Voisivatkohan säätää lähetystehoja niin että kantama saadaan siihen muutamaan senttiin. Tosin toki se x dBm pitäisi olla sama x dBm laitteesta riippumatta ja voisin kuvitella että maksupääte on se advertisoiva laite, jolloin tuossakaan ei ole mitään järkeä.Vähän kyllä ihmetyttää, että mitähän luurimallikohtaisia "asetuksia" se MobilePay sitten tarvitsee
Onhan tuollainen maksavan asiakkaan kannalta piinallista ja aika tuntuu pitkältä kun yrittää ostoksiaan maksaa ja maksuväline ei toimi. Mahdollisesti vielä on kiire itsellä jonnekkin ja perässä on kymmenen asiakkaan jono jota ei kiinnostaisi odottelu senkään vertaa.Joka tapauksessa kun aikaa oli odotella, niin toimi. Toisin kuin tässä:
Itsellä kokemusta on ollut Nokia 8 puhelimen kanssa, aina tuonne joulukuun puoliväliin saakka ja siitä eteenpäin Sony Xperia 1 puhelimen kanssa.Mitkä puhelimet käytössä? Jos ei löydy tältä listalta niin voin pistää kehityspäällikölle viestiä, että tsekkavat onko tarvittavat asetukset laitettu niille. Uudempaa ei nyt ole saatavilla.
Koodi:1. Huawei Honor 7 2. Huawei Honor 7 Lite 3. Huawei Honor 8 4. Huawei Honor 9 5. Huawei P10 Lite 6. Huawei P8 Lite 7. Huawei P9 8. Huawei P9 Lite 9. HUAWEI VNS-L31 10. iPhone 4S 11. iPhone4,1 12. iPhone 5 13. iPhone5,2 14. iPhone 5s 15. iPhone6,2 16. iPhone 6 17. iPhone7,2 18. iPhone 6 Plus 19. iPhone7,1 20. iPhone 6s 21. iPhone8,1 22. iPhone 6s Plus 23. iPhone8,2 24. iPhone 7 25. iPhone9,3 26. iPhone 7 Plus 27. iPhone9,4 28. iPhone 8 29. iPhone10,4 30. iPhone 8 Plus 31. iPhone10,5 32. iPhone SE 33. iPhone8,4 34. iPhone X 35. iPhone10,6 36. iPhone XS 37. iPhone11,2 38. iPhone XS Max 39. iPhone11,6 40. iPhoneXR 41. iPhone11,8 42. LGE-Nexus 5 43. Nexus 5 44. ONEPLUS A5000 45. ONEPLUS A6003 46. ONEPLUS A3003 47. ONEPLUS A5010 48. Samsung Galaxy A3, SM-A320FL 49. Samsung Galaxy A5, SM-A520F 50. Samsung Galaxy A5 (2015), SM-A500F 51. Samsung Galaxy A5 (2016), SM-A510F 52. Samsung Galaxy J5, SM-J510FN 53. Samsung Galaxy J5, (2017), SM-J530F 54. Samsung Galaxy S5, SM-G900F 55. Samsung Galaxy S5 Mini, SM-G800F 56. Samsung Galaxy S6, SM-G920F 57. Samsung Galaxy S6 Edge, SM-G925F 58. Samsung Galaxy S7, SM-G930F 59. Samsung Galaxy S7 Edge, SM-G935F 60. Samsung Galaxy S8, SM-G950F 61. Samsung Galaxy S8 Plus, SM-G955F 62. Samsung Galaxy S9, SM-G960F 63. Samsung Galaxy S9 Plus 64. Samsung S10 65. Samsung S10+ 66. Samsung S10e 67. Huawei Mate 20 Pro
Itsellä tekee tätä niin kauan, kuin jaksaa vaan odotella, eli näennäisesti löytää jotain ja sitten kadottaa, eli yhtään kertaa en ole päässyt edes maksun hyväksymiseen ja yrityksiä eri paikoissa takana noin 20 kpl. Ja jos ei ole ollut ruuhkaa, niin odotellut välillä minuutteja, mutta siltikään ei toimi.Tänään tuli kokeiltua MobilePay:ta Prisman kassalla Samsung S9:llä. Aika nopeasti, joskaan ei heti, pääte löytyi jonkun sekunnin jälkeen. Luuri ei ollut kyllä optimaalisessa paikassa, kun on pelkästään NFC-maksuja tullut sillä tehtyä tähän saakka.
Joka tapauksessa kun aikaa oli odotella, niin toimi. Toisin kuin tässä:
Puhelimena Pixel 4, myöskin face unlock ominaisuuden puute ei ole mikään käyttö intoa lisäävä tekijä. Koko prosessihan on ihan naurettava:Tiedätkö mikä homma siinä olisi sulauttaa moinen toiminto kassajärjestelmiin?
Mitkä puhelimet käytössä? Jos ei löydy tältä listalta niin voin pistää kehityspäällikölle viestiä, että tsekkavat onko tarvittavat asetukset laitettu niille. Uudempaa ei nyt ole saatavilla.
Koodi:1. Huawei Honor 7 2. Huawei Honor 7 Lite 3. Huawei Honor 8 4. Huawei Honor 9 5. Huawei P10 Lite 6. Huawei P8 Lite 7. Huawei P9 8. Huawei P9 Lite 9. HUAWEI VNS-L31 10. iPhone 4S 11. iPhone4,1 12. iPhone 5 13. iPhone5,2 14. iPhone 5s 15. iPhone6,2 16. iPhone 6 17. iPhone7,2 18. iPhone 6 Plus 19. iPhone7,1 20. iPhone 6s 21. iPhone8,1 22. iPhone 6s Plus 23. iPhone8,2 24. iPhone 7 25. iPhone9,3 26. iPhone 7 Plus 27. iPhone9,4 28. iPhone 8 29. iPhone10,4 30. iPhone 8 Plus 31. iPhone10,5 32. iPhone SE 33. iPhone8,4 34. iPhone X 35. iPhone10,6 36. iPhone XS 37. iPhone11,2 38. iPhone XS Max 39. iPhone11,6 40. iPhoneXR 41. iPhone11,8 42. LGE-Nexus 5 43. Nexus 5 44. ONEPLUS A5000 45. ONEPLUS A6003 46. ONEPLUS A3003 47. ONEPLUS A5010 48. Samsung Galaxy A3, SM-A320FL 49. Samsung Galaxy A5, SM-A520F 50. Samsung Galaxy A5 (2015), SM-A500F 51. Samsung Galaxy A5 (2016), SM-A510F 52. Samsung Galaxy J5, SM-J510FN 53. Samsung Galaxy J5, (2017), SM-J530F 54. Samsung Galaxy S5, SM-G900F 55. Samsung Galaxy S5 Mini, SM-G800F 56. Samsung Galaxy S6, SM-G920F 57. Samsung Galaxy S6 Edge, SM-G925F 58. Samsung Galaxy S7, SM-G930F 59. Samsung Galaxy S7 Edge, SM-G935F 60. Samsung Galaxy S8, SM-G950F 61. Samsung Galaxy S8 Plus, SM-G955F 62. Samsung Galaxy S9, SM-G960F 63. Samsung Galaxy S9 Plus 64. Samsung S10 65. Samsung S10+ 66. Samsung S10e 67. Huawei Mate 20 Pro
Itse lopetin bonusten keräämisen kokonaam, niin ei tarvii stressata saako niitä boonuksia. Eli helppo maksella GP:llä S-ryhmän kaupoissa tai missä tahansa. Toki kun autottomana ja perheettömänä ei niitä boonuksia tule kuin noin 4 euroa kuukaudessa, jos korttia käyttäisi, niin aivan se ja sama minulle. Voin hyväksyä sen muutaman euron tappion, jos ja kun saan sillä nopeamman ja helpomman tavan maksaa.Google Pay on nopeudessaan kyllä kätevä, mutta ei sillä ainakaan ass-kaupassa mitään tee, tai ainakin kätevyys loppuu saman tien bonuskortteihin (+ maksupäätteelle pitäisi rampata väärässä vaiheessa). Lisäksi on useamman kerran jo pyytänyt hyväksymään maksua lukituskuviolla, vaikka maksan jo sormenjäljellä avatulla luurilla?
Omassa luurissa ei ole sormenjälkitunnistinta, joten ei pysty sillä avaamaan Mobilepayta. Olen myös kuvitellut, että Mobilepayn "Pay" tabi pitää olla auki, mutta tässä olen varmaan täysin väärässä, koska en ole kyseistä systeemiä kertaakaan saanut toimimaan millään keinolla.Oon varmaan triidin ainoa, jolla tähdet ovat linjautuneet oikein Mobilepayn kanssa. Käytän useamman kerran viikossa ÄÄS-kaupoissa, ja vain kerran muistan tänä vuonna päätteen jääneen löytymättä. Maksuvälineenä on Oneplus 6.
Maksuhan toimii siten että:
1. Avaan Mobilepayn sormenjäljellä.
2. Ängen luurin päätteen NFC-kylkeen (en tiedä missä sen pitäsi olla, mutta tästä poimii päätteen 2-5 sek. sisällä. Mitään maksu-tabeja ei tarvitse avata, ei tietoa miksi sellainen edes on).
3. Menen pakkaamaan ostoksia, kunnes kuulen loppusumman kassalta. Tässä kohtaa odotellaankin ehkä 0 - 15 sek. että summa tulee myös luuriin näkösälle. Ajan voi käyttää hyödyksi jatkamalla tuotteiden latomista kassiin kassahenkilön ja jonon katsellessa tonnin seteli -ilmeellä odottaen toimenpiteitä maksun suhteen. Summan sitten ilmestyessä luuriin pyyhkäisen maksun hyväksytyksi, kiitän ja pakkaan ostokset loppuun.
Google Pay on nopeudessaan kyllä kätevä, mutta ei sillä ainakaan ass-kaupassa mitään tee, tai ainakin kätevyys loppuu saman tien bonuskortteihin (+ maksupäätteelle pitäisi rampata väärässä vaiheessa). Lisäksi on useamman kerran jo pyytänyt hyväksymään maksua lukituskuviolla, vaikka maksan jo sormenjäljellä avatulla luurilla? Ja K-raudassa veti päätteen niin jumiin, että maksu piti mennä myyjän kanssa hoitamaan toiselle kassalle, jossa maksoinkin kortilla.
Minä totesin, että annetaan bonusten olla sitten kokonaan, kun eivät änkyrät suostu käyttämään toimivaa tekniikkaa. Käyn siis joko kokonaan muissa kaupoissa, tai jos asioin S-marketissa ilman fyysistä S-korttia, niin sitten saavat bonukset jäädä. Ei haittaa muutaman kympin bonusmenetys, kun maksaminen on muuten niin paljon kätevämpää Google Paylla. K-marketeissa mobiiliplussa toimii muutenkin niin hyvin yhteen sen kanssa, että sekin ajaa valintaa sinne suuntaan.Google Pay on nopeudessaan kyllä kätevä, mutta ei sillä ainakaan ass-kaupassa mitään tee, tai ainakin kätevyys loppuu saman tien bonuskortteihin (+ maksupäätteelle pitäisi rampata väärässä vaiheessa). Lisäksi on useamman kerran jo pyytänyt hyväksymään maksua lukituskuviolla, vaikka maksan jo sormenjäljellä avatulla luurilla? Ja K-raudassa veti päätteen niin jumiin, että maksu piti mennä myyjän kanssa hoitamaan toiselle kassalle, jossa maksoinkin kortilla.
Miksi et vain ota NFC:tä pois käytöstä kun et tarvitse sitä. Niin minä ainakin teen.Jei!
Vanha suosikki on tehnyt paluun! Nimittäin S-ryhmän pikakassalla ei Mobilepay osannut estää tuota google paytä kuin osittain.
Koko ajan vaikka olin kirjautuneena Mobilepayn maksa välilehdellä, niin puhelimen tultua nfc kantoalueelle pomppasi google pay esiin ja maksupääte itki tuntemattomasta kortista.
Toki sentään esti ettei se maksu mennyt Nordean electronin kautta, ilman bonuksia. Mutta jos tuo "feature" on tullut jäädäkseen, niin pitääkö lisätä jokin automaatio tasker tyylisellä sovelluksella joka sammuttaa nfc aina kun Mobilepayn avaa.
Niin, ja lisäksi NFC/maksuasetuksissa kun mikään NFC-sovellus ei ole valittuna NFC:n oletusmaksusovellukseksi, vaan sillä hetkellä aktiivinen/auki oleva sovellus, niin GP:n ei pitäisi hypätä hommiinMiksi et vain ota NFC:tä pois käytöstä kun et tarvitse sitä. Niin minä ainakin teen.
Näin oli ja toisaalta toteutus sen S-sovelluksen sisällä on typerä, koska taas kerran pitää ensin avata sovellus, kirjautua siihen sisään jne. Samaa roskaa siis kuin Mobilepayn kanssa. He hyppäsivät ojasta allikkoon. Toki äss-ryhmän ajatus oli varmaan ulkoistaa tämä asia, mutta siinä meni pahasti metsään, että kumppani on MP, joka toimiessaankin on huono, koska vaatii kännykän kanssa "säätämistä" kassalla. Eli toiminta pitäisi olla sama, kuin K-Plussassa, näyttö auki ja NFC luku, että olisi järkevä. Myös toimiva toteutus suoraan Google Payn "Loyalty Passes"-osion kanssa voisi olla hyvä vaihtoehto äss-ryhmälle tämän MP kuvion lisäksi.Muistaakseni S-Mobiilin vanhassa versiossa oli etäluettava bonuskortti. Poistettiin sitten kun MP tuli käyttöön.
Ei joudu käyttämään Curven kautta jos pankkina on sellainen pankki jota kiinnostaa mobiilimaksaminen. Esimerkiksi Nordea.voi kuitenkin lisätä minkä vaan kortin toisin kun Google payhyn jota joutuu käyttämään curven kautta.
NFC tuen lisääminen Android puolella ei pitäisi olla mikään älyttömän iso juttu, mutta NFC maksujen toteuttaminen Applen laitteisiin voi olla haastavampaa. Muistaakseni Apple avasi NFC:n mihinkään käyttöön kehittäjille iOS 13 versiossa. Vaikea sanoa, että mitä kaikkea ne on sallinut. Itsellä olisi silti iso kynnys vaihtaa GP -> MP:hen, koska se ei taas toimi reissun päällä missään. Google Pay puolestaan on globaali maksuväline.Kuinkahan vaikeaa mobilepayn olisi lisätä ohjelmaansa NFC tuki? Kuitenkin aika huono ja hidas tuo bt maksaminen eikä nyt luulisi olevan mikään mahdoton temppu laittaa lisäksi NFC maksua tuohon, saisivat varmaan aika paljon lisää käyttäjiäkin kun sinne voi kuitenkin lisätä minkä vaan kortin toisin kun Google payhyn jota joutuu käyttämään curven kautta.
Vielä kun se mobiiliplussa toimisi... Lakkasi yhtäkkiä toimimasta jonkin Android-päivityksen jälkeen eikä varmaan korjausta ole luvassa, sillä appia päivitetty viimeksi kolme vuotta sitten.Tekisi itselleen NFC luettavan etukortti-sovelluksen ja antaisi asiakkaan päättää, niinkuin k-ryhmä tekee.
Toinen pankin kehittyneisyyden mittari on, kuinka usein on ennalta ilmoitettuja ja ilmoittamattomia käyttökatkoja, ja kuinka pitkään ne kestävät. Nordeakin on taapertanut noissa, mutta olisiko tilanne nyt hieman parantunut.Ei joudu käyttämään Curven kautta jos pankkina on sellainen pankki jota kiinnostaa mobiilimaksaminen. Esimerkiksi Nordea.
Ei ole asiakkaan tehtävä korjata sovelluksia tuollaisilla kikkailuilla. jos toimiva nfc toteutus ei Mobilepaylle kelpaa, niin pelleillään sitten random ongelmien vuoksi about 5 minuuttia per maksutapahtuma.Miksi et vain ota NFC:tä pois käytöstä kun et tarvitse sitä. Niin minä ainakin teen.
Käytän s-pankin ja op:n kortteja jotka molemmat ovat aika onnettomia näissä mobiili hommissa, mutta en viitsi vaihtaa pankkia vain tämän takia joten onneksi kuitenkin on curve niin saa noinkin kortit Google payhyn.Ei joudu käyttämään Curven kautta jos pankkina on sellainen pankki jota kiinnostaa mobiilimaksaminen. Esimerkiksi Nordea.
Oletko ilmoittanut tuosta Keskolle ettei toimi? Eivät näet välttämättä tiedä edes ongelmista, kun ainakin oman kokemukseni mukaan toimii erittäin hyvin. Eli todennäköisesti varsin rajattu joukko puhelinmalleja missä ongelmia.Vielä kun se mobiiliplussa toimisi... Lakkasi yhtäkkiä toimimasta jonkin Android-päivityksen jälkeen eikä varmaan korjausta ole luvassa, sillä appia päivitetty viimeksi kolme vuotta sitten.
Eipä näköjään ole. Ei taida päästä kuin kahden ysin SLA:han Nordea Varaudu Nordean palvelukatkokseen ajoissa – katso kattava lista katkoksista täältäToinen pankin kehittyneisyyden mittari on, kuinka usein on ennalta ilmoitettuja ja ilmoittamattomia käyttökatkoja, ja kuinka pitkään ne kestävät. Nordeakin on taapertanut noissa, mutta olisiko tilanne nyt hieman parantunut.
Sama juttu, en minäkään Curvea mihinkään muuhun tarvitse kuin siihen, että voin maksaa Google Paylla OP:n tililtä. Onneksi se on olemassa, kun muuten pitäisi vahtaa pankkia ja se taas on vähän liian suuri urakka.Käytän s-pankin ja op:n kortteja jotka molemmat ovat aika onnettomia näissä mobiili hommissa, mutta en viitsi vaihtaa pankkia vain tämän takia joten onneksi kuitenkin on curve niin saa noinkin kortit Google payhyn.
Onko kukaan kokeillut vielä? K-plussa näyttää löytyvän vakiona, mutta miten tuo toimii, kun kortissa itsessään ei ole viivakoodia? Ok, syötän kortin numeron käsin, mutta miten sitä käytetään kassalla? Onnistuuko myyjän vain skannata tuo? Ja tuleeko kortin numero syöttää kuten kortissa xxxxxxx xxxx xx x (väleillä), vai ilman välejä?Curveen tuli tuki etukorteille mutta ne näyttäisi olevan vain viivakoodeja mitkä pitää pystyä lukemaan puhelimen ruudulta.
Plussaa ei kannata tuonne työntää, koska K-Plussa Mobiilikortti toimii moitteettomasti ja huomaamattomasti. S-ryhmä taas ei melko varmasti suostu siihen, että bonukset saisi muuta kautta sähköisesti kuin Mobilepaysta.Onko kukaan kokeillut vielä? K-plussa näyttää löytyvän vakiona, mutta miten tuo toimii, kun kortissa itsessään ei ole viivakoodia? Ok, syötän kortin numeron käsin, mutta miten sitä käytetään kassalla? Onnistuuko myyjän vain skannata tuo? Ja tuleeko kortin numero syöttää kuten kortissa xxxxxxx xxxx xx x (väleillä), vai ilman välejä?
Curven sivuilla oli keskustelua jossa lupailivat tulevaisuudessa kehittää tuosta automaattisen, eli tunnistaisi itse kaupan ja ottaisi oikean bonuskortin sille maksun yhteydessä. Tuo olisi kyllä kova, jos saavat joskus aikaiseksi. Ei tarvitsisi arpoa enää ikinä bonuskorttien kanssa.
Paitsi iOS:ssäPlussaa ei kannata tuonne työntää, koska K-Plussa Mobiilikortti toimii moitteettomasti ja huomaamattomasti.
Aaah, enpä ajatellut, että sitä ei olisi sinne puolelle saatavissa. Erikoista.Paitsi iOS:ssä
Eipä siellä voi toimia kun ei ole pääsyä NFC-piiriinAaah, enpä ajatellut, että sitä ei olisi sinne puolelle saatavissa. Erikoista.
Ok, en ole perehtynyt iOSin rajoituksiin, mutta jotenkin ei yllätä.Eipä siellä voi toimia kun ei ole pääsyä NFC-piiriin
Puolet yhden tähden arvosteluja ja näitä tullut jo monta vuotta, eli pitäisi olla tiedossa.Oletko ilmoittanut tuosta Keskolle ettei toimi? Eivät näet välttämättä tiedä edes ongelmista, kun ainakin oman kokemukseni mukaan toimii erittäin hyvin. Eli todennäköisesti varsin rajattu joukko puhelinmalleja missä ongelmia.
Eli nyt pitäisi vissiin taas toimia.Sep 7, 2020
Some customers are experiencing declines
Resolved - This incident has been resolved.
Sep 7, 12:53 UTC
Investigating - We are currently experiencing intermittent issues with processing transactions, meaning some customers may experience a decline when attempting to make a payment. We are also experiencing issues with our in-app tools, including Curve Send. We understand that this is frustrating and we’re sorry about the inconvenience.
We will let you know as soon as the issue has been fixed. We recommend that you carry a backup card during this time.
Sep 7, 11:54 UTC
Ei tarvitse. Apple Pay tarjoaa kyseisen toiminnallisuuden, mutta Kesko ei ole halunnut sitä hyödyntää.Eipä siellä voi toimia kun ei ole pääsyä NFC-piiriin
Ei niin koska vaatii erillisen sopimuksen ja jäätävän ruljanssi omissa systeemissä. Ei maksa vaivaaEi tarvitse. Apple Pay tarjoaa kyseisen toiminnallisuuden, mutta Kesko ei ole halunnut sitä hyödyntää.
On varmaan Keskon kokoiselle organisaatiolle todella jäätävä prosessi, kun esim. Tallink Grupp-etukortit löytyvät Apple Paystä.Ei niin koska vaatii erillisen sopimuksen ja jäätävän ruljanssi omissa systeemissä. Ei maksa vaivaa
On se, ei niitä Tallinkin kortteja voi NFC:llä käyttää, siinähän on vaan se koodi joka luetaan kassalla viivakoodinlukija lila/qr-lukijalla.On varmaan Keskon kokoiselle organisaatiolle todella jäätävä prosessi, kun esim. Tallink Grupp-etukortit löytyvät Apple Paystä.
Mikähän estäisi Keskoa lisäämästä tuollaisen viivakoodilla luettavan kortin Apple Payn valikoimaan.On se, ei niitä Tallinkin kortteja voi NFC:llä käyttää, siinähän on vaan se koodi joka luetaan kassalla viivakoodinlukija lila/qr-lukijalla.
Se NFC toteutus on ihan eri tasoa ja kulut varmasti enemmän kuin Keskolle saatavat hyödyt.
En tiedä mutta ei siinä nyt oikein järkeä ole. Ei tuo aikaa sen enempää nykytilanteeseen säästäisiMikähän estäisi Keskoa lisäämästä tuollaisen viivakoodilla luettavan kortin Apple Payn valikoimaan.
Jaa eikös Lidlikin rakentanut kanta-asiakasohjelmansa viivakoodinlukijaan pohjautuen? Itsepalvelukassoilla on viivakoodinlukijat. No mutta eipä siinä tekosyiltä ja kompetenssin puutteelta kuulostaa.Liian vaikeaa lukea se viivakoodi ja sitten se pitäisi myös tukea itsepalvelukassoilla.
Juu nyt GooglePay pelittää hienosti. Se ei kuitenkaan maksun yhteydessä kuittaa bonuksia, kuten MobilePay, joten säädöksi menee, jos bonukset ostoista haluaa.Itsellä tekee tätä niin kauan, kuin jaksaa vaan odotella, eli näennäisesti löytää jotain ja sitten kadottaa, eli yhtään kertaa en ole päässyt edes maksun hyväksymiseen ja yrityksiä eri paikoissa takana noin 20 kpl. Ja jos ei ole ollut ruuhkaa, niin odotellut välillä minuutteja, mutta siltikään ei toimi.
Puhelimena Pixel 4, myöskin face unlock ominaisuuden puute ei ole mikään käyttö intoa lisäävä tekijä. Koko prosessihan on ihan naurettava:
1. Avaa lukitus
2. Etsi Mobilepay sovellus
3. Avaa sovellus pin koodilla
4. Vaihda tabi "kaupassa maksuun"
5. Etsi maksupäätettä
6. Maksa kortilla
Normaali olosuhteissahan tämä sama Google Paylla onnnistuu niin, että paina virtanappia ja maksa nfc:llä. Yli 50 € maksut avaa puhelin kasvojen tunnistuksella ja maksa nfc:llä.
Eli on kyllä yleinen käyttökokemus naurettavan kaukana tossa Mobilepayssa, jos joku kutsuu tota käteväksi (vaikka toimisi moitteetta joka kerta), niin ihmettelen.
Juurikin näin, itse ostan yleensä sen verran tavaraa, että luen ihan normi äss-etukortin lompakosta ensin, sitten pakkailen kamoja ja maksan lopuksi Google Paylla, tämän etu on itselle se, että ei tarvitse tunnuslukua näpytellä siihen näppäimistölle. Se bonuksien kuittaus on vaan naurettava välivaihe, jonka saisi poistettua, jos ässä yhtään välittäisi asiakkaistaan ja kehityksestä. Kesko tosiaan toteuttanut plussakortista mallin, joka toimii ainakin itsellä, mutta harvoin jaksan k-kaupoissa asioida surkeiden plussapisteiden ja kalliimpien hintojen vuoksi.Juu nyt GooglePay pelittää hienosti. Se ei kuitenkaan maksun yhteydessä kuittaa bonuksia, kuten MobilePay, joten säädöksi menee, jos bonukset ostoista haluaa.
Sanoin tämän jo aiemmin, mutta viis bonuksista, sillä minä ainakin käyn monesti mieluummin K-Supermarketissa Prisman sijaan juuri tästä syystä. Nuo kaksi ovat yleensä vierekkäin ja valinta osuu sinne missä tarvikevalikoiman lisäksi muu asioiminen on mahdollisimman helppoa. Google Payn ja K-mobiilikortin suoraviivainen toimivuus ja helppous on ollut monta kertaa omala kohdalla ohjaava tekijä. Prismaan on asiaa vain jos tiedän että siellä on jotain sellaista mitä ei kilpailijalta saa. Toivottavasti S-ryhmän puolella tällainen palaute otetaan tosissaan.Juurikin näin, itse ostan yleensä sen verran tavaraa, että luen ihan normi äss-etukortin lompakosta ensin, sitten pakkailen kamoja ja maksan lopuksi Google Paylla, tämän etu on itselle se, että ei tarvitse tunnuslukua näpytellä siihen näppäimistölle. Se bonuksien kuittaus on vaan naurettava välivaihe, jonka saisi poistettua, jos ässä yhtään välittäisi asiakkaistaan ja kehityksestä. Kesko tosiaan toteuttanut plussakortista mallin, joka toimii ainakin itsellä, mutta harvoin jaksan k-kaupoissa asioida surkeiden plussapisteiden ja kalliimpien hintojen vuoksi.
Olen tavallaan samaa mieltä äänestämisestä jaloilla. HOK-Elanto maksanut kuitenkin esim. viime kuulta bonuksia 93,45€, niin se on kyllä aika kova summa verrattuna johonkin 5€-10€, jonka saa raavittua kasaan k-kaupoissa samalla rahalla...Sanoin tämän jo aiemmin, mutta viis bonuksista, sillä minä ainakin käyn monesti mieluummin K-Supermarketissa Prisman sijaan juuri tästä syystä. Nuo kaksi ovat yleensä vierekkäin ja valinta osuu sinne missä tarvikevalikoiman lisäksi muu asioiminen on mahdollisimman helppoa. Google Payn ja K-mobiilikortin suoraviivainen toimivuus ja helppous on ollut monta kertaa omala kohdalla ohjaava tekijä. Prismaan on asiaa vain jos tiedän että siellä on jotain sellaista mitä ei kilpailijalta saa. Toivottavasti S-ryhmän puolella tällainen palaute otetaan tosissaan.
Niitä 5-10€ plussaeuroja tulee tosiaan kovin harvoin, enkä niille hirveästi korviani hetkauta, mutta tarkempaa vertailua tuotekorien hintojen välillä en ole tehnyt. Veikkaan, ettei noissa todellisuudessa ole hirveästi eroa eri bonukset ja alennukset huomioituna.Olen tavallaan samaa mieltä äänestämisestä jaloilla. HOK-Elanto maksanut kuitenkin esim. viime kuulta bonuksia 93,45€, niin se on kyllä aika kova summa verrattuna johonkin 5€-10€, jonka saa raavittua kasaan k-kaupoissa samalla rahalla...
Olen myös siitä samaa mieltä, että S-ryhmä voisi kyllä oikeasti tehdä asialle jotain. He on työntänyt pään pensaaseen ja jättänyt hommat "Tanskalaisille". Siellähän he onneksi tietävät, miten Suomessa hommat toimii...
Kortilla minäkin olen maksanut kaiken jo suunnilleen viimeiset 15 vuotta, ehkä kauemminkin, mutta vasta viimeisen vuoden aikana olen siirtynyt käytännössä täydellisesti puhelimen kautta tapahtuvaan maksuun (Google Pay), enkä kanna enää koko lompakkoa mukana kuin aniharvoin. Tosiaan S-ryhmää lukuun ottamatta kaikkialla muualla se on kätevyyden lisäksi myös nopeampaa. Ongelmia on tullut vastaan niin harvoin, että niistä ei kannata välittää kokonaisuudessa.Viime viikolla sais kaksi K-ketjun kaupan maksupäätettä jumiin, kun yritin maksaa luurilla. Loppujen lopuksi maksu meni kortilla. Oikeastaan maksan nykyään lähes kaiken kortilla, koska se toimii 99,9% ajasta ja on poikkeuksetta nopeampaa kuin luurilla.
Todennäköisesti kannat kuitenkin ajokorttia/henkkareita mukana ja ties mitä muuta korttia. Jätätkö muka aina pankkikortin kotiin? Noh, jos tykkää elää epävarmasti, niin yrittää luurilla maksaa joka paikassa. Aukotonta se ei todellakaan vielä ole.Kortilla minäkin olen maksanut kaiken jo suunnilleen viimeiset 15 vuotta, ehkä kauemminkin, mutta vasta viimeisen vuoden aikana olen siirtynyt käytännössä täydellisesti puhelimen kautta tapahtuvaan maksuun (Google Pay), enkä kanna enää koko lompakkoa mukana kuin aniharvoin. Tosiaan S-ryhmää lukuun ottamatta kaikkialla muualla se on kätevyyden lisäksi myös nopeampaa. Ongelmia on tullut vastaan niin harvoin, että niistä ei kannata välittää kokonaisuudessa.