öööööö eikö siellä ole hifistudio, audiokauppa, jjhifi ?Oulu takapajulassa ei missään pääse koekuunteleen etukäteen mitään. Esim giganttikaan ei ole vuosiin pitäny myymälässään erilliskaiuttimia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
öööööö eikö siellä ole hifistudio, audiokauppa, jjhifi ?Oulu takapajulassa ei missään pääse koekuunteleen etukäteen mitään. Esim giganttikaan ei ole vuosiin pitäny myymälässään erilliskaiuttimia.
Tuote: Q-acoustics kaiuttimet -25%
Hinta: ovh -25%
Kauppa: Kruunuradio
Voimassa: toistaiseki
Linkki: https://www.kruunuradio.fi/verkkokauppa?ItemBrand=57
Kuvaus sivuilta: Nyt kaikki Q-Acoustics 3000-sarjan hifikaiuttimet sekä Concept 300 & Concept 500 mallit -25% SVH hinnoista
Saattaa olla melko amatöörikysymys, mutta mitä kaiutinkaapeleita suosittelisitte Q Acoustics 3050i 5.1-setin ja Denon X3600H (tai X3700H) välille? Toimiiko perushalpa kaapeli verkkokaupasta vai kannattaisiko panostaa täyskupariseen? Ja onko itse liittimellä merkitystä? Banana plugit näyttävät käteviltä, mutta ovatko ne sittenkään hintansa väärti?
Saattaa olla melko amatöörikysymys, mutta mitä kaiutinkaapeleita suosittelisitte Q Acoustics 3050i 5.1-setin ja Denon X3600H (tai X3700H) välille? Toimiiko perushalpa kaapeli verkkokaupasta vai kannattaisiko panostaa täyskupariseen? Ja onko itse liittimellä merkitystä? Banana plugit näyttävät käteviltä, mutta ovatko ne sittenkään hintansa väärti?
Asialliselta näyttää tuo Bilteman kaapeli eikä hintakaan hirvitä.Itse kyselin samaa surround kaiuttimiin liityen pari sivua taaksepäin ja vinkkien perusteella päädyin edulliseen täyskupariseen kaapeliin Biltemasta. Banaaniliittimiä en ostanut, kun tuntuu olevan viisainta tilata ja kiirehän sitä tuli laittaa setti kasaan. Tilaan ja laitan liittimet ainakin vahvistimen puolelle varmaan samalla kun vahvistin vaihtuu. Etukaiuttimista itseltä löytyy banaaniliittimet ja hyvä niin, koska sijoittelusta johtuen kaiuttimien taakse näkee monessakin tilanteessa ja liittimet ovat paljon siistimmän näköset kuin pelkkä johto.
No huh, tulee halvemmaksi kuin tuo Biltemassa, eri johdot selvästi värikoodattu ja ulkonäkökään ei petä. Vahvistintakaan ei vielä ole tilattu, joten ei haittaa vaikka kuljetuksessa menisi hieman kauemmin.
Ajattelin kanssa ihan samaa tuon visuaalisuuden kannalta: toisen surround-kaiuttimen perä on suoraan avoimeen huoneeseen päin, joten banaanit taidan ostaa ainakin sinne.
Oulun audiokaupassa oli kk sitte ainaki rpf8000 alakerran kuunteluhuoneessa.On hyvät alet. Joo, hifistudiolla ei ollut myymälässä juuri muita kun dalia. Audiokauppa pitää tsekata. Nuo Q acoustics 3050 tarvis kyllä pienen subin ehkä. Vois jossain yrittää koekuunnella. Ton 45/3 korjaussarja osat menee syyskuun puoleenväliin ja ei ole nyt kaiuttimia ollenkaan. Paitsi pc:n aktiivi audio pro T14 ja siinä addon sub. Noi muuten jees pc käyttöön hinta yhteensä 400e
Diy icepower asc digipäätteet 2x300w. Tandberg tpa3026 odottaa vielä että kerkee sitä testaan mutta toi d luokkanen on kyllä hyvä, aika kirkasääninen että vois jotain musikaalisempaa noille keffeille kokeilla.Millä vahvistimella?
Helium kakkoset ovat ihan käsittämättömän hyvät kaiuttimet tuohon hintaan
Bassoa löytyy kokoonsa nähden niin paljon, ettei välitöntä tarvetta subbarille tule musiikin kuuntelussa.
Oikeasti hyvälaatuista ja arvonsäilyttävää kaiutinta 30-80 euron haarukasta? Käytettynä voi ehkä onnistua, mutta epäilen.
Toki jokaisella on oma käsityksensä siitä mikä on hyvää ja laadukasta
Edit. Wharfedalen DS-2 tai Jamon DS4 ovat varmaan halvimmat kaiuttimet, joita itse kehtaisin kenellekään ehdottaa. Käytettynä voisivat osua tuohon haarukkaan.
Mihin aiot kytkeä nuo kaiuttimet?Olen harkitsemassa Genelecin G Three kaiuitinparia, mutta subbari on muodostumassa ongelmalliseksi. Olisiko SVS SB1000 toimiva näiden kanssa, ja mitä kaikkea täytyisi ottaa asiassa huomioon (johdot jne.)? Olen aika aloittelija tällä saralla, ja olisin ostamassa kerralla ns. hyvän systeemin. Ei vaan nappaisi maksaa maltaita tuosta F Two:sta.
Telkkarin kaveriksi tulisi ainakin alkuunsa, mutta yleiseen musiikin kuunteluun olen näitä myös ostamassa. Olisiko muuten olemassa jokin optimaalisempi subbari tuossa hintaluokassa joka soveltuisi paremmin musiikin kuunteluun?Mihin aiot kytkeä nuo kaiuttimet?
Olen harkitsemassa Genelecin G Three kaiuitinparia, mutta subbari on muodostumassa ongelmalliseksi. Olisiko SVS SB1000 toimiva näiden kanssa, ja mitä kaikkea täytyisi ottaa asiassa huomioon (johdot jne.)? Olen aika aloittelija tällä saralla, ja olisin ostamassa kerralla ns. hyvän systeemin. Ei vaan nappaisi maksaa maltaita tuosta F Two:sta.
Aloita ihan 2.0 setistä ja jatka siitä kun on varaa. (tai sitten se ykkönen eteen budjettiin lisää) Hyvä vahvistin (uutena) haukkaa jo tuon budjetin. Samoin hyvä subwoofer.. kaiutinpari puolet tuosta. Joku Denon AVR X1600H + perus jalustakaiutin pari enshätään ja subwooferia jossain myöhemmässä vaiheessa.Omakotitalon olohuoneeseen pitäisi saada äänentoistoa mutta budjettirajoitteisesti. 2.1 setti hakusessa lähinnä 85"-television kaveriksi. Kuuntelen ite paljon varsinkin etätöissä ollessa musiikkia olohuoneessa joten vähän tuollaista all-around -settiä pitäisi saada. Työhuoneesta löytyy Yamahan HS-5+HS-8 -settiä musiikintekohommiin joten ihan rimpulatuotteita ei olohuoneeseenkaan viitsisi ostaa, mutta saako 500-800€ hujakoilla mitään, millä tarvittaessa saisi leffat jyrisemään kivasti ja musiikin kuulostamaan hyvältä? Vahvistin kun pitäisi saada myös hintaan mahtumaan.
Aloita ihan 2.0 setistä ja jatka siitä kun on varaa. (tai sitten se ykkönen eteen budjettiin lisää) Hyvä vahvistin (uutena) haukkaa jo tuon budjetin. Samoin hyvä subwoofer.. kaiutinpari puolet tuosta. Joku Denon AVR X1600H + perus jalustakaiutin pari enshätään ja subwooferia jossain myöhemmässä vaiheessa.
@KoessiKenguru Ehdotan vahvistimeksi Denon RCD-M41, jota saa halvimmillaan 300 euron pintaan. Kaiuttimiksi Jotain vähän parempaa käytettynä. Jos budjettia venyttää vähäsen, niin nuo aikaisemmin ehdottamani Indiana Line Tesit ovat aikast hyvät![]()
Pienikin Budjetin venyttäminen kyseessä olevassa hintaluokassa tuottaa jo huomattavia parannuksia ja laadukkaista audiolaitteista voit nauttia todella pitkään, joten hinta/laatua kannattaa suhteutettaa myös laitteiden elinikään.Samaa mieltä. Jos budjetti vähän venyy, niin voi toki katsoa myös lattiakaiuttimia jalustakaiuttimien sijaan. Riippuen vähän olohuoneen koosta ja kuunteluetäisyydestä (taitaa jo olla vähän pidempi, jos ruutu on 85"), niin ihan mitkään pienet kaiuttimet eivät tehtävästä välttämättä suoriudu tyydyttävästi.
Jos entuudestaan on jo tottunut hyvään äänenlaatuun, niin kannattaa mieluummin kituuttaa pari kuukautta pidempään TV:n kaiuttimilla ja ostaa sitten sellaiset laitteet, jotka oikeasti riittävät. Muuten vaan harmittaa ja tavarat ovat Torissa kuukauden päästä.
Yleensä stereo-vahvistin on äänenlaadultaan parempi kuin saman hintatason AV-vahvistin. En ole varma mitä tässä haetaan, mutta oletan ettei kotiteatteri ole välttämättä mahdollinen ratkaisu.Miksi maksaa 350€ yhdistelmälaitteesta, jonka ainoa etu viritintahvistimeen nähden on tuo CD-asema? X1600H maksaa 50€ enemmän.
Pienikin Budjetin venyttäminen kyseessä olevassa hintaluokassa tuottaa jo huomattavia parannuksia ja laadukkaista audiolaitteista voit nauttia todella pitkään, joten hinta/laatua kannattaa suhteutettaa myös laitteiden elinikään.
Yleensä stereo-vahvistin on äänenlaadultaan parempi kuin saman hintatason AV-vahvistin. En ole varma mitä tässä haetaan, mutta oletan ettei kotiteatteri ole välttämättä mahdollinen ratkaisu.
En juurikaan suosittele laitteita, joista itsellä ei ole kokemusta. Denon RCD-M41 osui suositukseksi siksi, että se on ainoa hyvä ääninen vahvistin tuohon hintaluokkaan, jonka olen itse kuunnellut.
Oma valintani olisi vähän arvokkaampi Yamaha R-N602 ja kunnon lattiakaiuttimet. Mielestäni subia ei kannata edes harkita, jos ei ole valmis pistämään siihen vähintään 800€![]()
Muistutatko vielä mitkä kaiuttimet oli käytössä?Eri vahvistimien äänieroja ei kannata oikeasti kauheasti stressata. Itse en saanut mitään oleellista eroa muodostettua NC500 monoblockien ja X3400H omien päätteiden välille, vaikka objektiivisesti Ncoret ovat aivan heittämällä paremmat päätteet.
Muistutatko vielä mitkä kaiuttimet oli käytössä?
Itsekin käytän tällä hetkellä noin 1500€ AV-vahvistinta 2.1 setin vahvistimena. Syynä tähän on se, ettei leffat oikein maistu ilman LFE-kanavaa.Eri vahvistimien äänieroja ei kannata oikeasti kauheasti stressata. Itse en saanut mitään oleellista eroa muodostettua NC500 monoblockien ja X3400H omien päätteiden välille, vaikka objektiivisesti Ncoret ovat aivan heittämällä paremmat päätteet. Stereo- ja viritinvahvistimien erot laadullisesti ovat todennäköisesti samaa luokkaa, koska käytettävät päätteet ja esiasteet ovat hyvin pitkälti samoja. Viritinvahvistimet vetävät siis minun suosituksissani pidemmän korren, koska niistä löytyy enemmän ominaisuuksia. Vaikka kaikille kanaville tai prosessoinneille ei olisi tarvetta, niin niiden olemassaolo tuskin haittaa, jos siitä ei seuraa negatiivisia sivuvaikutuksia.
For a recent non-believer, I used an Onkyo SR500 Dolby Digital receiver--purchased reconditioned for $200 (they're $250 - $300 new) against some well regarded separates. It's rated at 65 watts x 2 stereo per the FTC guidelines into 8 ohms. Distortion is 0.08% from 20-20k from 1 watt to 65 watts into 8 ohms. It has a "direct" bypass feature that supposedly bypasses all the digital/DSP for analog stereo signals.Joojoo, 12" Yksisilmäiset veljekset. Magnepaneilla varmasti herkemmin saisi niitä kuultavia eroja vahvistimien välille.
Ihan mielenkiinnosta, oletko (tai onko joku muu?) törmännyt esimerkkiin missä kalliimpi vahvistin veisi halvempaa kun litran mittaa aiemmin mainitunlaisessa sokkotestissä ? Itse en ole moiseen vielä törmännyt.Jep onhan noita esimerkkejä maailma täynnä.
Jos telkkari on ainoa äänilähde ja haluat päästä mahdollisimman helpolla, niin valitse Genet. Kaikissa muissa tapauksissa lähtisin passiivikaiuttimia ja vahvistinta ostamaan. Ylempänä onkin muutama ehdotelma jälkimmäiseen ratkaisuunKerrostalo olohuoneeseen äänentoistoa hankkimassa 2.0 ajatus lähteä liikenteeseen, eniten tulisi käytettyä telkkarin äänentoistona leffat, sarjat ja pelaaminen. Hieman auki lähdenkö aktiivien vai passiivien linjalle, miettinyt esimerkiksi Q Acoustics 3030i tai Genelec G two/8020. Budjetti liikkuu siellä noin tonnissa.
En nyt tiedä että onko se Genelec helpoin vaihtoehto, kun pitää sen ja telkkarin välissä kuitenkin olla ainakin esivahvistin, jotta äänenvoimakkuuden säätö onnistuu.Jos telkkari on ainoa äänilähde ja haluat päästä mahdollisimman helpolla, niin valitse Genet. Kaikissa muissa tapauksissa lähtisin passiivikaiuttimia ja vahvistinta ostamaan. Ylempänä onkin muutama ehdotelma![]()
En nyt tiedä että onko se Genelec helpoin vaihtoehto, kun pitää sen ja telkkarin välissä kuitenkin olla ainakin esivahvistin, jotta äänenvoimakkuuden säätö onnistuu.