My Summer Car

Ite todennu parhaimmaksi reitiksi mennä kauppaan sillai että siitä omalta kotitieltä kääntyykin vasemmalle ja sitten oikealle, niin päätyy nopeasti valtatielle. Sitten vielä kääntyy oikealle ja antaa hayosikon laulaa :D Hieman pidempi kuin se lyhin, mutta ei ole niin v-mäinen soraränni ajaa.
 
Onko juoksu nappula tulossa peliin? Rasittavaa kulkea ympäri kenttään ilman juoksua. Sais tämän pelin koodari palkata moninpeli koodarin noilla Steam rahoillaan, tämä peli vaatii kovasti monipeliä.

Ei kyllä vaadi, eikä ole kuulemma tulossakaan moninpeliä tähän.
 
En saanut jarruja toimimaan, ajattelin ajaa satsuman korjaamolle että korjaavat sen siellä. Matkalla satsuma keitti yli ja sammui kotitien varteen kilsan päähän. Kävelin kaljakopan kanssa hakemaan traktoria ja hinasin romun takaisin pihaan. Pikaisella tutkinnalla jäähdytysnesteet karannut, ei vaan vielä tietoa että mistä. Vetäsin helikopterikännit ja lähdin tyhjentämään paskasäiliöitä, että riittää rahat korjuuttaa satsuma korjaamolla jahka sen sinne jaksaa hinata.
 
Viimeksi muokattu:
Miten nuo männät oikee pitäs mennä paikoilleen vai enkö nyt hokase jotakin. Lohkoon laitettu kiertokanki ja mikä se toinen kanki ny olikaan ja pulttasin öljypohjan kiinni, mäntä käteen ja männän paikan kohdalla kyllä tulee se väkänen, mut kun sitä yrittää laittaa kiinni niin koko motti liikahtaa ja kiertokanki irtoaa paikaltaan..

Eka puukuormaki tuli eile roudattua, 3090mk makso jannu kuormasta joka oli melkein täys..
 
Miten nuo männät oikee pitäs mennä paikoilleen vai enkö nyt hokase jotakin. Lohkoon laitettu kiertokanki ja mikä se toinen kanki ny olikaan ja pulttasin öljypohjan kiinni, mäntä käteen ja männän paikan kohdalla kyllä tulee se väkänen, mut kun sitä yrittää laittaa kiinni niin koko motti liikahtaa ja kiertokanki irtoaa paikaltaan..

Eka puukuormaki tuli eile roudattua, 3090mk makso jannu kuormasta joka oli melkein täys..

Kampiakselin laakerit jäänyt varmaan laittamatta ja pulttaamatta. Laitappa ne ensin.
 
Miten nuo männät oikee pitäs mennä paikoilleen vai enkö nyt hokase jotakin. Lohkoon laitettu kiertokanki ja mikä se toinen kanki ny olikaan ja pulttasin öljypohjan kiinni, mäntä käteen ja männän paikan kohdalla kyllä tulee se väkänen, mut kun sitä yrittää laittaa kiinni niin koko motti liikahtaa ja kiertokanki irtoaa paikaltaan..

Eka puukuormaki tuli eile roudattua, 3090mk makso jannu kuormasta joka oli melkein täys..

Pistä runkolaakerit kampiakseliin kiinni ja muista kiinnittää pultit niin pitäisi mennä sitten.
Pitääkö tuo nokka-akseli pultata kun sen on laittanut paikoilleen? Pistin sen moottoriin mutta en edes tiedä minne se meni, olen käsittänyt, että nokka-akseli olisi venttiilikoneiston keskellä mutta eipä siinä ole paikkaakaan sille.
 
Eli siinä keinuvipujen alapuolella? En tosiaan löytänyt enää sitä vaikka miten pyörittelin konetta ja totesin vain, että kai se siellä on. Onko siinä mitään kiristettävää pulttia?
 
No voi hemmetti. Ajattelin sitten ryhtyä pelaamaan kunnolla ja kaivoin komerosta ratin käyttöön. Ikivanha microsoftin ratti, johon ei mitään omia ajureita ole olemassakaan, mutta toimii ihan hyvin perus hid-ohjaimena windowsista ja muissa peleissä, esim. Dirt rally toimii ihan kokonaan. Tässä ei. Ei suostu tunnistamaan ratin kääntöä vasemmalle. Kaikki muu toimii. Säätäessä sai sitten sellaiseen kuntoon, että peli kuvittelee ratinkäännön keskipisteen olevan oikealle kääntämisen puolessa välissä, eli kun rattiin ei koske, niin renkaat kääntyneenä vasemmalle, ja kun ratin kääntää tappiin oikealle, niin renkaat käätyneet oikealle. mutta kun ratista kääntää vasemmalle, niin mitään ei tapahdu. Hieman kelvoton pelattava näin. Googlesta löysin että joillain ollut samanlaisia ongelmia joidenkin yksittäisten pelien kanssa, mutta ratkaisua ei löytynyt. Vinkkejä jostain kikka kolmosesta?
Itselläkin oli hieman ongelmia saada vanha kunnon DFGT toimimaan. Pelin valikoissa piti ensin kääntää ratti ääriasentoihin ja sitten vasta painaa tuota "Steer Left/Right" namiskaa, jonka jälkeen päästää ratista irti ja antaa palautua takaisin keskiasentoon. Tätä kun muutaman kerran rämppäsi niin peli suostui ymmärtämään tuon oikein. Sama juttu oli poljinten kanssa. En tiedä ratkaiseeko ongelmaasi, mutta kannattaa ainakin kokeilla!
 
Näköjää joku päivitys tullu ja consoli hävinny asetus valikosta. Saakos sitä takaisin mitenkää, kun steamista ei saanu vanhenpaa versiota käyttöön?
 
Näköjää joku päivitys tullu ja consoli hävinny asetus valikosta. Saakos sitä takaisin mitenkää, kun steamista ei saanu vanhenpaa versiota käyttöön?
Se oli kehittäjä konsoli, ei normi pelaajien käyttöön. Mahdollisesti tulossa takaisin aikanaan korjattuna, kun se ei aiheuta pelin/tallennusten rikkoutumista. Itse en kyllä koko konsolia ole käyttänyt, enkä tarvinnut.

Taitaa Suomiserkun versio olla ainoa mahdollisuus jos konsolin haluaa käyttöön...
 
Itselläkin oli hieman ongelmia saada vanha kunnon DFGT toimimaan. Pelin valikoissa piti ensin kääntää ratti ääriasentoihin ja sitten vasta painaa tuota "Steer Left/Right" namiskaa, jonka jälkeen päästää ratista irti ja antaa palautua takaisin keskiasentoon. Tätä kun muutaman kerran rämppäsi niin peli suostui ymmärtämään tuon oikein. Sama juttu oli poljinten kanssa. En tiedä ratkaiseeko ongelmaasi, mutta kannattaa ainakin kokeilla!

Juu. Noin se piti itselläkin polkimet ja ratista sen minkä sai asentaa, mutta ei auttanut kokonaan. Peli ei vaan lue x akselilta mitään arvoja rattia vasemalle kääntäessä.
 
Minkälaista tätä on pelata ohjaimella. Riittääkö ohjaimessa napit kaikkiin toimintoihin vai käytättekö ohjainta ajamiseen ja näppistä muuten. Optimaalisinta olisi jos vois pelkällä ohjaimella pelata
 
Viimeksi muokattu:
Eli siinä keinuvipujen alapuolella? En tosiaan löytänyt enää sitä vaikka miten pyörittelin konetta ja totesin vain, että kai se siellä on. Onko siinä mitään kiristettävää pulttia?
Ei vaan löytyy lohkon päästä melkein kampuran vieressä. Lohkossa on siis reikä johon nokka-akseli sujahtaa. Täällä päädyssä on kaksi kiinnityspulttia.

Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
 
No voi hemmetti. Ajattelin sitten ryhtyä pelaamaan kunnolla ja kaivoin komerosta ratin käyttöön. Ikivanha microsoftin ratti, johon ei mitään omia ajureita ole olemassakaan, mutta toimii ihan hyvin perus hid-ohjaimena windowsista ja muissa peleissä, esim. Dirt rally toimii ihan kokonaan. Tässä ei. Ei suostu tunnistamaan ratin kääntöä vasemmalle. Kaikki muu toimii. Säätäessä sai sitten sellaiseen kuntoon, että peli kuvittelee ratinkäännön keskipisteen olevan oikealle kääntämisen puolessa välissä, eli kun rattiin ei koske, niin renkaat kääntyneenä vasemmalle, ja kun ratin kääntää tappiin oikealle, niin renkaat käätyneet oikealle. mutta kun ratista kääntää vasemmalle, niin mitään ei tapahdu. Hieman kelvoton pelattava näin. Googlesta löysin että joillain ollut samanlaisia ongelmia joidenkin yksittäisten pelien kanssa, mutta ratkaisua ei löytynyt. Vinkkejä jostain kikka kolmosesta?

Mulla oli samanlainen vika, mutta ratti oli kokoajan vasemmalle puolelle kallellaan. Kannattaa tuonne Steamin keskusteluun kirjoitella noita niin kehittäjäkin näkee ne.
 
ei saakeli, vitutus kun hukkasin nokka-akselin hammasrattaan. Lensi varmaan jonnekin lattian alle tms :D

Ei muuta kuin alusta koko paska.
 
ei saakeli, vitutus kun hukkasin nokka-akselin hammasrattaan. Lensi varmaan jonnekin lattian alle tms :D

Ei muuta kuin alusta koko paska.
Normi settiä :lol: itellä kolmas moottorin kasaus taisi onnistua ilman bugeja. Tänään vihdoin tulille jahka haen bensaa ensin. Mistäs sen muuten tietää kuinka paljon kannussa on ainetta jäljellä?

On muuten tämän pelit osion eniten kommentoiduin topicci tällähetkellä
 
Menin sitten pudottamaan löylykauhan lauteiden alle ja eihän tuo hanu ylety sitä sieltä ottamaan....
 
Tuleeko tuolta korjaamosta puhelinsoitto vai miten se toimii? Käytin jossain vaiheessa satsuman jarruremontissa ja sitten parin päivän päästä aloin ihmettelemään kun ei mitään kuulu. Kävin testaamassa korjaamon pihalla ja jarrut tuntui toimivan. Hyvät jutut on korjaamon äijällä!

Säiliöauto on helposti paras ajoneuvo satsumaa lukuunottamatta. Ainoa vaan että vaatii pikkusen enempi kakkua ja tankkaus kestää pienen ikuisuuden.
 
Menin sitten pudottamaan löylykauhan lauteiden alle ja eihän tuo hanu ylety sitä sieltä ottamaan....
Piti oikein tutustua ongelmaan, tunkin eturenkailla sain hivutettua kauhaa lähemmäs. En kylläkään muista että olisin homman tosielämässä aivan noin ratkaissut...
 
Menin sitten pudottamaan löylykauhan lauteiden alle ja eihän tuo hanu ylety sitä sieltä ottamaan....
Meillä samat :D Ite kauhees kankkuses yrittää saunaa laittaa päälle ja sit ku homma alkaa olee hallussa ni kauha lauteiden alle ...
 
Onko konerikko pelin loppu? Tekeekö korjaamo mitä(än)? Sain satsuman vihdoin läjään ja läksin pataa käynnistelemään (kaikki nesteet yms. kunnossa). Eihän se lähteny ilman ryyppyä joten vähän annoin ryyppyä. Rupes jo paukahtelemaan muttei lähteny käyntiin. Sit vähä lisää ryyppyä niin johan hörähti mutta sammu samantein. Aattelin et pitää kaasua antaa vielä että lähtee mutta eipä sitten enää luvannukkaan. Pyöritin siinä kaasu pohjassa ja ryyppy päällä ilman tulosta. Kunnes sitten lopetin starttaamisen ja kierroslukumittari pyöri pari kertaan ympäri. Autotalli sinkoili mäntiä ja kiertokankia...
 
Saako jostain uutta tuulilasia satsumaan kun vanha meni paskaksi? Sekä mites noi jarruputket, missä niiden ruuvit oikein on? Konetilasta löysin jostain mötikästä muutaman ja etupyöristä, mutta takapyörille en löytänyt yhtään enkä matkaltakaan.
 
Saako jostain uutta tuulilasia satsumaan kun vanha meni paskaksi? Sekä mites noi jarruputket, missä niiden ruuvit oikein on? Konetilasta löysin jostain mötikästä muutaman ja etupyöristä, mutta takapyörille en löytänyt yhtään enkä matkaltakaan.
Konehuoneesta löytyy jarrusylinteristä pari siitä jakotukista muutama yksi joka pitää putket tulipellissä sekä jokaisella renkaalla on oma. Takarenkaiden mutterit on vähän jännästi takakaarien etupuolella eikä aivan renkaissa. Seuraamalla putkea löytyy kyllä. Säiliöt pitää sitten olla aivan täynnä, että toimii.
 
Korjaamo asentaa uuden tuulilasin. Siellä on kans opti moottorin korjaus, en tosin tiedä mitä se tekee mutta vois olettaa että uuden myllyn taikovat eli hinaushommia tiedossa. Kallishan se oli että pari paskakaivoa kannattaa käydä tyhjäämässä :psmoke:
 
Äsken oli karmaa mukana. Naurahdin kun ohittava kolaroi vastaan tulevan kanssa ja sitte itse kun olin päätieltä kääntymässä kotia päin niin joku täräytti perseeseen niin että henki lähti.
Itse en ole edes autoa päässy korjaamaan :D
 
Eipä sitten kannata satsumalla raapaista motarivauhdissa ykköstä silmään. Alkoi Satsu ylikuumenemaan valtatiellä niin ajattelin, että vapaallehan tässä voisi heittää ja aloin naputtamaan vaihteita alas. No tämän seurauksena pääsin sitten keräilemään tieltä mäntien ja laakereiden palasia. Onneksi tämä sattui hyvin lähellä korjaamon risteystä ja eikun kävellen hakemaan jenkkirautaa korjaamolta. No sitten mentiin jenkillä satsuman luo, touvi kiinni ja matkaan kohti tallia. Enpä siinä montaa metriä ehtinyt matkaa taivaltaa, kun Satsuman kontissa ollut kaljakori ohitti minut vasemmalta kovan kilinän saattelemana. Joku kansakulkijahan se oli päättänyt Satsun perään töötätä. No minähän siitä pomppasin jenkistä ylös ihmettelemään tielle levinnyttä osa paljoutta, kun huomasin, että jäi jenkkirassista vaihde D:lle ja sehän lähti hinaamaan itsekseen satsuman rohjoa kohti tuntematonta. No minähän siitä kirmaan perään ja yritän huimalla kävelyvauhdilla alkaa kirimään rassia kiinni kun takaa pyyhkäisee rekka niin satsuman, jenkkirassin kuin perään ajaneen saabistinuudelleen somaan läjään..
Tässä kohtaa tuli fiilis, että olisikohan tämä tältä päivältä taas tässä. :D
 
Aloitin koneen kasauksella, tuli nälkä ja ei o ruokaa. Lähdin hajosikolla kauppaan ja eka mutkassa kopit. Ei kääntyny vaan ruttaantu vaan, juoksin järveen ja quittasin.
 
Mulla oli samanlainen vika, mutta ratti oli kokoajan vasemmalle puolelle kallellaan. Kannattaa tuonne Steamin keskusteluun kirjoitella noita niin kehittäjäkin näkee ne.

Vähän erilainen vika. Minä kuin juuri haluaisin, että ratinkääntö yhdellä akselilla. Niin se tuo vanha mikkiratti toimii. Säätäessä keksin huonon workaroundin. Kun säätää ratin windowsin suhteen perseilleen boottaamalla koneen kääntäen samalla rattia 45 astetta vasemmalle, niin saa sen keskitettyä tähän summer cariin. Ongelma edelleen, että peli ei lue kuin puolet ratin kääntöalueesta, mutta nyt se on ainakin keskellä.

Edit: Ratti siis antaa 9+1bit eli 9bit plussaa ja 9bit miinusta ja peli haluaa 10bit pelkkää plussaa. Ei taida olla pelintekijän bugi, vaan puhdas yhteensopivuusongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Pitihän tämäkin peli ostaa ja asentaa... Illalla sitten peliä kokeilemaan ja tutustumaan ohjekirjoihin.
 
Pakko kai se on koittaa ilman perma deathia vaihteeksi.. Päässy kertaakaan vielä satsumalla ajamaankaan, ku kuollu ennen aikojaan milloin mihinkin. Kerran tipahdin paska kaivoon ja hukuin, toisella kerralla hiasella ojaan 50kmh vauhdilla ja henki pois pitkäksi aikaa, kerran taas poliisit ajoi persiiseen niin lujaa et kuoli.. jne
 
Ja tippinä että vaikka patch note sanoo että juoksu olisi vasen shifti. Niin sitä ei ollut ainakaan minulla oletuksena laitettu.

Ja se tunne kun ekan kerran onnistut heittää löylyä kiukaalle :happy:
 
Illalla onnistuneesti poliisin tutka/puhallusratsiasta läpi :)
Hetken päästä 100+ km/h vastaan tulevan rekan keulaan, kun vaimo tuli häiritsemään ajoa. Hajosiko jäi paikoilleen, minä jatkoin matkaa tuulilasin läpi puun kylkeen :dead:
 
Mahtava pelihän tuo on. En itse vaan jaksanut kasata Satsumaa niin latasin jonkun valmiin saven.
 
Haha :D. Itsellä vielä satsuman kasaus käynnissä. Jahka sain nämä omat kappaleet radioon toimii niin kohta vois mennä kasailee satsumaa vähän lisää ja tällä kertaa Popedan tahtiin :p
 
ei kannata näimmä jättää kaljakoppaa satsumaan kyytiin.. aamulla kun palasin takasin peliin niin koko auto ihan rusinana kun koppa on päättänyt mennä lattiasta läpi ja rikkoa mennessään konepellin ja kaiken muun :sangry:

Juoksunapista iso plussa
 
Viimeksi muokattu:
Muuten hyvä päivitys, mutta kaivojen tyhjennyksestä tuli kerheitolla turhan hankalaa. Letkua ei pysty enään autolla kiskomaan kaivosta.
 
Onko vinkkejä miten saisi aurauskulman säädettyä kohdilleen? Silmämääräisesti melkein mahdotonta. En ole vielä jakohihnaakaan kiristänyt. Tuntuu vinkuvan aika helvetillisesti. Täytyykö irroittaa mitä kaikkea kiristääkseen sen hihnan?
 
Onko vinkkejä miten saisi aurauskulman säädettyä kohdilleen? Silmämääräisesti melkein mahdotonta. En ole vielä jakohihnaakaan kiristänyt. Tuntuu vinkuvan aika helvetillisesti. Täytyykö irroittaa mitä kaikkea kiristääkseen sen hihnan?

Tarkoitat laturin ja tuulettimen hihnaa? Ei tartte muuta kun se yksi ruuvimeisselillä säädettävä ruuvi laturin kiinnikkeestä avata, sitten ilman meisseliä säätää sitä laturia kireämmälleen ja ruuvi takaisin kiinni.

Ja aurauskulmia mietin itsekkin.
 
Voi että sitä fiilistä!



Kuinkas tuota rassia oikein hinataan? Mietin että joutuu varmaan korjaamolle viemään, vai olisikohan tuosta vaan löpö loppunut?
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kenellekkään käynyt vastaavaa: Vein satsuman ihan ajamalla korjaamolle ja tilasin koneen säädön ja aurauskulmien säädön. No korjaamolta soitellaan, että auto on valmis. Kun menen hakemaan ja käynnistän niin kone kilahtaa samantien ja maasta saa keräillä männän kappaleita. Kai se pitää kotiin hinata ja purkaa.
 
Sain sen paskan kasattua, ainut vaan että innostui pomppimaan tallissa omia aikojaan ja ihan vitun lommoilla. Tuulilasi sälähti paskaksi kun lässäytin kojelaudan paikalleen ja ovet väänty mutkalle aukastessa :rage:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 744
Viestejä
4 497 427
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom