Oletko ladannut sen? Se pitää ensin asentaa Steam Tools osiosta (n. 20GB).
On ladattu. Näköjään pelin exe-tiedostoja on nyt kahdessa hakemistossa ja editori toimii kun pelin käynnistää hakemistosta W64_Shipping_wEditor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Oletko ladannut sen? Se pitää ensin asentaa Steam Tools osiosta (n. 20GB).
Joo mulla pisti uuden kuvakkeen työpöydälle.On ladattu. Näköjään pelin exe-tiedostoja on nyt kahdessa hakemistossa ja editori toimii kun pelin käynnistää hakemistosta W64_Shipping_wEditor.
1-Diminishing returns is a good term for explaining our situation. Besides the theoretical problems, on every game including Bannerlord there are some workloads that can be parallelized, and some that can't be. So consider a frame in a combat situation like: (2x ST workload) + (16x MT workload) + (1x ST workload) + (8X MT workload) + (3X ST workload). If you have a 4 core cpu it would be take 12x time (2 + 4 + 1 + 2 + 3). For a 8 core cpu with the same architecture it would take 9x time and for 16 core it would be 7.5x time. After 16 cores, core count doesn't affect too much, like for example a 32 core cpu would take 6.75x time. So a cpu with a faster single threaded performance would be a better solution after a certain number of cores. I wouldn't buy a CPU with less than 8 cores though, considering next-gen consoles have 8 cores.
2-We're always trying to improve how much of a frame that can be multithreaded and will work on this until full release.
3-I'm not sure about this. The parts of a frame that are better threaded are indeed related to units(like AI or physics) but they also have single threaded parts. Though, for example campaign parts are mostly single threaded.
4-HEDT CPUs tend to have low single threaded performance so I don't think they're very good for games besides some exceptions. I don't think we have cpu memory bottleneck at all.
5-Yes!
If I'm not mistaken, fastest consumer CPU for Bannerlord right now is 10900K. This may change after 5900X is released, so we'll see.
Hotfixia pitäisi olla tulossa tänään tuon osalta. Nää beta patchit on melkein järjestäen tällaisia, vaatii muutaman hotfixin aluksi.Menikö tuo inventaario vähän sekaisin??
I7 vois kyllä hyödyttää mutta kyllä suosittelisin myös muistin samalla tuplaamaanIntel i5 3570, GTX1080, 8GB RAM, SSD, 1440p 60Hz. Kyllähän se pyörii, 600 ukkoa on aika lailla maksimi fps:n heiluessa 30-80 välillä. CPU rajoittanee menoa huomattavasti. Jos jaksais jumpata prossujen kanssa niin vois kokeilla olisiko i7 3770:sta apuja.
Co op modi sandbox tilaan on tulossa tosin itse pikkuisen vielä epävarma onkohan se oikea vai huijaus. Sitä kuitenkin niin kauan himoittu kun itse ensimmäisen mount and bladin 0.6xx versiota tuli pelattua. Kuulemma osa modeistakin voisi toimia jos modintekijät tekevät muutoksia.
Bannerlord oli päässyt steamin listalle yhdeksi eniten pelatuista peleiksi tänä vuonna ja varmaan myös ensi vuonna jos tulee hyviä isoja modeja joilla taas jaksaa satoja tunteja lisää.
Yksi modi mitä itse ajattelin lähteä pelaamaan kun sopiva hetki on Calradia Awakens jossa on taikuuttakin.
Pikkuisen tämä ryzen 3600 hankkiminen harmittaa jälkikäteen kun useammilla ytimillä olevilla voi pelata 1000 hahmon taisteluja.
Jos menet kyseisen pelin discordiin niin joka päivä tulee viestiä miten pelin kanssa on ongelmia milloin mihinkin suuntaan. Kyseessä on erittäin buginen tuotos ja vika on nimenomaan kyseisessä pelissä.Onko muilla tän pelin kanssa kaatumisia? Lähinnä et onko vika pelissä vaiko omissa kellotuksissa. Kun kaikki muu tuntuu pelaavan, paitsi tämä. Ilmoittaa että pitää lähettää tiedostot eteenpäin ja sit heittää työpöydälle
BATTLE TERRAIN SYSTEM
Next up, we have a fairly significant change that we have been working on for some time now and is getting to the point that we’re ready to show it. But, before we go on we just want to be clear that this is still a work in progress and subject to change, and with the scale of this update, it is likely that work will continue on this well into the future.
The Battle Terrain system is a new approach to how scenes are selected for field battles in relation to the location of the combatants on the world map.
Currently, whenever a battle begins, the game checks the terrain type of the world map location and randomly selects from a connected pool of maps.
With the new system, the world map has been divided into regions, with each region being connected to its own specific scene.
The system also takes into account the location and direction of the parties within the region and uses this to determine where each side will spawn in the battle.
This update aims to give you a more immersive and strategic experience that allows you to take the terrain into account when planning your battles.
Mikä näyttis sulta löytyy?Teillä joilla on tämän hetken parhaimmat prosessorit(i9 10900k, ryzen 5xxxx tai vastaavat) toimiiko teillä taistelut tuhannella sotilaalla ultra asetuksilla yli 60 fps?
Itsellä ryzen 3600 ja hieman kiinnostaisi päivittää prosessoria ihan vain tätä peliä varten. 5900x olisi helpoin päivitys kun emolevy tukee sitä tai sitten pitää odottaa intelin ja amd uutta sukupolvea jos niillä saisi sen min fps pysymään yli 60 myös tuhannen sotilaan taistelussa.
Mikä näyttis sulta löytyy?
Itse kokeilin omalla R5 5600x ja 3060 Ti combolla asetukset tapissa, 1000 sotilaan taistot pysyi pääosin 70fps ja yli. Taistelun alussa dippas välillä 50fps, kun sotilaat on asettumassa paikoilleen. DLSS performance vähän helpotti, mutta kävi silti alussa 57fps lukemassa.
Vähän asetuksia säätämällä pysyis varmasti yli 60fps koko ajan, ja näyttäisi vielä yhtä hyvltä
Itselläni ei mitään isoja ongelmia ole ollut perus natiivi 1.5.9 kanssa mutta varsinkin isot modit aiheuttavat toisinaan ongelmia, enimmäkseen isoissa taisteluissa peli kaatuu joten jos ei halua koko ajan olla savettamassa niin voi olla parempi odotella että bannerlord poistuu early accesista joka taleworldsin mukaan olisi vielä ennen tämän vuoden loppua tosin veikkaan että menee ensi vuoden puolelle.
Millaisia ongelmia? Itsellä on nyt kampanja menossa 1.5.9 betalla, lv26 takana 1000 päivää, ja ainoa ärsyttävä ominaisuus joka on tullut vastaan on, kun on valloittanut kaikki vihollisen settlementit, jäävät noblet ja mercit pyörimään kuten looterit. Ensinnäkin niitä on lähes mahdoton saada kiinni ja auta armias jos niitä teloitat, niin eiköhän niiden siskon kaiman veli ole sukua omalle factionille ja suhteet kärsii. Vaihtoehtona ottaa turpiin rahallisesti, tai maksaa rauhasta mikä on ihan älytöntä. Yhtään kertaa ei ole kaatunut, eikä siege lagia ole enään vastaan tullut. Perkit toimii, tier 6 kamoja alkaa olla jo ihan mukavasti, ja ne on hyvin hajautettu.Bannerlord on ollut nyt vuoden ajan EA:ssa ja tällä kehitystahdilla päädyn kyllä ihmettelemään suuresti, jos vuoden päästä ollaan edes lähellä EA:sta poistumista. Peli on edelleen täynnä perustavanlaatuisia ongelmia, jotka pilaavat pelikokemuksen mitä pidemmälle pelikellossa mennään.
Näyttönohjain on rtx 3060 ja tosiaan dlss quality 1440p(olen myös kokeillut balanced ja performance) Itse pelaan aina afterburner päällä ja 1000 hepun taisteluissa kun on sotilaiden takana näytönohjain ei koskaan mene yli 95 prosentin käyttöasteen ja fps 30+. Fps luonnollisesti nousee jopa 60+ kun menee taistelemaan henkilökohtaisesti ja hahmoja näkyy ruudulla vähemmän.
Tällä 3600 todennut että se battle size 500 tai 600 on paras mitä voi saada että ei tipu freesync näytön 45hz/fps alle.
Ilmeisesti tosiaan se 5900x voisi olla riittävä jotta saa bannerlordista kaiken irti.
Siis tuohan nimenomaan tarkoittaa että näyttis on pulonkaulana, eli prossun päivitys tuskin toisi merkittävää parannusta. Ne tuhannen jampan taistelut 1440p resoluutiolla vaatii kyllä kovempaa rautaa kuin 3060, ainakin toistaiseksi.
Normaalisti pelaan dlss quality mutta olen myös kokeillut performance asetuksella tuhannen jampan taisteluissa eikä fps nouse eli kyllä se prosessori on pullonkaula. Näytönohjain myöskään ei ole lähelläkään 100 prosentin käyttöastetta.
Edit kokeilin custom battle kylässä 1440p dlss quality ja sitten pelasin toisen pelin 1080p dlss performance ja fps nousi vasta kun porukkaa kuollut aika reilusti(jolloin taistelijoita on vähemmän=vähemmän prosessoritehoa vaatii)
Aiemminhan sanoit että näyttis on 95% käyttöasteessa (mikä on käytännössä 100%) ja että fps nousee kun menet lähemmäs taistelua ja ukkoja on vähemmän ruudulla? Nuo juurikin viittaavat näyttiksen pullonkaulaan.
En tosin kiellä että prossukin voisi olla joskus se ongelma, ainakin siege taisteluissa AI joskus jumittaa ja kuluttaa loputtomasti prossua pelin muuttuessa powerpointiksi, enkä pitäisi mahdottomana että vastaavaa tapahtuisi muissa taisteluissa. Nämä scenaariot laittaisin kyllä pelin piikkiin, kyseessähän on kuitenkin vielä keskeneräinen peli.
Mitä tässä ajan takaa on: että ei ehkä kannattaisi tämän perusteella vielä uusia rautaa
Teillä joilla on tämän hetken parhaimmat prosessorit(i9 10900k, ryzen 5xxxx tai vastaavat) toimiiko teillä taistelut tuhannella sotilaalla ultra asetuksilla yli 60 fps?
Itsellä ryzen 3600 ja hieman kiinnostaisi päivittää prosessoria ihan vain tätä peliä varten. 5900x olisi helpoin päivitys kun emolevy tukee sitä tai sitten pitää odottaa intelin ja amd uutta sukupolvea jos niillä saisi sen min fps pysymään yli 60 myös tuhannen sotilaan taistelussa.
Siis jos käyttää dlss ultra niin näytönohjain voi olla jopa 95 prosenttia(kun joukkojen takana 1000 sotilaan taistelussa) mutta dlss perfomance asetuksella näytönohjaimen käyttöaste romahtaa varsinkin jos vaihtaa resoluution 1440p full hd:seen. Fps ei silti nouse mitä sen pitäisi normaalisti tehdä kun resoluutiota alennetaan joko normaalisti 1440p=>1080p tai dlss ulta=>performance.
Tässä vanhemman bannerlord version testeistä jossa näkyy selvästi että prosessori on pullonkaula: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/KUXvwurVDmLesP2UvFa5Rn-970-80.jpg.webp
Edit ja kyllä varmaan optimointia vielä voidaan pelille tehdä olivathan kehuneet vuosikertomuksessa kuinka 1660 ti ja i7 8700k olivat saaneet fps nostettua 1000 taistelijan kanssa 27-30 fps jopa 47-50 fps.
Tiedän kyllä miten dlss toimii mutta edelleenkin viittasin siihen sinun omaan esimerkkiin miten fps nousi kun joukkoja oli vähemmän ruudussa 1000 sotilaan taistelussa. Tuosta benchmark kuvastahan ei voida sanoa juuta eikä jaata kun prossua ei ole tiedossa.
EDIT: Hyppäsinpä huvin vuoksi peliin ja kokeilin laittaa kaikki asetukset low ja 500 v 500 battle:
r5 3600 ja r9 290 1440p resoluutiolla:
GPU 100% CPU 80%
avg fps 78
min fps 74
Eli tuon verran pystyy tuo 3600 ainakin tahkoamaan.
Sittenhän on tietenkin se että nvidia driverit käyttää prossu tehoja aika huomattavastikin enemän kuin AMD niin voi olla se vaikuttaa jonkin verran tosin tuskin se nyt puolittaa sen fps.
forums.taleworlds.com
1-Diminishing returns is a good term for explaining our situation. Besides the theoretical problems, on every game including Bannerlord there are some workloads that can be parallelized, and some that can't be. So consider a frame in a combat situation like: (2x ST workload) + (16x MT workload) + (1x ST workload) + (8X MT workload) + (3X ST workload). If you have a 4 core cpu it would be take 12x time (2 + 4 + 1 + 2 + 3). For a 8 core cpu with the same architecture it would take 9x time and for 16 core it would be 7.5x time. After 16 cores, core count doesn't affect too much, like for example a 32 core cpu would take 6.75x time. So a cpu with a faster single threaded performance would be a better solution after a certain number of cores. I wouldn't buy a CPU with less than 8 cores though, considering next-gen consoles have 8 cores.
2-We're always trying to improve how much of a frame that can be multithreaded and will work on this until full release.
3-I'm not sure about this. The parts of a frame that are better threaded are indeed related to units(like AI or physics) but they also have single threaded parts. Though, for example campaign parts are mostly single threaded.
4-HEDT CPUs tend to have low single threaded performance so I don't think they're very good for games besides some exceptions. I don't think we have cpu memory bottleneck at all.
5-Yes!
If I'm not mistaken, fastest consumer CPU for Bannerlord right now is 10900K. This may change after 5900X is released, so we'll see.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.