Mount & Blade II: Bannerlord (PC, EA 30.3.2020)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eldmor
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä tästä löytää ensimmäiset tehtävät? Vanhassa oli tavernasta tai linnasta tehtävät, muttei ole löytynyt vielä.
Edit, ruudun yläreunassahan nuo oli :)
 
Viimeksi muokattu:
Millä vaikeustasolla te pelaatte? Tuntuu, että aika vaikea vrt aiempi.
 
Ostin tuolta TaleWorldsin sivuilta 40 € hintaan, kun omasin aikasemman Mount & Blade -pelin. Alennus aktivoidaan siis aikaisemmalla M&B -pelin avaintunnuksella. Sen löytää, kun menee Steam -kirjastossa pelin kohdalle ja klikkaa oikealla --> Hallinnoi --> Tuotetunnukset.
Missä välissä sen avaintunnuksen saa syöttää? Mulla on vanha avaintunnus sähköpostissa.
 
Lyhyesti, vaikuttaa aivan loistavalta. Tätä voi kuvailla Warbaniksi, mutta pienillä ja vähän isoimmillakin parannuksilla. Kaikki mitkä ärsyttivät siinä, on tähän parannettu. Aiai, tässä kyllä riittää tekemistä ja jos tähänkin on tulossa vielä modejakin. Vaikka vanilla on jo tosi hyvä :)
 
Näyttää kyllä pirun hyvältä nun streamiä seurasin, ei vaan oma nuhapumppu taida jaksaa pyörittää prossun osalta (i5 6500, rx480)
 
Missä välissä sen avaintunnuksen saa syöttää? Mulla on vanha avaintunnus sähköpostissa.
Siinä vaiheessa, kun olet laittanut sähköpostin ja sivu pyytää maksutapaa, siellä pitäisi olla promokoodille tarkoitettu kenttä jossain sen ikkunan alareunassa muistaakseni.
 
Siinä vaiheessa, kun olet laittanut sähköpostin ja sivu pyytää maksutapaa, siellä pitäisi olla promokoodille tarkoitettu kenttä jossain sen ikkunan alareunassa muistaakseni.
ahaa, en viitsinyt edetä tossa maksujutussa, koska se pyytää sähköpostiosoitetta ja confirmaatiota. Luulin, että se tuossa vaiheessa hyväksyy tilauksen ilman koodin syöttöä.
Eli se vasta seuraavassa vaiheessa antaa syöttää sen koodin?
 
40,64 tuli hintaa Taleworldsin sivuilla - mutta mikä tärkeintä, niin sai maksaa BTC:llä (ok, kurssi alhaalla, mutta harvoin noita saa käytettyä mihinkään)... :D
 
ahaa, en viitsinyt edetä tossa maksujutussa, koska se pyytää sähköpostiosoitetta ja confirmaatiota. Luulin, että se tuossa vaiheessa hyväksyy tilauksen ilman koodin syöttöä.
Eli se vasta seuraavassa vaiheessa antaa syöttää sen koodin?
Kyllä, eli kylmän rauhallisesti painat confirmia sähköpostin jälkeen. Sitten tulee sivu, jolla voi promokoodin (avaintunnus) syöttää. Itsellä maksu vaati vielä verkkopankkitunnistautumisen, joten ihan vahingossa ei tule ostoa tehtyä. :thumbsup:
 
Kyllä, eli kylmän rauhallisesti painat confirmia sähköpostin jälkeen. Sitten tulee sivu, jolla voi promokoodin (avaintunnus) syöttää. Itsellä maksu vaati vielä verkkopankkitunnistautumisen, joten ihan vahingossa ei tule ostoa tehtyä. :thumbsup:
Ok, hyvä tietää. Luulin, että tuolla voisi kirjautua sivuille ja se tunnistaisi, että on ostanut aiemman pelin. Nyt en näe missään mahdollisuutta edes kirjautua tuonne.
 
Itsellä on vähän ristiriitanen tunne tosta vaikeustasosta. Se vaikeustaso vaihtoehdot ovat nämä:

Campaign options mount and blade.jpg


1/3 - Realistic välillä.

Itse koen, että se realistic on aika pirun vaikea tällä hetkellä vielä. Yksi keihään hipasu niin 80 pinnaa lähtee healthista. Millä asetuksilla te muut pelaatte?
 
Itsellä on vähän ristiriitanen tunne tosta vaikeustasosta. Itse koen, että se realistic on aika pirun vaikea tällä hetkellä vielä. Yksi keihään hipasu niin 80 pinnaa lähtee healthista. Millä asetuksilla te muut pelaatte?
Itse otin käyttöön tuon keskimmäisen. Tarkoituksena ei ole kuitenkaan tehdä pelaamisesta työtä, joten pienet avustukset ovat sallittuja :comp:
 
Itsekkin kokeilin realisticilla mutta aika äkkiä tiputin helpommalle kun ei meinannut oikeen onnistua nuo taistelut :D
 
Eilen ensimmäinen tehtävä löytyi joka kaataa pelin, tiny jolannas assosiates captured, pitää hideoutti vallata ja ku menöö hyökkäämään pyörii loading, ja ku menöö perumaan tehtävää keskustelu pysähtyy eikä pääse eteenpäin
 
Forest Bandit leirit on sitten täysin mahdoton tuhota. Jos sattuu tuuri niin saa ne parhaat soturit mukaan mutta silti vaikeaa. Jos Siellä hideoutissa on 20 forest bandiittia niin varma tappio.
 
Onko kellään tietoa miten voi seurata world mapin puolella esim karavaanareita tai muita henkilöitä ? Ainut milloin seuraa automaattisesti on kun liittyy johonkin sotajoukkoon-
 
Onko kellään tietoa miten voi seurata world mapin puolella esim karavaanareita tai muita henkilöitä ? Ainut milloin seuraa automaattisesti on kun liittyy johonkin sotajoukkoon-

Ei ainakaan minulla tietoa. Tuntuu että aika rikki on tuo peli kaikinpuolin vielä / ominaisuuksia puuttuu. Aivan kuten pelin tekijät mainitsivat.
 
Puuttuuko tästä paljon sisältöä kun on EA vai onko ne vaan jotain moditukia tms? Kiinnostaisi kovasti.
 
Puuttuuko tästä paljon sisältöä kun on EA vai onko ne vaan jotain moditukia tms? Kiinnostaisi kovasti.

Mitään virallista "puuttuvien osien tai ominaisuuksien" listaa ei ole olemassa tällä hetkellä.

Mutta esim se omien varusteiden rakentelu on vissiin vielä vaiheessa. Alunperin muistaakseni oli tarkotus saada peliin kattava setti mm. panssareiden tekemistä jne. Nyt on vain miekka yms.
Enkä tiedä pystyykö esimerkiksi tällä hetkellä vaikkapa jo ostettua halpismiekkaa tai asetta parantelemaan.

Kuten aiemminkin, on luvattu merkittävä tuki modiyhteisölle luonnollisesti.
 
Mitään virallista "puuttuvien osien tai ominaisuuksien" listaa ei ole olemassa tällä hetkellä.

Mutta esim se omien varusteiden rakentelu on vissiin vielä vaiheessa. Alunperin muistaakseni oli tarkotus saada peliin kattava setti mm. panssareiden tekemistä jne. Nyt on vain miekka yms.
Enkä tiedä pystyykö esimerkiksi tällä hetkellä vaikkapa jo ostettua halpismiekkaa tai asetta parantelemaan.

Kuten aiemminkin, on luvattu merkittävä tuki modiyhteisölle luonnollisesti.
Hyvä peli, mutta pakko laittaa jäähylle, meinaa kaatua kokoaijan, odotellaan nyt seuraavaa fixiä
 
Laitteistolle tämä on raskas peli. Piiritystaistelut vievät mehut aikalailla kokonaan 1440P:llä, jos on GTX 1070 tai huonompi kortti. Joutuu laskemaan asetuksia ihan rankalla kädellä.

Muutoinkin peli vähän ehkä vaikuttaa liikaa siltä, että se 8 vuotta on mennyt aikalailla hieroessa vanhaa hyvää vähän parempaan ulkoasuun.
Taistelut ovat hienompia ja ei niin kankeita, mutta jollain tavalla se taistelumekaniikka vaikuttaa todella vanhaltavalta ja kömpelöltä. Puhutaan kuitenkin pitkästä kehitysajasta ja siihen nähden lopputulos onkin aika vaisu.

Kuten jo aiemminkin mainitsin niin hämäävää on se vaikustason vaikutus ja sen säätö. En tiedä miten sitä kuvailisi, mutta tulee sellainen olo tota pelatessa että helpoimmalla asetuksilla ei vaan kehtaa pelata ja realistic on ihan perseestä.
 
Mitä sinulta löytyy koneesta? Itsellä ei ole kaatunut kertaakaan...
3 eri tehtävää missä pitää mennä bandcamppiin, yks tehtävä missä pitää mukiloida kaupungissa vihollisia, viholliset seisoo katolla jumissa, ja nyt ei lähde enää päällekkään. Pelin foorumilla oli tuosta ei lähde päälle fixiä ajaa exe tiedosto suoraa win 7 adminina nii pitäs korjaantua. Ryzeni 1700 + 1070ti,

 
Laitteistolle tämä on raskas peli. Piiritystaistelut vievät mehut aikalailla kokonaan 1440P:llä, jos on GTX 1070 tai huonompi kortti. Joutuu laskemaan asetuksia ihan rankalla kädellä.
Mikä prossu sulla on? Tuntuu rasittavan prossua enemmän kuin mikään muu peli. 12 säiettä huutaa melkein täysillä 1000 miehen taisteluissa. Tämä on tietenkin hyvä asia, että vihdoin ytimistä alkaa olemaan hyötyä kunnolla. Massataistelu onkin sellainen, minkä pitäisi pystyä rinnakkaistamaan kohtuu helposti.
 
Mikä prossu sulla on? Tuntuu rasittavan prossua enemmän kuin mikään muu peli. 12 säiettä huutaa melkein täysillä 1000 miehen taisteluissa. Tämä on tietenkin hyvä asia, että vihdoin rinnakkaisuudesta alkaa olemaan hyötyä kunnolla. Massataistelut onkin sellainen minkä pitäisi pystyä rinnakkaistamaan kohtuu helposti.

i7 8700K joka kellotettu. Mutta jooh tosiaan kyllä nuo massamätöt vie mehua. Täytyykin katsoa että kuinka se huudattaa.
 
Itselle tää on taas tosiaan napakymppi ja olen fiiliksissä jo 5 tunnin jälkeen. Toki tykkäsin Warbandista todella paljon joten ei ihme.

Tässä kaikki on mielekkäämpää: hahmon kehitys, tehtävien teko ja kaikki muu säätäminen :D

Sitten on paljon uudistuksia myös, kuten uusi Siege-Mekaniikka yms. Isot Battlet on muutenki siistejä ja hienosti tehty.

Teknisesti nätti ja pyörii hyvin ainaki RTX 2060 ja i5 8400. Pari kertaa kaatunut, mutta ei esim tänään ole kaatunut.

Sekä mikä parhainta, päivityksiä ja modeja tulossa :) Erittäin massiivinen peli tiedossa ja paras RPG peli pitkiin aikoihin.
 
Itselle tää on taas tosiaan napakymppi ja olen fiiliksissä jo 5 tunnin jälkeen. Toki tykkäsin Warbandista todella paljon joten ei ihme.

Tässä kaikki on mielekkäämpää: hahmon kehitys, tehtävien teko ja kaikki muu säätäminen :D

Sitten on paljon uudistuksia myös, kuten uusi Siege-Mekaniikka yms. Isot Battlet on muutenki siistejä ja hienosti tehty.

Teknisesti nätti ja pyörii hyvin ainaki RTX 2060 ja i5 8400. Pari kertaa kaatunut, mutta ei esim tänään ole kaatunut.

Sekä mikä parhainta, päivityksiä ja modeja tulossa :) Erittäin massiivinen peli tiedossa ja paras RPG peli pitkiin aikoihin.

Hahmon kehitys on aikalailla ihmeellinen. Ei näy missään, että kuinka paljon tulee expiä tai weapon expiä taistelussa. Omia joukkojaan ei voi treenata niinkuin ennen muutakun taisteluissa.
Muu säätäminen - mielestäni sitä muuta säätöä ei hirveästi ole tossa pelissä - ainakaan vielä.

Mitä teknisesti nättiin tulee niin vuosi 2013 soitti ja haluaisi grafiikkansa takaisin - tyyliä.

Tarkoituksena ei ole haukkua itse peliä, mutta onhan tuo nyt jotain toista mitä luvattiin?

unknown.png


Siinä sitten vaan kotiin lisääntymään. Mikä voisi mennä pieleen? :p
 
Grafiikka on yleisesti jotain Witcher 3 tasoa. Mutta tässä onkin 1000 dynaamista npc:tä, verrattuna W3:n kymmeniin paperihahmoihin. Mielestäni teknisesti hyvin onnistunut jo tässä vaiheessa.
 
Mitä teknisesti nättiin tulee niin vuosi 2013 soitti ja haluaisi grafiikkansa takaisin - tyyliä.

Tarkoituksena ei ole haukkua itse peliä, mutta onhan tuo nyt jotain toista mitä luvattiin?
Pelihän näyttää juuri siltä, miltä sen mainostettiin näyttävän? Pelin tarkoitus ei kuitenkaan ole olla graafisesti näyttävin, vaan se juju on jossain aivan muualla...
 
Pätsiä pukkaa (600kb):

Versions
Native: e1.0.0
SandboxCore: e1.0.1
Sandbox: e1.0.1
Storymode: e1.0.1
CustomBattle: e1.0.1

Fixed a rare crash when opening the multiplayer team selection screen.
Fixed a crash caused by timeout for the Army of Poachers quest.
Fixed a crash that occurred when failing Army of Poachers quest without fighting.
Fixed a crash caused by the Gang Leader Needs Weapons daily issue creation.
Fixed a crash caused by the Bounty Hunters quest success and fail consequences.
Fixed a rare crash that occurs when talking to common area thugs.
Fixed a crash that occurred when talking with village notables to get a quest.
Fixed a rare conversation freeze when following an NPC to find a quest hero.
Fixed a crash that occurred after clearing the Rival Gang quest.
Corrected the weapons of some ranged units.
Some troops that were using noble tier weapons received more appropriate equipment.
Some weapon parts' crafting material costs were fixed.
Some minor equipment changes for Aserai, Battania, and Khuzait troops.
Fixed a crash that occurred when helping an allied party that is besieging a settlement.
Fixed a crash that occurred when helping an allied party that is getting attacked while besieging enemy settlement.
A rare crash caused by AI clans joining kingdoms as mercenaries has been fixed.
Fixed a problem that locked the player in a conversation after asking a villager to take you to a character.
Fixed a crash with the quest Lord Needs Garrison Troops that occurred for some Vlandian castles.
Fixed a rare crash that occurred when talking to people (townsmen, townswomen, child, infant) in towns and villages.
Fixed a crash that occurred when running out of stamina while crafting charcoal.
Fixed a crash caused by the Rival Gang quest. If this quest was done before, there is a chance your save is already broken. Future errors are fixed.
Unintended consequences for clans that leave their kingdoms have been removed.
Players will now be able to make peace with minor faction lords through barter, saving them from a soft-lock to join kingdoms.
Siege tactic default weapons have changed.
Capped daily workshop income at 200.
Clan tier maximum party size bonus formula has changed.
Fixed some of the crashes after launching and on scene entry.
Fixed the infinite loading issue with some scenes.
Fixed a crash when switching options to low or very low.
Fixed an issue with the crash uploader.
 
Hahmon kehitys on aikalailla ihmeellinen. Ei näy missään, että kuinka paljon tulee expiä tai weapon expiä taistelussa. Omia joukkojaan ei voi treenata niinkuin ennen muutakun taisteluissa.
Muu säätäminen - mielestäni sitä muuta säätöä ei hirveästi ole tossa pelissä - ainakaan vielä.

Mitä teknisesti nättiin tulee niin vuosi 2013 soitti ja haluaisi grafiikkansa takaisin - tyyliä.

Tarkoituksena ei ole haukkua itse peliä, mutta onhan tuo nyt jotain toista mitä luvattiin?

unknown.png


Siinä sitten vaan kotiin lisääntymään. Mikä voisi mennä pieleen? :p
Harmi että koet asiat tuolla tavalla, mutta mielipiteensä kullakin.

Itse en koe ongelmaksi noita hahmon kehityksessä tai joukkojen kehityksessä. Mielestäni nuo tavat sopivat tähän peliin.

Kuten grafiikat myös. Ulkoasu on tosiaan juuri sitä mitä luvattiin. Ja ottaa huomioon taisteluiden koon kun satoja sotilaita ottavat yhteen, ja yllättävän vähän peli tökkii ja on vielä näyttävän näköistä.

Taistelu on toki samaa kuin Warbandissa, mutta mitä sitä toimivaa systeemiä muuttamaan? Jos jotain erikoisiskuja tulee, niin minun mielestäni ne eivät ainakaan sovi tähän Vanilla peliin, joka pyrkii jossain määrin realismiin.

Ja kyllä sitä pientä säätöä ja mikromanagerointia on pelissä aika paljon. Otetaan nyt esimerkiksi miten aseiden ja suojien ominaisuuksien vertailu on selkeämpää, kuin Warbandissa.
 
Tykännyt itsekin mitä nyt vähän ehtinyt kokeilemaan. Äkkisiltään tuntunut kaikin puolin paranneltuna ja modernisoituna versiona originaalista. Ja sitähän just luvattiin.

Kannattaa myös muistaa että kyseessä on Early Access "julkaisu" josta on kyllä jo tiedotettu puuttuvan paljon asioita, jotka ovat kyllä tulossa.
 
Kyllähän tämä videoiden perusteella näyttää pirun hyvältä mutta yritän nyt hillitä himoni viralliseen julkaisuun asti. M&B tuli aikoinaan ostettua kun versionumero taisi olla 0.6...
 
Tutoriaalin tein, mutta hieman samat ongelmat aseiden suhteen kuin aiemmin. Miekka meni kovin usein ruukusta läpi sitä särkemättä.
 
Ainoa itseäni ärsyttävä asia tähän mennessä on ollut hahmojen ulkonäkö. Mittasuhteet on oudot ja naamoista tyhmän näköisiä.
 
Pätsejä tippuu kerran päivässä, mikä on hyvä asia.

Native: e1.0.0
SandboxCore: e1.0.2
Sandbox: e1.0.2
Storymode: e1.0.2
CustomBattle: e1.0.2

Some of the crashes from older saves are fixed and these saves can be used again. (especially caused by fencing stolen goods & rival gang leader quests).
Enabled Steam cloud saves.
A bug that was preventing some players (especially Windows 7 users) from logging into the multiplayer lobby has been fixed. There may be further issues in this regard. We are investigating the matter.
Fixed a crash that occurred when entering a custom battle.
Various localisation fixes. Some texts are only in English due to lacking localisation tags. Now they can be updated by translators and will be added to the game soon.
Some variable texts were not shown correctly. Some of them are fixed, more will be fixed in upcoming patches.
Some Turkish translation corrections and typo fixes.
Fixed an AI-related issue that crashed the game.
Fixed an AI calculation error on aiming ranged weapons against mounted enemies.
Fixed launcher not being visible for some users.
Fixed errors and crashes after changing language in multiplayer.
Fixed encyclopedia faction "Part of" crash on creating player faction.
Hero crafting stamina is now saved. Loading does not restore stamina.
Localised text manager does not crash on invalid source file.
Fixed a crash that occurs in some towns when we try to take a walk.
Fixed a crash that occurs during a conversation with various characters.
Fixed a crash that occurred after activating the “Fencing Stolen Goods” quest.
Fixed a crash when creating a new hero. Mainly happened when opening a new campaign or having a baby.
Fixed a crash that occurred when “Headman Needs Grain” issue time out.
Fixed a crash that occurred when the player clan gained renown while the player character is a prisoner.
Fixed a crash that occurred when a quest time out in Quest Manager.
A crash caused by initiating peace barter with heroes that do not have parties has been fixed.
Fixed a crash that occurred when the player has created their own kingdom and the conspiracy progress quest starts.
Added notifications to certain parts of the Main Storyline.
Fixed a bug where using the ransom all prisoners button didn’t give roguery XP.
Removed ransoming prisoners' trade skill gain.
Decreased ransoming prisoners' roguery skill gain by 40%
An issue with the 3rd banner piece fixed.
Party initialisation in Radagos' Hideout is changed to a more stable version.
Fixed a crash that occurred when selecting "You're breaking the law." option when the "Family Feud" quest is active.
Fixed quest NPC remains in the player's clan at the end of the Family Feud quest bug.
Fixed quest NPC remains in the player's clan at the end of the Lord Needs Tutor quest bug.
Fixed getting Family Feud quest NPC as a companion and progressing in Rebuild Your Clan quest bug.
Fixed a crash that occurred when LordWantsRivalCapturedIssueQuest Quest Giver becomes a prisoner.
Fixed a crash that occurred when trying to force village notables to give supplies/recruits.
Fixed a crash that occurred when a game that is saved during the ExtortionByDeserters quest is loaded.
Fixes a possible crash that might occur if the player loads a game that was saved during the following quests: MerchantNeedsHelpWithLooters, EscortMerchantCaravan, LocateAndRescueTraveller (tutorial quest), TravelToVillage (tutorial quest), IstianasBannerPiece, ArzagosBannerPiece.
Players that are at war with minor factions will now be able to join kingdoms even if the kingdom is not at war with that minor faction.
Fixed the bug where war state with factions that have been destroyed was not being cleared.
A crash related to successfully making peace through barter has been fixed.
Changed Strong Smith perk description to Controlled Smith
Fixed a charm skill exploit which happens in marriage barter.
Fixed a bug where companions were unable to be used after sending them to fix an issue.
If you have some troops outside of the hideout, you are no longer taken as a prisoner anymore when you lose an encounter.
Fixed a crash that occurs sometimes after a siege battle (after dying in siege battle, after go to defend in a siege, after trying to exit from a siege etc.)
Fixed a crash that occurred when the player tried to select & sell prisoners.
 
Pätsejä tippuu kerran päivässä, mikä on hyvä asia.

Native: e1.0.0
SandboxCore: e1.0.2
Sandbox: e1.0.2
Storymode: e1.0.2
CustomBattle: e1.0.2

Some of the crashes from older saves are fixed and these saves can be used again. (especially caused by fencing stolen goods & rival gang leader quests).
Enabled Steam cloud saves.
A bug that was preventing some players (especially Windows 7 users) from logging into the multiplayer lobby has been fixed. There may be further issues in this regard. We are investigating the matter.
Fixed a crash that occurred when entering a custom battle.
Various localisation fixes. Some texts are only in English due to lacking localisation tags. Now they can be updated by translators and will be added to the game soon.
Some variable texts were not shown correctly. Some of them are fixed, more will be fixed in upcoming patches.
Some Turkish translation corrections and typo fixes.
Fixed an AI-related issue that crashed the game.
Fixed an AI calculation error on aiming ranged weapons against mounted enemies.
Fixed launcher not being visible for some users.
Fixed errors and crashes after changing language in multiplayer.
Fixed encyclopedia faction "Part of" crash on creating player faction.
Hero crafting stamina is now saved. Loading does not restore stamina.
Localised text manager does not crash on invalid source file.
Fixed a crash that occurs in some towns when we try to take a walk.
Fixed a crash that occurs during a conversation with various characters.
Fixed a crash that occurred after activating the “Fencing Stolen Goods” quest.
Fixed a crash when creating a new hero. Mainly happened when opening a new campaign or having a baby.
Fixed a crash that occurred when “Headman Needs Grain” issue time out.
Fixed a crash that occurred when the player clan gained renown while the player character is a prisoner.
Fixed a crash that occurred when a quest time out in Quest Manager.
A crash caused by initiating peace barter with heroes that do not have parties has been fixed.
Fixed a crash that occurred when the player has created their own kingdom and the conspiracy progress quest starts.
Added notifications to certain parts of the Main Storyline.
Fixed a bug where using the ransom all prisoners button didn’t give roguery XP.
Removed ransoming prisoners' trade skill gain.
Decreased ransoming prisoners' roguery skill gain by 40%
An issue with the 3rd banner piece fixed.
Party initialisation in Radagos' Hideout is changed to a more stable version.
Fixed a crash that occurred when selecting "You're breaking the law." option when the "Family Feud" quest is active.
Fixed quest NPC remains in the player's clan at the end of the Family Feud quest bug.
Fixed quest NPC remains in the player's clan at the end of the Lord Needs Tutor quest bug.
Fixed getting Family Feud quest NPC as a companion and progressing in Rebuild Your Clan quest bug.
Fixed a crash that occurred when LordWantsRivalCapturedIssueQuest Quest Giver becomes a prisoner.
Fixed a crash that occurred when trying to force village notables to give supplies/recruits.
Fixed a crash that occurred when a game that is saved during the ExtortionByDeserters quest is loaded.
Fixes a possible crash that might occur if the player loads a game that was saved during the following quests: MerchantNeedsHelpWithLooters, EscortMerchantCaravan, LocateAndRescueTraveller (tutorial quest), TravelToVillage (tutorial quest), IstianasBannerPiece, ArzagosBannerPiece.
Players that are at war with minor factions will now be able to join kingdoms even if the kingdom is not at war with that minor faction.
Fixed the bug where war state with factions that have been destroyed was not being cleared.
A crash related to successfully making peace through barter has been fixed.
Changed Strong Smith perk description to Controlled Smith
Fixed a charm skill exploit which happens in marriage barter.
Fixed a bug where companions were unable to be used after sending them to fix an issue.
If you have some troops outside of the hideout, you are no longer taken as a prisoner anymore when you lose an encounter.
Fixed a crash that occurs sometimes after a siege battle (after dying in siege battle, after go to defend in a siege, after trying to exit from a siege etc.)
Fixed a crash that occurred when the player tried to select & sell prisoners.
Lukeeks sulla siinä launcherissa tuo oikea versio numero? Mulla on yhä se 1.0.0. Mahtaako toi Steamin päivitys toimia ollenkaan...
 
Ainoa itseäni ärsyttävä asia tähän mennessä on ollut hahmojen ulkonäkö. Mittasuhteet on oudot ja naamoista tyhmän näköisiä.

Tätä olen itsekkin ihmetellyt. Vai onko sitten ollut tarkotus niistä tehdä moisia...ei tietoa.

Kamppanjaa takana nyt takana 24H ja tilanne on tämä:

20200402021213_1.jpg


Tai siis tämä shotti on vähän vanha jo. Mutta kertoo oleellisen, eli kaikki muut valtiot on pyyhkiytyneet pois kartalta todella nopeasti.
 
Pelin sisältä kun katsoo, siitä mistä saa tallennuksen ladattua, niin näyttää yhä että olisi versio e1.0.0 joka kohdassa. Mikä tuossa nyt mättää?
Vai pitääkö peli aloittaa alusta?

[EDIT] Nyt kun tallennuksen latasi uudelleen ja tallensi, niin näyttäisi kaikki muut olevan e1.0.2 paitsi Native ja launcheri.
 
Tai siis tämä shotti on vähän vanha jo. Mutta kertoo oleellisen, eli kaikki muut valtiot on pyyhkiytyneet pois kartalta todella nopeasti.
Tuota tapahtuu huomattavan monella, pitää vain odotella korjausta. Kun joku valtio pääsee vauhtiin, sitä ei saa pysäytettyä millään. Johtuu osittain siitä, että suuri osa vastustajan loordeista tuhoutuu jo ensimmäisessä tappelussa, minkä jälkeen he spawnaavat ilman joukkoja keskelle ei mitään. Tähän kun yhdistetään hidas joukkojen uudelleenkeruu, lopputulos on taattu.
 
Tuota tapahtuu huomattavan monella, pitää vain odotella korjausta. Kun joku valtio pääsee vauhtiin, sitä ei saa pysäytettyä millään. Johtuu osittain siitä, että suuri osa vastustajan loordeista tuhoutuu jo ensimmäisessä tappelussa, minkä jälkeen he spawnaavat ilman joukkoja keskelle ei mitään. Tähän kun yhdistetään hidas joukkojen uudelleenkeruu, lopputulos on taattu.

JEp, mutta tosiaan early access. Voi mennä hyviknin vuosi eennen kuin todellakin valmista nähdään.
 
Devit ovat jo tuon "snowball" ominaisuuden parissa, ja apua saattaa olla tulossa jo tänään:

I examined situation. There are several reasons for this :

1-There were so many defections. Today with new patch defection probability is decreased and defections are rare now. Do not forget during defection lords also take their settlements with them to new faction. Weak factions were losing their lords and settlements to strong ones this was not so frequent but even 1-2 in a year this was effecting huge.
2-There are lords going in financial crisis stay with no money and they cannot recruit men. (will be examined tomorrow)
3-There were big starving penalty for starving castles and towns. For each 4 missing food 1 garrison were dying. This effect is now for 8 missing food with today's patch. Because they were dying they were making sally out and losing their defensive bonus.
4-There were so many sally outs and during sally out garrisons were losing their defensive bonus. This probability is decreased with today's patch now sally outs are rare compared to previous versions.
5-Currently there is no war decleration mechanic to a very powerfull kingdom or making peace mechanic to get unite aganist most powerfull kingdom. (will be added in next months, not quick one)

I continue searching for other reasons. However do not forget in Bannerlord there is no stable world even we fix these problems one faction can rule all the world without player interaction but this should take more time like 20 years maybe. We are working on that. If you want to show you effect on world is much conquer all world earlier than 1090.
 
Devit ovat jo tuon "snowball" ominaisuuden parissa, ja apua saattaa olla tulossa jo tänään:
Onko vielä antaa suoraa linkkiä? Olen foorumeita seurannut ja laittanutkin sinne palautetta, mutta kyseistä viestiä en ole kyllä nähnyt.
 
Kertoo hyvin, miten levällään näiden bugien käsittely on.

Foorumilta löytyy ala-alue Bannerlordin bugien kirjauksille. Se on jaettu yksin- ja moninpeliin. Yksinpelin alla on balancing-alueella asiasta vaikka kuinka paljon juttua, mutta sinne ei ole tullut mitään virallista keskustelua asiasta. Sitten on tuo linkkaamasi alue, mikä on tarkoitettu yleiseen keskusteluun (eikä bugeihin).
 
Mulla on vähän hölmö ongelma tähän. Oma rauta ei enää välttämättä pyöritä tätä enää kauhean nätisti joten grafiikoista joutuisi joustamaan mikä ei olisi niin hyvä. Tekisi toisaalta mieli ostaa tämä PS4:lle ja sitten kun saan uuden tietokoneen hommattua niin ostaa tämän myös PC:lle ja pelailla modien kanssa kun vanilla on jo pelattu läpi.

Jos omistaisin ihan sikana rahaa, palkkaisin firmat yhdistämään sekä tämän Bannerlordin että Crusader Kingsin keskenään.
 
Mulla on vähän hölmö ongelma tähän. Oma rauta ei enää välttämättä pyöritä tätä enää kauhean nätisti joten grafiikoista joutuisi joustamaan mikä ei olisi niin hyvä. Tekisi toisaalta mieli ostaa tämä PS4:lle ja sitten kun saan uuden tietokoneen hommattua niin ostaa tämän myös PC:lle ja pelailla modien kanssa kun vanilla on jo pelattu läpi.

Jos omistaisin ihan sikana rahaa, palkkaisin firmat yhdistämään sekä tämän Bannerlordin että Crusader Kingsin keskenään.
Itse jos joutuisin valitsemaan noista kahdesta vaihtoehdosta niin ottaisin koneesi raudan ja laskisin asetuksia niin kauan, että peli pyörii siedettävästi. Kuka erkki tällaisen pelin nyt pleikkarilla pelaa? Voi vaan kuvitella jo tuon kartalla liikkumisenkin...

edit: unohdin että hiiri ja näppis pelittävät kai nykykonsoleissa. Mutta silti konsolit
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom