Etsin uuteen pöytätietokoneeseeni peruslaadukkaita kaiuttimia. En ole liikkeellä kengännauhabudjetilla, mutta kun en ole kultakorva tai hifisti, niin mahdottoman kallista ostostakaan en aio tehdä. Kaiuttimia käyttäisin Youtuben puheohjelmien kuunteluun, Twitchin e-urheilu-lähetysten kuunteluun, Spotify-musiikkiin, josta erityisesti grime-tyylinen musiikki, joka ei ole bassovoittoista ja ehkä joskus johonkin kevytmieliseen pelailuun, vaikka sen useimmiten hoidankin kuulokkeilla.
Olin pohtinut Genelecin pieniä aktiivikaiuttimia:
G One kaiutin pohjautuu Genelecin 40 vuoden vahvaan kokemukseen vaativista ammattilaisolosuhteista. Kantavana ideana kaiuttimissa on toistaa ääni juuri sellaisena kuin se on tehty, paljastaen äänituotannon joka ikisen yksityiskohdan, myös virheet.
www.verkkokauppa.com
Noita sitten työpöydälle kaksi kappaletta. Noissa Geneleceissä erityisesti kiinnostaa maltillinen hinta, Suomessa valmistettu tuote, kivannäköinen ulkoasu, pieni koko koska mun työpöytä on vähän pienempää sorttia ja kuulemma yllättävän hyvä äänenlaatu, mutta tätä en pääse itse testaamaan.
Kuulemani mukaan basso noissa pikku-Geneleceissä ei ole kummoinen, mutta tuo ei haittaa, sillä asun kerrostalon yksiössä, jossa ei voi bassoa muutenkaan kovasti käyttää. Ajattelin kytkeä nuo kaiuttimet
3,5 mm - RCA y-kaapelilla emolevyyn, se ymmärtääkseni toimii.
Olisko jollain vähän aihetta paremmin tuntevalla kommentteja heittää näistä ajatuksista?