Moi Mobiili

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Beaver
  • Aloitettu Aloitettu
  • Avainsanat Avainsanat
    moi
Itsellä oli kanssa kauden vaihtumisen kohdalla soitetuissa puheluissa jotain hämminkiä. Kausi loppui 13.8. mutta tuona päivä soitetut puhelut ilmeisesti kuitenkin tulevat vasta seuraavalla laskulla.:confused2: (vaikka seuraava kausi on 14.8.-13.9.)
Data on kyllä ollut lähes megatavulleen sama kuin Androidin mittaama käyttö.

Toinen asia mikä mielestäni on vähän hölmö, ettei palvelupuhelujen (yritysnumerot jne) kohdalla näy kestoa. On vain laskutuskausi ja hinta. En tiedä olisiko mahdollista laittaa esim. puhelunhinta x kesto, jos ei numeroa voi näyttää. Olisi ihan mukava tietää mitä mitkäkin numerot maksaa, ettei tartte Ficoran sivuilta katsella ja arvailla. :D
Noh en kyllä muista onko perinteisilläkään operaattoreilla tuo yhtään paremmin.
 
Tänään on Mun Moihin tippunut puheluihin ja viesteihin numeroita muutamassa erässä. (ensin näkyi vain yksi minuutti, vähän ajan päästä muutama lisää ja sitten taas lisää.)
 
Nyt näyttäisi tosiaan MunMoi:hin vähitellen tulevan lisää puheluita ja tekstiviestejä. Kyselin aiemmin Moi:lta laskutuksesta kun tuntui menevän jotenkin oudosti. Vastasivat, että ottavat etukäteen kuukausimaksun ja käyttömaksut jälkikäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni taas laskuttivat datasta viiden rajan yli menneen gigan verran, vaikka käyttöni oli vain 1,5 gigaa yli neljän, eli heidän laskutavallaan olisi pitänyt laskuttaa kahdesta ylimenneestä gigasta. Näin ollen käytön ja laskutuksen ero on 4,5 euroa. Ihmettelin asiaa ja tänään tuli maili:

"Laskutusjärjestelmässämme oli joidenkin asiakkaiden kohdalla pientä häikkää kesä-heinäkuun vaihteessa ja tästä syystä osa datankäytöstä ei ehtinyt rekisteröityä oikealle laskutuskaudelle, vaan se jäi kokonaan laskuttamatta yhden viikon ajalta. Tämä käyttö on kuitenkin laskutettu nyt viimeisimmällä laskulla, mutta päätimme että emme peri teiltä tätä datakäyttöä takautuvasti, vaan hyvitämme sinulle takaisin 3 €. Sopiiko hyvitys alennuksena seuraavalta laskulta?"

Silti munmoi on pyörinyt ihan koko ajan oikein. Ovat ilmeisesti vain arvalla heittäneet jotain lisää laskuihin. :D En ymmärrä, miksi mun pitäisi hyväksyä hyvitysehdotuksensa, koska ovat laskuttaneet selkeästi väärin eli 4,5 euroa liikaa. Käyttö täsmää munmoin laskuriin, mutta lasku ei.
 
Minullakin oli heitetty extradataa laskuun ja koska olen uusi asiakas ei millään edellisen kuukauden määrillä ei tuota selitetä. Ja tosiaan munmoi on näyttänyt kokoajan datan tasan oikein (olen tarkoituksella puhelimen omalla datalaskurilla pitänyt kirjaa datasta).

En jaksanut parin euron takia alkaa aspaan soittelemaan. Katsotaan jos tapahtuu toisen kerran niin vaihtuu liittymä ja samalla vaadin rahat takaisin molemmilta kuukausilta. Halpa liittymä ja on toiminut oikein hyvin, mutta firmasta jää sellainen kusetusolo että ei hirveästi hotsita olla asiakas.
 
Ihmetelin asiaa ja korjasivat erehtyneensä ja korvaavat nyt sen 4,5 e seuraavalla laskulla. :D Selitystä en saanut tälle virheelliselle laskutukselle kuin saman generalvastauksen, että joillain asiakkailla oli kesä-heinäkuun vaihteessa häikkää. :D
 
Voisin vallan mielelläin vaihtaa parit talouden Elisat tähän. Samalla vois mokkulaankin puhaltaa uutta eloa. Ainoo ongelma on että DNA:n verkko toimii todella huonosti alueella. o_O
 
Tänään tuli lasku ja puheluita ei laskutettu ollenkaan. Sainko ne ilmaiseksi vai laskuttavatko joskus tulevaisuudessa?
 
Ulkomailla tuntuu roaming sopimukset olevan sekaisin. Käsin pitää osata valita toimiva operaattori kun automaattisesti menee toimimattomalle operaattorille. Vaati osaamista ja vaivaa kokeilla mikä toimii :confused:
 
Jokin tossa Moi:n laskutuksessa edelleen ihmetyttää. Vaihdoin heinäkuun alussa Moi:lle ja silloin laskutettiin 9.5€ eli 1kpl Moi-tilejä 5€ + heinäkuun kuukausimaksu 6€ - 1.5€ alennus ensimmäiseltä viikolta, joka oli arvioitu aika operaattorisiirtoon. Kuitenkin kuun lopussa laskutettiin taas kuukausimaksu ja käytön mukaan mennyt osuus.

Kyselin tätä asiakaspalvelusta ja sieltä vastasivat, että ottavat kuukausimaksun etukäteen. Elokuun lopussa meni taas elokuun maksu normaalisti (vai onko se siis syyskuun kuukausimaksu ja elokuun aikana mennyt käyttömaksu :confused:)
 
Viimeksi muokattu:
Jokin tossa Moi:n laskutuksessa edelleen ihmetyttää. Vaihdoin heinäkuun alussa Moi:lle ja silloin laskutettiin 9.5€ eli 1kpl Moi-tilejä 5€ + heinäkuun kuukausimaksu 6€ - 1.5€ alennus ensimmäiseltä viikolta, joka oli arvioitu aika operaattorisiirtoon. Kuitenkin kuun lopussa laskutettiin taas kuukausimaksu ja käytön mukaan mennyt osuus.

Kyselin tätä asiakaspalvelusta ja sieltä vastasivat, että ottavat kuukausimaksun etukäteen. Elokuun lopussa meni taas elokuun maksu normaalisti (vai onko se siis syyskuun kuukausimaksu ja elokuun aikana mennyt käyttömaksu :confused:)

Noin se menee. Kk-maksut etukäteen ja käytön mukaan menevät maksut sitten kuukauden lopussa seuraavan kuukauden kk-maksun kanssa.
 
Ei taida saada mobiilivarmennetta vielä tähän Moi-simmiin? Tuo olisi kohdallani deal breaker. Toivottavasti pian onnistuu!
 
Onko kokemusta tuleeko Elisalta vielä Huoleton 4G 14,90 eur/kk/24kk tarjousta kun on siirtymässä Moihin?
 
Viime viikolla ainakin mulle tarjosivat. Vaatimuksena on, että itse kerrot siirtyväsi Moi:lle.
 
Onko kokemusta tuleeko Elisalta vielä Huoleton 4G 14,90 eur/kk/24kk tarjousta kun on siirtymässä Moihin?


Huoleton 4G 50M 17.90e/kk viime tammikuussa kun dnalle olin siirtymässä, onneksi en siirtynyt täyttä paskaa päästä siittä eroon.
 
Viimekuulta käyttö 3,7 Gt mutta laskulle lisätty silti datapaketti 1 gigaa, 1,5 €. No katotaan hyvittävätkö.
 
Jostain syystä pyöristävät ylöspäin ton datan kulutuksen laskuun. Vaikka olisi käyttänyt 50 megatavua dataa kuukaudessa, laskussa lukee silti 1 gigatavu.
 
Tänään laskutettiin kolmesta liittymästä 64min puhetta ja 6 tekstiviestiä.

Moin hallintapaneelin mukaan käyttöä oli samalta ajanjaksolta kuitenkin yhteensä 171min puhetta ja 6 tekstiviestiä.

Joku tossa nyt kusee, mutta olkoot ja katotaan korjaavatko jossain vaiheessa saldot kohdilleen.
 
itellä lähes aina puheluissa kuuluu selkeä suhina taustalla, kuin ula puhelimessa konsonaan. entisellä liittymällä koskaan ollut.
 
vainiin, että omaa suhinaa/kohinaa soittaisivat nauhalta taustalla
 
Soittelin tänään elisalle ja kysyin onko heillä antaa mitään uutta alennusta perheemme neljästä 4G huoleton liittymästä. Ehdottivat uudeksi hinnaksi 24,90€ per liittymä (nyt 26,90).
Kiitin ja sanoin vaihtavani liittymät muualle. Elisan liittymä ollut itsellä jo vuodesta 2002, ehkä onkin jo aika vaihtaa vähän halvempaan.
 
kyllä se elisa ne hinnan tiputtaa 14,90 + vapaa kuukaus niin ja netti liittymä 10.60 i:greedy: siirrät ensin liittymät netissä moille niin 3-4 päivän (siis 1-3 päivää aikaisemmin kuin siirtyminen on mahdollista) päivän päästä ottavat elisalta yhteyttä tekstiviestillä että soita ilmais numeroon tai annat tekstarilla soitto luvan :pniin pääset tinkaamaan. rahatkin pitäis palautua moi:lta saas nähdä

Mikä vauhti elisalta tuin 10.60. Tuntuu melkein ilmaiselle että saisi alkaa itekki vaihtamaan liittymiä....
 
Tekis mieli vaihtaa DNAlta Moille kun muutamat eurot tulisi säästettyä, mutta sen verran tuntuu olevan kummallisia tapauksia laskutuksen suhteen, että säästäisinköhän silti hermoja noilla muutamilla euroilla per kuukausi :confused2:
 
Kymppi kuussa on kyllä vähän. Tosin elisalta sai 4g simin ilmaiseksi kun on kiinteä laajakaista.
 
Itselläkin tuo moi periaatteessa kiinnostaisi, mutta nuo laskutuksen mystisyydet ja muu tässä ketjussa ollut saa minut jotenkin vielä tässä vaiheessa jättämään ottamatta. Tosin siinämielessä hyvä että kilpailu alalla lisääntyy.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Itselläkin tuo moi periaatteessa kiinnostaisi, mutta nuo laskutuksen mystisyydet ja muu tässä ketjussa ollut saa minut jotenkin vielä tässä vaiheessa jättämään ottamatta. Tosin siinämielessä hyvä että kilpailu alalla lisääntyy.
Täällä laskutus on toiminut kyllä ihan kuten pitääkin. Jostain syystä myös datan määrä on 8GB/kk, kun mielestäni se pitäisi olla 4GB/kk. Noh, en valita, vaikka ei ole tainnut kertaakaan käyttö olla edes lähelle neljää gigaakaan. Ja edelleen niin periaatteen mies, että jos pitää kilpailijalle vaihtaa edullisemman Elisa-liittymän toivossa, niin pitäköön tunkkinsa. :)
 
Jostain syystä pyöristävät ylöspäin ton datan kulutuksen laskuun. Vaikka olisi käyttänyt 50 megatavua dataa kuukaudessa, laskussa lukee silti 1 gigatavu.

Näinhän se menee. Laskuttavat vain alkavat gigat ja minuutit. Siis puheluissa on sama laskutusmalli. Vaikka puhuisit vain viisi sekuntia kuukauden aikana, niin hinta kuukausilaskulla on minuutista. Yksinkertaistaa laskemista ja laskun tarkistamista, kun käytetään vain kokonaislukuja.
 
Moin kuuluvuudesta kysymys: matkustan paljon junalla Tampereen ja Seinäjoen välillä, ja Elisan netti kuten myös Soneran pätkii pahan kerran heti, kun ollaan vähänkin matkan päässä Tampereesta tai Seinäjoesta. Onko kenelläkään kokemusta Moin netin kattavuudesta tuolla Tampereen ja Seinäjoen välimaastossa?
Toinen, mitä huomasin tässä moi-ketjua lukiessani on se, että monet mainitsevat DNA:n verkon kattavuuden Moista puhuessaan. Toimiiko Moi DNA:n verkossa, vai mistä mahtaa johtua?

Muokkaus: siis kysymykseni koski tietenkin netin kattavuutta, ei "kuuluvuutta"... :)
 
Moi toimii DNA:n virtuaaliverkossa, joten eiköhän sillä ole sama verkon kuuluvuuskin.

Pojan puhelimen SIM-kortti lopetti mystisesti toimimasta. Kokeiltiin kolmella eri puhelimella ja kaikissa sama ongelma.

Chattailin eilen tuen kanssa mistä voisi johtua ja lupasivat lähettää uuden SIM-kortin veloituksetta, vaikka normaalisti se maksaisi 5€ :tup:
 
Moi toimii DNA:n virtuaaliverkossa, joten eiköhän sillä ole sama verkon kuuluvuuskin.

Pojan puhelimen SIM-kortti lopetti mystisesti toimimasta. Kokeiltiin kolmella eri puhelimella ja kaikissa sama ongelma.

Chattailin eilen tuen kanssa mistä voisi johtua ja lupasivat lähettää uuden SIM-kortin veloituksetta, vaikka normaalisti se maksaisi 5€ :tup:
Kiitos! DNA:n verkko siis sama kuin Moin. Vielä olisi huippua, jos jollakulla ois omaa kokemusta siitä miten DNA/Moi oikeasti toimii tuossa Seinäjoen-Tampereen välisessä maastossa. Olisi tyhmää vaihtaa Soneralta nyk. Telialta Moille, jos käytännössä vaihtaa vain ojasta allikkoon...
 
Tekis mieli vaihtaa DNAlta Moille kun muutamat eurot tulisi säästettyä, mutta sen verran tuntuu olevan kummallisia tapauksia laskutuksen suhteen, että säästäisinköhän silti hermoja noilla muutamilla euroilla per kuukausi :confused2:
Täällä on ollut reilut 6kk muksuilla ja vaimon puhelimessa Moi Mobiili, eikä ole mitään valittamista. Laskutus toimii simppelisti kuten pitääkin ja kaikki olennainen näkyy sieltä niiden omasta yksinkertaisesta webbiliittymästä, josta voi myös naksutella ominaisuuksia päälle/pois halutulla tavalla.

Ainoa pieni miinus tulee siitä, että aina ei oikein tiedä onko joku ominaisuus päällä vai pois, kun logiikka painikkeiden toiminnalle (tai oikeastaan niiden kuvausteksteille) on minun mielestä vähän hassu.

Moi Mobiili käyttää DNA:n verkkoa, joten nämä kommentit "lisääntyneestä suhinasta" jne. kannattaa ottaa vahvan suolan kanssa. Myöskään laskutuksen kanssa ei ole ollut mitään epäselvyyksiä, mutta se ei tietenkään takaa etteikö muilla voisi sellaisia olla.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Tilasin viikko sitten Moin liittymän numeronsiirrolla. He antavat automaattisesti 25% alennuksen kk-maksusta, koska siirtymäajaksi kerrotaan 8 vrk. Vkonloput eivät kuitenkaan kuulu tuohon aikaan, joten todellinen odotusaika on vähintään 10 vrk, ja jos tilaat perjantaina, on odotusaika 12 vrk. Eli vähintään kolmasosa kuukaudesta on siirtymäaikaa. Tuon automaattisen alennuksen soisi siis olevan 33% numeronsiiirtoasiakkaille. Itselläni numeronsiirto keskeytyi, koska määräaikainen sopimukseni oli vielä viimeisiä päiviä voimassa numeronsiirron aikana. Mielestäni täppäsin kohdan, jossa sallitaan numeronsiirto vaikka määräaikaisuus on vielä voimassa. Nyt odottelen sitten seuraavankin viikon nronsiirtoa ja sitten aspan mukaan "tarkastellaan kuka virheen teki, että olenko oikeutettu laskuhyvitykseen pidemmältä odotusajalta". Ensimmäisen kuukauden veloitus siis tapahtuu jo tilauksen yhteydessä, kun annat maksukorttitietosi. Jos veloitus aktivoituisi vasta kun sim-kortti on otettu käyttöön, niin mitään alkualennuksia tai numeronsiirtoajoista johtuvia, asiakaskokemuksen kannalta ikäviä säätämisiä (esim. hyvitysten perään kyselyitä) ei tapahtuisi.

Aspan chatti on nopeasti tavoitettavissa, mutta tämä asiakaspalvelija vain lopetti yhtäkkiä kommunikoinnin kun oltiin saatu numeronsiirto uudelleen aktivoitua ja yritin selvittää oikeuttani olla maksamatta kahdelle firmalle samanaikaisesti yhdestä puhelinnumerosta. Tällä hetkellä maksan siis liittymästäni sekä DNA:lle että Moille. Toivottavasti nämä alkukankeudet jäävät ainoiksi ikävyyksiksi tässä asiakkuudessa.
 
Kesällä muutin muksujen liittymät DNA:lta Moille. Samalla siirsin myös oman ja puolison liittymän Saunalahdelta Moille, kun eivät kymmenenkään asiakasvuoden jälkeen lähtenyt tosissaan mukaan tarjouskilpailuun. Muutamassa päivässä siirtymän jälkeen tuli soitto Elisalta ja meille aikuisille tarjottiin nuo huolettomat liittymät 14.90/kk 24kk voimassa ilman omaa sitoutumispakkoa. Aikuisten simmit jäi siis aktivoimatta. Lasten simmit aktivoitiin kuitenkin Moille ja ne ovat pelanneet moitteetta.
Kaikki laskurit tosin näyttää aina nollaa, mutta väliäkö tuolla. 6€/kk/lapsi tulee laskua kuten oli tavoitekin. Heinäkuun lomamatkoilla paukkui kyllä puhelinten laskurien mukaan lapsilla datarajat reippaasti yli, kun takapenkillä istuttiin pitkiä ajomatkoja youtubea tuijotellen. Moin laskurit näytti silti koko ajan puhdasta nollaa, joten 6 euron laskuilla selvittiin. Ei ole niin väliä, vaikkeivat tuota ominaisuutta korjaisikaan :geek:
 
Kesällä muutin muksujen liittymät DNA:lta Moille. Samalla siirsin myös oman ja puolison liittymän Saunalahdelta Moille, kun eivät kymmenenkään asiakasvuoden jälkeen lähtenyt tosissaan mukaan tarjouskilpailuun. Muutamassa päivässä siirtymän jälkeen tuli soitto Elisalta ja meille aikuisille tarjottiin nuo huolettomat liittymät 14.90/kk 24kk voimassa ilman omaa sitoutumispakkoa. Aikuisten simmit jäi siis aktivoimatta. Lasten simmit aktivoitiin kuitenkin Moille ja ne ovat pelanneet moitteetta.
Kaikki laskurit tosin näyttää aina nollaa, mutta väliäkö tuolla. 6€/kk/lapsi tulee laskua kuten oli tavoitekin. Heinäkuun lomamatkoilla paukkui kyllä puhelinten laskurien mukaan lapsilla datarajat reippaasti yli, kun takapenkillä istuttiin pitkiä ajomatkoja youtubea tuijotellen. Moin laskurit näytti silti koko ajan puhdasta nollaa, joten 6 euron laskuilla selvittiin. Ei ole niin väliä, vaikkeivat tuota ominaisuutta korjaisikaan :geek:
Aika jännä. Kyllä meillä kaikissa liittymissä laskurit rullaavat ihan normaalisti.
 
aika mielivaltaisesti saavat näemmä hintasaarnaajilta tarjoilla noita asiakkaan 'paluutarjouksia', itse sain huoleton 4G @17,90e/kk /12kk, kaverille antoivat reilu viikkoa myöhemmin 14,90e/kk /12kk. vanhemmillani on taas sama liittymä 24,90e/kk. pitääkin soittaa ja käskeä vaihtaman moi:lle hetkeksi...
Mulla oli kans joku 19,80/kk saunalahti 4G liityymä täpöttimessä ja menin kans tuonne paikalliseen elisa shopittiin kyselemään että nyt voisi heittää vielä edullisempaa tarjousta tai vaihtelen Moihin. Heitti sitten hetken kakistelun jälkeen tuon 17,90/kk/12kk tarjouksen ja otin sen kun muuten olen kohtuu tyytyväinen ollut. Koitin kyllä tuolla Moi-kortilla höylätä hintaa vielä alemmaksi mutta ei saanut ainakaan siitä liikkeestä.
 
Ehkä suurin syy siihen että olen edelleen Moin asiakas on se, että muiden operaattorien hinnat tuntuvat olevan aina se 19,90/24,90/29,90 (toki kiinteä 25% alennus, LOL!) paitsi jos olet sattunut sopivana päivänä kysymään joltain ständillä seisovalta hepulta alempaa hintaa. Ehkä saat liittymän myös halvemmalla jos olet siirtymässä pois jne. Ei kiinnosta tuollainen pelleily. Teen hintavertailun listan mukaan, en citymarketin käytävällä hihasta nykimällä.

Tähän vielä sen verran, että Moin kanssa alku ei todellakaan ollut ruusuinen ja edelleen laskutus tuntuu olevan kiltisti sanottuna sekaisin kuin jokisen eväät. Silti Moi on ylivoimaisesti halvin ja kun data-asetukset sai kuntoon, kulkee data nyt myös ulkomailla.
 
Ei ainakaan itellä valittamista, yks simmi käytössä luuris. 4gigaa riittää hienosti kun pääosin käyttö osuu kuitenkin paikkoihin missä on wifi saatavilla. viesteistä ja puheluista tulee max pari euroa päälle. Laskutkin osuneet ihan kohilleen.
 
Ei ainakaan itellä valittamista, yks simmi käytössä luuris. 4gigaa riittää hienosti kun pääosin käyttö osuu kuitenkin paikkoihin missä on wifi saatavilla. viesteistä ja puheluista tulee max pari euroa päälle. Laskutkin osuneet ihan kohilleen.
Tuosta tulikin mieleen, että Moi mobiili niputtaa kaikkien perheenjäsenten liittymien mobiilidatan kapasiteetin yhteen. Jos on siis kolme liittymää taloudessa, niin sillä 6€/kk/liittymä hinnoittelulla voi liikennöidä yhteensä 12GB edestä joka kuukausi. Se on 4GB toki edelleen per liittymä, olettaen että kaikki käyttävät saman verran, mutta todellisuudessa seassa on usein sellaisia käyttäjiä, jotka eivät tarvitse mobiilidataa kuin peruskäyttöön, jolloin muille liittymille jää enemmän rohmuttavaksi.
 
elisahan mainostaa telvisiossakin huoletonta 17.90e kk ilmansitoutumista. eiköse silloin ole paska tarjous vanhoille asiakkaille.
 
Tavallaan itseäkin kyllä ärsyttää, että kyselemällä saa lähes 10€/kk halvemman liittymän Elisalta(/Telialta), mutta pitää toisaalta ymmärtää, että kyseessä ovat (pörssi)yritykset. Niiden tarkoituksena on tahkoa rahaa. Suomessa kun lähes kaikilla on liittymä ja lähes kaikilla liittymässä jo määrältään merkittävä tai rajoittamaton datapaketti, niin aggressiivisella hintojenalennuksella ei markkinaosuutta saa paljoa kasvatettua ainakaan niin, että myös tuotot pysyisivät samana.

Ja ei, kyseessä ei ole kartelli. Kilpailua saadaan lisättyä esimerkiksi juuri Moin kaltaisten operaattoreiden kautta, kun mahdollisesti EU-kilpailusäännökset asettavat operaattoreille tiettyjä maksimitukkuhintoja, jolloin myös virtuaalioperaattorit voivat markkinoille tulla (tämä pohdinta siis tietämättä, minkälainen sopimus DNA ja Moi oikeasti on). Ainakin kiinteissä laajakaistoissa on tukkuhinnoille katot, jolloin myös kilpailevat operaattorit voivat tulla käyttämään samaa kuparia (nykyään voi jopa olla jo perushinnat eri nopeuksille, jonka niin verkon omistaman operaattorin ja kilpailevan operaattorin on maksettava).

Summarum: hintojen kilpailuttaminen myymälässä käymällä, nettiaspaa uhkamaalla tai liittymää vaihtamalla tuskin on katoamassa mihinkään. Voihan sitä mennä edelleen vanhalla Sonera Duo -liittymällä tai Elisa T1.

https://elisa.fi/attachment/content/EL_matkapuhelinliittymien_hinnasto_12_16.pdf
https://www.telia.fi/dam/jcr:615e33...lia_hinnasto_myynnista_poistuneet_0617_fi.pdf
 
Voihan sitä mennä edelleen vanhalla Sonera Duo -liittymällä tai Elisa T1.

Noin 1-2 vuotta sitten Sonera ainakin pakkopäivitti yhden tuttavani vanhan liittymän uuteen. Ilmoitti siitä vain kirjeitse, jossa luki että uuden liittymän hinta on euron kalliimpi kuussa. En tiedä olisiko vanhan sitten saanut takaisin soittamalla sinne.

En tiedä onko miten yleistä sitten. Ilmeisesti MegaDesire 3G -liittymää on ainakin joillain vielä käytössä?
 
Esimerkiksi minulla on vielä tuo MegaDesire 3G-liittymä käytössä (alle 5e/kk rajoittamaton 21Mbit/s 3G-liittymä + 3000 min/kk Elisan verkkoon puheluita). Ollut sama liittymä käytössä kesäkuusta 2010 eli yli 7 vuotta.
 
Mulla oli Saunalahden 4G-liittymä vielä pidempään samalla puhelinnumerolla, mutta vihdoinkin uskalsin päästää siitä irti ja ottaa Moin simmin pääasialliseen käyttöö (oli ennen varasimminä).
 
Tavallaan itseäkin kyllä ärsyttää, että kyselemällä saa lähes 10€/kk halvemman liittymän Elisalta(/Telialta), mutta pitää toisaalta ymmärtää, että kyseessä ovat (pörssi)yritykset. Niiden tarkoituksena on tahkoa rahaa. Suomessa kun lähes kaikilla on liittymä ja lähes kaikilla liittymässä jo määrältään merkittävä tai rajoittamaton datapaketti, niin aggressiivisella hintojenalennuksella ei markkinaosuutta saa paljoa kasvatettua ainakaan niin, että myös tuotot pysyisivät samana.

Ja ei, kyseessä ei ole kartelli. Kilpailua saadaan lisättyä esimerkiksi juuri Moin kaltaisten operaattoreiden kautta, kun mahdollisesti EU-kilpailusäännökset asettavat operaattoreille tiettyjä maksimitukkuhintoja, jolloin myös virtuaalioperaattorit voivat markkinoille tulla (tämä pohdinta siis tietämättä, minkälainen sopimus DNA ja Moi oikeasti on). Ainakin kiinteissä laajakaistoissa on tukkuhinnoille katot, jolloin myös kilpailevat operaattorit voivat tulla käyttämään samaa kuparia (nykyään voi jopa olla jo perushinnat eri nopeuksille, jonka niin verkon omistaman operaattorin ja kilpailevan operaattorin on maksettava).

Summarum: hintojen kilpailuttaminen myymälässä käymällä, nettiaspaa uhkamaalla tai liittymää vaihtamalla tuskin on katoamassa mihinkään. Voihan sitä mennä edelleen vanhalla Sonera Duo -liittymällä tai Elisa T1.

https://elisa.fi/attachment/content/EL_matkapuhelinliittymien_hinnasto_12_16.pdf
https://www.telia.fi/dam/jcr:615e33...lia_hinnasto_myynnista_poistuneet_0617_fi.pdf

Osuit homman ytimeen.
Noi rescuetarjoukset eivät ole kenellekkään toimijalle kannattavia, niillä pidetään vain asiakassuhteista kiinni. Ns. Damagecontrollia.

Suomalainen kuluttaja on vain tottunut liian edullisiin liittymien hintoihin ja nyt hinnat ovat kaikilla toimijoilla pikkuhiljaa nousemassa.

Ihmiset voisivat miettiä myös sitä puolta, että jos operaattoreille ei jää rahaa liittymistä, niin millä rahalla sitä verkkoa sitten rakennetaan?
 
Osuit homman ytimeen.
Noi rescuetarjoukset eivät ole kenellekkään toimijalle kannattavia, niillä pidetään vain asiakassuhteista kiinni. Ns. Damagecontrollia.

Suomalainen kuluttaja on vain tottunut liian edullisiin liittymien hintoihin ja nyt hinnat ovat kaikilla toimijoilla pikkuhiljaa nousemassa.

Ihmiset voisivat miettiä myös sitä puolta, että jos operaattoreille ei jää rahaa liittymistä, niin millä rahalla sitä verkkoa sitten rakennetaan?

Kyllähän nää isot operaattorit on tässä vuosien mittaan isolla rahalla verkkojaan päivittänyt, jonka ansiosta esim 4G kuuluvuus kattaa jo lähes koko suomen. Sitten niitä mobiilinettejä myydään "väkisin" kaikille. Samaan aikaan kuihdutetaan kiinteät internetyhteydet pois, keräämällä kuparit pois ja jätetään valokuidut vetämättä. En halua olla rahoittamassa tälläisen yrityksen toimintaa, niin siksi MOI-mobiili.
 
Kyllähän nää isot operaattorit on tässä vuosien mittaan isolla rahalla verkkojaan päivittänyt, jonka ansiosta esim 4G kuuluvuus kattaa jo lähes koko suomen. Sitten niitä mobiilinettejä myydään "väkisin" kaikille. Samaan aikaan kuihdutetaan kiinteät internetyhteydet pois, keräämällä kuparit pois ja jätetään valokuidut vetämättä. En halua olla rahoittamassa tälläisen yrityksen toimintaa, niin siksi MOI-mobiili.

Itseasiassa mm. Elisa ja Telia ovat päivittäneet monia ADSL-yhteyksiä VDSL-yhteyksiin.

Valokuitu vedetään jos se on kannattavaa, ei yritykset ole mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä.
Moi-mobiili on varmasti pienelle netin käyttäjälle ok, mutta esim. jos nettiä käytetään enemmän tulevat ihan perinteiset operaattorit edullisemmaksi.

Kilpailu on aina hyvästä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 332
Viestejä
4 509 782
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom