Muuttotappiopaikkakunnille muuttaminen kasvukeskuksista

Sori mutta susta tulee sellainen läskin mätisäkin vaikutelma :):D Olen siis täysin samaa mieltä että auto on helvetin hyvä olla, mutta jostain vajavaisuudesta se viestii että sillä kuljetaan "kAikki,,Autoa,,PidemPi, matka". Mulla on ainakin useasti paskimmillakin keleillä valinta kallistunut työmatkapyöräilyyn vaikka optio autoon on aina. Laadukkaat kuorivaatteet ym. tekee pyöräilystä kivaa ja vaikka se joskus vaakatason sadetta päin polkiessa vituttaisi niin teen sitä terveyshyödyn ym. takia. :)

Sikäli sinulle tuli väärä vaikutelma, koska olen fyysisesti loistavassa kunnossa.. :D Mikä hitto siinä on, että joku hiton työmatka polkupyörällä olisi ainoa oikea tapa harrastaa liikuntaa? :rolleyes: Harrastan sellaista liikuntaa, joka on minulle mieluista.

Aamulla nyt muutenkaan ei ole niin kiva aina herätä ja lähteä töihin, niin pitäisikö minun vielä ehdoin tahdoin tehdä tuosta prosessista epämukavaa kärsimystä. En halua harrastaa aamukahdeksalta mitään liikuntaa tai tulla töihin selkä hiessä jonkun hiton polkupyöräilyn jälkeen.. Ja kyllä, käyn autolla myös alle kilometrin kauppareissun, koska haluan tuonkin asian käyvän helposti ja mukavasti. Ihan käsittämätöntä että asioiden hoitaminen helpoimmalla tavalla jotenkin "viestii vajavaisuudesta". Mikä ihmisiä vaivaa? :confused2:
 
Itse teen liikkuvaa työtä jatkuvasti vaihtuvissa kohteissa, ja olen valinnut asuinpaikan niin että ei vapaa-ajalla tarvitse autoilla metriäkään mihinkään palveluihin jos ei halua. Puolisolla on kävellen 20 minuutin työmatka, ja päiväkodit, koulut sekä isommat ja pienemmät marketit löytyy kaikki helposti kävelyetäisyydeltä. Prismaan joutuisi ihan metrolla ajamaan monta minuuttia, mutta en yleensä keksi miksi sinne pitäisi eksyä.

Vaikka landella onkin kiva käydä ja vaikka puljaan erilaisten työkalujen sekä koneiden kanssa ihan työkseni, niin henkilökohtainen helvettini olisi joku renkaiden vaihtaminen kuraisella tontilla tai oman kämpän remppailu ja tontin kunnossapito työpäivän päälle. Lumitöistä puhumattakaan.
 
Sikäli sinulle tuli väärä vaikutelma, koska olen fyysisesti loistavassa kunnossa.. :D Mikä hitto siinä on, että joku hiton työmatka polkupyörällä olisi ainoa oikea tapa harrastaa liikuntaa? :rolleyes: Harrastan sellaista liikuntaa, joka on minulle mieluista.

Aamulla nyt muutenkaan ei ole niin kiva aina herätä ja lähteä töihin, niin pitäisikö minun vielä ehdoin tahdoin tehdä tuosta prosessista epämukavaa kärsimystä. En halua harrastaa aamukahdeksalta mitään liikuntaa tai tulla töihin selkä hiessä jonkun hiton polkupyöräilyn jälkeen.. Ja kyllä, käyn autolla myös alle kilometrin kauppareissun, koska haluan tuonkin asian käyvän helposti ja mukavasti. Ihan käsittämätöntä että asioiden hoitaminen helpoimmalla tavalla jotenkin "viestii vajavaisuudesta". Mikä ihmisiä vaivaa? :confused2:
Mikä sua vaivaa kun tulet :) spämmien suoranaisesti kertomaan miten paljon parempia sun autoiluvalintasi on ja miten ne tyhmät työkaveritkin tuli järkiinsä :D Nyt vielä kunnon uhriutumisteksti "hiton polkupyöräilystä" ja helppojen asioiden valitsemisen tuomitsemisesta. Kuulehan jonni, kukaan välitä pätkääkään pyöräiletkö, autoiletko tai ryömitkö sä töihin, mutta sun viestiasusi huokuu ainakin omiin silmiin sellaista omahyväisyyttä - vähän huono esimerkki omista ala-aste muistoista: mutta en joskus halunnut ostaa kaupasta karkkia, niin mun läski kaveri osti varmaan kilon pussin ja mässytti niitä omahyväisesti suu auki mua tuijottaen ja vikisi että tekisi varmaan mieli. Jotain ton suuntaista kai.

Mutta joo. Offtopic ja turha provoilu jää nyt omalta osalta tähän, ei tässä oo mitään järkeä enää.
 
Itse teen liikkuvaa työtä jatkuvasti vaihtuvissa kohteissa, ja olen valinnut asuinpaikan niin että ei vapaa-ajalla tarvitse autoilla metriäkään mihinkään palveluihin jos ei halua. Puolisolla on kävellen 20 minuutin työmatka, ja päiväkodit, koulut sekä isommat ja pienemmät marketit löytyy kaikki helposti kävelyetäisyydeltä. Prismaan joutuisi ihan metrolla ajamaan monta minuuttia, mutta en yleensä keksi miksi sinne pitäisi eksyä.

Vaikka landella onkin kiva käydä ja vaikka puljaan erilaisten työkalujen sekä koneiden kanssa ihan työkseni, niin henkilökohtainen helvettini olisi joku renkaiden vaihtaminen kuraisella tontilla tai oman kämpän remppailu ja tontin kunnossapito työpäivän päälle. Lumitöistä puhumattakaan.
Itse taas en liiku metriäkään ilman autoa. Sitä parikytä vuotta kun fillari on ainoa kulkuneuvo millä pitää kaikki hoitaa riitti mulle. Ei ole vieläkään aika kullannut muistoja vaan vieläkin yhtälailla kuvottaa muistella työmatkojen hinkkaamista säässä kuin säässä. Hyi saatana, ei enää koskaan.

Ja parastahan omakotielämisessä on juuri pihatyöt ja niiden tekeminen. Mielekästä ja rauhallista menoa. Kuutiossa kun asu niin hulluks meinas tulla kun ei ollu koskaan mitään tekemistä varsinkaan kun en viihdy paikoissa joissa on muita ihmisiä, puhumattakaan baareista ja kahviloista. Kerran viikossa Prismassakäyntikin meinaa olla liikaa kun on tottunut rauhalliseen maalaismenoon. En kyllä kaipaa pätkääkään kaupunkiin.
 
Itse teen liikkuvaa työtä jatkuvasti vaihtuvissa kohteissa, ja olen valinnut asuinpaikan niin että ei vapaa-ajalla tarvitse autoilla metriäkään mihinkään palveluihin jos ei halua. Puolisolla on kävellen 20 minuutin työmatka, ja päiväkodit, koulut sekä isommat ja pienemmät marketit löytyy kaikki helposti kävelyetäisyydeltä. Prismaan joutuisi ihan metrolla ajamaan monta minuuttia, mutta en yleensä keksi miksi sinne pitäisi eksyä.

Vaikka landella onkin kiva käydä ja vaikka puljaan erilaisten työkalujen sekä koneiden kanssa ihan työkseni, niin henkilökohtainen helvettini olisi joku renkaiden vaihtaminen kuraisella tontilla tai oman kämpän remppailu ja tontin kunnossapito työpäivän päälle. Lumitöistä puhumattakaan.
Omalle luonteelle olisi kyllä kidutusta jos se arjen elinpiiri olisi tosiaan muutaman neliökilometrin sisällä.
Olen varmaan omituinen, mutta nautin esimerkiksi kaupassa käymisestä arki-iltana klo 21:00 jälkeen ja sinne ajamisesta. Ajaminen on mukavaa terapiaa jossa saa vähän kasata ajatuksia ja kuunnella vaikka podcasteja. Aiemmin työmatka oli sellaisen 40min / suunta ja pidin sitä melkeinpä mukavampana kuin nykyistä 10min, kun ei edes auto ehdi kunnolla lämmetä :D
 
Mikä sua vaivaa kun tulet :) spämmien suoranaisesti kertomaan miten paljon parempia sun autoiluvalintasi on ja miten ne tyhmät työkaveritkin tuli järkiinsä :D Nyt vielä kunnon uhriutumisteksti "hiton polkupyöräilystä" ja helppojen asioiden valitsemisen tuomitsemisesta. Kuulehan jonni, kukaan välitä pätkääkään pyöräiletkö, autoiletko tai ryömitkö sä töihin, mutta sun viestiasusi huokuu ainakin omiin silmiin sellaista omahyväisyytta.

Oho, näköjään otti koville. :D Edellisessä viestissä haukuit minut "laiskaksi mätisäkiksi" ja "vajaavaiseksi", niin oletin että minulla oli oikeus kertoi syy minun valintoihini. :hmm:

Itse taas en liiku metriäkään ilman autoa. Sitä parikytä vuotta kun fillari on ainoa kulkuneuvo millä pitää kaikki hoitaa riitti mulle. Ei ole vieläkään aika kullannut muistoja vaan vieläkin yhtälailla kuvottaa muistella työmatkojen hinkkaamista säässä kuin säässä. Hyi saatana, ei enää koskaan.

Kohta ehkä joku tulee haukkumaan sinut laiskaksi mätisäkiksi ja vajaavaiseksi. :lol:;)

Mutta sinällään tuosta ketjun aiheesta, niin kannattaa tehdä tarkkaan harkintaa ainakin jos lähtee ostamaan muuttotappiopaikkakunnalta omaa asuntoa.. Kuten ketjussa on todettu, niin varsinkin asunto-osakeyhtiö kuolevalla paikkakunnalla voi olla hyvin ongelmallinen jatkossa.
 
Omalle luonteelle olisi kyllä kidutusta jos se arjen elinpiiri olisi tosiaan muutaman neliökilometrin sisällä.
Olen varmaan omituinen, mutta nautin esimerkiksi kaupassa käymisestä arki-iltana klo 21:00 jälkeen ja sinne ajamisesta. Ajaminen on mukavaa terapiaa jossa saa vähän kasata ajatuksia ja kuunnella vaikka podcasteja. Aiemmin työmatka oli sellaisen 40min / suunta ja pidin sitä melkeinpä mukavampana kuin nykyistä 10min, kun ei edes auto ehdi kunnolla lämmetä :D
Toi työmatka on varmaan semmonen mikä jakaa ihmisiä. Itselläkin se puolen tunnin työmatka mutta saa ajella käytännössä yksin rauhallisella metsätiellä ja se on tosiaan kuin terapiaa. Kännykästä jotain podcasteja tai uutisia pyörimään niin mukavasti menee aika.
Toki jos se 30min on ruuhakaisilla kehäteillä niin se ei olekkaan enää niin kivaa..

Mutta itseä ei tosiaan työmatka haittaa vieläkään, melkein 8 vuoden landella asumisen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: eGe
Eihän se ole mutta voi näyttäytyä ylivoimaisena esteenä. Keskiverto etätyömökistä haaveileva kaupunkilainen ei saa edes moottorisahaa käyntiin ilman sairaalareissua.

Joo, tai autoileva Vuoreksen omakotiasukas vaatii väkisin peltivanteet uuteen autoonsa jossa olisi varustetason puolesta vakiona hienot alut. Miksikö? No ettei tarvitse käydä jälkikiristyksellä. Se kun on niin vaikea haalarihomma ettei sellaiseen voi itse ryhtyä. Tarina on tosi.
Eikö nykyään autoilijat omista edes ristikkoavainta, että voisi itse tehdä jälkikiristyksen? Sopiva rannemomentti renkaiden vaihdon jälkeen on aivan riittävä. Itellä aina peräpaksissa hiekkaa, lapio, ristikkoavain (vaikka ei ole vararengasta, mutta juuri jälkikiristykseen), renkaanpaikkaussarja + kompura, hinausköysi ja käynnistyskaapelit. Lisäksi vielä löytyy apukäynnistin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 617
Viestejä
4 446 779
Jäsenet
73 562
Uusin jäsen
Neuman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom