Mount & Blade II: Bannerlord (PC, EA 30.3.2020)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eldmor
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on vähän hölmö ongelma tähän. Oma rauta ei enää välttämättä pyöritä tätä enää kauhean nätisti joten grafiikoista joutuisi joustamaan mikä ei olisi niin hyvä. Tekisi toisaalta mieli ostaa tämä PS4:lle ja sitten kun saan uuden tietokoneen hommattua niin ostaa tämän myös PC:lle ja pelailla modien kanssa kun vanilla on jo pelattu läpi.

Jos omistaisin ihan sikana rahaa, palkkaisin firmat yhdistämään sekä tämän Bannerlordin että Crusader Kingsin keskenään.

Taitaa siinä konsoliversion tulossa kestää aika monta vuotta ja voi olla että skippaavat nykyisen sukupolven kokonaan. Jossain arviota heitelty että vuosi kun tulee tietokoneelta early access pois eli n. pari vuotta saattaa mennä tosin voi venyä.

Millaiset speksit nykyisessä koneessa? ram, prosessori, näytönohjain?

Edit sun nikissä näkyykin speksit i7 4770 riittää aika hyvin, ram muisti tosi hyvä ja näytönohjain gtx 770 about perus ps4 tasolla joten ne grafiikat ei siinä olisi sen kummempia.
 
Mulla on vähän hölmö ongelma tähän. Oma rauta ei enää välttämättä pyöritä tätä enää kauhean nätisti joten grafiikoista joutuisi joustamaan mikä ei olisi niin hyvä. Tekisi toisaalta mieli ostaa tämä PS4:lle ja sitten kun saan uuden tietokoneen hommattua niin ostaa tämän myös PC:lle ja pelailla modien kanssa kun vanilla on jo pelattu läpi.

Jos omistaisin ihan sikana rahaa, palkkaisin firmat yhdistämään sekä tämän Bannerlordin että Crusader Kingsin keskenään.

Riippuu tosiaan mikä konsoli, mutta oli mikä konsoli vain - et tule näkemään 2000 miehen taisteluita kentällä.
Varsinkin piiritystaistelut ovat niin raakoja laitteistolle, kun useita satoja ukkoja pyörii muutaman sadan neliön alueella yhtäaikaa ja veri roiskuu, tuhkaa sataa taivaalta ja hevoset paskoo kaduille. :hmm:

GTX 1070 yskäsee aika mukavasti, mutta tietyssä mitassa tohon ei kyllä riitä mikään näytönohjain tai prossu. Se on ainakin hyvä huomata että tämä käyttää kaikki prossun 6 ydintä hyödykseen :)

Investoit 1080, 1080Ti, RTX 2060 tms tai jopa 2070.
 
Kuitista päätellen olen hankkinut alkuperäisen Mount & Bladen 3/2007. Tuota tuli pelattua jonkin verran ja tykkäsin kyllä, vaikka sen aikainen PC välillä vähän hyytyili. Tsekkasin nyt muutaman tunnin M&B2 pelivideota ja meno oli vähän liiankin samanlaista. Kartta, kaupungeissa haahuilu, taistelut, yms. Jopa osa äänistä ja ääniefekteistä olivat täysin tuttuja, varskin se quest ääniefekti. 2007 oli uutta ja hienoa, nyt jotenkin aika ajanut ohitse.

Tottakai paljon on muuttunut: uusia ominaisuuksia, skillejä, taistelun johtaminen, siege, kuningaskunnan hallintaa ja mappi laajentunut. Grafiikat ovat parantuneet ja mappi myös nätimpi. Mutta jotenkin se core game (taistelut) oli kuin paluu vuoteen 2007. Melko pökkelön ja jäykän oloista, varsinkin rakennuksissa. Muutaman tunnin aikana se mitä seuraamani pelaaja teki, alkoi jo melko pahasti toistamaan ja olemaan saman näköistä touhua. Steamin promo videoissa tuo taistelu näyttää paljon maukkaammalta ja sulavammalta, kuin mitä se tuossa katsomassani let's playssä todellisuudessa on.

Hahmojen naamoista ja ilmeistä lähes kaikki ovat todella kummallisen näköisiä, ihan kuin porukka olisi tiputettu synnytyksessä lattialle tai kaikkia vaivaisi joku tauti. Joku vertasi graafista tasoa Witcher 3:een.... ollaan kyllä todella kaukana siitä. Ja toki ollaankin, eihän tämä mikään AAA peli ole eikä siksi tuo graafinen ilme olekaan (eikä pidäkään olla) se pääpointti.

Kyllähän tätä olisi mukava testata ja varmasti hetken nauttisikin, mutta AAA pelin hintaa en viitsi pelkästä testailusta maksaa, kun ei mikään mahdoton innostus iskenyt. Ja kyllä, tuo early acceess 40€ on AAA tittelin hinta, sillä hintaa lähtee lähes peli kuin peli launchissa jostain kaupasta tai pari kuuta myöhemmin alesta.
 
Kuitista päätellen olen hankkinut alkuperäisen Mount & Bladen 3/2007. Tuota tuli pelattua jonkin verran ja tykkäsin kyllä, vaikka sen aikainen PC välillä vähän hyytyili. Tsekkasin nyt muutaman tunnin M&B2 pelivideota ja meno oli vähän liiankin samanlaista. Kartta, kaupungeissa haahuilu, taistelut, yms. Jopa osa äänistä ja ääniefekteistä olivat täysin tuttuja, varskin se quest ääniefekti. 2007 oli uutta ja hienoa, nyt jotenkin aika ajanut ohitse.

Tottakai paljon on muuttunut: uusia ominaisuuksia, skillejä, taistelun johtaminen, siege, kuningaskunnan hallintaa ja mappi laajentunut. Grafiikat ovat parantuneet ja mappi myös nätimpi. Mutta jotenkin se core game (taistelut) oli kuin paluu vuoteen 2007. Melko pökkelön ja jäykän oloista, varsinkin rakennuksissa. Muutaman tunnin aikana se mitä seuraamani pelaaja teki, alkoi jo melko pahasti toistamaan ja olemaan saman näköistä touhua. Steamin promo videoissa tuo taistelu näyttää paljon maukkaammalta ja sulavammalta, kuin mitä se tuossa katsomassani let's playssä todellisuudessa on.

Hahmojen naamoista ja ilmeistä lähes kaikki ovat todella kummallisen näköisiä, ihan kuin porukka olisi tiputettu synnytyksessä lattialle tai kaikkia vaivaisi joku tauti. Joku vertasi graafista tasoa Witcher 3:een.... ollaan kyllä todella kaukana siitä. Ja toki ollaankin, eihän tämä mikään AAA peli ole eikä siksi tuo graafinen ilme olekaan (eikä pidäkään olla) se pääpointti.

Kyllähän tätä olisi mukava testata ja varmasti hetken nauttisikin, mutta AAA pelin hintaa en viitsi pelkästä testailusta maksaa, kun ei mikään mahdoton innostus iskenyt. Ja kyllä, tuo early acceess 40€ on AAA tittelin hinta, sillä hintaa lähtee lähes peli kuin peli launchissa jostain kaupasta tai pari kuuta myöhemmin alesta.

Tuo on mielestäni ihan asiaa mitä kirjoitit. Ja täytyy kuitenkin muistaa, että graafinen ulkoasu ei varmasti lopulliseen julkaisuun muutu juuri yhtään.
Sen lisäksi itseäni ainakin on vähän ihmetyttänyt ton koko touhun pointti. Jos halutaan kerran tehdä jotain suurta ja hienoa jälleen niin kait sille on vedenpitävät suunnitelmat? Miksi siinä edes meni niin hemmetin kauan koko touhussa? En todellakaan usko että tota peliä on tehty intensiteetillä kaikki nämä vuodet. :D

Julkastaan puolivalmis tekele vähän sinnepäin -> lyödään steamiin tulille ja nälkäset diletantit iskee hampaansa kiinni kovaan ruisleipään -> nauravat, että halpaan menivät :hmm:
 
Itseäni kiinnostaisi miten hyvin oma ryzen 3600(6 ydintä 12 säiettä) vertautuisi vaikka 3900x(12 ydintä 24 säiettä) tämän pelin kanssa. Voi olla että turha odottaa hardwareunboxed tekemää prosessorivertausta edes kun peli poistuu early access :D

Tulevaisuuden prosessoribenchmark, kuinka monta sotilasta vastakkain Bannerlordissa pystyy samaan aikaan laittaa taistelemaan ettei fps romahda :D
 
Itseäni kiinnostaisi miten hyvin oma ryzen 3600(6 ydintä 12 säiettä) vertautuisi vaikka 3900x(12 ydintä 24 säiettä) tämän pelin kanssa. Voi olla että turha odottaa hardwareunboxed tekemää prosessorivertausta edes kun peli poistuu early access :D

Tulevaisuuden prosessoribenchmark, kuinka monta sotilasta vastakkain Bannerlordissa pystyy samaan aikaan laittaa taistelemaan ettei fps romahda :D

Tuon saman on voinut testata jo esim total wareissa kauan - erona vaan että puhutaan kymmenistä tuhansista esim rome total warin kohdalla...
 
Kuitista päätellen olen hankkinut alkuperäisen Mount & Bladen 3/2007. Tuota tuli pelattua jonkin verran ja tykkäsin kyllä, vaikka sen aikainen PC välillä vähän hyytyili. Tsekkasin nyt muutaman tunnin M&B2 pelivideota ja meno oli vähän liiankin samanlaista. Kartta, kaupungeissa haahuilu, taistelut, yms. Jopa osa äänistä ja ääniefekteistä olivat täysin tuttuja, varskin se quest ääniefekti. 2007 oli uutta ja hienoa, nyt jotenkin aika ajanut ohitse.

Tottakai paljon on muuttunut: uusia ominaisuuksia, skillejä, taistelun johtaminen, siege, kuningaskunnan hallintaa ja mappi laajentunut. Grafiikat ovat parantuneet ja mappi myös nätimpi. Mutta jotenkin se core game (taistelut) oli kuin paluu vuoteen 2007. Melko pökkelön ja jäykän oloista, varsinkin rakennuksissa. Muutaman tunnin aikana se mitä seuraamani pelaaja teki, alkoi jo melko pahasti toistamaan ja olemaan saman näköistä touhua. Steamin promo videoissa tuo taistelu näyttää paljon maukkaammalta ja sulavammalta, kuin mitä se tuossa katsomassani let's playssä todellisuudessa on.

Hahmojen naamoista ja ilmeistä lähes kaikki ovat todella kummallisen näköisiä, ihan kuin porukka olisi tiputettu synnytyksessä lattialle tai kaikkia vaivaisi joku tauti. Joku vertasi graafista tasoa Witcher 3:een.... ollaan kyllä todella kaukana siitä. Ja toki ollaankin, eihän tämä mikään AAA peli ole eikä siksi tuo graafinen ilme olekaan (eikä pidäkään olla) se pääpointti.

Kyllähän tätä olisi mukava testata ja varmasti hetken nauttisikin, mutta AAA pelin hintaa en viitsi pelkästä testailusta maksaa, kun ei mikään mahdoton innostus iskenyt. Ja kyllä, tuo early acceess 40€ on AAA tittelin hinta, sillä hintaa lähtee lähes peli kuin peli launchissa jostain kaupasta tai pari kuuta myöhemmin alesta.

Itsellä täysin sama fiilis kun nyt pari päivää katsonut cohhcarnagea twitchissä. Ostohousut oli jalassa kun pelistä ei alkuun juuri mitään tiennyt, mutta kyllä se niin on että odottelen hinnan pudotusta ja haluan myös nähdä mitä aika tekee tälle pelille.
 
Se täytyy kuitenkin muistaa, ettei parempaakaan keskiaika sandboxia ole olemassa tällä hetkellä keltään muulta firmalta.
 
Tuon saman on voinut testata jo esim total wareissa kauan - erona vaan että puhutaan kymmenistä tuhansista esim rome total warin kohdalla...
Hiukan eri asia. TW:n ukkelit ovat hyvin yksinkertaisia "paperihahmoja", vrt. täysin dynaamisin uskottaviin hahmoihin. TW lisäksi tällä hetkellä ei osaa käyttää kuin yhtä ydintä, syy miksi se ei kovinkaan hyvin pyöri. Bannerlord on tästä syystä generaation edellä enginessä, ja uskon tämän olevan skaalattavissa kohtuu loputtomiin, ydinmäärien kasvaessa. Olisi kiva tietää, jos jollain on yli 12 säiettä, rasittaako esim 1000 ihmisen taisteluissa kaikkia?
 
Yhdyn edellä mainittuun, tuntien aiemmat pelit jollakin lailla, ettei tule olemaan mielettömän antoisa kokemus niille jotka ovat aiempia pelanneet, mutta minä joka en ole pelannut aiempia ollenkaan itse, olen hyvinkin kiinnostunut tästä pelistä. Toivon vaan että julkaisupäivänä on optimointi kohdillaan eikä revitellä turhan päiten jättitaisteluilla jos se johtaa diaesitykseen. Luulisin että pelin idea toimii hyvin jo pienemmissäkin taisteluissa kuten 100 hengellä. En ymmärrä miksi pitää olla tolkuttomasti sotilaita kun et voi pelaajana koko kaaosta mitenkään tarkasti seurata etkä siihen vaikuttaa kunnolla, tärkeämpää on panostaa muihin asioihin.

Minusta grafiikat on ihan hyvät, tietyllä tapaa paremmat kuin The Witcher 3:ssa kun se kerran vertailuun otettiin, esimerkiksi syväterävyystehoste on laadukas ja valaistus ihan jees. Tärkeintä grafiikassa on piirtoetäisyys ja isot tantereet, mitä on hieno ihailla mennessään. Sanomattakin on selvää ainakin minulle, että tämä peli ei julkaisua nykykonsoleilla näe, tähän ei mielestäni ole mitään mahdollisuutta. Kai te muistatte miten nuhaiset prosessorit niistä löytyy? Seuraaville konsoleille tämä toki tulee ja niillä pitäisi pyörähtää jättimäinen taistelu ihan yhtä hyvin kuin tämän hetken ajan tasaisilla pelikoneilla, joten varmasti todella nautittava peli konsolillakin kunhan muokkaillaan niille oma käyttöliittymä.

Minä en esiversiota aio ostaa ellei siitä tulee huikeaa alennusta, mutta tässäkin tapauksessa saatan odottaa valmista versiota. Hieno nähdä että pelistä on kiinnostunut suuri yleisö mikä on jo ostanut pelin, että saadaan reilusti palautetta ja bugiraporttia menemään meitä odottavia varten, eli laajempaa yleisöä varten.
 
Hiukan eri asia. TW:n ukkelit ovat hyvin yksinkertaisia "paperihahmoja", vrt. täysin dynaamisin uskottaviin hahmoihin. TW lisäksi tällä hetkellä ei osaa käyttää kuin yhtä ydintä, syy miksi se ei kovinkaan hyvin pyöri. Bannerlord on tästä syystä generaation edellä enginessä, ja uskon tämän olevan skaalattavissa kohtuu loputtomiin, ydinmäärien kasvaessa. Olisi kiva tietää, jos jollain on yli 12 säiettä, rasittaako esim 1000 ihmisen taisteluissa kaikkia?

Joo niin taisi olla, mutta siis virallinen kanta tohon oli, että yli 4 ytimen ylitse mentäessä lisähyötyä ei saa. 2 Coret kyykkää kyllä enemmän toki.
Ryzen threadripper tulille jonkun toimesta ja testiä.
 
Pieni kevennys tähän väliin:

twitch.tv/itmejp/clip/TardyLazyChimpanzeeBuddhaBar
 
Viimeksi muokattu:
Riippuu tosiaan mikä konsoli, mutta oli mikä konsoli vain - et tule näkemään 2000 miehen taisteluita kentällä.
Varsinkin piiritystaistelut ovat niin raakoja laitteistolle, kun useita satoja ukkoja pyörii muutaman sadan neliön alueella yhtäaikaa ja veri roiskuu, tuhkaa sataa taivaalta ja hevoset paskoo kaduille. :hmm:

GTX 1070 yskäsee aika mukavasti, mutta tietyssä mitassa tohon ei kyllä riitä mikään näytönohjain tai prossu. Se on ainakin hyvä huomata että tämä käyttää kaikki prossun 6 ydintä hyödykseen :)

Investoit 1080, 1080Ti, RTX 2060 tms tai jopa 2070.
Tyhmä offtopic kysymys vielä, mutta rautani kun on tosiaan Intel Core i7-4770 CPU @ 3.40GHz, 16GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 770, niin riittäisikö pelkän näytönohjaimen vaihto vai pitäisikö muutakin uusia?
 
Tyhmä offtopic kysymys vielä, mutta rautani kun on tosiaan Intel Core i7-4770 CPU @ 3.40GHz, 16GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 770, niin riittäisikö pelkän näytönohjaimen vaihto vai pitäisikö muutakin uusia?

Näytönohjaimen uusiminen ensihätään riittää aika hyvin. Tuo GTX 770 on aika tuhnu jo. Esim: GTX 1080 on n. 150% nopeampi. Noita saa ihan ok hinnalla tuolta myydään osiosta. Jos budjetti ei anna periksi niin sitten vähän vielä heikompaa yksilöä.

GTX 1060 tason kortti on aikalailla minimi millö tota kannattaa lähtee pelaamaan.
Voihan toki aina karsia taistelujen näyttävyydestä - vähentää populaa taistelukentällä yms.

Mutta kiire sinulla ei tuon asian kanssa ole, koska se pelikokemus noin muuten kuin laitteiston osalta on tällä hetkellä ns. vaiheessa. Valmista tuon pelin osalta ei tule vielä pitkään aikaan.
Moninpeli tietty on siihen asti ihan jokseenkin ok vaihtoehto. Kamppanja on rikki.
 
Näytönohjaimen uusiminen ensihätään riittää aika hyvin. Tuo GTX 770 on aika tuhnu jo. Esim: GTX 1080 on n. 150% nopeampi. Noita saa ihan ok hinnalla tuolta myydään osiosta. Jos budjetti ei anna periksi niin sitten vähän vielä heikompaa yksilöä.

GTX 1060 tason kortti on aikalailla minimi millö tota kannattaa lähtee pelaamaan.
Voihan toki aina karsia taistelujen näyttävyydestä - vähentää populaa taistelukentällä yms.

Mutta kiire sinulla ei tuon asian kanssa ole, koska se pelikokemus noin muuten kuin laitteiston osalta on tällä hetkellä ns. vaiheessa. Valmista tuon pelin osalta ei tule vielä pitkään aikaan.
Moninpeli tietty on siihen asti ihan jokseenkin ok vaihtoehto. Kamppanja on rikki.
Asia selvä, kiitoksia hyvästä vastauksesta :)
 
Joo Native on vielä 1.0.0, se ei ole päivittynyt. Muut komponentit Mods välilehdellä pitäisi olla 1.0.2.
Joo, nuo versionumerothan itseasiassa lukee kaikki tuossa julkaisupäivityksen yhteydessäkin. Nyt tuli tuo 1.0.3.
 
Kingdom Come Deliverance on kyllä aika kova haastaja imo, vaikkakin vähän erilainen lähestymistapa.

Kingdom come deliveriance tosiaan painii ihan eri sarjassa mitä tulee peligenreen.
Eihän siinä ole oikeastaan minkäännäköistä kunnollista sandbox ominaisuutta. Joo, voit tehdä omaa kylääsi kyllä, mutta sekin on aika tylsää.
 
Hieno pätsi tälle päivälle:

Versions
Native: e1.0.0
SandboxCore: e1.0.4
Sandbox: e1.0.4
Storymode: e1.0.4
CustomBattle: e1.0.4

Multiplayer Crashes
-Fixed a rare bug that caused clients to crash in multiplayer when a specific combat network message is received in the wrong order.

Singleplayer Crashes
-Rare exception during siege fixed.
-Fixed a crash that occurred while traveling on the campaign map.
-Fixed a crash that happened after closing the banner editor.
-Fixed a crash related to a villager opening a dialog right after an enemy lord encounters the player during a raid village action.
-Fixed a crash while moving troops in the party screen.
-Fixed a crash while exiting the campaign map.
-Fixed a crash while dragging 0 item count tuples in inventory.
-Fixed a bug which caused a crash when breaking into an allied settlement under a siege.
-Fixed a crash concerning battle log entries when talking to a winning faction's non-hero character if the player was on the defeated side
-Fixed a crash that occurred just before the fight with the hideout boss after the hideout has been cleaned up.
-Fixed a crash that occurred when a player vs NPC board game is over.
-Fixed a crash that occurred when attacking a settlement after being interrupted by a party in the siege preparation stage.
-Fixed a crash related to targeting routing mounted agents.
-Fixed a crash that occurred when loading the game after successfully collecting weapons as the gang leader requested in the Gang Leader Needs Weapon quest.
-Fixed a rare crash that happens in character creation when choosing an option.
-Fixed a rare crash that happens when caravan payments are processed.

Performance
-Fixed an optimisation issue with NPC pathfinding which led to a huge performance loss, especially in siege scenes.
-Fixed a memory leak issue.

Save & Load
-Further stability tweaks for save and load.

Battles and Sieges
-Fixed a bug that opened a siege battle instead of field battle when attacking a besieger party.

Combat AI
-Night debuffs, visibility limitation and extra aim error of ranged units have been removed.

Clan and Party
-Fixed the open hands issue in the banner editor.
-After some time during a campaign, some lords were remaining without troops in their party because of financial problems and constantly being harassed by bandits. Lords now manage their finances more effectively and take troops from garrisons if they are at risk of going bankrupt. This was one reason for the snowball effect in the campaign, with kingdoms being eliminated too easily.
-Minor fixes have been made regarding pregnancies.
-Fixed an issue that caused player clan members to get stuck in a settlement.

Kingdoms and Diplomacy
-Fixed an issue with defensive battles after a safe passage barter had been made.

Crafting
-Fixed an issue that prevented axes from being craftable at the smithy.

Issues & Quests
-Fixed a bug with the AI trying to attack at the end of Army of Poachers quest.

Other
-More than 200 items reintroduced to the game.
-Armor values and prices overhauled.
-Production of weapons and armors in towns tweaked.
-Aserai’s basic troop was Aserai Tribesman, however, it should be Aserai Recruit. This is fixed.
 
Hieno pätsi tälle päivälle:

Versions
Native: e1.0.0
SandboxCore: e1.0.4
Sandbox: e1.0.4
Storymode: e1.0.4
CustomBattle: e1.0.4

Multiplayer Crashes
-Fixed a rare bug that caused clients to crash in multiplayer when a specific combat network message is received in the wrong order.

Singleplayer Crashes
-Rare exception during siege fixed.
-Fixed a crash that occurred while traveling on the campaign map.
-Fixed a crash that happened after closing the banner editor.
-Fixed a crash related to a villager opening a dialog right after an enemy lord encounters the player during a raid village action.
-Fixed a crash while moving troops in the party screen.
-Fixed a crash while exiting the campaign map.
-Fixed a crash while dragging 0 item count tuples in inventory.
-Fixed a bug which caused a crash when breaking into an allied settlement under a siege.
-Fixed a crash concerning battle log entries when talking to a winning faction's non-hero character if the player was on the defeated side
-Fixed a crash that occurred just before the fight with the hideout boss after the hideout has been cleaned up.
-Fixed a crash that occurred when a player vs NPC board game is over.
-Fixed a crash that occurred when attacking a settlement after being interrupted by a party in the siege preparation stage.
-Fixed a crash related to targeting routing mounted agents.
-Fixed a crash that occurred when loading the game after successfully collecting weapons as the gang leader requested in the Gang Leader Needs Weapon quest.
-Fixed a rare crash that happens in character creation when choosing an option.
-Fixed a rare crash that happens when caravan payments are processed.

Performance
-Fixed an optimisation issue with NPC pathfinding which led to a huge performance loss, especially in siege scenes.
-Fixed a memory leak issue.

Save & Load
-Further stability tweaks for save and load.

Battles and Sieges
-Fixed a bug that opened a siege battle instead of field battle when attacking a besieger party.

Combat AI
-Night debuffs, visibility limitation and extra aim error of ranged units have been removed.

Clan and Party
-Fixed the open hands issue in the banner editor.
-After some time during a campaign, some lords were remaining without troops in their party because of financial problems and constantly being harassed by bandits. Lords now manage their finances more effectively and take troops from garrisons if they are at risk of going bankrupt. This was one reason for the snowball effect in the campaign, with kingdoms being eliminated too easily.
-Minor fixes have been made regarding pregnancies.
-Fixed an issue that caused player clan members to get stuck in a settlement.

Kingdoms and Diplomacy
-Fixed an issue with defensive battles after a safe passage barter had been made.

Crafting
-Fixed an issue that prevented axes from being craftable at the smithy.

Issues & Quests
-Fixed a bug with the AI trying to attack at the end of Army of Poachers quest.

Other
-More than 200 items reintroduced to the game.
-Armor values and prices overhauled.
-Production of weapons and armors in towns tweaked.
-Aserai’s basic troop was Aserai Tribesman, however, it should be Aserai Recruit. This is fixed.

Kyllä. Aika agressiivisesti hoitavat vissiin nyt noita eteenpäin. En tiedä auttoiko tuo ihan täysin lumipallo efektin syntymiseen, mutta toivotaan. Raportoikaa tänne jos muuttui niin voi aloittaa uuden kampanjan.
 
Pakkohan tämä oli sitten kuitenkin ostaa vaikka hiukan tuo 40€ ketuttaakin :thumbsup: . Hieman kyllä ehkä ollut puuduttavaa tuo alle 10 hengen lootteriryhmien hakkaaminen kun ei niiltä irtoa mitään järkevää romuakaan ja ei oikein suurempia joukkioita ole näkynyt... Nyt yrittänyt soluttautua syvälle vihollisen maille kun tuli liityttyä pohjoisen poikien joukkoihin. Osaako joku vinkata, että kannattaako vihollisen vassaalit myydä lunnaita vastaan vai viedä suosiolla saunan taakse, jos oma puoli on häviöllä miesmäärillä, linnoilla ja oikeastaan kaikella mitattuna? Onko tuolla siis kuinka paljon merkitystä vai hommaako AI uusia vassaaleita teloitettujen tilalle?

Ecarand.png
ecarand saunan taakse.png
 
Viimeksi muokattu:
Pakkohan tämä oli sitten kuitenkin ostaa vaikka hiukan tuo 40€ ketuttaakin :thumbsup: . Hieman kyllä ehkä ollut puuduttavaa tuo alle 10 hengen lootteriryhmien hakkaaminen kun ei niiltä irtoa mitään järkevää romuakaan ja ei oikein suurempia joukkioita ole näkynyt... Nyt yrittänyt soluttautua syvälle vihollisen maille kun tuli liityttyä pohjoisen poikien joukkoihin. Osaako joku vinkata, että kannattaako vihollisen vassaalit myydä lunnaita vastaan vai viedä suosiolla saunan taakse, jos oma puoli on häviöllä miesmäärillä, linnoilla ja oikeastaan kaikella mitattuna? Onko tuolla siis kuinka paljon merkitystä vai hommaako AI uusia vassaaleita teloitettujen tilalle?

Tällä hetkellä vaikea sanoa, koska tuon kamppanjan lumipalloefekti on ongelmana - teki mitä vain.
 
Oppiiko tuon torjumisen ilman kilpeä? Tuntuu, että kaikki iskut tulee läpi.
Lisäksi miten tuolla keihäällä on tarkoitus lyödä, kun ei tunnu osuvan? Pitääkö sen iskun kanssa ottaa ennakkoa?
 
Oppiiko tuon torjumisen ilman kilpeä? Tuntuu, että kaikki iskut tulee läpi.
Lisäksi miten tuolla keihäällä on tarkoitus lyödä, kun ei tunnu osuvan? Pitääkö sen iskun kanssa ottaa ennakkoa?

Ilman kilpeä on hankalahko kyllä - ajoutuksen on oltava kohdallaan ja se suunta. Itse pidän taistelutaidon vihulla keskitasolla ja muutkni asetukset. :)
Kiehäällä jos lyöt esim päähän niin yläkautta lyödessä tähtäyspiste on alempana kuin osumapiste.
 
Joo two-handed on itselle aika myrkkyä vielä, kun ei jaksa keskittyä blokkaamiseen. Kilpi on käytännössä auto-block.

Bannerlordista tuli juuri 15. samanaikaisesti pelatuin peli Steamissä, koskaan.

En usko, että olen koskaan ollut yhtä innostunut päivittäisistä pätseistä, pätsi lauantaina?

Versions
Native: e1.0.0
SandboxCore: e1.0.5
Sandbox: e1.0.5
Storymode: e1.0.5
CustomBattle: e1.0.5

Another fix for Aserai's basic troop.
Fixed a bug that prevented the main party from starving if the tutorial is skipped.
Fixed a bug with conversations with Imperial and anti-Imperial mentors after the 2nd phase of the Main Storyline.
Players will now be able to join a kingdom if they are at war with a faction that has been weakened almost to the point of destruction.
Terrain performance fix for low configs.
Fixed an error for the settlement recruit notification.
Fixed formation size showing 0 in multiplayer lobby Armory.
Fixed a rare crash that happens when ordering your troops to raid a settlement.
Simplified Chinese text improvements.
Fixed a crash related to archer weapon behaviour.
Positive and negative relation effects were not applied if players spent their influence on other candidates during voting. This was a bug and it is now fixed. Now, spending 50/100/300 influence increases your relation by 8/20/60 with a candidate.
Snowball effect developments: clans now no longer want to defect to kingdoms which captured their settlements earlier in a campaign. AI defection calculation now cares about relations much more and new ways to lose relations have been added. If a party besieges a settlement, the army leader will lose relation with the settlement owner. Also, after a successful siege, there is a secondary relation loss between both the settlement owner and the aggressor’s faction leader.
NPC lords will now be more selective when targeting distant settlements for hostile actions.
Fixed a crash that happened when logging in to multiplayer.
Fixed a crash that occurred after successfully defending a castle during a siege.
 
"clans now no longer want to defect to kingdoms which captured their settlements earlier in a campaign. AI defection calculation now cares about relations much more and new ways to lose relations have been added. If a party besieges a settlement, the army leader will lose relation with the settlement owner. Also, after a successful siege, there is a secondary relation loss between both the settlement owner and the aggressor’s faction leader. "

"NPC lords will now be more selective when targeting distant settlements for hostile actions. "

2 tärkeintä mielestäni. Parantaa varmasti kampanjaa rutkasti.
 
Kohta kymmenen tuntia takana peliä ja tuntuu että raapaissut vain pientä osaa kokonaisuutta. Eniten kiinnostaisi saada oma linna ja lopulta alkaa omaa valtiota perustamaan, onko tämä tässä mahdollista ja saako omia vassaleita ja lordeja? Peli tuntuu pyörivän ihan hyvin 1440p kaikki tapissa jollain 100-300 hahmon taisteluissa. Sigun raudalla, tietysti vähän kiinnostais kumpi loppuu aikaisemmin kun alkaa isoja faitteja tulemaan.

Armeija kuollut liian monta kertaa ihan perus taisteluissa ja joutunut vangiksi, noh kyllä se tästä. :D 5/5 peli tällä pelaamisella.
 
Kohta kymmenen tuntia takana peliä ja tuntuu että raapaissut vain pientä osaa kokonaisuutta. Eniten kiinnostaisi saada oma linna ja lopulta alkaa omaa valtiota perustamaan, onko tämä tässä mahdollista ja saako omia vassaleita ja lordeja? Peli tuntuu pyörivän ihan hyvin 1440p kaikki tapissa jollain 100-300 hahmon taisteluissa. Sigun raudalla, tietysti vähän kiinnostais kumpi loppuu aikaisemmin kun alkaa isoja faitteja tulemaan.

Armeija kuollut liian monta kertaa ihan perus taisteluissa ja joutunut vangiksi, noh kyllä se tästä. :D 5/5 peli tällä pelaamisella.

Ennenkuin alat tosisaan vlatakuntaa perustamaan niin kamppanja ei ihan toimi. Mutta toki ainahan sitä voi sitten uuden pelin aloittaa. :hmm: Ja muistaakseni jos oikein luin foorumeilta tuolta talwrodsin sivuilta niin kaikki ominaisuudet ei ole edes vissiin käytössä. Kokoajan parempaan suuntaan mennään päivä kerrallaan.
 
Ostin tämän itsekkin ja huomenna pääsee kokeilemaan kuinka kellotettu i7 4790k ja gtx1070oc kyykkää
Pitänee varmaan laittaa kellotukset takas näyttikseenkin, jos siitä olis mitään apua.
 
Ennenkuin alat tosisaan vlatakuntaa perustamaan niin kamppanja ei ihan toimi. Mutta toki ainahan sitä voi sitten uuden pelin aloittaa. :hmm: Ja muistaakseni jos oikein luin foorumeilta tuolta talwrodsin sivuilta niin kaikki ominaisuudet ei ole edes vissiin käytössä. Kokoajan parempaan suuntaan mennään päivä kerrallaan.

Olen jo tosissani pelannut menemään. Tässä kävi kunnin linnan valloituksessa niin että keskusmuisti loppui kesken (16GB). Todella raskas peli vaikka ei graafisesti välttämättä niin näytä.
 
Onkos tässä pelissä paljon politikointia? Alkuperäisen M&B:n taistelut yms ovat tuttua kauraa, mutta valtakunnan luomisessa olisi mukava olla mukana tiettyjä roolipelielementtejä. Jos saisin lampun hengeltä yhden toiveen, toivoisin Mount & Blade-sarjan ja Crusader Kingsin yhdistämistä.
 
Onkos tässä pelissä paljon politikointia? Alkuperäisen M&B:n taistelut yms ovat tuttua kauraa, mutta valtakunnan luomisessa olisi mukava olla mukana tiettyjä roolipelielementtejä. Jos saisin lampun hengeltä yhden toiveen, toivoisin Mount & Blade-sarjan ja Crusader Kingsin yhdistämistä.

Tällä hetkellä pelissä ei ole juurikaan muuta hyvää, kuin isot 1000+hengen taistelut ja nekin crashaavat välillä. Politikointi on täysin olematonta, eli kannattaa rauhassa odottaa jos se valtakunnan rakentaminen on se pääelementti, mitä peliltä odottaa. Pelattavuuskin tuntuu olevan huomattavasti huonompi kuin warbandin modeissa (joissa pelimaailmassa tuntuu olevan edes jotain eloa). Peli on tosiaan vasta early access eli tästä suunta vain paranee. Oma pettymys johtuu lähinnä siitä, että oletin pelin tekemiseen käytetyn ajan ja pelin laadun korreloivan paremmin keskenään.
 
Olen jo tosissani pelannut menemään. Tässä kävi kunnin linnan valloituksessa niin että keskusmuisti loppui kesken (16GB). Todella raskas peli vaikka ei graafisesti välttämättä niin näytä.

Pelin ei pitäisi olla niin raskas muistin käytön osalta, vaan kyse on siitä, että muistia "häviää" ikäänkuin. Sitä sanotaan muistivuodoksi. En tiedä onko täysin saatu vielä korjattua tota. Toivotaan niin. Itsellä ei ainakaan enää vuoda.
 
Tällä hetkellä pelissä ei ole juurikaan muuta hyvää, kuin isot 1000+hengen taistelut ja nekin crashaavat välillä. Politikointi on täysin olematonta, eli kannattaa rauhassa odottaa jos se valtakunnan rakentaminen on se pääelementti, mitä peliltä odottaa. Pelattavuuskin tuntuu olevan huomattavasti huonompi kuin warbandin modeissa (joissa pelimaailmassa tuntuu olevan edes jotain eloa). Peli on tosiaan vasta early access eli tästä suunta vain paranee. Oma pettymys johtuu lähinnä siitä, että oletin pelin tekemiseen käytetyn ajan ja pelin laadun korreloivan paremmin keskenään.

Kyllä itselläni oli täysin vastaavanlaisia odotuksia. Vähän täytyy ihmetellä tuota kyllä, kun käytetty aika on tuota luokkaa. Eihän sitä tosin tiedä, kuinka isolla porukalla sitä on edes päästy tekemään ja millainen budjetti siellä on taustalla. Luulisi nyt pyörien lähtevän liikkeelle kun isot pamput näkevät sen pelin suosion esim. steam tilastojen kannalta.
 
Pelin ei pitäisi olla niin raskas muistin käytön osalta, vaan kyse on siitä, että muistia "häviää" ikäänkuin. Sitä sanotaan muistivuodoksi. En tiedä onko täysin saatu vielä korjattua tota. Toivotaan niin. Itsellä ei ainakaan enää vuoda.

Ihmettelin kun eilen illalla aloin tutkimaan task managerin usegea niin keskusmuisti hakkasi punaisella vaikka juurikaan sovelluksia ollut päällä. Luulin että olisi ollut aika valmis peli mutta katsotaan miten käy, tällähetkellä seilaan toisen lipun alla vielä.
 
Itsellä peliä noin 15h takana ja eihän tästä voi muuta kuin tykätä. Kehitettävää on toki hyvin paljon ja välillä sitä miettiikin että mihin kaikkeen TaleWorlds on aikansa käyttänyt kun jälki on tämä. Nykyiselläänkin voittaa Warbandin nativen, mutta luonnollisesti ei modeja.

"Isompi" patchi (ainakin numeroinnin 1.1.0 perusteella) olisi näköjään mahdollisesti tulossa pian, katsotaan mitä sisältää :comp:
 
Voi vaan kuvitella millainen tosta tulee, kun modit pääsee vauhtiin.
Fiilis tuossa on parempi kuin sarjan muissa peleissä.
 
Itsellä peliä noin 15h takana ja eihän tästä voi muuta kuin tykätä. Kehitettävää on toki hyvin paljon ja välillä sitä miettiikin että mihin kaikkeen TaleWorlds on aikansa käyttänyt kun jälki on tämä. Nykyiselläänkin voittaa Warbandin nativen, mutta luonnollisesti ei modeja.

"Isompi" patchi (ainakin numeroinnin 1.1.0 perusteella) olisi näköjään mahdollisesti tulossa pian, katsotaan mitä sisältää :comp:
Jostain lukenut, että aloittivat enginen kehityksen alusta nelisen vuotta sitten. Ehkä aiempaa ei ollut kehitetty tarpeeksi moniytimisille, ja sitten tajusivat että ainoa keino saada isoja taisteluita, dynaamisilla NPC:llä ja hyvällä AI:lla on skaalata sitä rinnakkain. Siihen nähden ovat mielestäni saaneet paljon aikaan, koska engine tuntuu teknisesti toimivan erinomaisesti. Jos esim. TWW3:ssa ei saada moniydinskaalaavuutta, niin pettymys tulee olemaan suuri.
 
Vihdoin xp:tä turnauksista ja harjoitusmatseista.

Native: e1.0.0
SandboxCore: e1.0.6
Sandbox: e1.0.6
Storymode: e1.0.6
CustomBattle: e1.0.6

Multiplayer Crashes
Multiplayer blood particle crash fix.

Singleplayer Crashes
Fixed a crash that occurred while loading a scene.
Fixed a crash related to player executions.
Stability Improvements to the menu logic.
A rare “Army of Poachers” quest crash bug has been fixed.
A very rare crash related to “Gang Leader Needs Weapon” quest is fixed.
The game now gives clearer warnings in the event of a crash caused by missing Windows 7 updates.
Players who have issues launching the game can now use Bannerlord.Native.exe as an alternative solution.

Performance
Fixed one of the performance spike issues on the campaign.

Character Development System
Fixed “Leadership Disciplinarian”, “Trade Caravanmaster” and “Charm Parade” perks.
Added combat skill experience gain for tournaments and practice fights.
Added charm skill experience for successful barters.
Increased experience gain from successful romance and defection persuasions.

Quests & Issues
Fixed a bug that locked the main storyline phase to weaken or unify the empire when the success conditions were met before the player got the quest.

Other
“Bushwackers” now use a mix of short and long bows (previously 100% longbows).
Lowered the tier of longbows for "Freebooters".
Reduced the accuracy of stones.
Decreased the damages of crossbows.
Fixed the length of the "Fine Steel Kaskara Blade".
Slightly reduced the speed of tournament horses (to make them more manoeuvrable).
Fixed the holster of the "Falx Blade".
The "Voulge" is no longer couchable.
Renamed the "Western Short Spear" to "Western Long Spear".
Changed the name of a Tier 2 spear that was named “Knight’s Lance” to “Western Short Spear”.
 
Pikkuhiljaa homma menee parempaan suuntaan. Muutamia todella hyviä juttuja tullut jo.

Minulla on tällä hetkellä kampanja kesken ja pelaan sturgian alaisuudessa. Strugia on alakynnessä jo nyt ja päiviä taitaa olla takana tossa pelissä 270.
 
Pikkuhiljaa homma menee parempaan suuntaan. Muutamia todella hyviä juttuja tullut jo.

Minulla on tällä hetkellä kampanja kesken ja pelaan sturgian alaisuudessa. Strugia on alakynnessä jo nyt ja päiviä taitaa olla takana tossa pelissä 270.

Itse pelaan myös sinisillä ja liilat johtavat peliä 6-1. Onko mahdollista että kun aloittaa uuden pelin niin joku toinen ottaa niska perseotteen ja voittaa? Päiviä takana pelissä 600 ja uskon että viimeistään 800-1000 kohdalla voittavat pelin. Jos saisi sinniteltyä uuteen patchiin niin aloittaa uuden pelin taas.
 
Viimeksi muokattu:
Tullaanko tuota castlen jakamista oman liittouman kesken muuttamaan? Esim. valtaat yksin linnan niin joku toinen saa sen aina ja harvoin sattuu linnat hyvillä paikoilla kohille. Toinen mikä ihmetyttää jos menetät linnan ja jätän companioinin sisään niin se jää sinne - valtaat linnan takaisin ja oman liittouman lordi ei päästä sisälle? Leveleitä takana 17 joten ei viitsisi uutta vielä aloittaa mutta täytyy varmaan siinä vaiheessa kun peli alkaa olemaan ehjä. :smoke:
 
Onko kukaan käyttänyt tuota custom-bannereiden luontityökalua?

Sillä saa halutessaan aika hienoja tekeleitä, mutta itsellä ei ainakaan riitä artistiset taidot luomiseen :smoke:. Lisää löytyy esim. r/BannerlordBanners
Piti heti kokeilla, päästin sisäisen seinäntöhrijäteinini vapaaksi ja viiden minuutin äherryksen tulos oli:

nazibanner.JPG


(Pyydän anteeksi, mutta nyt on jo "perjantai" kun lyhyt viikko... :D)

Edit: sopii kilpeen aika hyvin... :rolleyes:

nazibanner-2.JPG
 
Piti heti kokeilla, päästin sisäisen seinäntöhrijäteinini vapaaksi ja viiden minuutin äherryksen tulos oli:

nazibanner.JPG


(Pyydän anteeksi, mutta nyt on jo "perjantai" kun lyhyt viikko... :D)

Edit: sopii kilpeen aika hyvin... :rolleyes:

nazibanner-2.JPG

Aika 5/5 kokonaisuus. Tuntuu että peli paranee jatkuvasti ja alkaa 45h olemaan takana. Ainut vain että pieni kyllästyminen saattaa tulla piakkoin.
 
Mahtavaa viihdettä kyllä, kaikessa yksinkertaisuudessa hakannut vaan bandiitteja ja loottereita samalla kun tehnyt pääjuonta ja harjoittanut vähän treidausta. Trade nyt 51, alkanut vähän jo tajuamaan mistä kannattaa ostaa ja minne myydä noita joitakin juttuja. Suhteellisen helppoa rahaa ja matkalla kun vähän pätkii em. porukkaa niin ei mene edes liian tylsäksi. :)
 
Mahtavaa viihdettä kyllä, kaikessa yksinkertaisuudessa hakannut vaan bandiitteja ja loottereita samalla kun tehnyt pääjuonta ja harjoittanut vähän treidausta. Trade nyt 51, alkanut vähän jo tajuamaan mistä kannattaa ostaa ja minne myydä noita joitakin juttuja. Suhteellisen helppoa rahaa ja matkalla kun vähän pätkii em. porukkaa niin ei mene edes liian tylsäksi. :)
Miten ne saa kiinni, kun ne juoksevat nopeemmin kuin pieni ryhmäni? Vai pitääkö jokaisella ryhmän jäsenellä olla myös oma hevonen inventaariossa, jotta vauhti olisi parempi? Steppe Horseja ostin jokusen.
 
Kaiken näköistä pientä fixiä tuntuu tulevan päivittäin tähän peliin :thumbsup:. Eilen olin ainakin huomaavinani että peli ei enää tahmaisi hetken pelailun jälkeen. Tai ei ainakaan yhtä pahasti kuin aikaisemmin (16gb ram, r5 2600, rx 580).

Miten ne saa kiinni, kun ne juoksevat nopeemmin kuin pieni ryhmäni? Vai pitääkö jokaisella ryhmän jäsenellä olla myös oma hevonen inventaariossa, jotta vauhti olisi parempi? Steppe Horseja ostin jokusen.

Jep, hevoset kasvattavat kapasiteettia paljonko pystyt romua kantamaan ja nostavat nopeutta. Aina kun saat hevosia niin lukitse ne inviin ettei tule vahingossa myytyä.

e: Tekoälyssä olisi kyllä viilattavaa. Eivät sotilaat tajunneet kiertää toista kautta (portti auki ja toinen samanlainen kyhäelmä vapaana). Myös piiritystaisteluissa vastapuolen sotilaat tuppaavat seisomaan portin takana tekemättä mitään.
 

Liitteet

  • kestää.png
    kestää.png
    3,3 MB · Luettu: 130
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom