Minkä tabletin ostan?

Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Kun niitä yhdessä kädessä käytettäviä android laitteita ei kerta ollu olemassa ni tuli sit käytyä testiin ipad mini. Eka omppu tuote tässä taloudessa. Onhan tuo toisaalta kiva, mutta...
Isoimpana juttuna on vähän eri kosketus kohta. Ompussa kaikkea pitää sohia vähän sen varsinaisen paikan alapuolelle, että tulee osumia. Tuohon varmaan tottuu. Paitsi sit kun luuri on android ni pitäs opetella kumpikin.
Selaimena on ilmeisesti pakko käyttää safaria. Chrome oli ainakin sivujen skaalauksen suhteen melkoisen rikki.
Näyttö ei aiheuta mitään riemun kiljahduksia, mutta kyllä tuon kanssa elää. Perusasiat kuitenkin kunnossa. Mutta eihän se mikään OLED ole. Harvassa ne tuntuu tableteissa olevan muutenkin.
Pari softa puutetta on, mutta ne on enempi varmaan henkilökohtaisia ongelmia. Newsblur appis olettaa, että mulla on kovasti enempi tilaa ruudulla ja ruutu vaakatasossa. Samaa gloomhaven apuri appista ei löydy, mikä on muillakin käytössä android maailmassa.
Jollain reunalla saisi olla vähän enempi tilaa mistä pitää kiinni. Se ois se koko pointti ton kokosessa laitteessa, että sitä pystyy pitämään helposti yhdellä kädellä. Nyt joutuu vähän taiteilemaan kämmenen päällä tai muuten ihan reunasta roikottaen.

Toistaiseksi vielä kahden vaiheilla jääkö tuo käyttöön.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Kun niitä yhdessä kädessä käytettäviä android laitteita ei kerta ollu olemassa ni tuli sit käytyä testiin ipad mini. Eka omppu tuote tässä taloudessa. Onhan tuo toisaalta kiva, mutta...
Isoimpana juttuna on vähän eri kosketus kohta. Ompussa kaikkea pitää sohia vähän sen varsinaisen paikan alapuolelle, että tulee osumia. Tuohon varmaan tottuu. Paitsi sit kun luuri on android ni pitäs opetella kumpikin.
Selaimena on ilmeisesti pakko käyttää safaria. Chrome oli ainakin sivujen skaalauksen suhteen melkoisen rikki.
Näyttö ei aiheuta mitään riemun kiljahduksia, mutta kyllä tuon kanssa elää. Perusasiat kuitenkin kunnossa. Mutta eihän se mikään OLED ole. Harvassa ne tuntuu tableteissa olevan muutenkin.
Pari softa puutetta on, mutta ne on enempi varmaan henkilökohtaisia ongelmia. Newsblur appis olettaa, että mulla on kovasti enempi tilaa ruudulla ja ruutu vaakatasossa. Samaa gloomhaven apuri appista ei löydy, mikä on muillakin käytössä android maailmassa.
Jollain reunalla saisi olla vähän enempi tilaa mistä pitää kiinni. Se ois se koko pointti ton kokosessa laitteessa, että sitä pystyy pitämään helposti yhdellä kädellä. Nyt joutuu vähän taiteilemaan kämmenen päällä tai muuten ihan reunasta roikottaen.

Toistaiseksi vielä kahden vaiheilla jääkö tuo käyttöön.
Ei tuo ihan normaalilta kuulosta, että ei ota kosketusta juuri siitä mihin painat vaan pitää sohaista alempaa. Enemmänkin kuulostaa vialliselta laitteelta.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Ei tuo ihan normaalilta kuulosta, että ei ota kosketusta juuri siitä mihin painat vaan pitää sohaista alempaa. Enemmänkin kuulostaa vialliselta laitteelta.
Veli oli huomannu saman siirtyessään androidista omppuun. Siitä päättelin, että en kuvittele omiani. Erohan ei toki ole järin suuri, mutta jotain tarkempaa tökkiessä sen huomaa.
Ensimmäisenä pyörittelin tabia eri suuntiin, että jäi pois se mahdollisuus, että kosketuksen tunnistus olisi ollut jotenkin väärin kalibroitu. Mutta kun on saman verran "pielessä" joka suunnasta ni tuskin sit.
Nään kyllä ihan hyvin miksi tuo on tehty noin ja jos käyttää pelkästään omppu laitetta ni tuo ois varmaan parempi tapa. Ei tarvii niin paljoo sokkona tökkiä asioita niinku androidilla.
Mutta kun se on eri tavalla...
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Veli oli huomannu saman siirtyessään androidista omppuun. Siitä päättelin, että en kuvittele omiani. Erohan ei toki ole järin suuri, mutta jotain tarkempaa tökkiessä sen huomaa.
Ensimmäisenä pyörittelin tabia eri suuntiin, että jäi pois se mahdollisuus, että kosketuksen tunnistus olisi ollut jotenkin väärin kalibroitu. Mutta kun on saman verran "pielessä" joka suunnasta ni tuskin sit.
Nään kyllä ihan hyvin miksi tuo on tehty noin ja jos käyttää pelkästään omppu laitetta ni tuo ois varmaan parempi tapa. Ei tarvii niin paljoo sokkona tökkiä asioita niinku androidilla.
Mutta kun se on eri tavalla...
Hmm, itse en taas ole iPadin ja Android puhelimen kanssa huomannut mitään eroa kosketuksessa. Täytyykin tutkia vähän tarkemmin, ehkä ei ole vain tullut kiinnitettyä huomiota.
 

Meq

Liittynyt
13.09.2021
Viestejä
138
Jep, AdGuard sekä luurissa, että pädissä. Hommasin joskus tuon proversion ehkä turhaankin mutta eipä tuo ollut kuin vitosen.

Okei hyvä homma. Tuotaa ipad air ja ipad pron 11'' versiolla ei oo kauheeta hinta eroa, niin kumman ottaisit ? Sit taas siinä isommassa pro:ssa on se liquid retina xdr.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 729
Ostin itselleni siis isomman Airin. Puntaroin juurikin 11” Prota myös, mutta totesin Airin riittävän vallan hyvin omaan käyttöön. Se ison Pron näyttö on herkku, ei käy kieltäminen, mutta melko överi itselle.
 
  • Tykkää
Reactions: Meq

Meq

Liittynyt
13.09.2021
Viestejä
138
Ostin itselleni siis isomman Airin. Puntaroin juurikin 11” Prota myös, mutta totesin Airin riittävän vallan hyvin omaan käyttöön. Se ison Pron näyttö on herkku, ei käy kieltäminen, mutta melko överi itselle.
Jaksatko kertoa vähä fiiliksiä siitä airista? Ja sit mitä tälläinen ikänsä windows + android käyttiksiä käyttäneenä tulee huomamaan siinä applen käyttiksessä. Eroavaisuuksia?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 729
Jaksatko kertoa vähä fiiliksiä siitä airista? Ja sit mitä tälläinen ikänsä windows + android käyttiksiä käyttäneenä tulee huomamaan siinä applen käyttiksessä. Eroavaisuuksia?
vanhaan ipadiin (2017) nähden ensin kiinnitti huomiota näyttöön ja kaiken tekemisen nopeuteen, tuo prossorihan on sama kuin läppäreissä. Olen ikäni käyttänyt Winkkareita pääosin duunissa ja sittemmin iPhonen myötä (2008) siirtynyt myös kotona Applen ekosysteemiin (2011). Itsellä ei siirtymisessä ollut mitään erikoista. Olin samantien sinut MacOS:n kanssa ja myyty perusideaan, että kaikki vain toimii.Olen huono kertomaan Androidista siirtymiseen koska en käytä sitä. Olen ostanut kymmenisen tablettia/puhelinta aikoinaan yhteensä androidilla ihan vain todetakseni, että eivät ole minulle ja olen lahjoittanut romppeet yleensä matkoilla maailman köyhille (tuttujen ipanoille).

ipadissa nyt on natiiviappien lukumäärä aivan eri tasolla kuin androideissa, eli ei vain suurennettu puhelinappi, minulla on myös mutuna fiilis, että
Apit ovat laadukkaampia iPadin puolella johtuen ihan siitäkin jo, että laitekirjo on pienempi. Mutta olen puolueellinen ja mukavuudenhaluinen :rofl:
 

Meq

Liittynyt
13.09.2021
Viestejä
138
vanhaan ipadiin (2017) nähden ensin kiinnitti huomiota näyttöön ja kaiken tekemisen nopeuteen, tuo prossorihan on sama kuin läppäreissä. Olen ikäni käyttänyt Winkkareita pääosin duunissa ja sittemmin iPhonen myötä (2008) siirtynyt myös kotona Applen ekosysteemiin (2011). Itsellä ei siirtymisessä ollut mitään erikoista. Olin samantien sinut MacOS:n kanssa ja myyty perusideaan, että kaikki vain toimii.Olen huono kertomaan Androidista siirtymiseen koska en käytä sitä. Olen ostanut kymmenisen tablettia/puhelinta aikoinaan yhteensä androidilla ihan vain todetakseni, että eivät ole minulle ja olen lahjoittanut romppeet yleensä matkoilla maailman köyhille (tuttujen ipanoille).

ipadissa nyt on natiiviappien lukumäärä aivan eri tasolla kuin androideissa, eli ei vain suurennettu puhelinappi, minulla on myös mutuna fiilis, että
Apit ovat laadukkaampia iPadin puolella johtuen ihan siitäkin jo, että laitekirjo on pienempi. Mutta olen puolueellinen ja mukavuudenhaluinen :rofl:
Joo! Ei mulla ole koskaan muuta ollut applea vastaan, että jotenki vaan sellainen rahastus siinä vähä tulee mieleen. Mutta sitten taas mitä olen niitä nopiaa käyttäny, niin aina tulee sellainen fiilis ''kylläpä tää toimii sulavasti''. Meikästä se on aika tärkeä ensituntuma, että laite antaa sellaisen fiiliksen ku käyttäis pyykkikonetta. Käynistyy, pesee ja sammuu :D eli idioottivarmaa
 
Liittynyt
16.11.2021
Viestejä
32
Ihmisiä on erilaisia, samoin mieltymyksiä. Itselle Air on loistava, käytön vähyys ei suosi Pron hankintaa( pärjäisin kyllä perus 9.7” myös, mutta pidän Airin näytöstä enemmän + sininen on tyylikäs väri ) En harrasta vakavampaa pelailua, enkä naapureita tunne millään lailla. Pidän siitä että laitteet toimii nopeasti ja varmasti + ovat samalla yhteensopivia ja tyylikkäitä. Tehoa on kiva olla kun editoitkin videota ja kuvia tai kokeilet Arcadesta jotain uutta peliä. Lisäksi kun M1 on melko virtapihi, on käyttöaika per lataus kunnossa. Käyttis toimii aina nopeasti ja omaat sen 5-7v markkinoiden parasta ja vaivattominta käyttäjäkokemusta yhdellä laitteella. :giggle:
Vertaukset usein enemmän tai vähemmän ontuvat, mutta oisko jotain samaa kuin autossa vaikka 100 kW vs. 300 kW teho. Molemmilla hoituu peruskäyttö täysin sujuvasti, mutta toinen tarjoaa enemmän hauskuutta ja fiilistä. Jos sivuutetaan muut asiat kuin teho. Arvostan kyllä itsekin laatuvaikutelmaa, toimivuutta ja etenkin päivitysten saatavuutta. Ovat mielestäni hyvin kohdillaan Samsungin laitteissa. Tabletit laitegenrenä ei vaan herätä oikein mitään intohimoja.

Joskus taannoin oli Lenovon Android tabletti, joka oli näihin nykyisiin verrattuna kaikin puolin hirveä kötöstys. Varmaan sielläkin on menty eteenpäin.
 

Meq

Liittynyt
13.09.2021
Viestejä
138
Vertaukset usein enemmän tai vähemmän ontuvat, mutta oisko jotain samaa kuin autossa vaikka 100 kW vs. 300 kW teho. Molemmilla hoituu peruskäyttö täysin sujuvasti, mutta toinen tarjoaa enemmän hauskuutta ja fiilistä. Jos sivuutetaan muut asiat kuin teho. Arvostan kyllä itsekin laatuvaikutelmaa, toimivuutta ja etenkin päivitysten saatavuutta. Ovat mielestäni hyvin kohdillaan Samsungin laitteissa. Tabletit laitegenrenä ei vaan herätä oikein mitään intohimoja.

Joskus taannoin oli Lenovon Android tabletti, joka oli näihin nykyisiin verrattuna kaikin puolin hirveä kötöstys. Varmaan sielläkin on menty eteenpäin.
Varmaa halutaan ajatella, että jääkö se tabletti vain videon ja tekstin toistoon. Mutta jotku varmaa haluaa miettiä sitä monipuolisuutta.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Noniin nyt on taas käyty hiplailee tabletteja lisää ja tänään ihan ajan kans.
Tarvitsen vähän neuvoa nyt, kun esim en oo koskaan käyttäny Applen tuotteita nii pitänee kysyy muutama juttu.

Mikä näyttö applella on mahdollisemman samanlainen ku super AMOLED sampalta?
Saako applen safariin tmv niin ad blockkeria? ja luonollisesti sit youtuben puolelle ilman premiumia.

Tällä hetkellä olen miettinyt
1. Samsung tab s8+
2. Apple ipad air
3. joku muu? ehdottakaa.

Oon pähkäillyt myös, että voisiko joku applen macbook olla jees? macbook pro tarjouksesta?
Ipad-Prossa on parempi näyttö. Applen järjestelmäpiirit ovat täysin ylivertaisia Android-vaihtoehtoihin nähden, millä on väliä jos tabletti tulee tuottavaan työhön (tai haluat mahdollisimman pitkäikäisen laitteen) Päivitystuki on Applella edelleen parempi, mutta myös Samsung saa tietoturvapäivityksiä lähes 5 vuoden ajan.

Sitten on se hinta ja käyttöjärjestelmätottumus... Käyttötarkoituksestahan se on loppupeleissä kiinni, että mikä on oikea valinta.

Ei yhtä helppoa ja yksinkertaista kuin mihin on tottunut windowsilla ja androidilla. Safariin saa nykyään laajennuksia ja niiden päälle on rakennettu ”content blockereita”. Ehkä joku muu on testannut niitä huolellisemmin, mutta minä olen siinä käsityksessä että ne on kasa paskaa. Sekin vielä että jaksaako käyttää Youtubea selaimella. Yks varmasti toimiva ropellihattuvaihtoehto on laittaa kotiverkkoon pihole ja ohjata applelaitteiden liikenne sen kautta vpn-tunnelin yli.
Päin vastoin. Androidin Chrome ei edes tue sisällön estäjiä, mutta ios:stä tämä tuki löytyy. Eli helpommin noista nettisivujen mainoksista pääsee eroon ios:llä kuin Androidilla, ja Safarissa on panostettu muutoinkin enemmän yksityisyydensuojaan ja tietoturvaan. Oman kokemukseni perusteella Safari-toimii tältä osin paremmin, eli mainoksista pääsee eroon vähemmällä säätämisellä.

Tässä yhteydessä kannattaa muistaa, että Google Adds on internetin isoin mainosalusta, mutta Apple ei edes kilpaile kyseisillä mainosmarkkinoilla. Googlella ei siis ole intressiä tarjota käyttäjilleen työkaluja omien mainostensa kiertämiseen, mutta Applella ei ole mitään menetettävää jos ihmiset eivät katso Googlen mainoksia. Chromen tietokoneversiosta löytyy toki tuki sisällön estolle, mutta se ei olekkaan alkujaan Googlen kehittämä selain.

Sovellusten mainokset ovat kinkkisempi juttu. Myös Applen sovelluskaupalla on oma mainosalusta, jonka osalta mainosten kiertämienn on vaikeampaa. Molemmilla käyttöjärjestelmillä voi kuitenkin käyttää vpn-pohjaista mainosten suodatusta (esim. edellä mainittu PI-hole) tai jotain virtuaalista vpn-appia, jonka suodattaminen lävitse kaikki internet-liikenne ohjataan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Meq
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Päin vastoin. Androidin Chrome ei edes tue sisällön estäjiä, mutta ios:stä tämä tuki löytyy. Eli helpommin noista nettisivujen mainoksista pääsee eroon ios:llä kuin Androidilla, ja Safarissa on panostettu muutoinkin enemmän yksityisyydensuojaan ja tietoturvaan. Oman kokemukseni perusteella Safari-toimii tältä osin paremmin, eli mainoksista pääsee eroon vähemmällä säätämisellä.
Androidille tosin saa kokonaan erillisiä selaimia, jotka joko pohjatuvat Chromeen tai ovat kokonaan omia (Firefox). Firefoxiin esimerkiksi saa saman ublock originin mainosten blokkaukseen minkä saa myös työpöytäversioille. Toki tämän hetkinen versio Firefoxista on aika kökkö mitä tulee käyttöön tabletilla jonka takia itse käytän Samsungin selainta tabletissa aika usein. Yksityisyyden suhteen olen kyllä samaa mieltä, siinä Apple vaikuttaa olevan parempi.
 

Meq

Liittynyt
13.09.2021
Viestejä
138
Androidille tosin saa kokonaan erillisiä selaimia, jotka joko pohjatuvat Chromeen tai ovat kokonaan omia (Firefox). Firefoxiin esimerkiksi saa saman ublock originin mainosten blokkaukseen minkä saa myös työpöytäversioille. Toki tämän hetkinen versio Firefoxista on aika kökkö mitä tulee käyttöön tabletilla jonka takia itse käytän Samsungin selainta tabletissa aika usein. Yksityisyyden suhteen olen kyllä samaa mieltä, siinä Apple vaikuttaa olevan parempi.
Kyllä mä vertaan androidia ihan windowsiin, että kumpaaki voi muokata ja laajentaa melko 'rajattomasti'. Itseäni vaa nyt koukuttais kokeilla vähä applea! Esim tabletti muodossa ja selailin jo tänään iphone 13 pro :D
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Androidille tosin saa kokonaan erillisiä selaimia, jotka joko pohjatuvat Chromeen tai ovat kokonaan omia (Firefox). Firefoxiin esimerkiksi saa saman ublock originin mainosten blokkaukseen minkä saa myös työpöytäversioille. Toki tämän hetkinen versio Firefoxista on aika kökkö mitä tulee käyttöön tabletilla jonka takia itse käytän Samsungin selainta tabletissa aika usein. Yksityisyyden suhteen olen kyllä samaa mieltä, siinä Apple vaikuttaa olevan parempi.
Appstore on pullollaan mainostenestolla varustettuja selaimia, aivan siinä missä Google Playkin. Erilaisia selaimia saa siis asennettua myös ios:lle, mutta kolmannen osapuolen selainten tulee aina pohjautua Applen omaan selainmoottoriin (Mikä on muuten typerä rajoitus).

Androidilla olen huomannut, että useimmat kolmannen osapuolen selaimet ovat melko kökköjä Chromeen verrattuna, mutta kun siihen Chromeen ei saa mainostenestoa…Tietokoneella käytän Firefox-selainta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Löytyykö tuota samsungin a8 tablettia 4/64gb 4g versiona mistään?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 350
Löytyykö tuota samsungin a8 tablettia 4/64gb 4g versiona mistään?
Jos etsit suomalaista kivijalkaa, josta tuon voi hakea niin ei taida olla. Verkkokaupoista tuota kyllä löytyy, esim. ProShop sanoo tuotetta olevan varastossa
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Jos etsit suomalaista kivijalkaa, josta tuon voi hakea niin ei taida olla. Verkkokaupoista tuota kyllä löytyy, esim. ProShop sanoo tuotetta olevan varastossa
Sama kai se mistä tilaa, mutta onko tämä sama?

 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
..
On käytännössä sama tuote (SM-X205NZAEEUB vs. SM-X205NZAEEUE). Itse en vain viitsi täällä linkata Hobbyä, CDON:ia tai RDE:tä, koska foorumilla on noista ollut aika paljon huonoja kokemuksia.
Mitä kokemuksia?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
163
Mikä olisi sopiva tabletti käyttööni?
Tarkoitus olis pitää tietokoneen 2. näyttönä ja satunnaisesti liittää piuhalla telkkariin ja katsella leffoja(mkv yms.) sekä käyttää streamaus juttuja.
Telkkarit on 4k jos sillä nyt jotain merkitystä.

e: hinta 200€ luokkaa
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 350
Tuota ulkoisen näytön käyttömahdollisuutta kaapelilla ei taida noissa halvoissa Android-laitteissa olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
189
Mikä olisi sopiva tabletti käyttööni?
Tarkoitus olis pitää tietokoneen 2. näyttönä
---
Onnistuuko tämä siis joillain Androideillakin USB C to C? Ipadin ja macin pyhää liittoa olen nähnyt mainostettavan. Applen puolella tosin itse vaatisin kallista välikaapelia ja pakollista sovellusta moninäytön ajamiseen.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 807
iPad toimii windowsissa kakkosnäyttönä ihan sillä latauskaapelilla mikä tulee boksissa. Softapuoli erikseen, macilla taitaa toimia suoraan mutta windowsiin tarvii ohjelman.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
163
Onnistuuko tämä siis joillain Androideillakin USB C to C? Ipadin ja macin pyhää liittoa olen nähnyt mainostettavan. Applen puolella tosin itse vaatisin kallista välikaapelia ja pakollista sovellusta moninäytön ajamiseen.
tuota tutkin hieman S sarjan Samsungeilla suoraa ja muilla sit lisä apilla esim. super display.
Itse käytin aikanaan ipadia duet nimisellä apilla

e: taidan huomenna käydä hakemassa samsung A8
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Poitsu pyytelee synttärilahjaksi tablettia. Tarjosin buranaa, mutta se ei kuulemma ollut haluttu. On nyt 4-luokalla joten ehkä siksi vielä burana ei maistu.
Mutta jotain pitäisi varmaan keksiä. Hänellä on Android puhelin joten varmaan android tablet olisi paras. Liikuteltavuutta ei tarvitse hirveästi miettiä, joten varmaan 10"+ kokoluokassa?
4g/5g on myös tämän takia mielestäni turha, koska wifi.

Uskoisin että käyttö on 50% pelailua ja 50% youtubea.

Skenestä tippunut pois jo vuosia sitten, joten en tiedä nykyajan jutuista (oma tablet 8v vanha...). Eli osaako arvon tietäjät neuvoa mitä katsoa tai suoraan mikä malli olisi 200e, 300e, 400e, 500e yms hintaluokissa ok? Halvempi parempi, koska esim puhelin kesti suojakuorineen 9 päivää ennen kuin näyttö oli rikki. Mutta ei sitten taas halua ostaa jotain millä ei tee mitään, eli valmis olen käyttämään sen verran rahaa että saa toimivan.
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Poitsu pyytelee synttärilahjaksi tablettia. Tarjosin buranaa, mutta se ei kuulemma ollut haluttu. On nyt 4-luokalla joten ehkä siksi vielä burana ei maistu.
Mutta jotain pitäisi varmaan keksiä. Hänellä on Android puhelin joten varmaan android tablet olisi paras. Liikuteltavuutta ei tarvitse hirveästi miettiä, joten varmaan 10"+ kokoluokassa?
4g/5g on myös tämän takia mielestäni turha, koska wifi.

Uskoisin että käyttö on 50% pelailua ja 50% youtubea.

Skenestä tippunut pois jo vuosia sitten, joten en tiedä nykyajan jutuista (oma tablet 8v vanha...). Eli osaako arvon tietäjät neuvoa mitä katsoa tai suoraan mikä malli olisi 200e, 300e, 400e, 500e yms hintaluokissa ok? Halvempi parempi, koska esim puhelin kesti suojakuorineen 9 päivää ennen kuin näyttö oli rikki. Mutta ei sitten taas halua ostaa jotain millä ei tee mitään, eli valmis olen käyttämään sen verran rahaa että saa toimivan.
Ostat sille pc:n osissa ja sanot että se on siun jos saat toimimaan.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Poitsu pyytelee synttärilahjaksi tablettia. Tarjosin buranaa, mutta se ei kuulemma ollut haluttu. On nyt 4-luokalla joten ehkä siksi vielä burana ei maistu.
Mutta jotain pitäisi varmaan keksiä. Hänellä on Android puhelin joten varmaan android tablet olisi paras. Liikuteltavuutta ei tarvitse hirveästi miettiä, joten varmaan 10"+ kokoluokassa?
4g/5g on myös tämän takia mielestäni turha, koska wifi.

Uskoisin että käyttö on 50% pelailua ja 50% youtubea.

Skenestä tippunut pois jo vuosia sitten, joten en tiedä nykyajan jutuista (oma tablet 8v vanha...). Eli osaako arvon tietäjät neuvoa mitä katsoa tai suoraan mikä malli olisi 200e, 300e, 400e, 500e yms hintaluokissa ok? Halvempi parempi, koska esim puhelin kesti suojakuorineen 9 päivää ennen kuin näyttö oli rikki. Mutta ei sitten taas halua ostaa jotain millä ei tee mitään, eli valmis olen käyttämään sen verran rahaa että saa toimivan.
Ihan hyvin voi olla ipad vaikka luuri olisikin android. iPad sen verta parempi vaihtoehto kuitenkin. Hintakaan ei paha Apple iPad (2021) 64GB - Space Grey | Varastossa | Edullinen (proshop.fi)
Toki 99% varmuudella syys/lokakuun taitteessa tulee jo 2022 mallia mutta silti tuo 2021 mallikin on loisto valinta.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 018
Poitsu pyytelee synttärilahjaksi tablettia. Tarjosin buranaa, mutta se ei kuulemma ollut haluttu. On nyt 4-luokalla joten ehkä siksi vielä burana ei maistu.
Mutta jotain pitäisi varmaan keksiä. Hänellä on Android puhelin joten varmaan android tablet olisi paras. Liikuteltavuutta ei tarvitse hirveästi miettiä, joten varmaan 10"+ kokoluokassa?
4g/5g on myös tämän takia mielestäni turha, koska wifi.

Uskoisin että käyttö on 50% pelailua ja 50% youtubea.

Skenestä tippunut pois jo vuosia sitten, joten en tiedä nykyajan jutuista (oma tablet 8v vanha...). Eli osaako arvon tietäjät neuvoa mitä katsoa tai suoraan mikä malli olisi 200e, 300e, 400e, 500e yms hintaluokissa ok? Halvempi parempi, koska esim puhelin kesti suojakuorineen 9 päivää ennen kuin näyttö oli rikki. Mutta ei sitten taas halua ostaa jotain millä ei tee mitään, eli valmis olen käyttämään sen verran rahaa että saa toimivan.
Xiaomi Pad 5 on mielestäni hintalaatu suhteeltaan varsin hyvä
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 021
Ihan hyvin voi olla ipad vaikka luuri olisikin android. iPad sen verta parempi vaihtoehto kuitenkin. Hintakaan ei paha Apple iPad (2021) 64GB - Space Grey | Varastossa | Edullinen (proshop.fi)
Toki 99% varmuudella syys/lokakuun taitteessa tulee jo 2022 mallia mutta silti tuo 2021 mallikin on loisto valinta.
ei tuolle 21 ipadille oikein ole edes haastajaa tuossa hintaluokassa. Se pysyy myös käyttökelpoisena kamppeena melko monta vuotta.Meillä on 1 gen air vieläkin kolmasluokkalaisen käytössä, ja se päivittyy nyt säröytyneen ruudun takia uudempaan.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447

Onko oheisen tabletin osto järkevä, jos sen saa liki puoleen hintaa? Itsellä vain kokemuksia Samsungin tableteista, niin ei näissä varmaan kamalia eroja ole normi käytössä? Käyttö on siis vain netti surffailua ja videoiden katselua tabletilta.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
92

Onko oheisen tabletin osto järkevä, jos sen saa liki puoleen hintaa? Itsellä vain kokemuksia Samsungin tableteista, niin ei näissä varmaan kamalia eroja ole normi käytössä? Käyttö on siis vain netti surffailua ja videoiden katselua tabletilta.
Houkuttelisi speksien perusteella kyllä. Itsellä taitaa jäädä kokeilematta ihan sen takia kun huomasin että android päivitykset taitavat loppua jo tämän vuoden lopussa :hmm: Lenovo upgrade matrix:
Model NameAndroid OS at Time of LaunchUpgrade Plan AvailableOS Release DateUpgrade plans complete (no more upgrades)EOL date
TB-J706LAndroid 10Android 11 (Android R)10/31/2021On going12/31/2022*
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 628

Onko oheisen tabletin osto järkevä, jos sen saa liki puoleen hintaa? Itsellä vain kokemuksia Samsungin tableteista, niin ei näissä varmaan kamalia eroja ole normi käytössä? Käyttö on siis vain netti surffailua ja videoiden katselua tabletilta.
Lenovon tableteissa on ihan järkyttävän paska päivitystuki ja tuolla summalla saa jo lähes ipadin, jolle löytyy tukea vielä vuosiksi ja kaikin puolin parempi vehje.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Sama kokemus, vanhempi lenovo löytyy. Tabletissa ei mitään vikaa, mutta päivitystuki on kyllä ollut uudesta lähtien olematon. En suosittele.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
Kiitos kommenteista. Nykyään joku Samsungin 300€ tabletti (ostettu 2-3 vuotta sitten) ja eipä tuohonkaan ole enää mitään päivityksiä tullut. Ehkä tärkein on, että tabletista löytyy sen verran potkua, että jaksaisi pyörittää erilaisia videoita, kun nykyinen ei jaksa pyörittää sulavasti ihan kaikkea.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
9gen(2021) Ipad(Wifi 64gb) näköjään joka paikassa nyt tarjouksessa 329€. Onko koska sen uuden mallin julkistamista odotellaan lähiaikoina?
 
Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
9gen(2021) Ipad(Wifi 64gb) näköjään joka paikassa nyt tarjouksessa 329€. Onko koska sen uuden mallin julkistamista odotelleaan lähiaikoina?
Tämäpä se taitaa syynä olla. Saadaan vanhat mallit varastosta pois uusien tieltä. Lieköhän ensi kuussa tulisi jo julkistusta uudelle mallille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
Vieläkö viime vuotinen padi on soiva peli? Toki jos on ostamassa ja uusi olisi taaskin sen ~400, niin pienellä erolla olisi sitten uusinta herkkua.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 807
Muutaman vuoden vanha mallikin on vielä ihan toimiva melkein kaikkeen käyttöön ja käytöstä riippuen ne on käyttökelpoisia niin kauan kuin tarvittavat apit toimii.

Mummolassa veljen muksut käyttää ihan tyytyväisinä ekan sukupolven Airia, jolle ei ole käyttispäivityksiäkään tullut hetkeen. Siinä toimii netflix ja disney plus, eikä muuta tarvita. Joku uusi 3D peli varmaankin jumittaisi koko laitteen mikäli sen asennus edes onnistuisi.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
37
Olisiko heittää jotain tablettia näppäimistöllä 300-600€ pintaan?
Onko microsoftin surface go 3:sesta mielipiteitä? Tarkoitus olisi isälle saada tabletti joka ajaa läppärin aseman. Ei tarvitse juuri muuhun kun netin selaamiseen ja leffojen katseluun matkoilla. Näppäimistö satunnaisia tarpeita varten.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 021
Olisiko heittää jotain tablettia näppäimistöllä 300-600€ pintaan?
Onko microsoftin surface go 3:sesta mielipiteitä? Tarkoitus olisi isälle saada tabletti joka ajaa läppärin aseman. Ei tarvitse juuri muuhun kun netin selaamiseen ja leffojen katseluun matkoilla. Näppäimistö satunnaisia tarpeita varten.
Jos nyt ei tosiaan välttämättä tarvi windowsia niin en keksi oikein mitään hyvää syytä tuolle surfacelle. Ipad tms ja kaveriksi joku bt näppis jos sellaiselle tarvetta on.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
37
Jos nyt ei tosiaan välttämättä tarvi windowsia niin en keksi oikein mitään hyvää syytä tuolle surfacelle. Ipad tms ja kaveriksi joku bt näppis jos sellaiselle tarvetta on.
Windows/Android tuttuja niin pitää pysyä niissä kun ei +70v. halua lähteä enää opettelemaan mitään uutta. Windows noista kahdesta kanssa tutumpi. Mietin kanssa että toimisko tollanen valmis setti paremmin kuin joku tabletti eri valmistajan bt näppiksellä? Yritin googlettaa jotain surface go 3:sta vastaavia mutta en oikeen löytäny :hmm:
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 021
Windows/Android tuttuja niin pitää pysyä niissä kun ei +70v. halua lähteä enää opettelemaan mitään uutta. Windows noista kahdesta kanssa tutumpi. Mietin kanssa että toimisko tollanen valmis setti paremmin kuin joku tabletti eri valmistajan bt näppiksellä? Yritin googlettaa jotain surface go 3:sta vastaavia mutta en oikeen löytäny :hmm:
mun +90v mummolle hommattiin tabletti korona-ajan alkuun ja siltäkin sujuu ipadin käyttö mukisematta. Itse en androidia pitänyt vaihtoehtona silloinkun laitteen pitää olla helppo ja varmakäyttöinen. Mutta jokainen tietysti tyylillään.
Kyllähän tabletti on perus surffailuun ja viihteen käyttöön selkeästi helpompi, mutta jos se näppis on pakollinen ja tietokonemaisuus plussaa niin eikö joku chromebook mene kuin nenä päähän?
 
Liittynyt
06.03.2022
Viestejä
16
Tabletin hommaaminen on alkanut taas himottamaan, mikäs olisi opiskelijalle pätevä vaihtoehto? Ajatuksena ainakin tehdä muistiinpanoja/raapustuksia jonkinlaisella kynällä, lukea artikkeleita plus muita materiaaleja sekä selailla nettiä muuten vaan. Pelaamiset, leffat ja esseet jätän sitten oikeille vehkeille

Nopeella googlailulla opiskelijabudjetin vaihtoehtoina on
- Samsung Tab S6 Lite
- iPad (2021) ja Apple Gen 1 kynä
- iPad Mini (2021) ja Apple Gen 2 kynä (joka alkaa jo lipua budjetin ulkopuolelle)

Onko tuossa Samsungissa mitään järkeä vai valitsenko suosiolla iPadin? Macbook Air löytyykin jo, kai niiden välille jotain synergiaa löytyisi
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
S6 Lite (2022) kynä toimi ainakin itselläni ihan hyvin, tosin muistiinpanoja tms. en kokeillut joten en tiedä miten hyvin esim. tekstintunnistus onnistuu Android-softilla. Ei ole kokemusta Applen vastaavista joten en tiedä miten se vertautuu niihin. Lopuksi hukkasin kynän. Laitteessa itsessään ei ole mitään koloa mihin sen voisi laittaa sisälle vaan sen kiinnitys onnistuu magneetilla laitteen ulkopuolelle. Jossain koteloissa on ilmeisesti paikka kynälle.

Tehojen puolesta Applen laitteet ovat kyllä parempia, ja kuvasuhde varmaan toimivampi muistiinpanoja varten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 285
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom