Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Ilmaisversio(Blue) riittää, maksullisissa on lähinnä ulkomailla matkustaville hyödyllisiä palveluita. Curven muovikorttia ei vissiin enään saa ilmaisversiolla mutta ei sitä mihinkään tartte Suomessa
Tilasin pari kuukautta sitten ilmaisen sinisen Curven ja samalla myös fyysisen kortin. Tilatessa ei mistään maksusta mainittu, joten otin sen. Myöhemmin sitten lueskelin että kesäkuun loppupuolelta asti pitäisi muovikortista maksaa 5£, mutta ei minulta mitään missään vaiheessa ole peritty.

Saadessani Curven jo heti virtuaalikortissa oli aika pienet maksurajat, 600€ päivässä, 1000 kk ja vuodessa, joilla pärjäsi kuukauden. Pari kertaa ihmettelin pieniä rajoja ja olin yhteydessä asiakaspalveluun, ensimmäisellä kerralla ilman tulosta, toisella kerralla pari viikkoa myöhemmin hyvin tuloksin, rajat nousivat 2200€ päivässä, 6000 kk ja 22000 vuodessa, jotka pitäisivät riittää normaalikäyttöön.

Polttoaineen ostossa en kokenut ongelmia, Nesteen lähimaksuautomaatti teki 100€ katevarauksen kysymättä mitään, osto onnistui ja varaus muuttui todelliseksi pienemmäksi maksuksi muutamassa tunnissa. Curven ostolistauksessa luki kyllä declined, mutta veloitus tapahtui muuten oikein. Mitähän tuokin sitten meinasi.
 
Curven ostolistauksessa luki kyllä declined, mutta veloitus tapahtui muuten oikein. Mitähän tuokin sitten meinasi.

Mulla teki tuota samaa Nesteellä, mutta kaikki meni kuitenkin ok läpi, tililtä lähti oikea summa ja bensa virtas.

PIVOkin on keksitty. Eikä ole mitään rajoja ostoissa.

Pivo on vaan sovelluksena niin hirveetä paskaa, ettei enää ikinä. Hävittää satunnaisesti kortteja ja vahvan tunnistautumisen, natseilee puhelimeen asennettujen appien kanssa jne. Aspa selittää jotain paskaa jostain Visan säännöistä, jotka jotenkin maagisesti koskevat vain OP:n asiakkaita.

Huhtikuusta asti ollut Curve OP:n korttiin liitettynä, ja kerrat jolloin olen OP:n korttia joutunut käyttämään on 4. Maksuja mennyt polttoaineesta aina ~300€ auton fixailuihin ilman mitään yskimisiä tai lastentauteja.
 
Mulla teki tuota samaa Nesteellä, mutta kaikki meni kuitenkin ok läpi, tililtä lähti oikea summa ja bensa virtas.



Pivo on vaan sovelluksena niin hirveetä paskaa, ettei enää ikinä. Hävittää satunnaisesti kortteja ja vahvan tunnistautumisen, natseilee puhelimeen asennettujen appien kanssa jne. Aspa selittää jotain paskaa jostain Visan säännöistä, jotka jotenkin maagisesti koskevat vain OP:n asiakkaita.

Huhtikuusta asti ollut Curve OP:n korttiin liitettynä, ja kerrat jolloin olen OP:n korttia joutunut käyttämään on 4. Maksuja mennyt polttoaineesta aina ~300€ auton fixailuihin ilman mitään yskimisiä tai lastentauteja.

PIVO toimii taas ihan hyvin, myös Plussa-pisteet tulee. Ja kun toimii niin on kätevä maksella puhelimella. Ei tarvi korttia taivutella taskusta. Eikä välittää 50 euroan ylityksistä.
 
Pivo: Lähimaksun käyttöönotossa tapahtui virhe, tätä ollu niin kaua ku appi ollu olemassa. V. Mitä kuraa..
 
Hei, onkos kellään käytössä huawein googletonta puhelinta tai tietääkö kukaan, onko näille luureille jotain suomessa toimivaa mobiilimaksujärjestelmää? Erinäisistä syistä alkanut tuo Huawein luuri kiinnostamaan, sovelluksista aika lailla kaikki käyttämäni toimii siinä vaikka ei ole googlen palveluita, mutta mobiilimaksu on vielä epäselvää, ymmärtääkseni siinä pitäisi olla jokin huawei wallet, mutta toimiiko se suomessa ja jos toimii niin onko yhteensopiva esim Curven kanssa?
 
Hei, onkos kellään käytössä huawein googletonta puhelinta tai tietääkö kukaan, onko näille luureille jotain suomessa toimivaa mobiilimaksujärjestelmää? Erinäisistä syistä alkanut tuo Huawein luuri kiinnostamaan, sovelluksista aika lailla kaikki käyttämäni toimii siinä vaikka ei ole googlen palveluita, mutta mobiilimaksu on vielä epäselvää, ymmärtääkseni siinä pitäisi olla jokin huawei wallet, mutta toimiiko se suomessa ja jos toimii niin onko yhteensopiva esim Curven kanssa?
Mobile Pay saattaa ehkä toimia mutta muut ei kyllä varmasti onnistu.
 
Mobile Pay saattaa ehkä toimia mutta muut ei kyllä varmasti onnistu.
voihan p****, mobiilimaksu on sen verran aktiivisella käytöllä nimenomaa google payn kautta niin taitaa sitten kyllä jäädä vaihtamatta. ei tuolle vaihdolle suoranaista tarvetta olisi, mutta alkoi kiinnostamaan vaihto kun läppäriksi päätyi matebook x pro i7 2020 edition ja tuota screensharee olisin halunnut päästä käyttämään. vanhaa mallia ei kiinnostaisi kuitenkaan ostaa jossa googlen palvelut löytyisi. mobilepay on kyllä niin hirvitys viritys etten sitä käytä muuhun kuin kavereille siirroissa. kaupan kassalla sen kanssa en ala säätämään jatkuvien onglemien johdosta.
 
Paras combo on Nordea ja ApplePay. Op:n asiakas olen, mutta hankin Nordean kortin jota käytän pelkästään maksamiseen ApplePaylla.
OP:n jästipäät ei vaan usko, nyt ne kai tuo jotain omaa sormenjälkikorttia markkinoille?
Tokihan Applepay ja GPay toimii suomessa myös mm. Aktian ja Dansken asiakkailla, ei ainoastaan Nordean.
 
Kiitos kaikille täällä neuvoista. Curve poisti lopulta accountin kokonaan ja sen jälkeen sain OP:n kortin liitettyä onnistuneesti.

Ai saakeli, että toimii hyvin verrattuna tuohon Pivon paskeeseen. Toivottavasti S-ryhmä ottaisi takaisin mobiilibonuksen tuohon S-mobiiliin, niin saisi vihreänkin kortin bonukset kätevästi samalla.
 
Kiitos kaikille täällä neuvoista. Curve poisti lopulta accountin kokonaan ja sen jälkeen sain OP:n kortin liitettyä onnistuneesti.

Ai saakeli, että toimii hyvin verrattuna tuohon Pivon paskeeseen. Toivottavasti S-ryhmä ottaisi takaisin mobiilibonuksen tuohon S-mobiiliin, niin saisi vihreänkin kortin bonukset kätevästi samalla.
Eivät taida ottaa kun ovat tuon surullisen MobilePayn valinneet käyttöön :(
 
Laitoin SOK:n muutosjohtajalle (IT ja Digikehitys) kirjelmän tuosta MobilePayn huonoudesta ja S-bonuksien keräämisen vaikeudesta mobiilimaksamisessa.

valexi sanoi:
Terve,

Poistitte 2019 vuoden aikana mobiilibonustoiminteen S-mobiilisovelluksesta ottaessanne käyttöön MobilePay maksupalvelun S-ketjun liikkeissä. MobilePayn suosio perustuu rahan siirtämiseen henkilöiden kesken, koska se oli ensimmäisiä sovelluksia, joka mahdollisti viiveettömät rahansiirrot eri pankkien välillä. MobilePayn käyttäjämääriä ei voi edellä mainitusta syystä verrata suoraan potentiaalisiin kyseistä maksutapaa käyttäviin asiakkaisiin.

MobilePay toimii osalla käyttäjistä todella huonosti kassoilla, koska kaikkien puhelimien bluetooth ei koskaan löydä maksupäätettä tai maksutapa on hidas. Olen näistä ongelmista keskustellut usean käyttäjän kanssa ja Suomen suurimmalla tietotekniikkafoorumilla (IO-Tech.fi) on pitkä keskustelu mobiilimaksamisen eduista ja puutteista:

Edellä mainitussa viestiketjussa tuodaan toistuvasti esiin MobilePayn ongelmat kaupassa maksamisessa. Ottaen huomioon, että kyseessä on tietotekniikkafoorumi, voidaan olettaa, että käyttäjät ovat teknologia-asioissa edelläkävijöitä ja jos heillä on ongelmia maksamisen kanssa, niin todennäköisesti se on vielä vaikeampaa ns. peruskuluttajalle.

Monella, kuten itsellänikin on käytössä NFC teknologiaan pohjautuva GooglePay, ApplePay, Pivo tai vastaava maksusovellus, joka toimii teidän liikkeissänne, kuten se kuuluisa junan vessa. GooglePay toimii niin hyvin ja luotettavasti, että itsekään en yleensä kanna lompakkoa mukanani ollenkaan. Keskolla on käytössä erillinen K-plussa sovellus, joka rekisteröi plussapisteet tilillesi NFC teknologiaa hyödyntäen, aivan kuten aiemmin teidän S-mobiilisovellus. Tämä on vaikuttanut ostokäyttäytymiseeni siten, että suosin usein K-kauppoja helpon maksamisen takia. S-ryhmän liikkeissä minun täytyy käyttää ensin S-etukorttia lukijassa ja vasta sitten maksaa puhelimella, mikäli haluan bonuksen kirjautuvan asiakastililleni. Keskon liikkeissä riittää vain puhelimen vilauttaminen lukijassa.

Toivoisin, että toisitte takaisin mobiilibonuksen S-mobiilisovellukseen tai tekisitte virtuaalisen S-etukorttisovelluksen, kuten Keskon K-plussa sovellus. Tällä tavoin vaikutatte niin minun, kuin suuren joukon muita teknologian seuraajien ja tietotekniikkaa harrastavien käyttäjien ostokäyttäytymiseen.

Terveisin,
xxxx

Vastaus:

Hei xxxxx!

Kiitos viestistäsi ja vaivan näöstä!

Mobile Payn ideahan on, että maksaminen hoituisi helposti ja yhdellä kertaa bonustelun kanssa samalla sovelluksella joka asiakkaalla muutenkin on käytössä.

Esille nostamasi ongelmatiikka on hyvin tiedossa koska MobilePay ei ole onnistunut luomaan mallia jolla eri puhelinten bluetoothin signaalinvoimakkuuden vaihtelusta huolimatta maksaminen olisi helppoa ja luotettavaa.

Muilla ratkaisuilla on sitten omat hyvät ja huonot puolensa.

Vaihtoehdot ovat koko ajan pohdinnassa. Toivon kuitenkin että valitset S-ryhmän kaupat jatkossakin myös muista syistä ottaen huomioon että meillä hinta ja laatu kohtaavat erittäin hyvin

t, Sebastian

Propsit nopeasta vastauksesta. :tup: Toivottavasti S-ryhmässä herätään, eikä lukkiuduta huonosti toimivaan MobilePayhin.
 
Kuka lienee tuo johtaja? Jos saisi enemmän palautetta niin voisi muutos nopeutua?

Löytyy hyvin nopeasti googlettamalla 2-3 avainsanalla, jotka löytyvät jäsen valexin viestistä. Ei liene kohteliasta laittaa koko nimeä tänne suoraan tyrkylle.

Pointsit valexille hyvästä asiallisesta palautteesta. Itse olen pariin otteeseen vastannut S-Pankin asiakastyytyväisyyskyselyyn, ja molemmilla kerroilla kirjoitellut toiveestani saada Google Pay heille käyttöön (jonka kautta myös bonukset saisi) ja haukkunut sysipaskan MobilePayn. Käytin aiemmin S-Pankin maksukorttia aktiivisesti, mutta olen sittemmin lopettanut kokonaan sen käytön muualla kuin S-kaupoissa. Kolme kertaa olen yrittänyt maksaa S-kaupassa MobilePaylla, joista vain yhdellä kerralla maksaminen onnistui todella pitkän tuskallisen odottelun jälkeen. Se riittää minulle.
 
Tästä innostuneena ajattelin lähimaksaa Teboililla polttoaineet, mutta maksu meni automaatilla joka kerta hylkyyn. Aseman henkilökunta ilmeisesti ihmetteli ja reboottasi bensa-automaatin 2 kertaa. 4 maksuyrityksen jälkeen en enää jaksanut, vaan kaivoin sitten autosta tuon samaisen kortin, johon curve liitetty ja sillä lähimaksu meni läpi.
Mäkin oletin johtuvan siitä, kun uusi käyttäjä mutta olin kuitenkin suht pian aspaan yhteydessä, kun täällä luottokortit-ketjussa vinkattiin tekemään niin. Vastattiin että tankkauksen maksaminen on pois päältä ja he kytkivät sen päälle 50 punnan katevarausrajalla.

Onkohan jotain merkitystä miten kauan puhelinta pitää maksupäätteen vieressä? Nyt tullut pari kertaa hylkyä Gpay+Curve (OP) yhdistelmällä maksaessa. Tankkasin eilen 15 eurolla ja meni ok, nyt jälkikäteen kuitenkin tapahtumiin ilmestynyt declined sille ostolle. Tänään myös jäi alle 10 euron maksu menemättä läpi pikaruokaravintolassa ja maksoin lopulta kortilla, enkä edes kokeillut Gpaylla uudelleen.
 
Kunhan maksupääte lukee kortin NFC:llä niin se riittää. Sen jälkeen operointi tapahtuu täysin maksupäätteellä.
Ookoo. Kävi tänään myös kaupassa niin, että ehdin jo ovelle kun myyjä vielä huuteli perään, eträ maksu ei mennytkään läpi. Mutta just sillä hetkellä menikin, eli jotain hämminkiä tossa tuntuis olevan
 
Ookoo. Kävi tänään myös kaupassa niin, että ehdin jo ovelle kun myyjä vielä huuteli perään, eträ maksu ei mennytkään läpi. Mutta just sillä hetkellä menikin, eli jotain hämminkiä tossa tuntuis olevan
Tuollainen hämminki on käsittääkseni siinä päätteessä. Voisi sattua fyysisellä kortillakin.
 
Ainakin S9:llä, jolla tulee käytännössä aina maksetuksi, vaikka J6 on myös testattu toimivaksi, Plussa+p-korttiyhdistelmän luku GPay:llä toimii joka kerta K-kaupassa, kun luurin takapuoli on sormen paksuuden päässä kassapäätteen NFC-lukulaitteesta. Jos kahden, niin ei toimi, ja minusta on syytä pitää luuria siinä niin kauan, että tulee luuriin Accepted. Sitä ennenhän siinä aina vilahtaa että yritä uudelleen tms. Kun maksu epäonnistuu, niin sitäkään ei voi olla huomaamatta jo päätteen näytöstä, eikä sen korjaaminen onnistu kuin kassahenkilön avustuksella ja seuraavalla onnistuukin. Kertaakaan ei ole tarvinnut muovia kaivella
 
Mobile Payn ideahan on, että maksaminen hoituisi helposti ja yhdellä kertaa bonustelun kanssa samalla sovelluksella joka asiakkaalla muutenkin on käytössä.
Miten mä en näe hirveän hankalana leipoa maksu+bonus ominaisuutta jo olemassa olevaan "S-mobiili" sovellukseen, vai olenko väärässä?
 
Miten mä en näe hirveän hankalana leipoa maksu+bonus ominaisuutta jo olemassa olevaan "S-mobiili" sovellukseen, vai olenko väärässä?
Jopa se että pitäisi ensin avata s-mobiili ja kuitata sillä nfc yli bonukset ja sen jälkeen vasta Google payn kautta maksaa, olisi huomattavasti nykyistä Mobilepayn maksutapahtumaa nopeampi ja varmempi vaihtoehto.
Tuolloin voitaisiin päästä alle 10 sekunnin maksutapahtumaan, kun taas Mobilepayn kanssa menee mitä tahansa 30 sekunnin ja 10 minuutin väliltä.
Parasta olisi toki jos tuo s-mobiili odottaisi taustalla ja automaattisesti bonustelisi, samalla kun Google Pay hoitaisi maksun. Mutta se menisi varmaan liian helpoksi ja varmatoimiseksi S-ryhmän makuun.
 
Toimiiko tuo K-plussa mobiili nykyään? Toimi vanhalla puhelimella Android 8:lla kuin junan vessa, mutta kun vaihdoin puhelimen en pääse enää kirjautumaan millään (verkkovirhe). Play-kaupan arvostelujen mukaan näyttäisi, että Andoid 10:llä vissiin aika monella on ongelmia?
 
Toimiiko tuo K-plussa mobiili nykyään? Toimi vanhalla puhelimella Android 8:lla kuin junan vessa, mutta kun vaihdoin puhelimen en pääse enää kirjautumaan millään (verkkovirhe). Play-kaupan arvostelujen mukaan näyttäisi, että Andoid 10:llä vissiin aika monella on ongelmia?
Tais täällä joku muukin valitella ettei toimi, mutta kyllä mulla toimii. Android kymppi on käytössä.
 
Jopa se että pitäisi ensin avata s-mobiili ja kuitata sillä nfc yli bonukset ja sen jälkeen vasta Google payn kautta maksaa, olisi huomattavasti nykyistä Mobilepayn maksutapahtumaa nopeampi ja varmempi vaihtoehto.
Tuolloin voitaisiin päästä alle 10 sekunnin maksutapahtumaan, kun taas Mobilepayn kanssa menee mitä tahansa 30 sekunnin ja 10 minuutin väliltä.
Parasta olisi toki jos tuo s-mobiili odottaisi taustalla ja automaattisesti bonustelisi, samalla kun Google Pay hoitaisi maksun. Mutta se menisi varmaan liian helpoksi ja varmatoimiseksi S-ryhmän makuun.
luulen että raha näyttelee isoa roolia tuossa sopassa... mobilepay on maksanut varmasti sopivan summan rahaa saadakseen s-etukortin yksinoikeudet..
 
Toimiiko tuo K-plussa mobiili nykyään? Toimi vanhalla puhelimella Android 8:lla kuin junan vessa, mutta kun vaihdoin puhelimen en pääse enää kirjautumaan millään (verkkovirhe). Play-kaupan arvostelujen mukaan näyttäisi, että Andoid 10:llä vissiin aika monella on ongelmia?

Pixel 4a ja android 11 ainakin toimii ilman ongelmia plussa+gpay nordea
 
Niin toimii, mutta käyttääkö tuo yhdistelmä sitä K-Plussa-sovellusta lainkaan? Veikkaan ettei
Tietenkin käyttää, koska ei GPayssa ole plussaa.

Ja hyvin toimii mobiili plussa + gpay. Laitteena Samsung S10e ja pankkina Nordea.
 
Tietenkin käyttää, koska ei GPayssa ole plussaa.
Nordean muovissa on. Mutta ilmeisesti se Plussa-sovellus silti tarvitaan: GP
EDIT: K-P mobiilikortin numero näkyy kuitissa, joten se on tullut Plussa-sovelluksesta
 
Viimeksi muokattu:
Nordean muovissa on. Mutta ilmeisesti se Plussa-sovellus silti tarvitaan: GP
EDIT: K-P mobiilikortin numero näkyy kuitissa, joten se on tullut Plussa-sovelluksesta
Niin kuten sivuillakin kerrotaan, niin se K-Plussa sovellus tarvitaan myös. Saahan sen plussan toki fyysisiin kortteihin, mutta GPay ei niitä huomioi.
 
Mikäs hyöty tuosta Plussan lisäämisestä on tonne Gpayn loyalty-kortteihin?

Ja Oneplus6:lla ei voi maksaa Gpaylla näköjään yhtään missään jos K-plussa on asennettuna. Maksupäätteet S-kaupassa herjaa ainakin tuntematonta korttia.. hyvä systeemi.
 
Ja hyvin toimii mobiili plussa + gpay. Laitteena Samsung S10e ja pankkina Nordea.
Sama setti, mutta OP:n kortti Curvessa ja se Gpayssa. Viimeisen vuoden ajalta 99% kaikki isommat ja pienemmät ostokset puhelimen kautta. K-ryhmän kaupoissa plussa piipataan ensin ja seuraavan 2s aikana siten maksun veloitus Gpayn kautta. Lompakkoa en pidä käytännössä enää edes mukana (tai no, on se autossa, mutta muuten en).
 
Mikäs hyöty tuosta Plussan lisäämisestä on tonne Gpayn loyalty-kortteihin?

Ja Oneplus6:lla ei voi maksaa Gpaylla näköjään yhtään missään jos K-plussa on asennettuna. Maksupäätteet S-kaupassa herjaa ainakin tuntematonta korttia.. hyvä systeemi.
Mulla op7pro ja toimii kyllä, mutta lukee plussan ja google payn jotenkin useampaan kertaan, kaiken näköistä tekstiä vilkkuu maksupäätteessä useampaan kertaan, mutta aina on kuitenkin toiminut kun vaan malttaa pitää riittävän kauan puhelinta paikoillaan. S-kaupoissa toimii kanssa vaikka en juuri google payta siellä käytäkkään (vain jos mobilepay ei toimi)
 
Riippuu mitä lasketaan tukemiseksi. Hyvinhän tuo tukee kaikkea mitkä vain käyttävät viivakoodia asiakkuuden tunnistamiseen, itsellänikin on siellä useita palveluita lähtien kirjastokortista.

Kerrotko vähän lisää tästä, miten tuo käytännössä toimii? Esim. kirjastokortti tässä tapauksessa, kameralla skannataan kortti ja se tallentuu Google Loyalty osioon tjsp?
 
Kerrotko vähän lisää tästä, miten tuo käytännössä toimii? Esim. kirjastokortti tässä tapauksessa, kameralla skannataan kortti ja se tallentuu Google Loyalty osioon tjsp?
Juurikin näin. Viivakoodi täytyy skannata puhelimella jos haluaa sen näkyvän Google Payssa, jos syöttää koodin manuaalisesti niin silloin se näkyy passeissakin vain koodina. Parissa asiakasohjelmassa minulla näkyy muutakin tietoa kuten olemassa olevat pisteet sun muuta, mutta nämä käyttävätkin aidosti Google Payta (Avis ja Hilton).
 
Juurikin näin. Viivakoodi täytyy skannata puhelimella jos haluaa sen näkyvän Google Payssa, jos syöttää koodin manuaalisesti niin silloin se näkyy passeissakin vain koodina. Parissa asiakasohjelmassa minulla näkyy muutakin tietoa kuten olemassa olevat pisteet sun muuta, mutta nämä käyttävätkin aidosti Google Payta (Avis ja Hilton).

Mitä palveluita tätä kautta pystyy käyttämään kirjastokortin lisäksi? Itsellä ei tule mieleen kyllä yhtään palvelua jossa viivakoodilla tunnistaututaan pl. Motonetissä kantisedut ja kuitit otetaan ajokortin viivakoodista, voisiko tämä korvata sen?
 
Mitä palveluita tätä kautta pystyy käyttämään kirjastokortin lisäksi? Itsellä ei tule mieleen kyllä yhtään palvelua jossa viivakoodilla tunnistaututaan pl. Motonetissä kantisedut ja kuitit otetaan ajokortin viivakoodista, voisiko tämä korvata sen?
Esim just Motonet, Clas Ohlson, Plantagen, paikallinen lounasravintola, Stockmann, hotelliketjuja jne. Moneen noista saa toki erillisen sovelluksenkin, mutta kätevämpi kun ovat yhdessä paikassa.
 
Pari kertaa sattunut että maksupääte ei nähnyt puhelimessa olevaa Plussakorttia vaan veloitti suoraan Google Payta. Sattunut tietyn kaupan tietyllä kassalla, lieneekö ennemmin maksupäätteessä kuin puhelimessa vikaa?
 
Pari kertaa sattunut että maksupääte ei nähnyt puhelimessa olevaa Plussakorttia vaan veloitti suoraan Google Payta. Sattunut tietyn kaupan tietyllä kassalla, lieneekö ennemmin maksupäätteessä kuin puhelimessa vikaa?
Itsellä on jäänyt yhden kerran plussat saamatta ja Google Pay on ollut pääasiallinen maksutapa cittarissa (pääasiallinen kauppa) jo huhtikuusta alkaen.
 
Itellä on kans muutaman (alle 5) kertaa plussat jääneet lukematta tässä parin vuoden aikana.
 
Itse ainakin huomasin, että S-marketin kassalla pitää erikseen painaa "ei S-etukorttia" näppäintä, jos ei aio vihreää korttia vilauttaa. Muuten herjaa "tuntematon kortti". Mulla siis myös K-plussa sovellus asennettuna.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 422
Viestejä
4 507 265
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom