Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

NYt on pari kertaa mennyt putkeen yhtä nopeasti kuin kortilla. Liekö väliä sillä, että tunkee puhelimen siihen välikköön, mihin naputellaan kortin tunnusluku, eikä maksupäätteen sivuun. Tämähän tuntuisi toimivan :).

ITse itseäni lainaten, edelleen pelittää mallikkaasti. Liekö ovat päivittäneet järjestelmää tai jotain? Ja edelleen tungen puhelimen (OP3) siihen maksupäätteen sisään, en sivuun. Kun S-etukortti samassa, niin eipä tuota voi enää korttimaksua hitaammaksi sanoa...

EDIT: moubailpei siis kyseessä
 
ITse itseäni lainaten, edelleen pelittää mallikkaasti. Liekö ovat päivittäneet järjestelmää tai jotain? Ja edelleen tungen puhelimen (OP3) siihen maksupäätteen sisään, en sivuun. Kun S-etukortti samassa, niin eipä tuota voi enää korttimaksua hitaammaksi sanoa...

EDIT: moubailpei siis kyseessä
Toimii, kun on toimiakseen. Eilen vietin lähikaupan itsepalvelukassalla viisi minuuttia odotellen, että wörkkisi. Maksupäätteessä luki, "mobilepay, odota". Kännykässä "mobilepay odottaa summaa". Henkilökunta ei osannut tehdä mitään.
 
Näköjään google payhin saa kantiskortteihin lisättyä k-plussa kortin. Mahtaakohan toimia niin, että saa plussat ja maksu samalla kertaa?
 
Näköjään google payhin saa kantiskortteihin lisättyä k-plussa kortin. Mahtaakohan toimia niin, että saa plussat ja maksu samalla kertaa?
Ei toimi.
Lataa se K-plussan mobiilikortti, niin sillä pitäisi toimia, mutta ei suoraan Google Payhin lisättynä.
 
Ei toimi.
Lataa se K-plussan mobiilikortti, niin sillä pitäisi toimia, mutta ei suoraan Google Payhin lisättynä.
Tänks, mulla onkin juuri noin, mutta aaattelin että jos vielä jouhevammin menisi kun kaikki kortit olisi google payssä.
 
ITse itseäni lainaten, edelleen pelittää mallikkaasti. Liekö ovat päivittäneet järjestelmää tai jotain? Ja edelleen tungen puhelimen (OP3) siihen maksupäätteen sisään, en sivuun. Kun S-etukortti samassa, niin eipä tuota voi enää korttimaksua hitaammaksi sanoa...
Ei toimi täällä,nyt vaihtu puhelin nokiasta galaxy s10 ei auttanut.

EDIT: moubailpei siis kyseessä
 
Tapahtuuhan siinä näin kaksi mobiilikortin lukua, kun yhdellä menisi jouhevammin. On toki jouhevaa jo näinkin.
No eipä se siellä Google Payn sisällä muuttaisi tilannetta millään tavalla. Kaksi kertaa se pitäisi kuitenkin lukea.
 
Onko kellään muulla käynyt mobilepayn kanssa niin, kun kävin hetki sitten kaupassa jonka maksoin mobilepayllä (jotain vajaa 12€) niin kotiin tullessa oli puhelimen yläpalkissa ilmoitus "kyllä kävi tuuri..." tjsp. ja mobilepay oli palauttanut saman summan kuin kaupassa maksamani?

En nähnyt kokonaan sitä viestiä, kun painoin ilmoitusta niin se tottakai hävisi. Eikä mitään tarkempaa selitystä miksi palauttivat.

Onko niillä joku kamppis ja arpovat noita "voittoja" vai mistä on kyse?

En äkkiseltään googlellakaan löytänyt selitystä. Vaikka kyllä se mulle kelpaa. Harmi vain ettei ollut isompi ostos. :D
 
Viimeksi muokattu:
En löydä parempaakaan ketjua:
Päivitin Op3 luurin android 9:ään.
Aiemmin oli asetukset siten että keräsin luurilla s-bonukset, sain kuitin diginä ja maksoin käteisellä.
Homma pelitti tuohon päivitykseen asti.
Nyt joka kerta kun puhelin käy tuon nfc sirun lähellä se kysyy "haluatko määrityää google payn" tjsp.
Asetuksista on valittu että google pay ei oletus jos joku muu maksusovellus avoinna. (Tässä tapauksessa S-Pankki)

Mitähän voisin kokeilla jotta saisin homman toimimaan kuten ennenkin?
 
En löydä parempaakaan ketjua:
Päivitin Op3 luurin android 9:ään.
Aiemmin oli asetukset siten että keräsin luurilla s-bonukset, sain kuitin diginä ja maksoin käteisellä.
Homma pelitti tuohon päivitykseen asti.
Nyt joka kerta kun puhelin käy tuon nfc sirun lähellä se kysyy "haluatko määrityää google payn" tjsp.
Asetuksista on valittu että google pay ei oletus jos joku muu maksusovellus avoinna. (Tässä tapauksessa S-Pankki)

Mitähän voisin kokeilla jotta saisin homman toimimaan kuten ennenkin?
Jos päivitit S-Mobiilin niin tuo bonusten luku NFC:llä on siitä poistettu, eli voinee johtua ihan siitä.
 
Johan se rupesi mobilepay toimimaan, kun laittaa tosiaan sen puhelimen siihen lukulaitteen keskelle koloon numeronäppäitten päälle.
 
Onko kellään muulla käynyt mobilepayn kanssa niin, kun kävin hetki sitten kaupassa jonka maksoin mobilepayllä (jotain vajaa 12€) niin kotiin tullessa oli puhelimen yläpalkissa ilmoitus "kyllä kävi tuuri..." tjsp. ja mobilepay oli palauttanut saman summan kuin kaupassa maksamani?

En nähnyt kokonaan sitä viestiä, kun painoin ilmoitusta niin se tottakai hävisi. Eikä mitään tarkempaa selitystä miksi palauttivat.

Onko niillä joku kamppis ja arpovat noita "voittoja" vai mistä on kyse?

En äkkiseltään googlellakaan löytänyt selitystä. Vaikka kyllä se mulle kelpaa. Harmi vain ettei ollut isompi ostos. :D
Just kävi sama parin euron ostoksista s-ryhmän kaupasta. Ilmaiset mehujäät. Jee.
 
Innoissani syötin tuonne google payhin kaikenlaisia kantiskortteja. Vaan onkohan niistä mitään hyötyä siellä?
 
Jos päivitit S-Mobiilin niin tuo bonusten luku NFC:llä on siitä poistettu, eli voinee johtua ihan siitä.
Juu päivitin, siinä sitten syy...
Kiitokset.
Onko tietoa miksi ottaneet sen pois ja ottaneet samalla "takapakkia" sovelluksen kanssa?
 

Ennen kuin joku innostuu liikaa ja pistää koko tilipussin kerralla likoon:
  • Kampanja-aikana palautettavien maksujen kokonaismäärä on 1 500 kpl ja niiden yhteissumma on 20 000 €. Palautettavan ostoksen summa voi olla enintään 100 €. Näinollen ostoksen summan ylittäessä 100 € se ei ole mukana kampanjassa.

Kohtuullisen onnekas pitää olla, että arpa kohdalle napsahtaa.
 
Eilen ekaa kertaa yritin mobilepayn kanssa ja ei onnistunut. Plussat sain kyllä mobiilista (k-ryhmä), mutta ostokset päädyin maksamaan käteisellä muutaman yrityksen jälkeen.

Olin tarkoituksella liikenteessa myöhemmin illalla ja ostokset olivat pieniä. Lähinnä vaihtoehdoksi ja testaamisen ilosta kokeilin. Soisi saavan plussakortinkin suoraan Mobilepayhin, niin käyttö olisi joustavaa. Tällä hetkellä ei vissiin mahdollista.

Android ja Säästöpankki, niin Google Pay ei ole tuettuna pankin puolelta.
 
Oispa kiva kun tää rupeis toimii ihan niin hyvin että voisi lompsan jättää kotia. Vituttaa tällei kesäisin kun taskut vähissä raahailla kaikkea mukana.
 
Tuo toimivuus on S-ryhmän liikkeissäkin vähän siinä ja siinä. Jos on onnistunut puhelinlotossa arpomaan väärän luurin, niin ei onnistu maksaminen. Valitin siitä Mobilepayn aspaankin, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään pariin kuukauteen. Mäkkärin kassalla toimii hyvin, mutta sielä käytetäänkin QR-koodeja eikä Bluetoothia.
 
Mobile Payllä 0/25 onnistumista Pixel 2 XL ja tehty uusiksikin kaiken asennus siihen (ei puhelimen). Onneksi k.o sovellus toimii myös näppäränä tapana maksaa kaverille jne. sillä itse maksamiseen kaupassa se on onneton tekele.
Pivolla huhtikuun päivitysten jälkeen jne... 100% onnistuminen täällä ja kertoja ehkä +40.
 
.

Kohta ei tosiaan tarvitse kuin luurin kaupassa, sai tuon mobiiliajokortinkin käyttöön vihdoin. Vaikka eipä sitä ikää enää paljon kysellä.

Kiitos vinkistä. Yritin tuota asentaa aikaisemmin, mutta eivät ottaneet enempää käyttäjiä. Nyt sai tonkin pois alta.
 
Pistäkää MP:n aspaan viesti ettei toimi ja mukaan puhelinmalli (ja mahdollinen versio) niin saavat asetukset kuntoon kyseiselle puhelimelle.

Kohta ei tosiaan tarvitse kuin luurin kaupassa, sai tuon mobiiliajokortinkin käyttöön vihdoin. Vaikka eipä sitä ikää enää paljon kysellä.
Kertokaa sitten kun tämä toimii yhtä luotettavasti kuin kortti. En halua tilannetta että ostokset kassalla ja puhelimen ohjelma ei toimi, ja lompsa himassa:bored:
 
Minulla on ollut myös ongelmia Mobile Payn kanssa paikallisessa Prismassa. Kerran onnistuin maksamaan sillä, kun ei ollut jonoja ja riittävän kauan ja intensiivisesti hinkkasin puhelinta korttipäätteeseen. Sittemmin moni maksuyritys on päättynyt pettymykseen. Kassa ja info eivät osaa sanoa, että mistä se johtuu.

Pivo toimi Op:n kortilla loistavasti vain pari kertaa jätti kesällä 2018 Lidlissä jostain syystä pulaan. Sitten vaihdoin Säästöpankille, joten Pivo sai jäädä, tukea Google Paylle ei ole ja Mobile Pay ei sitten toimi. Jospa pankit heräisivät nfc-maksamiseen pikaisesti.
 
Kokeilin tällä viikolla pitkästä aikaa Mobilepayta, että toimiiko sujuvammin kuin ennen eli voisiko shortsikelien koittaessa jättää lompakon kotiin. Kahdessa S-marketissa eri päivinä. Olen lisännyt sovellukseen muutaman kortin mutta vain oletuskortti oli käytettävissä maksuhetkellä, edellisellä kerralla Prismassa kortin sai/joutui valita. Lisäksi toisessa kaupassa itse maksu ei onnistunut vaikka bonukset kirjautui.

Onko MP:ssä tai S-ryhmän järjestelmässä muutettu jotain korttien suhteen? Käy työlääksi jos täytyy muistaa vaihtaa oletuskortti ennen S-maksua. Joo, valtavan maksutapaedun vuoksi :D Puhelin ja maksupääte tuntuivat kyllä löytävän toisensa aiempaa nopeammin.
 
Pitääpä testata miten tuo toimii k-ryhmän kaupoissa. En kyllä näe juuri itseäni tuota käyttämässä kun Google pay ja plussa sovellus toimii sen verran hyvin.
 
Nyt kun vielä lidliin tulisi mobilepay niin olisi kyllä hyvä kun op on niin onneton sen pivonsa kanssa ja mobilepay muutenkin parempi kun voi maksaa millä vaan kortilla.
 
Juu ei oo kyllä Google Payn kanssa ollut ongelmia. Tänään Prismassa koitin MobilePayta, ja se yllättäen toimi helposti ja kivasti Samsungilla, OP6T ja parilla Nokian mallilla ei oo toiminut.
 
Minulla on ollut myös ongelmia Mobile Payn kanssa paikallisessa Prismassa. Kerran onnistuin maksamaan sillä, kun ei ollut jonoja ja riittävän kauan ja intensiivisesti hinkkasin puhelinta korttipäätteeseen. Sittemmin moni maksuyritys on päättynyt pettymykseen. Kassa ja info eivät osaa sanoa, että mistä se johtuu.

Pivo toimi Op:n kortilla loistavasti vain pari kertaa jätti kesällä 2018 Lidlissä jostain syystä pulaan. Sitten vaihdoin Säästöpankille, joten Pivo sai jäädä, tukea Google Paylle ei ole ja Mobile Pay ei sitten toimi. Jospa pankit heräisivät nfc-maksamiseen pikaisesti.
No nyt onnistui. Minuutin hieroin puhelinta maksupäätteeseen ja lopulta maksu löytyi, kun puhelin oli laitteen yläpuolella näytön takana. Vaikka eihän puhelimen sijainnilla pitäisi olla niin paljoa merkitystä.
 
No nyt onnistui. Minuutin hieroin puhelinta maksupäätteeseen ja lopulta maksu löytyi, kun puhelin oli laitteen yläpuolella näytön takana. Vaikka eihän puhelimen sijainnilla pitäisi olla niin paljoa merkitystä.

Itellä löytyi yhteys siitä "NFC-puolelta", eli löin luurin vasempaan reunaan kiinni kuten NFC käytössä
 
KEskon MobilePay ohjeistukssa niiden nettisivuilla mainitaan erikseen että puhelin pitää viedä sille lähimaksupuolelle (eli vasen kylki),. Sieltä on ainakin itsellä löytynyt yhteys pääteen ja puhelimen välille ~välittömästi.
 
Onko kellään tietoa Samsung Pay:n saapumisesta suomeen?
Samsung watchin omistajana olisi kiva päästä makselemaan sillä, mutta ymmärtääkseni se vaatii Samsung Payn?!
 
Mobiilimaksaminen on kyllä suht juhlaa. Google play toiminut kuin junan vessa. Ainut mikä ärsyttäää on plussa ja s etukorttien hitaus maksua suorittaessa. Aina se homma hidastuu kun pääte tahtoo lukea etukortit joku 10 kertaa jos vähänkään liian nopeasti sen kännyn siihen vie.
 
Onko kellään tietoa Samsung Pay:n saapumisesta suomeen?
Samsung watchin omistajana olisi kiva päästä makselemaan sillä, mutta ymmärtääkseni se vaatii Samsung Payn?!
Ei ole tulossa, eikä ole (enää edes) suunnitelmia. Tämä oli Samsungin edustajan kolmentit tuossa pari kuukautta sitten.
 
Ylihuomenna alkaa, tosin niin vähän kauppoja mukana että ehkä "tänä vuonna" on parempi tarkkuus.

MobilePaylla voi nyt maksaa ostokset myös K-ruokakaupoissa

Toivottavasti laajentavat tuota listaa nopeasti lähiaikoina. Tällä hetkellä ilmeisesti mahdotonta maksaa K-ryhmän (pl linkistä löytyvät) liikkeessä mobiilisti. Pankkina siis Säästöpankki, jolla ei pysty maksamaan myöskään Google Pay:n kanssa.

Itselle tuo K-ryhmä on tärkeä sijaintinsa takia. Päivittäisostokset tulevat kaikki 200m päästä.
 
No nyt onnistui. Minuutin hieroin puhelinta maksupäätteeseen ja lopulta maksu löytyi, kun puhelin oli laitteen yläpuolella näytön takana. Vaikka eihän puhelimen sijainnilla pitäisi olla niin paljoa merkitystä.

Itellä löytyi yhteys siitä "NFC-puolelta", eli löin luurin vasempaan reunaan kiinni kuten NFC käytössä

Miksi muuten tuon MobilePay:n bt-yhteys on niin tarkka etäisyydestä/suunnasta? Normaalistihan bluetooth-laitteet voivat toimia hyvin vaikka välimatkaa laitteiden välillä olisi useita metrejä. NFC:n osalta sensijaan ymmärrän että välimatkan pitää olla lyhyt.
 
Se lukuetäisyys (toimintasäde) on pidettävä lyhyenä ettei mene missään tapauksessa maksut ristiin vierekkäisten kassojen kanssa. Tekniikka taitaa olla viralliselta nimeltään BLE.

Oletuslukuetäisyys on kuulemma mobilepayssä hyvin lyhyt ja siksi jokaiselle puhelinmallille pitää määrittää se erikseen jos ei toimi oletuksella. Ja tämä määritys tehdään mobilepayn taustajärjestelmiin, asiakas ei tähän voi vaikuttaa kuten ei myöskään kauppa. Eli tästä syystä jos joku malli ei toimi, niin viestiä aspaan.
Bluetooth Low Energyä (BLE) käytetään nykyään käytännössä kaikkea Bluetooth liikenteessä audiota lukuunottamatta (tämäkin vaihtuu lähitulevaisuudessa). Kantomatka on lyhyt koska lähetystehoa on rajattu. BLE tukee periaatteessa jopa lähes kilometrin kantamaa näköyhteydellä, vaikka käytännössä moiseen ei nyt päästä kuin erikoistilanteessa. Normaalisti kantama on kuitenkin sisätiloissakin yli kymmenen metriä vaikka välissä on seiniä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom