Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Minulla on Mobiiliboonus 2 nopeaa painausta powernapin taakse joten sovellus löytyy aina nopeasti.
Mitä tarkoittaa "2 nopeaa painausta powernapin taakse"?

Sovelluksen pikakuvake luurin pääsivulle on yleensä nopein tapa, mutta ensin pitää tosiaan avata lukitus (vaikka sormenjäljellä) ja sitten täpätä haluttu sovellus käyntiin. Ja koska nopeasti tarvittavia sovelluksia tuppaa olemaan useita, ne on selkeintä ollut ainakin omalla kohdalla laittaa kansioon, jonka avaamisesta tulee yksi täppäys lisää. Ei tuo mikään ongelma ole, mutta siitä huolimatta mikä tahansa tällainen on kuitenkin kömpelömpää kuin K-plussa mobiilin kanssa, joka ei tarvitse kuin luurin lukituksen avaamisen ja pääte rekisteröi automaattisesti ensin plussat ja ottaa sen jälkeen maksun Gpayn kautta.

Mutta tästä olikin jo puhetta, että S-ryhmä änkyröi vastaan, eikä vastaava ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista S-bonusten kanssa, joten sovellus on pakko käynnistää käsin.
 
Mutta tästä olikin jo puhetta, että S-ryhmä änkyröi vastaan, eikä vastaava ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista S-bonusten kanssa, joten sovellus on pakko käynnistää käsin.
Ei se S-ryhmän änkyröinnistä ole kiinni, tai ei ainakaan pitäisi olla. Google vaan ei oiken tarjoa kunnollisia tukidokumentteja näitä varten niin toteutus on hieman hankalampaa.

Mutta kyllä tuo pitäisi olla mahdollista saada toteutettua ihan ilman S-ryhmääkin.
 
Kaikista parashan olisi, jos S-ryhmä kunnostautuisi ja ostaisi tuon pois ja tarjoaisi kaikille ilmaiseksi, mutta kun ei kelpaa. Tarjottu on.
Parasta olisi, jos S-ryhmä ottaisi pään pois peffasta ja lisäisi ominaisuuden suoraan S-mobiiliin. Ei ole kenenkään etu, että asiakkailla pitää olla monta sovellusta samaa asiaa varten. Kaikki eivät halua kärvistellä sen epävarman, kömpelön ja hitaan Mobilepay-virityksen kanssa.

Lisäksi minulla olisi heille ratkaisu myös siihen, että koko sovellusta ei edes tarvitsisi avata bonuksien lukemista varten, mutta ei viitsitä edes vastata. Pitäkööt tunkkinsa.
Kuten jo todettiin, mm. Keskon vastaavassa sovelluksessa tämä jo toimii. Osaatko sinä tai joku muu sanoa tarkemmin missä se pullonkaula on S-ryhmän tapauksessa, eli miksi vastaava ei onnistu heidän kohdallaan?
 
OnePlus 7t ja mobilepay toimii SRyhmän kassalla jos sitä takakantta pitää täydellisesti lukijaa vasten. Pari sekuntia liikkumatta ihan kuin se olisi liimattu siihen.
 
OnePlus 7t ja mobilepay toimii SRyhmän kassalla jos sitä takakantta pitää täydellisesti lukijaa vasten. Pari sekuntia liikkumatta ihan kuin se olisi liimattu siihen.
sama tuli huomattua Xperia 1 kanssa, jossa puhelin piti ottaa käteen ylösalaisin, eli usb-c portti ylöspäin lukijaa vasten.
tosin tuonkin huomasin about ehkä päivää tai kahta ennen mobiilibonuksen ensimmäistä betaa.
jos puhelinta piti kädessä normaalisti, niin maksutapahtumassa kesti mitä tahansa 10 sekunnista 10 minuuttiin.
mutta tuolla ylösalaisin kikalla päästiin kautta linjan johonkin 20 sekunnin pintaan ja 75% osumatarkkuuteen.

mutta ei se pärjää tuolle nfc pohjaiselle mobiilibonukselle, joka vie noin 5 sekuntia sisältäen näytönlukituksen avauksen, mobiilibonuksen avauksen ja bonusten keräyksen.
juu toki tuo olisi hienompi ilman että tarvitsisi erikseen tuota avata, mutta mobilepayn tasoon verrattuna tuosta narina on ihan joutavaa. etenkin jos sille ei muut kuin s-tyhmä voi tehdä mitään.
 
Mitä tarkoittaa "2 nopeaa painausta powernapin taakse"?
Varmaan meinasi sitä, että virtanappia painetaan kaksi kertaa nopeasti, jolloin käynnistyy haluttu sovellus. Yleensä tämän toiminnon takana on kamera, mutta joissain laitteissa sen voi varmaan määrittää itse mikä sovellus käynnistyy.
 
Juuri näin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220110-172906_Settings.jpg
    Screenshot_20220110-172906_Settings.jpg
    227 KB · Luettu: 152
Minä oon nyt muutamaan kertaan lähettänyt palautetta epäonnistuneista mobiilimaksuista S-Ryhmän kauppoihin. Olen siis yrittänyt maksaa Mobilepayllä ja toki kerätä bonukset siinä samassa. Puhelimena OnePlus 9. En ole saanut palautteisiin mitään vastinetta, vaikka sitä olen aina pyytänyt. Olenkin päättänyt, että tästä lähtien lähtee palaute aina S-ryhmälle, kun mobiilimaksaminen epäonnistuu. Suosittelen vastaavaa toimenpidettä kaikille. Jossain vaiheessa heidän täytyy tajuta, että kumppani on väärä ja softa täysi susi. Ja ehkä siinä vaiheessa lopulta tekevät asialle jotain.
 
Kuten jo todettiin, mm. Keskon vastaavassa sovelluksessa tämä jo toimii. Osaatko sinä tai joku muu sanoa tarkemmin missä se pullonkaula on S-ryhmän tapauksessa, eli miksi vastaava ei onnistu heidän kohdallaan?
Osaan. Olen tarjonnut apua heille. Katsotaan miten homma etenee siellä suunnalla. :tup:
 
Osaan. Olen tarjonnut apua heille. Katsotaan miten homma etenee siellä suunnalla. :tup:
Mutta siis voisitko kertoa, että onko se ongelma siellä heidän softansa päässä, vai missä? Ei muuten, mutta kun tuossa oli juuri muutamaa viestiä aiemmin arvailua, ettei se välttämättä olisi siitä kiinni.

Asensin ja testasin tänään itsekin tuota sun Mobiilibonusta ja näyttäisi ajavan asiansa, vaikka siinä tuo yksi lisävaihe onkin välissä. Mutta tällaisenaankin se on ihan ok. Kiitos siitä.
 
Mutta siis voisitko kertoa, että onko se ongelma siellä heidän softansa päässä, vai missä?
Maksupäätteen softassa. S-ryhmän visassa on se bonuskortti samassa, jolloin se maksupääte maksua ottaessa näkee että bonuskortti on samassa kortissa, jolloin voidaan bonukset ottaa siitä.

Tuota softan toimintaa pitäisi hieman säätää, että se voitaisiin tehdä toisin. Mulla on Pythonilla väännetty maksupääte-emulaattori, joka osaa ottaa bonukset mobiilibonuksesta avaamatta sitä ja toimii myös fyysisellä kortilla yhtä lailla.

Tätä mielelläni s-ryhmälle esittelisin, jos heitä kiinnostaisi. Tosiaan sinne laitettu viestiä, katsotaan onko rohkeutta ottaa päätä pois pensaasta.
 
Maksupäätteen softassa. S-ryhmän visassa on se bonuskortti samassa, jolloin se maksupääte maksua ottaessa näkee että bonuskortti on samassa kortissa, jolloin voidaan bonukset ottaa siitä.
Ei se kyllä noin kuulu mennä, vaan kyllä se automaattisesti pyytää aina ensin bonusta. Ei tähän pitäisi vaikuttaa se onko sovellus auki vai ei.

Tämä siis oli kyseessä ässä/kesko. Sama se on näissä Apple Payhin liitetyissä kantiksissa (esim jenkkilässä)
 
Ei se kyllä noin kuulu mennä, vaan kyllä se automaattisesti pyytää aina ensin bonusta. Ei tähän pitäisi vaikuttaa se onko sovellus auki vai ei
Heh. Kerro toki, kerran tiedät paremmin :geek:

Mutta näin se vaan menee. Muuten Mobiilibonus toimisi juuri kuin esitit. Siihen on jo sisäänrakennettu tuo toimintatapa.

Jos kerran itsekin olet louhinut maksupäätteen ja maksukortin/puhelimen välisen liikenteen, niin laita vaan näytille Wireshark capturet niin ihmetellään yhdessä miten se menee.

Itsehän tuon olen tehnyt, niin on joku käsitys.
 
Heh. Kerro toki, kerran tiedät paremmin :geek:

Mutta näin se vaan menee. Muuten Mobiilibonus toimisi juuri kuin esitit. Siihen on jo sisäänrakennettu tuo toimintatapa.

Jos kerran itsekin olet louhinut maksupäätteen ja maksukortin/puhelimen välisen liikenteen, niin laita vaan näytille Wireshark capturet niin ihmetellään yhdessä miten se menee.

Itsehän tuon olen tehnyt, niin on joku käsitys.
En ole louhinut mutta ollut monen maksupäätesoftan kansss tekemisissä, myös sellaisen jossa on tuki s-bonukselle. Ei tosin ollut ässän kauppoja.
 
Joka tapauksessa kaikki minun näkemäni kysyy vaan maksutapahtumaa johon vastataan kortin tiedoilla. Tietenkään GPayssä ei sitä bonustietoa ole, jolloin siihen asti ei mennä koskaan.

Maksutapahtumalla tarkoitan sitä alustusta johon GPay vastaa kortin ominaisuudet (samoin kuin fyysisetkin kortit). Eli siis ei pyydä bonusta, jos kortissa sitä ei ole.
 
Joka tapauksessa kaikki minun näkemäni kysyy vaan maksutapahtumaa johon vastataan kortin tiedoilla. Tietenkään GPayssä ei sitä bonustietoa ole, jolloin siihen asti ei mennä koskaan.

Maksutapahtumalla tarkoitan sitä alustusta johon GPay vastaa kortin ominaisuudet (samoin kuin fyysisetkin kortit). Eli siis ei pyydä bonusta, jos kortissa sitä ei ole.
Siis kyllä jokainen Keskon ja Ässän pömpeli ilmoittaa ensin "Lue bonus" tms ja kun bonus luettu niin siirtyy siihen "Lue kortti" tms tilaan. Nuo tekstit tietysti riippuu hieman kenen pääte on, S-bonus tuki kun löytyy muiltakin toimittajilta kuin Ässän/Keskon Verifone.


Ja jos tuossa vaiheessa isket siihen non Bonus kortin niin pääte siitä ilmoittaa ja ohittaa Bonus kyselyn.
 
Siis kyllä jokainen Keskon ja Ässän pömpeli ilmoittaa ensin "Lue bonus" tms ja kun bonus luettu niin siirtyy siihen "Lue kortti" tms tilaan. Nuo tekstit tietysti riippuu hieman kenen pääte on, S-bonus tuki kun löytyy muiltakin toimittajilta kuin Ässän/Keskon Verifone.

Ja jos tuossa vaiheessa isket siihen non Bonus kortin niin pääte siitä ilmoittaa ja ohittaa Bonus kyselyn.
Kyse on tässä nyt oletettavasti sitä että pääte ei kysy NFC:llä bonuskorttia. Se puhelin kun ei osaa lukea mitä näytössä lukee, joten ei osaa tarjota bonuskorttia päätteelle vaan oletus Google Payta.
 
Siis kyllä jokainen Keskon ja Ässän pömpeli ilmoittaa ensin "Lue bonus" tms ja kun bonus luettu niin siirtyy siihen "Lue kortti" tms tilaan. Nuo tekstit tietysti riippuu hieman kenen pääte on, S-bonus tuki kun löytyy muiltakin toimittajilta kuin Ässän/Keskon Verifone.
Niin. Tässä on nyt ymmärrettävä mitä näytössä lukee ja mitä tapahtuu pellin alla.
Näyttö ohjaa vain asiakasta laittamaan sen bonuskortin ensin, jotta bonukset otetaan.
Kyse on tässä nyt oletettavasti sitä että pääte ei kysy NFC:llä bonuskorttia. Se puhelin kun ei osaa lukea mitä näytössä lukee, joten ei osaa tarjota bonuskorttia päätteelle vaan oletus Google Payta.
Juurikin näin.
 
Pivo herjannut elokuusta lähtien "There was an error installing contactless payment". Kerran kuukaudessa olen jaksanut asiakaspalvelusta kysellä onko asiassa edistytty. No nyt hommasin uuden puhelimen ja sama ongelma jatkuu silti. Muilla vastaavia ongelmia? Onnistuuko lähimaksu toista sovellusta käyttäen OP:n tililtä?
 
Latailil tuon mobiilibonus softan ja sbonus lisääntyi ongelmitta. Mutta kplussa korttia ei saa lisättyä känny vaan vibraa kun vie kortin "lue uusi kortti" sivulla kortin kohdalle. Sbonus meni siis ongelmitta.

Mitähän nämä asetukset pitää olla että toimii oikein Google payn kanssa kassalla?

Edit: ilmeisesti raksi alimpaan ruutuun ja Google pay ylempänä valituksi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220121-102732_Settings.jpg
    Screenshot_20220121-102732_Settings.jpg
    180,8 KB · Luettu: 91
Viimeksi muokattu:
Latailil tuon mobiilibonus softan ja sbonus lisääntyi ongelmitta. Mutta kplussa korttia ei saa lisättyä känny vaan vibraa kun vie kortin "lue uusi kortti" sivulla kortin kohdalle. Sbonus meni siis ongelmitta.

Mitähän nämä asetukset pitää olla että toimii oikein Google payn kanssa kassalla?
Tuosta valikosta valitset oletusmaksutavaksi Google Payn ja sitten tuo Maksa avoimella sovelluksella päälle. Mobiilibonukseen listään vain S-bonus, plussaa varten lataat K-Plussa-mobiilikortin. S-kaupoissa avaat sitten tuon Mobiilibonus appin lukeaksesi bonukset ja sitten maksat normaalisti Google Paylla (Mobiilibonus sulkeutuu itsestään). K-kaupoissa mobiiliplussa toimii automaattisesti taustalla ja siihen ei tarvi koskea sen jälkeen kun korttitiedot on sinne kertaalleen syötetty. Eli maksat vain Google Paylla ja plussat tulevat automaattisesti.
 
Latailil tuon mobiilibonus softan ja sbonus lisääntyi ongelmitta. Mutta kplussa korttia ei saa lisättyä känny vaan vibraa kun vie kortin "lue uusi kortti" sivulla kortin kohdalle. Sbonus meni siis ongelmitta.

Plussakortille on se keskon mobiiliplussa-sovellus.

Edit: ilmeisesti raksi alimpaan ruutuun ja Google pay ylempänä valituksi.

Kyllä, näin sen kai pitäisi toimia.
 
Oletusmaksutapa Google Pay. Sinun pitää avata Mobiiilibonus appi ennen maksamista S-ryhmässä.

Plussa pisteet saat mobiiliplussa apilla.
 
Eilen kävi jotain erikoista.
Mobiilibonus auki ja ostokset luettuna kassaan laitoin puhelimen kassapäätettä vasten ja mobiilibonus sulkeutui "normaalisti" mutta kassa ei lukenut bonuksia vaan otti pelkästään maksun Google Payn kautta.

No kassaneiti laittoi maksun takaisin tililleni ja uusi yritys, niin tällä kertaa se maksu meni normaalisti ja bonukset tuli mukaan.

Tiedä sitten mikä hetkellinen häiriö tuli. kuitenkin kymmeniä kertoja tuo on lukenut bonukset hienosti ja nytkin menin normaalisti mobiilibonus näytöllä päällimmäisenä auki, mutta jostain syystä bonukset jäi lukematta.
 
@valexi
Muuten on pelittänyt mainiosti tuo sun Mobiilibonus, mutta se ei toimi niissä Prismojen laitteissa, joista voi S-korttia vasten ottaa sisään mennessä käsiskannerin ja piippailla ostokset suoraan kassiin. Skanneri on siis telineessä, jolle näytetään S-korttia, mutta en tiedä mitä se lukija siinä tekee, kun oikeaakin korttia on pidettävä siinä kauemmin kuin normaalilla maksupäätteellä. Se laite kyllä piippaa Mobiilibonustakin näytettäessä, mutta ei kuitenkaan anna skanneria, eli jotain jää kesken. Onkohan tuolle tehtävissä mitään?

Eilen kävi jotain erikoista.
Mobiilibonus auki ja ostokset luettuna kassaan laitoin puhelimen kassapäätettä vasten ja mobiilibonus sulkeutui "normaalisti" mutta kassa ei lukenut bonuksia vaan otti pelkästään maksun Google Payn kautta.

No kassaneiti laittoi maksun takaisin tililleni ja uusi yritys, niin tällä kertaa se maksu meni normaalisti ja bonukset tuli mukaan.

Tiedä sitten mikä hetkellinen häiriö tuli. kuitenkin kymmeniä kertoja tuo on lukenut bonukset hienosti ja nytkin menin normaalisti mobiilibonus näytöllä päällimmäisenä auki, mutta jostain syystä bonukset jäi lukematta.
Sama juttu kävi minullekin juuri eilen. Kassatäti sanoi, että bonukset voi kirjata kuittia vastaan infossa. En viitsinyt lähteä säätämään, kun ei ollut sitä oikeaa S-korttia mukana.
 
Sama juttu kävi minullekin juuri eilen. Kassatäti sanoi, että bonukset voi kirjata kuittia vastaan infossa. En viitsinyt lähteä säätämään, kun ei ollut sitä oikeaa S-korttia mukana.
varmaan olisi riittänty jos sulla on tuo S-mobiili asennettuna ja luettelisit sieltä S-pankki/kortit/omat kortit ja sieltä kortin tiedoista osuuskaupan jäsen- /asiointinumero.
ainakin itsellä on tuo kelvannut, kun joskus mobilepay omaa surkeuttaan kaatui tai muuten vaan kyllästyin odottamaan ja maksin ilman bonusia.
sen jälkeen kassaneiti tuolla numerolla sai jälkikäteen lisättyä bonukset S-kortilleni.
 
Skanneri on siis telineessä, jolle näytetään S-korttia, mutta en tiedä mitä se lukija siinä tekee, kun oikeaakin korttia on pidettävä siinä kauemmin kuin normaalilla maksupäätteellä. Se laite kyllä piippaa Mobiilibonustakin näytettäessä, mutta ei kuitenkaan anna skanneria, eli jotain jää kesken. Onkohan tuolle tehtävissä mitään?
Kyllä varmasti on, mutta täytyy odotellä että Kuopioon tulisi tuo sama palvelu, jotta pääsee tutkimaan mitä dataa siellä liikutellaan. Voin lähettää sulle tuo mobiilibonuksen betalinkin, siinä on lisätty yksi listeneri enemmän kuin tuotantoversiossa. Laita yv:llä google accountti, niin lisään betaryhmään.
 
Onkos kellään ollut ongelmia K-plussa mobiilikortin kanssa?
Itsellä lakkasi toimimasta viime viikolla. Olen asentanut ohjelman uusiksi ja kokeillut kahdessa eri K-kaupassa, mutta ei vain lue plussia. Ilmeisesti yrittää lukea kun maksupäätteen "lue plussa" (vai mitä siinä lukeekaan) katoaa hetkeksi ja sitä se vilkuttaa siinä jos antaa puhelimen olla paikallaan. Myyjä ei osannut sanoa mitään.
Google Payllä maksaminen toimii normaalisti. Mikään ei ole puhelimessa muuttunut.
 
Onkos kellään ollut ongelmia K-plussa mobiilikortin kanssa?
Itsellä lakkasi toimimasta viime viikolla. Olen asentanut ohjelman uusiksi ja kokeillut kahdessa eri K-kaupassa, mutta ei vain lue plussia. Ilmeisesti yrittää lukea kun maksupäätteen "lue plussa" (vai mitä siinä lukeekaan) katoaa hetkeksi ja sitä se vilkuttaa siinä jos antaa puhelimen olla paikallaan. Myyjä ei osannut sanoa mitään.
Google Payllä maksaminen toimii normaalisti. Mikään ei ole puhelimessa muuttunut.

Mulla oli viime viikolla, kun otin uuden puhelimen käyttöön. Plussat kyl luettiin mut ne pisteet ei koskaan kirjautuneet mihinkään.. Otin sit uudelleen käyttöön ja alkoi pelaamaan.
 
Onkos kellään ollut ongelmia K-plussa mobiilikortin kanssa?
Itsellä lakkasi toimimasta viime viikolla. Olen asentanut ohjelman uusiksi ja kokeillut kahdessa eri K-kaupassa, mutta ei vain lue plussia. Ilmeisesti yrittää lukea kun maksupäätteen "lue plussa" (vai mitä siinä lukeekaan) katoaa hetkeksi ja sitä se vilkuttaa siinä jos antaa puhelimen olla paikallaan. Myyjä ei osannut sanoa mitään.
Google Payllä maksaminen toimii normaalisti. Mikään ei ole puhelimessa muuttunut.
Itellä ei ole toiminut Pivon plussa, eikä K-plussa mobiilikortti ikinä Asuksen Zenfone 8:ssa. Tuntuu olevan ihan puhelinkohtasta mikä toimii ja millon toimii... Pivo ja K-plussa porukka vaan ihmettelee...
 
Kokonaan loppui usko mobiili-Plussaan ja siksi laitoinkin plussakortin puhelimen taskuun ja homma skulaa. Ja maksut tietysti google payllä.
 
Edellisessä Androidissa toimi mobiiliplussa, mutta kertaakaan ei ole tällä tuoreemmalla toiminut (Android 11). Tapahtuu tuo sama että vilkuttaa kovasti, mutta mitään ei tapahdu. Maksuvaiheessa jos näyttää niin nappaa vain suoraan maksun.
 
Viimeksi muokattu:
Aika jännä. Minulla ei ole ollut sen K-Plussa Mobiilikortin kanssa kertaakaan mitään ongelmia ja ihan vilpittömästi olen käyttänyt sitä satoja kertoja. Asennuksen jälkeen en ole kertaakaan käyttänyt fyysistä korttia, enkä myöskään avannut tuota K-Plussa -sovellusta, eli se on toiminut taustalla pyytettömästi ja luotettavasti aina kun on näyttänyt luuria lukijalle.

Ongelmat voivat liittyä myös puhelimen asetuksiin tai muihin asennettuihin sovelluksiin.
 
Onpas kummaa että joillain toimii ja joillain ei ollenkaan. Mulla toimi ainakin puoli vuotta ilman mitään ongelmia samalla puhelimella. Olikin liian kätevää pelkällä puhelimen näyttämisellä saada plussat ja maksaa. Pitääpä yrittää tutkia enemmän.
 
Edellisessä Androidissa toimi mobiiliplussa, mutta kertaakaan ei ole tällä tuoreemmalla toiminut.
Aika jännä. Minulla ei ole ollut sen K-Plussa Mobiilikortin kanssa kertaakaan mitään ongelmia ja ihan vilpittömästi olen käyttänyt sitä satoja kertoja. Asennuksen jälkeen en ole kertaakaan käyttänyt fyysistä korttia, enkä myöskään avannut tuota K-Plussa -sovellusta, eli se on toiminut taustalla pyytettömästi ja luotettavasti aina kun on näyttänyt luuria lukijalle.
Onko teillä nyt sama tuorein Android versio, siis ihan sillä kun eri malleille tulee jakoo eri aikoina. (oletan että tässä tarkoitatetaan Android 12)

Jos tuo sen rikkoo, niin innokkaimmat pulussan kerääjät tietää odotella. ennen päivitystä.
 
Oman 2 senttiä voin tähän lahjoittaa kertomalla, että mulla on Mobiili Plussa toiminut moitteettomasti ja varmasti jo useiden vuosien ajan yhdessä GPayn kanssa. Android 9, 10 ja 11 versioilla käyttänyt vaikka kuinka monta kertaa, Samsungin S20FE Android 12 versiolla käynyt nyt muutaman kerran K-kaupassa ja silloinkin toiminut ongelmitta. Ainoa mikä on välillä harannut vastaan on ollut Curven kautta käytetty S-Visa josta ei välillä maksut mene läpi, mutta silloinkin plussat on toimineet joka kerta.

@valvoline päivititkö luurin 10->11 vai vaihtuiko luuri kokonaan? Tuli mieleen että jos päivityksen jälkeen lakkas toimimasta niin kokeilis asentaa sen mobilli plussan uusiksi, jos se on jotenkin "hävinnyt" sieltä GPayn tutkalta...
 
Onko teillä nyt sama tuorein Android versio, siis ihan sillä kun eri malleille tulee jakoo eri aikoina. (oletan että tässä tarkoitatetaan Android 12)

Jos tuo sen rikkoo, niin innokkaimmat pulussan kerääjät tietää odotella. ennen päivitystä.
Android 12 ollut käytössä Pixel 4 XL:n kanssa jo syyskuusta alkaen ja Mobiiliplussa toimii ihan yhtä hyvin kuin aikaisemmin.
 
Onko teillä nyt sama tuorein Android versio, siis ihan sillä kun eri malleille tulee jakoo eri aikoina. (oletan että tässä tarkoitatetaan Android 12)

Jos tuo sen rikkoo, niin innokkaimmat pulussan kerääjät tietää odotella. ennen päivitystä.
Tuossa jo mainittukkin, että toimii niin Android versiolla 12 kuin myös vanhemmilla. Tuosta tomimattomuudesta on aiemminkin valitettu, mutta onko ongelmia vain jollain tieyillä puhelinmerkeillä, vai onko puhelimessa jotain muuta asennettuna joka on syypää ei tunnu olevan mitään tietoa. Itsellä toiminut ainakin Onepulussalla, Xiaomilla ja Samsungilla.
 
Varmaan kannattaisi näissä ongelmatilanteissa mainita se käytetty puhelin (mallinumeroineen) ja sen hetkinen käyttöjärjestelmä versio, niin voisi auttaa ongelman jäljittämisessä...
 
Pitkään ollut Curve-tili ja nyt tuli iphonelle "2. varoitus" että pitää verifioida henkilöllisyys. Tarkistin että tämä on todellinen juttu, näköjään on: How to verify my identity in the Curve app?. Mielenkiintoisesti kuitenkin verifiointi onnistui myös ajokortilla vaikka linkkaamani sivun mukaan ei kävisi EEA-asiakkaille (sisältää EU:n). Jos ei verifioi niin raja näyttää olevan aika nafti 500€/vuodessa :rofl: Your Curve spending limits
 
Pitkään ollut Curve-tili ja nyt tuli iphonelle "2. varoitus" että pitää verifioida henkilöllisyys. Tarkistin että tämä on todellinen juttu, näköjään on: How to verify my identity in the Curve app?. Mielenkiintoisesti kuitenkin verifiointi onnistui myös ajokortilla vaikka linkkaamani sivun mukaan ei kävisi EEA-asiakkaille (sisältää EU:n). Jos ei verifioi niin raja näyttää olevan aika nafti 500€/vuodessa :rofl: Your Curve spending limits

Just piti kysyä, että onko muut saaneet Curve-tilistä samaa kyselyä? Ja, että onko se huijaus? Mutta näyttää sille, että tuo verifointi täytyy muutaman päivän sisään tehdä.
 
Just piti kysyä, että onko muut saaneet Curve-tilistä samaa kyselyä? Ja, että onko se huijaus? Mutta näyttää sille, että tuo verifointi täytyy muutaman päivän sisään tehdä.
Piti itselläkin tehdä tuo vertifiointi että sai rajan nostettua.
 
Joo kyllä se ihan legit juttu oli ja pakko tehdä tai pistävät tilin kiinni. Sen saa tehtyä myös ihan sovelluksen sisällä ja näytti 20 vuotta vanhalla kuvalla varustettu ajokortti kelpaavan.

Rajoihin ei itsellä tullut muutosta, ennen ja jälkeen vahvistuksen rajat päivässä 2400 ja vuodessa 1,6M…
 
Itse kun otin Curven käyttöön joskus kesällä, niin piti melkein heti tunnistautua, koska maksut loppui siinä reilu 300 euron jälkeen.

Eli liekkö nyt on menossa sitten jotain varmistusta vanhoille käyttäjille? Samat EU säännöt koskee niin suomalaisia pankkeja kuin Curvea, eli Curven täytyy tuntea asiakkaansa. Tunnistautuminen on ihan normaali toimenpide siis.
 
Saako mobiiliplussan disabloitua halutessaan? On perheen yhteinen plussa ja kerran sain joko s-ketjulta tai keskolta tietooni listan mitä kaikkea on ostettukaan. En siis haluaisi höylätä plussaa kuin jos ostan jotain tarjouksia joita saa vain plussakortilla. Nyt Androidissa lukee kortin aina kun yrittää maksaa.
 
Saako mobiiliplussan disabloitua halutessaan? On perheen yhteinen plussa ja kerran sain joko s-ketjulta tai keskolta tietooni listan mitä kaikkea on ostettukaan. En siis haluaisi höylätä plussaa kuin jos ostan jotain tarjouksia joita saa vain plussakortilla. Nyt Androidissa lukee kortin aina kun yrittää maksaa.
Saahan sen puhelimen asetuksista pakotettua pysähtymään, jolloin se ei toimi. Sovellus pitää sitten itse avata, jonka jälkeen se taas toimii taustalla. Pysäyttäminen pitää tehdä joka kerta, kun sovelluksen on avannut ja käyttänyt. Toki siihen voi varmaan tehdä jonkin automaattisen säännön ohjelmilla, tai esim. Samsungin laitteissa Bixbyllä.

edit. mutta jos ei halua ostohistoriaa kerätä, niin eikös sen saa omista plussa asetuksista poistettua käytöstä? (siis selaimen kautta)
 
Avaa sen mobiiliplussan, siinä on se NFC-tiedostonsiirto, siitä pois täppä niin ei (luultavasti, en oo testannut) enää lueta sitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom