Jokaisen pahin helvetti on heidän pahin helvettinsä. "Asioiden huonoudella" ei ole mitään sijaa tässä keskustelussa. Toiselle ei tulisi olla mitään väliä sillä, mitä sinä olet joutunut kokemaan.Sitten on ihmisiä joiden koko lapsuus on yhtä helvettiä alkoholisti vanhempien takia, on lastenkoteja ja muita siitä aiheutuneita ongelmia ja loppujen lopuksi elää normaalia elämää, käy hyvin palkatussa työssä, on perhe, asunnot, harrastukset ja suoraan sanottuna mua vituttaa kun joku tulee marisemaan kun on niin vitun raskasta tämä elämä ja vähän kun joku vastustaa tai tyttöystävä jättää niin ollaan tekemässä itsaria, kyllä mielen heikkoutta, mutta niinhän se on että vahvimmat pärjää.
Se on hassua kun joku tulee selittämään kuinka kaikki on perseestä ja sitten kun kertoo oman lapsuustarinan niin ei sillä toisella ollutkaan asiat niin huonosti.
Luulisi nyt ihan normaalin järjen perusteella jokaisen olevan oikeutettu avautumiseensa. En nykytietämyksemme perusteella alkaisi valelemaan mitään rajoja vedenpintaan.
En nyt mitenkään ilkeile, mutta uskotko olevasi jotenkin vastuussa tästä? Kuvitteletko, että samoissa olosuhteissa joku toinen sortuisi vitun-luuseri-alkoholistiksi? Asuuko sinun sisälläsi joku irrallinen voima tai sielu, joka taistelee näitä vaikeuksia ja haasteita vastaan?Se on omista päätöksistä kiinni ja mitä OIKEASTI elämältä haluaa, itse päätin kakarana että viinan kanssa en ala läträämään ja minusta ei mitään vitun alkoholistia tule, ei tullut.
Vai oliko se vain tuuria, että altistuit erilaisille ideoille ja samalla kasvoit nykyisiin arvoihisi?
Käyn salilla ja olen kilpaillut kehonrakennuksessa. Kuvitteletko tosiaan, että treenaan jonkun helvetin kurinalaisuuden voimalla? Kuvitteletko, että joku toinen minun elämääni elävä henkilö ei eläisi täysin samalla tavalla? Tuleehan siitä pollea olo, kun ajattelee että muut on heikkoja luusereita, jotka eivät jaksa painaa rautaa.
Ajatuksenahan tuo on varmasti söpöä ja hyödyllistä, mutta julkisesti huudeltuna nämä kommentit eivät paljoa hyödytä. Motivaatiovideoille ja -puheille on toki omat aikansa ja paikkansa.
Voisitko hieman konkretisoida sanomaasi? En tiedä johtuuko se vaan maanantaista, mutta omat aivot eivät suostu voimistelemaan viestiäsi auki.Tästä tulee mieleen sellainen ajatus, että siinä omassa kärsimyksessä on jonkinlainen tietoisuuden taso, josta olisi hankalaa saada kiinni.
Itsellä tulisi ainakin suunnaton *itutus. Ei niinkään masennus, koska se nyt ei ainakaan auta vaipua synkkyyteen. Mutta suunnaton ahdistus on varmaan aivan yhtä paha kuin suunnaton masennuskin. Luulisi että kivut on aivan yhtä kovat.
Hei. En ole aivan varma, ymmärsitkö näitä minun runoilujani. Lainaamassasi kappaleessa pointtinani oli huomauttaa, että masennus on kasvanut melkoiseksi muotisanaksi viimeisen vuosikymmenen aikana. Tulehtuneet lihakset sekoitetaan poikkinaisiin luihin.
Olen kuitenkin vahvasti eri mieltä "vitutuksen" minkäänlaisesta rinnastamisesta ahdistukseen. Masennus ei ole vitutusta eikä stressi ole ahdistusta. Toki sanoilla on omat evoluutionsa omissa keskusteluympäristöissään, joten sikäli näistä on täällä turhaa väitellä.
Lisäksi en näe mitään ideaa tälläisissa kommenteissa. Jos tämä yksittäinen lause vedettäisiin ulos kontekstistaan, vaikuttaisi siltä, että sekoitat masennuksen vitutukseen.Ei niinkään masennus, koska se nyt ei ainakaan auta vaipua synkkyyteen.
"Vitutuksen" käytön kyllä ymmärtäisin lainaamassani lauseessa, mutta masennus harvoin kysyy lupaa. Edelleenkin, ei ole mitään konkreettisia rajoja, mistä saisi ja mistä ei saisi masentua.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Sanokaa suoraan, jos menee turhan runoiluksi nämä omat viestini. Tavoitteena on kuitenkin kääntää omaa ajastustenkulkua mahdollisimman usealle luettavaksi. Olen yli kymmenen vuotta uiskennellut aiheessa ja samalla kolmea itsemurhaa käsitellyt ennen kuolemaa ja sen jälkeen.
Mielestäni yksikään vastaaja ei oikein sisäistänyt viimeisintä viestiäni saatika sen sanomaa. Toki voi olla, etten ymmärtänyt vastaamiani viestejä. Ei olisi ensimmäinen kerta. Pidän kuitenkin itseäni parhaani mukaan avoinna kritiikille ja uusille ideoille.
Jokaisella on omat mielipiteensä, mutta olisi hyvä pitää ne aihetta ja sitä koskettavia ihmisiä palvelevina.