Mount & Blade II: Bannerlord (PC, EA 30.3.2020)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eldmor
  • Aloitettu Aloitettu
Asioita mitkä tällä hetkellä tässä pelissä itseäni ottaa päähän:

-Bandiittien pesäkkeet. Liikaa porukkaa suhteessa siihen paljonko itse saa sotilaita mukaan, miksi aina on oltava yö kun hyökkää (yllätyshyökkäys tapahtuu aina öisin :facepalm:), muutama kämäinen variaatio leirin ulkoasulle.
-Tein questilinjan ja nyt on oma kuningaskunta. Vaan milläs valtailet ja laajennat kun omaan tier 3 partyyn mahtuu 120+ ukkoa ja kaikissa castleissa on 150-200 sotilasta, kaupungeissa luokkaa 300-800.
-Omista jengin jäsenistä ei ole apua kuningaskunnan laajentamisessa, kun pikkupamppuina menevät ja jäävät jatkuvasti vangeiksi bandiiteille ja milläs ylläpidät rahallisesti montaa armeijaa kun omassakin riittää tarpeeksi haastetta ilman tuloja ja arvottomilla looteilla. Vaikka laajennus lopulta onnistuisikin niin pystyn jo näkemään kuinka tylsäksi se aikaa myöten käy.
^ Pian tier 4 täynnä ja vitullinen grindaus ollut saada tuohon. Ylipäätänsä liiallinen grindaus tässä pelissä on yksinkertaisesti liikaa. Samat lootterijengit kun tapat samoissa maisemissa viidettäkymmenettä kertaa niin kyllä alkaa riittämään. Ja joka kerta samat turhat roskaromppeet palkkioksi.
-Pelissä ei tapahdu yhtään mitään mielenkiintoista. Soditaan, kun on pakko sotia kun ei ole muutakaan. Oma "valtioni" (johon ei lisäkseni kuulu ketään muuta) muuten päätti juuri äskettäin julistaa sodan pelin suurinta kuningaskuntaa vastaan. Kukahan meni ja teki kyseisen päätöksen :hmm:.

Pitää kyllä pistää peli paussille kun peli tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän copy-paste roskalta. Taistelu on TISMALLEEN sitä samaa kuin warbandissa (tai viking conquestissa) paitsi, että tällä kertaa vastapuolta pystyy pehmittämään bowilla hieman helpommin. Eikä toi systeemi niin toimiva ole koskaan ollut, että itse kehtaisin copy-pastettaa suoraan uuteen osaan pelisarjasta.

Tällaisella pelillä on valtava potentiaali. Mutta ken jaksaa uskoa, että TW käsissä tuo potentiaali saadaan koskaan kaivettua esiin onkin ihan eri asia. Vaikka kyseessä onkin early access niin kyllä tämä 30h jälkeen aika kylmäksi jättää.
 
Asioita mitkä tällä hetkellä tässä pelissä itseäni ottaa päähän:

-Bandiittien pesäkkeet. Liikaa porukkaa suhteessa siihen paljonko itse saa sotilaita mukaan, miksi aina on oltava yö kun hyökkää (yllätyshyökkäys tapahtuu aina öisin :facepalm:), muutama kämäinen variaatio leirin ulkoasulle.
-Tein questilinjan ja nyt on oma kuningaskunta. Vaan milläs valtailet ja laajennat kun omaan tier 3 partyyn mahtuu 120+ ukkoa ja kaikissa castleissa on 150-200 sotilasta, kaupungeissa luokkaa 300-800.
-Omista jengin jäsenistä ei ole apua kuningaskunnan laajentamisessa, kun pikkupamppuina menevät ja jäävät jatkuvasti vangeiksi bandiiteille ja milläs ylläpidät rahallisesti montaa armeijaa kun omassakin riittää tarpeeksi haastetta ilman tuloja ja arvottomilla looteilla. Vaikka laajennus lopulta onnistuisikin niin pystyn jo näkemään kuinka tylsäksi se aikaa myöten käy.
^ Pian tier 4 täynnä ja vitullinen grindaus ollut saada tuohon. Ylipäätänsä liiallinen grindaus tässä pelissä on yksinkertaisesti liikaa. Samat lootterijengit kun tapat samoissa maisemissa viidettäkymmenettä kertaa niin kyllä alkaa riittämään. Ja joka kerta samat turhat roskaromppeet palkkioksi.
-Pelissä ei tapahdu yhtään mitään mielenkiintoista. Soditaan, kun on pakko sotia kun ei ole muutakaan. Oma "valtioni" (johon ei lisäkseni kuulu ketään muuta) muuten päätti juuri äskettäin julistaa sodan pelin suurinta kuningaskuntaa vastaan. Kukahan meni ja teki kyseisen päätöksen :hmm:.

Pitää kyllä pistää peli paussille kun peli tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän copy-paste roskalta. Taistelu on TISMALLEEN sitä samaa kuin warbandissa (tai viking conquestissa) paitsi, että tällä kertaa vastapuolta pystyy pehmittämään bowilla hieman helpommin. Eikä toi systeemi niin toimiva ole koskaan ollut, että itse kehtaisin copy-pastettaa suoraan uuteen osaan pelisarjasta.

Tällaisella pelillä on valtava potentiaali. Mutta ken jaksaa uskoa, että TW käsissä tuo potentiaali saadaan koskaan kaivettua esiin onkin ihan eri asia. Vaikka kyseessä onkin early access niin kyllä tämä 30h jälkeen aika kylmäksi jättää.


Grindaus monen skillin kohdalla on vedetty hieman overiksi. Kait ajateltu pelin pituutta siinä ehkä? Esim. Leadership ei nouse kun ihan marginaalisesti, vaikka on iso armeija jne. Smithing se vasta hupaisaa onkin. Vaatii arviolta tällä hetkellä aika massiivista grindausta, että pääsee tasolle 50-60. Silloinkin tavaravalaikoima on todella köyhä.

En tiedä, kuinka pitkälle oman valtakunnan hallinta on edes viety ja mitä lisäominaisuuksia siinä on edes vrt vanha monunt and blade. Nyt kuitenkin yhdellä armeijalla (100 äijää) kulut kattaa ihan mukavasti kun on workshoppeja ja karavaaneja. 300 000 denaaria on hilloa.
 
Ite myin kolme workshoppia helvettiin kun eivät mokomat edes tuottaneet paskan vertaa. Olisiko tuossa sitten pitänyt jaksaa roudata tyyliin viljaa kaupunkiin missä brewery jne niin en tiedä. Toisena syynä poismyynnille se, että miten mahtaa käydä kun workshopit ovat esim sturgianien mailla ja sota syttyy randomisti. Jostain luin että workshopit menettäisi jos näin kävisi?

Oman valtakunnan hallinnassa ei tunnu edes olevan mitään ominaisuuksia. Ainakaan castleissa ei ole mitään erikoista poislukien päivitykset ja pormestarin valitseminen. Pormestarillakaan ei taida tehdä tällä hetkellä mitään ellei ole jotain special skilliä... Kaupunkien hallinnasta ei hajuakaan kun tarvitsisi eka massiivisen armeijan, että voisi sellaisen vallata jostain.
 
Ite myin kolme workshoppia helvettiin kun eivät mokomat edes tuottaneet paskan vertaa. Olisiko tuossa sitten pitänyt jaksaa roudata tyyliin viljaa kaupunkiin missä brewery jne niin en tiedä.
Workshopit kannattaa valita sen mukaan mitä kylissä tuotetaan. Itsellä kaikki neljä tuottaa n. 300 päivässä, n. 1200 yhteensä.
 
Tullut nyt pelailtua n. 20 tuntia ja muutama omaa huomiota:
- Tuntuu, että aikaisempaan M&B:hen verrattuna tässä ei ole parantunut kuin grafiikat. Esim. Tekoäly edelleen ihan samaa kökköä.
- Minusta tuo uusi taitosysteemi on jopa huonompi kuin vanhassa M&B:ssä. Skillit nousevat paikoittain ihan helvetin hitaasti ja epäloogisesti. Jaksoin tuota smithingiä varmaan pari tuntia kunnes huomasin, ettei sillä oikein tee hevonpaskaa. Hevosista tulikin mieleen, että hahmollani kesti pidempään oppia ratsastustaito 90, kuin kokonaisella valtiolla lumipalloefektin johdosta valloittaa maailma, eli meni vähän hukkaan senkin taidon hinkkaaminen.
- Juuri nuo aiemmin mainitut roistojen piilopaikkojen ryöstötkin on ihan hirveää kuraa.. Olen huomannut, että ryöstösaalis perustuu niissäkin sen roistoporukan kokoon. Jos siellä on ollut 30 roistoa, mutta satut häviämään kaksintaistelussa pomoa vastaan ja ryöväät seuraavana yönä paikan uudestaan, saat sen jäljelle jääneen porukan perusteella sen saaliin, mikä on aika nihkeää. Tuo piilopaikkojen ryöstely oli vanhassa ihan samaa pashaa, miksei sillekään ole tehty mitään?

Perus taisteleminenhan ja sotajoukkojen kasvattelu tässä on sitä, miksi jaksaa pelata, mutta ei niitäkään jaksa määräänsä enempää. Tämä peli tuntuu ihan samalta kuin esim. M&B Warband, paitsi että Warband tekee minusta jotkut asiat paremmin, kuten taitosysteemin. Eniten ärsyttää juuri se, että tätä peliä tehtiin aika pitkään, mutta tuntuu, ettei tässä oikeasti ole mitään uutta. Vanhoja kankeuksia ei ole korjattu, vaan tuntuu, että niitä on tullut jopa lisää. Ihmetyttää mitä kehittäjät ovat oikeen tehneet kaikkien näiden vuosien ajan.
 
Ensimmäinen monsteripätsi julkaistu (2,35GB): Beta Branch e1.1.0 - TaleWorlds Entertainment

EDIT: vaatii ilmeisesti uuden aloituksen, ts. ainakin itsellä kumppanit sai yht'äkkiä satoja taitopisteitä 1.0.10 versiosta. :D

Kiitän tästä. Latasin steamista ja nyt testiin :thumbsup:

Edit: Nyt tuntuu, että tulee paljon sulavammin leveliä itselle ja companioneille. Äkkiseltään testattuna vaikuttaa paljon paremmalta kuin mitä oli aikaisemmin.
 
Viimeksi muokattu:
@temexi Oletko varma etteivät saaneet pisteitä, jotka "kuuluvat" heille :hmm:. Alkuun tuli paljon mutta ei nyt ainakaan äkkiseltään tuntunut aivan vituralleen menneen.
 
@temexi Oletko varma etteivät saaneet pisteitä, jotka "kuuluvat" heille :hmm:. Alkuun tuli paljon mutta ei nyt ainakaan äkkiseltään tuntunut aivan vituralleen menneen.
Joo niin oletin ensin, mutta sitten kun niitä rupesi tulemaan 500 niin alkoi mietityttämään. Aloitin uuden läpipeluun, ja alustavasti skillit tosiaan tuntuu kertyvän nopeammin. Kumppanitkaan eivät enään ole jokapaikan höyliä vaan tuntuvat olevan paremmin erottuvia, ja omaavat taitopisteitä vähemmän alussa. Graafisesti valaistus tuntuu myös paremmalta.
 
Ei itsellä mennyt. Skillit nousee todella nopeasti tuossa uudessa beta pätsissä. Grafiikka parani hieman en tiedä muuttivatko valoisuutta vai mitä. Jossain kohtaa vanhat savet talteen ja uuden aloittaminen.
 
Ei mennyt täälläkään kampanja uusiksi. Skillejä tuli aluksi hieman runsaammin, mutta kyllä se tasaantui kun alkaa levelit olla järkevällä tasolla. Ehdottomasti parempi näin.
 
Vanhat savet kannattaa ainakin säilyttää, jos meinaa jatkaa betalla. Itsellä tosiaan kumppanit saivat skillejä aivan liikaa, ja se ei tuntunut loppuvan. Foorumeilta luin että osalla ollut tätä, ja lopulta peli oli kaatunut.
 
100 tuntia tuli täyteen, ja ei kiinnostus kyllä osoita minkäänlaisia taantumisen merkkejä. Vieläkin on paljon opeteltavaa, ja 20 viimeistä tuntia menty armeijatasolla, mutta vielä en ole edes politiikkaan tutustunut. Taisteluissa on tullut vastaan jo Kingdom of Heaven ja Gladiator vibat, ts. käytännössä kaikki eeppiset elokuvataistelut. LotR-modia odotellessa. Kevyesti kovin peli viimeiseen viiteen vuoteen, jo EA:nakin.
 
Huhhuh. 79 tuntia itsellä takana ja onhan tämä melkoinen. Julkaisusta astil lähestulkoon joka ilta tullut hakattua sen 2-4 tuntia ja useampaan kertaan on aloitettu alusta. Tosin nyt on menty jo siihen että käytän Bannerlordiin Vortex-launcheria ja haen Nexus Mods -portaalista siihen yksinpelimodeja. Toki vanillaankin pätsätään parannuksia koko ajan, mutta modiyhteisö on innostunutta ja reagoi moniin juttuihin paljon nopeammin kuin Taleworlds. Esimerkiksi Bannerlord Tweaks sisältää monia parannuksia ja hienosäätöviilauksia joita toivoisi pääpelissäkin jo olevan (Tweaks mm. sallii hyökätä rosvoleiriin koko joukon voimin). Bannerlordin Early Access -luonteen takia tosin Vortexin käyttö on ehdoton, koska useamman modin päivittäminen pelin omien pätsien tasalle syö hermoja jos se pitäisi tehdä yksitellen ja manuaalisesti.

Luovun modeista vasta kun vanilla kehittyy riittävästi.
 
Itse olen vain Fast Dialogue-modia käyttänyt, kun tosiaan TW pätsäilee niin tiuhaan, ja tuo ei tunnu rikki menevän. Tosin saattaa tuostakin tulla kohta virallinen feature peliin kun on sen verran "pakollinen" modi, on sen verran yksinkertainen muutos, ja vain parantaa pelikokemusta.
 
FBQUrMy.gif


Dynaaminen ragdolling on tehty pelissä upeasti, ja kuolema-animaatiot ovat välillä kohtuu tyydyttäviä. :D

Muutenkin tekee monia asioista jota ei muissa peleissä näe tai kuule. Täysi dynaamisuus, kaikki on simuloitua. Kaikki nuolet jäävät kentälle ja AI osaa niitä hyödyntää, vaikka taisteluissa olisi 1000 solttua. 512 kanavaisen äänen oikeasti erottaa. Tosin olen monta kertaa huomannut kun juntan ääni ei kuulu massiivisessa piirityksessä, eli tarvitaan varmaan vieläkin enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Vain hieman yksinpeliä pelanneena olen pohtinut, että siirtyvät uusien päivitysten myötä tullut module versiot vanhojen tallennuksien peleihin vai pitäisikö uudet ominaisuudet/päivitykset käyttöön saadakseen aloittaa aina peli alusta? Savessa näyttää native versioksi 1.0.0.x.x.x.x ja sen yllä numero 1.0.0 isommalla fontilla, muut versionumerot alapuolella jotain 1.0.8.x.x.x.

PS. miten tässä tietää mistä factionista on kotoisin tai mikä on oma faction?
 
PS. miten tässä tietää mistä factionista on kotoisin tai mikä on oma faction?

Se oma kansallinen taustahan valitaan hahmonluonnissa kuudesta erilaisesta. Eri taustalla sai vähän eri bonareita. Tosin kaikki kolme imperiumin jäännettä on niputettu yhteiseksi Empire-taustaksi, joten siinä saa ite ropeltaa että onko kotoisin Etelä- Länsi- vai Pohjois-Imperiumista.
 
Vain hieman yksinpeliä pelanneena olen pohtinut, että siirtyvät uusien päivitysten myötä tullut module versiot vanhojen tallennuksien peleihin vai pitäisikö uudet ominaisuudet/päivitykset käyttöön saadakseen aloittaa aina peli alusta? Savessa näyttää native versioksi 1.0.0.x.x.x.x ja sen yllä numero 1.0.0 isommalla fontilla, muut versionumerot alapuolella jotain 1.0.8.x.x.x.
Riippuu versiosta, ja ei välttämättä tarvitse aloittaa. Voithan kokeilla päivittää ja katsoa miten käy, ja josset tykkää, niin rollaa vain takaisin. TW:n kanta on, että vanhan saven pitäisi päivittyä. Itse tosin jouduin aloittamaan alusta kun päivittivät taitopisteiden saamisen, ja kumppanit saivat yhtäkkiä 500 pistettä. Sen jälkeen on kaikki päivitykset toimineet. Ei se uudelleen aloitus kuitenkaan huono vaihtoehto ole, skillit kuitenkin skaalaa nyt aika optimaalisen nopeasti, ja pelin alku on mielestäni aina se kivoin osa. Uusin versio on jo niinkin pitkällä kuin 1.2.0.226271.
 
Viimeksi muokattu:
Lisää kysymyksiä vasta-alkajalta:
1. Miten oman valtakunnan/kingdomin saa luotua?
2. Mitä influencella tekee ja miten sitä saa?
3. Mistä voi palkata tai saada companionin?
4. Millä tavoin renownia voi saada, onko taisteleminen ainut keino vai voiko saada jollain muulla tavalla?
5. Miten olette tehneet rahaa tässä pelissä?
 
Lisää kysymyksiä vasta-alkajalta:
1. Miten oman valtakunnan/kingdomin saa luotua?
2. Mitä influencella tekee ja miten sitä saa?
3. Mistä voi palkata tai saada companionin?
4. Millä tavoin renownia voi saada, onko taisteleminen ainut keino vai voiko saada jollain muulla tavalla?
5. Miten olette tehneet rahaa tässä pelissä?
1. Main Questin aikana tulee tuo eteen.
2. Sillä äänestetään linnoista yms. ja rakennetaan oma armeija kutsumalla lordeja. Sitä saa voittamalla taisteluita.
3. Pitää puhua niille kaupunkien tavernoissa.
4. En nyt ole huomannut saako sitä muusta kuin taisteluista.
5. Alussa voittamalla turnauksia, sitten ostamalla niillä rahoilla workshoppeja, sen jälkeen voittamalla isoja taisteluita ja sitten hankkimalla linnoja ja kaupunkeja.
 
Pystyykö oman rulerin syöksemään vallasta tai solmimaan rauhoja vassaalina? Ihan hyvin mennyt Vlandialla 1000 päivää, puolet kartasta vallattu ja Battania ja Khuzait tuhottu. Sitten toope Derthert päätti aloittaa sodan kaikkien muiden kingdomien kanssa yhtaikaa, ja nyt ollaan jo menetetty paljon alueita. Itse joutuu päivystämään pienellä alueella, kun jos lähtee niin kaikki menetetään hetkessä. Vain kolme armeijaa tällä hetkellä, mikä ei riitä mitenkään. Rahaa olis 5,5M ja influencea 15k.
 
Lisää kysymyksiä vasta-alkajalta:
4. Millä tavoin renownia voi saada, onko taisteleminen ainut keino vai voiko saada jollain muulla tavalla?
5. Miten olette tehneet rahaa tässä pelissä?

4. Taisteluista tai voittamalla areenoilla turnauksia.
5. Kaupankäynnillä. Käy 2-3 kaupungissa jotka ovat suht lähekkäin, saat tuoreet hintatiedot niistä. Sitten yhden kaupungin Trade-ruudussa spottaat mille kamalle on kysyntää naapurikaupungeissa (can sell at xxx for: yyy). Jos jonkin tuotteen myyntierotus on merkittävä (1.5-2x), niin osta paljon niitä tuotteita ja käy myymässä toiseen kaupunkiin. Tämä toimii yleensä mainiosti ja Trade-taito kasvaa samalla kohisten, mutta joskus homma kosahtaa jos AI-karavaani ehtii juuri ennen sinua viemään satsin samaa tavaraa ja kysyntää sille ei enää ole. Silloin tulee takkiin, ellei välttämättä halua metsästää sattumanvaraisesti toista kaupunkia jossa saat tavaralle voittoa. Kaupustelu on ihan kivaa, mutta vie aikaa ja vaatii vähän taktikointia (joskus ei kannata kaupata liikaa samaa tuotetta yhteen paikkaan, varsinkin jos voittomarginaali oli valmiiksi jo suht pieni).

Varmasti nopein keino on hankkiutua sotimaan, esimerkiksi palkkasoturina jollekin factionille. Vihollisaatelisten porukoilla on aina parhaat gearit: kannattaa napsia kartalta pois pieniä ryhmiä tai lyöttäytyä massiivisiin joukkotappeluihin joissa omilla liittolaisilla on ylivoima. Lisäksi vangituista aatelisista saa yleensä muhkeat lunnasrahat (1000-3000) kaupungin tavernasta.
 
Kahden käden miekkoja smithaamalla saa myös hyvin tuloja. Muutama päivitys tullut sinne tänne samalla kun pelannut, niin en tiedä miten alkupään tasoilla menee, mutta ainakin kun yli 150 smithingillä teen miekkoja niin vähintään 20k (- materiaalit) tienaa per kalpa.
 
Voisiko joku valaista miten tuo Vortex toimii noiden modien kanssa? Yrittänyt saada tuota intro disableria ja hideout party limit removeria saada käyttöön. Vortexissa asennettu ja klikattu enabled mutta ei tunnu tulevan käyttöön/toimivan modit?
 
Voisiko joku valaista miten tuo Vortex toimii noiden modien kanssa? Yrittänyt saada tuota intro disableria ja hideout party limit removeria saada käyttöön. Vortexissa asennettu ja klikattu enabled mutta ei tunnu tulevan käyttöön/toimivan modit?

Näkyykö ne pelin oman launcherin Mods-välilehdellä enabloituina? Vortex ei välttämättä jostain syystä enabloi aina modeja vaan ne ehkä joutuu käsin käydä ruksimassa.
 
Eikun peli ei tunnista vortexissa asennettuja ja enabloituja modeja (vortexin valikossa enabloituja, ei pelin modi valikossa). Eivät siis näy pelin launcherin modi valikossa ollenkaan.

PS. miten tuota renownia ja influencea tuntuu tulevan niin ikävän hitaasti kun suuristakin taisteluista tai siegeistä jossa vihollis puolellakin vähintään 200-250 niin saa vain 2-3 pistettä influencea ja renownia?
 
Viimeksi muokattu:
Eikun peli ei tunnista vortexissa asennettuja ja enabloituja modeja (vortexin valikossa enabloituja, ei pelin modi valikossa). Eivät siis näy pelin launcherin modi valikossa ollenkaan.

Sitten voi olla että joku kansio on varmaan väärin kohdistettu Vortexissa. Olisiko Bannerlordin Mods-alikansio? Kurkkaapa Vortexissa Settings->Mods. Onko hardlinkit vai symlinkit käytössä? Niiden säädöt löytyy samasta välilehdestä.

PS. miten tuota renownia ja influencea tuntuu tulevan niin ikävän hitaasti kun suuristakin taisteluista tai siegeistä jossa vihollis puolellakin vähintään 200-250 niin saa vain 2-3 pistettä influencea ja renownia?

Influencea ja renownia saa enemmän mitä riskialttiimpi taistelu on kyseessä. Jos pelaat varman päälle ja listit pieniä joukkoja tai olet vain pieni osa suurta armeijaa, saat myös vähemmän "kunniaa". Sen sijaan kun voitat isomman tai kokeneemman vihollisjoukon, siitä heruu enemmän influencea ja renownia myös. Ja aina kun omalla puolellasi on muita liittolaisryhmiä, kunnia- ja loottipotti jaetaan kaikkien kesken eli saat itse merkittävästi pienemmän osuuden kuin jos olisit soolonnut taistelun.
 
Viimeksi muokattu:
Häviääkö influence aina kun poistuu jonkun hallitsijan mercenary contractista (lopettaa palkkasoturina olemisen) tai lopettaa vasallina olemisen. Ainakin mercenary contractista lähdettäessä tuo influence nollaantuu.
 
Eikun peli ei tunnista vortexissa asennettuja ja enabloituja modeja (vortexin valikossa enabloituja, ei pelin modi valikossa). Eivät siis näy pelin launcherin modi valikossa ollenkaan.

Sen varalta että ei vielä löytynyt ratkaisua: pelkkä enablointi ei aina riitä, saattaa olla että sun pitää vielä antaa "deploy mods"-komento. Huomasin ite saman kun asentelin tänään pitkästä aikaa Elder Scrolls: Skyrimiin modeja Vortexilla. Eli menet Mods-päävalikkoon ja oransseista ikoneista valitset viidennen (Deploy mods). Sitten pitäisi asennettujen ja enabloitujen modien aktivoitua, kunhan niille on ensin sieltä Settings-päävalikosta valittu oikea kohdekansio ja Deployment Mode (hardlink/symlink).
 
Onko tuo normaalia, että influence putoaa nollaan kun päättää mercenary contractin jonkun factionin kanssa? Vai pitääkö influence hankkia jokaisessa factionissa erikseen, ja jos lähtee pois tuosta niin se putoaa nollaan koska et ole enää kyseisessä factionissa? Vai menetetäänkö nuo influence pisteet ainiaaksi, kun lähtee pois palkkasoturisopimuksesta?
 
Onko tuo normaalia, että influence putoaa nollaan kun päättää mercenary contractin jonkun factionin kanssa? Vai pitääkö influence hankkia jokaisessa factionissa erikseen, ja jos lähtee pois tuosta niin se putoaa nollaan koska et ole enää kyseisessä factionissa? Vai menetetäänkö nuo influence pisteet ainiaaksi, kun lähtee pois palkkasoturisopimuksesta?

Periaatteessa on normaalia. Influencehan kuvaa vaikutusvaltaasi yhden factionin sisällä ja se mahdollistaa mm. uusien kaupunkien ja linnoitusten haalimisen itselleen sotavoittoina. Palkkasoturinakin on mahdollista kerätä influencea ja sen määrä vaikuttaa päivittäiseen pikku palkkiosummaan jonka saat factionin johtajalta. Mutta kerätystä influencesta pääsee toden teolla hyötymään vasta jos vaihtaa statuksensa factionin sisällä palkkasoturista vasalliksi. Vain vasallit ovat mukana äänestyksissä kenelle valloitetut asutukset määrätään.

Paskimmillaan influence voi pudota factionin voimassaolevien Kingdom Policy -lakien takia jopa satoja pisteitä negatiivisen puolelle, jos policya ei muuteta tai pelaaja ei kerää Influencea hullun lailla kompensoidakseen.
 
Menihän se läpi. Kaikki vallattu 152 tuntia easyllä sisältäen opettelun. Vlandian vassalina, 1800 days, 12M gold, 80k influence ja level 25. Pienen kämmin tein, eli odotin liikaa main questin kanssa, ja se failasi, joten vassaliksi jäätiin. Ihan hyvä opettelu ajo. Pakollisiksi modeiksi listaisin Community Patch (perkit) ja Fast Dialoguen. Ja eikun uutta tulille, realisticilla. :thumbsup:
 
Menihän se läpi. Kaikki vallattu 152 tuntia easyllä sisältäen opettelun. Vlandian vassalina, 1800 days, 12M gold, 80k influence ja level 25. Pienen kämmin tein, eli odotin liikaa main questin kanssa, ja se failasi, joten vassaliksi jäätiin. Ihan hyvä opettelu ajo. Pakollisiksi modeiksi listaisin Community Patch (perkit) ja Fast Dialoguen. Ja eikun uutta tulille, realisticilla. :thumbsup:
Missä vaiheessa kannattaa ryhtyä vasalliksi?
 
Juu eikai sillä ole sinällään väliä kunhan vaatimukset täyttyy. Itse tosin tykkään mennä jonkin aikaa mercenaryna parantaen partya, koska peli muuttuu aika nopeasti end game suuntaan, kun rahaa ja influencea alkaa tulemaan ovista ja ikkunoista.
 
Onko jollakulla hyvää vinkkiä rogueryn levutukseen ja mitä näille vihollisten vasalleille kannattaisi oikein tehdä? Latasin tuon prevent escape modin kun tyypit tuntuivat aina karkaavan ja nytpä ei ole enää karkaillut. Nyt on sitten parikymmentä ukkoa ja naikkosta sellissä odottamassa "kirveen heilahdusta" tai hintalappua. Teloittaminen ei oikein ainakaan aikaisemman peluun aikana tuntunut hyvältä vaihtoehdolta kun suhteet kaikkiin paukkuu pakkaselle -100 ja nyt jos myyn noi ransom brokerille (samalla saa toki rogueryyn leveliä) niin hetken päästä ovat taas porteilla kolkuttelemassa kirveitään.

e. Ja nyt samalla toisaalta pelko siitä, että oma pamppu päättää keskeyttää sodan ja kaikki vangit palautettaisiin...
 
Onko jollakulla hyvää vinkkiä rogueryn levutukseen ja mitä näille vihollisten vasalleille kannattaisi oikein tehdä? Latasin tuon prevent escape modin kun tyypit tuntuivat aina karkaavan ja nytpä ei ole enää karkaillut. Nyt on sitten parikymmentä ukkoa ja naikkosta sellissä odottamassa "kirveen heilahdusta" tai hintalappua. Teloittaminen ei oikein ainakaan aikaisemman peluun aikana tuntunut hyvältä vaihtoehdolta kun suhteet kaikkiin paukkuu pakkaselle -100 ja nyt jos myyn noi ransom brokerille (samalla saa toki rogueryyn leveliä) niin hetken päästä ovat taas porteilla kolkuttelemassa kirveitään.

e. Ja nyt samalla toisaalta pelko siitä, että oma pamppu päättää keskeyttää sodan ja kaikki vangit palautettaisiin...
Rogue ei käsittääkseni ole vielä oikein implementoitu peliin, ts on eniten vaiheessa oleva skilli. Ekalla läpipeluulla rupesin katkaisemaan kaikkien voitettujen lordien kaulat, ja vähitellen sodat muuttui helpommaksi. Huono juttu tuossa tosiaan on, että suhteet menee omienkin kanssa pilalle, ja linnoihinkaan ei enään pääse sisälle.

Nyt on menossa charm läpipeluu rulerina, ja en katkaise kenenkään kauloja, vaan yritän suostutella kaikki lordit omalle puolelle ennen taistelua. Tämä on mielestäni hyvin implementoitu, jotkut pystyy suostuttelemaan, jotkut vaativat koko omaisuuden että loikkaavat, ja rulerit perheineen eivät puolta vaihda. Vankila on paras vaihtoehto pitää viholliset lordit pois kentältä. Ja vaikka kuitenkin karkaavat, antaa se hiukan aikaa vallata maata.

Oman kingdomin luonti on sodanjulistuksien suhteen vielä rikki. Kun petin oman rulerin ja aloitin oman valtion, ottamalla kaikki fieffit mukaan, kaikki valtiot julistivat sodan heti ja savescummikaan ei auttanut. Tämä on täysin mahdoton skenaario hoitaa, varsinkin realisticilla. Sanoisin, että myös Diplomacy Fixes on pakollinen modi tämän osalta. Sillä voi 10 päivän jälkeen käyttää influencea rauhansopimuksiin. Ja tällä hetkellä pelissä on 25 päivän minimirauha, niin se toimii purkkana kunnes TW saa diplomatiaa implementoitua peliin.

Pelimittarissa on 204 tuntia, mutta nyt on ollut usean päivän tauko, kun odottelen seuraavaa isompaa pätsiä.
 
Onko jollakulla hyvää vinkkiä rogueryn levutukseen ja mitä näille vihollisten vasalleille kannattaisi oikein tehdä? Latasin tuon prevent escape modin kun tyypit tuntuivat aina karkaavan ja nytpä ei ole enää karkaillut. Nyt on sitten parikymmentä ukkoa ja naikkosta sellissä odottamassa "kirveen heilahdusta" tai hintalappua. Teloittaminen ei oikein ainakaan aikaisemman peluun aikana tuntunut hyvältä vaihtoehdolta kun suhteet kaikkiin paukkuu pakkaselle -100 ja nyt jos myyn noi ransom brokerille (samalla saa toki rogueryyn leveliä) niin hetken päästä ovat taas porteilla kolkuttelemassa kirveitään.

e. Ja nyt samalla toisaalta pelko siitä, että oma pamppu päättää keskeyttää sodan ja kaikki vangit palautettaisiin...
Rogueryn levelauksesta ei ole paljon hyötyä, koska mikään sen perkeistä ei toimi:

Tosin vähän sama vika suurimman osan perkkien kanssa. Kuulemme tekevät niitä täysin uusiksi.
 
Community Patch päivittyi, ja korjaa nyt myös roguery perkit.

 
Peli ostettu jo aikaa sitten mut en oo vieläkään aloittanu, pitäsköhän kohta...
 
Kyllä on keskustelu laantunut kevään jälkeen. Lähinnä olen pelannut yksinpeliä ja siege-pelimuotoa ja sellainen ongelma on tullut esiin että joistakin mapeista puuttuu nuolitäydennystä tarjoavat tynnyrit ja ainoa tapa saada lisää nuolia on kerätä ammuttuja nuolia maasta ja muualta. Olenko sokea vai onko joku kikka saada lisää nuolia?
 
Itse odottelen ettö saavat kaikki perkit toimimaan. Melkein koko kesähän niillä meni kun uudelleenkirjoittivat koodia, jotta bugikorjaukset olisivat helpompia. Nyt mennään 1.51 versiossa, ja voisihan sitä taas kohta koittaa. Modityökalutkin pitäisi tulla just kohta.
 
Paljon näkyy olevan muuttunut/parantunut? taas, pitänee aloitella ehkä jopa uutta peliä. 1.1.0 taisi olla kun jäi viime kerralla.
 
Jahas modaustyökalut julkaistu, siitä se sitten lähtee:

 
Onko tässä bannerlordissa päivitysten välillä vielä miten tuo kamppanjan jatkuvuus? Meneekö kamppanja piloille jos päivittää kesken kaiken?
 
Kuinkas hiljattain julkaistun modityökalun saa käyntiin? Ohjeissa kerrotaan että pelin päävalikossa vasen ctrl + e mutta ei tapahdu mitään, ei missään pelivalikossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom