua 2.5" kovoille. Menee kaksi päällekäin.
Edit. Ei ollut lyhyitä ruuveja niin mallailin pidemmällä, täytyy hakea lyhkäisempiä rautakaupasta.
Vähän jotain sellaista pääsee juniorikin rakennus puuhiin
Arvelinkin tämän tapaistaVähän jotain sellaista pääsee juniorikin rakennus puuhiin