Ei pitäisi vuotaa "yhtään" jos liittimet jne on kunnossa ja kireällä, ja laite on kunnossa. Letkujen irrottuksessa ja kiinnittämisessä taas usein lähtee hieman ainetta harakoille. Tosin tähän tuntuu auttavan se ohjeessassakin mainittu laitteen käyttäminen hetken ajan ennen letkujen irrotusta.
Kompuran ei pitäisi sammua jos pyyntö on laitettu tarpeeksi alas ja huoneen lämpötila ei laske siihen. Tässäkin toki vaikuttaa, että käyttääkö mittaukseen laitteen omaa anturia imuilmasta, vaiko kaukosäätimen anturia (i-Feel ominaisuus), kauempana. Itse käytän kaukosäätimen anturia, sijoitettuna noin 7m päähän laitteesta. Jos laitat pyynnin kylmimmälle ja kaukosäätimen anturin käyttöön ja laite silti sammuttaa kompuraa niin voi viitata aineiden vähyyteen, jolloin kenno pääsee liian kylmäksi ja alkaa jäätyä umpeen. Myös puhalluksen voimakkuus vaikuttaa tuohon tai tukkoinen suodatin (vähemmän ilmavirtaa laitteen läpi ja sitä kylmemmäksi kenno vetää itsensä)
Etupaneelin avamaalla (muutama ruuvi ja voi nostaa paikaltaan laitteen käydessä) näet, että onko kenno alalaidastaan jäässä kun kompura sammuu. Jos on niin kylmäainevajaus. Itsellä on 2011 valmistettu laite. Ja itse olen sen kertaalleen täytättänyt. Huoltomies kun täytti laitteen niin huomasi, että täyttöyhteen / venttiilin "sielu" oli hieman löysästi kiinni, eli sieltä ilmeisesti päässyt aikanaan aineet pihalle ajan kanssa. Kiristi sen samalla.
...