En bilteman sivuilta tai luettelosta onnistunut bongaamaan tuollaista, mutta pitää kysäistä sieltä kun meen tänään käymään.Biltema ja rautakaupat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En bilteman sivuilta tai luettelosta onnistunut bongaamaan tuollaista, mutta pitää kysäistä sieltä kun meen tänään käymään.Biltema ja rautakaupat.
En bilteman sivuilta tai luettelosta onnistunut bongaamaan tuollaista, mutta pitää kysäistä sieltä kun meen tänään käymään.
Semmonen uponorin tapainen oli haussa eli jollain solumuovilla päällystetty. Helsingin biltemasta ei löytynyt kuin ihan perus putkea ilman mitään eristyksiä.Meinasitko eristetylle semmoista missä on joku villa päällä vai semmoista missä on foliopinnan tapainen? Tuota kevyemmin eristettyä siellä on.
Oliko niistä hyvistä kattotuulettimista ehdotuksia? 290cm leveä, 350cm pitkä ja 260cm korkea huone ja lampun paikka on keskellä huonetta. En tiedä onko noihin olemassa kaukosäätimiä millä säädetään vai miten, mutta jos on niin sellainen olisi hyvä.
Tänään sitten alkoi haasteet 12000 BTU pingun kanssa yksiputkisena. Kone laulanut klo 15-23 yhtä soittoa ja juuri saanut 45 neliötä pidettyä 25 asteessa. PK-seutulla ollaan ja ulkolämpötila 28-29C pahimmillaan. Oma mittari, jonka sensori roikuu tuossa betoniseinää vasten ilmoitti yli 40 lämpöjä, mutta olettaisin että korvausilma on ollut siellä 30C kieppeillä (ei oo nyt vapaata mittaria sille).
Tästä alkaisi se viime kesäinen helvetti, jossa olisi pakko rajoittaa jäähdytys vaan makuuhuoneeseen, mutta ilmeisesti yläkerrassa on päätetty että muutaman päivän päästä pätsi toivottavasti loppuu. Mites muilla vieläkö pingut riittää ?
Tänään sitten alkoi haasteet 12000 BTU pingun kanssa yksiputkisena. Kone laulanut klo 15-23 yhtä soittoa ja juuri saanut 45 neliötä pidettyä 25 asteessa. PK-seutulla ollaan ja ulkolämpötila 28-29C pahimmillaan. Oma mittari, jonka sensori roikuu tuossa betoniseinää vasten ilmoitti yli 40 lämpöjä, mutta olettaisin että korvausilma on ollut siellä 30C kieppeillä (ei oo nyt vapaata mittaria sille).
Tästä alkaisi se viime kesäinen helvetti, jossa olisi pakko rajoittaa jäähdytys vaan makuuhuoneeseen, mutta ilmeisesti yläkerrassa on päätetty että muutaman päivän päästä pätsi toivottavasti loppuu. Mites muilla vieläkö pingut riittää ?
No on kyllä melkoinen kellari jos näillä keleillä pysyy noissa lämmöissä. Ilman helteitä vissiin makkarissa pakkasta kesälläkin?Tänäkin kesänä parempi kysymys ainakin mun kämpässäni on ollut, että miten kämppä lämpöisemmäksi. Tässä vuokrakämpässä makuuhuoneessa on ollut kesällä pahimmillaan alle 20 lämmintä, eikä tämä edes ole mikään vetoinen vanha ikäloppu luukku vaan uudehko kerrostalo. Keskuslämmitys kytketään kesäksi pois, joten ihmiset on omillaan niin sanotusti... Joskus on ylimääräiseen sähköpatteriin joutunut turvautumaan. Vuokranantaja varmaan rikkoo vuokrasopimusta kun ei pidä asuntoa lämpöisenä kaikkina vuodenaikoina, mutta enpä ole jaksanut käydä sitä sotaa sotimaan.
Ei nyt ole alle 20, mutta pahimmillaan on ollut. Nyt on jotain 22-24 makkarissa. Mä tykkään lämpöisestä eikä haittaisi yhtään että olisi vaikka 25..No on kyllä melkoinen kellari jos näillä keleillä pysyy noissa lämmöissä. Ilman helteitä vissiin makkarissa pakkasta kesälläkin?
No sitähän mäkin. Eli aika lailla noin yleisesti ottaen kuitenkin on normaalia sisälämpöä lämpimämpää.Ei nyt ole alle 20, mutta pahimmillaan on ollut. Nyt on jotain 22-24 makkarissa. Mä tykkään lämpöisestä eikä haittaisi yhtään että olisi vaikka 25..
Tässä kämpässä ei ole käytännössä koskaan liian kuuma. Ei edes viime kesänä.
Mikä on normaalia kenellekin. Mä pidän talvella kämpän yli 25 asteessa, mutta kesällä se ei olekaan niin helppoa kun keskuslämmitys on pois päältä... Toisin sanoen mun kämpässä on lämpöisempää helmikuussa kuin heinäkuussa.No sitähän mäkin. Eli aika lailla noin yleisesti ottaen kuitenkin on normaalia sisälämpöä lämpimämpää.
No normaalia on se mikä on normaaliksi määritelty:Mikä on normaalia kenellekin. Mä pidän talvella kämpän yli 25 asteessa, mutta kesällä se ei olekaan niin helppoa kun keskuslämmitys on pois päältä... Toisin sanoen mun kämpässä on lämpöisempää helmikuussa kuin heinäkuussa.
Naura ihan vapaasti vain. Ei se silti poista sitä faktaa että haluat asua normaalia kuumemmassa kämpässä missä normaali suomalainen ei halua asua.Lähinnä musta on huvittavaa kuinka näinkin kylmänä kesänä ihmiset valittaa jostain kämpän kuumuudesta. Koko premissi naurattaa mua. Ja naurattaisi myös noin 95 prosenttia maailman ihmisistä, joten en ehkä ole yksin siinä.
Lähinnä musta on huvittavaa kuinka näinkin kylmänä kesänä ihmiset valittaa jostain kämpän kuumuudesta. Koko premissi naurattaa mua. Ja naurattaisi myös noin 95 prosenttia maailman ihmisistä, joten en ehkä ole yksin siinä.
Jaa, mä taas väitän että 25 astetta on aika normaali lämpötila homo sapiensille ja itse viihdyn lämmössä. Mikäs siinä kun ei tarvitse lämmityksestä maksaa 8 kuukautena vuodessa, mutta kesällä pitää siis maksaa sähkölämmitys omasta pussista...Tuo sun 25-astetta talvella on ihan liikaa, kannattaisi varmaan käydä lääkärissä, jos ei pysty normaaleissa sisälämmöissä elämään.
Mä luulen että joku inuitti tai saamelainen voi olla sun kanssas hyvinkin eri mieltä.Jaa, mä taas väitän että 25 astetta on aika normaali lämpötila homo sapiensille ja itse viihdyn lämmössä. Mikäs siinä kun ei tarvitse lämmityksestä maksaa 8 kuukautena vuodessa, mutta kesällä pitää siis maksaa sähkölämmitys omasta pussista...
Lähinnä musta on huvittavaa kuinka näinkin kylmänä kesänä ihmiset valittaa jostain kämpän kuumuudesta. Koko premissi naurattaa mua. Ja naurattaisi myös noin 95 prosenttia maailman ihmisistä, joten en ehkä ole yksin siinä.
Lähinnä musta on huvittavaa kuinka näinkin kylmänä kesänä ihmiset valittaa jostain kämpän kuumuudesta
Onhan noille kodin lämpötiloille suosituksiakin: Hallitse huonelämpötiloja
Se vähän riippuu tilanteesta. Jos huoneessa on yhtään vetoa, voi 20 astetta tuntua todella kylmältä ja sama juttu, jos lämpö mitataan jostakin 1m korkeudesta ja lattialla tilanne onkin asteen alhaisempi. Yhtään yli 23 on kuitenkin useimmissa tapauksissa epämiellyttävän kuuma, puhumattakaan näistä helteistä, joiden aikana monilla epäonnisilla on asunnoissaan lähemmäs 30 astetta.Kuulostaa järkevältä ainakin omaan korvaan. 20-21°C aika optimaali. Jossain 25°C alkaa jo väsyttämään ja tuntumaan epämukavalta.
Ja makuuhuoneessa ei haittaa vaikka olisi vaikka vähän alle 20°C. Paljon paremmin nukkuu ja herääkin pirteämpänä noissa lämmöissä.
Noitahan ei voi kieltää edes vuokralaiselta, koska ne ovat asunnon sisällä näkymättömissä, pl. näemmä noissa se ulosvienti. Onnistuu varmaan omassa osakkeessa helpommin, kuin vuokra-asujalla.
Myydäänkö noita ikkunatiivisteitä (AirLock 100 ikkunatiiviste) tai saman tapaisia muualla kuin trotecilla? Tai jopa jossain kivijalkaliikkeissä?
Koitapa syöttää sille sellainen ilmastoinnin puhdistusainepullo.
Ilmastoinnin puhdistus | Motonet Oy
Kuinka paljon vaikuttaa tuo poistoputken halkaisija. Alunperin oli sellainen kova muoviputki, 156mm mittasin halkaisijaksi, nyt on Bilteman 127mm ilmanvaihtoputki tilalla, joka on parempi käytössä kun ei ole niin kovaa muovia, mutta lämpenee selvästi enemmän. Biltemasta saisi myös 152mm putken, joten kuinka paljon tuo ero tekee, osaako kukaan arvioida.
Kannattaa myös aina suhtautua skeptisesti lämpötilailmoituksiin. Mittareissa voi helposti olla jo ihan sisäisesti +/- 2 astetta virhettä. Lisäksi se mittari saattaa olla paikassa, johon osuu hiukan paistetta, jolloin lukema heittää helposti monta astetta. Yhden 25 voi olla toisen 20 astetta.