Pienikin Budjetin venyttäminen kyseessä olevassa hintaluokassa tuottaa jo huomattavia parannuksia ja laadukkaista audiolaitteista voit nauttia todella pitkään, joten hinta/laatua kannattaa suhteutettaa myös laitteiden elinikään.
Samaa mieltä. Jos lähtökohtana on se, että halutaan hyvää äänentoistoa (ja vertailukohta löytyy saman katon alta), niin tuo budjetti ei riitä. Jos itse lähtisin 2.1+vahvistin settiä hakemaan kaupan hyllyltä, niin nostaisin budjettia tai tekisin hankinnat osissa.
Yleensä stereo-vahvistin on äänenlaadultaan parempi kuin saman hintatason AV-vahvistin. En ole varma mitä tässä haetaan, mutta oletan ettei kotiteatteri ole välttämättä mahdollinen ratkaisu.
En juurikaan suosittele laitteita, joista itsellä ei ole kokemusta. Denon RCD-M41 osui suositukseksi siksi, että se on ainoa hyvä ääninen vahvistin tuohon hintaluokkaan, jonka olen itse kuunnellut.
Oma valintani olisi vähän arvokkaampi Yamaha R-N602 ja kunnon lattiakaiuttimet. Mielestäni subia ei kannata edes harkita, jos ei ole valmis pistämään siihen vähintään 800€
Eri vahvistimien äänieroja ei kannata oikeasti kauheasti stressata. Itse en saanut mitään oleellista eroa muodostettua NC500 monoblockien ja X3400H omien päätteiden välille, vaikka objektiivisesti Ncoret ovat aivan heittämällä paremmat päätteet. Stereo- ja viritinvahvistimien erot laadullisesti ovat todennäköisesti samaa luokkaa, koska käytettävät päätteet ja esiasteet ovat hyvin pitkälti samoja. Viritinvahvistimet vetävät siis minun suosituksissani pidemmän korren, koska niistä löytyy enemmän ominaisuuksia. Vaikka kaikille kanaville tai prosessoinneille ei olisi tarvetta, niin niiden olemassaolo tuskin haittaa, jos siitä ei seuraa negatiivisia sivuvaikutuksia.
Toki jos ajatus on pelkästään stereo-kuuntelua harrastaa (stereo-lähteistä) ja leffoja ei tule katsottua, niin suuri osa viritinvahvistimen hyödyistä jää kokematta. Silloinkin tosin pääsee hyötymään huonekorjaimesta, jota taas ei löydy kovinkaan monesta stereo-vahvistimesta. Minun on henk.koht vaikea suositella stereo-vahvistinta siis pelkästään sen perinteisen "ne kuulostaa paremmalta"-hokeman vuoksi.