Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Androidilla on ainakin noissa bluetooth parituksissa joissain tilanteissa käytössä tuo lokaatio että pystyy laitteita parittamaan. Tätä varmaan käytetään apuna itse maksupäätteen kanssa pariutumiseen.
Tässä infoa mitä Android app permissioneja Bluetoothin käyttö vaatii: Bluetooth overview | Android Developers
Uusilla Androideilla fine/coarse lokaatio ei ole välttämätön, eikä sitä käytetä välttämättä mihinkään paikannukseen muutenkaan, vaan edellytys vanhemmilla Androideilla Bluetooth-apien käyttöön
 
MobilePay toimii kyllä ilman paikannusta myös Androidilla.

Kaikissa, vai joissain ? (Paikunnusluvasta kai kyse), vaikuttaako toimivuuteen, jos ko lupaa ei ole milloinkaan astettu.

Mihin ihmeeseen tuota GPS:ää ylipäätään voidaan tarvia? Varmistetaan, että asiakas on kyseisessä kaupassa? Sisätiloissa GPS:n tarkkuus tuskin on sitä luokkaa, että sillä voitaisiin varmistaa, millä kassalla asiakas on.
Mistä luit / kuulit että käyttää GPSää ?
En kyseenalaista etteikö niin olisi, palveluehjoissa ehdoissa ei löytynyt, tietosuoja prujussa kerrotaan että tallennetaan sijaintitiedot, ei suoraan tarkoita että niin nimenomaan tehdään.

Riippuen Androiversiosta ja siitä mitä Bluetooth palveluita käytetään, voi johtaa siihen että laitteessa on annettava lupa sijaintitietoihin, vaikka mitään GPS tai muuta satelliittipaikannusta ei käytettäisi. Tosin jos ehdoissa on lupasaatu, ja laitteelta lupa, niin miksi ei samalla myös paikkatieto kysyttäisi ja tallennettaisi.
 
Ei se epävarma toiminta voi oikeuksista olla kiinni. Jos olisi, niin se ei toimisi sitten lainkaan.
 
Ei se epävarma toiminta voi oikeuksista olla kiinni. Jos olisi, niin se ei toimisi sitten lainkaan.
Eiköhän siinä ole suurin syy Androidin huomattavasti monijakoisempi (sekavampi ja heikompi) bluetooth api ja rautapuoli. Jokaisella valmistajalla saattaa olla omat rajapintansa ja toteutuksensa. Tilanne tosin parantunut tässä viimeisen parin vuoden aikana, mutta ei se edelleenkään millään tavoin hyvä ole.
 
Kaikissa, vai joissain ? (Paikunnusluvasta kai kyse), vaikuttaako toimivuuteen, jos ko lupaa ei ole milloinkaan astettu.


Mistä luit / kuulit että käyttää GPSää ?
En kyseenalaista etteikö niin olisi, palveluehjoissa ehdoissa ei löytynyt, tietosuoja prujussa kerrotaan että tallennetaan sijaintitiedot, ei suoraan tarkoita että niin nimenomaan tehdään.

Riippuen Androiversiosta ja siitä mitä Bluetooth palveluita käytetään, voi johtaa siihen että laitteessa on annettava lupa sijaintitietoihin, vaikka mitään GPS tai muuta satelliittipaikannusta ei käytettäisi. Tosin jos ehdoissa on lupasaatu, ja laitteelta lupa, niin miksi ei samalla myös paikkatieto kysyttäisi ja tallennettaisi.

En tiedä onko Androidissa sijaintipalvelut = gps, kun en ole niin tarkasti tuohon perehtynyt, mutta ainaki sovellus haluaa käyttöoikeuden sijaintipalveluihin ja ohjeissa käsketään kytkemään sijaintipalvelut päälle.
 
En tiedä onko Androidissa sijaintipalvelut = gps
Sijaintiasioihin liittyy myös Bluetooth, wifi, cellular ja mitähän vielä. Kaikkiin teknologioihin, joiden avulla saadaan jonkinlaista paikkatietoa. Esim. kuuluuko wifi-verkko Nönnönnöö vai ei
 
Ei tarvi olla gps päällä mobilepayssa. Paikannus päällä tarkoittaa että paikantaa wifi tai mobiilinettiverkkoa käyttäen, tuo asetus on ainakin mi mix2 puhelimen valikossa.
Täällä toimii kohtuu hyvin prismassa ja citymarketissa. Kun myyjä on höylännyt ekan ostoksen kassan läpi niin menee 5-20sek. kun puhelin tunnistuu lukijaan ja sen jälkeen voi mennä pakkaamaan ostoksia hihnan päähän.
Kassalle ei tarvitse enää palata vaan kuittaa maksun hihnan päässä puhelimesta kun myyjä on saanut viimeisenkin ostoksen höylättyä kassan läpi.
Myyjän täytyy tajuta painaa maksa nappia kassakoneesta tai muuten se maksu ei tule luuriin.
Muutaman kerran olen ollut hihnan päässä ja myyjälle huomauttanut että ei näy maksua luurissa ja myyjä ollut haavi auki kun ei ole tajunnut painaa sitä maksa nappia kassasta.
Olettavat usein että asiakas palaa päätteen luo kun haluaa maksaa vaikka näin ei tarvitse toimia.
 
Ei tarvi olla gps päällä mobilepayssa. Paikannus päällä tarkoittaa että paikantaa wifi tai mobiilinettiverkkoa käyttäen, tuo asetus on ainakin mi mix2 puhelimen valikossa.
Onko oman kokemuksesi laitteesta, tarkoitan että silloin ei välttämättä sama muilla kokoonpanoilla.

Ja tuossa et tarkoittanut ohjelmalle annettavaa oikeutta, vaan tuota alaspudotusvalikosta tökättävää yleistä paikannus täppää. Jos tarkoitit että otit pelkän GPSn pois (pelkkä satelliitti paikannus, siis GPS jne), , niin sitä ei tarvi BT käyttöön se voi vaihdella onko sitä ja millä termillä laitteessa.

Androidissa paikannuspalveluihin kuuluu muutakin kuin Wifi ja mobiiliverrko, siihen kuuluu ne satelliittipalvelut (GPS) mitä laite tukee, jotain Bluetooh juttuja, Google luureissa Googlen avustavat palvelut jne. SIllä pikavalinnalla se GPS yleensä pitäisi sammut ja nuo muut alustan paikannusmenetelmät. (poikkeuksia on)

Pika wikin katsomisen mukaan mi mix2 on Android 7, mutta veikkaan että siinä ei viimeisin tieto, jos sinulla tuoreempi niin voi olla että BT haku ei tarvi paikannuslupaa (vähnä 2 piippunen juttu tietoturvankannalta, siksi varmaan tuota veivattu edes takaisin)
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt ainakin puolen vuoden tauon jälkeen koittanut viikon sisään kolmesti maksaa s-ryhmässä mobilepaylla (OnePlus 6t). Kahdesti Prisman itsepalvelukassalla ja kerran S-marketin tavallisella kassalla. On toiminut huomattavasti paremmin ja nopeammin kuin aiemmilla yrittämillä. Ehkä se siitä. Ihan hanurista se odottelu kyllä edelleenkin on google payhyn verrattua.
 
Pakko oli itsekin kokeilla. Plussaa että on etukortit sisällä. Miinusta hlv hidas käyttö. Nopeammin kaivaa taskusta lompakon ja käyttää kortit vuorotellen.
 
Olen nyt ainakin puolen vuoden tauon jälkeen koittanut viikon sisään kolmesti maksaa s-ryhmässä mobilepaylla (OnePlus 6t). Kahdesti Prisman itsepalvelukassalla ja kerran S-marketin tavallisella kassalla. On toiminut huomattavasti paremmin ja nopeammin kuin aiemmilla yrittämillä. Ehkä se siitä. Ihan hanurista se odottelu kyllä edelleenkin on google payhyn verrattua.
Odottelun saa minimiin kun etsii sen yhteyden kohdilleen siinä kohtaa kun kassa skannailee tuotteita. Itsellä ainakin se summa tulee näytölle hyvinkin nopeasti. Kyllähän tuota nyt käyttää mutta voisivat kyllä kehitellä Androidille mobiiliässän.

Sain muuten kerran kipattua koko maksuterminaalin softan kun löin puhelimen liian lähelle nfc lukijaa kun yritin parittaa MobilePayhin. Ei reagoinut sen jälkeen enää napinpainalluksiin tai siihen, että löin sirukortin sisään.
 
Odottelun saa minimiin kun etsii sen yhteyden kohdilleen siinä kohtaa kun kassa skannailee tuotteita. Itsellä ainakin se summa tulee näytölle hyvinkin nopeasti. Kyllähän tuota nyt käyttää mutta voisivat kyllä kehitellä Androidille mobiiliässän.

Sain muuten kerran kipattua koko maksuterminaalin softan kun löin puhelimen liian lähelle nfc lukijaa kun yritin parittaa MobilePayhin. Ei reagoinut sen jälkeen enää napinpainalluksiin tai siihen, että löin sirukortin sisään.

Ostoksia ei toki ollut paljoa, mutta olin käynnistänyt MobilePayn valmiiksi ja laitoin heti myyjän alettua skannaamaan ostoksia puhelimen maksupäätteelle maksa-välilehti auki. Samoin itsepalvelukassalla. Puhelin valmiina maksupäätteellä jo ostoksia piipatessa ja painettua maksamaan alkaa odottelu... Mutta enää oli sekunteja, ei puolia tai kokonaisia minuutteja :whistling:
 
Itse en vaan pääse millään yli Googlen himosta yrittää saada Apple watch tai Samsungin gear kello jokaisen mobiili/kellomaksamisen maailmaan hurahtaneen ranteeseen.

Kun Apple esimerkiksi tuo Apple Payn uuteen maahan ja/tai pankkiin, niin se tulee kerralla sekä puhelimeen ja älykelloihin.
Mutta mitä tekee Google? Ilman mitään järkevää syytä tuovat Google payn 30 maan ulottuville, mutta vain 11 maata noista on todettu olevan arvoltaan sellaisia että ansaitsevat myös kellomaksamisen käyttöön.

Nyt kun sain tuon permanent proxyn ticwatch pro kellossani toimimaan, niin en ymmärrä miksi sitä ei ole vain kerralla sallittu toimivan kaikkialla niin kuin puhelimenkin Google pay.

Mitään ongelmia tuon toimivuudessa Nordean kortilla ja Suomessa ei ole, ellei sitten lasketa ongelmaksi sitä kun proxy lakkaa toimimasta ja pitää etsiä uusi jotta Google payn saa taas toimimaan.

Proxy kikkailuista huolimatta, tuo toimii paremmin ja helpommin kuin esimerkiksi tuo Mobilepay jonka kanssa saa varautua 10 minuutin maksutapahtumiin.

Valehtelematta olisi nopeampi etsiä Googlella uusi proxy ja viritellä Google Pay toimimaan siinä jonossa, kuin tapella Mobilepayn kanssa.
 
Mutta mitä tekee Google? Ilman mitään järkevää syytä tuovat Google payn 30 maan ulottuville, mutta vain 11 maata noista on todettu olevan arvoltaan sellaisia että ansaitsevat myös kellomaksamisen käyttöön.

Vaikka syy ei ole kuluttajalle ilmeinen, niin ei se tarkoita ettei sitä järkevää syytä olisi siellä taustalla. Todennäköisesti tuossa haaraa vastaan pankit, ei Google.
 
Vaikka syy ei ole kuluttajalle ilmeinen, niin ei se tarkoita ettei sitä järkevää syytä olisi siellä taustalla. Todennäköisesti tuossa haaraa vastaan pankit, ei Google.
Ei todellakaan haraa, koska moni niistä jopa mainosti Android/wearOS maksamista ja taitaa mainostaa edelleen jos heidän Google Pay sivuja kaivelee.

Ongelma on Googlella mutta kun kellään ei ole sinnä järkeviä kontakteja niin ei tuo oikein etene.
 
Onko muillakin ollut Pivo:n kanssa ongelmia viime päivinä? Toisspäivänä jäi ostokset kassalle kun Pivo lähimaksu ei toiminut. Otin yhteyttä Pivon asiakaspalveluun, ja heillä oli teknisiä ongelmia heidän päässsään. Tästä aiheutui myös pankkikortin automaattinen sulkeutuminen, ja jäi ostokset eilen taas kaupan kasssalle. Soitto OP asiakas palveluun, kortti auki. Kortti toimii taas, mutta lähimaksua ei saa aktivoitua Pivoon. Yhteys taas Pivo, ja kuulemma olisi ongelmat jo saatu korjattua, mutta ei toimi ei. Harmittaa, kun tuota jo vuoden ajan käyttänyt pääsääntöisenä maksutapana. Ja kun ei Google Pay ole tuettu OP, en tiedä mitä nyt tekisi. Pitänee tutustua miten saisi jonkin luottokortin jonka avulla saisi Gpayn toimimaan :(
 
Tuli näköjään Mobilepayhin päivitys, joka estää Apple Payn käynnistymisen jos on Mobilepay päällä. Ihan odotettu päivitys, nyt voi ruveta makselemaan tuolla jopa, kun tähän asti tosiaan ärsyttänyt, että Apple Pay pomppaa bonusten lukemisen jälkeen näytölle.
 
Tänään kesti tovin jos toisenkin että se MobilePay vahvistus meni läpi. Toimihan se sitten loppujen lopuksi.
 
Tuli näköjään Mobilepayhin päivitys, joka estää Apple Payn käynnistymisen jos on Mobilepay päällä. Ihan odotettu päivitys, nyt voi ruveta makselemaan tuolla jopa, kun tähän asti tosiaan ärsyttänyt, että Apple Pay pomppaa bonusten lukemisen jälkeen näytölle.

Tästä Apple Payn automaattikäynnistyksestä on ollut yllättävän paljon haittaa. Hyvä että saivat korjattua.
 
Onko muillakin ollut Pivo:n kanssa ongelmia viime päivinä? Toisspäivänä jäi ostokset kassalle kun Pivo lähimaksu ei toiminut. Otin yhteyttä Pivon asiakaspalveluun, ja heillä oli teknisiä ongelmia heidän päässsään. Tästä aiheutui myös pankkikortin automaattinen sulkeutuminen, ja jäi ostokset eilen taas kaupan kasssalle. Soitto OP asiakas palveluun, kortti auki. Kortti toimii taas, mutta lähimaksua ei saa aktivoitua Pivoon. Yhteys taas Pivo, ja kuulemma olisi ongelmat jo saatu korjattua, mutta ei toimi ei. Harmittaa, kun tuota jo vuoden ajan käyttänyt pääsääntöisenä maksutapana. Ja kun ei Google Pay ole tuettu OP, en tiedä mitä nyt tekisi. Pitänee tutustua miten saisi jonkin luottokortin jonka avulla saisi Gpayn toimimaan :(

On ollut ongelmia. En nyt muista oliko S-kauppa jossa ei sitten millään hyväksynyt. Ja yksi kioski (oli toki joku peräkylän irtokorttikone), mutta sitten taas kuitenkin on toiminut myös. Mutta mitään kortin sulkemisia ei sentään ole tullut onneksi.
 
Mitä äsken maksoin paikallisessa K-Citymarketissa Pivon kautta (Nokia9 pureview), niin oli jopa hitaampi ku kortilla pin-koodin käytöllä. Useamman kerran luki k-plussaa ja sitten maksu läpi.
 
Kävipä nyt lyhyen ajan sisään pari kertaa siten että Google Pay feilaa. Ihan kun ei reagoisi NFC sillä ei mitään eloa maksupäätteessä (tapahtunut vain S-marketin kassalla vaikka miten hieroo vasten). Onneksi Mobilepay pelastanut nämä kerrat.. :D
 
Mutta saako tuohon liitettyä OP:n korttia?

Curve.app, ei oo Pivon paskeeseen enää paluuta. :) Maksut menee heti läpi ja kelpaa joka paikassa. Pitää toki venaa et saa sen fyysisen kortin et saa Curven puhelinäppii sen oman OP:n kortin lisättyy. En oo kyl tota Curven korttia sen jälkee käyttäny muuten ku testinä.
 
Täällä myös OP, hommasin Curven ja erittäin hienosti on pelittänyt Google Payn kanssa. Suosittelen. Ainoastaan S-ryhmän kaupoissa on itselläni ollut ongelmaa mobiilimaksamisen kanssa, tiedä sitten mistä johtuu. Mutta nyt aluksi on ollut lompakko mukana aina niin olen sitten Curven fyysistä korttia käyttänyt. Sen lisäksi säästyi muutama euro kuukaudessa, kun ei tarvinnut ottaa vaimon kanssa yhteiselle tilille toista korttia, vaan vaimo saa nyt käyttää OP:n korttia ja minä vain liitin kyseisen kortin Curveen.
 
Sen lisäksi säästyi muutama euro kuukaudessa, kun ei tarvinnut ottaa vaimon kanssa yhteiselle tilille toista korttia, vaan vaimo saa nyt käyttää OP:n korttia ja minä vain liitin kyseisen kortin Curveen.

Mitenhän pankki mahtaa tähän suhtautua, kun korttiehtojen mukaan korttia saa käyttää ainoastaan kortin omistaja (= henkilö, jonka nimi lukee kortissa)?
 
Mitenhän pankki mahtaa tähän suhtautua, kun korttiehtojen mukaan korttia saa käyttää ainoastaan kortin omistaja (= henkilö, jonka nimi lukee kortissa)?

Mää käsi lipassa kuuntelemassa kaikkea hölynpölyä.
 
Sitten jos ja kun tulee jotain ongelma tilanteita selvitettäväksi, voi alkaa kiinnostaa onko henkilökohtainen kortti ja salasana luovutettu ulkopuolisille.

Hidas...
 
Mitenhän pankki mahtaa tähän suhtautua, kun korttiehtojen mukaan korttia saa käyttää ainoastaan kortin omistaja (= henkilö, jonka nimi lukee kortissa)?

Ei ole käynyt edes mielessä että heillä olisi nokan koputtamista asiasta. Meillä on yhteinen tili joka on molempien nimissä ja pankkivirkailijan kanssa puhuttiin että haluamme yhteisen kortin ostoksia varten, koska kahdesta kortista emme halua maksaa. Ei maininnut mitään että korttia ei saisi jakaa. Ehtonivaskaa en toki ole lukenut.
 
Ei ole käynyt edes mielessä että heillä olisi nokan koputtamista asiasta. Meillä on yhteinen tili joka on molempien nimissä ja pankkivirkailijan kanssa puhuttiin että haluamme yhteisen kortin ostoksia varten, koska kahdesta kortista emme halua maksaa. Ei maininnut mitään että korttia ei saisi jakaa. Ehtonivaskaa en toki ole lukenut.
Omalla kokemuksella (vuosia pankissa töissä) voin sanoa, että jokainen kortti on henkilökohtainen. Tästä poikkeuksen tekee ainoastaan 90-luvun automaattikortit, joissa ei kenenkään nimiä mainittu, vaan tämän sai pankista mukaan heti. Näitä nyt tuskin enää on ollut vuosikymmeneen kenelläkään, koska vanhenemisen myötä ne on vaihdettu johonkin muuhun korttiin.

Eli kannattaa lukea ehdot läpi ja miettiä tosiaan mahdollisia ja mahdottomia seuraamuksia, toki puhelimella ja app:eilla ei ole mitään sellaisia ehtoja, että ne ei voisi olla yhteisiä. Mutta mutta, ensimmäinen vaikeasti selitettävä tilanne voisi olla sellainen, jossa fyysinen kortti katoaa/varastetaan, tämän jälkeen korttia käytät sinä ja joku muu kuin vaimosi. Vaimosi huomaa asian ja ilmoittaa kortin kadonneeksi jonka jälkeen sinä ja joku muu jatkatte vielä kortin käyttämistä. Tästä rikosilmoitus ja selittelyt poliisille sekä pankkiin, että nyt nää tapahtumat on jotenkin oudosti "ristissä" osa omia ja osa rikollisen tekemiä, vaikka kortti on ollut kadonnut ja ilmoitettu kadonneeksi...voisi herättää pankin mielenkiinnon, koska vastuu (korvausvelvollisuus) siirtyy heille katoamisilmoituksen jälkeen ja kortin tapahtumat tämän jälkeen on poliisiasia.
 
Ei ole Pivo alkanut toimimaan. Tein omat johtopäätökset, ja hankin Revolut virtuaali kortin alkuun ja liitin sen Google Pay. Samalla latasin k-plussa applikaation, ja kävin testaamassa tänään. Hyvin toimi. Laitoin vielä Curven kortinkin tilaukseen, koska siihen (kai) voi liittää OP luottokortin, jolloin ei tarvitsisi ladata Revolut tilille rahaa, kuten nyt joutuu.
 
Ja taas Pivossa toimintahäiriö. Yli 50e maksut ei onnistu, olihan siitä Pivossa tiedote sitten kun avasin sen autossa. Miksi helvetissä nuita häiriötiedoteita ei lähetetä käyttäville ilmoituksina? Ei tarvis kassalla sitten ihmetellä mikä mättää.
 
Curve pelannut hyvin. Toimi jopa Norjassa käydessä. En kyllä epäillytkään.

Ihmisten kannattaisi lopettaa näiden toimimattomien softien käyttö ja ehkä ne siellä johtoportaissakin huomaisivat, että asiakkaat häviävät ja ottaisivat käyttöön Applen ja Googlen Pay:t. Itse en ainakaan jaksa taistella, jos ei toimi niin olkoon.
 
Pisti hieman hymyilyttämään kun tuli tällainen kyltti vastaan. Toki kyllähän MobilePaylla aikaa säästyy jos tavallisesti maksaa ostokset 5-20 sentin kolikoilla.

IMG_20200727_192447.jpg
 
Samoja kokemuksia MobilePaystä myös täällä. Eli onhan tuo näppärää, että saa bonus- ja plussakortin MobilePayn kautta, mutta todella rasittavaa, kun joutuu kassalla välillä odottelemaan ja käynnistelemään sovellusta uusiksi, että se toimisi... Harmillista, että ei ole oikein muuta vaihtoehtoa bonuskorteille.
 
Samoja kokemuksia MobilePaystä myös täällä. Eli onhan tuo näppärää, että saa bonus- ja plussakortin MobilePayn kautta, mutta todella rasittavaa, kun joutuu kassalla välillä odottelemaan ja käynnistelemään sovellusta uusiksi, että se toimisi... Harmillista, että ei ole oikein muuta vaihtoehtoa bonuskorteille.
Plussakortin nyt saa miljoonaa kertaa kätevämmin plussa-mobiilikortilla.
 
Tapahtui paikallisen K-Marketin kassalla. Pikakassalla MP ei toiminut, vaikka kuinka yritti kaikkensa. Kutsuin myyjän paikalle, joka sitten nollasi maksutapahtuman ja avasi miehitetyn kassan ja löi ostokset kassaan. Tämän kassan maksupäätteen kanssa ei ollut mitään ongelmia, vaan maksu meni läpi ihan sekunnissa.
 
Mulla on yleensä niin pienet ostokset, että myyjä on ne ehtinyt jo lukea kassaan ennen kuin olen kaivanut lompakosta etukortin ja vetänyt sen maksupäätteeseen. Sitten "tuntuisi tyhmältä" laittaa lompakko taskuun ja ottaa puhelin käteen ja maksaa sillä, joten usein tulee sitten maksettua ihan kortilla. Jos taas joskus onkin enemmän ostoksia, tai käyn kaupassa missä ei ole etukorttia, niin sitten tietysti otan suoraan puhelimen taskusta ja maksan sillä. En uskalla ilman maksukorttia lähteä jos mobiilimaksu ei toimisikaan.
 
Mulla on yleensä niin pienet ostokset, että myyjä on ne ehtinyt jo lukea kassaan ennen kuin olen kaivanut lompakosta etukortin ja vetänyt sen maksupäätteeseen. Sitten "tuntuisi tyhmältä" laittaa lompakko taskuun ja ottaa puhelin käteen ja maksaa sillä, joten usein tulee sitten maksettua ihan kortilla. Jos taas joskus onkin enemmän ostoksia, tai käyn kaupassa missä ei ole etukorttia, niin sitten tietysti otan suoraan puhelimen taskusta ja maksan sillä. En uskalla ilman maksukorttia lähteä jos mobiilimaksu ei toimisikaan.
Itellä oli tää sama homma kans. Joskus Mobilepayta kokeilin ja eihän se ottanut toimiakseen joten hylkäsin sen käytön. Kerran uskalsin sitten taas kokeilla sitä S-kaupassa ja sehän jopa toimi. Ei tietenkään yhtä sujuvasti kuin Google pay mutta toimi. Joten Google paylla mennään pääasiassa ja S-kaupassa Mobilepaylla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 485
Viestejä
4 508 998
Jäsenet
74 405
Uusin jäsen
attesaarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom