Mitkä kaiuttimet ostaisin? - yleisthreadi

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
tänään pitäisi jbl 308:t saapua työpöytämonitoreiksi :btooth: kauan arpuuttelin 305 ja 8 väliltä, isompi parempi :cool:
Varmasti hyvät.. Itse vähän uumoilin niiden päivitettyjä malleja, kunhan vielä rantautuisi eurooppaankin. Aika halvalla saa noita nykyisiä LSR -sarjalaisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Varmasti hyvät.. Itse vähän uumoilin niiden päivitettyjä malleja, kunhan vielä rantautuisi eurooppaankin. Aika halvalla saa noita nykyisiä LSR -sarjalaisia.
En olisi itsekkään varmaan tilannut, mutten tiennyt noiden päivitettyjen olevan tuloillaan..prkl olisi pitänyt lukea enemmän :D No tuskin mitään radikaalia muutosta...
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
En olisi itsekkään varmaan tilannut, mutten tiennyt noiden päivitettyjen olevan tuloillaan..prkl olisi pitänyt lukea enemmän :D No tuskin mitään radikaalia muutosta...
Näin jonkun vanhoja että uusia malleja kuunnelleen mainitsevan redditissä että uudet kuulostavat pikkuisen paremmilta mutta ero on niin pieni että vanhemmista malleista on ihan turha päivittää. Olisiko sitten tuo glossy etumaski sitten se suurin ero vanhaan :think:

Meinasin ensin KRK RoKit G3 pöntöt hankkia mutta kävikin ilmi että niissä on keskiäänet selvästi sotkuisemmat kuin JBL:n linnunpöntöissä, joten enköhän nuo 305 mk2 mallit poista kaupasta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Mutta eikös noi nykyiset -50% hinnat enteile uusien mallien saapumista. Uudet sitten taas lsr305p 199€/kpl jne.

Tuolta tulee nyt myös 6 tuumaisella elementillä lsr306p!

Laitahan @Kermeli kokemuksia kun saapuu :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Pöntöt on pöydällä nyt. On nämä helvetti vaan isot, paljon isommat kuin kuvittelin, vaikka tiesin, että on isot. Asettelu ei kovin hyvä, disut nyt osoittaa vähän minne sattuu, mutta stereokuva kyllä ihan täysin keskellä, todellakin tuntuu kuin joku soittaisi edessäsi. Pitäisi vähän kauemmas saada ikkunastakin, joku 70cm nyt väliä ~~. Viikonloppuna jos askartelisi nuo ständit kasaan ja repisi alas tuon oikealla puolella olevan hyllyn niin saisi vähän paremmin aseteltua, kauemmas toisistaan ja vähän kauemmas seinästä.

Enpä edes tajunut aluksi, että mun Lyr 2:n toimii näiden kanssa preamppina, kivaa kun voi potikasta säätää helposti volyymit. :) Suotimet ovat nyt neutraalissa, jos niitäkin sitten säätäisi viikonloppuna paremmin, bassoa näistä kyllä irtoaa ihan näinkin aivan tarpeeksi. :D

Selvä suhina näistä kuuluu kuuntelupisteelle asti, tossa noin 70cm päässä kajarit atm, tuskin kuuluu enää kunhan tosiaan saan nämä paremmin aseteltua. Vähän kyllä häiritsee kun kuuluu aika selvästi taustalla jos vähän hiljempaa soittelee.

Kuvia myöhemmin, ehkä. Nyt kuuntelen musiikkia ja kohta töihin :<
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
494
Itsellä kävi lsr305, eivät kuulostaneet omalla pöydällä erityisen hyviltä ja suhinaa kuului pelkästään virtajohto kiinni, täydellinen dealbreaker itselleni.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Plääh, minä kun jo vähän olin tilaamassa LSR 308:t itelleni, mutta tämä suhina juttu nyt vähän laittaa mietityttämään..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Tuota kohinaa / suhinaa / sihinää ja pörinää taitaa olla enempi tahi vähempi jokaisessa aktiivikaiuttimessa, etenkin jos aktiivikaiuttimen omaa volumea / gainia on veivattu isolleen. Tätä asiaa on käyty lävitse myös täällä. Itsellä on aina suhisseet nuo aktiivipömpelit, behrut viimeisimpänä. Lääkkeenä toimii tosiaan että pitää esim. kajarin omaa potikkaa pienellään ja säätää ne gainit äänikortin / dacin / vahvarin päästä. Tai sitten galvaaninen erotin etc.

Perseestähän noissa aktiivikaiuttimissa tosiaan on että ne vahvistaa myös sitä paskamaista suhina /pörinä -signaalia joka voi tulla vaikka samasta jakorasiasta / tietokoneesta etc.

Pelkästään virtapiuha kiinni en ole saanut suhinoita aikaiseksi, vaikka noita on useita laitteita ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
226
Pystyttelin kans omat LSR 305:set eilen. Häiritsevä suhina kuului tosiaan minullakin, mutta tason pudottaminen speakerilta tuntui auttavan. 6/10 tasolla tuntui häirintä loppuvan, mutta pitääpä jatkaa kuulostelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Pystyttelin kans omat LSR 305:set eilen. Häiritsevä suhina kuului tosiaan minullakin, mutta tason pudottaminen speakerilta tuntui auttavan. 6/10 tasolla tuntui häirintä loppuvan, mutta pitääpä jatkaa kuulostelua.
Sisääntuloherkkyys -kytkin sulla on varmaan -10dB asennossa?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Omat suhisee myös mutta gainit kun on 50% niin tarvii melkein työntää korva kiinni diskanttiin että kuulee.

Kannattaa irroittaa signaalipuoli niin tietää tuleeko suhina virtalähteestä vai onko kyseessä häiriö signaalipuolella.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 744
Näin jossain asiakasarvostelussa, että JBL 305P mkII myös suhisisi. Toivotaan että tulevissa testeissä asia selviää.
Omat perus JBL 305:t suhisi asetuksista riippumatta ja ilman lähdettä. Jos tietäisi, että saisi suhisemattomat perus 305:t niin tilaisin st.paulsista heti valkoiset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Mites, mulla nyt nämä 308:t kiinni tossa lyr 2:ssa eli se toimii mulla preamppina josta säädän volat. Mulla jäämässä kohta SVS PB-1000 ylimääräseksi, saanko sen integroitua tähän tietokonesettiin? ei kyllä kummonen musasubi ole, mutta jos nyt kokeilisi edes :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Mites, mulla nyt nämä 308:t kiinni tossa lyr 2:ssa eli se toimii mulla preamppina josta säädän volat. Mulla jäämässä kohta SVS PB-1000 ylimääräseksi, saanko sen integroitua tähän tietokonesettiin? ei kyllä kummonen musasubi ole, mutta jos nyt kokeilisi edes :)
Eiköhän tuo toimisi esim. jollain RCA Y-haaralla, jolla nappaisit välistä signaalin subuttimelle ja subuttimen omalla jakarilla jakotaajuus kuntoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Kiitos!

Antimode löytyy myös subin ja vahvarin välistä, eli jos senkin haluan mukaan lähde -> antimode -> SVS -> 308

tuleepahan taas johtohelvettiä :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Kiitos!

Antimode löytyy myös subin ja vahvarin välistä, eli jos senkin haluan mukaan lähde -> antimode -> SVS -> 308

tuleepahan taas johtohelvettiä :D
Toimiikohan tuo subbarille tarkoitettu Antimode varmasti kytkennässä jossa kaiuttimille tarkoitetut korkeammatkin taajuudet pitää saada liikkumaan läpi?

Kokeilemallahan tuo toki selviää, ja jos ei toimi niin sitten joutuu käyttämään y-haaraa. Voi olla kannattavaa joka tapauksessa laittaa signaali kaiuttimille eri reittiä, säästyypä yhdeltä ylimääräiseltä AD-DA muunnokselta kaiuttimille menevältä ääneltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
^ tuskin toimii, koska antimode näkee 3 -kaiutinta yhden (subwoofer) sijasta... Mille se edes laskisi näistä kolmesta korjaukset ?? Joko antimode veke tai y -haaroitin. Tosin..,,, jos eka löisi subbarin kiinni, equttais.. sitten Yamahat kiinni.. plääh, ei toimi aivot.. (eli ajattelen ääneen, voipi olla aivopieruja)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
jaksatko linkata vaikka hifikulmasta minkä tuotteen tarvitsen? :oops:
Eli lähteestä suora veto 308 ja lähteestä suora veto antimodelle josta taas subbarille. Lähteen siis päähän 2 kpl tuollaisia. Lähteen Y-Haaroittimista vedät signaalit 308lle (RCA -XLR kaapelit) ja toisesta lähdöstä antimoskalle josta jatkat subwooferille. Jos antimoskassa on vaan yksi tulo, niin vissiin pitää summata haaroittimien rca:t tällä.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
14
Tulipa ostettua uusi telkkari ja nyt olen miettiny sen kaveriksi lattiakaiuttimia ja denonin vahvistinta (x1400h tai x2400h)
tarkotus olisi jatkaa ainakin vielä subbarilla jossain vaiheessa. Empä tiedä tuleeko joskus ostettua vaikka 5.1 mutta ainakin pohja olis sitten valmiina
Käyttötilana on rivarin pienehkö olohuone

Oon kattelu noita Klipschin r-26f/r24f yhtenä optiona, saako 300-400e kpl edes jonkunlaisia torneja 2.0 pohjaksi?
  • Budjetti? 700-800e (kajareihin)
  • Käyttökohde ja tarpeet? Television kaveriksi olohuoneeseen. Leffat/musiikki 70/30%
edit: kirjoitimpa tämän loppupeleissä epäselvästi, budjetti on siis pelkille kajareille tosiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 678
Tulipa ostettua uusi telkkari ja nyt olen miettiny sen kaveriksi lattiakaiuttimia ja denonin vahvistinta (x1400h tai x2400h)
tarkotus olisi jatkaa ainakin vielä subbarilla jossain vaiheessa. Empä tiedä tuleeko joskus ostettua vaikka 5.1 mutta ainakin pohja olis sitten valmiina
Käyttötilana on rivarin pienehkö olohuone

Oon kattelu noita Klipschin r-26f/r24f yhtenä optiona, saako 300-400e kpl edes jonkunlaisia torneja 2.0 pohjaksi?
  • Budjetti? 700-800e
  • Käyttökohde ja tarpeet? Television kaveriksi olohuoneeseen. Leffat/musiikki 70/30%
Tuolla budjetilla minimoisin vahvariin käytetyn rahan ja maksimoisin kaiuttimien budjetin. Kajarit + huoneakustiikka merkkaavat kuitenkin paaaaaaljon enemmän kuin vahvistin. Noiden vahvistimien hintaero on kuitenkin vaivaiset 30e ainakin Saksan Amazonissa (josta tilaamista voi lämmöllä suositella), joten eipä ole kauheasti merkitystä. Erot toki myös aika pienet itse laitteissa. Suurin ero lienee se, että X2400h:ssa on 2 HDMI-ulostuloa, jolle ei välttämättä sinulla ole mitään käyttöä. Hinta luokkaa 420e - 450e. Sinänsä Denonia voi suositella. Itselläni X1200h, joka toiminut todella hyvin. MultEQ XT korjaa pahimmat ongelmat huoneessa varsin hyvin, vaikkakin paras Audyssey-huonekorjain on vasta mallissa X3400h ja siitä ylös. Mutta kumpikin noista on erittäin hyviä laitteita.

Kajareista en osaa sanoa mitään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 202
Tulipa ostettua uusi telkkari ja nyt olen miettiny sen kaveriksi lattiakaiuttimia ja denonin vahvistinta (x1400h tai x2400h)
tarkotus olisi jatkaa ainakin vielä subbarilla jossain vaiheessa. Empä tiedä tuleeko joskus ostettua vaikka 5.1 mutta ainakin pohja olis sitten valmiina
Käyttötilana on rivarin pienehkö olohuone

Oon kattelu noita Klipschin r-26f/r24f yhtenä optiona, saako 300-400e kpl edes jonkunlaisia torneja 2.0 pohjaksi?
  • Budjetti? 700-800e (kajareihin)
  • Käyttökohde ja tarpeet? Television kaveriksi olohuoneeseen. Leffat/musiikki 70/30%
edit: kirjoitimpa tämän loppupeleissä epäselvästi, budjetti on siis pelkille kajareille tosiaan.
Miten olisi Elac Debut F6? Itse tykännyt kovasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Budjetti? 700-800e (kajareihin)
  • Käyttökohde ja tarpeet? Television kaveriksi olohuoneeseen. Leffat/musiikki 70/30%
edit: kirjoitimpa tämän loppupeleissä epäselvästi, budjetti on siis pelkille kajareille tosiaan.
Tuolla budjetilla ( jos valkoiset kaiuttimet eivät töki) niin varmaan kävisin ainakin kuuntelemassa nämä Elac FS 187. Klipschit ovat myös dynamiikkansa ansiosta hyvä vaihtoehto.https://www.tori.fi/uusimaa/Elac_FS_187_lattiakaiuttimet_45608758.htm?ca=18&w=3
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
pöh, tekisi mieli myydä nyt audeze lcd2c:t vekeen ja tämä lyr 2 ja ostaa joku ihan preampiksi tarkotettu vehje :D ei paljoa kuulokkeet oo saanu käyttöä pariin päivään. DAC:n voisi myös päivittää jos sillä saisi vielä parempaa ääntä ulos :confused: Modi2U nyt käytössä. Oo saanu edes aikaseks pistää vielä noita ständeille, fiilistellyt vaan musaa :D

https://www.thomann.de/fi/millenium_bs500_set.html

nuo ständit ostin ja vähän kyllä kaduttaa kun piti taas mennä halvimmalla. Liian pienet nuo on ja sen tiesin itsekkin hyvin kyllä pysyy 308:t noiden päällä, ei vaan ole kovin luotettavan oloiset. Josko noi laittaisi telkkarisettiin sitten ständeiksi Zensor 1:lle niin olisi oikean kokoiset kajarit ainakin ständeillä. Nyt zensorit 30cm ainakin liian alhaalla verrattuna spottiin :facepalm: keskiääni sitäkin alempana.

Saisi se 18" ultimax jo kanssa lähteä niin saisi ton SVS:n konekäyttöön :comp:



Tolta näyttää, ei riitä ihan johto, että saisi kajarin oikeanpuolen jalustalle :D 20cm kiinni. -.-
 
Viimeksi muokattu:

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Jos jaksat, niin kerroppas kokemukset noista 308:sta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Jos jaksat, niin kerroppas kokemukset noista 308:sta.
Mitään säätöjä tekemättä, kaiuttimia viellä kunnolla sijoittamatta, niin tosi neutraalia toistoa minusta on, alataajuudet toistuu kivasti ja selkeästi. Kuuntelen itse aika hiljaa, nämä heräävät vasta eloon kun antaa vähän enemmän volaa, midrange tuntuu vähän uupuvan juuri hiljaa kuunnellessa. Ehkä 305't olisi ollut minulle parempi vaihtoehto työpöytäkäyttöön, ja kun aika hiljaa kuuntelen. En ala kyllä vaihtamaan, tosi tyytyväinen olen.

kyllä Tuo waveguide disu aiheutti pienen wow-faktorin, älyttömän kiva stereokuva, ihankuin istuisi jossain keikalla ja edessäsi soitettaisiin. Jännää myös miten selvästi saa paikannettua instrumentteja esim rummut tietyissä kappaleissa.

Suhinakaan ei enään häiritse yhtään.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Täällä kävi samoin, lsr305 kun sai paikan tuosta pöydältä niin kuulokkeet jäi pölyttymään. Tarviihan noita tietysti yöllä/iltaisin.

Laitoin työpöydän alle virtakytkimellä vatustetun jatkojohdon jbl varten, napsautan sieltä aina päälle/pois kun noista puuttuu tuo autostandby. Tuo kikka helpottaa myös "idle" suhinaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Minkä kaiutinparin ostaisin DacMagic Plussalle kaveriksi kun budjetti on n. 1500€? Tulisivat tietsikan yhteyteen erityisesti musiikin kuunteluun, mutta eivät ainakaan toistaiseksi leffojen katselua varten.

G3 olen jo harkinnut mutta saako Geneleccien studiomonitoreista enemmän vastiketta rahoille (tiedän että Genejen hinta-laatusuhde on huonompi). Jotain muutakin merkkiä voi suosittaa jos sen saatavuus
on hyvä, esim. Thomannista.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
G3 olen jo harkinnut mutta saako Geneleccien studiomonitoreista enemmän vastiketta rahoille (tiedän että Genejen hinta-laatusuhde on huonompi). Jotain muutakin merkkiä voi suosittaa jos sen saatavuus
on hyvä, esim. Thomannista.
Minusta Genelecin hinta-/laatusuhde on erinomainen ainakin edullisemman pään malleissa, halvoista osista puristetaan maksimaalinen määrä laatua (sekä ääni että kestävyys) ulos. Kannattaa muistaa, että noista saa vielä myydessä hyvän hinnan ja menevät nopeasti kaupaksi (hifiosastalolla tuo jälleenmyynti voi olla hankalaa).
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Ite päädyin tuossa hintaluokassa G Foureihin, löytyy tuohon hintaa käytettynä ja 8040 versiota näkynyt 1200€ hintaan. Ja käytettynä ostaessa aika todennäköisesti saat omat lähes takaisin, jos joskus tulee tarve myydä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Minusta Genelecin hinta-/laatusuhde on erinomainen ainakin edullisemman pään malleissa, halvoista osista puristetaan maksimaalinen määrä laatua (sekä ääni että kestävyys) ulos. Kannattaa muistaa, että noista saa vielä myydessä hyvän hinnan ja menevät nopeasti kaupaksi (hifiosastalolla tuo jälleenmyynti voi olla hankalaa).
No miten ne studiomallit ja "mainstream" G- sarja eroavat toisistaan? Vähän tarkempia ne kai ovat mutta menevät samalla tavalla musiikin harrastelijamaisessa kuuntelussa?

Ite päädyin tuossa hintaluokassa G Foureihin, löytyy tuohon hintaa käytettynä ja 8040 versiota näkynyt 1200€ hintaan. Ja käytettynä ostaessa aika todennäköisesti saat omat lähes takaisin, jos joskus tulee tarve myydä.
Taidan ostaa uutena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Heitetään vähän erilainen vastaus / ehdotus .. JBL LSR 308 -kaiuttimet, koska ovat buenot vehkeet ja edulliset. Näille kaveriksi Antimode Dualcore 2.0. JBL:n 8" -tuumainen elementti riittää aivan varmasti musiikkikäyttöön. Antimode taas hoitaa hienosti vasteet kuntoon ja ylä equtusrajaksi voisi laittaa 500hz.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
No miten ne studiomallit ja "mainstream" G- sarja eroavat toisistaan?
G sarja on hifi/kotieteatteri-käyttöön RCA-liittimillä, studiomallit on balansoiduilla sisäänmenoilla. Hifi-kauppiaat ovat ilmeisesti valittaneet Thomann/St Paul's Sound polkumyynnistä joten heiltä on kielletty noiden kotisarjojen myynti ja noiden kanssa saa edelleen leikkiä perinteisiä hintaleikkejä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
G sarja on hifi/kotieteatteri-käyttöön RCA-liittimillä, studiomallit on balansoiduilla sisäänmenoilla. Hifi-kauppiaat ovat ilmeisesti valittaneet Thomann/St Paul's Sound polkumyynnistä joten heiltä on kielletty noiden kotisarjojen myynti ja noiden kanssa saa edelleen leikkiä perinteisiä hintaleikkejä.
Haiskahtaa vähän kartellilta :)

DacMagiciin nämä G Three-Five kai kannatti liittää XLR- kaapeleilla kun näissä löytyy analoginen XLR? Pienemmissä G- sarjalaisissa niitä ei ole.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Heitetään vähän erilainen vastaus / ehdotus .. JBL LSR 308 -kaiuttimet, koska ovat buenot vehkeet ja edulliset. Näille kaveriksi Antimode Dualcore 2.0. JBL:n 8" -tuumainen elementti riittää aivan varmasti musiikkikäyttöön. Antimode taas hoitaa hienosti vasteet kuntoon ja ylä equtusrajaksi voisi laittaa 500hz.
Mielenkiintoinen vaihtoehto tämäkin, vaikka sotii monen harrastajan ”suurin osa budjetista kajareihin” mantraa vastaan. Ainakin vaikeassa tilassa helpompi saada toimimaan kuin vastaava analogi Genelecci.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Kotikäytössä ei pitäisi olla juurikaan merkitystä kummalla laittaa.
Tietokonepöydällä luulisi juuri olevan merkitystä, nuo analogijohdot ottavat hiirestä lähtien kaikenlaisia häiriöitä, jos näytohjaimen kelat vinkuvat pahasti niin sekin voi kuulua kaiuttimen läpi!

Jbl:istä löytyy xlr liitännät niin soveltuisi siinäkin suhteessa hyvin dacmagicin perään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Kotikäytössä ei pitäisi olla juurikaan merkitystä kummalla laittaa.
Tietokonepöydällä luulisi juuri olevan merkitystä, nuo analogijohdot ottavat hiirestä lähtien kaikenlaisia häiriöitä, jos näytohjaimen kelat vinkuvat pahasti niin sekin voi kuulua kaiuttimen läpi!

Jbl:istä löytyy xlr liitännät niin soveltuisi siinäkin suhteessa hyvin dacmagicin perään.
Entä jos pistorasia on maadoittamaton? Huono juttu mutta minkä sille voi :sori:

Toistaiseksi mitään häiriötä se ei ole aiheuttanut emolevyn integroidun äänipiirin tai dac:n kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Jos Dacmagicissa on balasoidut eli XLR -lähdöt niin silloin tottakai sillä, mikäli vastaavat tulot on myös kaiuttimissa. Jos Dacmagicissa ei ole balansoituja lähtöjä niin vetotavalla ei ole yhtään mitään merkitystä. Kandee tällöin laittaa sillä mikä parhaimman kontaktin antaa.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Tietokonepöydällä luulisi juuri olevan merkitystä, nuo analogijohdot ottavat hiirestä lähtien kaikenlaisia häiriöitä, jos näytohjaimen kelat vinkuvat pahasti niin sekin voi kuulua kaiuttimen läpi!
Autossakin saa toimimaan joten ei pitäisi olla ongelmia kotioloissa peruslaadukkailla kaapeleilla. Noista tietokoneen häiriöistä aina jauhetaan, mutta minulla ei ole osunut moisia kohdalle sitten halvempien kannettavien ja AC97 äänikorttien.

Archimago's Musings: RETRO-MEASURE: 2002 Lynx L22 PCI audio card in a ~2008 Intel Q6600 Computer. (On "computers are noisy!" for audio)
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 152
Tietokonepöydällä luulisi juuri olevan merkitystä, nuo analogijohdot ottavat hiirestä lähtien kaikenlaisia häiriöitä, jos näytohjaimen kelat vinkuvat pahasti niin sekin voi kuulua kaiuttimen läpi!
Tuossa kyllä taitaa suurempi ongelma olla se, että äänikortti/piiri ottaa häiriötä. Ulkoinen DAC on pop.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 479
Tuossa kyllä taitaa suurempi ongelma olla se, että äänikortti/piiri ottaa häiriötä. Ulkoinen DAC on pop.
Käytössä ulkoinen dac ja silti kuuluu häiriöt jos kaiuttimesta gainit täysillä. Dacilla ulkoinen virtalähde käytössä ja usb puolelta katkaistu virrat eli syöttää pelkän signaalin dacille.

Näyttiksen kelojen ääni tulee silti läpi ja myös hiiren käyttö. Xlr kaapeli / laite Xlr liitännöillä uskoakseni korjaisi nuo häiriöt. Eipä tuo iso ongelma ole, kun pudotan gainit 6/10 niin häiriöitä ei enää huomaa mutta volumea saa riittävästi.

Eli toisinsanoen jos tietokonepöydällä on laite/dac jossa xlr lähdöt niin ehdottomasti kaiuttimet siihen xlr kaapeleilla!

Olishan tää munkin setuppi nyt lähes häiriötön mutta sattui paska lotto noiden näytönohjaimen kelojen osalta.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Käytössä ulkoinen dac ja silti kuuluu häiriöt jos kaiuttimesta gainit täysillä. Dacilla ulkoinen virtalähde käytössä ja usb puolelta katkaistu virrat eli syöttää pelkän signaalin dacille.

Näyttiksen kelojen ääni tulee silti läpi ja myös hiiren käyttö. Xlr kaapeli / laite Xlr liitännöillä uskoakseni korjaisi nuo häiriöt. Eipä tuo iso ongelma ole, kun pudotan gainit 6/10 niin häiriöitä ei enää huomaa mutta volumea saa riittävästi.

Eli toisinsanoen jos tietokonepöydällä on laite/dac jossa xlr lähdöt niin ehdottomasti kaiuttimet siihen xlr kaapeleilla!

Olishan tää munkin setuppi nyt lähes häiriötön mutta sattui paska lotto noiden näytönohjaimen kelojen osalta.
Aktiivikaiutimien kanssa voi niin paljon mennä pieleen. Jossain tapauksissa riittää että kaiuttimien pistokkeet kääntää rasiassa jopa. Yksi vaihtoehto on myös teipata virtaliittimestä maapinnit pois käytöstä. Itsellä oli joskus noita ongelmia ja kunnon kaapelit + optinen syöttö + maapinnien teippaus vei kaikki suhinat ja häröt pois. Myöhemmin kun otin käyttöön erillsien preampin niin laitoin dacin usbilla kiinni eikä ongelmat myöskään tullut takaisin, joten tuo USB / optisen käyttö vaihtelee hieman tuotekohtaisesti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 814
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom