Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+1Auki ne on ollut huhtikuusta asti. Partsin ovi ollut nyt yöt kiinni pari viikkoa ja sisällä mukavat 24-25.
Ikkunat ovat olleet läpivedolla käytännössä joka päivä kello 08-23 välisenä aikana ja nytkin sisällä 22,3°C astetta joka on ihan passeli.
Lämpöpatterit on nollilla ja tuskin sieltä mitään tulisikaan, ainakaan päiväaikaan.
Ainut vaan, että sisällä on helvetin kosteaa ja esim. Mynthol pastillit on yhdessä kasassa askissa toisissaan kiinni.
Sama juttu. Itse juon lähes aina sodastreamilla tehtyjä hiilihappovesiä ja pullot on aina ihan liukkaita hetkessä kun ottaa jääkaapista pois.Ja kaikki pullot ja tölkit on ihan märkiä kun ottaa jääkaapista ulos.
Nyt näyttäs olevan 22,4 astetta. Aamuisin on yleensä ~21 astetta. Tänä kesänä valmistunut viisikerroksinen talo. Oma asunto ylimmässä kerroksessa, lasitettu parveke ilman suojaverhoja, ikkunat kaakon suuntaan.Itellä kans 24-26 välillä seilaa lämpö, tullut täälläkin todettua joskus niin nämä uudet kerrostalokämpät ei meinaa jäähtyä millään, on niin tiiviitä. No ens viikolle näyttää jo vähän viileämpiä kelejä.
Nyt näyttäs olevan 22,4 astetta. Aamuisin on yleensä ~21 astetta. Tänä kesänä valmistunut viisikerroksinen talo. Oma asunto ylimmässä kerroksessa, lasitettu parveke ilman suojaverhoja, ikkunat kaakon suuntaan.
Kesän helteilläkään ei ollut kuin maksimissaan 26 astetta eli omasta kämpästä voin todeta että on hyvin tehty. En ole vieläkään saanut selvitettyä, onko tässä tuloilman jäähdytys vai ei. Missään sitä ei ole mainostettu, mutta helteilläkin puhalteli yllättävän viileää ilmaa tuloilmasäleiköstä.
Viime kesä oli kylmä ja silti keskitalvellakin meillä oli helposti 27 astetta sisällä. Skanskan "mittauksissa" lämmöt oli mukamas 22 astetta. en minä nyt niin läski ole että noissa lämmöissä vielä hikeä puskisi.
Nyt on Ruuvitagit Boschin antureilla logittamassa Grafanaan, saa nähdä mitä paskaa seuraavaksi keksivät. Tätä me täällä tarjoamme, saatana
Paljon aikaa olen käyttänyt aiheen miettimiseen, kun oli kuuma kesä ja tullut siihen tulokseen että kerrostalossa vuokralla asuva, ja joka ei saa asentaa ilmalämpöpumppua, niin silloin ei kuitenkaan kannata ostaa siirrettävää ilmastointilaitetta vaan mieluummin ikkunaan/parvekkeen oveen laitettava laite: esimerkki. Noi siirretävät on ihan turhia, kerrostaloissa niillä ei tee mitään, eikä muuallakaan. Täysin shaissea ja hirveän kallista sellaista. Tämä johtuu siitä että siirrettävä ottaa korvausilmaa ulkoa(jos se kaksi putkinen) ja jos normi yksi putkinen, niin tietenkin EDELLEEN ulkoa! Eli noi kaksi putkiset on vielä typerämpiä, ja kalliimpia. Osta edes se yksiputkinen sitten jos on pakko rahaa heittää kaivoon. Jos teet niin kuin tämä yksi hema-postaaja ja osaat ja jaksat modata sen kolmiputkiseksi niin hyvä, mutta helpommalla pääset kun ostat vaan tommosen ikkunaan laitettavan. Se ottaa korvausilman sisältä!!(siis sitä kylmempää ilmaa, eli korvausilma on koko ajan kylmempää ja kylmempää, toisin kuin jos otetaan koko ajan sitä helleilmaa! Tästä seuraa HUOMATTAVA teholisäys viilennykseen) ja dumppaa kuuman ilman ulos tietenkin. Miksi näitä on niin vaikea saada? USA:ssa näitä tungetaan ovista ja ikkunoista, täällä sivistyneessä pohjolassa myydään perinteiseen tyyliin pelkkää PASKAA. Yhden löysin myynnissä: sekin on loppunut: laite Eikai siinä, ostakaa vaan niitä pingviinejä, minä en.
Paljon aikaa olen käyttänyt aiheen miettimiseen, kun oli kuuma kesä ja tullut siihen tulokseen että kerrostalossa vuokralla asuva, ja joka ei saa asentaa ilmalämpöpumppua, niin silloin ei kuitenkaan kannata ostaa siirrettävää ilmastointilaitetta vaan mieluummin ikkunaan/parvekkeen oveen laitettava laite: esimerkki. Noi siirretävät on ihan turhia, kerrostaloissa niillä ei tee mitään, eikä muuallakaan. Täysin shaissea ja hirveän kallista sellaista. Tämä johtuu siitä että siirrettävä ottaa korvausilmaa ulkoa(jos se kaksi putkinen) ja jos normi yksi putkinen, niin tietenkin EDELLEEN ulkoa! Eli noi kaksi putkiset on vielä typerämpiä, ja kalliimpia. Osta edes se yksiputkinen sitten jos on pakko rahaa heittää kaivoon. Jos teet niin kuin tämä yksi hema-postaaja ja osaat ja jaksat modata sen kolmiputkiseksi niin hyvä, mutta helpommalla pääset kun ostat vaan tommosen ikkunaan laitettavan. Se ottaa korvausilman sisältä!!(siis sitä kylmempää ilmaa, eli korvausilma on koko ajan kylmempää ja kylmempää, toisin kuin jos otetaan koko ajan sitä helleilmaa! Tästä seuraa HUOMATTAVA teholisäys viilennykseen) ja dumppaa kuuman ilman ulos tietenkin. Miksi näitä on niin vaikea saada? USA:ssa näitä tungetaan ovista ja ikkunoista, täällä sivistyneessä pohjolassa myydään perinteiseen tyyliin pelkkää PASKAA. Yhden löysin myynnissä: sekin on loppunut: laite Eikai siinä, ostakaa vaan niitä pingviinejä, minä en.
toiminta periaate
yksiputkinen: viilennettävä ilma otetaan sisältä, mutta korvausilma otetaan helleilmasta ulkoa syntyvän alipaineen johdosta.
kaksiputkinen: ei synny alipainetta mutta viilennettävä ottoilma on edelleen kuumaa ulkoilmaa
kolmiputkinen, jos laitetaan ulos, niin puhalletaan viileä ilma sisään yhdellä putkella, toisella otetaan
ulkoilmaa viileämpää ottoilmaa laitteeseen jota jäähdytetään ja jäähdytettynä puhalletaan taas sisään. kolmas eli se mikä on kaikkissa oisto putki voi vetää minne haluaa, kun laite on jo ulkona.
ikkunamalli: viilennettävä ilma otetaan sisältä, viilennetty ilma puhalletaan sisälle(ei tarvita korvausilmaa)
Sun mutus menee mielestäni aika metsään. Mutta olin käyttänyt korvausilma-termiä väärin, ja korjasin sen viestiini.
Kai sitä teoriassa tällainen kaksiputkinen voisi olla olemassa, mutta käsittääkseni kaksiputkisissa yleensä kyllä kierrätetään niiden putkien avulla sitä ulkoilmaa.kaksiputkinen: ei synny alipainetta mutta viilennettävä ottoilma on edelleen kuumaa ulkoilmaa
Ok , jos kaksi putkisissa tosiaan on oma ilmakierto lauhdutus puolella ja oma jäähdytys puolella niin sitten se on kyllä parempi kuin yksi putkinen ja tuollainen kolmiputki systeemi olisi silloin turha.
Ok , KUN kaksi putkisissa tosiaan on oma ilmakierto lauhdutus puolella ja oma höyrystin puolella niin sitten se on kyllä parempi kuin yksi putkinen ja tuollainen kolmiputki systeemi ON silloin turha.
Olen ajatellut vähemmän siistiä ratkaisua ensi kesäksi: parvekkeen oviaukkoon levy+eristeet ja siihen reikä laitteelle. parvekkeella on suljettu viemäröinti. Onhan toi aika tappava laite, jos tippuisi päähän ikkuna-asennuksesta. Se että laitteesta tippuu vettä esim ulkoseinään jos olisi ikkunassa niin ei pitäisi haitata koska ulkoseinä kestää myös vesisadetta.
Voisin kyllä veikata että et saa tommoseen viritykseen lupaa asentaa.Olen ajatellut vähemmän siistiä ratkaisua ensi kesäksi: parvekkeen oviaukkoon levy+eristeet ja siihen reikä laitteelle. parvekkeella on suljettu viemäröinti. Onhan toi aika tappava laite, jos tippuisi päähän ikkuna-asennuksesta. Se että laitteesta tippuu vettä esim ulkoseinään jos olisi ikkunassa niin ei pitäisi haitata koska ulkoseinä kestää myös vesisadetta.
Eipä kylläkään, mutta ongelmia voi silti tulla jos johdatat kondessin talon ulkopuolelle.En ajatellut sitä kysyäkään, koska mitään kiinteää asennusta tai remonttia ei tehdä.
Pisteet tälle jos ei halua porailla reikiä ja kaipaa kunnon viilennystä. Itsellä olisi nyt yksi myynnissä muuton takia. Valmistusvuosi taitaa olla 2012, itsellä ollut kaksi kesää, ilmeisesti sitä ennen lojunu varastossa pidemmän aikaa. Hakkaa "pingviinin" mennen tullen.Käytetty Argo Ulisse vaan. Idioottivarma laite ja korjaaminen onnistuu kenen vaan kylmälaiteasentajan toimesta jos hajoaa, kun tekniikka on todella simppeliä.
Mä voin tulla hakemaan oletuksella että toimiva vehjePisteet tälle jos ei halua porailla reikiä ja kaipaa kunnon viilennystä. Itsellä olisi nyt yksi myynnissä muuton takia. Valmistusvuosi taitaa olla 2012, itsellä ollut kaksi kesää, ilmeisesti sitä ennen lojunu varastossa pidemmän aikaa. Hakkaa "pingviinin" mennen tullen.HP: 300e(?), pk-seutu, vain nouto. Laita yv, jos kiinnostaa.
Samat.Mä voin tulla hakemaan oletuksella että toimiva vehje
No ehkä se ilmastointilaite on parempi ostaa ensi kesän alkupuolella kuin että hankkisi nyt ja varastoisi seuraavat 9kk. Ja keväällähän niitä on taas saatavilla suomalaisissakin kaupoissa.
Itse suosittelisin kärkkymään syksyn ajan torissa esim. argo ulisseja. Hinnat putoaa talvella tosi kivasti.
Jos pingviini kelpaa niin kohta on verkkokauppa.comin outlet pullollaan niitä 100-150 eurolla.
Onko jollain vinkata jotain hyvin pimentävää verhomallistoa tai pimennystaktiikkaa?
Parantaa itsellä merkittävästi unenlaatua "oikeasti pimeässä" nukkuminen, eikä silmälaput tahdo pysyä.
Kerran kokeilin foliot teipata ikkunaan (tuli muuten pimeää ja nukuin hyvin), mutta onhan se lievästi sanottuna epäkäytännöllistä.
Onko jollain vinkata jotain hyvin pimentävää verhomallistoa tai pimennystaktiikkaa?
Paitsi että itsellä olohuoneen ikkunoissa olevat Ikean pimennysverhot on enemmänkin himmentäviä. Ei vaadi kovinkaan valoisaa ulos ja valoa tulee läpi. Kiinni olevat sälekaihtimet ei tilannetta pelasta.Hakutulokset - IKEA - tuosta valitsevat sopivat värit ja muut. Homma klaar.