Ainoa täällä tunnut ongelman kanssa olevan (eli erittäin harvinainen), niin kyllä se viittaisi silloin, että vika/ongelma lienee koneessa/käyttöjärjestelmässä, taikka jokin softa taustalla aiheuttaa ongelman. Käytätkö jotain ylimääräisiä antivirus (antimalware) sun muita softia taustalla kenties?
Poistitko varmasti tuon profiili hakemiston tuolta "C:\Users\[käyttäjänimi]\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\"?
Kokeilitko disabloida sen "hardware acceleration" (eli rautakiihdytyksen) asetuksista? Eli liittyykö ongelma kenties näytönohjaimeen.
Kokeilitko disabloida tuon Picture-in-Picture (PIP) asetuksen?
Taikka tuon asetuksen, joka sallii median hallinnan suoraan eri laitteista? (
Control audio or video playback with your keyboard | Firefox Help)
Mitään ihmeempiä ei ainakaan tuosta 86 Release notes listasta löydy, mutta tälläinen videoihin liittyvä muutos kuitenkin, mutta enpä itse osaa sanoa vaikuttaako noin vakavasti, koska en kyllä löytänyt asiasta enempää valitusta. Eli kaikki videon purku oletettavasi tehdään nykyään eritavalla.
Consolidated all video decoding in the new RDD process which results in a more secure Firefox.
1. Kuten aikaisemmassa viestissä mainitsin niin poistin KAIKKI Mozilla kansiot joita löytyy Appdata/Local, Appdata/LocalNow sekä Appdata/Roaming ja pisteenä iin päälle Program Files kansiot jos sieltä vain löytyi jotain Mozillan rippeitä niin deletoin.
Sitten vasta asensin Firefoxin uudestaan kun tein noita kokeiluita.
2. Tuotakin kokeilin, että disabloin laitekiihdytyksen ei auttanut asiaa.
3. Tuon PiP olen aina ottanut pois käytöstä turha kikkare (ainakin minun mielestä).
4. Ainoa Antivirus joka pyörii taustalla on F-Secure. Muita en pidä taustalla. Muutenkin olen disabloinut pois käytöstä sellaiset turhat automaattiset updaterit plus muut turhat joilla ei ole vaikutusta käyttiksen toimivuuteen.
5. Itsekin lukasin nuo läpi release notesit. Ja sen takia heitinkin tuossa aikaisemmassa viestissä, että en ymmärrä mitä ihmettä tuossa 86.x koodissa voi oikein olla? kun vertaa 85. x versioon kun Youtubekin toimii kuin
unelma.
Voisko syynä olla todellakin tuo minkä heitit viestissäsi, että kaikkien videoitten purku tehdään toisella tavalla. Mutta hassua on se, että esimerkiksi Vimeo ja Dailymotion sivut eivät aiheuta tuota ongelmaa kuin mitä Youtube.
Tänään turisin yhden kaverin kanssa ja valitin hälle tuosta Firefoxin ja Youtuben tahmaamisesta minun tietsikassa.
Hän sanoi käyttävän Firefoxista aina ESR versiota tavallisen version sijasta.
Todeten että tässä ESR versiossa ei ole turhia kilkkeitä ja tähän versioon tulee ainoastaan tietoturvapäivitykset eikä turhia "roska ominaisuuksia".
Että lataa ennemmin tuo FF ESR versio.
Tuumasin, että kokeillaan nyt sitten tuotakin versiota, joten latasin tältä sivulta
Firefox is the open-source browser with enterprise-grade security, privacy, and flexibility. Use Firefox for the latest features or ESR for long-term stability.
www.mozilla.org
64-bittisen 78.8.8ESR version (viimeisin versio).
Ja eiku puhdas asennus eli ensin kaikki entiset mozilla rippeet ja muu tauhka kansioineen pois.
Sitten itse Firefoxin ESR asennus.
Eiku testaamaan sitten Youtube sivua ja perhana sehän toimii kuin se kuuluisa junanvessa ja unelma eli sulavasti ilman tahmaamista ja jäätymistä vaikka laitteistokiihdytys on käytössä ja plussana uBlock.
Nyt sitten käytän miellummin tuota ESR versiota.