Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Käytin ekaa kertaa s-mobiilista kuponkia kun sai kengät puoleen hintaan. Kassalla kun yritin ottaa kuponkia käyttöön niin herjasi jotain yhteysvirhettä. Kassa sanoi että pitää yhdistää kaupan wlaniin että toimii. Mikä läppä tämä on? Olettavat että kukaan ei jaksa sitä verkkoa unohtaa niin saavat kerättyä dataa kuinka ihmiset liikkuvat kaupan sisällä?

Sen lisäksi vielä joutui erikseen lukemaan bonuskortin vaikka käytinkin kupongin. On kyllä huomattavasti hankalammaksi tehty kuin plussaedut. Pelkkä kortin näyttäminen riittää ja edut aktivoituu automaattisesti.
 
Kassa sanoi että pitää yhdistää kaupan wlaniin että toimii. Mikä läppä tämä on?

Ei ole ainakaan koskaan tarvinut kun itse olen mobiilikuponkeja käyttänyt...

Sen lisäksi vielä joutui erikseen lukemaan bonuskortin vaikka käytinkin kupongin. On kyllä huomattavasti hankalammaksi tehty kuin plussaedut. Pelkkä kortin näyttäminen riittää ja edut aktivoituu automaattisesti.

Joo, toi on aika kankea systeemi ihan kokonaisuudessaan. Järkevämpiäkin toteutuksia luulis olevan kuin erikseen luurista kaivettava ja kassalle "vilautettava" kuponki joka sitten kuitataan itse käytetyksi. Vaikka QR- tai viivakoodi jonka kassa voisi lukea suoraan puhelimen ruudulta.
 
Mitäs vattua Pivo sekoilee nyt. Lähimaksu ei toimi. Kaikki lähimaksuun viitaavat asiat hävinneet Pivon valikoista/asetuksista. Puhelimen lähimaksu/nfc valikossa pivo valittuna. Muilla vikaa? Aspaan jo laitoin viestiä.

Edit: aspasta vinkki, uudelleenasennus ja "pääsykoodi unohtui', pankkitunnuksilla sisään ja homma pelaa!
 
Viimeksi muokattu:
Kaupan kassajonossa muutaman kerran vuodessa samaan kassajonoon sattunut ilmeisesti joku MobilePay tai Pivo maksaja päätellen siitä, että siinä on useampi minuutti jonon odottaessa puhelimella yritetty maksaa ostoksia ja säädetty välillä taas puhelimen kanssa ja uutta yritystä taas. Ja lopulta ehkä onnistuttu tai kaivettu taskusta toimiva maksukortti.

Tulin ekaa kertaa vilkaisemaan ketjua kun vihdoin viimein ajattelin ottaa mobiilimaksamisen (google pay) käyttöön. No ei sitten oteta (OP yhdistelmäkortti käytössä

Ei kyllä yllätä. Olin muuten joskus nuorena ekonomina töissä Handelin ja POP-pankkien omistamassa Samlinkissä, joka hoitaa tuon puolen tapahtumissa. Varmasti joku jäärä on vastaan niin ei tule muillekaan.

Oy Samlink Ab taitaa olla nykyään Cognizant Technology Solutions Finland Oy:n omistuksessa.

Säästöpankit ja Oma Säästöpankki taitaa olla Samlinkin verkkopankin takana ja silti niissä toimii Apple Pay ja Google Pay.

Saa nähdä kuinka kauan nuo muutama pankki jaksaa vielä sinnitellä ennen kuin ottavat käyttöön Apple Payn ja Google Payn. Antaisivat asiakkailleen mahdollisuuden itse valita Apple Pay:n, Google Payn, MobilePayn ja Pivon väliltä. Veikkaisin että 99+ prosenttia ottaisi puhelimeensa Apple Payn tai Google Payn ja Mobile Pay ja Pivo jäisi hyvin marginaaliin. Tämä siis niistä jotka haluaa puhelimaan lähimaksun toimimaan. Itsekkin tunnen useamman seniorin jotka ei syystä tai toisesta halua mitään lähimaksua toimimaan puhelimessa vaikka oma pankki ja puhelin tukisi esimerkiksi Google Paytä.
 
Kaupan kassajonossa muutaman kerran vuodessa samaan kassajonoon sattunut ilmeisesti joku MobilePay tai Pivo maksaja päätellen siitä, että siinä on useampi minuutti jonon odottaessa puhelimella yritetty maksaa ostoksia ja säädetty välillä taas puhelimen kanssa ja uutta yritystä taas. Ja lopulta ehkä onnistuttu tai kaivettu taskusta toimiva maksukortti.



Oy Samlink Ab taitaa olla nykyään Cognizant Technology Solutions Finland Oy:n omistuksessa.

Säästöpankit ja Oma Säästöpankki taitaa olla Samlinkin verkkopankin takana ja silti niissä toimii Apple Pay ja Google Pay.

Saa nähdä kuinka kauan nuo muutama pankki jaksaa vielä sinnitellä ennen kuin ottavat käyttöön Apple Payn ja Google Payn. Antaisivat asiakkailleen mahdollisuuden itse valita Apple Pay:n, Google Payn, MobilePayn ja Pivon väliltä. Veikkaisin että 99+ prosenttia ottaisi puhelimeensa Apple Payn tai Google Payn ja Mobile Pay ja Pivo jäisi hyvin marginaaliin. Tämä siis niistä jotka haluaa puhelimaan lähimaksun toimimaan. Itsekkin tunnen useamman seniorin jotka ei syystä tai toisesta halua mitään lähimaksua toimimaan puhelimessa vaikka oma pankki ja puhelin tukisi esimerkiksi Google Paytä.
Pystykö apple pay / google pay siirtää toiselle käyttäjille rahaa? Mielumin pitäisin ite appi jos pystyy tehdä molemat
 
Pystykö apple pay / google pay siirtää toiselle käyttäjille rahaa? Mielumin pitäisin ite appi jos pystyy tehdä molemat
Ei ainakaan suomessa ole tuo toiminto ollut käytössä, Google Pay:llä tuo onnistuu ainakin joissain maissa mutta ei taida vielä olla suomessa tuettuna.
 
Kellon käyttämisen jotenkin ymmärtää, puhelimen ei...
Se on vaan niin paljon helpompi käyttää korttia, kuin luuria... Ja kaupan päälle noi etukorttien yms. kikkailut.

On siinä vielä kehiteltävää, jotta homma pelaisi sujuvasti...
 
Kellon käyttämisen jotenkin ymmärtää, puhelimen ei...
Se on vaan niin paljon helpompi käyttää korttia, kuin luuria... Ja kaupan päälle noi etukorttien yms. kikkailut.

On siinä vielä kehiteltävää, jotta homma pelaisi sujuvasti...
Nopeampaa tuo on puhelimella esim yli 50 euron ostojen kanssa jos ei bonus korttia tarvita.
 
Kellon käyttämisen jotenkin ymmärtää, puhelimen ei...
Se on vaan niin paljon helpompi käyttää korttia, kuin luuria... Ja kaupan päälle noi etukorttien yms. kikkailut.

On siinä vielä kehiteltävää, jotta homma pelaisi sujuvasti...

Mä taas just en ymmärrä kellon kanssa käden ojentelua ja ranteen vääntelyä kortinlukijan sijainnin mukaan, kun taas luurilla maksaminen on ihan superhelppoa ja mukavaa. Luuri taskusta, sormi lukijalle ja lukitus auki, luuri maksupäätteelle ja *PIIP*. Valmis.
 
Nopeampaa tuo on puhelimella esim yli 50 euron ostojen kanssa jos ei bonus korttia tarvita.
Itse olen tästä kyllä täysin samaa mieltä, että kännykällä maksaminen huomattavista nopeampaa. Myös ei tarvitse koskaan näpytellä pin:iä, kortit tätä kuitenkin joskus pyytää pienemmissäkin ostoissa. Samoin juurikin nämä yli 50€ ostot.

Jos asentaa mobiiliplussakortin ja menee kokeilemaan K-kaupan kassalle sitä miten asioiden pitäisi toimia, kun näytät kännykkää ekan kerran lukijalle, niin plussakortti luettu sen jälkeen Google Pay maksu, niin ei tätä nyt kyllä juurikaan paremmin pysty toteuttamaan. Välillä tulee jossain paikoissa "vahingossa" plussat, missä ei edes tajuaisi näyttää plussakorttia. Ainoa ikävä puoli on, että S-Ryhmä hankaa tässä vastaan ja ei halua edesauttaa mobiilaitteilla maksamasti, koska ei voi tuoda NFC-versiota bonuskortista takaisin. Tätä heiltä joskus kyselin, niin Mobilepay on kuulemma niin hyvä, että he panostaa vain siihen. Kysäsin samalla, että voisiko sen Mobilepayn sitten jotenkin saada myös toimimaan Googlen Pixel puhelimissa, mutta he ei kuulemma tästä tiedä mitään. Mitä sitä nyt Android puolen referenssilaitteita testaamaan, toki Mobilepayn vikahan tämä on, mutta ei se auta, kun pitää S-ryhmän kortti matkassa.

Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:
Oon joskus kevällä laittanut Pivolle palautetta, nyt tuli vastaus.

Hei,

Olet ilmoittanut meille aiemmin Pivossa kohtaamastasi ongelmasta, jossa K-Plussat eivät ole rekisteröityneet lähimaksujen yhteydessä normaalisti. Suuret pahoittelut, että olet joutunut odottamaan yhteydenottoamme tähän liittyen!

Olemme tutkineet ongelmaa jo pidemmän aikaa yhteistyössä Keskon sekä heidän maksupäätevalmistajansa kanssa, mutta lopullista ratkaisua ongelmaan ei ole yrityksistä huolimatta löydetty. Ongelmana on ollut se, että ongelma vaikuttaisi ilmenevän vain satunnaisesti ja vain osalla käyttäjistä, eli emme ole missään vaiheessa saaneet toistettua ongelmaa omissa testeissämme. Olemme yrittäneet jatkaa asian tutkintaa omalta osaltamme, mutta vaikuttaisi siltä, että asian selvittäminen on ajautunut umpikujaan.

Tietojemme mukaan samaa ongelmaa on esiintynyt myös fyysisiä maksu- ja Plussakortteja käyttämällä, mikä viittaisi ongelman sijaitsevan Pivon ulkopuolella. Tästä syystä meidän ei ole ikävä kyllä mahdollista auttaa asiassa tämän enempää.

Mikäli asiasta herää vielä kysyttävää meidän osaltamme, autamme toki mielellämme. Muussa tapauksessa pahoittelut vielä kertaalleen tästä ongelmasta ja siitä, ettei asiaan löydetty lopullista ratkaisua.

Mukavaa syksyn jatkoa!

Hyvä että tutkivat, en ole huomannut normiplussaa käyttäessä ongelmaa, mutta ilmeisesti sitä sitten on siinäkin.
 
Itselläni ei lompakko kulje aina mukana (lenkkeilessä, työpaikan ruokala jne) joten puhelimella maksaminen on ollut aivan helvetin loistava keksintö. Kerran tai pari ollut ongelmia, joten käyttöön suhteutettuna aika mitätöntä ollut ongelmat. Ja lisäksi tuo korona aikana korostunut mukava lisä että voi maksaa yli 50e ostoksetkin koskematta noihi limaisiin laitteisiin . Pivoa kun käytän niin maksan myös verkko-ostoksia sillä sekä maksan ja vastaanotan nopeita Siirto. maksuja. Totta on että s-korttia joutuu kantamaan mukana, kun tyhmät ei salli liittää sitä tuohon sovellukseen.
 
Juuri tämä ettei lompakkoa tarvisi kantaa mukana on se miksi kännykällä haluan hoitaa kaiken maksamisen/bonusten keräämisen. Vielä kun se ajokortti tulisi puhelimeen lopullisesti niin ois jees.
 
Ei ainakaan suomessa ole tuo toiminto ollut käytössä, Google Pay:llä tuo onnistuu ainakin joissain maissa mutta ei taida vielä olla suomessa tuettuna.

Itse olen siirtänyt rahaa toisille "käyttäjille" perinteisellä tilisiirrolla verkkopankissa. Siirtyvät usein nykyään nuo pankkien väliset SEPA-tilisiirrot noin sekunnissa.
 
Itse olen siirtänyt rahaa toisille "käyttäjille" perinteisellä tilisiirrolla verkkopankissa. Siirtyvät usein nykyään nuo pankkien väliset SEPA-tilisiirrot noin sekunnissa.

Minkä pankkien välillä näin? Nordeasta kun omalle asS-pankin tilille siirtää puhutaan tunneista eikä viikonloppuna taida siirtyä ollenkaan.

Vai onko se S-Pankki tässäkin asiassa se vastaan hankoileva kasa sitä itseään.
 
Minkä pankkien välillä näin? Nordeasta kun omalle asS-pankin tilille siirtää puhutaan tunneista eikä viikonloppuna taida siirtyä ollenkaan.

Vai onko se S-Pankki tässäkin asiassa se vastaan hankoileva kasa sitä itseään.
Tässä tapauksessa kaikki muut paitsi OP on persiistä. OP on ainoa suomalainen pankki, joka tukee SEPA-pikasiirtoja myös lähtevissä maksuissa. Monelta muulta löytyy vain saapuvien maksujen pikasiirtotuki ja olisikohan ollut joku pankki, mikä ei tukenut pikasiirtoja ollenkaan.

SEPA-pikasiirrolla eurot menee perille sekunneissa pankista (ja maasta) toiseen kunhan pankit tuota tukevat.
 
Oon joskus kevällä laittanut Pivolle palautetta, nyt tuli vastaus.

Hei,

Olet ilmoittanut meille aiemmin Pivossa kohtaamastasi ongelmasta, jossa K-Plussat eivät ole rekisteröityneet lähimaksujen yhteydessä normaalisti. Suuret pahoittelut, että olet joutunut odottamaan yhteydenottoamme tähän liittyen!

Olemme tutkineet ongelmaa jo pidemmän aikaa yhteistyössä Keskon sekä heidän maksupäätevalmistajansa kanssa, mutta lopullista ratkaisua ongelmaan ei ole yrityksistä huolimatta löydetty. Ongelmana on ollut se, että ongelma vaikuttaisi ilmenevän vain satunnaisesti ja vain osalla käyttäjistä, eli emme ole missään vaiheessa saaneet toistettua ongelmaa omissa testeissämme. Olemme yrittäneet jatkaa asian tutkintaa omalta osaltamme, mutta vaikuttaisi siltä, että asian selvittäminen on ajautunut umpikujaan.

Tietojemme mukaan samaa ongelmaa on esiintynyt myös fyysisiä maksu- ja Plussakortteja käyttämällä, mikä viittaisi ongelman sijaitsevan Pivon ulkopuolella. Tästä syystä meidän ei ole ikävä kyllä mahdollista auttaa asiassa tämän enempää.

Mikäli asiasta herää vielä kysyttävää meidän osaltamme, autamme toki mielellämme. Muussa tapauksessa pahoittelut vielä kertaalleen tästä ongelmasta ja siitä, ettei asiaan löydetty lopullista ratkaisua.

Mukavaa syksyn jatkoa!

Hyvä että tutkivat, en ole huomannut normiplussaa käyttäessä ongelmaa, mutta ilmeisesti sitä sitten on siinäkin.
Sama viesti on tullut itselle. Keväällä heitti plussat tulemasta Sony XZ2Cllä. Sitten varapuhelimena oli hetken Samsungin joku A8 ja plussat toimi. Sitten hommasin Asuksen Zenfone 8:n ja taaskaan plussat ei toimi, eikä toimi vieläkään.

Pivon mobiilikortin aktivointi ei onnistunut 5 viikkoon, mutta sen ne sai viimein korjattua.
 
Mitäs mitäs alkaako S-pankki vihdoinkin heräämään tähän päivään. Ja toivottavasti se tarkoittaisi Apple Pay ja Google Pay tukea, eikä mitään omaa viritystä (maksamisen suhteen siis, bonusten keräämisen kelpaa esim. K-plussan tapainen sovellus).
 
Tossa vaan ikävästi sanotaan, että "S-pankin kortilla". Eli tarkoittaako se sitä, että pelkkä S-etukortti ei kuulu tähän joukkoon jonkun toisen pankin kortin kaverina?
 
Eli tarkoittaako se sitä, että pelkkä S-etukortti ei kuulu tähän joukkoon jonkun toisen pankin kortin kaverina?
Tuskin, sillä eikös kaikissa tapauksissa maksu- ja bonuskortit ole erotettu toisistaan, jopa niin ettei mikään sovellus ainakaan Suomessa tee molempia (paitsi tietysti MobilePay)
 
Eikös Pivon plussatkin vaadi sen että plussakortti (sen numero?) on liitettävä sinne Pivoon (tai Pivossa olevaan "virtuaalikorttiin")?

OP ei oikeastaan missään muuten kerro sen tarkemmin miten tuo plussien kerääminen teknisesti toimii, antaako Pivo plussakortin numeron maksupäätteelle nfc:n yli (kuten Keskon plussa-appi tekee) vai onko siellä joku oma rajapinta mikä tunnistaa ostokset jotka on tehty plussa-paikoissa ja bonarit tulee Pivon kautta jotenkin?

Onko kellään tästä tarkempaa tietoa ja voisi valaista kun vähän kiinnostaa?
 
OP ei oikeastaan missään muuten kerro sen tarkemmin miten tuo plussien kerääminen teknisesti toimii, antaako Pivo plussakortin numeron maksupäätteelle nfc:n yli (kuten Keskon plussa-appi tekee) vai onko siellä joku oma rajapinta mikä tunnistaa ostokset jotka on tehty plussa-paikoissa ja bonarit tulee Pivon kautta jotenkin?

Onko kellään tästä tarkempaa tietoa ja voisi valaista kun vähän kiinnostaa?

Maksupääte lukee sen plussakortin Pivosta jotenkin ennen maksukorttia. Ja siinä vaikuttaa olevan haasteita. Viimeisen kolmen puhelimen ajalta toiminta on ollut seuraavaa:
Sony XZ1C aikana heitti plussat kirjautumasta reilu vuosi sitten.
Väliaikaisena puhelimena olleessa Samsung A8ssa plussat toimi.
Sitten vaihdoin Asusksen Zenfone 8:n ja taaskaan ei toimi plussat. Kovasti asia on kuulemma selvityksessä, mutta ei tunnu ratkeavan...
 
Melkein kuukausi meni Curvella nostaa kortin rajat järkevälle tasolle, eli ei kannata näköjään aina odottaa kovin nopeaa palvelua ko. puljulta...
Tilannehan oli se, että ~320€/kk ostosten jälkeen ei saanut enää mitään ostettua uuden käyttäjän rajan vuoksi, eikä summa tuntunut vähenevän kuun vaihtumisen ja muutaman viikon jälkeen mihinkään, eli kortti oli täysin käyttökelvoton eiliseen asti. Ensimmäisestä yhteydenotosta meni kolmisen viikkoa ennen kuin kysyivät passia ym. ja tuosta viikko niin nostivat rajan.

Kertoivat vaihtaneensa CIM/CRM softia välissä ja pieni hiominen vielä käynnissä, joten ehkä tuo tuosta vielä seuraavilla asiakkailla paranee.
 
Maksupääte lukee sen plussakortin Pivosta jotenkin ennen maksukorttia. Ja siinä vaikuttaa olevan haasteita. Viimeisen kolmen puhelimen ajalta toiminta on ollut seuraavaa:

Okei, eli varmaan samantyyppinen systeemi kuin Keskon oma plussa-appi. Se on muuten toiminut 100% menestyksellisesti itselläni jo monta vuotta Google Payn kanssa maksaessa.

Tavallaan ihmettelen OP:n halua "keksiä pyörä uudelleen" kun toimivat ratkaisut on jo olemassa (Keskon appi ja Google Pay) ja asiakkaat niitä varmaan toivoo käyttöön ihan yhtä aktiivisesti kuin S-pankiltakin. Tai toki mä osaltaan ymmärrän mikä siinä on pointtina, mutta vähän toi alkaa tuntua asiakkaiden kiusaamiselta puolitoimivilla softilla kun toimivuus on lukemani perusteella ihan yhtä menestyksellistä kuin aikanaan Nordean omilla softilla ennen kuin siirtyivät Google Payhin ja jättivät oman softansa vain hallintasovellukseksi. Eli toimii silloin kun toimii ja jos ei toimi niin ei voi mitään, lompakko pakko olla aina mukana kuitenkin kun toimivuuteen ei voi koskaan luottaa.
 
Melkein ehdin jo luulla, että MobilePay on alkanut toimimaan kunnolla kun viimeisen parin kuukauden aikana on toiminut ihan sulavasti satunnaisilla käynneillä S-rymän kauppoihin.

Noh eilen Prismassa yritin yhdistää puhelinta päätteeseen jo hyvissä ajoin samalla kun kassalla vielä leimaillaan tuotteita. Ei suostunut yhdistämään lainkaan. Kun kassa oli saanut kaikki tuotteet skannattua, laitoin MobilePayn kiinni luurista ja yritin maksaa Google Payllä. Maksupääte ei reagoinut mitenkään. Seuraavaksi kortti lompakosta ja lähimaksuyritys, pääte mykkänä. Eikä toiminut sirullakaan.

Pääte ei lähtenyt eloon edes sillä maksutapahtuman resetoinnilla vaan koko pääte piti käynnistää uudelleen.
 
Yritän käännellä puhelinta maksupäätettä vasten ja välillä siinä näytöllä värisee/vilkkuu joku teksti. Se on melko ärsyttävää kun ei tiedä että pitääkö vain paikallaan ja asia etenee vai pitääkö liikuttaa toiseen asentoon.
 
Yritän käännellä puhelinta maksupäätettä vasten ja välillä siinä näytöllä värisee/vilkkuu joku teksti. Se on melko ärsyttävää kun ei tiedä että pitääkö vain paikallaan ja asia etenee vai pitääkö liikuttaa toiseen asentoon.

Ei kannata sitä näyttöä siihen vaan takakantta niin ottaa heti.
 
Siihen vasemmassa kyljessä olevaan NFC-lukijaan? Aloittelijan virhe.
Siinä välikössä näppäimistön yläpuolella toimii hyvin
Mulla toimii kyllä vasemmalla NFC-lukian päällä paremmin kuin keskellä. Ja kyllä olen yrittänyt vaikka mitä mahdollista. Paskahan toi on mutta viime aikoina toiminut hieman paremmin. Nykyään selviää maksusta ehkä puolessa minuutissa kun aikaisemmin meni minuutti pari.
 
Täysin pois laskuista odottaa 30s.
On, koska toimivilla maksutavoilla (Google Pay, Apple Pay) se maksu onnistuu kahdessa sekunnissa.

No mutta joo. Nythän tuo Curve (Google Pay) on toiminut täysin ilman ongelmia S-pankin kortilla. Johtui se pari hylkäyskertaa tosiaan siitä, etten ollut tunnistautunut Curvelle, niin oli rajoituksia päällä.
 
Eikös Pivon plussatkin vaadi sen että plussakortti (sen numero?) on liitettävä sinne Pivoon (tai Pivossa olevaan "virtuaalikorttiin")?

OP ei oikeastaan missään muuten kerro sen tarkemmin miten tuo plussien kerääminen teknisesti toimii, antaako Pivo plussakortin numeron maksupäätteelle nfc:n yli (kuten Keskon plussa-appi tekee) vai onko siellä joku oma rajapinta mikä tunnistaa ostokset jotka on tehty plussa-paikoissa ja bonarit tulee Pivon kautta jotenkin?

Onko kellään tästä tarkempaa tietoa ja voisi valaista kun vähän kiinnostaa?
Keskolla asia on ratkaistu hieman raiskaamalla standardia ja NFCn yli kysellään aluksi "contact paymentiä", jolloin plussa-appi tai pivo voi kertoa ensin plussakortin tiedot. Sitten kun plussa on tunnistettu, kysytään "contactless payment", jolloin Google pay hyökkää kehiin.

Androidissa voi olla vain yksi maksusovellus aktiivisena (esim. Pivo tai GPay), jolloin S-ryhmän kaupoissa ei onnistu tällä hetkellä erillisen sovelluksen kautta bonuksien kirjaaminen (sovellus kertoisi ensin bonustiedot ja sitten mentäisiin google payhin). Vaan S-ryhmän pitäisi silloin tehdä vastaavanlainen kikka kuin Keskolla.

Tosin jos S-ryhmä ottaa saman koodin kuin Keskolla käyttöön, niin silloin ei voisi olla aktiivisena molemmat sovellukset eli mobiiliplussakortti ja mobiilivihreäkortti, koska ne kuuntelisivat samaa herätyskoodia.

Olen tutkinut tätä asiaa aika paljon ja tehnyt jopa toimivan mobiili S-etukortin, mutta em. syistä se ei ole kovin käyttökelpoinen.
 
Olen tutkinut tätä asiaa aika paljon ja tehnyt jopa toimivan mobiili S-etukortin, mutta em. syistä se ei ole kovin käyttökelpoinen.
Androidissahan voi valita oletusmaksusovelluksen, mutta auki olevalla sovelluksella pitäisi voida overrideta se. Eli voisiko toimia, ett' S-etukorttisovellus auki -> bonukset, kotinäppäin -> GPay (oletussovellus, maksutapahtuma)
 
Androidissahan voi valita oletusmaksusovelluksen, mutta auki olevalla sovelluksella pitäisi voida overrideta se. Eli voisiko toimia, ett' S-etukorttisovellus auki -> bonukset, kotinäppäin -> GPay (oletussovellus, maksutapahtuma)
Periaatteessa varmaan toimisi. Kokeilin siten, että laitoin S-etukorttisovelluksen oletukseksi ja bonustietojen lukemisen jälkeen sulkee sovelluksen ja avaa GPayn, mutta silloin maksutapahtuma epäonnistuu. Ilmeisesti tuo vaihto on liian nopea, kun se on automatisoitu koodissa.

En ole ehtinyt kehittää tuota eteenpäin, kun laitoin Googlelle pyyntiä, jos avaisivat minun kehittäjätilille pääsyn maksutapahtuma APIn, jolloin sitä kautta olisi mahdollista päästä tuohon maksutapahtuman väliin, eli lisäämään S-etukortin suoraan GPayhin. Googlelta ei ole kuulunut asian tiimoilta mitään...
 
Olen tutkinut tätä asiaa aika paljon ja tehnyt jopa toimivan mobiili S-etukortin, mutta em. syistä se ei ole kovin käyttökelpoinen.
Toimiiko kuitenkin ilman mobiiliplussaa kuten plussa? Jos toimii niin olisi aivan mahtavaa jos saisi softaa jakoon.
 
Toimii siis kuten plussa, mutta silloin et voi maksaa puhelimellasi, joten siksi en ole nähnyt, että tuolle olisi kovin paljon käyttöä.
 
Toimii siis kuten plussa, mutta silloin et voi maksaa puhelimellasi, joten siksi en ole nähnyt, että tuolle olisi kovin paljon käyttöä.

Olisi hienoa, jos pystyisit laittamaan nykyisenkin version jakoon! NFC Tap and Pay valikkoon pystyy tekemään pikakuvakkeen esim. QuickShortcutMakerilla, joten bonukset vanhalla S-mobiililla ja maksu Google Paylla vaati vain pari kosketusta.
 

Mitä aktuualista helvettiä?


– Uskon, että ratkaisujen yhdentyminen ja markkinastandardien luominen tapahtuu yhä enemmän qr-koodien käytön muodossa, Kröger sanoo.

Kröger kehuu etenkin ratkaisun nopeutta. Sen toteutustapa on joko maksupäätteen näytöllä esitettävä skannattava koodi tai tarra maksupisteen yhteydessä. Yhdysvalloissa ja Tanskassa qr-koodimaksaminen on yleistynyt nopeasti Suomeen verrattuna.


Jos joku oikeasti pitää QR koodeja nopeana ja helppona maksutapana niin on kyllä aivan väärässä positiossa.

Ellen nyt itse käsitä asiaa täysin väärin, eikö QR koodit aina tarkoita kameralla sihtaamista?
 
Myöskin Applen syyttäminen nfc asiassa ontuu. Entäs jos mobile pay ottaisikin nfc:n käyttöön androidissa? Kuka häviäisi ja kuka voittaisi?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom