Mistä muuten tuo kaukalo Argon alla on? Vaikuttaa juuri sopivan kokoiselta.
Biltemasta ostettu. Kurakaukalo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä muuten tuo kaukalo Argon alla on? Vaikuttaa juuri sopivan kokoiselta.
Riittääkö Nedis SmartLife 7000 viilentämään 50 neliön kämppää? Tokmannilla 250€. Ideana laittaa asunnon toisessa päässä olevaan makkariin jossa on tuloilmaräppänä niin jos se kylmä ilma kulkeutuisi sitten ilmavirran mukana muuallekkin asuntoon. Jos ei riitä niin mites tämä:
K-Rauta
www.k-rauta.fi
Muita hyviä alle 500€ laitteita ei taida olla enää saatavilla?
Jos pystyt nukkumaan peltorit päässä.Nyt 29C ja lähelle 25C olis ok. Jos ei tuossa mideassakaan riitä potku muuta kuin makkarin viilentämiseen niin melkein sitten tuo puolta halvempi pelkästään sille makkarille?
Nyt 29C ja lähelle 25C olis ok. Jos ei tuossa mideassakaan riitä potku muuta kuin makkarin viilentämiseen niin melkein sitten tuo puolta halvempi pelkästään sille makkarille?
Koskeeko kumpaakin laitetta vai pelkästään tuota halvempaa? Lähteekö näistä kovempi meteli kun perus ropellituulettimesta?
Tää taitaa olla samaa tasoa midean kanssa:
![]()
CANVAC CPA5121V ILMASTOINTILAITE
Teho 12 000 BTUTilasuositus max. 40 m2Jäähdytyskapasiteetti 3,6 kw/tÄäni 63 dBKaukosäädinAjastus -toimintoYö -toimintowww.veikonkone.fi
Kävi vit****n nämä helteet ja kävin vihdoin eilen ostamassa Argo Ulissen.
Vuokra-kämppä niin ei ilp:iä ole mahdollistaa/ järkevää hommata.
Just mahtui pikkuauton konttiin kun käänsi takaistuimet...
Ihan eri planeetalta kun pingviinit mitä aikaisemmin olen käyttänyt.
Uusi DC malli ja ei kyllä pientä suhinaa kummempaa ääntä ole pitänyt,
Mitä nyt ulkoyksikön propelli litistelee sitä kondensiovettä välillä.
Ulkoyksikkö tuuletusikkunasta parvekkeelle ja Bauhausista mittoihin sahattu vanerilevy ikkunaan. Levyn hinnaksi jäi sahauksineen 16€, ei tarvinnut itse käydä tuheltelemaan.
Aamusella kämpässä 22.5c, aikaisemmin ollut 27.5..
Hinta toki kertaostoksena kova mutta siksi sitä töissä käydään.
Tuskinpa nämä ilmat tästä ovat viilenemään päin, ainakaan jos uutisia on uskominen.
Innoair, kävin siis itse hakemassa paikan päältä.Mielenkiinnosta mistä ostit ja minkäkokoinen kämppä? Oma viikko sitten Warmwasserista tilattu ei ole vieläkään lähtenyt liikkeelle.
Riittääkö Nedis SmartLife 7000 viilentämään 50 neliön kämppää? Tokmannilla 250€. Ideana laittaa asunnon toisessa päässä olevaan makkariin jossa on tuloilmaräppänä niin jos se kylmä ilma kulkeutuisi sitten ilmavirran mukana muuallekkin asuntoon. Jos ei riitä niin mites tämä:
K-Rauta
www.k-rauta.fi
Muita hyviä alle 500€ laitteita ei taida olla enää saatavilla?
Meinasin aluksi ostaa Dysonin AM07. Eiköhän nämä sen voitaItselläni oli juuri tuo kyseinen Nedis eikä sillä tehnyt mitään. Yhden asteen verran sain tippumaan lämpötilan hädintuskin ja kone huuti täysillä kokoajan.
Möin pois ja ostin tilalle 12 000 BTU:n Wilfan ja tämä on paljon parempi. Paljon hiljaisempi ja tehokkaampi, mutta ei tälläkään ihmeisiin pysty. Pingviini on aina pingviini ja ilpit erikseen.
Biltemasta ostettu. Kurakaukalo
Mulla oli tämä dyson käytössä puolisen vuotta-vuosi. Ja piti laittaa pois kun alkoi pitämään moottori mekkalaa oskiloidessaa. Ärsyttävää kirkskuntaa. Sain takuuhuollosta uuden tilalle ja se malli myös puhalsi paremmin, mutta palautin sitten myös senkin ja sain kaupat purettua. Se tuuletin on tosi hyvä jos ei ole tarvetta sille pyörivälle toiminnolle sillä ajankassa siihen tulee jotain vikaa.Meinasin aluksi ostaa Dysonin AM07. Eiköhän nämä sen voitaoliko kyseessä Wilfa Sval COOL12?
Itellä on tossa Del Tacossa letku ylemmässä reiässä ja ilosesti valuttelee vedet pihalle. Kesän alussa kun virittelin tuon paikalleen, niin ei tullut mitään pihalle ja herjasi myös tuota water leveliä. Huomasin, että lattia vietti todella kevyesti "eteenpäin" ja laitoin ~2mm muovilipareet etupyörien alle, niin johan rupes vesi virtaamaan, eikä ole sen jälkeen valitellut.Täällä suositeltu deltaco nyt ollut käytössä ja tyytyväinen olen ollut. Laitoin ohjeen (jatkuva tyhjennys) mukaan letkun siihen ylempään reikään ja ämpärin alle, ihmetellyt kun ämpäriin ei tule yhtään vettä ja eilen laite ilmoitti että water level error ja laitetta heiluttamalla lattialle valui vettä. Onko normaalia vai olenko ymmärtänyt jotain väärin ja pitääkö se letku olla ylemmässä vai alemmassa? Tuleeko muilla ylemmästä rööristä vettä? Nyt laitoin sen alempaan ja vedin suoraan parvekkeen ovesta pihalle.
Täällä suositeltu deltaco nyt ollut käytössä ja tyytyväinen olen ollut. Laitoin ohjeen (jatkuva tyhjennys) mukaan letkun siihen ylempään reikään ja ämpärin alle, ihmetellyt kun ämpäriin ei tule yhtään vettä ja eilen laite ilmoitti että water level error ja laitetta heiluttamalla lattialle valui vettä. Onko normaalia vai olenko ymmärtänyt jotain väärin ja pitääkö se letku olla ylemmässä vai alemmassa? Tuleeko muilla ylemmästä rööristä vettä? Nyt laitoin sen alempaan ja vedin suoraan parvekkeen ovesta pihalle.
Meinasin aluksi ostaa Dysonin AM07. Eiköhän nämä sen voitaoliko kyseessä Wilfa Sval COOL12?
Kävi vit****n nämä helteet ja kävin vihdoin eilen ostamassa Argo Ulissen.
Vuokra-kämppä niin ei ilp:iä ole mahdollistaa/ järkevää hommata.
Just mahtui pikkuauton konttiin kun käänsi takaistuimet...
Ihan eri planeetalta kun pingviinit mitä aikaisemmin olen käyttänyt.
Uusi DC malli ja ei kyllä pientä suhinaa kummempaa ääntä ole pitänyt,
Mitä nyt ulkoyksikön propelli litistelee sitä kondensiovettä välillä.
Ulkoyksikkö tuuletusikkunasta parvekkeelle ja Bauhausista mittoihin sahattu vanerilevy ikkunaan. Levyn hinnaksi jäi sahauksineen 16€, ei tarvinnut itse käydä tuheltelemaan.
Aamusella kämpässä 22.5c, aikaisemmin ollut 27.5..
Hinta toki kertaostoksena kova mutta siksi sitä töissä käydään.
Tuskinpa nämä ilmat tästä ovat viilenemään päin, ainakaan jos uutisia on uskominen.
Onhan noita suositeltu tässä ketjussa vaikka kuinka monta kertaa. Muistaa vaan valita UV-suojatun version, niin ei kellastu auringossa.Onko moni käyttänyt finnfoamin tilalta esim tällaista kun tuuletusikkunasta on vedellyt pingvuinille poistoa.
Muovilasi
Pysyisi läpinäkyvyys ja emäntä ei valittaisi kun on ruma. Mietin että dremel olisi varmasti sopiva tuon työstämiseen että saa reiän keskelle vai menisikö jollain halvemmallakin työkalulla?
Osaatko heittää tai joku muu kommenttia tuosta että millä tuollaista pleksiä on kätevä työstää?Onhan noita suositeltu tässä ketjussa vaikka kuinka monta kertaa. Muistaa vaan valita UV-suojatun version, niin ei kellastu auringossa.
Itse veikkaan että on juuri toisinpäin, koska ylemmästä ei tullut mitään, mutta alemmasta tuli kaikki pihalle.Oisko ero siinä, että alemmasta vesi kertyy ensin säiliöön ja vain ”ylivuoto” tulee ulos ja ylemmästä vesi tulee suoraan ulos, eikä kerry laitteen sisään? En tiedä, pähkäilin vaan.
Pistosaha ja tiheähampainen terä, koska dremel laikka sulattaa eikä niinkään leikkaa.Osaatko heittää tai joku muu kommenttia tuosta että millä tuollaista pleksiä on kätevä työstää?
Paitti jos homaa dremeliin karkeahampaisen jyrsintyerän (ns. "pyörivä viila") niin menee leikiten, monesti jopa liian helposti. Ei tota millään laikalla kannata kokeilla.Pistosaha ja tiheähampainen terä, koska dremel laikka sulattaa eikä niinkään leikkaa.
Joko modattu kaksiputkiseksi ja poistoputki lämpöeristetty?...12 000 BTU:n Wilfan ja tämä on paljon parempi. Paljon hiljaisempi ja tehokkaampi, mutta ei tälläkään ihmeisiin pysty. Pingviini on aina pingviini ja ilpit erikseen.
Sieltä tilasin, ja samana päivänä kuin sinä. Tänään tuli ilmoitus, että ovat lähettäneet.Tilasitko Warmwasser Shopista? Itse pistin sieltä viime tiistaina tilauksen sisään. Vielä ei ole liikkunut mihinkään eli tilaus "Bestellung ist in Bearbeitung" tilassa. Noh 3-5 päivää lupailivat eli toivottavasti alkuviikosta viimeistään lähtee eteenpäin.
Minulle vasta Ulisse tulossa, mutta samankaltainen asennus ajateltuna ja samankaltaisen ikkunan kautta. Miten eristit tai olet ajatellut eristää ikkunan?Vanha ilmastointilaite otti ja hajosi (Olimpia splendid silenclima split), jonka johdosta lämmöt oli yli 30c himassa ja nukkumisesta ei tullut mitään. Uuteen ei olisi ollut tässä tilanteessa varaa, joten toria selailemaan. Yleensä kun Argo Ulisse 13 laite ilmestyi toriin se meni noin 10-20 minuutissa. Tänään tärppäsi ja nyt on laite asennettu paikalleen ja kämpän viilennys käynnissä. Ah mikä ihana tunne.
En tajunut, että tuossa on vakiona paljon lyhyemmät kylmäaineputket mitä vanhassa laitteessani (jossa oli noin 4m), joten laitetta ei voinut asentaa samaan paikkaan missä vanha on ollut (olkkarin nurkassa), mutta toimii tuo tuossakin. Verhoja voi käyttää normaalisti eikä tuo estä parvekkeelle kulkemista.
Tuossa vielä muutama kuva miten tuon asensin:
Ja ulkoyksikkö:
![]()
Sieltä tilasin, ja samana päivänä kuin sinä. Tänään tuli ilmoitus, että ovat lähettäneet.
Enpä kyllä katsonut yhtään mikä firma sen toi, mutta Postin jakeluautoja se ei ainakaan ollut. Rekka-autolla kurvasi heppu talon kulmalle ja sieltä sitten hulilla paketin kanssa ovelle.Joo sama täällä. Osaaks @Kautium sanoa kenen toimittamana toi tuli Suomessa perille eli tyyliin DHL vai Posti? Ekaa kertaa tuli Cepran Cargoboard tracking vastaan, joka ei puhu kuin Saksan pään rahtifirmoista.
En tiedä mitä tarkoitat eristämisellä. Mutta itsellä on ikkunassa kahdessa osassa oleva polykarbonaatti (uv suojattua mallia), jossa alemmassa palassa on kolo letkulle. Tuossa kuva siitä ulkoapäin:Minulle vasta Ulisse tulossa, mutta samankaltainen asennus ajateltuna ja samankaltaisen ikkunan kautta. Miten eristit tai olet ajatellut eristää ikkunan?
DB Schenker toimittaa Suomen päässä.Joo sama täällä. Osaaks @Kautium sanoa kenen toimittamana toi tuli Suomessa perille eli tyyliin DHL vai Posti? Ekaa kertaa tuli Cepran Cargoboard tracking vastaan, joka ei puhu kuin Saksan pään rahtifirmoista.
Joko modattu kaksiputkiseksi ja poistoputki lämpöeristetty?
Pimennysverhot ikkunoiden edessä ja ikkunat kiinni?
Kyselit lämmöistä, kirjoitin siitäkin jo aiemmin.
Makkariin saan helposti 23 ja muualla 41 neliön kämpässä 24-25 astetta.
Riittä mulle kun se inhottava ilmankosteus on tiessään.
Rakenteet kerää lämpöä niin että asunto lämpiää pari astetta kun pömpelin sammuttaa.
Öisin en ole pitänyt, on makkarin sängynpäässä ja hurisee liikaa vaikkei mikään mieletön mölytoosa olekaan, kovempiakin olen kuullut.
Pienellä budjetilla kannattaa priorisoida tehoa, eli noista hankkisin Cooltronin.Nyt pari tuntia tätä foorumia lueskeltuani, kaipaan hieman apua. Hakusessa pingviini 48 neliöiseen kaksioon, josta riittäisi edes makuuhuoneen viilennykseen. Viime viikolla
sisälämpötila oli pahimmillaan 31, yleensä noin 28. Opiskelijaystävällinen hinta pingviinille enintään 300e. Ymmärrän toki, että sillä hinnalla huippulaitetta ei saa, mutta pienikin apu on helpotus. Deltacoa ja Denistä täällä on näkynyt tarjottavan, mutta nyt saatavuoden vuoksi nämä olisi nyt tarjolla:
Senz seac2500
Motonetin 9000 BTU
Nordic home
Sandstrom
Cooltron NPA09C
Wilfa sval mini cool 7
kaksi viimeistä jo vähän yli budjetin.
Onko näistä mihinkään, vai kannattaako jättää hyllyynVai onko suositella jotakin muuta, mikä on saatavilla.
Itsehän jouduin pingviinin kanssa käyttämään sitä illalla, jolloin korvausilma oli viileämpää kuin sisällä. Tämä tietysti aiheuttaa ongelman kun ulkonakin voi olla pitkään todella lämmintä.Alkaa kummasti nuo pienemmät budjettilaitteetkin viilentää ihan eri tavalla kun ei jatkuvasti pusketa viilennettyä ilmaa poistossa ulos ja oteta lämmintä ulkoilmaa tilalle. Täällä modattu budjettisandstromi about 50 neliöisessä itä/länsisuunnan läpitalon kaksiossa ja hyvin pysyy 23-24 asteessa lämmöt.
Nyt pari tuntia tätä foorumia lueskeltuani, kaipaan hieman apua. Hakusessa pingviini 48 neliöiseen kaksioon, josta riittäisi edes makuuhuoneen viilennykseen. Viime viikolla
sisälämpötila oli pahimmillaan 31, yleensä noin 28. Opiskelijaystävällinen hinta pingviinille enintään 300e. Ymmärrän toki, että sillä hinnalla huippulaitetta ei saa, mutta pienikin apu on helpotus. Deltacoa ja Denistä täällä on näkynyt tarjottavan, mutta nyt saatavuoden vuoksi nämä olisi nyt tarjolla:
Senz seac2500
Motonetin 9000 BTU
Nordic home
Sandstrom
Cooltron NPA09C
Wilfa sval mini cool 7
kaksi viimeistä jo vähän yli budjetin.
Onko näistä mihinkään, vai kannattaako jättää hyllyynVai onko suositella jotakin muuta, mikä on saatavilla.
Yksi vaihtoehto on myös, että ostat tori.fi:stä käytetyn, uutena 500€ maksaneen laitteen. Olen seurannut paljon toria ja siellä myytiin juuri äskettäin muutaman viikon ikäinen kallis pingu muutamalla satasella. Omanikin sain todella edullisesti.
Minulle tuli Ulisse Warmwassershopista perille Kaukokiidon rekalla Etelä-Espooseen pari viikkoa sitten. Kuski kärräsi laitteen pumppukärryllä kerrostalon ulko-ovelle, josta se sitten piti itse roudata pari kerrosta rappusia pitkin asuntoon.DB Schenker toimittaa Suomen päässä.
Kännykäsoftalla, joka ei varmaan ole kovin luotettava, mitatessa taajuuspiikki näytti olevan jotain välillä 100-200 Hz ja äänenpaine luokkaa 45-48 dB metrin päässä, ja putoaa n. 37 dB tasolle kompressorin sammuessa ja tuulettimen käydessä.