Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

toimii siis omana nfc korttinaan. sinne ilmoitettiin kortin numerot ja ne valmistavat ikäänkuin kloonin siitä jota voi käyttää lähimaksamiseen. k-plussa on kytketty pankkikorttiini ja sen pitäisi toimia sillälailla että ennen kuin maksat tuotteet, swaippaat avaimenperää päätteessä ja se lukee k-plussakortin - tämän jälkeen pääte siirtyy odottamaan maksua ja swaippaat uudestaan ja avaimenperästä tunnistuu pankkikortin nfc.

k-plussa ja pankkikortti ovat siis samalla nfc piirillä niinkuin pankkikortissakin.
 
toimii siis omana nfc korttinaan. sinne ilmoitettiin kortin numerot ja ne valmistavat ikäänkuin kloonin siitä jota voi käyttää lähimaksamiseen. k-plussa on kytketty pankkikorttiini ja sen pitäisi toimia sillälailla että ennen kuin maksat tuotteet, swaippaat avaimenperää päätteessä ja se lukee k-plussakortin - tämän jälkeen pääte siirtyy odottamaan maksua ja swaippaat uudestaan ja avaimenperästä tunnistuu pankkikortin nfc.
Ilmeisesti vastasit minulle?

Siis tekevät oikeasti kloonin ? Nehän tarvii alkuperäisen kortin tekijältä avaimet.

Miten tuolla PIN koodin syöttö hoidetaan.

Korttikloonille varmasti tarpeita muillakkin.
 
toimii siis omana nfc korttinaan. sinne ilmoitettiin kortin numerot ja ne valmistavat ikäänkuin kloonin siitä jota voi käyttää lähimaksamiseen. k-plussa on kytketty pankkikorttiini ja sen pitäisi toimia sillälailla että ennen kuin maksat tuotteet, swaippaat avaimenperää päätteessä ja se lukee k-plussakortin - tämän jälkeen pääte siirtyy odottamaan maksua ja swaippaat uudestaan ja avaimenperästä tunnistuu pankkikortin nfc.

k-plussa ja pankkikortti ovat siis samalla nfc piirillä niinkuin pankkikortissakin.
Kysyttiinkö erikseen Plussa-kortin numeroa? Nuo kortteihin liitetyt plussat toimivat hieman eri tavalla ja jos sitä Plussa-korttia ei sinne ole oikeasti koodattu niin ei se sieltä kortin numeron kautta tule. Ihan samalla tavalla kuin esim Apple/Google Pay ei tue näitä maksukortteihin liitettyjä Plussa-lukemisia.

Mutta paha sanoa miten tuo on sitten toteutettu. PIN koodia joudut kyllä normaalistikin syöttelemään vaikka tekisit alle 50e ostoksia kun siellä on kortilla erikseen rajat kuinka monta tapahtumaa saa tehdä ja sen lisäksi nykyisin taitaa olla vielä euromääräinen laskuri ja kun se tulee täyteen niin tarvitaan chip&pin tapahtuma.

EDIT: Onhan noita rannekkeita jne ollut esim Norwegianilla ja ihan samat ongelmat niissäkin on ollut että pin:iä kysellään jossain vaiheessa jne.
 
Tapster
Tilasin tuollaisen avaimenperän varmuuden vuoks avaimiin killumaan. Vielä kun pankkikorttiin on liitetty k-plussa ominaisuus niin se toimii tuossakin. melko kätevä kun ei tarvii lompsaa kantaa mukana. toki puhelimessakin on google pay että en nyt sitten tiedä miten usein tuota tulee tarvitsemaan.
two is one - one is none
toimii siis omana nfc korttinaan. sinne ilmoitettiin kortin numerot ja ne valmistavat ikäänkuin kloonin siitä jota voi käyttää lähimaksamiseen. k-plussa on kytketty pankkikorttiini ja sen pitäisi toimia sillälailla että ennen kuin maksat tuotteet, swaippaat avaimenperää päätteessä ja se lukee k-plussakortin - tämän jälkeen pääte siirtyy odottamaan maksua ja swaippaat uudestaan ja avaimenperästä tunnistuu pankkikortin nfc.

k-plussa ja pankkikortti ovat siis samalla nfc piirillä niinkuin pankkikortissakin.
En ihan ymmärrä pointtia, jos puhelin on kuitenkin aina mukana. Puhelimeen saa kuitenkin paria poikkeusta lukuun ottamatta liitettyä bonuskortit ja maksutoiminnon ja onnistuu ilman mitään koodeja/lisätoimia kuinka ison maksun maksaminen tahansa.

50€ on aika hulppea hinta tuollaisesta, mutta se on linjassa sen kanssa, että sama firma myy myös avaimenperälle sopivaa kaula/turvanauhaa 50 eurolla. "Apinaa koijataan, apinaa pumpataan..."

Ja siis onko tuo oikeasti noin iso mollukka, vai onko kuvan tyypillä vain pieni käsi?

1662536132564.png


ei pin koodeja syötetä kun tehdään alle 50eur ostoksia.
mitä avaimia siihen tarvitsisi?
PIN-koodi on eri asia ja sitä saatetaan kysyä satunnaisesti myös alle 50€ ostoksissa.

Tapsterin "Supported Banks" -sivulla on myös sanottu, ettei se toimi Suomessa kuin näiden korttien kanssa:

"TAPSTER partners with Fidesmo Pay. Fidesmo collaborates with a variety of banks, and it’s the supported payment cards from these banks that can be connected to your TAPSTER."

1662536924830.png
 
Viimeksi muokattu:
toimii siis omana nfc korttinaan. sinne ilmoitettiin kortin numerot ja ne valmistavat ikäänkuin kloonin siitä jota voi käyttää lähimaksamiseen. k-plussa on kytketty pankkikorttiini ja sen pitäisi toimia sillälailla että ennen kuin maksat tuotteet, swaippaat avaimenperää päätteessä ja se lukee k-plussakortin - tämän jälkeen pääte siirtyy odottamaan maksua ja swaippaat uudestaan ja avaimenperästä tunnistuu pankkikortin nfc.

k-plussa ja pankkikortti ovat siis samalla nfc piirillä niinkuin pankkikortissakin.

Oleksä varmistanut tämän pankista/Tapsterilta että se toimii noin?

Nimittäin missään muussa lähimaksupalvelussa niitä plussia ei saa talteen koska se plussa on ihan oma nfc-koodinsa joka on ympätty siihen fyysiseen korttiin, se ei ole sinänsä missään tekemisissä sen sun kortin maksupuolen kanssa...

Onko noilla joku sovellus millä sen lähimaksuvälineen saa avattua aina kun rajat tulee täyteen, vai onko Nordealla joku oma viritelmä tuohon? Nimittäin suomessahan online-pin ei toimi eli nfc-laitteille ei saa syötettyä pin-koodia suomalaisissa maksupäätteissä, minkä takia esim. Norwegianin lähimaksulätkä on täällä aikalailla hyödytön.
 
ei pin koodeja syötetä kun tehdään alle 50eur ostoksia.
mitä avaimia siihen tarvitsisi?
Ilmeisesti ei ole mikään klooni, linkkisi sivuja jos selaili, niin annettiin ymmärtää että on ihan oma "korttinsa" ja maksut veloitetaan siihen liitelty kortilta.

Oletko ihan varma tuosta k-plussa jutusta ?

ei pin koodeja syötetä kun tehdään alle 50eur ostoksia.
Ok, eli tuossa alle 50€ maksut menee aina läpi, eli pitää olla todella tarkkana tuon kanssa, ettei joudu vääriin käsiin.
Ilmeisesti yli 50€ ostoja ei voi tehdä.
Joku "lompakko" toiminnallisuus olisi tarpeen, jotta voisi hallita käyttöä ja riskiä. Jos sellainen on ja kohtuu hinnoittelu, niin tuolle lisäarvoa kummasti.

En nopeasti löytänyt kustannuksia, siis itse "korttimaksaa" hankkiessa, mutta muita ?


Edit:
Rannekkeita, avaimenperiä, sormuksia, mutta ilmeisesti "tarroja" ei ole.

Onko nyt kyse tuotteesta johon tarkoituksesi on tutustua, ja osto päätös tullut vähän omien toiveiden mukaan, ei niinkään sen mukaan mitä luvattu ?


Mikäs tuon toimija taustat on ?
 
Viimeksi muokattu:
Oleksä varmistanut tämän pankista/Tapsterilta että se toimii noin?

Nimittäin missään muussa lähimaksupalvelussa niitä plussia ei saa talteen koska se plussa on ihan oma nfc-koodinsa joka on ympätty siihen fyysiseen korttiin, se ei ole sinänsä missään tekemisissä sen sun kortin maksupuolen kanssa...

Onko noilla joku sovellus millä sen lähimaksuvälineen saa avattua aina kun rajat tulee täyteen, vai onko Nordealla joku oma viritelmä tuohon? Nimittäin suomessahan online-pin ei toimi eli nfc-laitteille ei saa syötettyä pin-koodia suomalaisissa maksupäätteissä, minkä takia esim. Norwegianin lähimaksulätkä on täällä aikalailla hyödytön.
Ok tämä oli uutta tietoa. eli k-plussa ei tuu toimimaan. no, väliäkö tuolla.

ja jännä, mulla ei oo koskaan tullut alle 50eur ostoksista pin koodin kyselyä. liekko sit moukan tuuria vai mitä.

Ok, eli tuossa alle 50€ maksut menee aina läpi, eli pitää olla todella tarkkana tuon kanssa, ettei joudu vääriin käsiin.
niin, yhtä tarkkana kuin pankkikortinkin kanssa :)
 
Ilmeisesti ei ole mikään klooni, linkkisi sivuja jos selaili, niin annettiin ymmärtää että on ihan oma "korttinsa" ja maksut veloitetaan siihen liitelty kortilta.

Ok, eli tuossa alle 50€ maksut menee aina läpi, eli pitää olla todella tarkkana tuon kanssa, ettei joudu vääriin käsiin.
Ilmeisesti yli 50€ ostoja ei voi tehdä.
Joku "lompakko" toiminnallisuus olisi tarpeen, jotta voisi hallita käyttöä ja riskiä. Jos sellainen on ja kohtuu hinnoittelu, niin tuolle lisäarvoa kummasti.
Ei mene alle 50€ aina automaattisesti läpi, eikä Tapster edes voi siihen vaikuttaa. Tapsterin FAQ:ssa on vastauksia noihin.

I would love to order a wearable from TAPSTER, how do I do that?

Choose the wearable you prefer and make sure you have a VISA or MASTERCARD from one of the many banks we are collaborating with. After checkout, you will asked to connect your card to your wearable.

Is it safe to pay with a wearable from TAPSTER?

When you connect a payment card to your wearable a reference of the card is created, the reference has a different card number. This card number can only be used on your wearable, not online or anywhere else, which means that your wearable is protected against skimming. Even if the card number would leak on the internet it cannot be used. The token card number is also cryptographically connected to your specific wearable and therefore cannot be used on any other wearable.

My TAPSTER wearable is lost or stolen, what do I do now?

You need to block your TAPSTER wearable from making payments if it's lost or stolen. You can use the Fidesmo iPhone app, Android app or Self Service Portal to remove a payment card from your TAPSTER. Some banks also allow you to use their apps and website to do the same. You can always call your bank and they will help you to block your TAPSTER.


Ok tämä oli uutta tietoa. eli k-plussa ei tuu toimimaan. no, väliäkö tuolla.

ja jännä, mulla ei oo koskaan tullut alle 50eur ostoksista pin koodin kyselyä. liekko sit moukan tuuria vai mitä.
Tähänkin on tuolla vastaus. Pitäisi toimia kuulemma samalla PIN-koodilla kuin varsinainenkin kortti, joka taas aiheuttaa ihmetystä, kun tuo Tapster ei kuitenkaan ole oikeasti sama kortti ja sillä on eri korttinumerokin. Vähän on kyllä arveluttava systeemi.

Do I need to use my PIN when I pay with my TAPSTER wearable?

Your bank decides at what amount you need to enter your PIN, regardless if you pay with your physical card or your TAPSTER wearable. Your PIN is required for larger purchases, but sometimes also for smaller purchases. You use the same PIN for your TAPSTER as for your physical card.
 
niin, yhtä tarkkana kuin pankkikortinkin kanssa :)
Kirjoitit aiemmin ettei ole PINkoodia, näissä meidän tavallisissa pankkien maksukorteissa on PIN koodi. "siru/NFC" maksuilla ei ilman sen tietämistä kovin paljoa höylätä.

Jos tuo tilaamasi kortti luotettavana veloittaa siihen liitetyltä kortilta maksut, "rajattomasti", niin se on ihan sen varassa että tuon myöntäjän robotiikka ei siihen puutu, siihen asti kun avaimenperän tilaa sen jotenkin katkaisee.

Olisi suuri lisäarvo jos siinä olisi toimiva lompakkotoiminta, sitä voisi käyttää mainoksessa ehdotetuilla tavoilla.



ja jännä, mulla ei oo koskaan tullut alle 50eur ostoksista pin koodin kyselyä. liekko sit moukan tuuria vai mitä.
Oletko ostellut putkeen lukuisia alle 50€ ostoksia. joissa myös niitä lähelle ylärajan ostoja.

Siis itse kortilla, eikä jollain appilla, tai muuten liitetyllä kortilla.
 
Tähänkin on tuolla vastaus. Pitäisi toimia kuulemma samalla PIN-koodilla kuin varsinainenkin kortti, joka taas aiheuttaa ihmetystä, kun tuo Tapster ei kuitenkaan ole oikeasti sama kortti ja sillä on eri korttinumerokin. Vähän on kyllä arveluttava systeemi.

Tämä Tapsterhan vaatii tukea pankin puolelta, joten siellä on varmaan joku systeemi millä pankki toimittaa sen pin-koodin Tapsterille joka asettaa saman koodin läpyskälle, ihan vaan yksinkertaisuuden vuoksi jotta se on asiakkaalle helpompaa. Tuolla faqissa mainittiin myös että pankin pitää tukea Fidesmo Pay'tä jotta Tapster toimii, tämä lienee se rajapinta pankkien ja noiden maksuvälinefirmojen välillä.
 
njaa no se näemmä toimii siis samalla pin koodilla kuin kortti johon se on liitetty. no, aika näyttää miten tulee toimimaan.
nordean pankki mulla siis.
Oletko ostellut putkeen lukuisia alle 50€ ostoksia. joissa myös niitä lähelle ylärajan ostoja.

Siis itse kortilla, eikä jollain appilla, tai muuten liitetyllä kortilla.

en taida olla.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mene alle 50€ aina automaattisesti läpi, eikä Tapster edes voi siihen vaikuttaa. Tapsterin FAQ:ssa on vastauksia noihin.
Lainaus linkistäsi
DO I NEED TO USE MY PIN WHEN I PAY WITH MY TAPSTER WEARABLE?
Your bank decides at what amount you need to enter your PIN, regardless if you pay with your physical card or your TAPSTER wearable. Your PIN is required for larger purchases, but sometimes also for smaller purchases. You use the same PIN for your TAPSTER as for your physical card. The contactless payment limits vary from country to country.
Kone käännös
ITÄÄ MINUN KÄYTTÖÖN KÄYTTÖÖN, KUN MAKSAAN TAPSTER WEARABLELLA?
Pankkisi päättää, minkä summan sinun on annettava PIN-koodisi, riippumatta siitä, maksatko fyysisellä kortillasi vai puettavalla TAPSTER-laitteellasi. PIN-koodia tarvitaan suuriin ostoihin, mutta joskus myös pienempiin ostoihin. Käytät samaa PIN-koodia TAPSTERissa kuin fyysisessä kortissasi.
Lähimaksurajat vaihtelevat maittain.
Jos vaatii PINkoodin ja ei ole sitä sirukorttirajapintaa, niin tekee täällä aika käyttökelvottomaksi. Jos varsinaisen kortin käytöllä saa vapautettua, niin käyttää voi mutta osa ideasta romuttuu.

Tuo sama PINkoodi vaihvistetaan UKKssa toisessakin kohtaa. ja myös se että vanhentuneita kortteja ei tarvi palveluun uusia, uusi kortti aktivoituu automaattisesti.

Rajapintana pankkeihin ilmeisesti Fidesmo Pay.


PINkoodittomuus ja lompakko toiminto, ja luotto että toimii veloituksettomana pitkään, niin kyllä tuolla käyttö keksii.
 
Online PIN on suomeen tulossa vaiheittain ensi vuoden aikana. Saattoi olla jopa vaatimuksena että 2023 vuoden loppuun menessä tulee olla OnlinePIN tuki, joten sen jälkeen näiden käyttöä helpottunee ja paranee huomattavasti.
 
Lainaus linkistäsi

Kone käännös

Jos vaatii PINkoodin ja ei ole sitä sirukorttirajapintaa, niin tekee täällä aika käyttökelvottomaksi. Jos varsinaisen kortin käytöllä saa vapautettua, niin käyttää voi mutta osa ideasta romuttuu.

Tuo sama PINkoodi vaihvistetaan UKKssa toisessakin kohtaa. ja myös se että vanhentuneita kortteja ei tarvi palveluun uusia, uusi kortti aktivoituu automaattisesti.

Rajapintana pankkeihin ilmeisesti Fidesmo Pay.


PINkoodittomuus ja lompakko toiminto, ja luotto että toimii veloituksettomana pitkään, niin kyllä tuolla käyttö keksii.
Kuten niin monesti aiemminkin, en ymmärtänyt kirjoituksestasi mitä yrität sanoa. Keskustelua ei myöskään edistä se, että kirjoitat takaisin uutena tietona samoja asioita, jotka on jo aiemmin kerrottu samoilla lainauksilla/linkeillä.

Pointti on, että Tapsterin "kopiokortissa" on myös PIN. Se on sama kuin varsinaisessa kortissa, mutta sitä en osaa sanoa kuinka se on mahdollista. Pankki päättää milloin PIN-koodia kysytään, eikä Tapster voi siihen vaikuttaa. Sitä voidaan siis kysyä ihan milloin tahansa, myös alle 50€ maksuissa, kuten pankin omallakin kortilla. Google Pay taitaa olla ainoa tapa, jolla tuosta pääsee tällä hetkellä eroon, kun siinä on mahdollisuus muihin turvajärjestelyihin.
 
Kuten niin monesti aiemminkin, en ymmärtänyt kirjoituksestasi mitä yrität sanoa.
Yritin tuoda esille että jos "kortissa"ei ole sitä sirurajapintaa, niin jos kyselee PINkoodia niin se tekee avaimenperästä aika käyttökelvottoman Suomessa. Lisätään vielä kunnes pin koodin voi syöttää ilman sirurajapintaa.


Jos avaimenperässä olisi lomakkotoiminto, vaikka jokin web tai sovelluksen kautta hallittava, niin silloin tuotteella olisi kiinnostavia käyttökohteita , ja silloin PIN koodittomuus voisi olla etu.

Lompakkotoiminnolla tarkoitain sitä että avaimenperän käyttöön voisi asettaa rajan vaikka kympin, satasen tai mitä haluaa. Riskit hallinnassa, avaimen perä voisi roikkua laukussa, ym ei niin valvotussa, voisi antaa muiden käyttöön, esim avaimen perässä / autossa hätävarana. Lapsella.

Pahoillanin että lainasin vastaus linkisi kohdasta nimenomaan PIN koodiin liittyvän kohdan ja kone suomennoksen. ja muita kohtia PIN koodista jotka kuvasivat sitä että PIN koodi tulee nimenomaan varsinaisen kortin myöntäjän järjestelmästä. Kortin vaihtuminenkaan ei katkaisi yhteyttä.
Kuvio viittaa vahvasti siihen että avainperäkauppias ei mitään PINkoodeja tiedä, ei niitä mistään saa.
 
Online PIN on suomeen tulossa vaiheittain ensi vuoden aikana. Saattoi olla jopa vaatimuksena että 2023 vuoden loppuun menessä tulee olla OnlinePIN tuki, joten sen jälkeen näiden käyttöä helpottunee ja paranee huomattavasti.

Tää on ehkä paras uutinen maksukentältä pitkään aikaan, viimeinkin pois kehitysmaaliigasta :tup:

Ja niille jotka ei tiedä mitä online-pin tarkoittaa
- Voit syöttää nfc-maksuvälineen pin-koodin ilman fyysisen kortin syöttämistä maksupäätteeseen
- Tämä mahdollistaa mm. erilaisten "wearable" maksuvälineiden sujuvan käytön
- Tämä mahdollistaa myös maksujen vahvistamisen lähimaksukorttia käyttäen ihan vaan sillä pin-koodilla, ilman että korttia pitää tunkea koneeseen

Kiinnostuneille luettavaksi vaikka tämä artikkeli (vuodelta 2018 niin puhutaan vielä vanhoista rajoista)
 
Rasittava tuossa Google Walletissa, ettei korttien kuvia saa vaihdettua eikä edes syötetty lempinimi näy missään. Minullakin on tällä hetkellä kolme samannäköistä korttia näkyvissä ja niistä sitten pitää tihrustella numeron perusteella mikä on mikä. No, joo, yhdessä lukee credit, niin se on helpompi erottaa.
Saman asian kanssa "tapellut" kun itsellä on muutama kortti johon tuo arpoo tuon saman väriteeman ja kun molemmat on debittejä niin numeron perusteella pitäisi aina muistaa että kumpi oli mikäkin.

Kai nuo pankilta tulee, joka on sinällään hassua kun noissa korteissa on kuitenkin eri väriteema mutta ilmeisesti ei sitten pankilla ole noita erikseen eroteltu. credit/debit kortti on sitten omalla "oikealla" väriteemalla kuitenkin.


Uudessa Google Walletissa kortille lempinimen anto onnistuu kun klikkaat kotinäkymässä ensin korttia, sit sivun ala-osasta "details" ja siellä on kohta"add nickname" :)

Äh edit, pitäis opetella lukemaan, tosiaan nicknamen anto onnistuu mut eipä se tosiaan mihinkään tule näkyviin. sorry.
 
Uudessa Google Walletissa kortille lempinimen anto onnistuu kun klikkaat kotinäkymässä ensin korttia, sit sivun ala-osasta "details" ja siellä on kohta"add nickname" :)
Juu mutta se lempinimi ei näy tuossa pääikkunassa missä kortteja voi valita :)
 
Juu mutta se lempinimi ei näy tuossa pääikkunassa missä kortteja voi valita :)
joo niinhän se näkyykin olevan, huomasin lähetyksen jälkeen itse saman ja muokkasinkin tuota alkuperäistä viestiäni :S onpa kökkö. itsellä onneksi vain debit ja credit kortit siellä, debit oletuksena, ja credit vaatii et avaan sovelluksen ja vaihdan siihen ennen maksua. näin itselle helppo tunnistaa kummalla maksaa.
 
Statistan mukaan Apple Pay on mennyt Mastercardin ja Alipayn ohitse maksujen kokonaissummissa. Edellä on enää ainoastaan Visa. Google Pay on selvästi muita jäljessä.
 
Eipä toiminut tänään plussien kerääminen Wallettiin liitetyllä plussa-kortillakaan.
 
Mikä järki jos sen kerta voi sinne wallettiin lisätä? En tosiaan minäkään ole saanut tuota K-plussa -sovellusta toimimaan, herjaa vaan tuota verkkovirhettä.
Koska Walletissa ei ole tuke Plussakortin Nfc lukemiselle. Tai no teknisesti on, sitä vaan ei ole Keskon toimesta tehtyy, syystä X.
 
Joo näköj
Mikä järki jos sen kerta voi sinne wallettiin lisätä? En tosiaan minäkään ole saanut tuota K-plussa -sovellusta toimimaan, herjaa vaan tuota verkkovirhettä.
Se järki, että Keskon systeemin eivät toimi sen walletin kautta. Sen voi toki sinne lisätä, mutta se lisää pelkän kortin numeron, ei mitään muuta. Saat ne plussat silläkin, jos näytät numeron kassalle ennen maksua ja pyydät että naputtelee käsin numeron päätteelle.

Just olin tuossa plussan asiakaspalveluun yhteydessä ja totesivat vain, että tällä hetkellä on tekninen vika sovelluksessa ja korjaus on menossa. Mainitsin kyllä, että se tekninen vika on ollut jo monta viikkoa.

Tällä hetkellä ei tosiaan saa edes korttia lisättyä sovellukseen.
 
Aika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
 
Aika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
Se ilmeisesti toimii, jos kortin on lisännyt ennen tuota ongelman alkamista. Vaikka siis valittaakin ettei voimassaoloa pysty tarkistamaan yms.

Nyt jos sovelluksen asentaa, niin korttia ei voi lisätä ollenkaan.
 
Vaihdoin luurin niin korttia lisättäessä tulee tosiaan vain verkkovirhettä. Noh, ehkä se siitä jossain vaiheessa korjautuu.
 
Vaihdoin luurin niin korttia lisättäessä tulee tosiaan vain verkkovirhettä. Noh, ehkä se siitä jossain vaiheessa korjautuu.

Tsekkasin mitmproxylla ja selvisi, että tuo sovellus ensinnäkin käyttää backendina / gatewayna herokuapp.comia ja tuo Heroku sovellus on asetettu maintenance moodiin. Eli huoltokatko, joka tosin on jo naurettavan kauan kestänyt.


Olin itse aspaan yhteydessä ja he ohjeistivat lisäämään kortin MobilePay-sovellukseen. Tein tuon, mutta käsittääkseni toimiakseen se vaatisi että maksaa MobilePaylla kassalla ja se taas ei kuulosta käytännölliseltä.
 

Liitteet

  • 1663158999080.png
    1663158999080.png
    46,2 KB · Luettu: 103
Tsekkasin mitmproxylla ja selvisi, että tuo sovellus ensinnäkin käyttää backendina / gatewayna herokuapp.comia ja tuo Heroku sovellus on asetettu maintenance moodiin. Eli huoltokatko, joka tosin on jo naurettavan kauan kestänyt.
Oliko siellä luettavissa se kohdeosoite minne tiedot olisi pitänyt lopulta päätyä?
 
Jaahas. Tuossahan on voinut käydä siten, että Heroku otettu käyttöön ilmaisversiolla ja käyttäjämäärien kasvaessa huomanneet siellä, että hitto tätähän käytetään liiketoiminnassa ja pistetty accountti jäihin.
Jos sopimusrikkomuksesta kyse, niin accounttia ei välttämättä saa auki edes rahalla, vaan tuo url on toimimaton pysyvästi.

Sopivasti sitten kun mobiilikortin sorsat on häveyksissä, niin ei saada korjattua uutta versiota ulos. :think:
 
Näemmä tuota mobiilikortti sovellusta ei ole päivitetty ikuisuuksiin, joten voipi olla että korjausta asiaan ei ole tulossa lainkaan. Tuntuu kuolleelta sovellukselta.
 
Jos jollain kellä ei nyt tuo mobiiliplussa toimi ja sattuu olemaan MobiiliBonus asennettuna, voi koittaa lisätä plussakortin sinne.
Toimii samalla tavalla kuin S-kortin lisääminen, eli luku NFCllä. Tuota ei ole vaan testattu kovinkaan paljon...
 
Se järki, että Keskon systeemin eivät toimi sen walletin kautta. Sen voi toki sinne lisätä, mutta se lisää pelkän kortin numeron, ei mitään muuta. Saat ne plussat silläkin, jos näytät numeron kassalle ennen maksua ja pyydät että naputtelee käsin numeron päätteelle.
Suosittelen tätä.
Varsinkin heidän kohdalla jotka ei varsinaisesti plussappalloja kerää, vaan haluavat oikein hinnan ostamilleen tuotteille.

Ajatus että palaute voisi tehota tuota kautta, toki toinenkin naivi motiivi on se että hintamarkkinointi tervehtys.
 
Curve kortti meni vanhaksi. Lähettivät mailia että uusi tulee 10-14 arkipäivän sisällä. Sanoisin että aika surkea systeemi, että uusi lähetetään vasta kun vanha on jo käyttökelvoton ja toimitusaikakin noin pitkä. Hyvin olisivat voineet lähettää jo kuukausi sitten.
 
Curve kortti meni vanhaksi. Lähettivät mailia että uusi tulee 10-14 arkipäivän sisällä. Sanoisin että aika surkea systeemi, että uusi lähetetään vasta kun vanha on jo käyttökelvoton ja toimitusaikakin noin pitkä. Hyvin olisivat voineet lähettää jo kuukausi sitten.
Uusi Curve on kuitenkin jo Curve-apissa virtuaalisena, fyysistä korttia en ainakaan itse juuri mihinkään muuhun tarvitse kuin käteisnostoihin automaatista joskus harvoin.
 
Uusi Curve on kuitenkin jo Curve-apissa virtuaalisena, fyysistä korttia en ainakaan itse juuri mihinkään muuhun tarvitse kuin käteisnostoihin automaatista joskus harvoin.
No niinpä olikin. Tosin ei jostain syystä onnistu lisäys google wallettiin. Tulee ilmoitus että lähimaksamistanei voi ottaa käyttöön tässä puhelimessa, yritä myöhemmin uudelleen.

Mitähän tälle sitten tekisi.
 
Aika outoa että tuo vika plussa mobiilissa tiedetään mutta silti ainakin itsellä se toimii moitteetta.
Jaahas. Tuossahan on voinut käydä siten, että Heroku otettu käyttöön ilmaisversiolla ja käyttäjämäärien kasvaessa huomanneet siellä, että hitto tätähän käytetään liiketoiminnassa ja pistetty accountti jäihin.
Jos sopimusrikkomuksesta kyse, niin accounttia ei välttämättä saa auki edes rahalla, vaan tuo url on toimimaton pysyvästi.

Sopivasti sitten kun mobiilikortin sorsat on häveyksissä, niin ei saada korjattua uutta versiota ulos. :think:
Menikö minulta jotain ohi, sillä ainakin täällä on K-plussa toiminut koko ajan ja toimii edelleen kaikissa laitteissa (viimeisin vaihdettu keväällä). Jos tuo koskee jonkin tietyn ajankohdan jälkeen lisättyjä laitteita, nniin mistä lähtien tämä on ollut ongelma?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom