Onneksi jokainen voi itse päättää että elämä on jo ihan kunnossa, (vedä vittu päähäs ja lähde vetään neuvomasta)
Siinä suoraan sanoen vittuuntuu jos kuulee tuollaisia ohjeita. Tai kuulee yhtään mitään ohjeita, lopputulos on sama, ei toimi, paremminkin vain haittaa. Vaikka siinä on toki se hyvän tarkoitus, mutta jos on jo muutenkin liian huonossa tilanteessa, niin tuollainen neuvo voi pahimmillaan olla aivan liikaa.
Esimerkiksi tuossa on sellainen juttu joka saa masentuneen pään leviämään täydellisesti, vaikka tarkoittaisikin vain mielestään hyvää: "Päätin parantua masennuksesta vaeltamalla Suomen ympäri"
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/0...a-vaellus-suomen-ympari-paransi-masennuksesta
Siinä on kumminkin muutamia kohtia jotka ainakin saattaa avata tilannetta vähän. Eli kai sitten täytyisi yrittää tehdä radikaaleja ratkaisuja. Ja tuo otsikossa näkyvä taitaa olla se kaikkein radikaalein. No kumminkin, ei ehkä ole aivan täyttä humpuukia jos lukee ja kuuntelee koko jutun kokonaan. Eikä saisi tartua pikkuseikkoihin. Vaan kait yrittää kuunnella että onko se aivan täyttä humpuukia kokonaan vai ei ole.
-poltin itseni niin pahasti loppuun, etten saanut itseäni sängystä ylös. En vastannut puhelimeen, en aukaissut ovea – makasin vaan.
-Mitä jos hyppäisin ihan kokonaan oravanpyörästä
-"Siinä on aika paljon aikaa miettiä asioita – menneisyyttä, nykyhetkeä ja mitä on mahdollisesti tulevaisuudessa tulossa."
-Vaelsin ensimmäiset kolme viikkoa ihan sumussa (ilmeisesti masentuneena näkökyky jotenkin sumenee, muuttuu jotenkin epätarkaksi?)
-Olin fyysisesti todella huonossa kunnossa
-Välillä olin pitkiäkin aikoja ihan yksin ilman
-Kuuntelin musiikkia tuntitolkulla
-Kävin reissun aikana läpi kovia keskusteluja itseni kanssa
-pystyin hyppäämään oravanpyörästä ja irrottautumaan kaikesta
-sain tehtyä ensimmäisen päätöksen oman tulevaisuuteni suhteen
-kaikilla ole halua tai mahdollisuuttakaan irrottautua kaikesta
-isoimpia muutoksia, minkä tein tietoisesti, on itseni kuuntelu
-Nyt teen asioita, mitkä tuntuvat hyviltä minusta itsestäni
-Mistään päin ei tule sosiaalista painetta
-Menneen elämän käsittelyä korvien välissä
-Suhteita lähimmäisiin
-Mä löin välit poikki kaikkiin käytännössä, se oli pakko tehdä
-Oli muutama ystävä jonka kanssa en lyöny välejä poikki
-Mä koin että mun oli vaan ehkä tehtävä se, se ajautui vaan siihen
-Olla itsekäs ja otettava se oma aika, että mä pääsen eteenpäin sen kanssa mikä mua paino
Tuollainenhan sopii vain aivan minimaalisen sairaalle ja ei varmaan ole ollut edes sairas koska ei masentunut pääse kovin montaa astelta pidemmälle jos on jotain erilaisia lihaskipuja vaikka.