Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millainen mönkijä kyseessä? Onko joku fyysinen rajoite laittaa isompia ja leveämpiä kumeja?
Edit: Eli sulla on 12x6.5 tuuman vanteet? Onko kaikki neljä saman levyisiä ja minkä kokoset vanhat renkaat on?
--> Joo kyllä kaikki neljä samankokoisia
Renkaan ei ole pakko olla (ja harvemmin onkaan) saman levyinen kuin vanne. Esim. Mulla tossa Renessä 10" kumit 7" vanteella joka kulmassa, ja kaverin outissa 12" kumit 7" vanteella takasissa. Eli kyllä siinä kumissa saa olla ihan reilustikin leveyttä, näyttää vain enemmän donitsilta mitä isompi ero on.
--> Eli käytännössähän tässä olikin juuri kysymyksenä se että onko renkaan "pitopinta" eli mihin kumi asettuu niin aina jotenkin vakiolevyinen vai miten aina voi mennä erikokoinen rengas samalle vanteelle? Eli onko renkaan leveys keskiaukon kohdalta sama oli rengas 8 tai 9 tuumaa leveä pinnaltaan?
--> 8 tuumaa on 20,3cm eli tulisi vielä vanteesta noin 1cm per puoli ulospäin? Nyt vanteen mitta noin 18,8cm "reunasta reunaan" ja tämähän ei ole sama kuin tartuntapinnan mitta eli 6,5 tuumaa.
Se voi olla enemmän tai vähemmän, koska renkaan runko kykenee venymään profiilista riippuen X-määrän kumpaankin suuntaan.Eli onko renkaan leveys keskiaukon kohdalta sama oli rengas 8 tai 9 tuumaa leveä pinnaltaan?
Jos öljyt vaihdetaan aikanaan, eikä käyttö ole pelkkää suolla kaasuauki ajamista niin eikai tollanen 11tkm ole vasta kuin hyvä alkuPaljonko mönkijät kestää kilometrejä/käyttötunteja? Kiinalaisia cfmotoja yms katellut ja yhessä oli 300h/11tkm 400cm³ moottori niin onko tuommonen aivan loppu vai sisäänajettu auton moottoreita tullu kasailtua parikin mutta ei mitään tietoa näistä pienmoottoreista mikä niitten oletettu kesto edes on , ja kyllä tiedän että ne ei laadullisesti ole lähelläkään canameja mutta ei ole tarkoitus mennä suon silmään upottaa sitä penkkiä myöten niin ei sen tarvis olla niin hyvä
Millainen peli linhai 300 tb3 on? Noita näyttää saavan muutamalla tonnilla. Ajoa tuskin montaa sataa km vuodessa on.
Tarviis tehdä mönkijään ylläpitolatausta ctek:n laturilla, ja "virallinen" maahantuojan ohje on irroittaa akku aina ennen latausta. Osaako joku kertoa syyn, että miksi ei kannata ladata akun kengät kiinni (irroitettava vähintään maa-kaapeli) ?
Tarviis tehdä mönkijään ylläpitolatausta ctek:n laturilla, ja "virallinen" maahantuojan ohje on irroittaa akku aina ennen latausta
Ohje on muutenkin täysin paviaani-rautalankaohje ja normaaliin käyttötapaukseen soveltumaton. Ei akun testaus kuormitusvastuksella sekään kuulu asiaan kun halutaan vain kytkeä ylläpitolaturi. Ja jos ylläpitolaturille on vielä valmis liitin osassa vehkeitä niin kyllähän se on tarkoitettu käytettäväksi.En myös jaksa uskoa että sillä mitään todellista merkitystä on. Joku vastuuvapautuslausekehan se on.
Tulikin jo haettua Motonetista tällainen:Korjaussarjaa saa ainakin ostettua alan liikkeistä. Tulee uudet tiivisteet ja neulaventtiili yms.
Starttihan näissä on jo tehtaalta ihan sysipaska, tarvii tosi hyvän akun että jaksaa startata. Ootko varauksen tarkistanu? Ja kunhan ei ois rajotinboksille menevä johto, en nyt voi tarkistaa minkälainen liitin siinä oli kun en oo samalla tontilla kamppeen kanssa.osaako joku auttaa tuollaisen Linhain kanssa joka ei lähde käyntiin, rele naksuu ohjaustangon edessä mutta muuta ei tapahdu. Joku liitin on myös irti eikä sille löydy vastaparia.
Motonetin huoltosarjan uusi neulaventtiili korjasi TGB 450 Bladen vuotavan kaasuttimen. Pari päivää ajeltu maastossa, viety multaa nurmikoille, täytetty mökkiläisten yhteisen tien kuoppia ja kuskattu soraa laituriritilöiden alle. Ei vuoda säilytyksessä, tyhjäkäynnillä, kierroksilla, ajossa tai rinteessä. Ennen vuoti kaikkialla ja koko ajan.Tulikin jo haettua Motonetista tällainen:
Tourmax kaasuttimen huoltosarja | Motonet Oy
Tourmax kaasuttimen huoltosarja, sisältää tärkeimmät osat kaasuttimen huoltamiseen.www.motonet.fi
Muuten kaikki oli sopivaa, mutta messinkiosan reikä oli vain 1,2 mm vs. alkuperäisessä 2,0 mm. Käytin siksi alkuperäistä messinkiä, ja vaihdoin siihen tuoreen O-renkaan. Uusi neulaventtiili oli juuri sopiva. Saapa nähdä vuotaako enää. Säädin samalla polttoainetasoa 1-2 mm alemmas.
oisko tsäänssiä käyttää kaasari ultraäänipesurissa?sain Linhain käyntiin jarrukliinerillä tarkistettuani, että tulppaan tulee kipinä, eli kaasuttimessa lienee joku ongelma ettei saa polttoaineitta.
Kaikki suodattimet näyttää olevan aika likaisia. Yritin etsiä osia mutta aika heikosta suomessa on valikoimaa, aliexpressissä on jotain mutta jokainen tuote eri myyjällä niin alkaa postikulut olla isot. Onko vinkkejä mistä näihin kannattaisi osia tilata, tarttis myös katteita rikkinäisten tilalle?
teinit ajelee hienoilla valoilla tuunatuilla koppimönkijöillä. Vähän veikkaan, että ei mene teinille läpi tollanen paavimobiili. Varmaan melkoinen lepatus huippunopeudella ajaessa tuolla. Metsässä sitten ensimmäinen risukosketus repii kaikki paskaksi.Mönkijöihin (avomalli) on nykyisin myytävänä lisätelttakatoksia. Hieman hölmön näköisiä tietysti ovat, mutta suojannee vesisateelta. Mikä mahtaa olla noiden laillisuus tieliikenteessä? Traktoreissa sinänsä on takavuosinakin ollut lisäkoppeja iät ja ajat.
Halpojahan nuo on aitoon koppimönkijään verattuna jota meidänkin teinit kinuaa. Varsinkin, kun mönkijä on jo olemassa.
teinit ajelee hienoilla valoilla tuunatuilla koppimönkijöillä. Vähän veikkaan, että ei mene teinille läpi tollanen paavimobiili. Varmaan melkoinen lepatus huippunopeudella ajaessa tuolla. Metsässä sitten ensimmäinen risukosketus repii kaikki paskaksi.
Mönkijöihin (avomalli) on nykyisin myytävänä lisätelttakatoksia. Hieman hölmön näköisiä tietysti ovat, mutta suojannee vesisateelta. Mikä mahtaa olla noiden laillisuus tieliikenteessä? Traktoreissa sinänsä on takavuosinakin ollut lisäkoppeja iät ja ajat.
Halpojahan nuo on aitoon koppimönkijään verattuna jota meidänkin teinit kinuaa. Varsinkin, kun mönkijä on jo olemassa.
300kg näyttää mulla olevan. Eli ei juuri mitäänPaljonko mönkijöissä on yleensä rekisteriin merkitty jarruton perävaunumassa? Jostain syystä tämä on niin salaista tietoa, ettei edes valmistajat laita myyntiesitteisiin tuota. Ei ole mitään tiettyä mallia mielessä, vaan asia kiinnostaa yleisellä tasolla.
Veikkaan että teinit mieluummin kävelee, kuin ajaa tuollaisella. Eli ei tarvinne murehtia tieliikenteen laillisuudesta siinä kohtaa xDSaako tälläisiä olla muka liikenteessä?
Jos tuollainen teltta on laillinen niin ihmettelen miten yli 25kg sähköpyörä voi olla niin vaarallinen että tarvii vakuituksenVeikkaan että teinit mieluummin kävelee, kuin ajaa tuollaisella. Eli ei tarvinne murehtia tieliikenteen laillisuudesta siinä kohtaa xD
Mönkijöihin (avomalli) on nykyisin myytävänä lisätelttakatoksia. Hieman hölmön näköisiä tietysti ovat, mutta suojannee vesisateelta. Mikä mahtaa olla noiden laillisuus tieliikenteessä? Traktoreissa sinänsä on takavuosinakin ollut lisäkoppeja iät ja ajat.
Halpojahan nuo on aitoon koppimönkijään verattuna jota meidänkin teinit kinuaa. Varsinkin, kun mönkijä on jo olemassa.
Yritin tutkia korjaussarjaa mutta sellanen maksaa 50€ ja uusi kaasari kiinasta samanverran. Ei näihin tunnu oikeen saavan osia mistään edullisesti.
joo se on edullinen, en tiedä onko sitten 100% samanlainen mutta koska suomessa pelkkä huoltosarja maksaa tuon ja kaasari jotain 450€(!) niin kai se on tilattava ja toivottava, että ainakin osat kävisi. Epäilen, että tuo kohon neula ei tiivistä kunnolla ja siksi tulvii. Se on jotain kumimaista ainetta ja varmaan kovettunut.Jos kaasari maksaa 50e niin eikö se nyt ole silloin aika edullinen?
joo se on edullinen, en tiedä onko sitten 100% samanlainen mutta koska suomessa pelkkä huoltosarja maksaa tuon ja kaasari jotain 450€(!) niin kai se on tilattava ja toivottava, että ainakin osat kävisi. Epäilen, että tuo kohon neula ei tiivistä kunnolla ja siksi tulvii. Se on jotain kumimaista ainetta ja varmaan kovettunut.
kiitos tästä, mietinkin, että miten saan tuon testattua.Sen voi testata, pitääkö neula. Puhalla sinne minne bensa menee kun kaasari on oikein päin, pitäisi ilman mennä läpi. Käännä nyt kaasari ympri ja puhalla uudestaan, ilman ei pitäisi mennä läpi.
Pikku kikkoja mitä nykysukupolvi ei aina muista analogisten vehkeiden kanssa