Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Onko tullut vastaan Nordean Laks Pay nfc-maksuvälineitä? Harmittavasti 50 euron maksuraja ja pakollinen appi-kytkentä, mutta jollain se turvallisuus kai pitää hanskata.
Laks pay - uudet tavat maksaa
Ei ole tullut, mutta banknorwegianilla ollut jo pidempään oma tällainen https://www.banknorwegian.fi/c/tuotteet/luottokortti/minikortti/

Ideana ihan kiva, mutta jotenkin silti se kännykkä ja Google Pay ilman rajoituksia on kuitenkin kätevämpi. Itsellä kuitenkin kännykkä kulkee ehkä useammin mukana, kuin nahkainen useamman kympin ranneke tai oranssi avaimenperä "Oranje" tekstillä. Toki vielä toi 50 rajoitus ja appi liitos lopettaa lopunkin mielenkiinnon, koska ei voi lähteä vain sillä avaimenperällä kauppaan kuitenkaan.
 
Ei ole tullut, mutta banknorwegianilla ollut jo pidempään oma tällainen https://www.banknorwegian.fi/c/tuotteet/luottokortti/minikortti/

Ideana ihan kiva, mutta jotenkin silti se kännykkä ja Google Pay ilman rajoituksia on kuitenkin kätevämpi. Itsellä kuitenkin kännykkä kulkee ehkä useammin mukana, kuin nahkainen useamman kympin ranneke tai oranssi avaimenperä "Oranje" tekstillä. Toki vielä toi 50 rajoitus ja appi liitos lopettaa lopunkin mielenkiinnon, koska ei voi lähteä vain sillä avaimenperällä kauppaan kuitenkaan.
Juu ei täälläkään herätä mitään mielenkiintoa tuo tollasilla rannekkeilla leikkiminen, etenkin kun on tuo Google pay käytössä sekä puhelimessa ja WearOS älykellossa.

Toki tuo Googlen typerän geoblockin takia vaatii alkusäätöä proxyn kanssa, mutta nyt on menty jo toista kuukautta ilman että olisi tarvinnut erikseen säätää mitään tuolla kellossa.

Jos vain toisivat tuon kellojen Google Payn virallisesti Suomeenkin, niin se olisi kyllä paljon parempi vaihtoehto kuin tuollainen erillinen ranneke.
 
Itsellä käynyt pari kertaa Google Paylla nyt niin, että tapahtuma ei mene millään läpi, vaan ilmoitus joka kerta "phone moved too fast". Myyjä on siinä, että se vaatii, että pitää syöttää kortti+pin. Kysyin, että miten mä syötän tän kännykän tohon? Sanoin myös, että pin-koodi kyselyyn tämä ei epäonnistunut, koska Google Pay ei sellaisia kysele. Eri tekniikka kyseessä, kuin sirukortin lähimaksussa, Google Pay tietää ennakkoon kaikki maksamiseen tarvittavat korttitiedot ja sama tehdään tarvittaessa puhelimen näytöllä (koodi, sormenjälki, kasvojentunnistus). No myyjä ei ymmärtänyt sanaakaan, puhuimme selkeästi eri kieltä.

Todellisuudessa redditin ja muiden foorumeiden mukaan kyseessä on vika (tai ominaisuus) maksupäätteessä, eli olettama, että jos lähimaksu toimii, niin myös GP toimii ei pidä näköjään aina paikkaansa. Myös virheilmoitus GP:ssä hiukan harhaanjohtava. :rofl:
 
Itsellä käynyt pari kertaa Google Paylla nyt niin, että tapahtuma ei mene millään läpi, vaan ilmoitus joka kerta "phone moved too fast". Myyjä on siinä, että se vaatii, että pitää syöttää kortti+pin. Kysyin, että miten mä syötän tän kännykän tohon? Sanoin myös, että pin-koodi kyselyyn tämä ei epäonnistunut, koska Google Pay ei sellaisia kysele. Eri tekniikka kyseessä, kuin sirukortin lähimaksussa, Google Pay tietää ennakkoon kaikki maksamiseen tarvittavat korttitiedot ja sama tehdään tarvittaessa puhelimen näytöllä (koodi, sormenjälki, kasvojentunnistus). No myyjä ei ymmärtänyt sanaakaan, puhuimme selkeästi eri kieltä.

Todellisuudessa redditin ja muiden foorumeiden mukaan kyseessä on vika (tai ominaisuus) maksupäätteessä, eli olettama, että jos lähimaksu toimii, niin myös GP toimii ei pidä näköjään aina paikkaansa. Myös virheilmoitus GP:ssä hiukan harhaanjohtava. :rofl:
Kyllä tuossa on joku maksupäätteen tai sitten käytetyn puhelimen hetkellinen häiriö kyseessä.
 
Kyllä tuossa on joku maksupäätteen tai sitten käytetyn puhelimen hetkellinen häiriö kyseessä.
Toistunut 2 kertaa samassa paikassa, joten sen perusteella voisi veikata sitä maksupäätettä. Toisella kerralla kaivoin suoraan kortin ensimmäisen virheilmoituksen jälkeen.
 
Osui tällä viikolla kohdalle ensimmäinen kerta, kun google pay maksu jäi tekemättä. Kaupassa ei maksupääte inahtanutkaan vaikka käytin varmuudeksi nfc:n pois päältä ja takaisin. Luki kuitenkin plussa-kortin. Sadan prosentin luotto payhin sai pienen särön.
 
Pitkään jo käyttänyt MobilePayta maksuvälineenä K kaupoissa, toiminut moitteetta. Puhelimena Samsung galaxy S9 ja kaikki viimeisimmät päivitykset asennettuna. Jossain vaiheessa tuo MobilePay kuitenkin sitten lakkasi toimimasta kaupassa, ei vaan minkäänlaista reaktiota kassalla, ei jotenkin löytänyt ilmeisesti maksupäätettä. Ongelma ratkesi lopulta sillä että palautin puhelimen tehdasasetuksille ja asensin kaiken uudestaan.
 
Menee vähän offtopiciksi, mutta itse tulee käytettyä rahansiirrossa henkilöiden välillä Siirtoa. Toimii kuitenkin kaikkien pankkien välillä, enkä oikein ymmärrä miksi porukkaa käyttää tuota Mobilepayta niin paljon. Ehkä ei kaikki koko siirrosta tiedä mitään? Mobilepay olisi tietysti kätevä jos se toimisi odotetulla tavalla myös kassoilla maksutapahtumana NFC:n kanssa ja tällöin yhdellä sovelluksella voisi hoitaa kaikki asiat, mutta kun on niin arvaamatonta tuon toiminta niin tulee käytettyä maksutapahtumiin aina tuota Google Payta ja rahansiirtoon Siirtoa.
Hetkinen - voiko Siirron ottaa taas käyttöön myös S-pankin asiakkaana? Aikoja sitten lakkasi vaan toimimasta, kun S Pankki otti Mobile Payn käyttöön. Ja Mobile Pay on suoraan saatanasta, helvetin yhdeksännen piirin dev-osaston vittumaisimmilta koodareilta. Saavat varmaan bonareita jokaisesta turhautuneen raivon vallassa olevasta käyttäjästä.
 
Hetkinen - voiko Siirron ottaa taas käyttöön myös S-pankin asiakkaana? Aikoja sitten lakkasi vaan toimimasta, kun S Pankki otti Mobile Payn käyttöön. Ja Mobile Pay on suoraan saatanasta, helvetin yhdeksännen piirin dev-osaston vittumaisimmilta koodareilta. Saavat varmaan bonareita jokaisesta turhautuneen raivon vallassa olevasta käyttäjästä.
Siis muistan kun aikanaan S-pankkihan lopetti Siirron käytön tuon MobilePayn takia ja se ihmetytti kovasti kun oli toimiva systeemi ollut. Ihan faktaa en osaa sanoa miten toimii nykyään S-pankin kanssa koska en kyseistä pankkia ole enää vuosiin käyttänyt, mutta Siirron etusivulla ainakin lukee näin:

1604127561001.png
 
Siirto-maksujärjestelmän uusimman versiopäivityksen myötä Siirto-maksujen tekeminen on mahdollista kaikkien pankkien asiakkaille. Tämä tarkoittaa, että Siirto-käyttäjänä voit lähettää ja vastaanottaa rahaa pelkän puhelinnumeron perusteella useammalta henkilöltä kuin aiemmin. Täten maksaminen yhä laajemmin ja kattavammin on nyt mahdollista.

Kuluttajille tarjottavat Siirto-appit ovat edelleen Nordea Siirto, OP-mobiili ja Pivo.


Näyttäisi tosiaan siirtyvän mutta sovelluksia ei ole saatavilla kuin muutamalla pankilla.

EDIT: Esim. Nordean siirto-sovellukseen pystyy kirjautumaan Nordean, OP:n, Ålandsbankenin sekä S-Pankin tunnuksilla.
 
OP mobiiliin tuli tuo siirto viikolla hyväksyttäväksi. Mutta PIVO:ssahan tuo on ollut jo pitkään.
 
Miksihän se sitten tuli vasta nyt mulle vahvistukseen. PIVO sotkenut jotenkin kuvioita?
Sulla voi siirto maksujen vastaanotto/lähetys olla käytössä joko pivoon tai op mobiiliin. Ne kumoaa toisensa eli vain toisessa voi se lähetys/vastaanotto olla käytössä yhdellä kertaa. Ohjelmat toki voi olla samaan aikaan asennettuna. On se jo useita vuosia ollut mahdollista tuossa op mobiilissa. Kummatkin kuitenkin saman konsernin tuotteita niin periaatteessa mitään väliä kummassa sitä käyttää.
 
Sulla voi siirto maksujen vastaanotto/lähetys olla käytössä joko pivoon tai op mobiiliin. Ne kumoaa toisensa eli vain toisessa voi se lähetys/vastaanotto olla käytössä yhdellä kertaa. Ohjelmat toki voi olla samaan aikaan asennettuna. On se jo useita vuosia ollut mahdollista tuossa op mobiilissa. Kummatkin kuitenkin saman konsernin tuotteita niin periaatteessa mitään väliä kummassa sitä käyttää.

Ahhaa, ja kun juuri poistinkin koko PIVO:n sekä tunnuksen sinne koska ei ole osuuspankin korttia tällä hetkellä. Osuuspankin töppäyksen takia tosiaan ollut ilman jo melkein kuukauden.
 
Olin samaa mieltä ennen Google Paytä (ja Curven apua. jotta sai OP:n kortin toimimaan sen kanssa).
Oliko mitään ongelmia tuossa kortin parittamisessa? Mulla meni siihen asti kun piti OP mobiilissa varmentaa korttiveloitus, sekin meni ok, mutta sitten homma kosahti ja nyt vinkuu CVC:n syöttämisen jälkeen, että kortin voimassaoloaika virheellinen, vaikka se appi luki sen ihan oikein kortista suoraan.

Korttia uudelleen parittaessa vinkuu, että korttia ei voida lisätä juuri nyt...
 
Oliko mitään ongelmia tuossa kortin parittamisessa? Mulla meni siihen asti kun piti OP mobiilissa varmentaa korttiveloitus, sekin meni ok, mutta sitten homma kosahti ja nyt vinkuu CVC:n syöttämisen jälkeen, että kortin voimassaoloaika virheellinen, vaikka se appi luki sen ihan oikein kortista suoraan.

Korttia uudelleen parittaessa vinkuu, että korttia ei voida lisätä juuri nyt...
Ei ollut. Curveen tosin piti ottaa yhteyttä, kun siinä oli silloin joku hetkellinen härö OP:n kanssa, mutta se hoitui yhdellä meilillä ja sen jälkeen on toiminut mainiosti. Lompakkoa en enää kuljeta mukana lainkaan. Kaksi kertaa on tullut sellainen tilanne, että on pitänyt hakea lompakko autosta tai jätätä ostokset kassalle. Lisäksi muutaman kerran (lähinnä Prismassa) lukija on pyytänyt maksua luurin kautta useampaan kertaan peräkkäin ja joskus on pitänyt pyytää myyjää peruuttamaan maksu, kun lukija on alkanut vaatimaan sirukorttia, mutta peruutuksen jälken on toiminut heittämällä.

Huomasithan, että luottokortissa on kaksi eri koodia, toinen debit-puolelle ja toinen luotolle. Molemmilla voi olla omat expire-päivät jne.
 
Ok. Laitoin appin kautta viestiä, katsotaan mitä vastaileevat.

Huomasithan, että luottokortissa on kaksi eri koodia, toinen debit-puolelle ja toinen luotolle. Molemmilla voi olla omat expire-päivät jne.
Tämä on selvä asia. Saakohan sinne lisättyä debit kortin tiedot? Jos voi, niin voisi kokeilla tuota debit puolta lisätä.
 
Toimiiko Samsung Pay enää Curvella? Jotain keskustelua näin että nykyään estää lisäämisen...
 
Ok. Laitoin appin kautta viestiä, katsotaan mitä vastaileevat.


Tämä on selvä asia. Saakohan sinne lisättyä debit kortin tiedot? Jos voi, niin voisi kokeilla tuota debit puolta lisätä.
Saa debitin. Itse maksan juurikin op debitillä curven kautta. Credittikin lisättynä kyllä. Joku häikkä tuossa lisäämisessä on kun juuri tuli uusi s kortti kun vanhassa meni päiväys umpeen niin useamman kerran piti korttia liittää kun aina meni jumiin, mutta lopulta sitten onnistui.
 
@Nomber Jotakin skeidaa tuossa softassa nyt on. Sen ekan OP kortin laittamisyrityksen jälkeen ei ole hyväksynyt mitään korttia, aina heittää saman virheilmoituksen "Your card couldn't be added this time.".
Olen kokeillut nyt kolmella eri kortilla useemman kerran, OP VISA Credit/Debit ja S-pankin Credit. Kaikki sanoo samaa virhettä.

Oisinkohan joutunut jollekin mustalle listalle sen ekan yrityksen jälkeen? Laitoin nyt supportiin viestiä ja katsotaan jos onnistuu.
 
Itsellä käynyt pari kertaa Google Paylla nyt niin, että tapahtuma ei mene millään läpi, vaan ilmoitus joka kerta "phone moved too fast". Myyjä on siinä, että se vaatii, että pitää syöttää kortti+pin. Kysyin, että miten mä syötän tän kännykän tohon? Sanoin myös, että pin-koodi kyselyyn tämä ei epäonnistunut, koska Google Pay ei sellaisia kysele. Eri tekniikka kyseessä, kuin sirukortin lähimaksussa, Google Pay tietää ennakkoon kaikki maksamiseen tarvittavat korttitiedot ja sama tehdään tarvittaessa puhelimen näytöllä (koodi, sormenjälki, kasvojentunnistus). No myyjä ei ymmärtänyt sanaakaan, puhuimme selkeästi eri kieltä.

Todellisuudessa redditin ja muiden foorumeiden mukaan kyseessä on vika (tai ominaisuus) maksupäätteessä, eli olettama, että jos lähimaksu toimii, niin myös GP toimii ei pidä näköjään aina paikkaansa. Myös virheilmoitus GP:ssä hiukan harhaanjohtava. :rofl:
Jäsh. Juuri äsken kahdessa eri paikassa antoi saman herjan. Fyysinen kortti oli kaivettava. Molemmissa paikoissa on aiemmin toiminut moitteetta.
 
Saa debitin. Itse maksan juurikin op debitillä curven kautta.
Tosiaan Curveen liitetyllä OP:n debitilä minäkin kaiken olen maksanut koko ajan Google Paysta.

Jäsh. Juuri äsken kahdessa eri paikassa antoi saman herjan. Fyysinen kortti oli kaivettava. Molemmissa paikoissa on aiemmin toiminut moitteetta.
Se "phone moved too fast" oikenee yleensä kun laittaa luurin uudestaan lukijan lähelle. Sama juttu "that did not work" -ilmoituksen kanssa.

Jos lukija vaatii sirua, niin siinä on virhe, josta pääsee sillä että myyjä laittaa sen kysymään maksua uudestaan. Toisella yrityksellä on onnistunut aina.
 
Missä kaupoissa? Itsellä on toiminut moitteettomasti tämän vuoden
Citymarket ja PizzaHut
Tosiaan Curveen liitetyllä OP:n debitilä minäkin kaiken olen maksanut koko ajan Google Paysta.


Se "phone moved too fast" oikenee yleensä kun laittaa luurin uudestaan lukijan lähelle. Sama juttu "that did not work" -ilmoituksen kanssa.

Jos lukija vaatii sirua, niin siinä on virhe, josta pääsee sillä että myyjä laittaa sen kysymään maksua uudestaan. Toisella yrityksellä on onnistunut aina.
Cittarissa kokeilin kaksi kertaa ja Pizzahutissa tuli joku palautekysely jossa kyseltiin että missä yritin maksaa. Se tosin hävisi kun laitoin puhelimen kiinni ja maksoin kortilla.
 
Käytin Curven kautta Apple Pay:llä S-Ryhmän Visaa. Nyt kortin voimassaoloaika on loppumassa, mutta Curve ei huoli uutta korttia. Mobilepay huoli. Pitääkö uudella kortilla käydä maksamassa eka pin-koodin kanssa, säätää jotain muuta asetusta, vai poistaa vanha kortti Curvesta?
 
Käytin Curven kautta Apple Pay:llä S-Ryhmän Visaa. Nyt kortin voimassaoloaika on loppumassa, mutta Curve ei huoli uutta korttia. Mobilepay huoli. Pitääkö uudella kortilla käydä maksamassa eka pin-koodin kanssa, säätää jotain muuta asetusta, vai poistaa vanha kortti Curvesta?
Poistaa vanha curvesta.
 
Itselläni alkaa mennä hermot Säästöpankin aikaan saannoksiin (lue: ei tue Google payta ja ei tietoa koska alkaa tukemaan). Saisiko Curven avulla kierrettyä tuota ongelmaa ja mihin hintaan?
 
Jos Curvella ottaa maksupäätteltä rahanpalautuksen, minne rahat menevät?
 
Jos Curvella ottaa maksupäätteltä rahanpalautuksen, minne rahat menevät?
Tällä hetkellä ne menee Curven cash cardille joka on sovelluksessa oleva "erillinen" kortti. Jossain vaiheessa on tulossa mahdollisuus siirtää rahat tuolta kortila omalle tilille. Tai sitten voi laittaa asetuksen että käyttää tuon cash cardin varoja ensin ja sitten vasta varsinaisen kortin
 
Tällä hetkellä ne menee Curven cash cardille joka on sovelluksessa oleva "erillinen" kortti. Jossain vaiheessa on tulossa mahdollisuus siirtää rahat tuolta kortila omalle tilille. Tai sitten voi laittaa asetuksen että käyttää tuon cash cardin varoja ensin ja sitten vasta varsinaisen kortin
Kyllä minulla ainakin meni kaksi viikkoa sitten rahat takaisin alkuperäiselle kortille, kun olin maksanut Curvella ja palautuksen otin myös Curvella.
 
Saako Curve Cash Cardille siirrettyä saldoa ns. sukanvarteen (ja käyttää sieltä sitten tupakkaan, viinaan ja villeihin naisiin ilman että oman pankin lainaneuvotteluihin vaikuttaa )?
 
Curvelta ottivat yhteyttä tuohon kortin liittämisongelmaan liittyen. Teknikot kuulema tutkii asiaa ja ei ole tiedossa kauanko ratkaisu kestää. :itku:
 
Jaha. Eilen illalla kaupassa käydessä maksupääte sanoi tuntematon kortti ja Pivo ilmoitti sunnilleen että "Mobile card is disabled". No maksu kortilla ja kotona aloin tutkimaan asiaa. Pivossa oli mobiilimaksu "disabled" ja käskettiin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Poistin kortin ja uudelleenaktivointi pysähtyy ilmoitukseen "There was an error installing contactless payment". No jotaki ne on vaihteeksi tössiny. Tänään oli sitten tullut Facebookkiin ilmoitus ongelmasta.

_20201107_170119.JPG
 
Wot? Mobilepay on nyt toiminut kolme päivää kuin se kuuluisa "junan vessa".
Ottaa nyt jo kun sovelluksen avaa etukäteen yhteyden maksupäätteeseen ja menee tilaan "odottaa summaa" tjsp.
Sitten summa ilmestyy ja maksun voi hyväksyä.
 
Tietääköhän joku miksi mulla ei mobilepay toimi oikeastaan koskaan kaupan kassalla... Sovellus avattu jo hyvissä ajoin valmiiksi ym .. ettii maksupäätettä ja .. ei mitään. Ei siis vittu mitään. Joskus saattaa löytää sen 2-3min sähellyksen jälkeen mutta 95% ajasta koko vitun maksupäätettä ei vaan löydy. Ja hermot menee.

Sitten toki puhelimessa on gPay jolla maksu onnistuu välittömästi .. pari sekuntia menee maksuun. Ja tokihan käytänkin google payta pääosin mutta mutta .. Siihen ei saa liitettyä S-korttia. S-bonukset saa vain mobilepaylla joka ei vaan helvetti toimi. Joten nyt ja jo pitkään on jäänyt bonukset saamatta kun ei vaan toimi.
 
Curvelta ottivat yhteyttä tuohon kortin liittämisongelmaan liittyen. Teknikot kuulema tutkii asiaa ja ei ole tiedossa kauanko ratkaisu kestää. :itku:

Ei kyllä curve toiminut ollenkaan täällä.

Joku kuukauden ajan yrittänyt s-pankin korttia lisätä. Kaatuu aina kun kortti pitää vahvistaa ja sen jälkeen oot jumissa.
Tili pitää nollata aina tuon jälkeen. Pyydä tuhoamaan koko account. Muuten et pääse eteenpäin.
3x mulla nollattu.

Norweigianin korttia yritin vielä viimeisimmän nollauksen jälkeen ja se meni läpi. Henkkareiden vahvistukseen sitten taas kosahti. Tuli info että hyväksytty. Sen jälkeen curve näytti vaan mustaa ruutua. Sammutin apin ja sitten taas sama lisää kortti kierre käyntiin..

Ei jaksa enää. Maksetaan kortilla.

Androidi käyttiksenä.
 
Jaha. Eilen illalla kaupassa käydessä maksupääte sanoi tuntematon kortti ja Pivo ilmoitti sunnilleen että "Mobile card is disabled". No maksu kortilla ja kotona aloin tutkimaan asiaa. Pivossa oli mobiilimaksu "disabled" ja käskettiin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Poistin kortin ja uudelleenaktivointi pysähtyy ilmoitukseen "There was an error installing contactless payment". No jotaki ne on vaihteeksi tössiny. Tänään oli sitten tullut Facebookkiin ilmoitus ongelmasta.

Tänään tuli sitten viesti asiakaspalvelusta, että palvelimella on jotain ongelmia. Lupailivat että häiriön pitäisi maanantaihin mennessä olla ohi ja viimeistään Pivon uudelleen asennuksella pitäisi alkaa toimimaan. Jos ei niin vika voi sitten olla yhteistyökumppanin puolella. Ainakaan tänään ei kortin lisääminen vielä onnistunut...

Koskahan OP nöyrtyy ja myöntää, että valittiin väärä tie ja otetaan Google Pay käyttöön.

On ollut muuten aika erikoista käyttää korttia maksamiseen viikonlopun ajan. Pivo on itsellä toiminut aika kovalla prosentilla viimeisen vuoden.
 
Tietääköhän joku miksi mulla ei mobilepay toimi oikeastaan koskaan kaupan kassalla... Sovellus avattu jo hyvissä ajoin valmiiksi ym .. ettii maksupäätettä ja .. ei mitään. Ei siis vittu mitään. Joskus saattaa löytää sen 2-3min sähellyksen jälkeen mutta 95% ajasta koko vitun maksupäätettä ei vaan löydy. Ja hermot menee.

Sitten toki puhelimessa on gPay jolla maksu onnistuu välittömästi .. pari sekuntia menee maksuun. Ja tokihan käytänkin google payta pääosin mutta mutta .. Siihen ei saa liitettyä S-korttia. S-bonukset saa vain mobilepaylla joka ei vaan helvetti toimi. Joten nyt ja jo pitkään on jäänyt bonukset saamatta kun ei vaan toimi.
Niin oletko kokeillut ihan lähipäivien aikana?
Mulla ei toiminut aiemmin ja nyt 3 pvää toiminut hyvin.

Edit. Vika versio ilmestynyt 6.10.2020 voi olla etten ole testannut tuon jälkeen kun vasta nyt.
 
Niin oletko kokeillut ihan lähipäivien aikana?
Mulla ei toiminut aiemmin ja nyt 3 pvää toiminut hyvin.

Edit. Vika versio ilmestynyt 6.10.2020 voi olla etten ole testannut tuon jälkeen kun vasta nyt.

Siis aina ollu tämmöistä ongelmaa. En taas hetkeen oo koittanut kun ei se koskaan toimi. Täytyypä koittaa seuraavan kerran kun käyn s-ryhmän kaupassa mutta 95% varmuudella ei toimi.

Tuo ylempänä mainittu bluetooh veikkaus voisi jopa olla lähempänä totuutta .. jotain outoja ongelmia nimittäin puhelimen ja bluetooth-kuulokkeiden kanssa kun äänet kadottaa satunnaisesti joka vaatii kuulokkeiden uudelleenkäynnistyksen .. olen ennen luullu että vika kuulokkeissa mutta ehkei sittenkään :hmm:. Puhelimena toimii muuten Oneplus 7T Pro.
 
Tänään tuli sitten viesti asiakaspalvelusta, että palvelimella on jotain ongelmia. Lupailivat että häiriön pitäisi maanantaihin mennessä olla ohi ja viimeistään Pivon uudelleen asennuksella pitäisi alkaa toimimaan. Jos ei niin vika voi sitten olla yhteistyökumppanin puolella. Ainakaan tänään ei kortin lisääminen vielä onnistunut...

Koskahan OP nöyrtyy ja myöntää, että valittiin väärä tie ja otetaan Google Pay käyttöön.

On ollut muuten aika erikoista käyttää korttia maksamiseen viikonlopun ajan. Pivo on itsellä toiminut aika kovalla prosentilla viimeisen vuoden.

Mä toivon hartaasti, että OP päätyisi tohon Google Pay:hin. Saisi suurimman osan korteista samaan appiin..
 
Siis aina ollu tämmöistä ongelmaa. En taas hetkeen oo koittanut kun ei se koskaan toimi. Täytyypä koittaa seuraavan kerran kun käyn s-ryhmän kaupassa mutta 95% varmuudella ei toimi.

Tuo ylempänä mainittu bluetooh veikkaus voisi jopa olla lähempänä totuutta .. jotain outoja ongelmia nimittäin puhelimen ja bluetooth-kuulokkeiden kanssa kun äänet kadottaa satunnaisesti joka vaatii kuulokkeiden uudelleenkäynnistyksen .. olen ennen luullu että vika kuulokkeissa mutta ehkei sittenkään :hmm:. Puhelimena toimii muuten Oneplus 7T Pro.

Mullakin kestää kauan MobilePay:n löytää maksupääte, ja puhelimena OnePlus 7 Pro.
Lopputuloksena kuitenkin se usein siitä huolimatta toimii kyllä.
 
Mullakin kestää kauan MobilePay:n löytää maksupääte, ja puhelimena OnePlus 7 Pro.
Lopputuloksena kuitenkin se usein siitä huolimatta toimii kyllä.

No viimeksi kun testasin noin kuukausi sitten niin varmaan 5-10min säädettiin siinä ip-kassalla. Myyjäkin oli "apuna". Ja ei, ei toimi. Etsii ja etsii ja etsii mitään ei löydä. Puhelimen boottaus ja sovelluksen uudelleenasennus tuolloin ei myöskään auttanut asiaan.

Jo parin minuutin kesto on minusta kohtuutonta jos "kilpailija" eli gpay toimii parissa sekunnissa.
 
No viimeksi kun testasin noin kuukausi sitten niin varmaan 5-10min säädettiin siinä ip-kassalla. Myyjäkin oli "apuna". Ja ei, ei toimi. Etsii ja etsii ja etsii mitään ei löydä. Puhelimen boottaus ja sovelluksen uudelleenasennus tuolloin ei myöskään auttanut asiaan.

Jo parin minuutin kesto on minusta kohtuutonta jos "kilpailija" eli gpay toimii parissa sekunnissa.

Valitettavasti kun ei pahemmin ole kortteja, jolla käyttää gpay:tä niin siihen en osaa sanoa. Yleensä toimii joko MobilePay, Pivo tai ihan vaan normaali kortti (curve tai ihan oikea kortti).
 
Valitettavasti kun ei pahemmin ole kortteja, jolla käyttää gpay:tä niin siihen en osaa sanoa. Yleensä toimii joko MobilePay, Pivo tai ihan vaan normaali kortti (curve tai ihan oikea kortti).

Hei tiedoksi, Curve toimii GPayllä hyvin, samoin esim Edenredin lounaskortti. Myös N26 on kytkettynä GPayhin ja GPaytä itseasiassa käytänkin päivittäin ja maksu tapahtuu sekunnissa ilman ongelmia. Mulla oli GPayn kanssa kuukausi sitten ongelmia, mutta johtui Oneplussan Betafirmiksestä jonka asensin. Siirryin takaisin stableen ja toimii niinkuin pitääkin :)
 
Hei tiedoksi, Curve toimii GPayllä hyvin, samoin esim Edenredin lounaskortti. Myös N26 on kytkettynä GPayhin ja GPaytä itseasiassa käytänkin päivittäin ja maksu tapahtuu sekunnissa ilman ongelmia. Mulla oli GPayn kanssa kuukausi sitten ongelmia, mutta johtui Oneplussan Betafirmiksestä jonka asensin. Siirryin takaisin stableen ja toimii niinkuin pitääkin :)

Viikonloppuna ei kannata käytää Curvea, ainakaan muulla valuutalla kun Eurolla. ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom