- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 157
DNA osti MoiMobiilin. Mitähän tuossa on taustalla ja miten tulee vaikuttamaan?
Tarkoitus tappaa kilpailuDNA osti MoiMobiilin. Mitähän tuossa on taustalla ja miten tulee vaikuttamaan?
Tämähän se.Tarkoitus tappaa kilpailu
Mistäs sitä tietää mitä tuolla taustalla on tapahtunut. Ehkä rahoitus olisi loppunut ja voitolle pääseminen kestikin kauemmin kuin odotettiin alkuperäisissä suunnitelmissa. Ei kait tuo lafka vielä voittoa kerennyt tekemään, eikös tulos ollut tähän asti aina miinuksella? Tai sitten oli edelleen epävarmuutta tuon toiminnan kannattavaksi saamisesta ja DNA teki lopulta tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä.Hinnat varmaan nousevat 10€roon vuoden sisällä. En ymmärrä ollenkaan tätä kauppaa, käytettiin markkinointiin isoja summia ja voitettiin asiakkaita. Sit kun vihdoin alkoi olemaan mahdollista tienata niin myyvät pois? Tajusikohan dna että yhteistyö oli virhe alusta alkaen sillä omat asiakkaat siirtyivät moille ja he tekivät pitkän ja halvan sopimuksen moin kanssa päivästä 1? Vai loppuiko moin rahat, ja kilpailuttivat elisan kanssa kuka halusi ostaa asiakkaat.. Veikkaan että 11.8 nostavat hintoja
Jez, olen pahoillaniMistäs sitä tietää mitä tuolla on taustalla. Ehkä rahoitus olisi loppunut ja voitolla pääseminen kesti kauemmin kuin odotetaan. Ei kait tuo lafka vielä voittoa kerennyt tekemään, eikös tulos ollut aina miinuksella? Tai sitten oli edelleen epävarmuutta tuon kannattavuudesta ja DNA teki tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä. Tuskin tuo DNA:n ja Moin sopimus nyt muutenkaan ikuinen oli, joten eiköhän DNA olisi voinut vain savustaa Moin nostamalla verkon vuokrahintoja tai kokonaan kieltäytymästä jatkoyhteistyöstä.
Käyttäisin mielelläni esim. Kelan ja muiden viranomaisten sivuilla asioidessa sen sijaan, että naputtelisin jatkuvasti pankkitunnuksia joka palveluun erikseen, saatika kuljettaisin niitä mukana kodin ulkopuolella.Hanki Nordea, ovat kaikkia muita pankkeja kilometrejä edellä, itse en maksa siitä mitään ja käytän sitä jos pitää tunnistautua.
Edit: En edes tietänyt että mobiilivarmenne oli mahdollisuus koska käytän nordeaa mutta nopeasti katsottuna vaikuttaa riskiltä. Joku soittaa operaatoille ja teskentelee olevansa sinä (jos hänellä on sinun sotu game over) Tätä kautta voi varmaan tehdä paljon haittaa, en suosittele mobiilivarmennetta.
Kiitos turhasta nollapalautteesta. Näissä voisi ehkä hieman avata enemmän asiaansa. Pelkkä toisen yleinen haukkuminen ilman perusteluja ei anna sinustakaan kovin viisasta kuvaa. Älykkäämpi ihminen korjaisi viestissäni mahdollisesti väärin olevat asiat esimerkiksi vasta-argumentein tai omilla perustelluilla näkemyksillään menemättä henkilökohtaisuuksiin.Jez, olen pahoillani mutta et ole kovin terävä. Osaanotot.
Mobiilivarmenteen hankkiminen vaatii sen varmenteen erillistä aktivointia olemassa olevaan puhelinliittymään, joka tehdään joko myymälöissä henkkareilla tai verkossa pankkitunnuksilla. Ei sitä mobiilivarmennetta saa yhtä helposti tilattua jonkun toisen tiedoilla kuin pelkkää puhelinliittymää. Eihän tuollaisia, esim. Kelan kaltaisiin, henkilökohtaisiin palveluihin kelpaavaa tunnistautumismetodia nyt puhelimitse pelkän sotun perusteella myönnetä...Edit: En edes tietänyt että mobiilivarmenne oli mahdollisuus koska käytän nordeaa mutta nopeasti katsottuna vaikuttaa riskiltä. Joku soittaa operaatoille ja teskentelee olevansa sinä (jos hänellä on sinun sotu game over) Tätä kautta voi varmaan tehdä paljon haittaa, en suosittele mobiilivarmennetta.
Telia lanseerasin sen oman Dot liitymä tyyppinsä niin tuo voi olla DNA:n tapa vastata siihen kun Moihan toimii vähän samalla periaateella kuin Telian Dot.DNA osti MoiMobiilin. Mitähän tuossa on taustalla ja miten tulee vaikuttamaan?
En oikein ymmärrä miten henkilökohtaisuuksiin menevä piikittely kuuluu asialliseen keskusteluun. Selvästi joku muukaan ei ollut samaa mieltä, kun viestistä napsahti varoitus/huomautus. Ja ei, en itse raportoinut tuota viestiä minnekään jos joku sattuisi niin ajattelemaan.Mielestäni piikitys oli paikallaan ei sitä noin vakavasti tarvi ottaa. Toisaalta fiksu olisi jättänyt kommentoimatta.
Aika vaikea tässä tapauksessa ottaa asiaan kantaa, faktatietoa on tarjolla melko vähän joten periaatteessa kaikkien osapuolien arviot perustuvat lähinnä mutuun. Kauppasummaa ei kerrottu, jos DNA sai ostettua Moin kohtuullisen halvalla niin miksi lähteä kokeilemaan muita vaihtoehtoja joiden lopputulos on avoin? Hintojen nostolla tai yhteistyön päättämisellä todennäköisesti saisi Moin pois pelistä mutta miten se päättyisi? Menisikö Moi yksinkertaisesti vain konkkaan (ja koska?) vai hakisiko se kenties yhteistyökumppania kilpailijoilta eli Telialta tai Elisalta? Tai myisikö Moi DNA:n ruvetessa vaikeaksi sen firmansa asiakkaineen, tietojärjestelmineen ynnä muineen kilpailijoille DNA:n sijaan. Tai jos kilpailijoita ei olisi yhteistyö kiinnostanut (tuskin olisi) ja firmaa ei olisi lopulta myyty kenellekkään niin mitä tapahtuu Moilla oleville asiakkaille? Nyt DNA sai ostettua Moilta brändin, tietojärjestelmät ja asiakkaat eikä tarvinnut lähteä riskeeraamaan sen mitä jos skenaarion kanssa mikäli ei olisi nyt ostanut Moita. Ostosummaa ei kerrottu mutta DNA:n mukaan oston ei pitäisi juurikaan vaikuttaa tulokseen, joten tuo ostosumma tuskin on kovin merkittävä ollut DNA:n tasoiselle firmalle. Sen sijaan pienemmän Moin näkökulmasta ostosumma on voinut olla sellainen, että siitä ei kannattanut loppupeleissä kieltäytyä. Miksi siis lähteä (DNA:na) siihen pienimuotoiseen uhkapeliin siitä mitä yhteistyön vaikeuttaminen olisi aikaansaanut kun näin asia saatiin hoidettua helposti ja pr-kannaltakin aika tyylikkäästi. Lisäksi DNA:n suunnitelmien kannalta se Moin omistuksen saaminen voi olla hyödyllisempää kuin vaikkapa Moin yritystoiminnan täysi loppuminen. (Ja mitä esim. luulet Moin asiakkaiden olevan mieltä DNA:sta, jos yhteistyö päättyisi ja Moi kertoisi lopettavansa liiketoimintansa DNA:n vaikeaksi heittäytymisen takia?)Avaan vähän, eli jos tämä pitäisi paikkansa, niin eikö se olisi aika itsestään selvää että Dna mielummin nostaisi hintojaan kuin ostaisi pois? Myös se että tekivät häviötä selittyy mainostamisesta ja siitä että voitto tulisi vasta vuoden/kahden jälkeen uuden asiakkaan hankkimisen jälkeen koska CAC oli kokea.
Mobiilivarmennepalvelu avataan henkkareilla myymälässä tai pankkitunnuksin netissä. Sen jälkeen asetat itse sille puhelimellesi sen tunnistautumiskoodin, jota käytetään mobiilivarmenteen hyväksynnässä. Kirjautuessasi vaikka Kelan sivuille mobiilivarmenteella syötät puhelinnumerosi kirjautusmissivulle, jonka jälkeen sinulle lähetetään puhelimeen tunnistautumispyyntö. Puhelimeesi tulee siis jokin ilmoitus luokkaa "Palvelu X pyytää tunnistautumista, jatkatko eteenpäin?" ja tuosta palvelusta ilmoitetaan vielä yksilöllinen koodi, jonka pitää täsmätä puhelimen ja sen nettisivun kirjautumisnäkymässä. Hyväksyttyäsi tämän syötät sen itse asettamasi mobiilivarmenteen tunnistautumiskoodin tuohon ilmoitukseen, jonka jälkeen se lähettää varmennuksen sivustolle ja kirjaa sinut sisään. Kirjautumiseen tarvitaan siis se laite, jossa on sinun numerollasi varustettu SIM ja se itse asettamasi tunnistautumiskoodi.Voi olla että on turvallista (katsoin vain nopeasti läpi), on kuitenkin edelleen kysymyksiä, ja uskon että pankkitunnistautuminen nordean kautta on paljon turvallisempaa. (Esim olet mennyt henkkareillasi tiskille ja saanut varmenteen, jonka jälkeen soitan tiedoillasi asiakaspalveluun ja sanon että unohdin jonka jälkeen ne sen antavat. Tätä ei voi tapahtua nordean kautta. Voi toki olla että tämä ei mahdollista.
Mä epäilen että se hyppyritukka siellä prismassa ei ole operaattorin palkkalistoilla.Aika pienellä työntekijämäärällä ovat tuota Moi-operaattoria pyörittäneet:
DNA ostaa Moi Mobiilin
"Moi on toiminut vuodesta 2016 lähtien palveluoperaattorina DNA:n matkaviestinverkossa. Sen palveluksessa on noin 10 henkilöä."
Jos miettii jotain perinteisiä operaattoreita, niin niiden hyppyritukkien työntekijämäärä taitaa olla suurempi kuin 10 jo yhdessä Prismassa tai Citymarketissa.
Eli siis myös Elisalla ja Telialla oli mahdollisuus ostaa Moi, mutta dna teki luultavasti parhaan tarjouksen.
Tossa on OPn näkemys kaupasta.
Ilmeisesti julkinen.dna.fi APN näyttäs kuitenkin antavan kelvollisen julkisen IP:n, mutta en vaan saa porttia auki tosta reitittimestä. Plexin ja kiinalaisen älypistorasian portit on kyllä auki Upnp:llä.Siis miten helvetissä toimii tuo julkinen IPv6 oikeen Moilla?
ite en saa kuin natatun IPv4 osotteen ja ZTE MF286 on siltaavana ja sen perässä Asus RT-N56U.
Mitä helvetin poppakonsteja tässä nyt pitäs tehä?!
DNAlla on jonkun verran portteja estetty, mutta noin isolla numerolla olevan luulisi olevan auki. Muistelisin, että joku täällä aiemmin ei saanut toimimaan.Ilmeisesti julkinen.dna.fi APN näyttäs kuitenkin antavan kelvollisen julkisen IP:n, mutta en vaan saa porttia auki tosta reitittimestä. Plexin ja kiinalaisen älypistorasian portit on kyllä auki Upnp:llä.
Mutta TCP portti 6420 ei vastaa vaikka se toimi loistavasti entisellä ADSL yhteydellä ja samoilla asuksen asetuksilla.
Auki sen pitäs olla minunkin mielestä, mutta ei kuitenkaan ole.DNAlla on jonkun verran portteja estetty, mutta noin isolla numerolla olevan luulisi olevan auki. Muistelisin, että joku täällä aiemmin ei saanut toimimaan.
Halutaan vissiin ihan kunnolla rajata noita 6e liittymiä jos jatkossa yli menevät gigatavut 2,5€.Uudet Moi paketit ovat seuraavat:
6 EURON SIMMI
Moin menestystuote 6 euron simmi säilyy edelleen tuotevalikoimassa – ja tutulla sadan megabitin nopeudella. Kuuden euron simmissä lisämaksuton data on rajattu neljään gigatavuun (lisädata 2,50 €/Gt) ja tekstiviestin ja puheluiden enimmäishinta on kahdeksan euroa kuukaudessa.
RAJATTOMAN REILU
Sadan megabitin nopeudella varustetun Rajattoman reilu -liittymän hinta on vain 18 €/kk + puhelut sekä tekstiviestit kotimaassa käytön mukaan (enintään kuitenkin +4 €/kk).
RAJATON TURBO
Uutuutena nyt KOLMENSADAN megan Rajaton turbo -liittymä, joka maksaa 23 €/kk + puhelut sekä tekstiviestit kotimaassa käytön mukaan (enintään kuitenkin +4 €/kk).
Rajaton Turbo sisältää myös 10 Gt EU-dataa/kk.
Uusille asiakkaille jo voimassa, vanhoille tulee ensi viikolla mahdolliseksi vaihtaa. Vanhoille asiakkaille pitäisi säilyä vanhat liittymät hintoineen ellei mene päivittelemään.milloin tuo muutos. sinällään ei vaikua kun 1.5 vuoden aikana vain kerran mennyt 4.5 gigaan dataa.
Voit itse päättää, otatko tämän asiakasedun vai jatkatko vanhalla liittymähinnoittelulla. Jos otat tarjouksen, tulee kaikki Moi-tilisi liittymät vaihtaa uuteen tarjoomaan. Jos et halua jatkaa Rajaton turbo -liittymällä 31.8. jälkeen normaalihinnalla (23 €/kk + puhe/SMS max. 4 €/kk) sinun tulee muuttaa liittymätyyppisi johonkin uusista vaihtoehdoista.
Tekstarit ja puhelut maksaa maksimissaan 8€/kk/simmi, mikäli vaihdat tuohon uuteen pakettiin, vanhat säilyy ennallaan.Täällä 3 x 6€ liittymää ja dataa on ollut käytettävissä yhteisestä datapoolista 12Gt/kk ja kertaakaan ei ole mennyt yli.
Muuttuuko tässä mikään tämän suhteen ja mitä tuossa uudessa tarkoittaa "Mutta enintään +8€/kk!" kohta?
Siis tuo koskee vain puhelut+SMS, niille tuli joka pakettiin hintakatto. Toki sekin on tuplasti suurempi 6e simmeilleMuuttuuko tässä mikään tämän suhteen ja mitä tuossa uudessa tarkoittaa "Mutta enintään +8€/kk!" kohta?
Nimenomaan kyllä sanotaan että kaikki simmit pitää vaihtaa uusin paketteihin jos yhden päivittää.Tekstarit ja puhelut maksaa maksimissaan 8€/kk/simmi, mikäli vaihdat tuohon uuteen pakettiin, vanhat säilyy ennallaan.
MOI onkin tarkoitettu juuri yleisölle joka ei sitä 6e simmiä enempää tarvitse. Tai useammalla 6e simmillä pärjäisi vaikka perheen kesken. Rajaton datakin on vielä edullinen, mutta jos tarvitsee puhelut/tekstarit hoitaa perinteisesti.Hyvää päivää! Mullakin on ollut MOI:n liittymä jonkin aikaa sitten. Milloin mahtaa tulla tuki VoLTE/VoWiFi:lle ??
Siis MOI:lla Mutta olen saanut paremman tarjouksen Elisa:lta (19.9 € / kk 24 kk ajan). Maksaa tolla mun
käytöllä siis MOI:lla sen 28 € / kk (rajaton data/puhelut) plus päälle vielä sms/mms joita lähetän yleensä vaan
muutaman. Puheluita tulee yleensä yli 300 min. / kk:ssa ja dataa menee yli 50 Gt kuukaudessa. Moi saisi mie-
lestäni tarkistaa vähän hintoja kilpailukykyisemmiksi kun saa muilta noita tarjouksia. Siis nykyisessä liittymäs-
sä rajaton 200 Mbs data. Pitäisi hinnan jonkin verran tippua että menisin takaisin MOI:n Datan jaan
myöskin läppäriini (Hotspot). Ainoa netti yhteys kotona siis ei WiFi:ä. Ja tota EU/ETA dataa myöskin saisi vielä
vähän nostaa. 1 tai 2 Gt dataa saa menemään aika äkkiä Tosin harvoin tarvitsee edes EU/ETA dataa.
Joten ainakin pysyn toistaiseksi Elisa:ssa
Kyllähän tuo Moi näyttäisi nykyään olevan ihan hyvä sekakäyttäjillekin, kun 6€ simmissä on 8€ maksimihinta min/txt ja 18€ datasimmissä 4€. Tosin tuon uudistuksen myötä perussimmin ylimääräinen data otti hinnoittelultaan pienen kolauksen. Olisivat voineet siinäkin datalle asettaa jonkin hintakaton, joka olisi kuitenkin korkeampi kuin rajattomassa liittymässä. Mutta juu, eipä tuo Moi ennen ollut kuin oikeastaan niille jotka tarvitsevat 1) vain 4GB dataa tai 2) rajattomat min + 4GB dataa tai 3) rajattoman datan. Rajaton kaikki ei ole koskaan ollut Moin kohderyhmä ja turhaa sinne lähteä kilpailemaankaan kaikkien muiden operaattoreiden kanssa kun voi koittaa etsiä vähän muunlaisia kohderyhmiä.MOI onkin tarkoitettu juuri yleisölle joka ei sitä 6e simmiä enempää tarvitse. Tai useammalla 6e simmillä pärjäisi vaikka perheen kesken. Rajaton datakin on vielä edullinen, mutta jos tarvitsee puhelut/tekstarit hoitaa perinteisesti.
Puhelin varmaan buutattu, ettei vaan ole joku bitti mennyt vinoon?Nytse paska tempunteki. Yrittää soittaa niin sanoovain tästäliittymästä ei voi soittaa valitsemanne numeroon. Mutta minulle päin voi soittaa normaalisti. Nettiäkään ei toimi. laskutuskin menee automaattisesti tililtä, ettei ainekaan siitäkään kiinni. Mukavaa vielä kun asiakaspalvelu vain arkisin. Häiriö tiedotteita ei näytä olevan
Onko vika varmasti liittymässä, vaiko puhelimessa, kannattaa erinäiset asiat ensin testata. Eli SIM eri luuriin, toimiiko siinäkään olisi hyvä alku, myöskin toisella SIM kortilla luurin testaus olisi hyvä tehdä.Nytse paska tempunteki. Yrittää soittaa niin sanoovain tästäliittymästä ei voi soittaa valitsemanne numeroon. Mutta minulle päin voi soittaa normaalisti. Nettiäkään ei toimi. laskutuskin menee automaattisesti tililtä, ettei ainekaan siitäkään kiinni. Mukavaa vielä kun asiakaspalvelu vain arkisin. Häiriö tiedotteita ei näytä olevan
Laita SIM-kortti toiseen puhelimeen.Eioo laitettu soitonestoja eikä muitakaan asetuksia vaihdettu. Puhelin bootattu ja kokeiltu eri luurillakin. Ei autakun odotella maanantaihin mitä aspalla sanottavana. Ellei mystisesti rupee pelittää ennen sitä
Puhelin bootattu ja kokeiltu eri luurillakin.Laita SIM-kortti toiseen puhelimeen.
Se kertoo jo paljon ongelmasta.
Voihan se olla jokin laskutusvirhe tms.?Puhelin bootattu ja kokeiltu eri luurillakin.
Eihän ole pankkikortti vaihtunut/päivittynyt välissä, jolloin eivät saa edellisen tiedoilla automaattisesti laskutettua?asiakaspalvelukin ihan sekaisin. Väittävät että liittymän omistaja on sulkenut liittymän, joka olen minä. Seuraavaksi että liittymä on mennyt vanhaksi selitys, johonka ei tullu mitää järkevää vastausta. Seuraavana ollu ettei ole saaneet tilitystä, jonka ite tilittäneet väärin. Sanoivat selvittävän asiaa mitä tässä tapahtuu. Saas nähdä kauanko kestää liittymän auki saamisessa.
Onko voinut joku muu päästä kirjautumaan sun tilille ja sulkea liittymän? Jos pääset ite kirjautumaan tuonne hallintasivulle, niin mikäs siellä näkyy liittymän tilana?asiakaspalvelukin ihan sekaisin. Väittävät että liittymän omistaja on sulkenut liittymän, joka olen minä. Seuraavaksi että liittymä on mennyt vanhaksi selitys, johonka ei tullu mitää järkevää vastausta. Seuraavana ollu ettei ole saaneet tilitystä, jonka ite tilittäneet väärin. Sanoivat selvittävän asiaa mitä tässä tapahtuu. Saas nähdä kauanko kestää liittymän auki saamisessa.
Aikamoista tyrimistä kyllä.noni nyt on liittymä takaisin auki. liittymä oli virheellisesti sulettu.
Ajatella että ihmisille tapahtuu virheitä...Aikamoista tyrimistä kyllä.