Hei ja anteeksi! Keskustelua on ketjussa jo aika paljon, eikä mulla meinaa riittää aivoissa kapasiteetti lukea kaikkea, joten oikaisen ja kysyn suoraan. Iso kiitos kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan/jeesimään.
Rouvalle olisi tarkoitus ostaa joululahjaksi ensi kesää varten ilmastointilaite, kämpän viilennystä varten. Talo on 2 kerroksinen rintsikka. Muutama kysymys on herännyt tässä tutkiessa.
1. Olen miettinyt 2 erillistä yksikköä käytettäväksi samanaikaisesti. Olisikohan se toimiva ratkaisu kovimmilla helteillä? Yläkertaan ja alakertaan oma. Olen katsellut tuollaisia 9000btun malleja. 2 laitetta erikerroksissa, vai 1 vähän tehokkaampi laite? Mielipiteitä?
2. Onko laitteen iällä väliä? Tarvitseeko näissä täyttää kylmäainetta, tehdäänkö sellaista, onko kallista? Käytettynä 2 laitetta tulisi halvemmaksi, kuin 1 uusi kaupasta.
3. Mitä ominaisuuksia on hyvä oikeasti ottaa huomioon? Onko kaikissa laitteissa pääsääntöisesti esimerkiksi aktiivihiilisuodatinta, vai pitääkö se aina tarkastaa erikseen? Pystyykö näitä laitteita hyödyntämään myös huoneilman "puhdistukseen"?
4. Onko näistä asunnon lämmittämistä miettiessä mitään iloa? Ilmeisesti näitä voi hyödyntää myös sellaisessa käytössä(?). Ymmärrän, että taloudellisesti se ei ole ehkä järkevää, mutta hetkellistä "mukavuuskäyttöä" ajatellen? Esimerkkinä, aamuksi asettaa puhaltimen töhöttämään lämmintä puoleksi tunniksi ennen heräämistä? Onko mahdollista?
Kiitos vastauksista etukäteen! (Saa myös linkittää keskustelun viestejä, jos aiheita on jo käsitelty)