Ostin viime kesänä käytetyn Argo Ulissen, toimi hyvin sen kesän ja syksyn tultua jätin laitteen paikalleen. Eli letkuja ei irroteltu, ulkoyksikkö talvehti lasitetulla parvekkeella suojassa jne.
Kevään tullen koitin laittaa laitteen takaisin käyttöön, mutta ei puhalla enää yhtään kylmää, lisäksi laite ottaa vähemmän virtaa seinästä mitä normaalisti käydessään, eli kylmäaineet kadonneet talven aikana jonnekkin. Olen aina ollut siinä oletuksessa, että Argossa ei ole täyttöyhteyttä vaan se pitää rakentaa sinne erikseen kylmälaitehuollossa.
Tänään kuitenkin olin ottamassa laitteen tyyppikilvestä kuvia jne, jotta voisin varata aikaa huoltoon ja päätin kurkata laitteen takapaneelin sisään. Yllätyksekseni löysin tuollaisen liittimen. Minun silmääni tuo näyttää aivan täyttöyhteeltä. Olenko aivan väärässä ja tuo on joku muu? Ja jos on täyttöventtiili niin onko argoissa tuollainen vakiona, vai onko tuon edellinen omistaja joskus korjauttanut tuon ja teettänyt täyttöyhteen ?
Otan toki yhteyttä huoltoon, mutta halusin varmistaa asian ennenkuin sieltä saa vastauksen joskus jussin jälkeen.
Kuvia klikkaamalla isompi versio.
Tuossa lähikuvaa. Jos tuolta venttiilin neulasta painaa pikkaisen kynnellä sisäänpäin niin tulee suhinaa (eli ainetta on vielä hieman sisällä, en viitsinyt painaa yhtään enempää)
Venttiilissä oli tuollainen hattu, jonka kiersin pois kuvan ottoa varten.