Tuollainen pinguhan on kuten jääkaappi, ja niin pitkään kun koneen kylmäpiiriin ei tule mekaanisesti vuotoa kylmäaine pysyy siellä sisällä.Miten se jäähdytysaineen "katoaminen" ilmastointilaitteista, onko se ihan normielämää?
Eli jos mulla on 8 vuotta vanha siirreltävä ilmastointilaite, onko se jo ihan roskiskamaa ja jos se ei mielestäni viilennä tarpeeksi, johtuu se todennäköisesti vanhuudesta ja jäähdytysaineen katoamisesta? Roskiskamaa automaattisesti noin monen vuoden jälkeen?
En osaa arvioida onko sen teho huonontunut iän myötä, olin tyytymätön sen tehoon jo uutena. Kyllä sieltä nykyisinkin viileähkö puhuri tulee (viileämpi kuin pelkällä tuulettimella) jos sen edessä on ja ulosmenoputki puskee kompressorin tuottamaa tulikuumaa ilmaa ulos että lieskat vaan lentelevät rööristä ulos.
Muistan vaan jonkun väittäneen että kyllä se aine siellä pysyy vaikka kuinka kauan ellei laitteeseen tule jotain vikaa, mutta tiedä tuosta kun ei ole tapaa tarkistaa asiaa. Eroaako se jotenkin esim. jääkaapeista, joissa en yleisesti ole havainnut että viiden vuoden jälkeen ne eivät enää pysty juurikaan pitämään tuotteita kylminä, tai että niihin pitäisi lisätä kylmäaineita?
Ovatko ilmastointilaitteet "ikuisia" vai pari vuotta kestäviä kulutustarvikkeita?
Kiinteissä ilmalämpöpumpuissa on mekaanisesti tehtävät liitokset sisä ja ulkoyksikön välillä jotka voivat alkaa vuotamaan joko alunperin huonon liitoksen takia tai mekaanisesta osumasta. Pinguissa sisäiset liitokset on hitsattuja.. Tai oikeastaan juotettuja.
Autoista se kylmäaine katoaa itsekseen, kun siellä on kumisia letkuja ja akselitiivisteitä joiden läpi sitä pääsee luonnostaan vähän läpi.
Tosin paskaantuu se pingukin ajan kanssa joka hekentää laitteen tehoa. Pölykerros kennoissa toimii lämmöneristeenä.
ihan samaa n. 10c ilmaa puhaltaa molemmat. Deltaco toki isompi ja rohjompi ja äänekkäämpi, ja pakko vetää vedenpoistoletku, kun ei osaa haihduttaa kosteutta puhallusilman mukana, toisin kuin Tectro. Säiliö täyttyy puolessa tunnissa, Tectrossa kerran kesässä. Suoraan sanottuna vähän pettynyt tuohon Deltacoon, koska odotukset oli kovemmat, kuin tuon oikeasti hinnat alkaen -Tectron suhteen. Wifille ym. botnetille en laske itse arvoa.