Muuten olen kyllä samaa mieltä mitä viestissä laitat, mutta tämä oletus on vähän huono. Monet odottivat Ryzeniä ja Vegaa tulevan paljon aikaisemmin, sillä hypetys oli kovaa Zenin kohdalla jo ennen talvea ja Vegan kanssa alkoi talvella kun AMD julkaisi videon jossa tuli monelle tuttu "Poor Volta" meemi ja korttia esiteltiin samassa yhteydessä Ryzenin kanssa.Pointti on lähinnä siinä, että ku high-endiä(GTX 1080->) katotaan ja kysyttäis vuosi sitten, että "ostatko nyt GTX 1080 vai odotatko 15kk, että saat vastaavan tehoisen Vegan" nii aika moni high-endin kuluttaja ostais sen GTX:n siinä vaiheessa.
Itse kyllä vähän ihmettelen AMDn toimintaa Vegan suhteen sillä sen kanssa on myllerretty jo niin pitkään ja esimerkiksi Computexissä oli jo toimiva testikortti. Verrattuna vaikka Nvidiaan antaa AMD ehkä vähän liikaa maistiaisia tuotteiden tehosta ja ominaisuuksista jotka loppujenlopuksi puree itseään nilkkaan koska ne ruokkivat monille muodostuvia unelmia kuinka tämä kyseinen tuote tulee ja pistää kilpailijan ylösalaisin. Ryzeninkin kanssa tuli tästä sekavasta markkinoinnista ja muusta misinformaatiosta monille käsitys kuinka Ryzen kellottuu 5GHz ja kuinka XFR "automaagisesti" kellottaa prossun jäähdytyksen mukaan. Samalla tavalla Vega kuitenkin tuntuu ihmisten mielessä laskeutuvan mahallensa koska porukkaa hypetettiin lupauksella H1 2017 julkaisusta joka saattaa viivästyä helposti elo-syyskuulle. Vaikka itse olen ihan tyytyväinen nykyiseen Nanoon niin tuli kuitenkin sijoitettua Freesync näyttöön ja sen takia on vähän pakko toivoa että Vegasta tulee oikeasti hyvä kortti (hinta/tehosuhde) sillä en tiedä miten hyvin tämä kortti jaksaa jos joutuu odottamaan taas jonkun vuoden lisää.