Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Tuli mailia, että huomenna toimii.
Niin, se on se sama viesti, josta tuossa jo oli puhetta. Kortti siis toimii huomenna, mutta Google Pay vasta ylihuomenna, tai kuten viestissä sanotaan "by the end of the day", mitä se nyt sitten käytännössä lopulta tarkoittaakaan.

Curven sivuilta:
Steps to use your Curve Card again:

  1. You’ll be prompted to update your Curve App, please do!
  2. Some of your cards may need to be re-verified. Don’t worry, it’s easy! We’ll point out which ones and include clear instructions on what you need to do.
  3. We need to do some extra testing tomorrow for your mobile wallet and wearables to work (i.e. Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Garmin, Fitbit and Wena), so these payments won’t be possible immediately, but shouldn’t be far behind.
 
Bank Norwegianin visa aktivoitui muuten äsken Google Payhyn, kun kokeilin taas vaihteeksi. Varmistus tenttiin SMS:llä. Tuohan on pidempään ollut jo tulossa.
 
Niin, se on se sama viesti, josta tuossa jo oli puhetta. Kortti siis toimii huomenna, mutta Google Pay vasta ylihuomenna, tai kuten viestissä sanotaan "by the end of the day", mitä se nyt sitten käytännössä lopulta tarkoittaakaan.

Curven sivuilta:
Tuon perusteella veikkaisin että toimii tänään (maanantai), viesti kuitenkin lähetetty eilen (ilmeisesti aamulla toiminut ainakin joillain), siis ilman aikavyöhyke kikkailua (ilmoitus Suomenkin aikaa eilen)
Noiden Samsung, Google jne maksujen sitten tänään tai huomiseen mennessä lupailleet. (jos UK aikaan tänään tavoittelevat)
 
Äskettäin maksoin jo Curvella lounaan, eli toimii. Torstaina sain kortin ja sitten heti perjantaina olin hyvin pettynyt korttiin kun en saanut juuri mitään maksettua. Kunnes luin illemmalla syyn.

EDIT: Niin siis eihän tämä ollut luottokortit-ketju. :btooth: Eli korttimaksaminen fyysisellä Curvella onnistui. Pahoittelut.

Laitetaan aiheeseen liittyen nyt sen verran, että Curven ansiosta kun Google Payn otin käyttöön niin sen kerran vai kaksi kun sitä ehdin käyttää niin homma toimi hienosti. Miten esimerkiksi K-ryhmän kaupoissa Google Paylla maksaminen käytännössä toimii, kun Google Payhin olen myös Plussa-kortin liittänyt? Tarvii näyttöä availla, lukeeko se plussakortin automaattisesti kun kassa vielä piippailee tavaroita ja päätteessä lukee "Lue Plussa-kortti"?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt oli curveen tullut tieto että pitäisi taas toimia. Tämä siis kun avasin softan. En ole vielä koittanut kyllä, mutta olettaisin että toimii kun niin mainostavat. Mitään erityistä ei ohjelma pyytänyt tekemään.
 
Nyt oli curveen tullut tieto että pitäisi taas toimia. Tämä siis kun avasin softan. En ole vielä koittanut kyllä, mutta olettaisin että toimii kun niin mainostavat. Mitään erityistä ei ohjelma pyytänyt tekemään.
Joo, ilmoitus oli tullut tännekin. Täytyy käydä myöhemmin iltapäivällä testaamassa. Tuo manuaalitoimenpiteiden tekeminen koski vain joidenkin tiettyjen pankkien asiakkaita.

Laitetaan aiheeseen liittyen nyt sen verran, että Curven ansiosta kun Google Payn otin käyttöön niin sen kerran vai kaksi kun sitä ehdin käyttää niin homma toimi hienosti. Miten esimerkiksi K-ryhmän kaupoissa Google Paylla maksaminen käytännössä toimii, kun Google Payhin olen myös Plussa-kortin liittänyt? Tarvii näyttöä availla, lukeeko se plussakortin automaattisesti kun kassa vielä piippailee tavaroita ja päätteessä lukee "Lue Plussa-kortti"?
En tiennyt että Google Payhin edes saa plussakorttia liitettyä. Minulla on luurissa K-plussa -sovellus, joka ei käyttöönoton jälkeen vaadi mitään huomiota tai toimenpiteitä. Kun luurin vie päätteen lähelle, se tunnistaa ensin plussan ja sen jälkeen lähtee maksu Google Payn kautta (johon taas on liitetty Curve-kortti ja siihen OP:n kortti). Jos haluaa plussan tunnistettavan ennen maksua, niin se toimii myös ihan hienosti, eli ei ole väliä missä vaiheessa luuria käyttää lukijan lähellä. Vielä kun saisi S-kortin toimimaan samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Google Payhyn lisättävä plussalla ei tee yhtään mitään. K-Mobiilikortti ja kovaa ajoa.
 
Hyvä tietää, äkkiä K-Mobiilikortti siis lataukseen.
 
Näytti toimivan Google Pay taas Curven kanssa.

Testattu varmaan hankalimmalla mahdollisella yhtälöllä, eli uimarannan kioskilla, jossa iZettle-pääte. :D
 
Nyt sai lisättyä ainakin Curven kortin yhteen uuteen Android puhelimeen ja myös iPhoneen eli ovat varmaan laittamassa noita takas päälle

Tuossa vielä tunti sitten ei antanut korttia lisätä / aktivoida.
 
kun kiitos Mobilepayn, menee jokaisella mp asiakkaalla vähintään 2 minuuttia Mobilepayn kanssa taisteluun.
Onneksi muistin, että onhan minulla luurissa Mobile Pay ja kun kerran olin Prismassa, niin sen pitäisi myös toimia. Vaan kuinkas kävikään kassalla, eihän se paska tunnistanut yhteyttä lainkaan.
Tuo mobilepay nyt vaan on sellainen onneton räpellys, joka toimii tai sitten ei.
Minulla SonyXPeriaCompact puhelimessa MobilePay toimii 1/20 ostoskerrasta ja silloin saa 2-5min odotella ja myyjä välillä naputtelee kassasta tapahtuman uusiksi. Ei vaan tuo bluetooth yhteys kytkeydy maksupäätteeseen. Kaverin SamsungGalaxyssa toimii varmemmin vaikka siinäkin välillä 2min odottelua.

Onkohan tuo appsi puhtaasti bluetooth jonka yli tulee tapahtuman tiedot hyväksyttäväksi? Vai onko bluetoothilla pelkkä kättely ja datayhteydellä hakee lopputiedot. Appsi toimii niin harvoin ettei pysty ilman wifi-yhteyttä tekemään empiiristä testiä kun ei maksu toimisi muutenkaan.

Joskus MP supportin kanssa asiasta kitisin ja selvisi tekevät puhelinmalli-kohtaisesti parametreja(signaalivahvuus, kättelytimeout mitälie). Ei ole maagiset parametrit auttanut.

Olen S-Pankki appsista antanut 1-tähden palautteen joka kerta ja haukkunut MobilePayn. GooglePay(NFC maksu) toimii kaikkialla parissa sekunnissa. Käsittämätön pökäle MobilePay kun maailma olisi valmis GooglePayn avulla tai edes NFC yhteyttä käyttäisi paritukseen. Eipä noi palautteet mihinkään mene varmaankin kauppias näkee oman kaupan palautteen ja ihmettelee kun hänellä toimii.
 
Onkohan tuo appsi puhtaasti bluetooth jonka yli tulee tapahtuman tiedot hyväksyttäväksi? Vai onko bluetoothilla pelkkä kättely ja datayhteydellä hakee lopputiedot. Appsi toimii niin harvoin ettei pysty ilman wifi-yhteyttä tekemään empiiristä testiä kun ei maksu toimisi muutenkaan.
Päätteen ja luurin välinen yhteys mene BT:llä, loput maksutiedot tulee verkon yli
 
Ei kyllä ole toiminut ollenkaan aikoihin Pixel 4:llakaan, paska softa. Ja syy ei ole puhelimen Bluetoothissa kun sitä työkseni käytän joka päivä.
 
Käsittämätön pökäle MobilePay kun maailma olisi valmis GooglePayn avulla tai edes NFC yhteyttä käyttäisi paritukseen.
Hyvä että joku taistelee Google Paytä vastaan (kritiikkinä tuohon mailma olisi valmis kommenttiin). Mutta samaa mieltä, hommassa pitäisi pärjätä.
Joku esitti että MobilePay käyttää BTtä sen takia, että halusivat myös Applen luureihin, Apple pistää Google enemmän kilpailijoille hanttiin.
Muistettava että MobilPayn taustalla oli Danske Bank, ja se että osassa sen maita Applellä on iso markkinaosuus, ehkä homma kuvio että ovat tehneet myös Androidiin (Apple se mihin ensisijaisesti).
 
Viimeksi muokattu:
Ne palautteet kannattaa laittaa suoraan Mobilepaylle TAI Palautelomake - S-kanava.fi ja tuolta valitsee yleinen palaute. Muuten menee tietylle myymälälle ja suora palaute asiakkaalta on aina paras ilman myymälää välikätenä.
Noin vuosi sitten annoin palautetta sekä puhelimitse että sähköpostilla. Mutta noin yleisesti koko hommasta jäi sellainen fiilis että mainittuja tahoja ei oikeasti kiinnostanut vittuakaan. MobilePayn päässä esimerkiksi henkilö puhelimessa vain kuunteli. Ei kysellyt mitään eikä ehdottanut mitään. Eikä varsinkaan tarjonnut mitään vinkkejä millä paskan systeemin saisi toimimaan. Ei mitään. Ilmeisesti tiesi että paska ei puhumalla parane. Ihme touhua kaikenkaikkiaan.

Ja mainittakoon vielä että sen koommin en ole MobilePayta edes yrittänyt käyttää vaikka siihen pari päivitystä on tullutkin.
 
Joo, ilmoitus oli tullut tännekin. Täytyy käydä myöhemmin iltapäivällä testaamassa. Tuo manuaalitoimenpiteiden tekeminen koski vain joidenkin tiettyjen pankkien asiakkaita.


En tiennyt että Google Payhin edes saa plussakorttia liitettyä. Minulla on luurissa K-plussa -sovellus, joka ei käyttöönoton jälkeen vaadi mitään huomiota tai toimenpiteitä. Kun luurin vie päätteen lähelle, se tunnistaa ensin plussan ja sen jälkeen lähtee maksu Google Payn kautta (johon taas on liitetty Curve-kortti ja siihen OP:n kortti). Jos haluaa plussan tunnistettavan ennen maksua, niin se toimii myös ihan hienosti, eli ei ole väliä missä vaiheessa luuria käyttää lukijan lähellä. Vielä kun saisi S-kortin toimimaan samalla tavalla.
Tuo Plussakortti ja Google Pay toimii kyllä aina. S-ryhmä ei valitettavasti varmaan koskaan lähde tuon Google Payn mukaan kun koittavat sitä omaa mobiilisovellusta vain käyttää ja saada sen kautta S-etukortin lukemisenkin. Aika monesti jää nykyään bonukset ottamatta kun ei ole kuin puhelin kauppareissuilla mukana.
 
Mobile Pay painanut 15 milliä turskaa kahteen vuoteen..
 

Liitteet

  • Screen Shot 2020-07-06 at 13.12.51.png
    Screen Shot 2020-07-06 at 13.12.51.png
    88 KB · Luettu: 211
Eilen käydessäni kaupassa, vanhempi mies yritti edelläni maksaa Mobile Payllä, ongelma vain oli ettei appi edes löytänyt maksupäätettä vaikka bluetooth ja sijaintikin oli aktiivinen. usean yrityksen ja sovelluksen uudelleenkäynnistämisenkin jälkeen jäi ostokset saamatta.
Juttelin hänen kanssaan ja kertoi että halusi opetella sen käyttöä mutta vaikuttaa liian vaikealta. Lohdutin häntä sanomalla ettei toimimattomuus hänestä johtunut, vaan se sovellus vain ei toimi kuten pitää. Suosittelin aina varuilta pitämään maksukorttia mukana, sillä sovelluksen toiminta on turhan epävakaata.

Hauskaa kun itsellä Google Payssä lounaskortti ja N26 ja toimii joka kerta hiton nopeasti. Nyt odotan että Curve saapuu postissa jotta saan vihdoin OP:n kortinkin toimimaan Google Payn kautta. jolloin ei enää tarvitse stressata lompakon mukana olosta.

Curvesta mielenkiintoinen havainto, henkilöllisyyttäni ei todennettu missään vaiheessa, muulla kuin OP:n maksukortin varmentamisella, N26 kuitenkin vaatii aikoinaan nuo passikuvat yms. vaikka sekin kyllä meni sujuvasti.
 
Curvesta mielenkiintoinen havainto, henkilöllisyyttäni ei todennettu missään vaiheessa, muulla kuin OP:n maksukortin varmentamisella, N26 kuitenkin vaatii aikoinaan nuo passikuvat yms. vaikka sekin kyllä meni sujuvasti.
Se henkilöllisyyden vahvistaminen tulee (jos tulee) vasta kun fyysistä korttia on ottamassa sovelluksessa käyttöön, jolloin on tarve ottaa aspaan yhteyttä ja pyytelevät sitten siinä vaiheessa jotain todisteita henkilöllisyydestä.
 
Se henkilöllisyyden vahvistaminen tulee (jos tulee) vasta kun fyysistä korttia on ottamassa sovelluksessa käyttöön, jolloin on tarve ottaa aspaan yhteyttä ja pyytelevät sitten siinä vaiheessa jotain todisteita henkilöllisyydestä.

Aa, ajattelin että se tulee jo tilinluontivaiheessa, no sitä odotellessa. Onko aspaan yhteydenotto millä tavalla toteutettu? puhelu, sähköposti vai mikä? Riittääköhän henkilöllisyyden toteamiseen EU:n kuvallinen henkilökortti, kun en omista voimassa olevaa passia tällä hetkellä?
 
Aa, ajattelin että se tulee jo tilinluontivaiheessa, no sitä odotellessa. Onko aspaan yhteydenotto millä tavalla toteutettu? puhelu, sähköposti vai mikä? Riittääköhän henkilöllisyyden toteamiseen EU:n kuvallinen henkilökortti, kun en omista voimassa olevaa passia tällä hetkellä?
Aspaan saa parhaiten yhteyden sähköpostilla, ainakin juuri näissä tapauksissa koska ne kuvat pitää kuitenkin sinne lähettää joten puhelimella ei hirveästi kannata soitella.

Omasta kortin hommaamisesta on jo useampi vuosi aikaa niin en nyt suoraan muista mitä tietoja sitten nykyisin kyselevät. Luulisi virallisen kuvallisen henkilökortin kelpaavan.
 
Aspaan saa parhaiten yhteyden sähköpostilla, ainakin juuri näissä tapauksissa koska ne kuvat pitää kuitenkin sinne lähettää joten puhelimella ei hirveästi kannata soitella.
Oikeesti ?
Miksi ihmeessä haluat hoitaa pankkiasioita turvattomalla sähköpostilla?

Puhelin on myös keksitty

Eli miten ovat email tunnistuksen hoitaneen, allekirjoitukset salaukset jne ?


Aa, ajattelin että se tulee jo tilinluontivaiheessa, no sitä odotellessa. Onko aspaan yhteydenotto millä tavalla toteutettu? puhelu, sähköposti vai mikä? Riittääköhän henkilöllisyyden toteamiseen EU:n kuvallinen henkilökortti, kun en omista voimassa olevaa passia tällä hetkellä?
Mutuillen, kuulopuheidn perusteella.

Jos liitettävää korttiaktivoidessa on tunnistus ollut riittävä, niin eivät ole enempää kyselleet, vaikka sen jälkeen olisi liittänyt kevyemmällä tunnistuksella olevia kortteja.

Ylläoleva siis mutuilua. Perustuu siihen että moni on homman saanut toimiin SMS kelpoisella numerolla ja kortin lisäämisellä.


Edit:
Tunnistukset ja henkilöllisyyden vahvistukset ovat aina satunnaisia, niihin ei vaikuta "miten kortin on tilannut". Korttien vaatimat (pankkien) omat vahvistukset/tunnistautumiset taas eivät liity tähän millään tavalla.
Eli tuolla ei kortin tunnistuksella ei ole väliä, eli Curve ihan satunnaisesti tunnistaa joitain käyttäjiä.

-> ei tunne käyttäjiään.
 
Viimeksi muokattu:
Yleisesti aspaan (oli mikä tahansa) otetaan yhteys sähköisesti. Curvella se onnistuu suoraan sovelluksesta, erikseen sähköpostilla tai puhelimella.
Eli miten ovat email tunnistuksen hoitaneen, allekirjoitukset salaukset jne ?
Ei ole kokemusta.
Mutuillen, kuulopuheidn perusteella.

Jos liitettävää korttiaktivoidessa on tunnistus ollut riittävä, niin eivät ole enempää kyselleet, vaikka sen jälkeen olisi liittänyt kevyemmällä tunnistuksella olevia kortteja.

Ylläoleva siis mutuilua. Perustuu siihen että moni on homman saanut toimiin SMS kelpoisella numerolla ja kortin lisäämisellä.
Ei kannata turhaan mutuilla, sotkee vain keskustelun näillä.

Tunnistukset ja henkilöllisyyden vahvistukset ovat aina satunnaisia, niihin ei vaikuta "miten kortin on tilannut". Korttien vaatimat (pankkien) omat vahvistukset/tunnistautumiset taas eivät liity tähän millään tavalla.
 
Tuskailin tossa Helsingissä ollessa PIvon kanssa. Ei sitten millään piipannut kassalla hyväksyvästi mitenkään. Sitten huomasin että hotellin keycard oli korttitaskussa ja se sotki kaiken.
 
No ei se kyllä ole, mutta lähellä ollaan. Tässä juuri aiemmin oli puhetta, että toimivin tapa on ApplePay tai Google Pay. Google Payn kanssa voi käyttää Curve-palvelun ilmaista "virtuaalikorttia", mikäli oman pankin korttia ei voi lisätä sinne. Curve tarjoaa myös mahdollisuuden vaihtaa maksutapaa jälkikäteen.

Mobilepay, Pivo ja muut epävarmaakin epävarmemmat viritykset kannattaa unohtaa kauppojen kassoille maksamisen osalta kokonaan. Minulla on ollut Google Pay käytössä nyt reilun viikon verran ja ostoja takana eri kaupoissa ja kioskeissa noin 20 kpl. Näistä yhdellä kerralla Prisman pääte päätti kysyä sirukorttia, vaikka sellaista ei pitäisi Google Payn kanssa koskaan tapahtua, mutta muuten on toiminut mukisematta, mitä nyt joskus joutuu piippaamaan pariin otteeseen ennen kuin pääte hyväksyy maksun.

MobilePay ja Pivo on ollut käytössä vuosia, mutta ei niihin voi luottaa, kun ongelmia on ollut enemmän kuin onnistuneita maksuja. MobilePay on hyvä yksityishenkilöiden välisissä maksuissa. Pivosta ei ole mitää hyötyä missään yhteydessä.

Mobile pay testattu toimii ok, Pivo toimii. Valitettavasti jos internet katkeaa tai käytät wlania tai VPN palveluita niin maksu ohjelmaan joutuu kirjautumaan uudelleen. Eikö tämä olisi helpompi kierrättää puhelinverkonkautta tai jollain edge yhteydellä. Curveista en tiedä koska en ole tutustunut logiikkaan ollenkaan. Mites sekuntin GPS-aika merkki ? En ole järjestelmän tuntija mutta ärsyttää tuo uudelleen kirjautuminen jatkuvasti. Vie enemmän aikaa kuin kortin kaivaminen. Ja tosiaan jos ohjelmat avaa samaan aikaan molemmat Pivo ja Mobile pay menevät jumiin . . . Ei tästä taida tulla juurta eikä paskaa ennenkuin saadaan sirut jotka pitävät virtuaalikortin aktiivisena jatkuvasti ja tekevät oman lenkin joka pysyy ja luodaan uudestaan puhelimen käynnistyessä...
 
Mobile pay testattu toimii ok, Pivo toimii. Valitettavasti jos internet katkeaa tai käytät wlania tai VPN palveluita niin maksu ohjelmaan joutuu kirjautumaan uudelleen. Eikö tämä olisi helpompi kierrättää puhelinverkonkautta tai jollain edge yhteydellä. Curveista en tiedä koska en ole tutustunut logiikkaan ollenkaan. Mites sekuntin GPS-aika merkki ? En ole järjestelmän tuntija mutta ärsyttää tuo uudelleen kirjautuminen jatkuvasti. Vie enemmän aikaa kuin kortin kaivaminen. Ja tosiaan jos ohjelmat avaa samaan aikaan molemmat Pivo ja Mobile pay menevät jumiin . . . Ei tästä taida tulla juurta eikä paskaa ennenkuin saadaan sirut jotka pitävät virtuaalikortin aktiivisena jatkuvasti ja tekevät oman lenkin joka pysyy ja luodaan uudestaan puhelimen käynnistyessä...
Ei kyllä ainakaan Google payhin kirjauduta kun yhden kerran. Nuo muut tietysti saattaa vaatia jotain kirjautumista ihan turvallisuussyistä jos niitä näyttelee välillä VPN:llä ja ilman.

Eli nuo ongelmasi ei kyllä päde Google Play/Apple Payn osalta.
 
Kahdella eri puhelimella on useampaan otteeseen tullut yritettyä Prismassa maksaa MobilePaylla siinä kuitenkaan onnistumatta. Viimeisimmällä kerralla kun ei ollut kassoilla ruuhkaa, yritettiin tuota tunkata noin 10 minuuttia toimintaan kahden myyjän avustuksella, mutta ei löytänyt sovellus edes maksupäätettä tai saanut yhdistettyä siihen. Tuon jälkeen ei ole enää ollut intoa edes kokeilla. Meinottelivat, ettei toimi MobilePay kovin monella muullakaan. Tosin joku oli kuulemma onnistunut vahingossa maksamaan pikakassalla viereisen asiakkaan ostokset.
 
Asiaton sisältö. Ref-linkkien postaaminen on kiellety.
Mobile pay testattu toimii ok, Pivo toimii. Valitettavasti jos internet katkeaa tai käytät wlania tai VPN palveluita niin maksu ohjelmaan joutuu kirjautumaan uudelleen. Eikö tämä olisi helpompi kierrättää puhelinverkonkautta tai jollain edge yhteydellä. Curveista en tiedä koska en ole tutustunut logiikkaan ollenkaan. Mites sekuntin GPS-aika merkki ? En ole järjestelmän tuntija mutta ärsyttää tuo uudelleen kirjautuminen jatkuvasti. Vie enemmän aikaa kuin kortin kaivaminen. Ja tosiaan jos ohjelmat avaa samaan aikaan molemmat Pivo ja Mobile pay menevät jumiin . . . Ei tästä taida tulla juurta eikä paskaa ennenkuin saadaan sirut jotka pitävät virtuaalikortin aktiivisena jatkuvasti ja tekevät oman lenkin joka pysyy ja luodaan uudestaan puhelimen käynnistyessä...
Kannattaa tilata Curve kortti ja unohtaa Pivo. Curv kortilla maksut myös Osuuspankin kortit toimivat google pay, samsung pay, apple payn kanssa.

Sininen kortti on ilmainen ja koodilla DL4R98AD saat 5 euro ilmaista rahaa kortille.

Kortilla saa myös cashback 1% eli rahaa takaisi esimerkiksi Lidl, Shell, McDonald ostoksista. Voit itse valita 3 kauppaa listalta ilmaisella sinisellä kortilla. Kannattaa aktivoida cashback ominaisuus heti sillä cashback etu sinisellä kortilla on voimassa 90 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Kahdella eri puhelimella on useampaan otteeseen tullut yritettyä Prismassa maksaa MobilePaylla siinä kuitenkaan onnistumatta. Viimeisimmällä kerralla kun ei ollut kassoilla ruuhkaa, yritettiin tuota tunkata noin 10 minuuttia toimintaan kahden myyjän avustuksella, mutta ei löytänyt sovellus edes maksupäätettä tai saanut yhdistettyä siihen. Tuon jälkeen ei ole enää ollut intoa edes kokeilla. Meinottelivat, ettei toimi MobilePay kovin monella muullakaan. Tosin joku oli kuulemma onnistunut vahingossa maksamaan pikakassalla viereisen asiakkaan ostokset.

MobilePay ja S-Ryhmä <- kannattaa lukaista noi ohjeet ennen seuraavaa kertaa.

Siis ABC:n yhteydessä olevassa Salessa.

On käytössä Sokokset, Emotionit, Kodin Terrat, Prismat, S-Marketit, Salet ja Alepat.
Täällä ei toimi ABC:n yhteydessä olevassa Salessa, muuten kyllä hyvin kaikissa myissa S-ryhmän ja Keskon liikkeissä.
 
Mobiilimaksamiseen haluaisin siirtyä vaikka kokonaan mutta näin 30 vuoden iässä vielä joskus kysytään kassalla henkilöllisyystodistus alkoholia ostettaessa ja eikös juuri silloin ole se kerta kun päätin lähteä ilman lompakkoa matkaan.
 
Luettu on joo ja Bluetooth sekä sijaintipalvelut olleet päällä, eli ei ole niistäkään kiinni. Seuraavaa kertaa tuskin tulee enää.
Mikä puhelin kyseessä? Androidilla kannattaa myös päivittää käyttöjärjestelmä uusimpaan, ei toimi liian vanhoilla MobilPay.
 
Aika jännä kun siellä pitäisi olla Fujitsun kassajärjestelmä Salessa, ABC:n puolella voi olla Finnposin mihin tuota ei vielä ole integroitu.
Juu mistä lie johtuu, myyjä höpötteli juurikin jostain eri kassajärjetelmästä kuin esim. Prismassa olevasta. Pitäisi kaite päivittyä tuonnekin jossain vaiheessa.
 
Mikä puhelin kyseessä? Androidilla kannattaa myös päivittää käyttöjärjestelmä uusimpaan, ei toimi liian vanhoilla MobilPay.

Honor 8 ja Honor View 20 luureilla koitettu, molemmissa niin uusi versio käyttiksestä kuin valmistaja tarjoaa.
 
Honor 8 ja Honor View 20 luureilla koitettu, molemmissa niin uusi versio käyttiksestä kuin valmistaja tarjoaa.
Kannattaa kokeilla myös poistaa sovellus ja asentaa uudestaan. Ainakin MobilePayn ohjeissa neuvotaan. Mutta joo pitäs noiden puhelimien kanssa toimia, ainakin noiden uusimpien käyttisten kanssa.
 
Aika jännä kun siellä pitäisi olla Fujitsun kassajärjestelmä Salessa, ABC:n puolella voi olla Finnposin mihin tuota ei vielä ole integroitu.
Ainakin ennen jos ollut Sale ja ABC saman katon alla niin molemmissa Finnpos koska Salen kassalla voi hoitaa myös kaikki ABCn jutut periaattessa (käytännössä näin ei kuitenkaan määritellä kassaan)

Mobiilimaksamiseen haluaisin siirtyä vaikka kokonaan mutta näin 30 vuoden iässä vielä joskus kysytään kassalla henkilöllisyystodistus alkoholia ostettaessa ja eikös juuri silloin ole se kerta kun päätin lähteä ilman lompakkoa matkaan.

Harmi kun Ajokortti Beta loppui ja täysversiosta ei tietoa milloin tulee. Sen kanssa oli helppo käydä vaikka postissa ja näyttää henkkarit luurista, ajaisi samaa asiaa myös kaupassa. Pärjäisi pelkällä puhelimella tuolloin täysin, varsinkin jos esim. Google Pay käytössä
 
Finnposia ei nykyisin enää ole vaan se on OpenPos, mutta kuitenkin. Bensiksillä yleisesti sitten heidän kassat kun on pääsääntöisesti fokusoitunut tuonne petroolipuolelle.
 
Mikäköhän järki Googlella on, ettei ne saa kellomaksamista wear os kylkeen kuin muutamassa hassussa maassa.
Kuitenkin Nordean kortilla esim toimii hyvin kunhan käsivarsi ylettää jenkkeihin (proxy yhteys kellossa)
Tuskin tuo nyt mikään kovinkaan suuri lokalisaatio ongelmakaan on, kun ei tuossa Google payn käyttöönotossa kellolla tullut vastaan sanaakaan englannin kielellä tai edes kirotusvihreitä.

Jos jättää proxy kikkailut pois, olisi tuo mielestäni täysin valmis julkaistavaksi virallisesti. Ainoa "ongelma" on se että piti pyhittää alempi ticwatch pro kellon painikkeista pay shortcutiksi, kun nuo kellot eivät haistele puhelimen tavoin että nyt ollaan maksupäätteen vieressä.
Niin tuo pay pitää erikseen käynnistää, että maksaminen onnistuu. Mutta tuskin tuokaan on se syy miksi tätä wear os tukea pantataan.
 
Toivottavasti turskaa tulee niin paljon että kuoppaavat koko Mobile Pay tekeleen. Ei tuollainen beta- tai alfa-vaiheessa oleva maksusysteemi ole mistään kotoisin kun sen luotettavuus on täysin ala-arvoinen.
Aika epätodennäköistä, koska Tanskassa MobilePaytä käyttää yli 90% väestöstä ja Suomessakin jo yli miljoona käyttäjää - nuorissa tosin jo 25% luokkaa käyttöaste Suomessa.
 
Aika epätodennäköistä, koska Tanskassa MobilePaytä käyttää yli 90% väestöstä ja Suomessakin jo yli miljoona käyttäjää - nuorissa tosin jo 25% luokkaa käyttöaste Suomessa.

Melkoista höpöhöpöä miljoona käyttäjää. Eli joka viides suomalainen käyttäisi sitä. Eli kaupan kassajonossakin joka viides karkeasti maksaisi sillä. Eiköhän tuossa ole nolla tai kaksikin liikaa.

Mobile Pay voi olla ihan kätevä jos tavalliset ihmiset siirtävät rahaa toisilleen eri pankkien välillä ja heillä on kyseinen sovellus käytössä.

Lähimaksamisessa taas Google Pay ja Apple Pay hakkaa Mobile Payn mennen tullen ja palatessa. Saisi olla Mobile Payn rinnalla Suomessa kaikissa pankeissa tarjolla myös Google Pay ja Apple Pay, Silloin voisi jokainen itse äänestää jaloillaan sitä sovellusta mitä haluaakin käyttää.
 
Itellä mobile pay pelannut kohtuu hyvin. 5-20sek. on kestänyt että laite tunnistaa puhelimen, prismassa ja citymarketissa käyttö. Luurina xiaomi mi mix2.
 
Melkoista höpöhöpöä miljoona käyttäjää. Eli joka viides suomalainen käyttäisi sitä. Eli kaupan kassajonossakin joka viides karkeasti maksaisi sillä. Eiköhän tuossa ole nolla tai kaksikin liikaa.

Mobile Pay voi olla ihan kätevä jos tavalliset ihmiset siirtävät rahaa toisilleen eri pankkien välillä ja heillä on kyseinen sovellus käytössä.

Lähimaksamisessa taas Google Pay ja Apple Pay hakkaa Mobile Payn mennen tullen ja palatessa. Saisi olla Mobile Payn rinnalla Suomessa kaikissa pankeissa tarjolla myös Google Pay ja Apple Pay, Silloin voisi jokainen itse äänestää jaloillaan sitä sovellusta mitä haluaakin käyttää.
No näin ainakin MobilePay lehdistölle tiedottaa. Se on tosiaan eri asia kuinka moni MobilePaytä käyttää kaupassa, mutta sovellus on suht suosittu rahan siirtoon. Verkkokaupoissa usein tulee itse käytettyä MobilePaytä maksamiseen, osa laskuista tulee suoraan MobilePayhin ja kaveille rahaa siirtäessä tulee sovellusta käytettyä. Mitää tulee Google Pay/Apple Pay vs MobilePay, niin eipä esim iPhonessa toimi muu OP:n kanssa kuin MobilePay, tässä tilanteessa MobilePay lyö muut maksuvat satanolla :).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom