Juha Uotila
Ylläpidon jäsen
Apple Pay on nyt aktivoitavissa DanskeBankin asiakkaille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Google Pay on kyllä toiminut ylivoimaisesti parhaiten näistä saatavilla olevista maksujärjestelmistä. Ei ole failannut kertaakaan ja ainoastaan yhdesti ulkomailla piti tunnistautua pinkoodilla (maksupäätteeseen tuli viesti että seuraa puhelimen ohjeita).
Kotimaassa ei ole yksikään maksu pompannut tai inissyt koodia kuten normi maksukorttien kanssa käy aina 5-10 tapahtuman välein.
Kyllä siinä joku logiikka on. Ehkä kaikki pankit / korttityypit ei kysy? Itsellä vain debittiä lähimaksujen kanssa käytössä ja S-pankki kysyy järjestelmällisesti koodia parin päivän välein. Nordean debit niin satunnaiskäytössä etten muista kyseleekö se.Toi koodien kysely taitaa olla ihan sattuman kauppaa maksutavasta riippumatta. Mulla esim. ei ole koskaan korttien lähimaksulla koskaan kysynyt koodia.
Koodien kyselyllä pyritään varmistamaan välillä että kortti on oikealla henkilöllä.Kyllä siinä joku logiikka on. Ehkä kaikki pankit / korttityypit ei kysy? Itsellä vain debittiä lähimaksujen kanssa käytössä ja S-pankki kysyy järjestelmällisesti koodia parin päivän välein. Nordean debit niin satunnaiskäytössä etten muista kyseleekö se.
Vaihtui luuri, Honor View 20, eikä edes inahda, kun kassalla koittaa Mobilepayta. Mikäs tässä nyt...?
Kiitos tiedosta. Turha tuon kanssa alkaa sitten taistelemaan. Sitä odotellessa, että ääsetukortin saisi gpayhin.Mulla sama puhelin, kerran olen onnistunut maksamaan Prismassa. Lukuisia kertoja kokeillut useissa kaupoissa, ei onnistu. On päällä bluetooth, on NFC, ei toimi. Olen asennellut pari kertaa uudestaan mobile payn, ei auta.
Mulla sama puhelin, kerran olen onnistunut maksamaan Prismassa. Lukuisia kertoja kokeillut useissa kaupoissa, ei onnistu. On päällä bluetooth, on NFC, ei toimi. Olen asennellut pari kertaa uudestaan mobile payn, ei auta.
Eilen toimi ihan hyvin,puhelin samsung galaxy S10.Jaahas mennyt mobilepay taas rikki. Ei vaan toimi s marketissa enää ollenkaan. Kaikkea mahdollista koitettu mutta kun ei niin ei. Eli pääte ei vaan tunnista puhelinta vaikka mobilepay on auki ja siinä se maksu kohtakin auki. Sijainti ja BT päällä. Puhelimena op7 Pro.
Ennen toimi ihan hyvin, mutta en tiedä rikkoiko Android 10 tämän vaiko se kun mobilepayhyn tuli joku päivitys.
Täällä Nokia 8 kanssa tuntuu olevan juuri toisinpäin, eli ilman älykelloa tai Bluetooth kuulokkeita ei mobilepay saa yhteyttä maksupäätteeseen.Itsellä ei MobilePay tunnu toimivan jos samaan aikaan on Bluetooth kuulokkeet yhteydessä. Puhelin Moto G5. Voi toki johtua muustakin...
Ei sitä saa oletusmaksutavaksi koska se ei ole suoranaisesti määritelty NFC-maksusovellus.Mites tuon MobilePayn saisi ensisijaiseksi Google Payn sijasta?
Vai poistanko vaan tuon Googlen?
Ei millään meinaa saada maksettua MobilePayllä, vaikka avaa sen ja valitsee pay, kun Google jyrää väliin lukulaitteen lähellä.
Androidin asetuksistakaan ei saanut MobilePayta oletusmaksutavaksi.
Varmaan helpoimmalla kun räppää nfcn vaan pois käytöstä maksun ajaksi? Näin itse teen kun maksan mobilepaylla.Mites tuon MobilePayn saisi ensisijaiseksi Google Payn sijasta?
Vai poistanko vaan tuon Googlen?
Ei millään meinaa saada maksettua MobilePayllä, vaikka avaa sen ja valitsee pay, kun Google jyrää väliin lukulaitteen lähellä.
Täytyy testata.Varmaan helpoimmalla kun räppää nfcn vaan pois käytöstä maksun ajaksi? Näin itse teen kun maksan mobilepaylla.
Äsken prismassa ei mitään ongelmaa, toimi todella hyvin ja nopeasti.Eilen toimi ihan hyvin,puhelin samsung galaxy S10.
Sama homma eilen triplan Prismassa, toimi todella hyvin. Mutta aika ikävä tämä mobilepay kyllä kun on aina välillä vaan jotain ihme katkoksia toiminnassa.Äsken prismassa ei mitään ongelmaa, toimi todella hyvin ja nopeasti.
Olen kuullut myös sellaisia väitteitä että tuo sekalaisissa maksupäätteissä näkyvä "bt-nappula" ei vaikuttaisi yhtään mitään mihinkään. Tiedä sitten...Ei toiminut täälläkään tänään Mobilepay Prismassa edes maksupäätteen Bt-ikonia painamalla (kassa joskus vihjasi sen nopeuttavan tunnistusta)
Ei sitä saa oletusmaksutavaksi koska se ei ole suoranaisesti määritelty NFC-maksusovellus.
Varmaan helpoimmalla kun räppää nfcn vaan pois käytöstä maksun ajaksi?
Tämä ei ainakaan oman kokemukseni mukaan vaikuttanut mitään mihinkään ainakaan Pivon kanssa, vaikka molemmat näkyvät siis tuolla asetuksissa. Maksu meni valinnasta huolimatta aina oletussovelluksella. En tosin ole kokeillut vielä Android 10:llä, jos tämä toimisi nykyään paremmin. Voisikin ehkä kokeilla lounaalla.Omasta Androidista, jossa on siis Google Pay ja MobilePay asennettuina, Oletusmaksusovellus tosiaan löytyy asetuksista haulla "nap(auttamalla maksaminen)" ja oletusmaksusovellukseksi voin valita vain Google Payn. Tosin tuolla on tarjolla myös lisäasetus jossa on seuraavat vaihtoehdot:
Käytä oletusta
Paitsi jos jokin toinen maksusovellus on auki
tai
Käytä oletusta
Aina
On se uskomatonta, kuinka noinkin iso firma voi olla kykenemätön näkemään Mobile Payn heikkouden vs. esim. NFC plussakortti mallia K ryhmä.
Noh, jos ei ole Nordean asiakas, joutuu sieltä lompakosta kaivamaan sen maksukortinkin. Etukortti tulee aika helposti siinä samalla. Mobilepay sentään kelpuuttaa kaikkien pankkien kortit.Eikö S-ryhmällä tosiaankaan ole mitään tuota k-plussa-appsia vastaavaa? Pitäisi jollain mobilepaylla sählätä jos haluaisi välttyä etukortin kaivelulta? Gpay + plussa toimii supernäppärästi..
Noh, jos ei ole Nordean asiakas, joutuu sieltä lompakosta kaivamaan sen maksukortinkin. Etukortti tulee aika helposti siinä samalla. Mobilepay sentään kelpuuttaa kaikkien pankkien kortit.
Onhan OP:lla Pivo vaikkei nyt olekaan lähimainkaan niin hyvä kuin Google Pay.Noh, jos ei ole Nordean asiakas, joutuu sieltä lompakosta kaivamaan sen maksukortinkin. Etukortti tulee aika helposti siinä samalla. Mobilepay sentään kelpuuttaa kaikkien pankkien kortit.
Minulla on AktiaWallet ja GooglePay. Sony Xperia X Compact puhelimessa Settings/Apps/Advanced/Default apps/Tap and Pay asetuksissa "use default/unless another app is open" asetus ei tee mitään. Nähtävästi asetus ei tallennu vaan "default" aina käytössä. Jos haluaa vaihtaa appsia pitää asetuksista vaihtaa oletusappsi. Epäkätevää.Omasta Androidista, jossa on siis Google Pay ja MobilePay asennettuina, Oletusmaksusovellus tosiaan löytyy asetuksista haulla "nap(auttamalla maksaminen)" ja oletusmaksusovellukseksi voin valita vain Google Payn. Tosin tuolla on tarjolla myös lisäasetus jossa on seuraavat vaihtoehdot:
Käytä oletusta
Paitsi jos jokin toinen maksusovellus on auki
tai
Käytä oletusta
Aina
Mulla google payn asentamisen jälkeen k-plussa appi ei enää toimi, maksupääte näyttää maailman loppuun asti että luetaan korttia mutta ei vaan enää tunnista. Mobile pay on toiminut kahviloissa, mäkkärissä ym pienemmissä paikoissa mutta ei s-ryhmän kaupoissaEikö S-ryhmällä tosiaankaan ole mitään tuota k-plussa-appsia vastaavaa? Pitäisi jollain mobilepaylla sählätä jos haluaisi välttyä etukortin kaivelulta? Gpay + plussa toimii supernäppärästi..
Onhan OP:lla Pivo vaikkei nyt olekaan lähimainkaan niin hyvä kuin Google Pay.
Itsekin olen havainnut saman ongelman GPayn ja Pivon kanssa. Eikä näytä olevan korjaantunut Android 10:ssäkään. Yrittää aina käyttää oletusappia. Tämä siis alkuperäisellä Pixelillä. Tein tuon kortin vaihtamisen helpoittamiseksi pikakuvakkeen tuonne asetukseen työpöydälle.Minulla on AktiaWallet ja GooglePay. Sony Xperia X Compact puhelimessa Settings/Apps/Advanced/Default apps/Tap and Pay asetuksissa "use default/unless another app is open" asetus ei tee mitään. Nähtävästi asetus ei tallennu vaan "default" aina käytössä. Jos haluaa vaihtaa appsia pitää asetuksista vaihtaa oletusappsi. Epäkätevää.
Hieno idea, en saanut omalla puhelimella(Android 8) suoraan Tap&Pay asetusruutuun mutta asensin QuickShortCutMaker apuohjelman. Kotisivulle Long press/Widgets/Shortcuts/QuickShortCutMaker/Activies listasta etsii Settings(com.android.settings) jonka alka löytyy Tap and Pay activity triggeri. Editoin nimen Tap&Pay ja jätin oletus hammasratas-ikonin. Saan asetusruudun suoraan auki nfc maksuohjelman muuttamiseen.Itsekin olen havainnut saman ongelman GPayn ja Pivon kanssa. Eikä näytä olevan korjaantunut Android 10:ssäkään. Yrittää aina käyttää oletusappia. Tämä siis alkuperäisellä Pixelillä. Tein tuon kortin vaihtamisen helpoittamiseksi pikakuvakkeen tuonne asetukseen työpöydälle.
Ei ainakaan toiminut tuossa loppukesästä kun testasin. Kello herjaa vaan että ei ole tuettu maassasi (kortit sai lisättyä).Mikä on android wear os älykellolla (google pay) maksamisen oikea tila tällähetkellä kun google ei näytä Suomea listassaan ja juuri chattasin nordean kanssa ja siellä asiakaspalvelija väitti että toimii ?
Mites tuo Pivo kun ei ole kokemusta, siinä taitaa toimia OP:lla myös Plussan keruukin ilman sitä K-ryhmän omaa sovellusta?
Ja miten toimiiko tuo niin, jos minulla on mobilepay käynnissä niin silloin maksan sillä eikä tuo Pivo jyrää sitä? Kun meinasin kokeilla tuota ja jos s-ryhmällä tuo pivo jyrää mobilepayn niin jää S-bonukset saamatta.
No Nordean puolelta kaikki on valmista ja toimii, mutta vaatii että asennat netistä kelloon permanent proxy ohjelman ja asetat sen johonkin google payn Kellomaksuja tukevaan maahan.Mikä on android wear os älykellolla (google pay) maksamisen oikea tila tällähetkellä kun google ei näytä Suomea listassaan ja juuri chattasin nordean kanssa ja siellä asiakaspalvelija väitti että toimii ?