Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 069
Mobiilibonus ei saa olla auki plussia ottaessa, kun se tarjoaa s-korttia sille maksupäätteelle ja maksupääte ei sitä hyväksy K-kaupassa.

Mobiilibonus ei osaa sulkeutua itse tuossa tapauksessa, kun ei saa tietoa että s-bonus olisi luettu.

Tälle voisi jossain välissä tehdä jotain, mutta käyttötapaus on aika ohkainen tuolle plussien ottamiselle sovellus auki, kun sitä ei niille tarvitse avata.
Kiitos tiedosta! Kannattaa ehkä laittaa asiasta maininta Play Kaupan kuvaukseen, niin osaavat ihmiset käyttää oikein. Itselläkin ongelma syntyi vain siitä, etten tiennyt K-Plussan ja S-bonuksen toimivan eri tavalla.

Nyt Play Kaupassa lukee:
Käyttö:
Avaa MobiiliBonussovellus, vie puhelin maksupäätteelle ja bonustiedot kirjautuvat järjestelmään ja maksu tapahtuu puhelimella määritellyn maksusovelluksen kautta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mobiilibonus ei saa olla auki plussia ottaessa, kun se tarjoaa s-korttia sille maksupäätteelle ja maksupääte ei sitä hyväksy K-kaupassa.

Mobiilibonus ei osaa sulkeutua itse tuossa tapauksessa, kun ei saa tietoa että s-bonus olisi luettu.

Tälle voisi jossain välissä tehdä jotain, mutta käyttötapaus on aika ohkainen tuolle plussien ottamiselle sovellus auki, kun sitä ei niille tarvitse avata.
OK, tämä oli uusi tieto minullekin. Luulin että sovellus saa lukijan kautta tiedon minkä kortin tietoja tarjotaan.

Tarve tuolle on olematon, mutta kyllähän se olisi käyttäjälle selkeämpi, jos toimisi molemmilla tavoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 913
Mobiilibonus ei saa olla auki plussia ottaessa, kun se tarjoaa s-korttia sille maksupäätteelle ja maksupääte ei sitä hyväksy K-kaupassa.

Mobiilibonus ei osaa sulkeutua itse tuossa tapauksessa, kun ei saa tietoa että s-bonus olisi luettu.

Tälle voisi jossain välissä tehdä jotain, mutta käyttötapaus on aika ohkainen tuolle plussien ottamiselle sovellus auki, kun sitä ei niille tarvitse avata.
Voisko tuota mobiilisovellusta jotenkin kehittää niin, että toimii kuten plussan kanssa? Plussat kyllä kirjautuu ilman, että sovellus avataan kun taas Ässä-kaupassa täytyy sovellus erikseen avata? Näin ainakin omalla kohdalla, Android 11 Oneplus 8T. (Tosin tuosta on ehkä jo kuukausi kun viimeksi kävin Prismassa).

Jotenkin hämmentävää, että tavan kansalainen tekee sovelluksen(halvalla! olisin tästä maksanut vaikka 5€) joka toimii oikeasti ja helvetin hienosti(tuo omalla kohdalla annettu esimerkki sovelluksen avaamisesta ei tuota harmaita hiuksia s-kaupoissa). Nämä keskon ja arinan(MP) räpellykset taas menee ihan vihkoon...

Hyvänä esimerkkinä, jos oikein muistan, oli sen harrastelijan tekemä sovellus VR:n lippujen ostolle(?). Toimi paremmin kuin VR:n oma sovellus. Tai ainaki se jotenki liitty juniin, voi olla myös hesan raitsikkoihin tjsp.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Voisko tuota mobiilisovellusta jotenkin kehittää niin, että toimii kuten plussan kanssa? Plussat kyllä kirjautuu ilman, että sovellus avataan kun taas Ässä-kaupassa täytyy sovellus erikseen avata? Näin ainakin omalla kohdalla, Android 11 Oneplus 8T. (Tosin tuosta on ehkä jo kuukausi kun viimeksi kävin Prismassa).

Jotenkin hämmentävää, että tavan kansalainen tekee sovelluksen(halvalla! olisin tästä maksanut vaikka 5€) joka toimii oikeasti ja helvetin hienosti(tuo omalla kohdalla annettu esimerkki sovelluksen avaamisesta ei tuota harmaita hiuksia s-kaupoissa). Nämä keskon ja arinan(MP) räpellykset taas menee ihan vihkoon...

Hyvänä esimerkkinä, jos oikein muistan, oli sen harrastelijan tekemä sovellus VR:n lippujen ostolle(?). Toimi paremmin kuin VR:n oma sovellus. Tai ainaki se jotenki liitty juniin, voi olla myös hesan raitsikkoihin tjsp.
Ei sitä voi. S ryhmä julkaisee kohta oman versionsa, mutta siinäkin pitää ohjelma avata. Liittyy siis s ryhmän maksupäätteisiin tuo toimimattomuus niin että softa ei olisi auki.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Ei sitä voi. S ryhmä julkaisee kohta oman versionsa, mutta siinäkin pitää ohjelma avata. Liittyy siis s ryhmän maksupäätteisiin tuo toimimattomuus niin että softa ei olisi auki.
Juuri näin. Olin itse S-ryhmään yhteyksissä ja kerroin tästä minun sovelluksestani. Lisäksi kerroin heille, että minulla olisi kehitysehdotus tuon maksupäätteen toimintaan liittyen, miten bonuksen saisi kerättyä ilman sovelluksen avaamista.

Mutta ei kelpaa apu... :facepalm:
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Eka kerta Curvea tuli käytettyä, Lidlin pääte vähän aikaa mietti että mitäs tässä, mutta maksu onnistui. Ja Komplett-veloitus näytti ok.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
91
Mobiilibonus ei saa olla auki plussia ottaessa, kun se tarjoaa s-korttia sille maksupäätteelle ja maksupääte ei sitä hyväksy K-kaupassa.

Mobiilibonus ei osaa sulkeutua itse tuossa tapauksessa, kun ei saa tietoa että s-bonus olisi luettu.

Tälle voisi jossain välissä tehdä jotain, mutta käyttötapaus on aika ohkainen tuolle plussien ottamiselle sovellus auki, kun sitä ei niille tarvitse avata.
Kyllä minulla ainakin mobiilibonus appi sulkeutuu kun Plussakortti on luettu K-kaupoissa ja maksu menee Google payn kautta automaattisesti, ihan samoin kuin S-kaupoissa.

Samsung A71
Screenshot_20221027-231301_Settings.jpgScreenshot_20221027-231317_Settings.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
36
Missähän mahtaa olla vika, kun Zenfone 9:llä ei tule Plussat talteen. MobiiliBonus sovellukseen lisätty sekä S-bonus että K-plussa mutta vain S-bonukset kilahtaa kuten kuuluu. K-kaupoissa lukijan näytössä vain vilkkuu jokin teksti mutta Plussat ei kirjaudu mihinkään. Mobiilibonuksesta pitää sitten poistua, että saa maksettua.

Olen kokeillut lisätä K-plussakortin NFC:n kautta ja manuaalisesti mutta sama lopputulos. Asuksen puhelimilla tosin ei toiminut Keskon omakaan K-plussasovellus (kts. Asus ZenFone 8).
Aivan sama homma itselläkin, "lue plussa" teksti vain vilkkuu lukijassa. Olen kokeillut sovellus taustalla tai auki. Sama ongelma iski aikanaan K-kaupan omassakin sovelluksessa alun toimivuuden jälkeen. Puhelimena Pixel 3a.
Nyt sain vihdoin käytyä S-kaupassa ja bonusten lukeminen onnistui.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Kyllä minulla ainakin mobiilibonus appi sulkeutuu kun Plussakortti on luettu K-kaupoissa ja maksu menee Google payn kautta automaattisesti, ihan samoin kuin S-kaupoissa.
OK. Hyvä tietää. Jos maksupääte jostain syystä hyppää plussan yli ja menee "maksumoodiin", niin silloin ei onnistu, mutta jos kysytään plussaa, niin toimii kuten esitit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Aivan sama homma itselläkin, "lue plussa" teksti vain vilkkuu lukijassa. Olen kokeillut sovellus taustalla tai auki. Sama ongelma iski aikanaan K-kaupan omassakin sovelluksessa alun toimivuuden jälkeen. Puhelimena Pixel 3a.
Nyt sain vihdoin käytyä S-kaupassa ja bonusten lukeminen onnistui.
Jep. Ei toimi Plussat Zenfone 8:lla. Maksupääte vaan vilkuttaa "lue plussaa". Saas nähdä koska K-ryhmä päivittää ohjelman, ei ole ihan vasta tullut päivityksiä...
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
344
Onko niin, että mobiilibonus sovellus on aina avattava plusspisteiden keräämistä varten? Olin laittanut mobiilibonus sovelluksen oletukseksi, jolloin plussan tunnistaminen onnistui avaamatta sovellusta, mutta tämän jälkeen maksu wallet-sovelluksella ei onnistunut (maksupääte ilmoitti tuntematon kortti). Eli onko oikea toimintatapa pitää wallet oletuksena ja aina avata mobiilibonus, kun kerää plussat? Android siis kyseessä
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Onko niin, että mobiilibonus sovellus on aina avattava plusspisteiden keräämistä varten? Olin laittanut mobiilibonus sovelluksen oletukseksi, jolloin plussan tunnistaminen onnistui avaamatta sovellusta, mutta tämän jälkeen maksu wallet-sovelluksella ei onnistunut (maksupääte ilmoitti tuntematon kortti). Eli onko oikea toimintatapa pitää wallet oletuksena ja aina avata mobiilibonus, kun kerää plussat? Android siis kyseessä
On se niin. Tai siis toinen pitää avata ja toinen voi toimia defaultina avaamatta, kuten olitkin havainnut.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Onko niin, että mobiilibonus sovellus on aina avattava plusspisteiden keräämistä varten? Olin laittanut mobiilibonus sovelluksen oletukseksi, jolloin plussan tunnistaminen onnistui avaamatta sovellusta, mutta tämän jälkeen maksu wallet-sovelluksella ei onnistunut (maksupääte ilmoitti tuntematon kortti). Eli onko oikea toimintatapa pitää wallet oletuksena ja aina avata mobiilibonus, kun kerää plussat? Android siis kyseessä
Keskon plussapisteet voi kerätä ilman mobiilibonuksen avaamista, kunhan mobiilibonus ei ole asetettu päämaksutavaksi. Tällöin plussat onnistuu ilman sovelluksen avaamista ja maksu GPayllä.

S-Bonusten kanssa joutuu aina avaamaan Mobiilibonuksen.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Onnistuuko GPaylla rahan siirto MobilePayn tapaan puhelimesta puhelimeen, numeron avulla?
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
341
MobilePay tai Siirto taitavat olla parhaat sovellukset rahan lähettämiseen puhelinnumeron perusteella. Siirto on siitä kätevä että se kuuluu OP mobiilisovellukseen vakiona, täytyy vain laittaa asetuksissa täppä että käytä Siirto-maksuja. En nyt muista että mitkä kaikki pankit Siirto-maksuja tukevat mutta varmaan OP:n lisäksi Nordea sun muut isot ainakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
MobilePay tai Siirto taitavat olla parhaat sovellukset rahan lähettämiseen puhelinnumeron perusteella. Siirto on siitä kätevä että se kuuluu OP mobiilisovellukseen vakiona, täytyy vain laittaa asetuksissa täppä että käytä Siirto-maksuja. En nyt muista että mitkä kaikki pankit Siirto-maksuja tukevat mutta varmaan OP:n lisäksi Nordea sun muut isot ainakin.
Niinpähän se näyttääkin olevan, listaa ei ole automaattisesti mutta kun alkaa näppäillä niin tulee esille. Mites jos vastapelurilla ei ole sopiva pankki ja yrittää tuleeko vain hylky että ei onnistu?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
En nyt muista että mitkä kaikki pankit Siirto-maksuja tukevat mutta varmaan OP:n lisäksi Nordea sun muut isot ainakin.
OP, Nordea, S-Pankki ja Ålandsbanken tilit tuettuja, käyttämistä varten pitää asentaa Nordea Siirto, OP-mobiili tai Pivo. Itse joskus yritin käyttää Siirtoa, mutta kun kellään muulla ei sitä ollut vaan kaikki käytti MobilePaytä niin käyttö ikäänkuin loppui. Siirron nettisivujen mukaan heillä olisi 1,4 miljoonaa asiakasta mutta tiedä sitten kun tuntuu ettei juuri kukaan tuota tiedä kun joskus näistä jutellut ihmisten kanssa…

MobilePayllä taitaa olla kahdella miljoonalla käyttäjällään se palvelu jota suomalaiset nyt käyttää rahansiirtoihin.
 
Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
341
Niinpähän se näyttääkin olevan, listaa ei ole automaattisesti mutta kun alkaa näppäillä niin tulee esille. Mites jos vastapelurilla ei ole sopiva pankki ja yrittää tuleeko vain hylky että ei onnistu?
Eipä oo tollasta tilannetta tullut vastaan ennen. Eiköhän se jotenkin sen estä ei ne rahat mihinkään bittiavaruuteen voi kadotakkaan.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
MobilePayllä taitaa olla kahdella miljoonalla käyttäjällään se palvelu jota suomalaiset nyt käyttää rahansiirtoihin.
Tänään kun ollaan tilaamassa tilausta ja pitäisi tehdä tilisiirtoja niin siinä oli ihan kuutamolla porukka kun sanoin että käytän Google Paytä.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Tänään kun ollaan tilaamassa tilausta ja pitäisi tehdä tilisiirtoja niin siinä oli ihan kuutamolla porukka kun sanoin että käytän Google Paytä.
No ei sinällään yllätä kun Google Paytä ei mihinkään tilisiirtoihin käytetä :)
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Siirtoa noista tulee eniten käytettyä, aika lailla kaikilla tutuilla ja enimmäkseen tuntemattomillakin se on tähän asti löytynyt.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Mitäs ihmettä. Kävin ABCllä tankkaamassa ABC mobiililla ja olin jo menossa mobiilipankkiin vahvistamaan maksua kun se meni läpi suoraan ABC mobiilista.

Oliko kyseessä vahinko, vai onko pankit vihdoinkin tulleet järkiinsä noiden mobiilitankkausten suhteen?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Jostain syystä Mobiilib8nus ei kirjaa mahdollisia takuukuitteja sähköisinä. Tänään tuli taas eteen niin kassa tulosti erillisen takuukuitin eikä sähköisenä tullut ollenkaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mitäs ihmettä. Kävin ABCllä tankkaamassa ABC mobiililla ja olin jo menossa mobiilipankkiin vahvistamaan maksua kun se meni läpi suoraan ABC mobiilista.

Oliko kyseessä vahinko, vai onko pankit vihdoinkin tulleet järkiinsä noiden mobiilitankkausten suhteen?
Tuntuu vaihtelevan. OP on tähän saakka kysynyt vahvistuksen joka ikinen kerta summasta riippumatta (tai no, yleensä summa on mulla 50€ tai 1000€), mutta viimeisen kuukauden aikana on mennyt satunnaisesti muutaman kerran läpi ilman vahvistusta.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Onko mikä pankki? Ainakin viime viikonloppuna OP vaati 200e tankkaukseen vahvistuksen
OP. Varmaan sama kuin @Kautium yllä sanoi, että pyytelee satunnaisesti vahvistusta.

Harmi kun eivät osaa tehdä siten, että tuo vahvistusappi avautuisi automaattisesti silloin kun lisävahvistus vaaditaan.

S-pankilla taitaa olla sillä tavalla kun mobiiliselaimella nettisivun kautta pyytää vahvistusta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
615
Mulla ei mene Mobilepay maksu läpi ja mobilepay.fi sivut jumissa. Onko muilla samaa ongelmaa vai onko minut rajattu ulos heidän järjestelmistään :lol:
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
27
Kysymys Curvesta......käytössä maksuton palvelu ja olin siinä luulossa että "Go back in time"-toiminto on vain yhden kerran mahdollista käyttää kuukaudessa no marraskuussa olen käyttänyt neljä kertaa eikä sovellus ole sitä estänyt----->onko siis syntynyt paskamyrsky ja palvelua on jatkettu maksuttomana?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
51
Jostain syystä Mobiilib8nus ei kirjaa mahdollisia takuukuitteja sähköisinä. Tänään tuli taas eteen niin kassa tulosti erillisen takuukuitin eikä sähköisenä tullut ollenkaan.
Minulla takuukuitit näkyy välillä vain siinä normaalin kuitin alapuolella ei erillisenä ollenkaan. Kannattaa tarkistaa näkyykö siellä.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Minulla takuukuitit näkyy välillä vain siinä normaalin kuitin alapuolella ei erillisenä ollenkaan. Kannattaa tarkistaa näkyykö siellä.
Joo tämä olikin ilmestynyt seuraavana päivänä näkyviin, mikälie hidastelu tuossa sitten ollut ettei näkynyt kuin vasta seuraavana päivänä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
147
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Mitä käytännössä tarkoittaa? MobilePay on Bluetooth, onko jatkossakin vai nfc pääte-puhelin keskusteluyhteys?
Osuuspankin oli tarkoitus yhdistää Pivo myös tuohon. Hyppäsivät sitten NFC:n ja Google Payn kelkkaan.

Tuskin tuohon bluetoothia kummempaa maksutapaa tulee "lähimaksuihin" tarjolle. Enemmänkin taitavat keskittyä käyttäjien välisiin rahasiirtoihin. Tosin EU:n patistelemat maksuttomat pankkisiirtojen pikasiirrot varmaan syövät tehokkaasti tuon pisneksen alta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Osuuspankin oli tarkoitus yhdistää Pivo myös tuohon. Hyppäsivät sitten NFC:n ja Google Payn kelkkaan.

Tuskin tuohon bluetoothia kummempaa maksutapaa tulee "lähimaksuihin" tarjolle. Enemmänkin taitavat keskittyä käyttäjien välisiin rahasiirtoihin. Tosin EU:n patistelemat maksuttomat pankkisiirtojen pikasiirrot varmaan syövät tehokkaasti tuon pisneksen alta.
Toki tuollaiset sovelluksiin/puhelinnumeroihin perustuvat pikasiirrot ovat varmasti helpompia, kuin tilinumeroon perustuvat maksun välitykset.
tuohon rakoon näiden erinbnäisten Siirto ja Mobilepay sovellusten teho perustuu.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Osuuspankin oli tarkoitus yhdistää Pivo myös tuohon. Hyppäsivät sitten NFC:n ja Google Payn kelkkaan.
Tästähän ei ollut kyse, vaan jättäytyivtä pois koska EU ei olisi tuota liityntää tuossa muodossaan varmastikkaan hyväksynyt, koska olisi katsottu että tuo estää kilpailua jos pohjoismaissa tehdään tälläinen yhteenliittymä. Näin Osuuspankki päätti jättäytyä tästä kokonaan pois.

NFC ja Google Pay asioilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Tästähän ei ollut kyse, vaan jättäytyivtä pois koska EU ei olisi tuota liityntää tuossa muodossaan varmastikkaan hyväksynyt, koska olisi katsottu että tuo estää kilpailua jos pohjoismaissa tehdään tälläinen yhteenliittymä. Näin Osuuspankki päätti jättäytyä tästä kokonaan pois.

NFC ja Google Pay asioilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Se taitaa olla eri asia mitä sanovat julkisuuteen ja mikä on totuus taustalla. Pieni toimija tuo yhdistymä olisi ollut Apple Payn ja Google Payn rinnalla vaikka olisivat NFC lähimaksut tuoneet.

Maksuttomien pikatilisiirtojen tullessa Suomeen pian, niin aika vähäksi jää minun mielestäni tuo Mobile Payn pisnesrako kun rahat siirtyvät tililtä toiselle sen jälkeen tilisiirtona parissa sekunnissa myös ero pankkien välillä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom