Mozilla Firefox -keskustelu

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
678
Mikähän mun firefoxiin on iskenyt, kun en voi vastata mihinkään? Eli tuo työkalurivi ja vastauskenttä puuttuu ja mitään ei voi kirjoittaa? ublock, f-secure browsing protection ja bitwarden plugarit käytössa, kaksi ekaa disabloin ja käynnistin uudelleen, ei auttanut. 91.8.0esr versio. Ainoa sivu jossa ongelmia, mutta en muita foorumeita oikeestaan käytäkkään.
1657006094203.png

Edit: Parin palaverin jälkeen ehdin jatkaa debuggausta ja poistin io-tech cookiet ja historyn ja nyt toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mikähän mun firefoxiin on iskenyt, kun en voi vastata mihinkään? Eli tuo työkalurivi ja vastauskenttä puuttuu ja mitään ei voi kirjoittaa? ublock, f-secure browsing protection ja bitwarden plugarit käytössa, kaksi ekaa disabloin ja käynnistin uudelleen, ei auttanut. 91.8.0esr versio. Ainoa sivu jossa ongelmia, mutta en muita foorumeita oikeestaan käytäkkään.

Edit: Parin palaverin jälkeen ehdin jatkaa debuggausta ja poistin io-tech cookiet ja historyn ja nyt toimii.
Johtunee tuosta DDoS hyökkäyksen vuoksi käyttöönotetusta Cloudflaren kikkareesta.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Itselläni tuo f securen lisäosa aiheuttanu ongelmia useampaakii otteesee.. Hyvä olisi kunhan toimisi kunnolla rikkomatta mitään
 
Liittynyt
19.06.2022
Viestejä
12
Forecan sivu on viime aikoina lakannut latautumasta kokonaan tai muuten sekoilee, niin ettei esim. voi skrollata. uBlock origin ja decentraleyes käytössä muttei muuta mikä voisi siihen vaikuttaa. Tapahtuu myös puhelimella joskin siinä on androidin perus chrome.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
93
Forecan sivu on viime aikoina lakannut latautumasta kokonaan tai muuten sekoilee, niin ettei esim. voi skrollata. uBlock origin ja decentraleyes käytössä muttei muuta mikä voisi siihen vaikuttaa. Tapahtuu myös puhelimella joskin siinä on androidin perus chrome.
Firefoxin oma seurannansuojaus blokkaa evästeilmoitusskriptin:

1657206643111.png


Tämä luultavasti ongelman syynä.

Ratkaisu: disabloi seurannansuojaus Forecan sivuille. Lähetin Firefoxille raportin asiasta myös, ehkä korjaantuu joskus.

@TiiraTiainen
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Firefoxin oma seurannansuojaus blokkaa evästeilmoitusskriptin:



Tämä luultavasti ongelman syynä.

Ratkaisu: disabloi seurannansuojaus Forecan sivuille. Lähetin Firefoxille raportin asiasta myös, ehkä korjaantuu joskus.

@TiiraTiainen
Kyllä minulla toimii Forecan sivu, vaikka on ETP asetukset todella tiukalla ja samainen ilmoitus tuolla näkyy minullakin. Käytössä on myöskin uBlock Origin, uMatrix, I dont care about cookies ja pari muutakin lisäosaa, jotka saattavat myöskin vaikuttaa tuohon. Näitä on vaikea verrata juurikin sen takia, jos on käytössä erinäisiä lisäosia.

Lisäksi ongelma on kyseisellä käyttäjällä on jopa puhelimessa Chrome selaimella, mikä lisää ihmetystä.
Forecan sivu on viime aikoina lakannut latautumasta kokonaan tai muuten sekoilee, niin ettei esim. voi skrollata. uBlock origin ja decentraleyes käytössä muttei muuta mikä voisi siihen vaikuttaa. Tapahtuu myös puhelimella joskin siinä on androidin perus chrome.
Käytätkö siis puhelimessa samaa nettiyhteyttä kenties? Ettei olisi verkossa jotain Pi-Hole tai muuta vastaavaa systeemiä? Taikka jokin spesiaali DNS käytössä molemmissa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
93
Epäilen nyt että vika saattaakin olla Easyprivacy-listassa. Easyprivacy blokkaa erään kyselyn ja samalla skrollaus blokkaantuu. Lisäksi kysely, joka yrittää latautua, näyttää ruudun keskellä latauspalloja, jotka eivät katoa paitsi jos sivun päivittää kerran, mikä näyttää kuin sivu "ei latautuisi kokonaan".

Tää sääntö Ublock Origiin vaikuttais mulla auttavan ainakin:

@@||userneeds.com^$domain=foreca.fi

Ongelma raportoitu Easyprivacyn ylläpitäjille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Itse kokeilin Forecan sivuja ETP Strict + uBlock Origin oletusasetuksilla. Tuo ongelma näyttää tulevan satunnaisesti ja siihen keskelle sivua jää pyörimään silloin jotkut latauspallurat. Siinä palautekyselyn lataus jää kesken kun jokin sen tarvitsema JS tiedosto on blokattu.

Edgellä pari kertaa kun sivua lataa uudellen tuli tämmönen:

1657211390944.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Eipä ole ikinä näkynyt tuollaisia kyselyjä, lienee sen verta tiukat rajoitukset, ettei pääse läpi, onneksi.
Toisaalta, joidenkin mielestä, kun laittaa rajoitukset tiukaksi niin normi surffaus vaikeutuu, mutta itse olen siihen tottunut vuosien varrella...
 
Liittynyt
19.06.2022
Viestejä
12
Itse kokeilin Forecan sivuja ETP Strict + uBlock Origin oletusasetuksilla. Tuo ongelma näyttää tulevan satunnaisesti ja siihen keskelle sivua jää pyörimään silloin jotkut latauspallurat. Siinä palautekyselyn lataus jää kesken kun jokin sen tarvitsema JS tiedosto on blokattu.

Edgellä pari kertaa kun sivua lataa uudellen tuli tämmönen:

Juuri näin, ei tapahdu joka kerta.

Kyllä minulla toimii Forecan sivu, vaikka on ETP asetukset todella tiukalla ja samainen ilmoitus tuolla näkyy minullakin. Käytössä on myöskin uBlock Origin, uMatrix, I dont care about cookies ja pari muutakin lisäosaa, jotka saattavat myöskin vaikuttaa tuohon. Näitä on vaikea verrata juurikin sen takia, jos on käytössä erinäisiä lisäosia.

Lisäksi ongelma on kyseisellä käyttäjällä on jopa puhelimessa Chrome selaimella, mikä lisää ihmetystä.

Käytätkö siis puhelimessa samaa nettiyhteyttä kenties? Ettei olisi verkossa jotain Pi-Hole tai muuta vastaavaa systeemiä? Taikka jokin spesiaali DNS käytössä molemmissa?
Pi-hole ei ole käytössä ollut pariin vuoteen, ei ole dns blokkereita tai mitään vastaavaa. Eri yhteys ja operaattori.
 
Liittynyt
17.07.2020
Viestejä
29
Onko joku saanut F-Secure SAFE:n selauksen suojaus lisäosan toimimaan tässä uusimmassa firefoxissa. Yrittää löytää mutta sivu pysyy mustana.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Onko joku saanut F-Secure SAFE:n selauksen suojaus lisäosan toimimaan tässä uusimmassa firefoxissa. Yrittää löytää mutta sivu pysyy mustana.
Noup, ei tunnu toimivan.. oli pakko ottaa pois käytöstä kun tuntuu rikkovan sen verran asioita
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
32
Osaisiko joku sanoa, mitä Firefoxille on tapahtunut, kun se ei enää muista sivun skaalausta/ zoomausta? Jos suurennan tätä sivua (Ctrl+hiiren rulla) ja lataan sivun uudelleen, se on unohtanut halutun. Aiemmin käyttäjän haluama koko pysyi muistissa.

Ei myöskään auta, vaikka asetuksista vaihtaa zoomin 150 prosenttiin tms, sillä se palautuu välittömästi 100 prosenttiin, kun asetukset-lehden on sulkenut. Kummallista :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Itselläni muistaa ongelmitta joten luultavasti joku bitti on mennyt väärään asentoon tai lisäosa tms. sekoittaa juttuja.

Tyhjennätkö sivuhistoriaa tms. automaattisesti? Zoom-asetukset on muistaakseni "Site preferencesin" alla eli jos sen tyhjentää niin asetuksetkin nollautuu. Jotkut lisäosatkin voivat tehdä sitä.

Vikaa etsiessä kannattaa kokeilla Troubleshoot modea joka käynnistää selaimen ilman lisäosia: Hampurilaisvalikko -> Help -> Troubleshoot Mode
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
32
^ Kiitos! Ajoin eilen Privazerilla puhdistukst sekä netinkäytölle että koneelle, ja varmaan lähti sen mukana.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
620
Onko muillakin Firefox alkanut kaatuilemaan viime aikoina? Mulla tulee nykyään ainakin kerran päivässä seuraava ilmoitus:
Screenshot_20220721_073108.png


Jos valitsee restart, niin uudelleenkäynnistysen jälkeen kaikki näyttäisi toimivan taas normaalisti. Käyttiksenä Kubuntu 20.04.
 
Liittynyt
10.02.2020
Viestejä
21
Oikotie, Veikkaus, Facebook, Instagram, LinkedIn... Tuossa vain muutamia sivustoja jotka eivät tunnu nyt toimivan ollenkaan. Vai enkö vain osaa?
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
114
Ei mulla ole oikeastaan koskaan (tai siis en muista) Firefox kaatunut noilla.
Tuttavalla kapakassa äsken tuollaisille sivustoille ei kai pääse maksamaan laskuja Chormebookissa Chromella), kesäkuun alun jälkeen, ilmeisesti S-Pankin tunnuksella ainakaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Onko muillakin Firefox alkanut kaatuilemaan viime aikoina? Mulla tulee nykyään ainakin kerran päivässä seuraava ilmoitus:


Jos valitsee restart, niin uudelleenkäynnistysen jälkeen kaikki näyttäisi toimivan taas normaalisti. Käyttiksenä Kubuntu 20.04.
Itsellä on ollut jo about vuoden ajan se tilanne, että päivityksen jälkeen kun Firefox pyytää käynnistämään selaimen uudestaan, niin ensin noin 10 sekunnin työpöydällä märehtimisen jälkeen tulee tuo kaatumisilmoitus ja sen jälkeen vasta se päivitys ja selain käynnistyy muuten normaalisti.

Toinen millä tuon saattaa saada aikaan on kirjoittamalla about:restartrequired osoitepalkkiin ja käynnistämällä selain uudestaan.

Mutta muuten itsellä Firefox on toiminut loistavasti, niin en ole viitsinyt perehtyä tarkemmin että mikä on vikana.
 
  • Tykkää
Reactions: jko

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ongelmana ollut viimeiset pari viikkoa Windows 10 + 102.02.1 eli viimeisin Firefox versio.

Kun selaan Facebookia tarpeeksi pitkälle, yht'äkkiä hiiren rullaaminen alkaa loikkaamaan uutisvirtaa niin eteenpäin, ettei selaamisesta tule mitään.

Olen poistanut kaikki Facebookin liittyvät keksit yms. ja mitään Facebookiin liittyvää lisäosaa ei ole käytössä.

Olen tämän vuoksi joutunut käyttämään Google Chrome selainta erikseen ja nyt on alkanut vituttamaan käyttää kahta selainta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Ongelmana ollut viimeiset pari viikkoa Windows 10 + 102.02.1 eli viimeisin Firefox versio.

Kun selaan Facebookia tarpeeksi pitkälle, yht'äkkiä hiiren rullaaminen alkaa loikkaamaan uutisvirtaa niin eteenpäin, ettei selaamisesta tule mitään.

Olen poistanut kaikki Facebookin liittyvät keksit yms. ja mitään Facebookiin liittyvää lisäosaa ei ole käytössä.

Olen tämän vuoksi joutunut käyttämään Google Chrome selainta erikseen ja nyt on alkanut vituttamaan käyttää kahta selainta.
Itse lisäsin sekä Facebookin, Twitterin ja Redditin Edgen "sovellus työpöydälle" ominaisuudella ja laitoin ne "sovellukset" käynnistä valikon modern sovellusten joukkoon.

Vaikka muuten käytän Firefoxia ykkösselaimena, noilla sivuilla tulee sellaisia "voisipa vaikka kurkata mitä ilmoituksia noilla sivuilla on" hetkiä, että nuo "sovellukset ovat olleet ihan käteviä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Pakko kyl kehaista tätä Android versiotakin, ollut nyt viikon käytössä ja eihän tämä ole yhtään hitaampi kuin Chrome toisin kuin mitä se oli vielä pari vuotta sitten.
Ainoat puutteet ovat "pull down to refresh" ja vanhaan verrattuna suppea lisäosien tuki.
Mutta asentamalla nightly version molemmat saa korjattua.
Pull down to refresh löytyy suoraan nightlyn asetuksista ja tällä kikalla saat paljon ei yhteensopivaksi testattuja lisäosia käyttöön.
Ilman kikkailuja löytyy esim dark reader ja ublock origin ja tuolla linkin kikalla saa esimerkiksi bypass paywalls clean ja i don't care about cookies laajennukset asennettua.
Muuttuu netin selailu puhelimella huomattavasti jouhevammaksi näiden kanssa.

Että jos on parin vuoden ikäiset kokemukset hitaasta Firefox Android versiosta, niin kannattaa ehdottomasti antaa sille uusi mahdollisuus.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
62
Pakko kyl kehaista tätä Android versiotakin, ollut nyt viikon käytössä ja eihän tämä ole yhtään hitaampi kuin Chrome toisin kuin mitä se oli vielä pari vuotta sitten.
Ainoat puutteet ovat "pull down to refresh" ja vanhaan verrattuna suppea lisäosien tuki.
Mutta asentamalla nightly version molemmat saa korjattua.
Pull down to refresh löytyy suoraan nightlyn asetuksista ja tällä kikalla saat paljon ei yhteensopivaksi testattuja lisäosia käyttöön.
Ilman kikkailuja löytyy esim dark reader ja ublock origin ja tuolla linkin kikalla saa esimerkiksi bypass paywalls clean ja i don't care about cookies laajennukset asennettua.
Muuttuu netin selailu puhelimella huomattavasti jouhevammaksi näiden kanssa.

Että jos on parin vuoden ikäiset kokemukset hitaasta Firefox Android versiosta, niin kannattaa ehdottomasti antaa sille uusi mahdollisuus.
Ittee häiritsee kun nightlyn uusimmissa versioissa urlien ehdottelu on mennyt sekaisin, ehdottelee ties mitä Huffington posteja, Washington posteja, Craigslistiä ym.

Eli kun laitan esim. H ja oletan, että hs.fi täydentyisi historiasta tuleekin huffingtonpost ehdotuksena. Tai b:llä aiemmin tuli bbs.io-tech.fi, nyt ehdottelee BBC ym.

Ootko huomannut samaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Ittee häiritsee kun nightlyn uusimmissa versioissa urlien ehdottelu on mennyt sekaisin, ehdottelee ties mitä Huffington posteja, Washington posteja, Craigslistiä ym.

Eli kun laitan esim. H ja oletan, että hs.fi täydentyisi historiasta tuleekin huffingtonpost ehdotuksena. Tai b:llä aiemmin tuli bbs.io-tech.fi, nyt ehdottelee BBC ym.

Ootko huomannut samaa?
Itsellä se antaa ehdotuksia hakuehdotusten muodossa, avoimista välilehdistä, tietokoneella auki olevista välilehdistä ja sivuhistoriasta.
Kertaakaan ei ole vastaaavia huuhaa ehdotuksia näkynyt.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
62
Itsellä se antaa ehdotuksia hakuehdotusten muodossa, avoimista välilehdistä, tietokoneella auki olevista välilehdistä ja sivuhistoriasta.
Kertaakaan ei ole vastaaavia huuhaa ehdotuksia näkynyt.
Joo, tolleen se toimi ennen viime viikkoa mullakin mutta nyt on alkanut ehdottelemaan mitä sattuu. Normiversio toimii vielä oikein.

104.0a1 versio missä alko ongelma, koetin siitä bugia raportoida mutta saapi nähdä kun suljettiin ja oon koettanut vääntää rautalangasta, että mikä on ongelma.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Itsellä vielä semmoinen huomio näihin puuttuviin ehdotuksiin, että itsellä nuo "normaalit" hakuehdotukset tulee näkyviin kun odottaa niiden ilmestymistä pitkään, yli 10s. Toinen vaihtoehto tosiaan tappaa selain, niin taas ne tulee hetken aikaa. Ärsyttävä bugi, pitkään odotellut että korjaantuisi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 009
Joidenkin sivujen koko oli muuttunut muuta outoa en ole huomannut..... :hmm:
-Siis 103.0.1 versiolla... :kahvi:
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
157
Ongelmana ollut viimeiset pari viikkoa Windows 10 + 102.02.1 eli viimeisin Firefox versio.

Kun selaan Facebookia tarpeeksi pitkälle, yht'äkkiä hiiren rullaaminen alkaa loikkaamaan uutisvirtaa niin eteenpäin, ettei selaamisesta tule mitään.

Olen poistanut kaikki Facebookin liittyvät keksit yms. ja mitään Facebookiin liittyvää lisäosaa ei ole käytössä.

Olen tämän vuoksi joutunut käyttämään Google Chrome selainta erikseen ja nyt on alkanut vituttamaan käyttää kahta selainta.
Itse olen törmännyt täsmälleen samaan ongelmaan ja selaimena käytän Edgeä facebookiin.

Testasin samaa juttua myös Windows 8.1 + Edge ja sama kirotun juttu.
Eikä KOKO historian tyhjentäminen auta mitään.

Sekä eräs asia mikä on alkanut nyppimään niin maan per keellisesti ON se, että etusivulla tuntuu olevan vain näitä kirotun sponsorimainoksia ja eikä niinkään fb-kavereitteni postauksia plus muitten sivujen postauksia joita olen klikannut tykäten!

Ja nyt vielä kaiken kukkuraksi facebook meni taas sorkkimaan ulkonäköä ja päin pee ersettä.

Alkaa tuo Facebook menemään yhä vain paskempaan suuntaan!!!

(anteeksi kiroilu)
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
157
Onko joku saanut F-Secure SAFE:n selauksen suojaus lisäosan toimimaan tässä uusimmassa firefoxissa. Yrittää löytää mutta sivu pysyy mustana.
F-Secure ja Mozilla tekevät kuulemma mukaan yhteistyötä saadakseen tuon lisäkilkkeen toimimaan. Itselläkin temppuilee FF kanssa ja erityisesti pankkijuttujen kanssa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Sekä eräs asia mikä on alkanut nyppimään niin maan per keellisesti ON se, että etusivulla tuntuu olevan vain näitä kirotun sponsorimainoksia ja eikä niinkään fb-kavereitteni postauksia plus muitten sivujen postauksia joita olen klikannut tykäten!

Ja nyt vielä kaiken kukkuraksi facebook meni taas sorkkimaan ulkonäköä ja päin pee ersettä.

Alkaa tuo Facebook menemään yhä vain paskempaan suuntaan!!!
Tällä saa piilotettua Sponsored mainokset ja muutenkin muokattua FB:n käytöstä siedettävämpään suuntaan:
 
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
44
screenshot 2022-08-20 at 19.51.38.jpg

userChrome.css

jos kinostaa, sen saa tästä

  1. Asetushallintasivun kautta eli about:config -sivulta käsin ensiksi määritä asetus toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets ---> totuusarvoksi TRUE.
  2. Saat suoran tiedostokansiopolun Firefox-profiilillesi, kun avaat Firefoxin valikosta "Ohje" ---> "Lisää vianmääritystietoja" (tai avaa suoraan about:support -sivu). Sitten katso sieltä taulukon 11. rivi, eli "Profiilikansio".
  3. Luo kyseiseen tiedostokansioon alakansio "chrome" ja sinne sitten se tiedosto userChrome.css kera haluamiesi ulkoasumukautusten.
  4. Kun Firefox-selain seuraavan kerran käynnistetään, muutokset astuvat käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Näyttää saavan punaisen, keltaisen sekä vihreän pallon selaimen vasempaan laitaan sekä näyttää sivut ainoastaan koodimuodossa, ainakin jos tuon pitäisi esittää tätä kyseistä foorumin sivustoa esimerkin vuoksi...
 
Liittynyt
01.12.2021
Viestejä
44
pahoitteluni niukasta viestistä. kyseessä siis userChrome.css tiedosto jolla voipi muokata firefoxia omanlaiseksi. tuolla mun kasaamalla ikonit ovat kaikki harmaasävyisiä, keskitettyjä, kansioilla on vain nimet ei ikoneja, kansioiden listat on hyvin kompaktit ja mustat jne. palkki piiloutuu itsesään kolmen sekunnin päästä ja tulee esiin taas hiiren siirtämällä sen päälle.
esimerkkivideo toiminnasta

  1. Asetushallintasivun kautta eli about:config -sivulta käsin ensiksi määritä asetus toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets ---> totuusarvoksi TRUE.
  2. Saat suoran tiedostokansiopolun Firefox-profiilillesi, kun avaat Firefoxin valikosta "Ohje" ---> "Lisää vianmääritystietoja" (tai avaa suoraan about:support -sivu). Sitten katso sieltä taulukon 11. rivi, eli "Profiilikansio".
  3. Luo kyseiseen tiedostokansioon alakansio "chrome" ja sinne sitten se tiedosto userChrome.css kera haluamiesi ulkoasumukautusten.
  4. Kun Firefox-selain seuraavan kerran käynnistetään, muutokset astuvat käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 263
pahoitteluni niukasta viestistä. kyseessä siis userChrome.css tiedosto jolla voipi muokata firefoxia omanlaiseksi. tuolla mun kasaamalla ikonit ovat kaikki harmaasävyisiä, keskitettyjä, kansioilla on vain nimet ei ikoneja, kansioiden listat on hyvin kompaktit ja mustat jne.
Kiitos :)!
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
198
Jo lähtee mainokset, asensin kolmannen adblockerin. Nyt löytyy
uBlock Origin
SponsorBlock

ja uusimpana

AdGuard

Tää AdGuard pystyy muokkaamaan sivun lataamaa javascript koodia esim poistamalla häiritsevän funktion suoraan lähdekooditasolla. uBlock Origin ei tähän pystynyt. Tarpeellinen sivustolla joka pyrkii aktiivisesti estämään adblockerin käytön.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Jo lähtee mainokset, asensin kolmannen adblockerin. Nyt löytyy
uBlock Origin
SponsorBlock

ja uusimpana

AdGuard

Tää AdGuard pystyy muokkaamaan sivun lataamaa javascript koodia esim poistamalla häiritsevän funktion suoraan lähdekooditasolla. uBlock Origin ei tähän pystynyt. Tarpeellinen sivustolla joka pyrkii aktiivisesti estämään adblockerin käytön.
Saattaapi vaan aiheuttaa ongelmia kun useampia päällekäin, eli ei suositella käyttämään, saattaa aiheuttaa outouksia, mutta omapa valinta tuo on...
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
198
Saattaapi vaan aiheuttaa ongelmia kun useampia päällekäin, eli ei suositella tekemään, saattaa aiheuttaa outouksia, mutta omapa valinta tuo on...
Joo voishan tolla pelkällä AdGuardilla mennä muuten, mutta jätti jotain tyhjiä alueita sivulle enka hoksannut miten toi manuaalinen blokkaus toimii. Jos ei mitään ongelmia ilmene niin eipä tässä sitten mitään ongelmaa ole kahta käyttää.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 355
Tää AdGuard pystyy muokkaamaan sivun lataamaa javascript koodia esim poistamalla häiritsevän funktion suoraan lähdekooditasolla. uBlock Origin ei tähän pystynyt. Tarpeellinen sivustolla joka pyrkii aktiivisesti estämään adblockerin käytön.
uBo:ssa tuo on ollut jo iät ajat. Kenties sulla ei ollut tarpeelliset listat ajan tasalla jostain syystä tai joku toinen lisäosa esti toiminnan. Suosittelen disabloimaan Adguardin ja jatkamaan uBolla.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
198
uBo:ssa tuo on ollut jo iät ajat. Kenties sulla ei ollut tarpeelliset listat ajan tasalla jostain syystä tai joku toinen lisäosa esti toiminnan. Suosittelen disabloimaan Adguardin ja jatkamaan uBolla.
No kattellaan jos joku osaa uBlokkiin moisen filtterin tehdä. Enpä usko.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
694
Viikko reissussa ja kotiin palatessa osa nettisivujen fonteista on mennyt ihmeelliseksi. Iotechin foorumi on esimerkiksi huomattavasti pienemmällä kuin ennen, Nettiautossa osa teksteistä on isommalla kuin ennen, Google-haussa osa fonteista on väärän värisiä jne jne.

Mitähän tässä on mahtanut käydä ja miten korjata? Sivun suurennus on normaali 100% eikä mitään ulkoasuun vaikuttavia lisäosia pitäisi olla käytössä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Kannattaa aloittaa tällä: Diagnose Firefox issues using Troubleshoot Mode | Firefox Help

Saa nopeasti testattua, että olisiko joku lisäsosista tms. sittenkin syypää. Sen jälkeen voi testata vaikka uudella profiililla, että tuleeko ongelma siinäkin. Jos ei tule niin Firefoxin refresh luultavasti auttaa, toki joutuu lisäosat jne. asentamaan uusiksi. Kirjanmerkit säilyvät.

 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
694
Kannattaa aloittaa tällä: Diagnose Firefox issues using Troubleshoot Mode | Firefox Help

Saa nopeasti testattua, että olisiko joku lisäsosista tms. sittenkin syypää. Sen jälkeen voi testata vaikka uudella profiililla, että tuleeko ongelma siinäkin. Jos ei tule niin Firefoxin refresh luultavasti auttaa, toki joutuu lisäosat jne. asentamaan uusiksi. Kirjanmerkit säilyvät.

Kiitos. Joku lisäosista tuon aiheutti, koska katosi vikatilassa ja lopulta kun pakotin lisäosien päivitykset. Olipas simppeli vika, mutta ei taas tullu mieleenkään etsiä oikeasta paikasta..
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 626
Samaa sukujuurta oleva Palemoon ei yhtäkkiä anna kirjoittaa mitään Facebookin kommentteihin. Melko erikoinen bugi.

Edith: Palemoon ei myöskään reagoi oman profilikuvan painamiseen eli ei esim. päästä uloskirjautumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Facebook Containerin versio 2.3.3 aiheutti tuon fonttiongelman. Rollback edelliseen, tai päivitys uuteen (2.3.4, joka on käytännössä sama kuin 2.3.2) korjaa ongelman.

Saattanut tietysti rikkoa muutakin...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Facebook Containerin versio 2.3.3 aiheutti tuon fonttiongelman. Rollback edelliseen, tai päivitys uuteen (2.3.4, joka on käytännössä sama kuin 2.3.2) korjaa ongelman.

Saattanut tietysti rikkoa muutakin...
Ilmeisesti CSS on tarkoitettu laajennuksen omaan iframeen joka pusketaan nettisivujen content scripteihin. Jollain lipsahti globaaliksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Menin sitten mokaamaan kun olin sammuttamassa firefox selainta. Mulla on siis asetuksena että se tallentaa aiemman istunnon kaikki välilehdet ja kun avaa firefoxin uudelleen niin ne aukeaa automaattisesti.
Nyt siis sammutin firefoxin ja sitten huomesin että mulla oli toinenkin firefox istunto kaynnissä ja menin senkin sitten sulkemaan. Joten se tallensi sitten vain sen istunnon yhden välilehden kun tuossa vanhemmassa istunnossa oli yli 200 välilehteä auki, jotka siis haluaisin takaisin.
Onko tässä mitään enää tehtävissä että saisin ne vanhat välilehdet takaisin? Vai kirjoittaako toi aina vanhan yli kun ohjelman sammuttaa?
Osa niistä on jo vuosia vanhoja ja en ole niitä kirjanmerkkeihin tallettanut. Ja en voi mitenkään muistaa että mitä kaikkea niissä oli, mutta osa oli tosi tärkeitä.
Nyt ketuttaa ja kunnolla.
No ehkä tästä oppii sen että ei pidä niin pirkuleesti niitä auki.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Valikosta -> History -> Restore previous session, tai sitten History -> Resently closed tabs, tai - Resently closed windows. Oisko noista apua?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 358
Viestejä
4 158 284
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom