Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, se on se sama viesti, josta tuossa jo oli puhetta. Kortti siis toimii huomenna, mutta Google Pay vasta ylihuomenna, tai kuten viestissä sanotaan "by the end of the day", mitä se nyt sitten käytännössä lopulta tarkoittaakaan.Tuli mailia, että huomenna toimii.
Steps to use your Curve Card again:
- You’ll be prompted to update your Curve App, please do!
- Some of your cards may need to be re-verified. Don’t worry, it’s easy! We’ll point out which ones and include clear instructions on what you need to do.
- We need to do some extra testing tomorrow for your mobile wallet and wearables to work (i.e. Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Garmin, Fitbit and Wena), so these payments won’t be possible immediately, but shouldn’t be far behind.
Tuon perusteella veikkaisin että toimii tänään (maanantai), viesti kuitenkin lähetetty eilen (ilmeisesti aamulla toiminut ainakin joillain), siis ilman aikavyöhyke kikkailua (ilmoitus Suomenkin aikaa eilen)Niin, se on se sama viesti, josta tuossa jo oli puhetta. Kortti siis toimii huomenna, mutta Google Pay vasta ylihuomenna, tai kuten viestissä sanotaan "by the end of the day", mitä se nyt sitten käytännössä lopulta tarkoittaakaan.
Curven sivuilta:
Joo, ilmoitus oli tullut tännekin. Täytyy käydä myöhemmin iltapäivällä testaamassa. Tuo manuaalitoimenpiteiden tekeminen koski vain joidenkin tiettyjen pankkien asiakkaita.Nyt oli curveen tullut tieto että pitäisi taas toimia. Tämä siis kun avasin softan. En ole vielä koittanut kyllä, mutta olettaisin että toimii kun niin mainostavat. Mitään erityistä ei ohjelma pyytänyt tekemään.
En tiennyt että Google Payhin edes saa plussakorttia liitettyä. Minulla on luurissa K-plussa -sovellus, joka ei käyttöönoton jälkeen vaadi mitään huomiota tai toimenpiteitä. Kun luurin vie päätteen lähelle, se tunnistaa ensin plussan ja sen jälkeen lähtee maksu Google Payn kautta (johon taas on liitetty Curve-kortti ja siihen OP:n kortti). Jos haluaa plussan tunnistettavan ennen maksua, niin se toimii myös ihan hienosti, eli ei ole väliä missä vaiheessa luuria käyttää lukijan lähellä. Vielä kun saisi S-kortin toimimaan samalla tavalla.Laitetaan aiheeseen liittyen nyt sen verran, että Curven ansiosta kun Google Payn otin käyttöön niin sen kerran vai kaksi kun sitä ehdin käyttää niin homma toimi hienosti. Miten esimerkiksi K-ryhmän kaupoissa Google Paylla maksaminen käytännössä toimii, kun Google Payhin olen myös Plussa-kortin liittänyt? Tarvii näyttöä availla, lukeeko se plussakortin automaattisesti kun kassa vielä piippailee tavaroita ja päätteessä lukee "Lue Plussa-kortti"?
En vaan ole saanut ikinä toimimaan Mobilepaytä Prismassa, ja ABC:llä ei moista ole edes tarjolla. Puhelimena Huawei P20 PRO.
kun kiitos Mobilepayn, menee jokaisella mp asiakkaalla vähintään 2 minuuttia Mobilepayn kanssa taisteluun.
Onneksi muistin, että onhan minulla luurissa Mobile Pay ja kun kerran olin Prismassa, niin sen pitäisi myös toimia. Vaan kuinkas kävikään kassalla, eihän se paska tunnistanut yhteyttä lainkaan.
Minulla SonyXPeriaCompact puhelimessa MobilePay toimii 1/20 ostoskerrasta ja silloin saa 2-5min odotella ja myyjä välillä naputtelee kassasta tapahtuman uusiksi. Ei vaan tuo bluetooth yhteys kytkeydy maksupäätteeseen. Kaverin SamsungGalaxyssa toimii varmemmin vaikka siinäkin välillä 2min odottelua.Tuo mobilepay nyt vaan on sellainen onneton räpellys, joka toimii tai sitten ei.
Päätteen ja luurin välinen yhteys mene BT:llä, loput maksutiedot tulee verkon yliOnkohan tuo appsi puhtaasti bluetooth jonka yli tulee tapahtuman tiedot hyväksyttäväksi? Vai onko bluetoothilla pelkkä kättely ja datayhteydellä hakee lopputiedot. Appsi toimii niin harvoin ettei pysty ilman wifi-yhteyttä tekemään empiiristä testiä kun ei maksu toimisi muutenkaan.
Hyvä että joku taistelee Google Paytä vastaan (kritiikkinä tuohon mailma olisi valmis kommenttiin). Mutta samaa mieltä, hommassa pitäisi pärjätä.Käsittämätön pökäle MobilePay kun maailma olisi valmis GooglePayn avulla tai edes NFC yhteyttä käyttäisi paritukseen.
Bank Norwegianin visa aktivoitui muuten äsken Google Payhyn, kun kokeilin taas vaihteeksi. Varmistus tenttiin SMS:llä. Tuohan on pidempään ollut jo tulossa.
Noin vuosi sitten annoin palautetta sekä puhelimitse että sähköpostilla. Mutta noin yleisesti koko hommasta jäi sellainen fiilis että mainittuja tahoja ei oikeasti kiinnostanut vittuakaan. MobilePayn päässä esimerkiksi henkilö puhelimessa vain kuunteli. Ei kysellyt mitään eikä ehdottanut mitään. Eikä varsinkaan tarjonnut mitään vinkkejä millä paskan systeemin saisi toimimaan. Ei mitään. Ilmeisesti tiesi että paska ei puhumalla parane. Ihme touhua kaikenkaikkiaan.Ne palautteet kannattaa laittaa suoraan Mobilepaylle TAI Palautelomake - S-kanava.fi ja tuolta valitsee yleinen palaute. Muuten menee tietylle myymälälle ja suora palaute asiakkaalta on aina paras ilman myymälää välikätenä.
Tuo Plussakortti ja Google Pay toimii kyllä aina. S-ryhmä ei valitettavasti varmaan koskaan lähde tuon Google Payn mukaan kun koittavat sitä omaa mobiilisovellusta vain käyttää ja saada sen kautta S-etukortin lukemisenkin. Aika monesti jää nykyään bonukset ottamatta kun ei ole kuin puhelin kauppareissuilla mukana.Joo, ilmoitus oli tullut tännekin. Täytyy käydä myöhemmin iltapäivällä testaamassa. Tuo manuaalitoimenpiteiden tekeminen koski vain joidenkin tiettyjen pankkien asiakkaita.
En tiennyt että Google Payhin edes saa plussakorttia liitettyä. Minulla on luurissa K-plussa -sovellus, joka ei käyttöönoton jälkeen vaadi mitään huomiota tai toimenpiteitä. Kun luurin vie päätteen lähelle, se tunnistaa ensin plussan ja sen jälkeen lähtee maksu Google Payn kautta (johon taas on liitetty Curve-kortti ja siihen OP:n kortti). Jos haluaa plussan tunnistettavan ennen maksua, niin se toimii myös ihan hienosti, eli ei ole väliä missä vaiheessa luuria käyttää lukijan lähellä. Vielä kun saisi S-kortin toimimaan samalla tavalla.
Se henkilöllisyyden vahvistaminen tulee (jos tulee) vasta kun fyysistä korttia on ottamassa sovelluksessa käyttöön, jolloin on tarve ottaa aspaan yhteyttä ja pyytelevät sitten siinä vaiheessa jotain todisteita henkilöllisyydestä.Curvesta mielenkiintoinen havainto, henkilöllisyyttäni ei todennettu missään vaiheessa, muulla kuin OP:n maksukortin varmentamisella, N26 kuitenkin vaatii aikoinaan nuo passikuvat yms. vaikka sekin kyllä meni sujuvasti.
Se henkilöllisyyden vahvistaminen tulee (jos tulee) vasta kun fyysistä korttia on ottamassa sovelluksessa käyttöön, jolloin on tarve ottaa aspaan yhteyttä ja pyytelevät sitten siinä vaiheessa jotain todisteita henkilöllisyydestä.
Aspaan saa parhaiten yhteyden sähköpostilla, ainakin juuri näissä tapauksissa koska ne kuvat pitää kuitenkin sinne lähettää joten puhelimella ei hirveästi kannata soitella.Aa, ajattelin että se tulee jo tilinluontivaiheessa, no sitä odotellessa. Onko aspaan yhteydenotto millä tavalla toteutettu? puhelu, sähköposti vai mikä? Riittääköhän henkilöllisyyden toteamiseen EU:n kuvallinen henkilökortti, kun en omista voimassa olevaa passia tällä hetkellä?
Oikeesti ?Aspaan saa parhaiten yhteyden sähköpostilla, ainakin juuri näissä tapauksissa koska ne kuvat pitää kuitenkin sinne lähettää joten puhelimella ei hirveästi kannata soitella.
Miksi ihmeessä haluat hoitaa pankkiasioita turvattomalla sähköpostilla?
Puhelin on myös keksitty
Aa, ajattelin että se tulee jo tilinluontivaiheessa, no sitä odotellessa. Onko aspaan yhteydenotto millä tavalla toteutettu? puhelu, sähköposti vai mikä? Riittääköhän henkilöllisyyden toteamiseen EU:n kuvallinen henkilökortti, kun en omista voimassa olevaa passia tällä hetkellä?
Eli tuolla ei kortin tunnistuksella ei ole väliä, eli Curve ihan satunnaisesti tunnistaa joitain käyttäjiä.Tunnistukset ja henkilöllisyyden vahvistukset ovat aina satunnaisia, niihin ei vaikuta "miten kortin on tilannut". Korttien vaatimat (pankkien) omat vahvistukset/tunnistautumiset taas eivät liity tähän millään tavalla.
Yleisesti aspaan (oli mikä tahansa) otetaan yhteys sähköisesti. Curvella se onnistuu suoraan sovelluksesta, erikseen sähköpostilla tai puhelimella.Oikeesti ?
Ei ole kokemusta.Eli miten ovat email tunnistuksen hoitaneen, allekirjoitukset salaukset jne ?
Ei kannata turhaan mutuilla, sotkee vain keskustelun näillä.Mutuillen, kuulopuheidn perusteella.
Jos liitettävää korttiaktivoidessa on tunnistus ollut riittävä, niin eivät ole enempää kyselleet, vaikka sen jälkeen olisi liittänyt kevyemmällä tunnistuksella olevia kortteja.
Ylläoleva siis mutuilua. Perustuu siihen että moni on homman saanut toimiin SMS kelpoisella numerolla ja kortin lisäämisellä.
Mobile Pay painanut 15 milliä turskaa kahteen vuoteen..
No ei se kyllä ole, mutta lähellä ollaan. Tässä juuri aiemmin oli puhetta, että toimivin tapa on ApplePay tai Google Pay. Google Payn kanssa voi käyttää Curve-palvelun ilmaista "virtuaalikorttia", mikäli oman pankin korttia ei voi lisätä sinne. Curve tarjoaa myös mahdollisuuden vaihtaa maksutapaa jälkikäteen.
Mobilepay, Pivo ja muut epävarmaakin epävarmemmat viritykset kannattaa unohtaa kauppojen kassoille maksamisen osalta kokonaan. Minulla on ollut Google Pay käytössä nyt reilun viikon verran ja ostoja takana eri kaupoissa ja kioskeissa noin 20 kpl. Näistä yhdellä kerralla Prisman pääte päätti kysyä sirukorttia, vaikka sellaista ei pitäisi Google Payn kanssa koskaan tapahtua, mutta muuten on toiminut mukisematta, mitä nyt joskus joutuu piippaamaan pariin otteeseen ennen kuin pääte hyväksyy maksun.
MobilePay ja Pivo on ollut käytössä vuosia, mutta ei niihin voi luottaa, kun ongelmia on ollut enemmän kuin onnistuneita maksuja. MobilePay on hyvä yksityishenkilöiden välisissä maksuissa. Pivosta ei ole mitää hyötyä missään yhteydessä.
Ei kyllä ainakaan Google payhin kirjauduta kun yhden kerran. Nuo muut tietysti saattaa vaatia jotain kirjautumista ihan turvallisuussyistä jos niitä näyttelee välillä VPN:llä ja ilman.Mobile pay testattu toimii ok, Pivo toimii. Valitettavasti jos internet katkeaa tai käytät wlania tai VPN palveluita niin maksu ohjelmaan joutuu kirjautumaan uudelleen. Eikö tämä olisi helpompi kierrättää puhelinverkonkautta tai jollain edge yhteydellä. Curveista en tiedä koska en ole tutustunut logiikkaan ollenkaan. Mites sekuntin GPS-aika merkki ? En ole järjestelmän tuntija mutta ärsyttää tuo uudelleen kirjautuminen jatkuvasti. Vie enemmän aikaa kuin kortin kaivaminen. Ja tosiaan jos ohjelmat avaa samaan aikaan molemmat Pivo ja Mobile pay menevät jumiin . . . Ei tästä taida tulla juurta eikä paskaa ennenkuin saadaan sirut jotka pitävät virtuaalikortin aktiivisena jatkuvasti ja tekevät oman lenkin joka pysyy ja luodaan uudestaan puhelimen käynnistyessä...
Eikai se ABC:llä ole käytössä? Eikös se ole vain SOK:n osalta Prismat ja AlepaVaimoke yritti maksaa abcilla äsken mobilepayllä. Ja kuten puhelimessakin arvelin hälle, ei se toiminut taaskaan.
Kannattaa tilata Curve kortti ja unohtaa Pivo. Curv kortilla maksut myös Osuuspankin kortit toimivat google pay, samsung pay, apple payn kanssa.Mobile pay testattu toimii ok, Pivo toimii. Valitettavasti jos internet katkeaa tai käytät wlania tai VPN palveluita niin maksu ohjelmaan joutuu kirjautumaan uudelleen. Eikö tämä olisi helpompi kierrättää puhelinverkonkautta tai jollain edge yhteydellä. Curveista en tiedä koska en ole tutustunut logiikkaan ollenkaan. Mites sekuntin GPS-aika merkki ? En ole järjestelmän tuntija mutta ärsyttää tuo uudelleen kirjautuminen jatkuvasti. Vie enemmän aikaa kuin kortin kaivaminen. Ja tosiaan jos ohjelmat avaa samaan aikaan molemmat Pivo ja Mobile pay menevät jumiin . . . Ei tästä taida tulla juurta eikä paskaa ennenkuin saadaan sirut jotka pitävät virtuaalikortin aktiivisena jatkuvasti ja tekevät oman lenkin joka pysyy ja luodaan uudestaan puhelimen käynnistyessä...
Ja sinä ilmeisesti myös..?Sininen kortti on ilmainen ja koodilla ------ saat 5 euro ilmaista rahaa kortille.
Kyllä se hyötyy siitä myös. Jätti vain mainitsematta asiasta.Ja sinä ilmeisesti myös..?
Kahdella eri puhelimella on useampaan otteeseen tullut yritettyä Prismassa maksaa MobilePaylla siinä kuitenkaan onnistumatta. Viimeisimmällä kerralla kun ei ollut kassoilla ruuhkaa, yritettiin tuota tunkata noin 10 minuuttia toimintaan kahden myyjän avustuksella, mutta ei löytänyt sovellus edes maksupäätettä tai saanut yhdistettyä siihen. Tuon jälkeen ei ole enää ollut intoa edes kokeilla. Meinottelivat, ettei toimi MobilePay kovin monella muullakaan. Tosin joku oli kuulemma onnistunut vahingossa maksamaan pikakassalla viereisen asiakkaan ostokset.
Täällä ei toimi ABC:n yhteydessä olevassa Salessa, muuten kyllä hyvin kaikissa myissa S-ryhmän ja Keskon liikkeissä.Siis ABC:n yhteydessä olevassa Salessa.
On käytössä Sokokset, Emotionit, Kodin Terrat, Prismat, S-Marketit, Salet ja Alepat.
MobilePay ja S-Ryhmä <- kannattaa lukaista noi ohjeet ennen seuraavaa kertaa.
Mikä puhelin kyseessä? Androidilla kannattaa myös päivittää käyttöjärjestelmä uusimpaan, ei toimi liian vanhoilla MobilPay.Luettu on joo ja Bluetooth sekä sijaintipalvelut olleet päällä, eli ei ole niistäkään kiinni. Seuraavaa kertaa tuskin tulee enää.
Juu mistä lie johtuu, myyjä höpötteli juurikin jostain eri kassajärjetelmästä kuin esim. Prismassa olevasta. Pitäisi kaite päivittyä tuonnekin jossain vaiheessa.Aika jännä kun siellä pitäisi olla Fujitsun kassajärjestelmä Salessa, ABC:n puolella voi olla Finnposin mihin tuota ei vielä ole integroitu.
Mikä puhelin kyseessä? Androidilla kannattaa myös päivittää käyttöjärjestelmä uusimpaan, ei toimi liian vanhoilla MobilPay.
Kannattaa kokeilla myös poistaa sovellus ja asentaa uudestaan. Ainakin MobilePayn ohjeissa neuvotaan. Mutta joo pitäs noiden puhelimien kanssa toimia, ainakin noiden uusimpien käyttisten kanssa.Honor 8 ja Honor View 20 luureilla koitettu, molemmissa niin uusi versio käyttiksestä kuin valmistaja tarjoaa.
Ainakin ennen jos ollut Sale ja ABC saman katon alla niin molemmissa Finnpos koska Salen kassalla voi hoitaa myös kaikki ABCn jutut periaattessa (käytännössä näin ei kuitenkaan määritellä kassaan)Aika jännä kun siellä pitäisi olla Fujitsun kassajärjestelmä Salessa, ABC:n puolella voi olla Finnposin mihin tuota ei vielä ole integroitu.
Mobiilimaksamiseen haluaisin siirtyä vaikka kokonaan mutta näin 30 vuoden iässä vielä joskus kysytään kassalla henkilöllisyystodistus alkoholia ostettaessa ja eikös juuri silloin ole se kerta kun päätin lähteä ilman lompakkoa matkaan.
Mobile Pay painanut 15 milliä turskaa kahteen vuoteen..
Aika epätodennäköistä, koska Tanskassa MobilePaytä käyttää yli 90% väestöstä ja Suomessakin jo yli miljoona käyttäjää - nuorissa tosin jo 25% luokkaa käyttöaste Suomessa.Toivottavasti turskaa tulee niin paljon että kuoppaavat koko Mobile Pay tekeleen. Ei tuollainen beta- tai alfa-vaiheessa oleva maksusysteemi ole mistään kotoisin kun sen luotettavuus on täysin ala-arvoinen.
Aika epätodennäköistä, koska Tanskassa MobilePaytä käyttää yli 90% väestöstä ja Suomessakin jo yli miljoona käyttäjää - nuorissa tosin jo 25% luokkaa käyttöaste Suomessa.
No näin ainakin MobilePay lehdistölle tiedottaa. Se on tosiaan eri asia kuinka moni MobilePaytä käyttää kaupassa, mutta sovellus on suht suosittu rahan siirtoon. Verkkokaupoissa usein tulee itse käytettyä MobilePaytä maksamiseen, osa laskuista tulee suoraan MobilePayhin ja kaveille rahaa siirtäessä tulee sovellusta käytettyä. Mitää tulee Google Pay/Apple Pay vs MobilePay, niin eipä esim iPhonessa toimi muu OP:n kanssa kuin MobilePay, tässä tilanteessa MobilePay lyö muut maksuvat satanolla .Melkoista höpöhöpöä miljoona käyttäjää. Eli joka viides suomalainen käyttäisi sitä. Eli kaupan kassajonossakin joka viides karkeasti maksaisi sillä. Eiköhän tuossa ole nolla tai kaksikin liikaa.
Mobile Pay voi olla ihan kätevä jos tavalliset ihmiset siirtävät rahaa toisilleen eri pankkien välillä ja heillä on kyseinen sovellus käytössä.
Lähimaksamisessa taas Google Pay ja Apple Pay hakkaa Mobile Payn mennen tullen ja palatessa. Saisi olla Mobile Payn rinnalla Suomessa kaikissa pankeissa tarjolla myös Google Pay ja Apple Pay, Silloin voisi jokainen itse äänestää jaloillaan sitä sovellusta mitä haluaakin käyttää.