Minecraft

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Liekö mun "ongelma" vai onko tuttua, mutta meneekö muilla koskaan rakennelmat ns. "yli" ja joka asialle rakennetaan oma "tukikohta" tai sinne tänne tehdään kotitaloja tai varastoja? Mulla edellisessä tallennuksessa oli valehtelematta 10-12 toinen toistaan isompaa kotitaloa + päälle mainauskämpät, varastot ja "linnakkeet". Paras oli kaivuutukikohta, 15x15 kämppä josta keskeltä alasmeno kaivoksiin, maakerroksessa chestit täynnä kiveä ja metalleja, sitten maan alle kaivettu sulattamokämppä + varastoalue 2 ja vielä bedrockin lähellä yks sulattamo :D Ja kämppiäki tulee aina rakenneltua sinne tänne, ja lopulta huomaa viettävänsä aikaa vain yhdessä basessa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Itse pelaan vaan modded Minecraft, niin yleensä aina aloitan rakentamalla useamman chunkin (16x16 block) kokoisen tehdas hallin mihin tulee perus systeemit, sitten tarpeen vaatiessa rakennellaan omat alueet isommille modeille. Monesti yksi modi voi sisältää todella isoja ns. multiblock rakennelmia, että tilaa vaaditaan paljon ja rakennetaan sen mukaan.

Vanilla ja modded on vaikea vertailla, koska sisältöä on toisessa niin paljon enemmän (riippuen modien määrästä ja laadusta)...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Pitäisi 9v kummipojalle ostaa Minecraft PC:lle jonka hän on juuri saanut, pelannut aiemmin PS4 ja Switch versioita lähinnä yksin.

En osaa päättää, kumpi noista versioista (Java vs Windows 10), olisi järkevämpi.

En tiedä pelaavatko hänen kaverinsa Java -versiota vai eivät, olisikohan tuo W10 -versio (Crossplayineen) kuitenkin järkevämpi tuon ikäiselle, vai aliarvioinko? :comp:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Pitäisi 9v kummipojalle ostaa Minecraft PC:lle jonka hän on juuri saanut, pelannut aiemmin PS4 ja Switch versioita lähinnä yksin.

En osaa päättää, kumpi noista versioista (Java vs Windows 10), olisi järkevämpi.

En tiedä pelaavatko hänen kaverinsa Java -versiota vai eivät, olisikohan tuo W10 -versio (Crossplayineen) kuitenkin järkevämpi tuon ikäiselle, vai aliarvioinko? :comp:
Jos tarkoitus on pelata kavereiden kanssa, niin lienee syytä selvittää millä versiolla kaverit pelaa.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Sanoisin et ehdottomasti win10 versio kun tosiaan crossplay niin kaverit pleikalla jne voi pelaa kans.
huomionarvoisena seikkana voisin sanoa et Minecraft on just tulos myös gamepassiin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Sanoisin et ehdottomasti win10 versio kun tosiaan crossplay niin kaverit pleikalla jne voi pelaa kans.
huomionarvoisena seikkana voisin sanoa et Minecraft on just tulos myös gamepassiin.
Niin kannattaako ehdottomasti ottaa win10 versio, jos kaikilla kavereilla on Java, ja haluaa pelata kavereiden kanssa?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Niin kannattaako ehdottomasti ottaa win10 versio, jos kaikilla kavereilla on Java, ja haluaa pelata kavereiden kanssa?
Ei toki, mutta jos nyt miettii vaikka perus ala-asteen koululuokkaa, niin about kaikilla on mine. Ehkä 1-6 luokasta parilla Java. Konsolit niin isossa osassa pelaajakuntaa kuitenkin.
Meilläpäin meidän lapset on ylipäätään ainoat jotka pelaa konsoleiden lisäksi mitään myös pc:llä.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Itse odottelen tässä version 1.18 julkaisua niin voisi hommata pelin PS5:lle. Siinä on parempi maailman generointi ja vihollismobit syntyy vain valo level 0:ssa. Uudet luolat sekä vuoristot ovat aika hienoja videoiden perusteella.

Hieman konsolin trial-versiota pelannut tässä päivitystä odottaessa, paljon on uusia asioita pelissä ja onhan pelin perusasiat edelleen ihan hauskoja. Siitä on jo useampi vuosi aikaa, kun olen viimeksi kunnolla pelannut Java-versiota PC:llä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Ei toki, mutta jos nyt miettii vaikka perus ala-asteen koululuokkaa, niin about kaikilla on mine. Ehkä 1-6 luokasta parilla Java. Konsolit niin isossa osassa pelaajakuntaa kuitenkin.
Meilläpäin meidän lapset on ylipäätään ainoat jotka pelaa konsoleiden lisäksi mitään myös pc:llä.
Näinhän se vähän tuppaa olemaan, että jonnet vetelee Bedrock versiolla ja vanhat hc ukot sitten modattua Javaa... :D
Tosin ite oon miettiny, jos ostais tän Switchille. Vähän vaan vierastaa pädillä tän peluu ja riittääkö mielenkiinto ilman modeja kovin pitkään...
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
465
Itse ainakin tullut huomattuqa javalla tuo Minecraftin versio 1.12 käsittää aika laajavat modit. On tullut hommattua myös bedrock versio ja sitä olen tässä pelaillut. Java taas tuo ne modit mukana mikä on ehdottamasti iso plussa etenkin sitten kun niitä oppii käyttämään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Hitaasti ovat alkaneet siirtämään näitä Minecraft tilejä tuonne MS tilin taakse, vaikka heti vuoden alusta piti siirtää aikaisempien tietojen mukaan.
Näyttäisi joillakin olevan ongelmia tuon kanssa, liekkö sitten sen takia hidastaneet...

Itse en henkilökohtaisesti kyllä tykkää yhtään, että jopa Java version omistavien pitää siirtyä käyttämään MS kirjautumista.

Ja tosiaan, kuten on jo mainittukin, niin Bedrock versio on se helpoin tapa pelata Minecraftia, jos pelkkä vanilla kokemus riittää. Java sitten mahdollistaakin ihan oman maailmansa modien kera, mutta vaatii myöskin koneelta melkoisesti enempi potkua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Jos hommaa peli-pc:n, niin bedrockissa saa RTX:t päälle ja sen avulla peli näyttää aika lailla messevämmältä kuin vakiona.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
674
Nyt on Minecraftille sitten uusi launcheri tullu MS Storeen. Samasta saa käynnistettyä Java ja Bedrock version kunhan on mojang tili yhdistetty ms tiliin. Kenties tässä yksi syy miksi ajavat tuota tilien ydistämistä vaikka on tuohon vielä mahdollista kirjautua Mojang tililläkin. Toistaiseksi en ole mitään eroa huomannut vanhaan launcheriin.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
For dummies,
Lataillaan täällä pojan uudelle pelikoneelle Minecraftia.
Ostettu minecraft.netin kautta Java , profiili ok, kun lataa koneelle tuolta minecraft.comista .EXE tiedoston ja Microsoft storesta launcherin niin jää jumiin startatessa. Kellottaa vaan Microsoft store ruudussa.
Onko ehdotuksia?
Liittyykö Minen käynnistykseen vai johonkin muuhun?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 560
For dummies,
Lataillaan täällä pojan uudelle pelikoneelle Minecraftia.
Ostettu minecraft.netin kautta Java , profiili ok, kun lataa koneelle tuolta minecraft.comista .EXE tiedoston ja Microsoft storesta launcherin niin jää jumiin startatessa. Kellottaa vaan Microsoft store ruudussa.
Onko ehdotuksia?
Liittyykö Minen käynnistykseen vai johonkin muuhun?
Enpä tiedä, osaanko auttaa, mutta jääkö siis launcher käynnistyksen yhteydessä jumiin vai jääkö itse peli jumiin, kun sen käynnistää launcherista?
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Enpä tiedä, osaanko auttaa, mutta jääkö siis launcher käynnistyksen yhteydessä jumiin vai jääkö itse peli jumiin, kun sen käynnistää launcherista?
Tosiaan launcherin joutu task mangerista lopettaa. Nyt just sain Storen päivittämään ja lataamaan uuden version launcherista. Tiedä sitten liittyykö Windows 11 juttuihin.
Nyt kuitenkin eteni.
Meillä vaan PS3 / PS4 kokemus minestä joten saatan palata aiheeseen täällä jos ihmetyksiä.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Juuri trimmasin maailmani tänään MCA Selectoria käyttäen. Huomenna pääsen vihdoin uuden version kanssa vääntämään. :) Jos joku haluaa tehdä saman eikä innosta ruveta vaivaamaan region-tiedostojen kanssa päätänsä, niin on tosi kätevä ohjelma tähän tarkoitukseen.

Yksi tutoriaali aiheesta alla. Videon kuvauksesta löytyy GitHub-linkki ohjelman lataamiseksi.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
674
Juuri trimmasin maailmani tänään MCA Selectoria käyttäen. Huomenna pääsen vihdoin uuden version kanssa vääntämään. :) Jos joku haluaa tehdä saman eikä innosta ruveta vaivaamaan region-tiedostojen kanssa päätänsä, niin on tosi kätevä ohjelma tähän tarkoitukseen.

Yksi tutoriaali aiheesta alla. Videon kuvauksesta löytyy GitHub-linkki ohjelman lataamiseksi.
Tämä oli kätevä. Ei tarvi niin kauas basesta lähteä ihastelemaan uusia 1.18 maisemia ja tuntuu hyvin toimivan tuo versioiden välinen blending vaikka poistin melkeen kaiken muun paitsi tärkeimmät rakennelmat maailmasta. Ei huomaa että on vanhaa maailmaa poistettu ja uudella moottorilla generoitu uutta.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Juu, tosi hyvin meni päivityksen kanssa kaiken kaikkiaan. 1.17-päivitystä varten värkkäsin region-tiedostojen kanssa ja se oli kyllä ihan vihoviimeistä hommaa - toivottavasti MCA Selector säilyy käyttökunnossa jatkossakin.
 
Liittynyt
10.12.2017
Viestejä
28
Moi,
Olen ostanut Minecraftin Windowsiin joskus 10 vuotta sitten (ymmärtääkseni Java-versio) ja isommat lapset on sitä pelanneet paljon mutta nyt on ollut 1-2 vuotta pelaamatta. Aloin asentamaan nyt uudelleen mutta näyttää siltä, että minun pitäisi ostaa Minecraft uudestaan jotta voin asentaa.
Onko tämä normaali kuvio? Itse en ole koskaan pelannut enkä muutenkaan ole perillä pelin kuvioista, muuten kuin luin tämän hyvän ketjun läpi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Moi,
Olen ostanut Minecraftin Windowsiin joskus 10 vuotta sitten (ymmärtääkseni Java-versio) ja isommat lapset on sitä pelanneet paljon mutta nyt on ollut 1-2 vuotta pelaamatta. Aloin asentamaan nyt uudelleen mutta näyttää siltä, että minun pitäisi ostaa Minecraft uudestaan jotta voin asentaa.
Onko tämä normaali kuvio? Itse en ole koskaan pelannut enkä muutenkaan ole perillä pelin kuvioista, muuten kuin luin tämän hyvän ketjun läpi.
En ole seurannut tuota MS kehittämää vanilla Launcher hommaa, ku mielestäni surkea viritys (etenkin modipakettien pelaajan näkökulmasta), mutta oletettavasti tuo Launcher sun pitää ladata ja siitä sitten voit valita millä tunnuksella kirjaudut.


Vuoden alustahan piti nämä vanhat Mojang tilit siirtää MS tilien alle, mutta sekin migraatio on venynyt pienen "tovin", eipä ole kuulunut postia asian suhteen ainakaan minulle vieläkään.
Käytän itse kolmannen osapuolen launcheria, joka mahdollistaa paljon enemmän asetusten säätämistä jne...

Edit: Kävinpä huvikseen kirjautumassa omalla tilillä minecraft.net ja näköjään siellä on nyt mahdollisuus siirtää tili MS alaisuuteen, mutta eipä ole asiasta tullut sähköpostia, kuten lupasivat. Taattua MS laatua jälleen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Vuoden alustahan piti nämä vanhat Mojang tilit siirtää MS tilien alle, mutta sekin migraatio on venynyt pienen "tovin", eipä ole kuulunut postia asian suhteen ainakaan minulle vieläkään.
Käytän itse kolmannen osapuolen launcheria, joka mahdollistaa paljon enemmän asetusten säätämistä jne...
Onko tullut infoa saako tämän jälkeen javaversion ostanut RTX efektit käyttöön? Vituttaa ajatus pelin uudelleenostamisesta, että saa uudet efektit käyttöön.
 
Liittynyt
10.12.2017
Viestejä
28
Vuoden alustahan piti nämä vanhat Mojang tilit siirtää MS tilien alle, mutta sekin migraatio on venynyt pienen "tovin", eipä ole kuulunut postia asian suhteen ainakaan minulle vieläkään.
Käytän itse kolmannen osapuolen launcheria, joka mahdollistaa paljon enemmän asetusten säätämistä jne...

Edit: Kävinpä huvikseen kirjautumassa omalla tilillä minecraft.net ja näköjään siellä on nyt mahdollisuus siirtää tili MS alaisuuteen, mutta eipä ole asiasta tullut sähköpostia, kuten lupasivat. Taattua MS laatua jälleen...
Kiitos vastauksista ja vinkeistä. Kirjauduin Mojang tilille ja yhdistin Microsoft -tiliin.
Sitten sain asennettua pelin mutta edelleen tarjoaa pelattavaksi demoversiota ja "Päästäksesi käsiksi koko Minecraft: Java Edition -versioon tällä tilillä, käy nettisivullamme ostaaksesi pelin ja jatka Minecraft -seikkailuasi.".
Aiemmin maksamani lisenssi näyttää hävinneen taivaan tuuliin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
674
Onko tullut infoa saako tämän jälkeen javaversion ostanut RTX efektit käyttöön? Vituttaa ajatus pelin uudelleenostamisesta, että saa uudet efektit käyttöön.
Jos java version on ostanut niin ohan sen Bedrock version saanut kaupan päälle aina, tai ainakin vuosia sitten sai. Ennen piti käydä mojangin sivuilla ilmoittamassa MS tili tai jotain vastaava niin sai bedrock version. Voi olla että nykyään on jokin toinen systeemi.

Sillä ms tilillä jolla tuota bedrockkia pelaa ei tosin suoraan pääse javaa pelamaan, sitten vasta kun mojoang tili jolla java versio on yhdistetty tuon migraation jutun kautta. Sitä ennen pitää täytyy kirjautua mojang tilillä että pääsee java versiota pelaamaan. Mutta jos ei ole Minecraft tiliä muuttanut koskaan Mojang tiliksi niin en tiedä mitä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Kiitos vastauksista ja vinkeistä. Kirjauduin Mojang tilille ja yhdistin Microsoft -tiliin.
Sitten sain asennettua pelin mutta edelleen tarjoaa pelattavaksi demoversiota ja "Päästäksesi käsiksi koko Minecraft: Java Edition -versioon tällä tilillä, käy nettisivullamme ostaaksesi pelin ja jatka Minecraft -seikkailuasi.".
Aiemmin maksamani lisenssi näyttää hävinneen taivaan tuuliin.
Liekkö tuossa jonkinlainen viive (ei luulisi) tai sitten otat yhteyttä asiakaspalveluun ja kysyt missä vika.
Katsotaan ny, miten pitkään saa Mojang tilillä jatkaa, kunnes pakottavat MS tiliin, Multimc toimii erittäin hyvin vielä vanhalla systeemillä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Jos java version on ostanut niin ohan sen Bedrock version saanut kaupan päälle aina, tai ainakin vuosia sitten sai. Ennen piti käydä mojangin sivuilla ilmoittamassa MS tili tai jotain vastaava niin sai bedrock version. Voi olla että nykyään on jokin toinen systeemi.
Siinä oli joku deadline ja itse huomasin asian 30 päivää myöhässä.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Jos java version on ostanut niin ohan sen Bedrock version saanut kaupan päälle aina, tai ainakin vuosia sitten sai. Ennen piti käydä mojangin sivuilla ilmoittamassa MS tili tai jotain vastaava niin sai bedrock version. Voi olla että nykyään on jokin toinen systeemi.

Sillä ms tilillä jolla tuota bedrockkia pelaa ei tosin suoraan pääse javaa pelamaan, sitten vasta kun mojoang tili jolla java versio on yhdistetty tuon migraation jutun kautta. Sitä ennen pitää täytyy kirjautua mojang tilillä että pääsee java versiota pelaamaan. Mutta jos ei ole Minecraft tiliä muuttanut koskaan Mojang tiliksi niin en tiedä mitä.
Mulla on yksi Minecraft-tili Mojangin puolella vielä, mutta toisen oon vieny jo Microsoftin puolelle. Kummallakaan ei saa ladattua Bedrock-versiota. Mitä tuossa äsken googlailin, niin ilmeisesti huhtikuussa umpeutui aika ladata tuo ilmainen Bedrock-versio RTX:ää varten.

Edit.
Windows 10 or 11 (with Windows MR) RTX:lle näyttää maksavan $26.99 (USD) tällä hetkellä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
674
No toisaalta en ihmettele että MS lopettanut ilmaiseksi bedrockin jakamisen. Sehän taitaa kuulua nykyään gamepassiin.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Tyttärelle tuli juuri ladattua tuo windows versio, windows storesta. Mitenkäs siinä nyt saa rtx päälle jne. Hän aloitti juuri "oman maailman" ja siellä video asetuksissa säteenseuranta harmaana. Mikä tämä ketjussa mainittu bedrock on jolla tuon säteenseurannan ilmeisesti pitäisi onnistua? En tosiaan tiedä tästä pelistä mitään. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
674
Tyttärelle tuli juuri ladattua tuo windows versio, windows storesta. Mitenkäs siinä nyt saa rtx päälle jne. Hän aloitti juuri "oman maailman" ja siellä video asetuksissa säteenseuranta harmaana. Mikä tämä ketjussa mainittu bedrock on jolla tuon säteenseurannan ilmeisesti pitäisi onnistua? En tosiaan tiedä tästä pelistä mitään. :D
Esim joku näistä resurssi päkeistä.



Asennus helppoa, riittää kun käynnistää tuon .mcpack tiedoston. Se käynnistää minecraftin ja asentaa päkin. Sitten pitäis löytyä asetuksista Yleiset resurssit/Global resources kohdasta ja sieltä vaan klikkaa aktiiviseksi.

Jotain taitaa löytyä myös minecraftin omasta kaupausta.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Esim joku näistä resurssi päkeistä.



Asennus helppoa, riittää kun käynnistää tuon .mcpack tiedoston. Se käynnistää minecraftin ja asentaa päkin. Sitten pitäis löytyä asetuksista Yleiset resurssit/Global resources kohdasta ja sieltä vaan klikkaa aktiiviseksi.

Jotain taitaa löytyä myös minecraftin omasta kaupausta.
Noniin kiitos paljon. Ladattiin tuo keskimmäinen ja kyllähän se näyttäisi toimivan. Oliko tähän olemassa myös joku nvidian oma paketti?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Noniin kiitos paljon. Ladattiin tuo keskimmäinen ja kyllähän se näyttäisi toimivan. Oliko tähän olemassa myös joku nvidian oma paketti?

Tuon mukaan Marketista pitäisi löytyä noita NVIDIAn tekemiä ja oletettavasti muitakin, varmaan helpoiten kun laitat hakusanaksi "RTX"...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
604
Tuli aloitettua tämän pelaaminen taas monen monen vuoden tauon jälkeen. Perusasiat osaan jotenkin. Työkalut on jo raudasta, kämppä rakennettu ja löytyy sängyt yms, mutta löytyisikö esim. youtubesta jotain hyvää pätkää jossa käytäisiin läpi noita tärkeimpiä "reseptejä" ym. mitä olisi tärkeää tietää. Esim. Kiinnostaa miten noita eläimiä voi kesyttää ja raiteiden käyttö yms.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Tuli aloitettua tämän pelaaminen taas monen monen vuoden tauon jälkeen. Perusasiat osaan jotenkin. Työkalut on jo raudasta, kämppä rakennettu ja löytyy sängyt yms, mutta löytyisikö esim. youtubesta jotain hyvää pätkää jossa käytäisiin läpi noita tärkeimpiä "reseptejä" ym. mitä olisi tärkeää tietää. Esim. Kiinnostaa miten noita eläimiä voi kesyttää ja raiteiden käyttö yms.
Videoista en tiedä, mutta koska asiat muuttuu versioiden välillä niin kannattaa olla tarkkana, että katsoo sitten sen mukaan niitä videoita.

Mutta kirjoitettuna ajantasaista tietoa löytyy Wikistä, jos jaksaa lukea...
Ja näyttäisi sieltä löytyvän kaikenlaisia oppaitakin:

Eikös uusimmissa versioissa ole se resepti kirja jo vakiona, johon tulee automaattisesti kaikki näkyviin, riippuen mitä resursseja sulla on taskussa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
604
Onhan siellä kaikenlaista näkyvillä, mutta ei juurikaan selitellä mihin/miten niitä käytetään.
Tai saattaa ollakin? mutta ainakaan pleikkarilla en ole keksinyt vielä että miten.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Onhan siellä kaikenlaista näkyvillä, mutta ei juurikaan selitellä mihin/miten niitä käytetään.
Tai saattaa ollakin? mutta ainakaan pleikkarilla en ole keksinyt vielä että miten.
En itse pelaa ns. Vanilla versiota, niin en sen tarkemmin tiedä noista.

Tuollainen ny tuli pikaisella haulla Tuubista, aikas tarkkaan mennään 1.18 version mukaan asioita ja esim. video 6 käsittelee eläinten hallintaa. Aikas asiallisen tuntuista materiaalia...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
604
Kiitos. Pitääpä katsastaa tuo ja samalla opiskella vähän tuota wikiä. Eiköhän sitä vauhtiin taas pääse. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Pakko kyllä sanoa tuosta uusimmasta päivityksestä, että ennen jos tuntui maalimat liian tasasilta niin nyt kyllä tuntuvat taasen liian mäkisiltä... :D
Ja noi dripstonen (tippukiven?) tekstuurit näyttää minusta aika hirveiltä...
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Onko muilla ongelmia kirjautumisen kanssa Microsoft-tilille? Muksun kanssa piti jatkaa pelailua, mutta oli default ukkeli "Steve" siinä alkuruudussa, ja pelissäkin kaikki kamat hävinnyt, ja spawnasi johonkin hevon perseeseen eikä petiin. :rage:

Pelissä kun koittaa kirjautua ja "Tallenna Microsoft-tilille" niin "Kirjautuminen epäonnistui, virhekoodi: Terrakotta."

Launcherissa näkyy taas oikea Microsoft-tunnari loggautuneena sisään ja samoin pelissä, mutta eri ukkeli kuin mikä pitäisi olla, ei näy kustomointi-optioita yms.


Ton Xbox appiksen kanssakaan ei oo muuta kun hampaiden kiristelyä ollut, pelit asentuu ihan nopalla arpomalla, ja joka toinen päivä päivittää jotain. Saatanan M$, palaa hermot... :rage: Onneksi on vaan 1e/3kk diili menossa.

Edit: Ja on runkattu Xbox-appiksessa tuota tunnustakin ulos ja sisään, sielläkin näkyy ihan oikea profiili.
Edit2: Kyseessä siis Minecraft for Windows.

EDIT: Okei joku isompikin ongelma ilmeisesti kyseessä: https://downdetector.com/status/minecraft/
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
674
Täytyy kyllä sanoa että alkaa optifine ajat olemaan ohi vaikka aiemmin olen sitä aina käyttäny mutta nykyään tuntuu vanillan ja optifinen välinen ero vaan kutistuvan. Fabric ja sodium antaa paljon paremman fps boostin ja jos shadereita tykkää käyttää niin iris siihen kaveriksi niin optifinen shader packit toimii suoraan. Vielä ei tosin ole pelin sisäistä shader muokkausta joutuu asetus tiedostoja muokkaamaan shader packin sisältä.

Complementary shaders sopii omasta mielestäni hyvin, ei lisää likaa vaseliinia näytölle ja sopivan sumuista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Noniin, nyt tuli sit se "uhkausviesti", että maaliskuu 10 päivään mennessä on siirryttävä käyttämään M$ tiliä, jos haluaa jatkaa pelaamista Java versiollakin.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Mulla on toinen tili ollut jo pitkään MS:n alla, mutta toista, vähemmän käytössä olevaa en oo vielä siirtänyt. Kaikki on ollu OK tuon siirron kanssa, ei oo tullu mitään ongelmia eteen.

Uuteen launcheriin tosin en ole vielä päivittänyt - eikä mulla mitään kiirettä edes sen kanssa ole. Onko sattumoisin kenelläkään tullut mitään ongelmia ilmi uuden launcherin kanssa? (Mietin lähinnä miten modit, texture packit, data packit, shaderit ja muut pelaa päivityksen jälkeen. Vai pitääkö niiden suhteen ottaa esim. MultiMC aktiiviseen käyttöön jos joskus meinaa tuon launcherin päivittää?)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 329
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom