DIY Motion racing simrig SFX-100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarski
  • Aloitettu Aloitettu
Terve, tässä kans heräs kipinä taas kerran aloittaa tää projekti kun muutkin :D Löytyikö Jarskilta tai joltain muulta sitä sfx100 shield vielä ? Olisin kiinnostunut omaan projektiin ostamaan :)
Samoin jos tuota alumiiniprofiilia on nurkkiin jäänyt?
Kiitoksia vastauksista ja etukäteen. Parhaiten kiinni saa discon fisra/fisu tai mun omalta kannulta :)
 
Löytyikö Jarskilta tai joltain muulta sitä sfx100 shield vielä ? Olisin kiinnostunut omaan projektiin ostamaan :)
Jos kolvi pysyy kädessä, niin mulla on ylimääräisiä, JLCPCB:ssä teetettyjä piirilevyjä omakustannehintaan 2€kpl (+ posti- ja pakkauskulut 2€/1kpl, 3,5€/2kpl).
Palikat* saa vaikka Partcolta kympillä toimituskuluineen.




4x D25-LIITIN NAARAS SUORA PRINTTIMALLI Tuotekoodi : D25N PRINT
4x D-LIITTIMEN MUTTERISARJA Tuotekoodi : DKR
1x RIVILIITIN 2X 14mm R5,08 Tuotekoodi : MB310508M02BLK (ei välttämätön - hyppylangan tai hätänapin piuhat voi kolvata suoraan levylle)
1x 1-RIVINEN PIIKKIRIMA 1x40 R2,54 Tuotekoodi : PR 1X40 U
 
Viimeksi muokattu:
Samoin jos tuota alumiiniprofiilia on nurkkiin jäänyt?

Voin luultavasti vastata Jarskin puolesta ettei löydy koska myin nuo alumiiniprofiilit jotka tilasin alunperin omaan projektia varten.

Ps. joku reipas voisi perustaa yleisen topicin tästä aiheesta.
 
Kuinka hyvin omasta mielestäsi Quest 2 sopii simuiluun ?

Ei ole kyllä moitittavaa ja varsinkin originaalilla link kaapelilla toimii vallan mainiosti.
Pian pitäisi saapua 3080, niin olen vähän ”säästellyt” vr puolen ajelua siihen, jotta saa laittaa herkut tappiin.
Laitetaan sitten vähän parempaa analyysiä aiheesta.
 
Joo kyllähän mä voisin jossain vaiheessa parannella aloituspostausta.
Tossa heti pari hyvää rakennusblogia:



Ja Racedepartmentin reilu, lähes 8000 viestiä sisältävä keskustelu kuuluu "pakollisiin" lukemisiin...
 
Tossa heti pari hyvää rakennusblogia:



Ja Racedepartmentin reilu, lähes 8000 viestiä sisältävä keskustelu kuuluu "pakollisiin" lukemisiin...
Lisäilin nuo aloituspostaukseen :comp2:
 
Tässä ku pitäny tutustua tuohon 3d-tulostamisen ihmeelliseen maailmaan nyt tämän projektin myötä, niin olen ymmärtänyt, että petg olisi lujempi materiaali entä pla, siksi aattelin jos petgistä tulostelis osat. Onko tällä isoa merkitystä?
Rolle kyseli tuota 3D-prittitopikin puolella ja sai muutaman vastauksen.

Racedepartmentin puolella aiheesta on ollut useammankin kerran juttua. Suositus on käyttää perus-PLA:ta ohjeistuksen mukaisilla asetuksilla, sillä saa ihan riittävän kestävät osat. Koko topikkia en ole ihan kokonaan lukenut, mutta yhteenkään mainintaan, että olisi ajaessa hajonnut printattuja osia, en ole törmännyt. Joku tosin oli testannut porakoneella aktuaattorin toimintaa ja saanut alapään kiinnityspalikan kahteen osaan. Joku toinen oli tarkistanut reilun vuoden aktiivisen käytön jälkeen PLA:sta printatun sliderin, eikä ollut havainnut minkäänlaista kulumista.
Slideriin suositeltiin käyttämään PLA:ta, vaikka muut osat tulostaisikin PETG:stä. Ilmeisesti PLA luistaa paremmin kuin PETG?

Mielestäni on parempi hajoittaa printattu osa, jonka tekee helposti ja halvalla uudelleen, kuin hajoittaa kuularuuvi tai pahimmassa tapauksessa kallis servo! Jälkimmäinen lienee hyvin epätodennäköistä, todennäköisemmin jumitapauksessa servon ja aktuaattorin välinen liitin (coupler) alkaa luistamaan.



PS: Jos porakoneella testaa aktuaattoria, niin kannattaa käyttää porakoneen momenttiasetusta aktuaattorin testaamiseen! Momenttiasetuksella pystyy myös hyvin testaamaan, kuinka herkästi aktuaattori toimii. Aktuaattoria pitäisi pystyä liikuttamaan sormivoimin suoraan kuularuuvin 10mm paksuisen akselin päästä.
 
Mulla on nyt vuoden päivät ollut käytössä, eikä minkäälaista kulumaa ole havaittavissa. Kerran olen laittanut rasvaa liukupintoihin kun yksi aktuaattoreista rupesi kitisemään, siinä kaikki.
PLA:lla tulostettu kaikki osat.
 
Yes näin itsekin totesin ku asiaan enempi vihkiydyin.
Tilasin Clas Ohlsonilta 3 kiloa pla:ta, kuulemma ihan ok tavaraa. Vieläkö sais tulostimen niin pääsis rojektissa etiäpäin. Muuten aikalailla osat valmiina servomoottoreita lukuunottamatta jotka eilen lähteneet matkaan Kiinasta. Eiköhän tämä vielä tästä.

Amazonilta tilasin Arduinon, on-off katkaisimen sekä o-tiivisterenkaat. Chronopost välitysfirma yrittänyt toimittaa pakettia ovelle näemmä viime lauantaina ilman mitään ennakkoilmoitusta. Oon yrittänyt metsästää kyseistä toimittajaa, mutta ei mitään hajua kyllä missä kamat liikkuu. Pitää varmaanki pistää Suomesta kys. osat tilaukseen. En siis suosittele osia Amazonilta tilattavaksi... Vink.
 
Kuinka hyvin omasta mielestäsi Quest 2 sopii simuiluun ?
Nyt voin vastata. Sain tosiaan 3080 vihdoin ja tänään päätin koittaa iRacingiä.
Mahtavin kokemus mitä koskaan simuilussa kokenut! Monia laseja on tullut testattua, mutta nyt pitää jo ihan hämmästellä kuinka upealta näyttää.
Mun Quest 2 on liitetty koneeseen virallisella link kaapelilla.
Sorry off topicista, mutta olin ihan fiiliksissä :D
 
Nyt voin vastata. Sain tosiaan 3080 vihdoin ja tänään päätin koittaa iRacingiä.
Mahtavin kokemus mitä koskaan simuilussa kokenut! Monia laseja on tullut testattua, mutta nyt pitää jo ihan hämmästellä kuinka upealta näyttää.
Mun Quest 2 on liitetty koneeseen virallisella link kaapelilla.
Sorry off topicista, mutta olin ihan fiiliksissä :D
Oletko katsonut paljonko on latency virallisella kaapelilla?
 
Jokusen viikon on nyt ollut liikealusta käytössä. Kyllähän tämä sellainen värkki on, ettei enää ilman osaa olla!

Pari viikkoa meni SFX-100 -projektiin kuuluvan SimFeedback-softan perusversion kanssa, joka toimii erittäin hyvin ja on helppokäyttöinen. 100mm ja SimFeedback riittää pitkälle!

Tilasin kuitenkin Thanos-kontrollerin saadakseni käyttöön aktuaattoreiden täyden iskupituuden (160mm). Hommasin SimTools DIY-lisenssin sekä vuodeksi Premium-tilin XSimulator-foorumille, että sai ladattua tarvittavat pluginit peleihin. XSimulatorilla on ihmellinen systeemi, jolla saa kolikoita sisältöä tuottamalla ja kolikoilla voi ostaa plugareita. SimTools DIY-lisenssin saa myös ilmaiseksi tekemällä foorumille projektipäiväkirjan.
On tuo SimToolsin virittely pelikuntoon aikamoinen suo! Varmaan ihan hyvä softa, jos jaksaa viritellä ja opetella systeemit. Käyttöliittymä on hankalakäyttöinen pienessä ruudussa losseine ja lisäsivuineen! Pahimpana puutteena live-säädön puute. Jotain pystyy livenä tekemään Profile Editorilla, mutta isompien muutosten tekeminen vaatii pelistä poistumisen.

Onneksi myös SRS eli Sim Racing Studion softa tukee nykyisin myös Thanoksen kontrolleria (SRS License for Bass Shaker and PT-ACTUATOR (Thanos) Motion Platform). Ostin lisenssin eilen illalla ja jo muutaman minuutin jälkeen pääsi radalle testaamaan! Helppokäyttöinen softa, ja ennenkaikkea viritykset saa tehtyä pelin ollessa käynnissä! Myös profiilien tallentaminen ja lataaminen onnistuu livenä. Ainakin iRacingin autoihin näkyi olevan saatavilla valmiita liikeprofiileja "pro-kuskien" tekemänä, mutta se vaatii Premium-tilin (15$/vuosi). Täytyy ensin kokeilla trial-versiota.


Yhteenvetona fiilikset näistä kolmesta softasta kiteytyy tässä kuvassa:

motion_software.jpg


EDIT: Fixattu SRS Premiumin vuosihinta.
 
Viimeksi muokattu:
Onko @Zarniwoop mielestäsi järkeä lähteä päivittämään Simfeedback SRS softaan ja hommata Thanos ihan perus 100mm settiin?
 
SRS:stä puuttuu ainakin tällä hetkellä autuaattorien kautta toimiva Rumble Strip -efekti, joka löytyy SimFeedbackistä.
No nyt on SRS:ssäkin rumblelle omaa säätönsä. Ei siinä kauaa nokka tuhissut! Olin ensimmäinen päivä SRS:n tyypin kanssa chätissä muun asian takia ja esitin samalla toiveen erillisestä Kanttari-säätimestä. Jostain hertseistä se puhui ja että "iRacingissä toteutus olisi erilainen, mutta ei kuulemma kannata yhden pelin takia. Mutta ehkä joskus..."

 
Zarniwoop oliko sulla expert mode simfeedback??
Sponsoria pitäis saada että pääsis itse myös tekemään donaten ja saamaan expert moden.
Kaikki osat melkein tulleet että kohta pääsee kasaamaan motionia.
 
Zarniwoop oliko sulla expert mode simfeedback??
Sponsoria pitäis saada että pääsis itse myös tekemään donaten ja saamaan expert moden.
Ei ole. Ja vaikka olisikin, en olisi vielä kelvollinen sponssiksi.

from the virtualracing forum:

What does the sponsorship process look like for a sponsor?

- The sponsor must be a member of the Owner's Club for at least 3 months.
- The sponsor determines whether his candidate adheres to the principles of the SFX project.
- Next, the sponsor contacts Saxxon66 and tells him the name of the candidate and the PayPal email address from which the donation will come. Saxxon notes the candidate's name and the sponsor's name on a list for later matching.
- Then the candidate makes his donation via the "License" tab in Simfeedback. To ensure that the correct UID is sent, the donation should come from the computer that controls the SFX.
- A little later (about 1 - 2 days) he receives an email with his personal license and the invitation to the Discord Owner's Club.
- In the owner's club, the candidate initially sees only one channel, the "landing pad". He writes Saxxon a message (PM) in which he tells him his name so that he can get all channels activated.
Hommahan johtuu siitä, että projektin kehittäjä Saxxon66 veti herneet nenuun, kun jotkut alkoivat tehdä ja myydä palikoita lisenssiehtojen vastaisesti. Koko lahjoitushomma (saadaksesi Expert -version softaan) oli jäissä puolisen vuotta, kunnes keksivät sponssitouhun.
Mielestäni tuo sponsorihomma on aika typerä, se ei estä millään tavalla valmiiden SFX-100 komponettien myyntiä (esim. eRacing-Lab). Käytännössä tarkoittanee, että jos ostat valmiit palikat ja haluat SimFeedback expert -version, etkä pysty todistamaan, että rakensit itse koko projektin, olet pakotettu hankkimaan Thanos controllerin sekä jonkun kolmannen osapuolen softan.
Sponssihan vai tietysti aina valehdella.
 
No nyt on SRS:ssäkin rumblelle omaa säätönsä. Ei siinä kauaa nokka tuhissut! Olin ensimmäinen päivä SRS:n tyypin kanssa chätissä muun asian takia ja esitin samalla toiveen erillisestä Kanttari-säätimestä. Jostain hertseistä se puhui ja että "iRacingissä toteutus olisi erilainen, mutta ei kuulemma kannata yhden pelin takia. Mutta ehkä joskus..."

Perkules tässähän vähän kutkuttelisi kokeilla tuota Thanosta ja SRS näyttää olevan tuulisimulle myös tuki.
 
Joo tuosta thanoksen diy ne ulkomaalaiset tuolla mainitsi. Pitää perehtyä. Ei jaksais nyt alkaa vaan sellaista väsää ja miten tuo softa puoli sitte siinä
 
Oliko kellään myydä ylimääräistä shieldiä? Kaikki muut osat kasausta vailla valmiina, mutta tuo ollut jumissa seurannan mukaan jossain päin Helsinkiä jo kolmatta viikkoa.
 
Törmäsin FB-ryhmässä ilmeisesti suomalaisen simuilijan tulevan projektin suunnittelukuviin, hieman eri tasolla kuin esim. allekirjoittaneen D-Box rigi :)

08617B1F-C3CE-428E-85A7-53DCAF117007.jpeg2225939C-B9C5-4875-8551-927E2C35CCF4.jpegE1CFD82B-3AF7-424A-81C2-B5D9A894861A.jpegDED7D80B-9842-428A-98EC-B0A701F2421E.jpeg
 
Kuularuuviin kun laittaa vaseliinit uutena niin taitaa kestää simukäytössä vuosia. Sliderit rasvasin myös koska alkoi kitisemään muutaman ajelun jälkeen. Nyt on ajeltu ilman mitään huoltoa jo parisen vuotta.
Ok hyvä homma.
Slider ilmeisesti kitisi profiilia vasten eli dry lubea sen ulkopintoihin?
 
Perkules tässähän vähän kutkuttelisi kokeilla tuota Thanosta ja SRS näyttää olevan tuulisimulle myös tuki.
Tässä Jarskille yksi syy lisää siirtyä Thanos/SRS -leiriin!


WitMotionin IMU-palikan hinta on melkein kaksinkertaistunut sitten viime kevään!
 
Pistetään nyt tähänkin ketjuun maininta että tosiaan tilasin Kiinasta SFX-150:sen kauppanimellä Racing Lab DIY Mega+.
Siinä tulee mukaan kaikki tarvittava, muovisten 3D-tulosteiden sijaan osat alumiinia.
Ainoa mikä puuttuu on kulmapalat, mutta pistivät kuitenkin kiinnikkeetkin mukaan.

Aivan törkeän kallishan tuo on DIY projektiin verrattuna, loppuhinnaksi tulee noin 3500eur rahteineen, alveineen.
Itsellä ei vaan enää ole 3D-tulostinta, enkä sellaista ajatellut hommatakaan.

Mulla ennestään NLR Motion Platform V3 eli penkinkeikuttelija.
Ajattelin aluksi kokeilla miltä tuntuu kun käyttää molempia ja jos ei hyvä, niin myyn pois.
Äänen johtuminen alakerran naapuriin jännittää, mutta värkkäilen nyt ainakin aluksi itse jonkinlaista äänieristelevyä tassujen alle, 5mm paksuisia korkki-kumi-korkki-kumi ja kontaktiliimalla yhteen.

Zarniwoop antoikin jo privana hyviä vinkkejä, koitan olla kysymästä perusasioita ja kahlailen tuon alkupostauksen linkit läpi.
 
Äänen johtuminen alakerran naapuriin jännittää, mutta värkkäilen nyt ainakin aluksi itse jonkinlaista äänieristelevyä tassujen alle, 5mm paksuisia korkki-kumi-korkki-kumi ja kontaktiliimalla yhteen.

Zarniwoop antoikin jo privana hyviä vinkkejä, koitan olla kysymästä perusasioita ja kahlailen tuon alkupostauksen linkit läpi.

Mulla on jalkojen alla sfx-100 listalta ne eriste-tassut ja meteli alakertaan on kyllä aika törkee jos rallissa vaikka ajaa auton katolleen. En kyllä uskaltaisi motionia käyttää jos alakerrassa joku asuisi.
 
Se jää nähtäväksi, eiköhän tuo asiasta mainitse jos häiritsee.
Kyllähän Motion Platform V3:senkin saa rynkyttämään niin perkuleesti, mutta melko hillityillä asetuksilla olen sitä pitänyt enkä ole juuri ilta yhdeksän jälkeen enää pelaillut.
ButtKicker kuitenkin pärisyttää sitten myös.
Kohta vuoden ollut eikä ole kukaan valittanut.

Musiikin huudatus, basson jumputus, tappeleminen, kännissä möykkääminen, koirien haukkuminen, hanuriin vetäminen jne.
Kyllä niitä ääniä "kommuuniasumisessa" on aina ja niitä on saanut tässäkin asunnossa kuunnella muista kämpistä.
Omakotitalo kilometri naapurista olis ideaali mut sellasta ei valitettavasti ole.

1633115499821.png
Ton tyylisen väsään, mutta myös korkkikerroksia on kaksi.

Näyttää nuo pesukoneen jalan kumit tulevan myös mukana eli se sit vielä lisänä.
1633116602316.png
 
Viimeksi muokattu:
Kiinalaiset on näemmä värkänny kumijalat "- Heavy duty anti vibration rubber feet".
TSI-versiossa ne kuuluu printattaviin ja niiden alle pesukonekumit. Vastaavia löytyy ainakin Puuilosta, niin ei tarvii tilailla Amazonista.

 
DIY-vaimennuspalat
vaimennus.jpg
Kumia, korkkia ja kumimaista jumppapatjaa kontaktiliimalla toisissaan kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
@Make73 tälläiset tuli myös vastaan fb:n SFX keskustelussa jos rigi ei tahdo pysyä paikallaan.

PT aktuaattori kupit taitaapi maksaa 35$ kpl plus kulut.

Itsekin mielessäni näitä rakennellut ja tekisin varmaankin erillisen alaosan alumiiniprofiilista omilla renkailla johon tulisi kaikki tarvittava elektroniikka ja sitten PT tyyliset kiinteät kupit ja norm. rigi sitten näiden päälle.

 
Mulla oli tarkoitus pultata 100x100mm pienet 3dl mikropurkit noihin mun DIY-vaimennuspaloihin ja ehkä aktuaattorin vaimennuskumi vielä upottaa omaan pieneen muovikippoon, jolloin ne pääsisi elämään eli liukumaan jokainen jalka omissa kipoissaan, eikä olisi vaaraa että putoaa lattialle.
Vähän kuten tuolla Boosted Median videossa, jossa asensi D-Box:n rigiinsä.
Tarvittaessa silikonia liukkariksi kupin pohjalle.
Hienohan tuo viritys ei ole, mutta katsotaan miten toimii kunhan saa tulille.
Aktuaattorikuppi ja vaimennus.jpg

Sen verran osien saapumisesta että aktuaattorit on matkalla (Taipei-->) Hong Kong:sta Suomeen edit: nyt Saksassa (luvattu perjantaiksi) kuin myös servopaketit jotka tosin vielä jumittavat Shanghain lentokentällä, vaikka toimituspäiväksi oli merkitty huominen.
Aktuaattorit kuskaa kahdessa eri paketissa DHL ja servot FedEx.
Tullaus on sitten vielä oma lukunsa...

Sim Racing Studio tuli ostettua ja sille premium pariksi vuodeksi.
Eipä sillä näemmä muuta tee kuin motionin ohjaukseen, täryttimiä saa ohjattua paremmin SimHub:lla ja mun itse tekemää tuulisimua se ei tue, joten sekin ohjautuu myös jatkossa SimHub:lla.
Valmiita profiileja saa ladattua pilvestä premiumilla, mutta eipä siellä pro tekijöitä ole kuin yksi joka on jakanut samat profiilit kuvilla SRS:n foorumilla.
Motion Compensation kuitenkin vaatii premiumin, se pääsyy sille.

Asensin Epic Roller Coasters pelin joka on ihan kiva jo NLR Motion Platform V3:lla, sillä hyvä testailla tulevaa motionia.
Muutamassa radassa tosin pukkasi vähän motion sicknessiä (kaikki pahoinvointiavut pois päältä).
(15 rataa maksoi 18eur)

Noita pesukoneen kumitassuja saa Suomestakin, vaikkapa Puuilo tai Power
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli tarkoitus pultata 100x100mm pienet 3dl mikropurkit noihin mun DIY-vaimennuspaloihin ja ehkä aktuaattorin vaimennuskumi vielä upottaa omaan pieneen muovikippoon, jolloin ne pääsisi elämään eli liukumaan jokainen jalka omissa kipoissaan, eikä olisi vaaraa että putoaa lattialle.
Vähän kuten tuolla Boosted Median videossa, jossa asensi D-Box:n rigiinsä.
Tarvittaessa silikonia liukkariksi kupin pohjalle.
Hienohan tuo viritys ei ole, mutta katsotaan miten toimii kunhan saa tulille.
Aktuaattorikuppi ja vaimennus.jpg

Sen verran osien saapumisesta että aktuaattorit on matkalla (Taipei-->) Hong Kong:sta Suomeen edit: nyt Saksassa (luvattu perjantaiksi) kuin myös servopaketit jotka tosin vielä jumittavat Shanghain lentokentällä, vaikka toimituspäiväksi oli merkitty huominen.
Aktuaattorit kuskaa kahdessa eri paketissa DHL ja servot FedEx.
Tullaus on sitten vielä oma lukunsa...

Sim Racing Studio tuli ostettua ja sille premium pariksi vuodeksi.
Eipä sillä näemmä muuta tee kuin motionin ohjaukseen, täryttimiä saa ohjattua paremmin SimHub:lla ja mun itse tekemää tuulisimua se ei tue, joten sekin ohjautuu myös jatkossa SimHub:lla.
Valmiita profiileja saa ladattua pilvestä premiumilla, mutta eipä siellä pro tekijöitä ole kuin yksi joka on jakanut samat profiilit kuvilla SRS:n foorumilla.
Motion Compensation kuitenkin vaatii premiumin, se pääsyy sille.

Asensin Epic Roller Coasters pelin joka on ihan kiva jo NLR Motion Platform V3:lla, sillä hyvä testailla tulevaa motionia.
Muutamassa radassa tosin pukkasi vähän motion sicknessiä (kaikki pahoinvointiavut pois päältä).
(15 rataa maksoi 18eur)

Noita pesukoneen kumitassuja saa Suomestakin, vaikkapa Puuilo tai Power

"Estimated DIY build time: about 2-3 hours for all 4 actuators!!! You'll need to have the right size screw drivers, hex keys, and at least know how to tighten and loosen screws when required."

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa ?
 
Joo näin kanssa oletin.
Tosin valokuvissa jossa on lähteviä osia on aktuaattorit valmiiksi kasattu.

Onko laakeripesän rasvanipan koko 6mm?
Tarttee puristaa pari satsia vaseliinia jokaiseen pesään ja sprayna vielä sitkostettua vaseliinia ruuvin pintaan.
 
Tarttee puristaa pari satsia vaseliinia jokaiseen pesään ja sprayna vielä sitkostettua vaseliinia ruuvin pintaan.
Kannattaa ajella porakoneella ruuvia edestakaisin, lisätä vassua ja toistaa tämä usemman kerran. Varoo kuitenkin ettei aja yli ja kuulat on pitkin lattioita. Ruuvin pää on 10 mm, joten hommaan käy ihan perus akkuporakone. Pintaan ei mielestäni kannata erikseen enää laitella mitään.
 
Ok, nippa lienee kuitenkin se 6mm.
Sais vaan varattua kaiken tarvittavan lomaviikolle rakenteluun, vaan saapa niitä nippoja haettua sit vaikka Motonetista. Prässin ja vaseliinin otan duunista lainaan.
Jossain SFX-100 rakennusohjeessa oli että kaksi puristusta / laakeripesä.
Tässä
 
Viimeksi muokattu:
Taisin laittaa vassua ns. reilusti. Parempi liikaa kuin liian vähän!
En käyttänyt nippaa ja prässiä, vaan isoa lääkeruiskua.

Kasattua aktuaattoria voi myös testata akkuporakoneella ennen servon asennusta. Tässä tapauksessa ehdottomasti poran momenttitoiminto päälle, ettei satu vahinkoja. Printtiversiossa on mahdollista halkaista jompikumpi palikka, mutta alumiinisien palikoiden kanssa saattaa hajota jotain muuta.
Aktuaattoria pitäisi pystyä pyörittämään sormivoimin ruuvin päästä.
 
Koitan ottaa vähän kasauskuvia alumiinipalikoiden kanssa, sellaisia en ainakaan vielä ole löytänyt, vaan eiköhän tuo aika lailla vastaavilla osilla tehdä.
Täytyy toivoa että kaikki osat on mukana ja että servot sekä niiden driverit toimii. Ne kuulemma lähetettiin suoraan MiGE:n tehtaalta.
 
Kyselin servoja ja drivereita vuosi sitten suoraan Migen tehtaalta. Sain sieltä tällaisen vastauksen:
Yes, you can order MiGE 90ST-M02430 servos from my factory but we do not have AC Servo Drivers AASD-15A, my driver model is DS100S-75 and MG1000C-30L, if you are interesting then I will send driver detail data sheet to you to check.
Mielenkiintoista olisi tietää minkälainen kuvio eRacinlabilla tässä on. Thanos tukee vain AASD-15A -driveria ja sellaiset on tuossa eRacinglabin paketissa.
 
Sitten olen ymmärtänyt eRacing konseptin täysin väärin, olin olettamuksessa että setti olisi käytännössä plug & play.

Vaikka eipä tuosta taida kovin työlästä osuutta jäädä mutta tuohon hintaan jotenkin vain oletin.
 
Mielenkiintoista olisi tietää minkälainen kuvio eRacinlabilla tässä on. Thanos tukee vain AASD-15A -driveria ja sellaiset on tuossa eRacinglabin paketissa.
Enpä osaa sanoa enkä jaksa tivata, varmaan 20 sähköpostia ollaan vaihdeltu jo, loistavaa palvelua kyllä heillä ja nopeat vastausajat.
Servot, ajurit ja kaapelit kuitenkin tulee yhdessä laatikossa.

"Motors are restricted items for air freight because of the large magnet. So it’s a lot “cheaper” to ship directly from MiGE’s factory. And unlike other suppliers, our shield cables are made by MiGE, very good quality (and also include the electrical cables!)."

Sitten olen ymmärtänyt eRacing konseptin täysin väärin, olin olettamuksessa että setti olisi käytännössä plug & play.

Vaikka eipä tuosta taida kovin työlästä osuutta jäädä mutta tuohon hintaan jotenkin vain oletin.
Niin en sitten tiedä kun siellä kuitenkin uutisissa tällaisia kuvia:
1634502130622.png

Tuosta saa käsityksen että ovat valmiiksi kasattuja.
Tosin itse haluaisin ehkä mieluummin osina, koska aion purkaa ne kuitenkin rasvausta varten tai sen varmistamiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
DIY-settinähän tuota myydään. Toisaalta eipä tuossa juurikaan DIY:tä ole, vaikka tulisikin osina...

Ruuvin rasvausta varten riittää, kun irroitat moottorikiinnikkeen (Motor bracket) ja profiilin välisen alumiinikiinnikkeen (Linear Bearing bracket) ja vedät osat yhtenä pakettina (kiinnike, ruuvi, slider ja jalka) ulos. Samalla kannattaa tarkistaa myös alapään kiinteän laakerin (Fixed Bearing bracket) rasvat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom