Mopokuumetta

Uutta akkua vaan, aina kun lyijyakku menee alle 50% varauksen niin se ottaa itseensä. Se tuskin ikinä tulee olemaan kovin hyvä akku enää. Poikkeuksiakin on, mutta omasta kokemuksesta pienimmällä päänsäryllä pääsee kun vaihtaa suosiolla akun ajoissa.
Juu näin on aikomus. Ja juu, poikkeuksia tosiaan on. Mx-5:n akku on ollut tyhjä varmaan viidesti ja joka kerta buusterilla käyntiin ja hyvin rokkaa. Talvenkin jäljiltä aina ekalla käyntiin ilman välilatauksia.
 
Aika paljon kiinni varmaan pyörästä miten huonolla akulla toimii, itellä tuo vanha vs 1400 ja vaikka onkin puolipuristus systeemi niin heikolla akulla ei paljon mahkuja oo...
 
Aika paljon kiinni varmaan pyörästä miten huonolla akulla toimii, itellä tuo vanha vs 1400 ja vaikka onkin puolipuristus systeemi niin heikolla akulla ei paljon mahkuja oo...
Itsellä olisi varmaan lähtenyt jos ecu ei olisi aika sammunut heti kun voltit laski.
 
Pakko kyllä sanoa, hyvät varusteet=ei ollenkaan kylmä, kuivat tiet sopivasti rauhallista mutkaa yms. oli kyllä ilo avata kausi. Ja vaikka moni väittää että nuo nimenomaan toisen vuoden Hornetin Dunlopit ovat paskaa vs ekan vuoden misukat. Hyvin uskalsi ajaa ja jopa hellästi kutitella rajumpaakin tehoaluetta vaikka TC oli 1/3 asetuksella. Ja uskalsi aavistuksen jopa kantata.
 
Onko prätkässä samanlaisia "sisäänajo softia" kuin joissain autoissa. Sain prätkän huollosta, kaikki päivitettiin ja jotenkin ääni oli erilainen ja kuulosti jopa ampuvan putkeen alaspäin vaihtaessa. Myös rain moden kaasun aste oli mallia kaasu 9ohjaan että mitään tapahtuu. En muista tuollaista syksyltä.
 
Onko prätkässä samanlaisia "sisäänajo softia" kuin joissain autoissa. Sain prätkän huollosta, kaikki päivitettiin ja jotenkin ääni oli erilainen ja kuulosti jopa ampuvan putkeen alaspäin vaihtaessa. Myös rain moden kaasun aste oli mallia kaasu 9ohjaan että mitään tapahtuu. En muista tuollaista syksyltä.
Taitaa joissain olla.
Moni myyjäliike myös laittaa öljyt uusiin pyöriin alarajaan odottaen että ostaja tulee sen ekan tonnimailin jälkeen ekaan sisäänajon jälkeiseen huoltoon ja öljynvaihtoon.
Siinä pitkän päälle uusia pyöriä myyvä firma säästää vuositasolla.
 
Taitaa joissain olla.
Moni myyjäliike myös laittaa öljyt uusiin pyöriin alarajaan odottaen että ostaja tulee sen ekan tonnimailin jälkeen ekaan sisäänajon jälkeiseen huoltoon ja öljynvaihtoon.
Siinä pitkän päälle uusia pyöriä myyvä firma säästää vuositasolla.
Itsellä siis ensihuolto oli jo tehty Bike worldin toimesta, mutta sitä ei kuulema ollut kirjattu sähköiseen huoltokirjaan. Pitää kysellä hiukan. Voihan olla että ovat vain pokkana vaihtaneet öljyt ja that's it.

Pisteet Mossa Motorsportille Helsingissä. Jäivät ihan ylitöihin vain että saavat meikäläisen pyörän softat kuntoon. 185e tuli huollon hinnaksi. 3tkm mittarissa. Ja tuntui taas tosiaan eri prätkältä kun oli jotain pitoa. Keula meinasi nousta välittömästi kun runttasi kaasua rampilla, ennen kuin keulimisenesto nappasi peliin. Hyvin huomaa miten jo pari astetta vaikuttaa mennäänkö luistonestoa vai keulimisenestoa vasten.

Tuli myös helvetin paljon paremman näköiseksi uudella kilpitelineellä joka nosti kilven ja vilkut sinne minne pitää. Ja asentaja kehui vielä että kerrankin hyvä kitti joka oikeasti meni ja asentui kuten orkkis osa vs poraa säädä ja perseile kuten kuulema liian moni. 200e tosin, saakin olla moinen.
 
Itsellä siis ensihuolto oli jo tehty Bike worldin toimesta, mutta sitä ei kuulema ollut kirjattu sähköiseen huoltokirjaan. Pitää kysellä hiukan. Voihan olla että ovat vain pokkana vaihtaneet öljyt ja that's it.
Ensihuolto on monissa yrityksissä periaatteessa luovutushuolto, sitä ei aina kirjailla huoltokirjoihin.
Kun vehkeellä ajellaan se reilut tuhat kilsaa, tulee se ns todellinen ensihuolto.
Öljyt vaihdellaan ja suodattimia ehkä vaihdellaan vähän miten sattuu tilanteeseen sopimaan.
Ja pulttien ja muttereiden kiristyksen varmistuksia ja muita säätöjä tehdään.
Ja yleensä ECU päivitellään.
 
Ensihuolto on monissa yrityksissä periaatteessa luovutushuolto, sitä ei aina kirjailla huoltokirjoihin.
Kun vehkeellä ajellaan se reilut tuhat kilsaa, tulee se ns todellinen ensihuolto.
Öljyt vaihdellaan ja suodattimia ehkä vaihdellaan vähän miten sattuu tilanteeseen sopimaan.
Ja pulttien ja muttereiden kiristyksen varmistuksia ja muita säätöjä tehdään.
Ja yleensä ECU päivitellään.
Oma on tosiaan ex demopyörä ja on todnäk tehty juurikin noin paperisessa huoltokirjassa näkyy, sähköisessä ei. Tosin, väittivät että 1000km kohdilla se ensimmäinen huolto.
 
Pikkuhiljaa muuttuu Dynakin mieluisammaksi. Alla videon pätkää aikaisemman kauden muutoksista sekä tulevista päivityksistä.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 192
Viestejä
4 671 483
Jäsenet
76 572
Uusin jäsen
Hookkan92

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom