Joo, erillisillä kajareilla ja tolla budjetilla pitäs saada jo ihan laatupönttöä siihen koneelle.Jees, koko huoneen lattian peittääkin karvamatto ja paksut verhot ikkunaseinällä. Seinien akustiikkalevyt mietintään. Koneelle on jo perus matopurkit ja televisiossa soundbar, mutta jos näitä lähtee tästä rakentamaan. Jos nyt pidetään systeemit erillään, niin saan ilmeisesti n.200-500€/pari hinnalla näytön sivuille aktiivikajarit, jotka vastaa koneen äänentoistosta ja nää ei tarvii sen kummemmin mitään vahvistinpalikoita.
Television äänentoistolle on ehkä helpompi varata oma touhutonni, jolla sitten kaiuttimet, subwoofer ja huonekorjain/vahvistin-himmeli..? Pystyyköhän näilä spekseillä jo nostamaan vaikka tori.fi:stä jotain toimivia settejä, joista pääsisi sitten vähän jujulle, että mitä lähtee hakemaan, tai jotain muita oppaita, linkkejä yms.
Mut miten minä ite lähtisin niitä olkkarin pääkajareita ostamaan, niin tolla tonnin budjetilla ostaisin varmaan jonkinlaisen kaukosäätimellisen, pre outillisen esivahvarin / dacin ja mahdollisimman laadukkaat kajarit ja jättäisin subit sun muut odottelemaan tulevaisuuteen, kun on taas lisää rahaa laittaa. Jos tarvii saada subit sun muut mahtumaan tuohon budjettiin, niin loppuu valitettavasti multa ideat.
Mulla ei oo myöskään ollu itelläni käytännössä kuin Genelecejä olkkarissa yksien Dalin passiivien lisäksi, Dalit herran vuosien takaa, että minä en oo oikein hyväkään suosittelemaan muita merkkejä. Genejä mulla on ollu aikas montaa eri mallia ja kokoa, subilla ja ilman sekä useammissa erilaisissa tiloissa, että niistä tietää jotain sanoa, mutta näistä olkkarin perus jokamiehenkajareista löytyy varmaan parempia asiantuntijoita ketjusta suosittelemaan.