Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Olen tekijä.

Protonmail, koska en halua roskapostia omaan sähköpostilaatikkoon ja pastebin, koska tietosuojaseloste on pakollinen Google Playkaupassa ja minulla ei ole omia verkkosivuja.
Tuli nyt itsekkin ostettua sovellus, vaikka en nykyisin S-ryhmän kaupoissa käy kuin satunnaisesti.

Sovelluksessa näkyy nyt bonuskortin numero, mutta näkyy myös "Cannot prioritize over default app. Enable "Use default expect when another payment app is open".

Eli toimiikohan tämä nyt kuitenkin? Oneplus Nord 2 puhelimessa, kun ei ole asetuksissa vaihtoehtoa "use default expect...."
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Meinasit että sillä sun bonuskortin numerolla on jollekin muulle joku suurikin funktio
Heh heh. Kuten jo todettiin, kaikessa mikä liittyy rahaan, luotto/pankkikortteihin ja maksuliikenteeseen yleisesti, on syytä olla normaaliakin tarkempi.

En tiedä tai tunne tekijää ja nuo mainitut tunnusmerkit antavat sovelluksesta epämääräisen kuvan. Ketjussa en ole tekijän kommentteja entuudestaan lukenut.

Olen tekijä.

Protonmail, koska en halua roskapostia omaan sähköpostilaatikkoon ja pastebin, koska tietosuojaseloste on pakollinen Google Playkaupassa ja minulla ei ole omia verkkosivuja.
OK, hyvä tietää. Kannattaa ehkä tehdä noille mainituille asioille jotain, jos haluat sovelluksesta uskottavamman ja ammattimaisemman. Gmail-osoitekin on uskottavampi kuin hämärämiesten suosima Protonmail ja tietosuojaselosteelle löytyy varmasti parempi paikka ilmaiseksikin kuin Pastebin, vaikka Github tms.

Ehdottomasti maksan sovelluksesta euron tai vaikka viisi, jos sen avulla pääsee eroon S-kortista ja saa bonukset talteen luurilla kätevästi ja luotettavasti. Taidan tässä vaiheessa kuitenkin vielä seurata muiden kokemuksia.

Tsemppiä kehitystyöhön!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Tuli nyt itsekkin ostettua sovellus, vaikka en nykyisin S-ryhmän kaupoissa käy kuin satunnaisesti.

Sovelluksessa näkyy nyt bonuskortin numero, mutta näkyy myös "Cannot prioritize over default app. Enable "Use default expect when another payment app is open".

Eli toimiikohan tämä nyt kuitenkin? Oneplus Nord 2 puhelimessa, kun ei ole asetuksissa vaihtoehtoa "use default expect...."
käy nfc asetuksissa vaihtamassa se lähimaksu tilaan (käytä oletusta "paitsi jos jokin toinen maksusovellus on auki")
tuolloin oletuksena toimiva maksusovellus hoitaa itse maksamisen, mutta kun avaat ensin tuon Mobilebonuksen ruudulle ja viet sen maksupäätteelle.
tuolloin S-Ryhmän kassa lukee tuon sovelluksen kautta nfc ylitse bonukset ja tuo sovellus sulkeutuu. tuon jälkeen oletus maksusovellus hoitaa itse maksamisen.

näin toimimalla tuo on ollut 100% varmatoiminen sitten ensimmäisen betan.
toki jopa 50% toimintavarmuus olisi huima loikka eteenpäin Mobilepayn Bluetooth pelleilystä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Eli toimiikohan tämä nyt kuitenkin? Oneplus Nord 2 puhelimessa, kun ei ole asetuksissa vaihtoehtoa "use default expect...."
Ai hitto, mulla on itsellänikin Nord 2 ja tuo vaatii vähän kikkailua. Ei tarvitse kuitenkaan roottia.

Tässä ohjeet tuon asetuksen laittamiseksi käsin (asetus selviää myös bootin ja järjestelmäpäivityksen yli)

 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Gmail-osoitekin on uskottavampi kuin hämärämiesten suosima Protonmail ja tietosuojaselosteelle löytyy varmasti parempi paikka ilmaiseksikin kuin Pastebin, vaikka Github tms.
Jos haluaa yhtään uskottavuutta/luotettavuutta niin paljon mielummin keskustelen Protonmailin kuin Gmailin kanssa. Protonmailia käyttää aika moni sellainen joka ei halua dataminingiä sähköposteistaan, esim. moni journalisti.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Heh joo. Asioihin kannattaa myös perehtyä ennenkuin kiristää pipoa liian tiukalle.
Ymmärrän hänen huolensa.

Jos luit sen selosteen, niin anonyymi toimija voi tietoja kerätä varsin laajasti ja säilyttää " Asiakkaita koskevia tietoja säilytetään ja käsitellään pääsääntöisesti koko asiakassuhteen keston ajan sekä viisi (5) vuotta asiakassuhteen päättymisestä."

"Voimme kerätä ja käyttää palveluiden käyttäjien käyttäytymistietoja Woforin verkkopalveluissa ja mobiilisovelluksissa."


Käytetään
"Henkilötietoja voidaan käsitellä seuraavia tarkoituksia varten: asiakassuhteen hoitaminen ja kehittäminen, palvelun toteuttaminen, asiakastapahtumien varmentaminen, asiakaspalvelun ja liiketoiminnan kehittäminen, markkinointi, mainonnan kohdentaminen yhtiömme omissa ja muiden tahojen verkkopalveluissa, analysointi ja tilastointi, mielipide- ja markkinatutkimukset sekä muut vastaavat käyttötarkoitukset. "

Ohjelma lukee S-bonus, debit/credit kortin tietoja, ohjelmaa käytetään ostotapahtumien yhteydessä.

Sijaintikin mainittu.

Anonyymi, koska ei mitään mainintaa kuka reksiteriä pitää.


Niin en ihmettele että valistunut pontettiaalinen asiakas on varautunut.

Voisin kuvitella että vain harva lukija tuntee nimimerkin takana olevan henkilön. Tietenkin jos tunnet nimerkin takan olevat ja ylläpidon jäsenenä takaat niin luo se uskottavuutta että selosteen mukaan toimitaan, joka jo antaa isot lailliset mahkut.


Pisteet siitä että nyt jaossa oleva ohjelman versio (itse ohjelma) ei halua ylimääräisiä lupia.


Jos asiaa miettii harrastaja kehittäjän kannalta, joka tuntee omat motiivinasa, niin kuka nyt nykypäivänä haluaa nimeäänsä huudattaa pitkin nettiä, eli ymmärettävää että halutaan olla hämärässä, ja toki ihan kehittäjän etujen kannalta järkevää varata oikeudet kerätä, käyttää ja säilyttää jne teitoa varsin vapaasti ja laajasti, siinä se busines on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
101
Lisäksi minulla olisi heille ratkaisu myös siihen, että koko sovellusta ei edes tarvitsisi avata bonuksien lukemista varten, mutta ei viitsitä edes vastata. Pitäkööt tunkkinsa.
Melko offtopic, pahoittelut siitä ja tyhmästä kysymyksestä.

Siitä on aikaa kun olen Android-kehityksessä ollut mukana, mutta: ilmeisesti maksupääte ei sitten lähetä mitään sellaista, jota Mobiilibonus-appi voisi kuunnella ja herättää itsensä bonuksen kirjaamista varten?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Siitä on aikaa kun olen Android-kehityksessä ollut mukana, mutta: ilmeisesti maksupääte ei sitten lähetä mitään sellaista, jota Mobiilibonus-appi voisi kuunnella ja herättää itsensä bonuksen kirjaamista varten?
Kyllä tämä on ihan mahdollista toteuttaa ja tätä käyttää mm Keskon plusskortti sovellus.

Maksupääte kuitenkin kertoo että täällä kysytään nyt plussaa/bonusta ja sitten erikseen vielä "nyt olisi maksua odottamassa".
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
käy nfc asetuksissa vaihtamassa se lähimaksu tilaan (käytä oletusta "paitsi jos jokin toinen maksusovellus on auki")
Kuten kirjoitin, niin Nord 2:ssa ei ole tuota asetusta.

Ai hitto, mulla on itsellänikin Nord 2 ja tuo vaatii vähän kikkailua. Ei tarvitse kuitenkaan roottia.

Tässä ohjeet tuon asetuksen laittamiseksi käsin (asetus selviää myös bootin ja järjestelmäpäivityksen yli)

Kiitos. Ainakin virheteksti hävisi sovelluksesta.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
173
Ehdottomasti maksan sovelluksesta euron tai vaikka viisi, jos sen avulla pääsee eroon S-kortista ja saa bonukset talteen luurilla kätevästi ja luotettavasti. Taidan tässä vaiheessa kuitenkin vielä seurata muiden kokemuksia.
@valexi tarjosi betaversiota kokeiluun n. pari kuukautta sitten, kun mm. minä valittelin tässä ketjussa ettei puhelimella saa S-bonuksia talteen ilman toimimatonta Mobilepay:ta. Olen nyt käyttänyt betoja ja Play-kaupan lopullista versiota S-kaupoissa ainakin 20 kertaa, ja bonukset on aina tulleet onnistuneesti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
@valexi tarjosi betaversiota kokeiluun n. pari kuukautta sitten, kun mm. minä valittelin tässä ketjussa ettei puhelimella saa S-bonuksia talteen ilman toimimatonta Mobilepay:ta. Olen nyt käyttänyt betoja ja Play-kaupan lopullista versiota S-kaupoissa ainakin 20 kertaa, ja bonukset on aina tulleet onnistuneesti.
Jees, tiesin kyllä että joku tällainen sovellus on olemassa, mutta en tiennyt että siitä on käyty täällä keskustelua ja että kehittäjäkin on mukana täällä. Aika aktiivisesti olen kuitenkin ketjua seurannut, mutta jotenkin tämä on jäänyt silti pimentoon.

Se tuon toiminnassa on ikävää, kun sovellus pitää avata ensin manuaalisesti. Se taas on ilmeisesti tällä hetkellä kiinni sieltä päätteen puolelta, mutta silti. Vaikka kortista pääseekin tuolla eroon, niin tämä välivaihe on kuitenkin lähes sama kuin jos pitäisi kaivaa kortti lompakosta. Ei ihan, mutta melkein.

Miten tuo muuten menee silloin jos Mobiilibonus-sovellus on auki taustalla ja yrittää maksaa jonkun muun kaupan päätteellä? Eli riittääkö sovelluksen taustalla käynnissä oleminen siihen, että luuri tarjoaa automaattisesti nfc:llä bonuskorttia päätteelle, eikä tavallinen Gpay-maksu mene siten läpi ennen kuin sovelluksen sulkee?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Jees, tiesin kyllä että joku tällainen sovellus on olemassa, mutta en tiennyt että siitä on käyty täällä keskustelua ja että kehittäjäkin on mukana täällä. Aika aktiivisesti olen kuitenkin ketjua seurannut, mutta jotenkin tämä on jäänyt silti pimentoon.

Se tuon toiminnassa on ikävää, kun sovellus pitää avata ensin manuaalisesti. Se taas on ilmeisesti tällä hetkellä kiinni sieltä päätteen puolelta, mutta silti. Vaikka kortista pääseekin tuolla eroon, niin tämä välivaihe on kuitenkin lähes sama kuin jos pitäisi kaivaa kortti lompakosta. Ei ihan, mutta melkein.

Miten tuo muuten menee silloin jos Mobiilibonus-sovellus on auki taustalla ja yrittää maksaa jonkun muun kaupan päätteellä? Eli riittääkö sovelluksen taustalla käynnissä oleminen siihen, että luuri tarjoaa automaattisesti nfc:llä bonuskorttia päätteelle, eikä tavallinen Gpay-maksu mene siten läpi ennen kuin sovelluksen sulkee?
siis silloin kun mobiilibonus ei ole auki, niin käytetään puhelimen oletus sovellusta.
vain kun mobiilibonus on näytöllä auki, tarjoaa se päätteelle bonusta.

itsellä kännykkä tulee paljon nopeammin etutaskusta käteen, kuin mitä lompakko reisitaskusta. tuohon päälle vielä se että pitää kaivaa s-kortti ja nordean kortti erikseen lompakosta esiin.
siihen päälle vielä näyttää molempia erikseen päätteelle, ja vaikka jättäisi pois tuon nordean ja keräisi kortilla pelkät bonukset ja maksaisi puhelimella/kellolla.
niin ainakin itsellä tuokin veisi moninkertaisesti enemmän aikaa, kuin Mobiilibonus/google pay combo puhelimessa.

itsellä nuo useammin avattavat sovellukset on kotinäytöllä kansiossa, josta sen mobiilibonuksen saa esiin puolessa sekunnissa.
tuohon päälle se että sen jälkeen Google Pay tulee esiin automaattisesti, niin ei lompakon kaivuu taskusta paljoa kiinnosta.

toki jos kortit löytyy esiin reisitaskua helpommasta piilosta, niin silloin toki tämä ei välttämättä ole se the sovellus kaikille.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
siis silloin kun mobiilibonus ei ole auki, niin käytetään puhelimen oletus sovellusta.
vain kun mobiilibonus on näytöllä auki, tarjoaa se päätteelle bonusta.
Toki näin, mutta meinasin tilannetta, jossa sovellus on auki, mutta ei kuitenkaan valittuna juuri sillä hetkellä. En ole koskaan oikein saanut selvyyttä, että miten Android erottelee sovellusten toiminnan missäkin tilanteessa.

Jos se ei tee tuossa tilanteessa mitään, niin se on ok.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Toki näin, mutta meinasin tilannetta, jossa sovellus on auki, mutta ei kuitenkaan valittuna juuri sillä hetkellä. En ole koskaan oikein saanut selvyyttä, että miten Android erottelee sovellusten toiminnan missäkin tilanteessa.

Jos se ei tee tuossa tilanteessa mitään, niin se on ok.
se oletusmaksusovelluksen ylitys tapahtuu vain kun sovellus on auki näytöllä, joten taustalla haamuileva mobiilibonus ei tee mitään.
eihän tuolloin edes se bonustelun jälkeinen, automaattisesti tapahtuva sovelluksen sulkeutuminen auttaisi lainkaan.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Jos ei ole varaa tukea toisen näkemää vaivaa puolikkaan kahvikupin verran, niin ei ole pakko ostaa, mutta voisit jättää nuo vihjailut sikseen, että sovelluksessa olisi jotain hämärää.
Kerta maksullisia sovelluksia arvostan suuresti, ne ovat harmillisen harvinaisia nykyään.
n euron korvaus on kohtuullinen ns harvoinkin tarvittavasta softasta.

mutta voisit jättää nuo vihjailut sikseen, että sovelluksessa olisi jotain hämärää.
Plussa siitä ettei kerjää ylimääräisiä oikeuksia.

Se rekisteriseloste oli mikä oli, ymmärrän kyllä että kannattaa varata kaikki mahdollinen mitä keksii, vaikka ei olisi tarkoitus käyttää ja ettei halua nyky nettiaikaan huudella nimeään asiakkaille, ymmärsin että kuitekin harraste projekti.

Kaikista parashan olisi, jos S-ryhmä kunnostautuisi ja ostaisi tuon pois ja tarjoaisi kaikille ilmaiseksi, mutta kun ei kelpaa. Tarjottu on.
Se tuskin oli yllätys, :-( nuo voi olla pitkän tien päässä, ja ihan mutuillen että tuossa isompi homma sen muun tekemisessä.

S-ryhmällä on ollut mobiilibonus, jonka ihan tietoisesti vaihtovat nyky systeemiin.


Henkisesti voi varautua siihen että joku taho voi tehdä ilmoitukset ohjelmasta, en tiedä voiko vaikuttaa tilityksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Piti tuossa maksaa lähi Citymarketissa Oneplus Nord CE 5G ja Pivolla pikakassalla (k-ryhmän plussakortti myös), niin ei pystynyt lukemaan k-plussan plussakorttia. Välähti aina valkoinen ruutu, takaisin lukemaan plussakorttia eli ns. looppitila. Myyjäkin ihmetteli ja maksoin lopulta normi Visa debit-kortilla ja maksu meni läpi. Tuo Oneplus ja Pivo-yhdistelmä toimii oikein hyvin, mitä olen parissa liikkeessä maksellut. S-marketin kuittiin tulee Visa Contactless, Verified by device. Joskus S-marketissa maksupääte sanoo, että lue ohjeet, niin pitää pin-koodi antaa Pivossa ja uudestaan maksaa, niin maksu menee läpi

Ja laitoin tuosta toimimattomuudesta menemään Citymarketille viestiä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Piti tuossa maksaa lähi Citymarketissa Oneplus Nord CE 5G ja Pivolla pikakassalla (k-ryhmän plussakortti myös), niin ei pystynyt lukemaan k-plussan plussakorttia. Välähti aina valkoinen ruutu, takaisin lukemaan plussakorttia eli ns. looppitila. Myyjäkin ihmetteli ja maksoin lopulta normi Visa debit-kortilla ja maksu meni läpi. Tuo Oneplus ja Pivo-yhdistelmä toimii oikein hyvin, mitä olen parissa liikkeessä maksellut. S-marketin kuittiin tulee Visa Contactless, Verified by device. Joskus S-marketissa maksupääte sanoo, että lue ohjeet, niin pitää pin-koodi antaa Pivossa ja uudestaan maksaa, niin maksu menee läpi

Ja laitoin tuosta toimimattomuudesta menemään Citymarketille viestiä.
Omien kokemusten mukaan tuollainen on Pivon kanssa ihan peruskauraa. Ei sitä ole täällä suotta moitittu.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Omien kokemusten mukaan tuollainen on Pivon kanssa ihan peruskauraa. Ei sitä ole täällä suotta moitittu.
Sama homma aikanaan Samsung Galaxy S5 neo + pivolla muutama vuosi sitten, ilmoitin samatyylisestä ongelmasta eri alueen citymarketille (pääkaupunkiseudulla). Olin samana päivänä käynyt ensin Subwayssä ja maksu mennyt Pivolla läpi. Mitä tuosta muutaman viikon jälkeen kyseisessä Citymarketissa S5 neolla ja Pivolla, niin maksu meni nätisti läpi Citymarketissa. En tiedä, mitä olivat tehneet maksupäätteille
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
91
Jees, tiesin kyllä että joku tällainen sovellus on olemassa, mutta en tiennyt että siitä on käyty täällä keskustelua ja että kehittäjäkin on mukana täällä. Aika aktiivisesti olen kuitenkin ketjua seurannut, mutta jotenkin tämä on jäänyt silti pimentoon.

Se tuon toiminnassa on ikävää, kun sovellus pitää avata ensin manuaalisesti. Se taas on ilmeisesti tällä hetkellä kiinni sieltä päätteen puolelta, mutta silti. Vaikka kortista pääseekin tuolla eroon, niin tämä välivaihe on kuitenkin lähes sama kuin jos pitäisi kaivaa kortti lompakosta. Ei ihan, mutta melkein.

Miten tuo muuten menee silloin jos Mobiilibonus-sovellus on auki taustalla ja yrittää maksaa jonkun muun kaupan päätteellä? Eli riittääkö sovelluksen taustalla käynnissä oleminen siihen, että luuri tarjoaa automaattisesti nfc:llä bonuskorttia päätteelle, eikä tavallinen Gpay-maksu mene siten läpi ennen kuin sovelluksen sulkee?
Minulla on Mobiiliboonus 2 nopeaa painausta powernapin taakse joten sovellus löytyy aina nopeasti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Minulla on Mobiiliboonus 2 nopeaa painausta powernapin taakse joten sovellus löytyy aina nopeasti.
Mitä tarkoittaa "2 nopeaa painausta powernapin taakse"?

Sovelluksen pikakuvake luurin pääsivulle on yleensä nopein tapa, mutta ensin pitää tosiaan avata lukitus (vaikka sormenjäljellä) ja sitten täpätä haluttu sovellus käyntiin. Ja koska nopeasti tarvittavia sovelluksia tuppaa olemaan useita, ne on selkeintä ollut ainakin omalla kohdalla laittaa kansioon, jonka avaamisesta tulee yksi täppäys lisää. Ei tuo mikään ongelma ole, mutta siitä huolimatta mikä tahansa tällainen on kuitenkin kömpelömpää kuin K-plussa mobiilin kanssa, joka ei tarvitse kuin luurin lukituksen avaamisen ja pääte rekisteröi automaattisesti ensin plussat ja ottaa sen jälkeen maksun Gpayn kautta.

Mutta tästä olikin jo puhetta, että S-ryhmä änkyröi vastaan, eikä vastaava ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista S-bonusten kanssa, joten sovellus on pakko käynnistää käsin.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Mutta tästä olikin jo puhetta, että S-ryhmä änkyröi vastaan, eikä vastaava ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista S-bonusten kanssa, joten sovellus on pakko käynnistää käsin.
Ei se S-ryhmän änkyröinnistä ole kiinni, tai ei ainakaan pitäisi olla. Google vaan ei oiken tarjoa kunnollisia tukidokumentteja näitä varten niin toteutus on hieman hankalampaa.

Mutta kyllä tuo pitäisi olla mahdollista saada toteutettua ihan ilman S-ryhmääkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kaikista parashan olisi, jos S-ryhmä kunnostautuisi ja ostaisi tuon pois ja tarjoaisi kaikille ilmaiseksi, mutta kun ei kelpaa. Tarjottu on.
Parasta olisi, jos S-ryhmä ottaisi pään pois peffasta ja lisäisi ominaisuuden suoraan S-mobiiliin. Ei ole kenenkään etu, että asiakkailla pitää olla monta sovellusta samaa asiaa varten. Kaikki eivät halua kärvistellä sen epävarman, kömpelön ja hitaan Mobilepay-virityksen kanssa.

Lisäksi minulla olisi heille ratkaisu myös siihen, että koko sovellusta ei edes tarvitsisi avata bonuksien lukemista varten, mutta ei viitsitä edes vastata. Pitäkööt tunkkinsa.
Kuten jo todettiin, mm. Keskon vastaavassa sovelluksessa tämä jo toimii. Osaatko sinä tai joku muu sanoa tarkemmin missä se pullonkaula on S-ryhmän tapauksessa, eli miksi vastaava ei onnistu heidän kohdallaan?
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
OnePlus 7t ja mobilepay toimii SRyhmän kassalla jos sitä takakantta pitää täydellisesti lukijaa vasten. Pari sekuntia liikkumatta ihan kuin se olisi liimattu siihen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
OnePlus 7t ja mobilepay toimii SRyhmän kassalla jos sitä takakantta pitää täydellisesti lukijaa vasten. Pari sekuntia liikkumatta ihan kuin se olisi liimattu siihen.
sama tuli huomattua Xperia 1 kanssa, jossa puhelin piti ottaa käteen ylösalaisin, eli usb-c portti ylöspäin lukijaa vasten.
tosin tuonkin huomasin about ehkä päivää tai kahta ennen mobiilibonuksen ensimmäistä betaa.
jos puhelinta piti kädessä normaalisti, niin maksutapahtumassa kesti mitä tahansa 10 sekunnista 10 minuuttiin.
mutta tuolla ylösalaisin kikalla päästiin kautta linjan johonkin 20 sekunnin pintaan ja 75% osumatarkkuuteen.

mutta ei se pärjää tuolle nfc pohjaiselle mobiilibonukselle, joka vie noin 5 sekuntia sisältäen näytönlukituksen avauksen, mobiilibonuksen avauksen ja bonusten keräyksen.
juu toki tuo olisi hienompi ilman että tarvitsisi erikseen tuota avata, mutta mobilepayn tasoon verrattuna tuosta narina on ihan joutavaa. etenkin jos sille ei muut kuin s-tyhmä voi tehdä mitään.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Mitä tarkoittaa "2 nopeaa painausta powernapin taakse"?
Varmaan meinasi sitä, että virtanappia painetaan kaksi kertaa nopeasti, jolloin käynnistyy haluttu sovellus. Yleensä tämän toiminnon takana on kamera, mutta joissain laitteissa sen voi varmaan määrittää itse mikä sovellus käynnistyy.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
194
Minä oon nyt muutamaan kertaan lähettänyt palautetta epäonnistuneista mobiilimaksuista S-Ryhmän kauppoihin. Olen siis yrittänyt maksaa Mobilepayllä ja toki kerätä bonukset siinä samassa. Puhelimena OnePlus 9. En ole saanut palautteisiin mitään vastinetta, vaikka sitä olen aina pyytänyt. Olenkin päättänyt, että tästä lähtien lähtee palaute aina S-ryhmälle, kun mobiilimaksaminen epäonnistuu. Suosittelen vastaavaa toimenpidettä kaikille. Jossain vaiheessa heidän täytyy tajuta, että kumppani on väärä ja softa täysi susi. Ja ehkä siinä vaiheessa lopulta tekevät asialle jotain.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Kuten jo todettiin, mm. Keskon vastaavassa sovelluksessa tämä jo toimii. Osaatko sinä tai joku muu sanoa tarkemmin missä se pullonkaula on S-ryhmän tapauksessa, eli miksi vastaava ei onnistu heidän kohdallaan?
Osaan. Olen tarjonnut apua heille. Katsotaan miten homma etenee siellä suunnalla. :tup:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Osaan. Olen tarjonnut apua heille. Katsotaan miten homma etenee siellä suunnalla. :tup:
Mutta siis voisitko kertoa, että onko se ongelma siellä heidän softansa päässä, vai missä? Ei muuten, mutta kun tuossa oli juuri muutamaa viestiä aiemmin arvailua, ettei se välttämättä olisi siitä kiinni.

Asensin ja testasin tänään itsekin tuota sun Mobiilibonusta ja näyttäisi ajavan asiansa, vaikka siinä tuo yksi lisävaihe onkin välissä. Mutta tällaisenaankin se on ihan ok. Kiitos siitä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Mutta siis voisitko kertoa, että onko se ongelma siellä heidän softansa päässä, vai missä?
Maksupäätteen softassa. S-ryhmän visassa on se bonuskortti samassa, jolloin se maksupääte maksua ottaessa näkee että bonuskortti on samassa kortissa, jolloin voidaan bonukset ottaa siitä.

Tuota softan toimintaa pitäisi hieman säätää, että se voitaisiin tehdä toisin. Mulla on Pythonilla väännetty maksupääte-emulaattori, joka osaa ottaa bonukset mobiilibonuksesta avaamatta sitä ja toimii myös fyysisellä kortilla yhtä lailla.

Tätä mielelläni s-ryhmälle esittelisin, jos heitä kiinnostaisi. Tosiaan sinne laitettu viestiä, katsotaan onko rohkeutta ottaa päätä pois pensaasta.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Maksupäätteen softassa. S-ryhmän visassa on se bonuskortti samassa, jolloin se maksupääte maksua ottaessa näkee että bonuskortti on samassa kortissa, jolloin voidaan bonukset ottaa siitä.
Ei se kyllä noin kuulu mennä, vaan kyllä se automaattisesti pyytää aina ensin bonusta. Ei tähän pitäisi vaikuttaa se onko sovellus auki vai ei.

Tämä siis oli kyseessä ässä/kesko. Sama se on näissä Apple Payhin liitetyissä kantiksissa (esim jenkkilässä)
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Ei se kyllä noin kuulu mennä, vaan kyllä se automaattisesti pyytää aina ensin bonusta. Ei tähän pitäisi vaikuttaa se onko sovellus auki vai ei
Heh. Kerro toki, kerran tiedät paremmin :geek:

Mutta näin se vaan menee. Muuten Mobiilibonus toimisi juuri kuin esitit. Siihen on jo sisäänrakennettu tuo toimintatapa.

Jos kerran itsekin olet louhinut maksupäätteen ja maksukortin/puhelimen välisen liikenteen, niin laita vaan näytille Wireshark capturet niin ihmetellään yhdessä miten se menee.

Itsehän tuon olen tehnyt, niin on joku käsitys.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Heh. Kerro toki, kerran tiedät paremmin :geek:

Mutta näin se vaan menee. Muuten Mobiilibonus toimisi juuri kuin esitit. Siihen on jo sisäänrakennettu tuo toimintatapa.

Jos kerran itsekin olet louhinut maksupäätteen ja maksukortin/puhelimen välisen liikenteen, niin laita vaan näytille Wireshark capturet niin ihmetellään yhdessä miten se menee.

Itsehän tuon olen tehnyt, niin on joku käsitys.
En ole louhinut mutta ollut monen maksupäätesoftan kansss tekemisissä, myös sellaisen jossa on tuki s-bonukselle. Ei tosin ollut ässän kauppoja.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Joka tapauksessa kaikki minun näkemäni kysyy vaan maksutapahtumaa johon vastataan kortin tiedoilla. Tietenkään GPayssä ei sitä bonustietoa ole, jolloin siihen asti ei mennä koskaan.

Maksutapahtumalla tarkoitan sitä alustusta johon GPay vastaa kortin ominaisuudet (samoin kuin fyysisetkin kortit). Eli siis ei pyydä bonusta, jos kortissa sitä ei ole.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Joka tapauksessa kaikki minun näkemäni kysyy vaan maksutapahtumaa johon vastataan kortin tiedoilla. Tietenkään GPayssä ei sitä bonustietoa ole, jolloin siihen asti ei mennä koskaan.

Maksutapahtumalla tarkoitan sitä alustusta johon GPay vastaa kortin ominaisuudet (samoin kuin fyysisetkin kortit). Eli siis ei pyydä bonusta, jos kortissa sitä ei ole.
Siis kyllä jokainen Keskon ja Ässän pömpeli ilmoittaa ensin "Lue bonus" tms ja kun bonus luettu niin siirtyy siihen "Lue kortti" tms tilaan. Nuo tekstit tietysti riippuu hieman kenen pääte on, S-bonus tuki kun löytyy muiltakin toimittajilta kuin Ässän/Keskon Verifone.


Ja jos tuossa vaiheessa isket siihen non Bonus kortin niin pääte siitä ilmoittaa ja ohittaa Bonus kyselyn.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
Siis kyllä jokainen Keskon ja Ässän pömpeli ilmoittaa ensin "Lue bonus" tms ja kun bonus luettu niin siirtyy siihen "Lue kortti" tms tilaan. Nuo tekstit tietysti riippuu hieman kenen pääte on, S-bonus tuki kun löytyy muiltakin toimittajilta kuin Ässän/Keskon Verifone.

Ja jos tuossa vaiheessa isket siihen non Bonus kortin niin pääte siitä ilmoittaa ja ohittaa Bonus kyselyn.
Kyse on tässä nyt oletettavasti sitä että pääte ei kysy NFC:llä bonuskorttia. Se puhelin kun ei osaa lukea mitä näytössä lukee, joten ei osaa tarjota bonuskorttia päätteelle vaan oletus Google Payta.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Siis kyllä jokainen Keskon ja Ässän pömpeli ilmoittaa ensin "Lue bonus" tms ja kun bonus luettu niin siirtyy siihen "Lue kortti" tms tilaan. Nuo tekstit tietysti riippuu hieman kenen pääte on, S-bonus tuki kun löytyy muiltakin toimittajilta kuin Ässän/Keskon Verifone.
Niin. Tässä on nyt ymmärrettävä mitä näytössä lukee ja mitä tapahtuu pellin alla.
Näyttö ohjaa vain asiakasta laittamaan sen bonuskortin ensin, jotta bonukset otetaan.
Kyse on tässä nyt oletettavasti sitä että pääte ei kysy NFC:llä bonuskorttia. Se puhelin kun ei osaa lukea mitä näytössä lukee, joten ei osaa tarjota bonuskorttia päätteelle vaan oletus Google Payta.
Juurikin näin.
 
Liittynyt
11.01.2022
Viestejä
9
Pivo herjannut elokuusta lähtien "There was an error installing contactless payment". Kerran kuukaudessa olen jaksanut asiakaspalvelusta kysellä onko asiassa edistytty. No nyt hommasin uuden puhelimen ja sama ongelma jatkuu silti. Muilla vastaavia ongelmia? Onnistuuko lähimaksu toista sovellusta käyttäen OP:n tililtä?
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Latailil tuon mobiilibonus softan ja sbonus lisääntyi ongelmitta. Mutta kplussa korttia ei saa lisättyä känny vaan vibraa kun vie kortin "lue uusi kortti" sivulla kortin kohdalle. Sbonus meni siis ongelmitta.

Mitähän nämä asetukset pitää olla että toimii oikein Google payn kanssa kassalla?

Edit: ilmeisesti raksi alimpaan ruutuun ja Google pay ylempänä valituksi.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
Latailil tuon mobiilibonus softan ja sbonus lisääntyi ongelmitta. Mutta kplussa korttia ei saa lisättyä känny vaan vibraa kun vie kortin "lue uusi kortti" sivulla kortin kohdalle. Sbonus meni siis ongelmitta.

Mitähän nämä asetukset pitää olla että toimii oikein Google payn kanssa kassalla?
Tuosta valikosta valitset oletusmaksutavaksi Google Payn ja sitten tuo Maksa avoimella sovelluksella päälle. Mobiilibonukseen listään vain S-bonus, plussaa varten lataat K-Plussa-mobiilikortin. S-kaupoissa avaat sitten tuon Mobiilibonus appin lukeaksesi bonukset ja sitten maksat normaalisti Google Paylla (Mobiilibonus sulkeutuu itsestään). K-kaupoissa mobiiliplussa toimii automaattisesti taustalla ja siihen ei tarvi koskea sen jälkeen kun korttitiedot on sinne kertaalleen syötetty. Eli maksat vain Google Paylla ja plussat tulevat automaattisesti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Latailil tuon mobiilibonus softan ja sbonus lisääntyi ongelmitta. Mutta kplussa korttia ei saa lisättyä känny vaan vibraa kun vie kortin "lue uusi kortti" sivulla kortin kohdalle. Sbonus meni siis ongelmitta.
Plussakortille on se keskon mobiiliplussa-sovellus.

Edit: ilmeisesti raksi alimpaan ruutuun ja Google pay ylempänä valituksi.
Kyllä, näin sen kai pitäisi toimia.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
91
Oletusmaksutapa Google Pay. Sinun pitää avata Mobiiilibonus appi ennen maksamista S-ryhmässä.

Plussa pisteet saat mobiiliplussa apilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Eilen kävi jotain erikoista.
Mobiilibonus auki ja ostokset luettuna kassaan laitoin puhelimen kassapäätettä vasten ja mobiilibonus sulkeutui "normaalisti" mutta kassa ei lukenut bonuksia vaan otti pelkästään maksun Google Payn kautta.

No kassaneiti laittoi maksun takaisin tililleni ja uusi yritys, niin tällä kertaa se maksu meni normaalisti ja bonukset tuli mukaan.

Tiedä sitten mikä hetkellinen häiriö tuli. kuitenkin kymmeniä kertoja tuo on lukenut bonukset hienosti ja nytkin menin normaalisti mobiilibonus näytöllä päällimmäisenä auki, mutta jostain syystä bonukset jäi lukematta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
@valexi
Muuten on pelittänyt mainiosti tuo sun Mobiilibonus, mutta se ei toimi niissä Prismojen laitteissa, joista voi S-korttia vasten ottaa sisään mennessä käsiskannerin ja piippailla ostokset suoraan kassiin. Skanneri on siis telineessä, jolle näytetään S-korttia, mutta en tiedä mitä se lukija siinä tekee, kun oikeaakin korttia on pidettävä siinä kauemmin kuin normaalilla maksupäätteellä. Se laite kyllä piippaa Mobiilibonustakin näytettäessä, mutta ei kuitenkaan anna skanneria, eli jotain jää kesken. Onkohan tuolle tehtävissä mitään?

Eilen kävi jotain erikoista.
Mobiilibonus auki ja ostokset luettuna kassaan laitoin puhelimen kassapäätettä vasten ja mobiilibonus sulkeutui "normaalisti" mutta kassa ei lukenut bonuksia vaan otti pelkästään maksun Google Payn kautta.

No kassaneiti laittoi maksun takaisin tililleni ja uusi yritys, niin tällä kertaa se maksu meni normaalisti ja bonukset tuli mukaan.

Tiedä sitten mikä hetkellinen häiriö tuli. kuitenkin kymmeniä kertoja tuo on lukenut bonukset hienosti ja nytkin menin normaalisti mobiilibonus näytöllä päällimmäisenä auki, mutta jostain syystä bonukset jäi lukematta.
Sama juttu kävi minullekin juuri eilen. Kassatäti sanoi, että bonukset voi kirjata kuittia vastaan infossa. En viitsinyt lähteä säätämään, kun ei ollut sitä oikeaa S-korttia mukana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Sama juttu kävi minullekin juuri eilen. Kassatäti sanoi, että bonukset voi kirjata kuittia vastaan infossa. En viitsinyt lähteä säätämään, kun ei ollut sitä oikeaa S-korttia mukana.
varmaan olisi riittänty jos sulla on tuo S-mobiili asennettuna ja luettelisit sieltä S-pankki/kortit/omat kortit ja sieltä kortin tiedoista osuuskaupan jäsen- /asiointinumero.
ainakin itsellä on tuo kelvannut, kun joskus mobilepay omaa surkeuttaan kaatui tai muuten vaan kyllästyin odottamaan ja maksin ilman bonusia.
sen jälkeen kassaneiti tuolla numerolla sai jälkikäteen lisättyä bonukset S-kortilleni.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Skanneri on siis telineessä, jolle näytetään S-korttia, mutta en tiedä mitä se lukija siinä tekee, kun oikeaakin korttia on pidettävä siinä kauemmin kuin normaalilla maksupäätteellä. Se laite kyllä piippaa Mobiilibonustakin näytettäessä, mutta ei kuitenkaan anna skanneria, eli jotain jää kesken. Onkohan tuolle tehtävissä mitään?
Kyllä varmasti on, mutta täytyy odotellä että Kuopioon tulisi tuo sama palvelu, jotta pääsee tutkimaan mitä dataa siellä liikutellaan. Voin lähettää sulle tuo mobiilibonuksen betalinkin, siinä on lisätty yksi listeneri enemmän kuin tuotantoversiossa. Laita yv:llä google accountti, niin lisään betaryhmään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 433
Viestejä
4 161 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom