Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Tänään tökkäs maksaminen Pivolla lähi K-marketissa ilmoitukseen syötä sirukortti. Kassa kuittas sen ja sen jälkeen ilmoitti että ei hyväksytä kahdella kokeilulla. Sitten maksoin S-kortilla ostokset. Varmaankaan puoleen vuoteen ei ole joutunut korttia kaivamaan esille. Tiedä sitten sekosko pääte ku kyseli sirua ja sen jälkeen ei tietenkään hyväksy lähimaksua, vai oliko OP:lla joku jumi.
Minä kerroin aiemmin vastaavasta, mutta se tapahtui Google Payn kanssa (jossa liitettynä Curve ja sen takana OP:n kortti). Prismassa siis pääte vaati sirua, vaikka näin ei pitäisi missään tilanteessa tapahtua.

Toistamiseen ei ole vastaavaa tapahtunut edes samassa kaupassa, vaikka maksuja on takana ties kuinka paljon.
 
Ei tota noitten inapp-aspaa voi kyllä turhan nopeeks kehuu. Pyysivät puhelinnumeroo, vastasin 2min sisään, nyt 3h ollu hiljaiseloo. Ehkä oon vaan kasvanu kärsimättömäks ajan hengen mukaisesti.
 
Ei tota noitten inapp-aspaa voi kyllä turhan nopeeks kehuu. Pyysivät puhelinnumeroo, vastasin 2min sisään, nyt 3h ollu hiljaiseloo. Ehkä oon vaan kasvanu kärsimättömäks ajan hengen mukaisesti.
Mulla oli kans sama ongelma ja korjasivat ongelman kolmessa tunnissa. Mulla ei pyydetty puhelinnumeroa. Lähetin vaan mun sinne rekisteröidystä emailista postia ja sen jälkeen tulikin viesti, että olivat korjanneet asetuksia. Sen jälkeen lisäsin curven normaalisti GPayihin, hetken päästä tulikin vahvistus ja kaikki on toiminut sen jälkeen ilman ongelmia. Pivon ja gpayn välillä on kyllä todella iso nopeusero GPayn hyväksi.
 
Mulla oli kans sama ongelma ja korjasivat ongelman kolmessa tunnissa. Mulla ei pyydetty puhelinnumeroa. Lähetin vaan mun sinne rekisteröidystä emailista postia ja sen jälkeen tulikin viesti, että olivat korjanneet asetuksia. Sen jälkeen lisäsin curven normaalisti GPayihin, hetken päästä tulikin vahvistus ja kaikki on toiminut sen jälkeen ilman ongelmia. Pivon ja gpayn välillä on kyllä todella iso nopeusero GPayn hyväksi.

Tuohon support@curve.app vai support@imaginecurve.com jota appi näyttäis käyttävän?
 
Curve saapui eilen ja lisätty onnistuneesti Google Payhin (vaati yhteydenoton aspaan, että aktivointi onnistui). Äsken testasin kassalla ja onnistui hienosti maksu kun vei puhelimen maksupäätteelle.
Onnistuin lisäämään Curven myös Garmin Payhin, vaikka virallisesti ei pitäisi olla tuettu Suomessa... pitää joku päivä testata kellolla maksamista.

Edit 28.5.: Testattu kellolla maksaminen, toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on SPay ja GPay lisätty. Ihmeen hitaasti toimi omalla kohdallani aspa, mutta toivottavasti sinne ei nyt jatkossa tarvitse olla liikaa yhteyksissä. Käyttöön jää varmaan GPay, ei hirveästi lähimaksuttomia koneita oo tullu vastaan enää missään.
 
Nyt on SPay ja GPay lisätty. Ihmeen hitaasti toimi omalla kohdallani aspa, mutta toivottavasti sinne ei nyt jatkossa tarvitse olla liikaa yhteyksissä. Käyttöön jää varmaan GPay, ei hirveästi lähimaksuttomia koneita oo tullu vastaan enää missään.
Joo ei twitterin kautta kannata odottaa kovin ripeitä toimenpiteitä. Sähköpostilla menee yleenä alle 15minuuttia kun saa vastauksen perusjuttuihin
 
Onpa Pivo toiminut luotettavasti viime aikoina. Tässä on pari päivitystäkin tullut, mutta joka kerta on mennyt läpi kaikki tarvittavat maksut ja muut suoritukset. Joko ne sai sen vihdoinkin toimimaan, kuten pitää...
 
Kyselen neuvoa, ennen kuin ostelen uuden puhelimen. Nykyinen Nokia 6 ei oikein pelaa kunnolla, kun yritän maksaa mobile pay:llä ostoksia. Maksu onnistuu osimoilleen joka toinen kerta, ja silloinkin kestää tuskallisen kauan, että maksu onnistuu. Anroid-versio tuossa on 9, eli taitaa olla vanha versio. Onko mitään tehtävissä?
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo kyllä vuosiin tullut kuljetettua lompakkoa mukana, kiitos Apple ja ApplePay :joy:
 
Kyselen neuvoa, ennen kuin ostelen uuden puhelimen. Nykyinen Nokia 6 ei oikein pelaa kunnolla, kun yritän maksaa mobile pay:llä ostoksia. Maksu onnistuu osimoilleen joka toinen kerta, ja silloinkin kestää tuskallisen kauan, että maksu onnistuu. Anroid-versio tuossa on 9, eli taitaa olla vanha versio. Onko mitään tehtävissä?
Ainakin Pixel 4:lla (Android 10) MobilePay näyttää olevan totaalisen rikki. Näytössä vain tekstit vilkkuu kun yrittää maksaa sillä kaupassa.
 
Kyselen neuvoa, ennen kuin ostelen uuden puhelimen. Nykyinen Nokia 6 ei oikein pelaa kunnolla, kun yritän maksaa mobile pay:llä ostoksia. Maksu onnistuu osimoilleen joka toinen kerta, ja silloinkin kestää tuskallisen kauan, että maksu onnistuu. Anroid-versio tuossa on 9, eli taitaa olla vanha versio. Onko mitään tehtävissä?
Mulla galaxy S10 ja toimii mobilepay ihan hyvin, s-ryhmän kliikkeissä jos ei meinaa maksu mennä niin yleensä ollut k-kaupoissa.
 
Mulla galaxy S10 ja toimii mobilepay ihan hyvin, s-ryhmän kliikkeissä jos ei meinaa maksu mennä niin yleensä ollut k-kaupoissa.

Mulla ollut oikeastaan 50-50, tänään koitin mobile payn uudelleenasennuksen jälkeen Salessa, mutta ei pelannut.
 
Tämmöstä vaan tekee kun yrittää maksaa Ihme meininkiä, välillä toimi edes joskus aiemmin

 
Mulla on OP:n "uusi" yhdistelmäkortti Visa debit/credit Pivossa. Oletuksena se maksaa lähimaksua käyttäessä pankkipuolelta, mutta saako sen vaihdettua credit-puolelle jotenkin?
 
Mulla ollut oikeastaan 50-50, tänään koitin mobile payn uudelleenasennuksen jälkeen Salessa, mutta ei pelannut.

Paikallinen S-Marketti, jossa juuri kävin. Ensin sitkeästi GPay:llä, mutta maksupääte ilmoitti "tuntematon kortti". Koitin sitten vielä Mobile Payllä, joka yllättäen toimi nopeasti. Nyt puhelin oli jo maksupäätteen lähellä, kun painoin "maksa" painiketta. Aikaisemmin olen painaessani tuota "maksa"-painiketta pitänyt puhelinta normaalisti kädessä kohtalaisen kaukana maksupäätteestä, ja sitten vasta vienyt sen päätteen lähelle. Tuloksena usein xlbobin videoimaa häröilyä. Mietin onko tuolla jtn väliä missä puhelinta pitää, kun painaa "maksa"-painiketta?
 
Mulla on OP:n "uusi" yhdistelmäkortti Visa debit/credit Pivossa. Oletuksena se maksaa lähimaksua käyttäessä pankkipuolelta, mutta saako sen vaihdettua credit-puolelle jotenkin?

Pivosta poistat sen lähimaksukortin ja otat lähimaksun uudestaan käyttöön luottopuolelta. Helppoa ja kivaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Jaha, selvis että en ole osannut käyttää Mobile Paytä. Mitään nappia tarvi painaa, senkun laittaa vaan puhelimen siihen maksupäätteen ääreen ja homma on siinä.
 
Onpa Pivo toiminut luotettavasti viime aikoina. Tässä on pari päivitystäkin tullut, mutta joka kerta on mennyt läpi kaikki tarvittavat maksut ja muut suoritukset. Joko ne sai sen vihdoinkin toimimaan, kuten pitää...

Tämä on totta, ja ihmetyttänyt itseänikin. Mutta kyllä tuossa välissä oli pari kertaa kun joutui Norskia vilauttamaan kun ei grillillä toiminut, ja olikohan S-kaupassa toiminut. Mutta muuten toiminut.
 
Onnistuuko google payllä maksaminen ja s-bonusten otto kortin avulla niin, että bonuskortti on silikonisuojan alla piilossa? Vai tuleeko sirut liian samanaikaisesti maksupäätteelle jolloin jompikumpi menee pieleen? Entäs 2. vaihtoehtona puhelimella lompakkotasku ja siinä s-kortti, mutta kortti olisi koko ajan siinä taskussa? Siinäkin liian samanaikainen lukutapahtuma?
 
Huawei P20 Pro ja Mobilepay maksaminen ei onnistu Prismassa, muualla kylläkin. Google Pay toimii kuin junan vessa, mutta siihen ei taida saada s-etukorttia liitettyä?
 
Tuo mobilepay on kyllä ihan tuuripeliä, että toimiiko. Fifty-sixty niinku Nykäs Matti sanoi. Välillä toimii nopeesti ja hyvin ja välillä saa harrastaa monen minuutin loitsimista että lähtee pelittämään. Ja tämä siis täsmälleen samassa kaupassa, kun en tuota käytä kuin prismassa.
 
Tuo mobilepay on kyllä ihan tuuripeliä, että toimiiko. Fifty-sixty niinku Nykäs Matti sanoi. Välillä toimii nopeesti ja hyvin ja välillä saa harrastaa monen minuutin loitsimista että lähtee pelittämään. Ja tämä siis täsmälleen samassa kaupassa, kun en tuota käytä kuin prismassa.
Ja nykyään ei toimi ollenkaan. Siis ei maksupalvelu voi olla noin epävarma, että toimii joskus jos jaksaa.
 
Ja nykyään ei toimi ollenkaan. Siis ei maksupalvelu voi olla noin epävarma, että toimii joskus jos jaksaa.
Google Pay toiminut joka kerta ja käyttänyt sitä jo yli vuoden.
Olen tosin nykyään siirtynyt pääasiassa Lidlin asiakkaaksi tuon bonuskorttipelleilyn takia.
 
Google Pay toiminut joka kerta ja käyttänyt sitä jo yli vuoden.
Minä olen käyttänyt sitä pari kuukautta ja kaksi kertaa on ollut sen kanssa ongelmia. Toisella kerralla Prisman lukija päätti kysyä sirukorttia ja toisella kerralla luuriin tuli vain itsepäisesti ilmoitus "well, that did not work". Onnistuneita ostoja on kuitenkin takana niin paljon, että aika usein tulee jätettyä lompakko kotiin ja turvauduttua pelkästään luurissa olevaan Google Payhin.
 
Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että s ja k ryhmän pitäisi tehdä sopimukset Mobilepayn kanssa sillä tavalla, että joka kerta kun maksamisen kanssa Mobilepayn ylitse menee yli 2 minuuttia ja/tai se epäonnistuu.
Pitäisi kassalla olla valtuutus kuitata tuo tapahtuma Mobilepaylle maksettavaksi.
Alkaisikohan se turhake toimimaan kunnolla, kun pitäisi maksella ihmisten ostoksia. Vai menksikö koko pulju nurin alle viikossa.

Juu koskaan ei moista tule tapahtumaan, mutta kun katsoo miten usein sillä sovelluksella maksaminen epäonnistuu, niin puhuttaisiin tuolloin varmaan päivistä ennemmin kuin viikoista kun se pulju olisi nurin.
 
Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että s ja k ryhmän pitäisi tehdä sopimukset Mobilepayn kanssa sillä tavalla, että joka kerta kun maksamisen kanssa Mobilepayn ylitse menee yli 2 minuuttia ja/tai se epäonnistuu.
Pitäisi kassalla olla valtuutus kuitata tuo tapahtuma Mobilepaylle maksettavaksi.
Alkaisikohan se turhake toimimaan kunnolla, kun pitäisi maksella ihmisten ostoksia. Vai menksikö koko pulju nurin alle viikossa.

Juu koskaan ei moista tule tapahtumaan, mutta kun katsoo miten usein sillä sovelluksella maksaminen epäonnistuu, niin puhuttaisiin tuolloin varmaan päivistä ennemmin kuin viikoista kun se pulju olisi nurin.
Ensin pitäisi tietää onko vika todellisuudessa Mobilepayssa, vai niissä päätteissä. Asiakkaalle sillä ei tosin ole merkitystä, eli kun ei toimi niin ei toimi.

Kannattaa unohtaa heti kättelyssä nuo räpellykset. Google Pay ja siihen tarvittaessa Curve rinnalle, niin alkaa sujumaan.
 
Eipä se auta kun Mobilepayn ajatus on nimenomaan tehdä maksutapahtuma ja hoitaa myös etukorttien tiedot samalla transaktiolla. Tuo onnistuisi myös Apple / Google Pay:n avulla, mutta yllättäen S ja K-ryhmät eivät ole etukorttejaan sinne tuoneet saataville.
Tosin Androideissa K-plussa-mobiili toimii kuin unelma taustalla näkymättömästi Google Payn kanssa.
 
Eipä se auta kun Mobilepayn ajatus on nimenomaan tehdä maksutapahtuma ja hoitaa myös etukorttien tiedot samalla transaktiolla. Tuo onnistuisi myös Apple / Google Pay:n avulla, mutta yllättäen S ja K-ryhmät eivät ole etukorttejaan sinne tuoneet saataville.
Viis Mobilepayn ajatuksesta, kun ei se toimi.

Tosin Androideissa K-plussa-mobiili toimii kuin unelma taustalla näkymättömästi Google Payn kanssa.
Niinpä. Ei sieltä puutu kuin S-kortti ja ainakin omalla kohdalla jätän sen käyttämättä, jos vaihtoehto on kantaa erikseen mukana puhelinta ja lompakkoa.
 
Omia kokemuksia soppaan. Google pay:llä nyt kolme ostokertaa takana K-ryhmän samasta liikkeestä. Plussa toimii puhelimella kuin unelma joka kerta.
Gpay hidas ensimmäisellä kerralla. Toimi lopulta. Gpay toimi kuin oikea kortti toisella maksukerralla. Kolmas kerta.. ei toimi ei mitenkään. Piti kaivaa seteliraha esiin.
 
Omia kokemuksia soppaan. Google pay:llä nyt kolme ostokertaa takana K-ryhmän samasta liikkeestä. Plussa toimii puhelimella kuin unelma joka kerta.
Gpay hidas ensimmäisellä kerralla. Toimi lopulta. Gpay toimi kuin oikea kortti toisella maksukerralla. Kolmas kerta.. ei toimi ei mitenkään. Piti kaivaa seteliraha esiin.
Oliko näyttö herätetty? Jos oli yli 50€ ostos, niin oliko avattu lukituksesta?

Jos vastaus noista kumpaankaan on "ei", niin sitten ei ole ihmekään jos ei toimi. Minä alan näillä ostokerroilla vähitellen uskomaan, että se toimii kaikkialla vähintään yhtä hyvin kuin korttikin.
 
Ei ollut yli 50€ ja näyttö oli avattu. Varovaista uskoa alkaa olla. Voihan se kokemuksen puutekin aiheuttaa ongelmia (esim. pitää puhelinta väärällä tavalla).
 
Ei ollut yli 50€ ja näyttö oli avattu. Varovaista uskoa alkaa olla. Voihan se kokemuksen puutekin aiheuttaa ongelmia (esim. pitää puhelinta väärällä tavalla).
Minä olen huomannut, että luurilla (Gpay) se lähimaksu toimii paremmin, nopeammin ja hieman kauempaa kuin perinteisellä kortilla. Näyttö päälle ja käyttää luuria muutaman sentin päässä lukijasta, niin homma on sillä valmis. K-marketeissa pitää käyttää kaksi kertaa (tai vaihtoehtoisesti pitää yhden kerran kauemmin), kun ensin luetaan Plussa ja sen jälkeen maksukortti.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt rinnakkaiseloa Gpay (Ndea) ja MobilePay kanssa (Spankki) tovin takana. Jaksoin vihdoin värkätä vihreän bonuskortin tuohon MobilePay puolelle.

Gpay on nopeampi, paljon, mutta taas MobilePayn kanssa saa henksut jne edut osumaan kerralla kohdalleen. Sen muutaman sekunnin voin siinä odottaakin näiden toteutumista. Tänään tipahti +50€ ostos alle 50€ ostokseksi MobilePayn kanssa.

Jouduin kyllä molempia ihan oikeasti opettelemaan käyttämään oikein. Että puhelin on oikeassa asennossa ja äpsit auki/valmiina ku mene maksamaan. Mutta joutui sitä nuoruudessa opettelemaan käteisen jäljiltä kortin käyttöönkin..
 
Mobile pay on ihan huippu toimiessaan, mutta en ymmärrä miksi se ei toimi S-ryhmällä kunnolla. Ne pari kahvilaa missä se on (ja maksupääte näyttää tismalleen samalta) ovat sellaisia että sovellus yhdistää päätteeseen heti (jo ennen kuin viimeinen tuote luettu) kun painaa maksa.

Gpay toimii hyvin, mutta mulla ei kyllä k-plussa pelaa mitenkään luotettavasti ton kanssa.
 
Itselläni nykyisellä Galaxy S10+ puhelimella Mobilepay toimii joka kerta s-ryhmän kaupoissa. Joskus menee läpi muutamassa sekunnissa ja joskus ehkä menee 20 sekunttia. Ei ikinä ole mennyt minuuttia tai epäonnistunut. Ostokertoja useita viikossa. Aikaisemmalla Oneplus 5 puhelimella ei toiminut niin hyvin.
 
Apple Pay toimii 99,99% varmuudella täysin viiveettä. Olen toiveikas sen suhteen, että S-ryhmässä tajutaan virhe Mobilepayn kanssa ja lisätään se S-kortti jossainvaiheessa saataville Apple Wallettiin. Itselläni jäisi lähemmäs 800€ bonuksia vuodessa tienaamatta mikäli en käyttäisi vihreää korttia.

Mobilepaysta ei ole kokemusta, mutta pitänee testata toimisiko se paremmin iOS-alustalla vai onko vika päätteissä.
Samaa toivon minäkin ja olenkin jo laittanut viestiä asiasta s-pankkiin. Laittakaa kaikki muutkin! Tarpeeksi kun saisivat viestejä niin saattaisivat muuttaa käytäntöjään. Mobilepayta olen kyllä iluurilla kokeillut, mutta apple pay on 100x sujuvampaa ja varmempaa, siksi S-kaupassa käytän korttia, muualla kellolla maksut.
 
Itselläni nykyisellä Galaxy S10+ puhelimella Mobilepay toimii joka kerta s-ryhmän kaupoissa. Joskus menee läpi muutamassa sekunnissa ja joskus ehkä menee 20 sekunttia. Ei ikinä ole mennyt minuuttia tai epäonnistunut. Ostokertoja useita viikossa. Aikaisemmalla Oneplus 5 puhelimella ei toiminut niin hyvin.
Itsellä ei riitä pokka/hermo edes siihen 20 sekunnin odotteluun. Kyllä se maksu pitää onnistua max. 5 sekunnissa tai sitten maksetaan muulla tavalla.
 
Google Pay ja Apple Pay toimivat NFC:llä, joten ei ihmekään, että toimivat joka kerta.

Kannattaa vain selvittää, missä kohtaa puhelinta NFC-antenni on.
 
Curve saapui ja aspa vastasi alle 5 minuutissa tuohon useasti mainittuun Google Pay -ongelmaan. Google Payssa nyt lounaskortti, luottokortti sekä Curve, jossa sitten pari eri pankkikorttia. Nyt siis Google Payn ja K-plussan mobiilisoftan ansiosta ainoa kerta, kun korttia pitää kaivaa, on silloin, kun haluaa S-ryhmän bonuksia. Joka on tietysti valitettavan usein, kun pääasiassa S-ryhmän kaupoissa tulee asioitua.

MobilePayta en ole maksaessa koskaan kokeillut, enkä taida kokeillakkaan.
 
Curve saapui ja aspa vastasi alle 5 minuutissa tuohon useasti mainittuun Google Pay -ongelmaan. Google Payssa nyt lounaskortti, luottokortti sekä Curve, jossa sitten pari eri pankkikorttia. Nyt siis Google Payn ja K-plussan mobiilisoftan ansiosta ainoa kerta, kun korttia pitää kaivaa, on silloin, kun haluaa S-ryhmän bonuksia. Joka on tietysti valitettavan usein, kun pääasiassa S-ryhmän kaupoissa tulee asioitua.

MobilePayta en ole maksaessa koskaan kokeillut, enkä taida kokeillakkaan.
Hyvin on mulla toiminut MobilePay S-ryhmän kaupoissa.
 
Hyvin on mulla toiminut MobilePay S-ryhmän kaupoissa.

En ole tosiaan kokeillut, mutta ilmeisesti siinä maksaessa pitää tehdä jotain muutakin kuin avata näyttö. Silloin kaivan mielummin sen kortin esille. Toki jos haluaa kokonaan ilman lompakkoa lähteä, niin miksipä ei.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 201
Viestejä
4 489 439
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom