Mönkijät

Omassa Ceffissä alkaa olla kans jonkun verran jo ajoa takana. Tuntimäärää en ihan tarkalleen muista, mutta tällä hetkellä nyt +5000km alkaa olla mittarissa, laite on 2018 ikäinen ja suurin osa kilometreistä tullut metsähommista ja tien aurauksesta sekä sorakärryn vetämisestä. Melkoisella raiskauksella tuo on tuolla kivikkoisessa metsässä kärryn kanssa, mutta niin vaan käy ja kukkuu. Edes pohjapanssaria ei ole, mutta melkoista rytkytystä on kestänyt. Kehtaisin väittää että omassa käytössä toiminut ihan yhtä hyvin kuin edellinen "ikiliikkuja" kawasaki KVF400. Voisin ostaa tällaisen uudestaankin, mutta käytetään nyt tämä ensin loppuun. Alkaa olla sen näköinen laite kun nojailtu puihin etc. että ei tällaista kukaan järkihintaan osta, kun näyttää siltä että on ollut betonimyllyssä kausisäilytyksessä.

Ihmetyttää muutenkin että miten ihmiset saa pidettyä nämä vehkeet niin hienossa kunnossa, kun seurailee tuolla tien päällä junnujen laitteita. Minulla taisi olla heti ensimmäisenä talvena tämä pariin kertaan nurin. Kivikossa ja puiden seassa sählätessä menee katteita väkisinkin palasiksi.
 
Ainakin itse huomasin syrjähypyn aikana, että nuo gen1 cf moton katteet on aika kovaa muovia ja halkeavat helposti varsinkin talvella.
 
Traficom harjoitti leipätyötään ja tuli kaapista ulos uusien säädösten kanssa, jotka tällä kertaa koskevat mönkijöiden renkaita.


Tässä kiteytetysti mitä muutettiin:
"Vaatimuksia traktoreiden renkaiden ja vanteiden muuttamiselle on selkeytetty. Ohjaustangolla ohjattaviin traktorimönkijöihin ei saa asentaa autoihin tarkoitettuja renkaita turvallisuussyistä, mutta jo asennettuja renkaita saa käyttää vielä tulevan talven. Niin sanottuihin koppimönkijöihin auton renkaat saa asentaa tietyin reunaehdoin."
Ja tässä vielä kuvina sarvi- ja koppimönkijöiden osalta, joiden käyttäjäkuntaa suurin osa täällä olevista todennäköisesti edustaa.

1733663854738.png


1733663876336.png

Täällä traktorikäyttöön rekisteröity koppi, jonka maksiminopeus tieliikenteessä on 40km/h. Oman tulkintani mukaan tämä lukeutuu tuon alimman kuvan kategoriaan, eikä Traficomin linkin takana kuvattuihin muihin ryhmiin.

Mikäli näin on, niin kaikki max. 60km/h kopilliset mönkijät saa jatkossa muutoskatsastaa uusille renkaille seuraavin ehdoin:
1733664081603.png


Eli, jos mönkijän tiedoissa traficomilla lukee halkaisijaltaan 12" vanteet, niin jatkossa mitta saa olla 77mm (3") isompi, eli 15". Profiili, eli esim. 195/55 R15 (tuo boldattu) saa minimisään olla 50. Ja toki sitten leveyttä saa kasvattaa sen 102mm, mikä on aika paljon suhteessa jo leveisiin 12" nappularenkaisiin/vanteisiin.

Kopillisille siis hyvä uutinen, sarvellisille ei. Vai oliko tulkinnassani virheitä?
 
Sarvellisiin toi ei vaikuta millään tavalla, ei niihin autonrenkaita oo saanut laittaa tähänkään mennessä. Tai periaatteessa on mutta käytännössä ei koska rengaskokoa ei saa muuttaa rekisteriotteeseen merkitystä mihinkään suuntaan minkään vertaan eikä autonrenkaita oo semmosissa koissa😅
 
Löytyykö muilta CF-Moton Cforse 110 lasten mökkäriä? Meillä on nyt vuoden vanha uutena hankittu. Ihan Ok peli muuten, mutta runko ruostuu hitsaussaumoista.

1735310440319.jpeg


1735310488668.jpeg




Runko jäänyt ilmeisesti hiekkapuhaltamatta ennen maalausta ja nyt kuona ja maali lähtee hiljalleen irti. Paikallinen jälleenmyyjä kertoi, että sama tilanne on kaikissa CF-Moton rungoissa ja mönkkäri on niin halpa että se kuuluu asiaan.
 
Kestääkö muuten nuo lasten mönkijät minkäänlaista kärryä perään? Muutaman lapiollisen santaa tai hiukan klapeja jos saisi kyytiin niin olisi työmiehet innoissaan.
 
Löytyykö muilta CF-Moton Cforse 110 lasten mökkäriä? Meillä on nyt vuoden vanha uutena hankittu. Ihan Ok peli muuten, mutta runko ruostuu hitsaussaumoista.

1735310440319.jpeg


1735310488668.jpeg




Runko jäänyt ilmeisesti hiekkapuhaltamatta ennen maalausta ja nyt kuona ja maali lähtee hiljalleen irti. Paikallinen jälleenmyyjä kertoi, että sama tilanne on kaikissa CF-Moton rungoissa ja mönkkäri on niin halpa että se kuuluu asiaan.
Eiköhän noi nyt ruostu mönkkärissä jos toisessakin. Ainakin edellisessä kawassa oli runko aivan ruosteessa joka paikasta ja materiaalia on sen verran ettei sillä mitään käytännön merkitystä ole.

Jossain lasten mönkkärissä voi toki olla vaikka huonekaluputkesta tehty runko niin ehkä sitten asia siinä kohtaa on eri.

Mullakin on joka paikka pohjasta kolisteltu kiviin ja aivan ruosteessa runko alapuolelta, en aio tehdä mitään. Kovaa ajoa.
 
Eiköhän noi nyt ruostu mönkkärissä jos toisessakin. Ainakin edellisessä kawassa oli runko aivan ruosteessa joka paikasta ja materiaalia on sen verran ettei sillä mitään käytännön merkitystä ole.

Jossain lasten mönkkärissä voi toki olla vaikka huonekaluputkesta tehty runko niin ehkä sitten asia siinä kohtaa on eri.

Mullakin on joka paikka pohjasta kolisteltu kiviin ja aivan ruosteessa runko alapuolelta, en aio tehdä mitään. Kovaa ajoa.

Tuo ongelma tuli esiin 4kk mönkkärin oston jälkeen ja asiaa on väännetty siitä asti. Nuo on sellaisessa paikassa että noita ruosteita ei selitä kiviin kolistelu ja minun ymmärtääkseni uudesta vehkestä ei saa maali lähteä tuolla tavalla. Syy maalin lähtöön myös aika selvä.
 
Joo varmaan se on selvää että elänythän se rakenne on kun on kerran maali haljennut ja ruoste tullut esiin. Toinen juttu onkin sitten että onko sille mitään tehtävissä. Voihan ne saumat hioa ja maalata, mutta kohta se on taas samanlainen.
 
Terässutia näyttää ja Ferrexillä tai Rostexilla maalaa noi paikat jos ne häiritsee. Toiset tietysti tarkempia kuin toiset mutta itse en ottaisi käsiä taskusta noiden takia. tollanen epoksimaali lohkeaa kyllä helposti, jos tartunta on vähänkään huono. Tokko tuo runko ruostuu muutoin kuin noilta osin missä pääsee kosteutta maalin alle, ja tuokin vielä pinnallista.
 
Viimeksi muokattu:
Terässutia näyttää ja Ferrexillä tai Rostexilla maalaa noi paikat jos ne häiritsee. Toiset tietysti tarkempia kuin toiset mutta itse en ottaisi käsiä taskusta noiden takia. tollanen epoksimaali lohkeaa kyllä helposti, jos tartunta on vähänkään huono. Tokko tuo runko ruostuu muutoin kuin noilta osin missä pääsee kosteutta maalin alle, ja tuokin vielä pinnallista.

Tämähän se, käyttövälineitä ja niihin tulee aina jälkiä ja kolhuja.
 
20241213_113451.jpg

Eldankajärvenjää.. jne. Tuli hurviteltua järvenjäällä mökkirannassa.

Syksyllä sain viimen ährättyä puskurin keulaan, ihan maukkaasti mallaa. Alakiinnitys teetti vähän töitä kun edellinen pitäjä oli veistellyt syystä tai toisesta alkuperäsen kiinnityspaikan rälläkällä irti. Piti sitten askaroida itse.

Vakioparkitkin meni jossain tuoksinassa päreiksi. Tilasin alilta ledit tilalle. Maksoikohan reilun euron kappale.. 3D tuostimella piti vain tehdä soviteholkki alkuperäiseen reikään. Ja ledit oli sitten ihan helvetin kirkkaat, mutta sehän ei haittaa.
 
Joo varmaan se on selvää että elänythän se rakenne on kun on kerran maali haljennut ja ruoste tullut esiin. Toinen juttu onkin sitten että onko sille mitään tehtävissä. Voihan ne saumat hioa ja maalata, mutta kohta se on taas samanlainen.

Valitettavasti kyse on valmistusvirhestä tai heikosta laadusta. Samaa vikaa löytyy nimittäin liikkeessä esillä olevista mönkijöistä. Runkoja ei ole hiekkapuhallettu ennen maalausta ja hitseistä ertoaa nyt kuona ja maali joka on maalattu kuonan päälle.

Terässutia näyttää ja Ferrexillä tai Rostexilla maalaa noi paikat jos ne häiritsee. Toiset tietysti tarkempia kuin toiset mutta itse en ottaisi käsiä taskusta noiden takia. tollanen epoksimaali lohkeaa kyllä helposti, jos tartunta on vähänkään huono. Tokko tuo runko ruostuu muutoin kuin noilta osin missä pääsee kosteutta maalin alle, ja tuokin vielä pinnallista.
Mielenkiintoinen ajatusmalli. Minä kun en tee eroa uuden mönkkärin tai uuden auton välillä. Kumpikaan ei saa ruostua vuodessa. Toki kiveniskimet yms. on aina eri juttu.
Samaan malliin ne ruostui isommankin (520) ceffin saumat alle vuodessa.

Eli CF laatu on sitä totuttua kiinan laatua... Hyvä tietää, niin seuraava mönkkäri on sitten jotakin muuta merkkiä.
 
Valitettavasti kyse on valmistusvirhestä tai heikosta laadusta. Samaa vikaa löytyy nimittäin liikkeessä esillä olevista mönkijöistä. Runkoja ei ole hiekkapuhallettu ennen maalausta ja hitseistä ertoaa nyt kuona ja maali joka on maalattu kuonan päälle.


Mielenkiintoinen ajatusmalli. Minä kun en tee eroa uuden mönkkärin tai uuden auton välillä. Kumpikaan ei saa ruostua vuodessa. Toki kiveniskimet yms. on aina eri juttu.


Eli CF laatu on sitä totuttua kiinan laatua... Hyvä tietää, niin seuraava mönkkäri on sitten jotakin muuta merkkiä.
Markalla saa markan tavaran. Jos ruosteiset saumat työkalussa ressaa niin sitten pitää vaan ostaa joku parempi vähän kalliimmalla.
 
Kesällä rassasin TGB:tä kun oli siellä sun täällä ruostetta näkyvissä. Tukivarret, suojapellit ja tarakat näyttivät maalatun yhden kerroksen jauhemaalilla ilman hiekkapuhallusta tmv. karhennusta, eli aika olematon ruostesuojaus näin Suomen oloja ajatellen. Teräsharjasin ja laitoin 2-3 kerroksen spraymaalit tilalle sinne missä ruostetta näkyi, pitäisi kestää vuosia taas käyttöä.

Materiaalia on toki reilusti noissa osissa, mutta helpompi korjata siinä vaiheessa kun on vasta pintaruostetta, eikä tarvitse miettiä jatkuvasti tiesuolan vaikutusta. Samalla tuli putsattua ja rasvattua liitoksia ja niveliä.
 
Samaa ruosteenpoistoa ja siistimistä tein juuri myös -16 vuotiseen polariksen sportsmaniin, samalla tuli parsittua hapertuneita johtosarjoja ja vaihdettua hajonnut sähköinen kaasukahva. Myöhemmäksi jäi vielä etuperän vahvistus kun näkyy aavistuksen väljää olevan laipalla ja takapäähän saisi uusia jo tukivarsien puslia.
 
Valitettavasti kyse on valmistusvirhestä tai heikosta laadusta. Samaa vikaa löytyy nimittäin liikkeessä esillä olevista mönkijöistä. Runkoja ei ole hiekkapuhallettu ennen maalausta ja hitseistä ertoaa nyt kuona ja maali joka on maalattu kuonan päälle.


Mielenkiintoinen ajatusmalli. Minä kun en tee eroa uuden mönkkärin tai uuden auton välillä. Kumpikaan ei saa ruostua vuodessa. Toki kiveniskimet yms. on aina eri juttu.


Eli CF laatu on sitä totuttua kiinan laatua... Hyvä tietää, niin seuraava mönkkäri on sitten jotakin muuta merkkiä.
Ymmärrän kyllä että asia närästää periaatteen tasolla. Näiden rymyvehkeiden kanssa kun vuosia pelaa niin jotenkin se hitsaussaumasta pilkistävä pintaruostepilkku ei enää herätä kovin suuria tunteita. Ei nämä tahdo olla kovin viimeisteltyjä merkkiin tai malliin katsomatta.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku virheetön harrasteauto, mutta laite on kuitenkin tarkoitettu kivikossa rymistelyyn, mudassa rypemiseen ja yleiseen raiskaamiseen :D
 
Kovasti on pintaruosteessa sieltä täältä myös tyttären käytössä oleva cfmoto zforce vm -22. Omasta -13 hondasta en ole ruostetta löytänyt.
 
IMG_8161.jpeg
IMG_8170.jpeg

Tuli paskarreltua motonetin halpis työvalot taakse, ihan yllättävän hyvin valaisee. 2 laitoin molempiin takakulmiin, 12,90e kpl maksoivat.


Mulla aikasemmassa Ceffissä ja nykysessä molemmissa kaks eessä ja kaks takana - ajavat asiansa ja hinta/laatusuhde kohdillaan!
 
Onko kellään tullut vastaan mitään hyviä mönkkäri tarjouksia hintaluokassa 5-7k?

Muutama kaveri olisi ostamassa samaan aikaan ja pohdittiin, jos kysyisimme jostain porukka tarjousta...
 
CfMoton Cforcessa 520:ssä henkilökuntahinta ilmeisesti jossain 6500e tasossa, eli voisi näin hinnastoja yms. katsomatta mennä sinne juuri 7000e uutena.
 
Goes terrox 500 mahtuu budjettiin. Vuosi takaperin ostettiin parin kaverin kanssa cforce 520:set eikä sillon ainakaan itte koneen hinnasta ollu kukaan halukas antaan mitään "pakettitarjousta", huoltoja, lisävarusteita ja ajokamppeita voi sit vongata kaupantekijäisiks/hyvällä tarjouksella.
 
Onko kellään tullut vastaan mitään hyviä mönkkäri tarjouksia hintaluokassa 5-7k?

Muutama kaveri olisi ostamassa samaan aikaan ja pohdittiin, jos kysyisimme jostain porukka tarjousta...
Mitkäs kaksi päätarkoitusta käytön osalta on mönkkärin hankinnan taustalla?
 
Goes terrox 500 mahtuu budjettiin. Vuosi takaperin ostettiin parin kaverin kanssa cforce 520:set eikä sillon ainakaan itte koneen hinnasta ollu kukaan halukas antaan mitään "pakettitarjousta", huoltoja, lisävarusteita ja ajokamppeita voi sit vongata kaupantekijäisiks/hyvällä tarjouksella.
Minä ostin parin kuukauden pohdinnan jälkeen nyt tammikuussa uuden cforce 520:n ja samat havainnot, ei ollut hinnassa tinkivaraa kun muutamasta paikasta kyselin. Sain toki vielä "vanhalla" hinnalla, nythän noiden mallien hinnat nousi pari sataa euroa (joka toki maltillinen nosto vs. 625 jossa nousua oli 1000e verran. Ostopaikan ratkaisi sitten 0-korkotarjous, jonka halusin hyödyntää.
 
Lumihommiin tarvitaan puhtia ja nelivetoa.
Ja pidemmästä rungosta on apua lumihommissa.
Ja toimiva simppelisti irrotettava aura keulalle.
Onko tarkoitus ajaa vain yksin vai myös joskus kaksi päällä?
 
Lumihommiin tarvitaan puhtia ja nelivetoa.
Ja pidemmästä rungosta on apua lumihommissa.
Ja toimiva simppelisti irrotettava aura keulalle.
Onko tarkoitus ajaa vain yksin vai myös joskus kaksi päällä?
Silloin tällöin on kyllä tarvetta mennä kaksi päällä. Onko pidemmästä rungosta jotakin haittaa maastossa?
 
Lumihommiin tarvitaan puhtia ja nelivetoa.
Ja pidemmästä rungosta on apua lumihommissa.
Ja toimiva simppelisti irrotettava aura keulalle.
Onko tarkoitus ajaa vain yksin vai myös joskus kaksi päällä?

Jokasessa neliveto mönkijässä kyllä puhti riittää lumitöihin, 300cc vehkeissäkin loppuu kyllä pito ennen voimaa.

Pitkä malli on toki vähän kankeempi kääntyyn ahtaissa paikoissa ja jää ylityksissä mahastaan kiinni vähän herkemmin kun lyhkänen, mutta toisaalta taas pituussuunnassa ei kippaa ympäri yhtä helposti.
 
Lumihommiin tarvitaan puhtia ja nelivetoa.
Ja pidemmästä rungosta on apua lumihommissa.
Ja toimiva simppelisti irrotettava aura keulalle.
Onko tarkoitus ajaa vain yksin vai myös joskus kaksi päällä?
Käytännössä mistään lyhyellä aluevaihteistolla olevasta yli 400cc mönkkäristä ei voima lumihommissa kesken lopu.
Auraan itse tuollaista noin kilometrin pitusta kotitietä ja kyllä pito loppuu ennen kuin voima. Ketjut jäisillä keleillä pakolliset, muuten on ihan turha millään nastarenkailla lähteä sutimaan. Välityksethän noissa on niin lyhyet että kiipeää käytännössä vaikka puuhun. Mönkkäreitä tässä hommassa ollut kaksi, ensin Kawasakin KVF ja sen jälkeen tuo Cforce 450. Cforce on selvästi "laiskempi" mutta taas siinä mielessä mukavampi että löytyy kytkettävä etupään lukko ja tämän saa myös takavedolle, joka ihan jees varsinkin kesällä ajellessa.


Pitkästä akselivälistä en itse koe hyötyväni mitään, teen myös metsähommia ja tuolla kivikkoisessa metsässä tämä Kawaa hiukan isompi CFMoto on jo selvästi kankeampi. Tiellä ajaessa ja liukkaalla lumihommissa pitkästä akselivälistä _voi_ olla hyötyä, mutta varsinkaan ketjuilla ajaessa ei tämä pätkäkään kyllä sivulle kampea. Ja kun muistetaan että 95% käyttäjistä auraa vain jotain kotipihaa, niin siinä pitkästä akselivälistä on käytännössä vain haittaa kun vehje ei käänny sitäkään vähää.
 
Silloin tällöin on kyllä tarvetta mennä kaksi päällä. Onko pidemmästä rungosta jotakin haittaa maastossa?
Ei, jos et ole menossa tosi vaikeisiin olosuhteisiin.
Pikkumönkkäreissä lumea auratessa esimerkiksi sivulle, mönkkäri yrittää helposti painavaa lunta auratessa poikittain kääntyä.
Pikkumönkkäreilläkin pärjää aivan mainiosti jos tuoretta lunta pääsääntöisesti aurailee.
Usein kun mönkkärin ostaa, ruokahalu kasvaa syödessä kun halutaan ajonopeutta lisää maanteillä.
Siksi kannattaa kuitenkin koeajaa eri laitteita ennen ostopäätöstä ja miettiä sitä kalliimpaa vaihtoehtoa niiden kahdeksaakymppiä kulkevien vehkeidenkin osalta jos tietää ajavansa liikennevirrassa maanteillä jatkossa.
 
Nämä nyt menee yli hinnaltaan mutta tällaisia hintoja tarjosivat marraskuussa Erkki Tuhkanen oy:stä. Varusteina oli iso takaboksi, lumilevy ja kahvanlämppärit.

Suoran kaupan netot alla, kaikki mallit löytyy meiltä vain pitkänä 😊

625L 8700€

520L 7800€

500 Terrox 6700€


Kaikissa hinnoissa on pyytämäsi varusteet sekä niihin kuuluu toimitusmaksu sekä luovutushuolto.

Edit: äh, lainaus unohtu
 
Viimeksi muokattu:
Tuhkasella on ollut hyvät tarjoukset, kun luovutushuollon ja jopa tarvikkeita olisi saanut lähes pelkän koneen hinnalla. Harmi että tuolta saakka ei tullut kyseltyä...
 
Kokeile molempia. Cf on kaikinpuolin muuten parempi mutta ei ole ohjaustehostinta ja tehoa inasen vähemmän. Jos tulee toimeen ilman tehostinta niin valitsisin cforcen mutta jos maastoajoa on paljon niin kyllä se tehostin on todella mukava.
 
Eikö noi ole ihan sama laite. CForce paremman näköinen ja tunnetumpi brändi -> Parempi jälleenmyyntiarvo.
 
Onko neuvoja kumman valitsisin näistä kahdesta?
goes terrox 500l vai cfmoto cforce 450l.
Saman hintaisia olisivat.
Terrox on edellisen sukupolven cfmoto 520, moni kohta kaiketi tuossa uudempirunkoisessa 450 on parantunut mutta kannattaa käydä kokeilemassa ovatko itselle merkittäviä. Tehostin uupuu tosiaan tuosta 450 mallista.
 
Itse en ole oikein tehostimen tarvetta ymmärtänyt. Oma ajo käytännössä talvisin auraamista ja kesäisin todella kivikkoisessa metsässä puiden kuskausta. Jos ranteissa ei jerkku riitä, niin tehostimella väkisin runttaamalla saa vain paikat hajalle. Omat vehkeet olleet sekä tehostimella että ilman enkä tehostimesta maksaisi euroakaan extraa. Olen varmaan vähemmistössä mielipiteeni kanssa, mutta minkäs teet.
 
Makuasioita, mutta yhtään mönkkäriä en enää osta ilman ohjaustehostinta.
Ja onneksi näissäkin mitä nyt on, voi säätää tehostuksen tehoa oman maun mukaan.
 
Mönkijävarikolla on VEERA15 alekoodilla kaikki tuotteet -15%. Ostoskoriin kun lisää esim. tuon lyhyen CFMOTO 520S:n, jää sille luovutushuollon kanssa hintaa ~6705€.

e: eipä koskenutkaan mönkijöitä tämä koodi :D.
 
Viimeksi muokattu:
Hei osaisko joku kommentoida alla olevaa kuvaa, että kumpi on asennettu väärin ja kumpi oikein. Laitteena Polaris Ranger. Satulassa on toisella puolella (matkustaja) reikä ylhäällä, ja kuskin puolella ei ole. Oletan, että ei kuulu olla eroa puolien välillä.

1740142153150.png




Kyseessä partzilla mukaan yksi ja sama osa, jota ei ole merkattu left tai rightiksi.
1740142106732.png
'

Nyt voi olla toki mun tietämättömyyttäkin, että kuuluisko näiden liukutappien irrota satulasta ja niiden puoltako pystyy just tällaista varten vaihtamaan? Mä en itse ole tätä asentanut, mutta nyt olis aikomus avata ja putsata. En kajoa ennen kuin ymmärrän onko tuossa joku pielessä.
 
En ymmärrä, nuohan on symmetrisesti asennettu, eli ihan oikein? Ei jarrusatulaa nyt oikein voi väärin asentaakaan, ellei unohda paloja välistä ja jarruta pelkällä männällä :D
 
En ymmärrä, nuohan on symmetrisesti asennettu, eli ihan oikein? Ei jarrusatulaa nyt oikein voi väärin asentaakaan, ellei unohda paloja välistä ja jarruta pelkällä männällä :D

Niin siis toi osa johon olen värillisen viivan päättänyt. Se on nk. jarrusatulan runko. Se runko on tottakai aina niin päin, että liukutapit ulos päin ja palat sitten siihen. Nyt jos tarkkaan kuvaa katsot, niin toisen (vasen) satulan rungossa on ylhäällä reikä, ja toisessa ei. Toisessa siis satula lepää 90 asteen kulmassa kun taas toisessa kulma on hieman eri.
Pohdin siis sitä, että onko muiden rangereissa sama periaate vai kuuluisiko satulan rungon olla peilikuva toiseen verrattuna ja asennus identtinen. Nyt toisessa rungossa se reikä on satulan alapuolella. Jos rungon kääntää niin, että reikä olisi ylhäällä kuten toisessa, olisi satulan kulma sama, mutta liukutapit osoittaisivat sisälle akseliin päin.

Ohessa havainnekuva
Screenshot_20250221_212947_Chrome.jpg

Tuo oikella oleva metallin värinen osa on muotoiltu jostain syystä kuten se on. Mulla on käytännössä just tollaset osa kummallakin puolella ja toinen on siis ylösalaisin. Onko sillä väliä, sen haluaisin tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän ne ole sama osa ja toinen on vain toisin päin, kun eivät valmista eri osaa eri puolelle.
 
Eiköhän ne ole sama osa ja toinen on vain toisin päin, kun eivät valmista eri osaa eri puolelle.

No näin sen on kai sitten pakko olla ja siksi asento on eri puolilla erilainen. Ellei sitten tuosta rungosta saa näitä liukutappeja irti siten, että olisi tarkoitus vaihtaa niiden puolta riippuen asennuksesta. Mulla ei ole tosta kokoemusta eikä ymmärrystä, onko edes mahdollista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 801
Viestejä
4 649 144
Jäsenet
76 306
Uusin jäsen
TopiKu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom