Moi Mobiili

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 012
Mukava uudistus tuo 1Gt roaming data mikä kuuluu hintaan :) Muutenkin olen tyytyväinen tähän ollut. Kun laitoin numeron siirtoon Saunalahdelta, niin yrittivät vielä saada jäämään 15€/kk rajattomasti kaikkea tarjouksella. Enpä ottanut vittuillessanikaan vaikka hyvä tarjous olikin, jos olisivat tätä tarjonneet suoraan jo kun olin asiakas niin olisin varmasti tarttunut.

Mutta enpä usko että Moilla saan muutenkaan 15 euroon asti ikinä laskua menemään. Suurin datan käyttö mitä ikinä olen puhelimella saanut, on ollut 7Gt/kk, mikä moilla olisi vasta 10,5 € + muutamat puhelut ja viestit eli selvästi alle 15€. Normaalisti data pyörinyt 1-3Gt välissä vaikka sitä ei mitenkään säästele (paitsi toki WLAN mikä kotona aina käytössä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 127
Moi ei toiminut Virossa ollenkaan. Ei data, ei tekstarit, eikä puhelut. Data roaming oli päällä, tiedonsiirto sallittuna ja useampia asetuksia kokeiltu. Vika on todennäköisesti puhelimen asetuksissa, joten voisiko joku tarkistaa omasta puhelimestaan toimivaksi todetut APN-asetukset roamingiin?

Ainoa ohje Moin verkkosivuilla on: "datan yhteyspiste (APN) on data.moimobile.fi"

Chatti asiakaspalvelun kanssa reissun jälkeen ohjeisti seuraavat asetukset:
- SMTP server=smtp.dnainternet.fi, smtp port=25, URL=http://mmsc.dna.fi, Gateway= 10-1-1-2, APN=mms, Port=8080, GPRS APN= data.moimobile.fi

Koska aspa ei ollut auki kokeilin alla olevia asetuksia. Miten nuo chatissä saadut ohjeet sijoitetaan tähän?
Name: Moi
APN: data.moimobile.fi
Proxy: ei asetettu
Port: ei asetettu
Username: ei asetettu
Password: ei asetettu
Server: ei asetettu
MMSC: ei asetettu
MMS proxy: ei asetettu
MMS port: ei asetettu
MCC: 244
MNC: 12
Authentication type: ei asetettu
APN type: ei asetettu
APN protocol: IPv4
APN roaming protocol:IPv4
Bearer: määrittelemätön
MVNO: ei asetettu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
38
Vaihdoin itse Moihin tammikuussa ja olin erittäin tyytyväinen toimintaan ja laskujen loppusummiin. Itselläni oli kaksi liittymää Moilta ja se olikin juuri vaihdon syykin. 8Gt datapooli on riittänyt omaan käyttööni mainiosti ja data on liikkunut vikkelään joka paikassa. Kesälomakaudella dataa kuitenkin kuluu reilusti enemmän joten jo tilausvaiheessa varmistin että voin kytkeä rajattoman datan vain kuukaudeksi päälle (12€/kk). Toukokuussa tuli sitten tarvetta suuremmalle datankäytölle ja aktivoin rajattoman datan 20.5 (laskutuskauteni alkaa 16.), varmistin vielä ennen kytkentää chatin kautta että palvelua voi käyttää vain yhden laskutuskauden ajan, vastaus oli että kyllä näin on. Aktivoinnin jälkeen välittömästi sain 10€:n laskun ajalta 20.5-15.6. Palasin lomalta kesäkuun alussa ja koitin hallintapaneelin kautta käydä kytkemässä palvelun pois päältä mutta sepäs ei onnistunutkaan. Kysyin asiasta jälleen kerran chatin kautta ja vastaus oli että palvelu kytkeytyy pois päältä automaattisesti laskutuskauden vaihtuessa. Noh annoin asian olla ja 15. päivä tuli sitten lasku jossa minua oltiinkin laskutettu myös kuluvan laskutusskauden osalta rajattomasta datasta. Reklamoin tästä välittömästi samana päivänä ja vastauksen sain tänään (26.6.). Vastaus oli että näin Moi toimii, eli vajaan kuukauden rajaton data tulikin maksamaan minulle 22€ ja samalla toiselle laitteelleni on käytössä vain 4Gt dataa. Olisin mieluummin maksanut tuon 12€ osasta laskutuskautta kuten asian ymmärsin olevankin.
Summanahan tuo ei työssäkäyvää kaada mutta tunnen tulleeni aika rankasti huijatuksi ja harjaanjohdetuksi tässä asiassa. Ehkä minulta jäi jokin pieni präntti lukematta tms. mutta kun asiasta kysyin useampaan kertaan ja joka kerta sain vastauksen että onnistuu käyttää rajatonta dataa kuukausi kerrallaan niin tottakai näin oletan asian olevan.
Kirjoitin Moille vielä oman näkemykseni asiasta tänään mutta hetken asiaa tuumailtuani päätin vaihtaa operaattoria odottamatta heidän vastaustaan. Tämän vuoksi kirjoitin viestinikin jo nyt koska omalta osaltani ja mielestäni asia on loppuunkäsitelty. Sen verta pahamaku kokonaisuutena asian hoidosta jäi että maksan mieluusti jatkossa noin kaksinkertaisen summan kuukausittain mutta toivottavasti ei tule tälläisiä harmituksia.

Myös Visa laskutus on tässä mielessä huono koska laskusta ei voi reklamoida etukäteen lainkaan vaan rahat ovat jo menneet ennen kuin epäkohtiin voi puuttua.

Muutoin tosiaan olin erittäin tyytyväinen liittymien toimintaan. Itselläni laskujen loppusummat kahdesta liittymästä olivat n. 13-15€/kk joka oli ihan mahtavaa kun aiemmin maksoin yhdestä liittymästä n. 20€/kk.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
914
Nyt ei ihan kyllä avautunut, millä periaatteella Moi laskuttaa jos kesken (esim tuo sinun 5pv kauden alusta) laittaa rajoittamattoman datan päälle?
Ite olin kyllä tietoinen tuosta että sen liittymä 4gt poolista lähtee pois, enkä koe asiaa reiluksi, mutta tuo sinun tapaus jäi nyt kyllä hämäräksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Mukava uudistus tuo 1Gt roaming data mikä kuuluu hintaan :) Muutenkin olen tyytyväinen tähän ollut. Kun laitoin numeron siirtoon Saunalahdelta, niin yrittivät vielä saada jäämään 15€/kk rajattomasti kaikkea tarjouksella. Enpä ottanut vittuillessanikaan vaikka hyvä tarjous olikin, jos olisivat tätä tarjonneet suoraan jo kun olin asiakas niin olisin varmasti tarttunut.
Milläköhän logiikalla ne tarjoaa tuota?

Itse vaihdoin juuri teliaan ja heti alkoi tulla tekstaria, että voidaanko soittaa sulla ja jos voi niin mihin aikaan. No tänään puhelu tuli ja paras tarjous oli 21€/kk

Saunalahden/Elisan asiakas (ja vieläpä tällä rajattomalla liittymällä olen ollut kuitenkin vähintään 10 vuotta (tyhmyyttäni).

Vai onkohan niillä joku algoritmi joka arpoo noi tarjoukset, jota annetaan niille jotka vaihtaa pois ja kun minä olen tyhmyyttäni jossain vaiheessa maksanut jopa pelkkää vanhaa listahintaa 35€/kk niin algoritmi laski ettei minulle voi tarjota liian hyvää tarjousta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
224
Virossa ei toimi Elisan verkossa data ollenkaan, Tele2 3G verkossa toimii.
En tiedä mistä johtuu.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
38
Nyt ei ihan kyllä avautunut, millä periaatteella Moi laskuttaa jos kesken (esim tuo sinun 5pv kauden alusta) laittaa rajoittamattoman datan päälle?
Ite olin kyllä tietoinen tuosta että sen liittymä 4gt poolista lähtee pois, enkä koe asiaa reiluksi, mutta tuo sinun tapaus jäi nyt kyllä hämäräksi.
Joo tuo Moin peruste jäi kirjoittamatta viestistäni kun sen nyt uudelleen luin. Eli he perustelivat tämän kuukauden laskua sillä että he laskuttavat aina yhden täyden laskutuskauden rajattomissa palveluissa. Mutta miten ihmeessä tuon voi aktivoida kun kesken kauden? Eli lisälasku on lähes aina varma ja silloin halvasta tuleekin jo melko hintava. Itselläkin oli tiedossa kyllä etukäteen että rajattomalla datalla oleva simmi ei kerrytä muiden datapoolia. Tuo on ihan ok lomalla koska silloin ovat molemmat laitteet mukana ja rajattomalla voi jakaa netin toiseen laitteeseen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
Hyvin palvellut Moi saa nyt ainakin hetkeksi jäädä kun Elisa heitti tarjouksena huoleton 4G:n 14,90€/kk seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Tuntuu että kilpailu on Moin myötä koventunut ja tullut hinnat vähän alaspäin. Vuosi sitten kyselin tarjouksia niin ei ollut moisesta hinnasta puhettakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Hyvin palvellut Moi saa nyt ainakin hetkeksi jäädä kun Elisa heitti tarjouksena huoleton 4G:n 14,90€/kk seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Tuntuu että kilpailu on Moin myötä koventunut ja tullut hinnat vähän alaspäin. Vuosi sitten kyselin tarjouksia niin ei ollut moisesta hinnasta puhettakaan.
Tarjosivat minulle osoitteellisena mainontana muuten samaa, mutta YHDEN vuoden ajaksi tuolla hintaa. En ole heiltä osoitteellista mainontaa tilannut, enkä moiseen ole antanut lupaa millekään muullekaan firmalle. Osoitelähteeksi mainitaan Fonecta Oy:n tilaajatietokanta ja Elisa Oyj:n väliaikainen kampanjarekisteri. Arvoitus on, miten moisiin rekistereihin olen joutunut.

En näe syytä, miksi vaihtaisin n. 6-7 euroa kuukaudessa maksavan MOI-liittymäni 14,90€/kk maksavaan liittymään, johon joutuu maksamaan lisäksi euron lisää suojelurahaa, jotta eivät spämmää mainoksilla. Ja vuoden päästä hinta nousisi vielä tuostakin.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
563
Vaihdoin itsekin Elisalta Moi:hin kun pakettiliittymän osalta puheluiden ja viestien käyttö jäi niin pieneksi. Elisan liittymällä vaivasi myös välillä verkosta tippuminen, jota en nyt parin päivän aikana ole Dna:n verkossa huomannut, mutta aika näyttää tapahtuuko sitä tässäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
Itse vaihdoin Moilta Elisalle kun tarjosivat tuota huoleton 4G liittymää 14,90€ / 24kk. Moi:n laskut olleet noin 20€ rajattoman datan kanssa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Miettinyt tässä Elisalta vaihtoa Moihin. Ärsyttävää kun kaikki operaattorit tyrkkyttävät noita puhe ja txt paketteja vaikka harvemmin tulee ainakaan mitään tekstiviestejö lähetettyä. Eli lähinnä satunnaisia soittoja ja reippaasti datankäyttöä on oma käyttö. Ymmärsinkö tuolta Moin sivulta, että olisi 16e/kk rajattomalla datalla mikäli ei soita yhtään puhelua? Tietenin tuo eu datakin olisi ihan kätevä tuossa liittymässä.

Te jotka asutte pk-seudulla ja omistatte kyseisen liittymän niin miten kuuluvuuden kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
114
Ymmärsinkö tuolta Moin sivulta, että olisi 16e/kk rajattomalla datalla mikäli ei soita yhtään puhelua? Tietenin tuo eu datakin olisi ihan kätevä tuossa liittymässä.

Te jotka asutte pk-seudulla ja omistatte kyseisen liittymän niin miten kuuluvuuden kanssa?
6€/simkortti + 12€ rajaton data = 18€/kk.
Jotenkin tuntuu että huonommin toimisi kuin elisan liittymä. Siis Helsingissä. Voi johtua myöskin Baader-Meingof ilmiöstä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
6€/simkortti + 12€ rajaton data = 18€/kk.
Jotenkin tuntuu että huonommin toimisi kuin elisan liittymä. Siis Helsingissä. Voi johtua myöskin Baader-Meingof ilmiöstä.
Joo tietenkin 18e, näppäilyvirhe.. juuri tuo mietityttääkin että kannattaako Elisalta vaihtaa. Säästäishän siinä jokusen pennin kun tuo elisan eu paketti on 30e
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Kannattaa Oma Elisasta tarkistaa oma datan (ja muukin) käyttö ja vertailla sitten. Sen näkee sieltä vuoden ajalta. Itse huomasin turhaksi maksaa rajattomasta datasta kun kymmenenä kuukautena datankäyttö jäi alle 4-5Gt/kk ja kahtena käväisi ~7Gt/kk. Sen verran muutin tottumuksiani että laitoin backupit menemään ja päivitykset asentumaan vain wlanissa varmuuden vuoksi. Kuuden euron simmi riittää siis itselleni mainiosti ja säästöä lisämaksuineenkin tulee huomattavasti vanhaan 30€/kk liittymään verrattuna. Kuuluvuus/datanopeus on myös parempi tässä Vantaa-Hki-alueella missä enimmän osan aikaa pyörin. Tuo kuuluvuus tosin varmasti vaihtelee alueittain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
114
datankäyttöhän pitää olla yli 12gigaa/kk, jotta hyödyt rajattomasta. 4GB kuuluu kortin hintaan + 8GB*1,5€(=12€) =12GB
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 318
Tässä tuli käytyä Porin Jazzeilla ja taas perinteisesti keskellä jazz katua oli DNA myyjä.
Halusi jutella liittymistä. Sanoinkin että kaikki liittymät olen perheessä siirtänyt MOI:lle.
Heti tietenkin että kyllä he saavat tehtyä paremmat tarjouksen.
Kerroin että meillä on kuusi liittymää (simmiä) ja kaikkien yhteinen puhelin lasku on 50-58€/kk.
Heti tietenkin että ei varmaan nopea ole.
Siihen tietenkin vastasin että kyllä se on maksimi mitä verkkonne tarjoaa eli 4G 150Mbps.
Siinä kohtaa tuli DNA myyjällä hiljaista.
Se myynti puhe loppu sitten siihen.
Itseäni asia vaan niin hymyilytti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Heitin verkot vesille ja otin äsken Moi:n siinä toiveessa, että Elisa soittaa ja tarjoaa minulle tuota 15e:n liittymää. Kaksi simmiä laitoin sisään joista toinen sinne varmaankin jää kun käyttö on niin vähäistä.

Sitten tuli sähköposteja useampi joista yhdessä vähän särähti sanamuoto "Kröhöm. Sopimus alkaa tästä päivämäärästä ja se on voimassa niin kauan kuin itse haluat.". Varmistin asian ja todellakin, sopimus on voimassa per-heti ja -25% alennus tilatessa kompensoi sen, että liittymää joutuu odottelemaan 7pv. Ok..

Tästä sitten tuli mieleen heti se, että mitäpä jos haluan perua tämän koko homman ja kysyin, että onhan 14pv palautusoikeus. Onhan se, mutta vain jos et ole aktivoinut simmiä. "No mitvit??". Löytyyhän se ehdoista, mutta kuten asiakaspalvelijalle totesin, että sittehän tuolla ei ole palautusoikeutta käytännössä lainkaan. 7pv menee, saat simmin käyttöösi (14pv palautusoikeus alkaa??)->otat käyttöön->maksat koko kuukauden! Palautusoikeus on siis ainoastaan silloin kun et aktivoi simmiä. No miten voit testata esim. kuuluvuuden alueella jossa eniten vietät aikaasi, jotta voit tehdä lopullisen päätöksen pidätkö liittymän? No et yhtään mitenkään, maksat koko kuukauden, eli se siitä palautusoikeudesta. Tämä on aito ongelma, ei keksitty juttu - liittymän pitää toimia kotona ja mökillä vähintään yhtä hyvin kuin nykyinen Elisa.

Vastaavaa rahastusta yritti DNA joskus, kun tilasin kanavapaketin. Peruutusoikeus oli, mutta meinasivat, että pitäisi koko kuukausi maksaa. No eihän se lopulta mennyt niin. Samaa yrittivät joskus kun päätin katkaista kanavapaketin: "jos olisit peruuttanut toissa päivänä, niin ei tarvisi maksaa SEURAAVAA kuukautta". No, sitten kaivettiin tilausaikaisia sopimusehtoja ja siellä ei sellaista mainintaa ollut, niin laskutus katkesi heti -kanavat kyllä näkyi vielä monta viikkoa. :) Nyttemmin sopimusehdoissa taitaa olla jotain tuohon liittyvää kyllä..

Saa nyt nähdä soitteleeko Elisalta vai ei. Vähän jäi kuitenkin paskan maku tuosta Moi:sta jo ennen kuin oli varttia ehtinyt asiakkuutta kulua..

- M

edit: Peruuttamisoikeus liittymien etämyynnissä

Aika tuore ratkaisu ja käytännössä siis aktivoidun liittymänkin saa palauttaa ja maksun tulee olla 10pv käytöstä kolmasosa kuukausi maksusta. Eli pari päivää käyttöä ja maksu on 2/30 kuukausimaksusta. :)
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Viimeisin Moi-lasku kolmesta sim-kortista 23,73€ + lisälasku "pääkännykässä" olevasta Saunalahden prepaid rajoitukseton 4G-liittymästä 29,90€.

Melkein voisin luopua kokonaan tuosta Saunalahden prepaidista jos olisin varma, että 12Gt yhteinen data riittäisi (lapsilla 2 Moi-liittymää ja katsovat paljon YouTubea yms. kännyköillään).

Itse ainakin testailen liittymiä aina prepaidilla ennen kuin teen päätökset pysyvästä liittymästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
114
Viimeisin Moi-lasku kolmesta sim-kortista 23,73€ + lisälasku "pääkännykässä" olevasta Saunalahden prepaid rajoitukseton 4G-liittymästä 29,90€.

Melkein voisin luopua kokonaan tuosta Saunalahden prepaidista jos olisin varma, että 12Gt yhteinen data riittäisi (lapsilla 2 Moi-liittymää ja katsovat paljon YouTubea yms. kännyköillään).

Itse ainakin testailen liittymiä aina prepaidilla ennen kuin teen päätökset pysyvästä liittymästä.
Miksi et ottaisi yhteen korttiin 12€rajoittamatonta dataa? Ja 2 korttiin sitten vain se 6€paketti
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Miksi et ottaisi yhteen korttiin 12€rajoittamatonta dataa? Ja 2 korttiin sitten vain se 6€paketti
Mahdollisesti otankin. Tuon Saunalahden prepaid on ollut vaan niin kauan (vuosia) käytössä ja olen laiskuuttani pitänyt sitä sillä verukkeella, ettei tarvitsi ilmoitella kaikille tutuille uutta numeroa.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Ostin uuden puhelimen ja Elisa laittoi perästä sähköpostia, että kannattaa päivittää liittymä.
Noh, päivitin sitten Moihin. :cigar2: Saa nähdä mitä viestiä tulee heiltä seuraavaksi.

Aika paljon tulee roikuttua Wifissä ja oma 3G datankäyttö ollut ~200Mt kuukaudessa, joten ihan turhaa maksaa 15€ (Elisa Tarkka 3G 21Mbit/s) rajattomasta 3G datasta. DNA tukiasematkin oli kartan perusteella lähempänä kämppää, joten tämäkin hyvä puoli.

Onko kenelläkään kokemusta simien lisäämisestä jälkeenpäin? Kaikilla korteilla on ilmeisesti sama laskutusjakso, eli jos tilaat toisen kortin niin sinulla on 4Gt lisää dataa heti käytössä kyseisellä kaudella?

Tietty ei kannata pelkän datan vuoksi tilata, koska tuo ylimenevä data näyttäisi olevan samanhintaista. Lyövät simin kanssa jotain toimitusmaksuja kuitenkin päälle.
Ainakin näin "paperilla" tämä Moi kuulostaa hyvältä. :tup:
 

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Moitetta Moinsta hieman.

Itselläni on tuo numeroni ollut käytössä vuodesta 1998. Kun ulkomaille muutin niin otin sen halvimman minkä sain ja se oli Moi. Sain näin pidettyä numeron hallussani.
Noh, valitettavasti tämä nyt ei mennytkään ihan niin hienosti kuin odotin eli
1. Moissa ei maksuun käy vain tiliin liitetty maksukortti, laskuja ei siis saa
2. Itselläni kaikki luotto-/maksukortit on nyt ulkomaailaisia ja nämä taas ei Moille käy.
3. Nordean tili on olemassa suomessa mutta koska minulla ei ole mitään pysyviä siteitä tuonne niin siellä ei ole liikkuvaa rahaakaan.

4.Nyt siis pitää siirtää jemmaan tuonne rahaa ja maksaa valuuttavaihtokuluja että saa numeron pidettyä hallussa (perinteisellä tilisiirrolla laskuja maksaesssa ei menisi mitään omalta paikalliselta pankilta)
5. Moin asiakaspalvelu ei tajua että ihmiset saattaa asua muuallakin ja jo pelkkä osoitteen muutos oli helkkarin haastava homma kun osoite ei olekaan Suomi.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Moitetta Moinsta hieman.

Itselläni on tuo numeroni ollut käytössä vuodesta 1998. Kun ulkomaille muutin niin otin sen halvimman minkä sain ja se oli Moi. Sain näin pidettyä numeron hallussani.
Noh, valitettavasti tämä nyt ei mennytkään ihan niin hienosti kuin odotin eli
1. Moissa ei maksuun käy vain tiliin liitetty maksukortti, laskuja ei siis saa
2. Itselläni kaikki luotto-/maksukortit on nyt ulkomaailaisia ja nämä taas ei Moille käy.
3. Nordean tili on olemassa suomessa mutta koska minulla ei ole mitään pysyviä siteitä tuonne niin siellä ei ole liikkuvaa rahaakaan.

4.Nyt siis pitää siirtää jemmaan tuonne rahaa ja maksaa valuuttavaihtokuluja että saa numeron pidettyä hallussa (perinteisellä tilisiirrolla laskuja maksaesssa ei menisi mitään omalta paikalliselta pankilta)
5. Moin asiakaspalvelu ei tajua että ihmiset saattaa asua muuallakin ja jo pelkkä osoitteen muutos oli helkkarin haastava homma kun osoite ei olekaan Suomi.
Miks et käytä vaikka jotain prepaid korttia moin maksamiseen? esim. aktia wallet

VINK: Kaikista paras ratkaisu sulle olisi Saunalahti-latausliittymä, kk maksu 0€ mutta pitää ladata aloitus saldoa väh. 5€ tämä voimassa 2 vuotta jolloi pitää lisää uudelleen 5€
 
Viimeksi muokattu:

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Miks et käytä vaikka jotain prepaid korttia moin maksamiseen? esim. aktia wallet
Saako ostettua netistä? Pitää googlata*. Tosin, vähän pelkään että tuossa käy samalla tapaa eli tulee "virheellinen luottokortti" / vast. virheilmoitus.

*Sen verran jo googlasin että "Nettimaksukortin hinta on aina 1,00€ / kk, vaikka luot useita kortteja. Kortti on käyttövalmis heti kun olet sen luonut". Eihän tuo nyt paha ole mutta turha kulu. Lisäksi en tiedä miten ecardin osalta suhtaudutaan kun en tosiaan ole suomessa kirjoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Saako ostettua netistä? Pitää googlata. Tosin, vähän pelkään että tuossa käy samalla tapaa eli tulee "virheellinen luottokortti" / vast. virheilmoitus.
Editoin vielä omaa viestiä eli tuo latausliittymä on varmasti helpoin.
 

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Editoin vielä omaa viestiä eli tuo latausliittymä on varmasti helpoin.
Menee pahasti offtopic (pahoittelut kaikille) mutta onko tuossa latausliittymässä mahdollisuus pitää vanha numero? (pointti siis että en ole luopumassa 98 saadusta numerosta). Tällä hetkellä tosin latausliittymät/muutokset jne. on vähän mahdottomuus kun en tiedä milloin seuraava reissu suomeen. Pitänee siis "kärsiä" Moin kanssa ja siirrellä Nordean nollatilille jemmaan euroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Menee pahasti offtopic (pahoittelut kaikille) mutta onko tuossa latausliittymässä mahdollisuus pitää vanha numero? (pointti siis että en ole luopumassa 98 saadusta numerosta). Tällä hetkellä tosin latausliittymät/muutokset jne. on vähän mahdottomuus kun en tiedä milloin seuraava reissu suomeen. Pitänee siis "kärsiä" Moin kanssa ja siirrellä Nordean nollatilille jemmaan euroja.
Saunalahden latausliittymässä säilyy numero, kun sen ottaa numeronsiirtona toiselta operaattorilta. Elisan asiakas ei voi siirtää tavallista liittymätyyppiä latausliittymäksi säilyttäen samaa numeroa, mutta muistaakseni toisinpäin se onnistuu. Eli jos muutat Suomeen pysyvästi ja haluaa ns. normaalin liittymän niin sen pystyy upgreidaamaan tai taas numsia toiselle operaattorille.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
886
Saako moi 4g liittymään julkisen IP:n? Niinkun dna:lla saa käyttämällä julkinen.dna.fi apn.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 318
Saako moi 4g liittymään julkisen IP:n? Niinkun dna:lla saa käyttämällä julkinen.dna.fi apn.
Tuo julkinen.dna.fi toimii myös MOI simmillä. Tai ainakin toimi vielä jokunen kuukaus sitten. En ole nyt lähiaikoina testannut.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
sauniksen liittymä vaihtuu moihin, seurannu datan käyttöä sitä menekkuin 2-6gb kk vaikka sähköposti synkit ja netin yli kaikki puhelutkin hoitaa. parikymppiä maksellu rajattomalla datalla kuukaudessa, ei tarvinnu kahtakertaa miettiä 6e simmiin vaihtoa. ei edes viittiny vastata sauniksen tarjous yritys pyyntöihin. ei kumminkaan viiti mitään euron halvempaa liittymää ottaa 2vuoden määräaikaisella sopimuksella, eipähän ole naimisissa operaattorin kanssa.

Ja näytti myös kätevälle liittymän säädöt, jos tarvihtee välillä rajattomia puheluita tai dataa, ni hoituu näpäkästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Heitin verkot vesille ja otin äsken Moi:n siinä toiveessa, että Elisa soittaa ja tarjoaa minulle tuota 15e:n liittymää. Kaksi simmiä laitoin sisään joista toinen sinne varmaankin jää kun käyttö on niin vähäistä.....cut
sauniksen liittymä vaihtuu moihin, seurannu datan käyttöä sitä menekkuin 2-6gb kk vaikka sähköposti synkit ja netin yli kaikki puhelutkin hoitaa. parikymppiä maksellu rajattomalla datalla kuukaudessa, ei tarvinnu kahtakertaa miettiä 6e simmiin vaihtoa. ei edes viittiny vastata sauniksen tarjous yritys pyyntöihin. ei kumminkaan viiti mitään euron halvempaa liittymää ottaa 2vuoden määräaikaisella sopimuksella, eipähän ole naimisissa operaattorin kanssa.

Ja näytti myös kätevälle liittymän säädöt, jos tarvihtee välillä rajattomia puheluita tai dataa, ni hoituu näpäkästi.
Sain 15e/kk/2v tarjouksen, eli suunnitelmani toimi. Varmistin samalla tuon määräaikaisuden, niin kyseessä ei ole asiakasta sitova määräaikaisuun, vaan operaattoria.

Atomin kannattaa myös varmistaa tuo kesken laskutuskauden liittymän muuttaminen, kun pahimmillaan maksat kahdesta kuukaudesta rajattomia puheluita vaikka tarkoitus oli ottaa vain kuukaudeksi.

- M
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Sain 15e/kk/2v tarjouksen, eli suunnitelmani toimi. Varmistin samalla tuon määräaikaisuden, niin kyseessä ei ole asiakasta sitova määräaikaisuun, vaan operaattoria.

Atomin kannattaa myös varmistaa tuo kesken laskutuskauden liittymän muuttaminen, kun pahimmillaan maksat kahdesta kuukaudesta rajattomia puheluita vaikka tarkoitus oli ottaa vain kuukaudeksi.

- M
Vituttaa ja harmittaa, kun ei tiedä millä generaattorilla ne noita saatanan tarjouksiaan arpoo.

No eipähän tartte Elisan suuntaan enää koskaan katella, kun eivät vuosikausien asiakkuuden jälkeen minua pitää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Kuukausi Moilaisuutta takana ja olen ihan tyytyväinen. Nopeus parempi ja laskua tuli yhteensä ~7,5€. Jännä veto Elisalta jos eivät kaikille lähtijöille tarjoakaan noita etupaketteja. Itselleni tuli viestejä ja puheluja Elisalta melkein häirinnän rajamailla, joten varmaan olisivat jotain halunneet tarjota mutta olin jo päätökseni tehnyt. Mobiililaajakaistat piti vielä jättää sinne, koska tarvitsen niihin julkisen ip-osoitteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 127
Saunalahden 15€/kk 1v. tarjous tuli, mutta eipä se kiinnosta kun nyt laskut ovat pienempiä.

Moin kanssa on ollut takkuamista ulkomailla, kun näppärästi olivat estäneet kaiken ulkomaan liikenteen ja vasta asiakastuen tekemä asetuksen resetointi auttoi. Data tökki sen jälkeekin, mutta siinä osasyyllinen saattoi olla EU-data, jonka vapautuminen tukki turistipaikkojen verkkoja. Yhteenvetona sanoisin, että nyt kaikki toimii, mutta ei kannata laskea Moin varaan kommunikointia, jos lähtee ensimmäisen kerran ulkomaille viikonloppuna. Apua ei saa kuin arkena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
187
En tiedä onko siinä lapussa tarkoituksella 12kk vaiko onko se oikeasti painovirhe. Soittamalla sinne saa 24kk ilman kyselyitä ja sanovat, että lapussa on virhe. Mutta eipä tuo vaihtaminen kannata jos Moi on edullisempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Saunalahden 15€/kk 1v. tarjous tuli, mutta eipä se kiinnosta kun nyt laskut ovat pienempiä.

Moin kanssa on ollut takkuamista ulkomailla, kun näppärästi olivat estäneet kaiken ulkomaan liikenteen ja vasta asiakastuen tekemä asetuksen resetointi auttoi. Data tökki sen jälkeekin, mutta siinä osasyyllinen saattoi olla EU-data, jonka vapautuminen tukki turistipaikkojen verkkoja. Yhteenvetona sanoisin, että nyt kaikki toimii, mutta ei kannata laskea Moin varaan kommunikointia, jos lähtee ensimmäisen kerran ulkomaille viikonloppuna. Apua ei saa kuin arkena.
Itsellä oli ainakin apn-osoite väärä oletuksena, se piti käsin laittaa oikeaksi ( = data.moimobile.fi ). Data toimii siis kotimaassa väärälläkin mutta laitoin tuon oikean paikalleen, jotta toimisi myös ulkomailla sitten kun sinne menee.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
914
Sanokaas mistä johtuu että mms-viestit ei tule perille. Tulee vain lataa painike ja siitä ku painaa niin jonkin ajan kuluttua tulee ilmoitus, että epäonnistui. Asetukset katsottu, enkä keksi vikaa. Moilta ei tullu palvelu asetukset viestiä vaan piti ite säätää.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Miten muilla, onko joutunut aina laittamaan data-asetukset manuaalisesti?
Näin asetat laitteeseesi oikeat internet-asetukset

En itse ainakaan saanut yhtään mitään tekstiviestejä, vaikka niin heidän nettisivuilla näin luki. Näkyipä se data kyllä toimivan ainakin näin kotimaassa, vaikka asetuksena oli jokin DNA:n APN.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ei ilmeisesti minullekaan ole tullut, koska asetuksissa oli dna:n asetukset oletuksena.

Määrittelin varmuuden vuoksi käsin Moimobilen APN:n asetukset.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Ulkomailla vissii vaan toimii tuolla moin omalla apnllä? itelläkin puhelin on valkannu DNA normi astukset
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 012
Kyllä, Suomessa toimii automaattiasetuksilla (DNA:n "internet"), mutta jos haluat ulkomailla käyttää niin vaihdettava data.moimobile.fi. Eli sama naputella se jo samantien Suomessakin. Mikään puhelin ei sitä automaattisesti saa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Surinalta sai simppeli-liittymän (5gt/kk 4G-netti) 4,95€/kk hintaan, kun oli Moille siirtymässä. Tuo simppeli ollut aiemmin käytössä kympin kuussa hintaan. Plus sitten hioivat vitosen kiinteän nettiliittymän kuukausimaksusta myös pois keskittämisetuna tjsp.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
281
Itse sain Telialta 14,90e/kk Telia M liittymän (600min, 600kpl viestejä, 10gt/kk EU/ETA-alueella); tämä myös sen jälkeen, kun kerroin harkitsevani vaihtamista Moi mobiiliin.

Itselleni hyvä paketti, joskin Moin 6e/4gt riittäisi useimmiten; ehkä vuoden ajanjaksolla tarvitsisin keskimäärin yhden 1gt lisää joten Moin kustannukset olisivat 7,5e/kk. Puheluita tullut soiteltua 200min ~ 300min kuukaudessa, joten itselleni Moi tulisi kalliimmaksi (ja ei, en tykkää WhatsApp-puheluista).
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
563
Toimiikos muilla MunMoi kunnolla? itsellä näyttää jatkuvasti soitettujen puheluiden ja tekstiviestien kohdalla 0. Mobiilidatan kulutus näyttäisi pitävän paikkansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
204
Toimiikos muilla MunMoi kunnolla? itsellä näyttää jatkuvasti soitettujen puheluiden ja tekstiviestien kohdalla 0. Mobiilidatan kulutus näyttäisi pitävän paikkansa.
Itsellä huomenna alkaa uus kausi eli toinen jopa ja tämän kuun soitot myös nollassa vaikka useampi minuutti pitäisi olla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Sama homma. Pelkästä datasta näkyy tietoa ja kaikki muut mittarit nollissa (3 kpl simmejä).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 615
Viestejä
4 186 096
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom