Minecraft

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846
Noniin, nyt tuli sit se "uhkausviesti", että maaliskuu 10 päivään mennessä on siirryttävä käyttämään M$ tiliä, jos haluaa jatkaa pelaamista Java versiollakin.
Näinpä tuli myös tänne ja en enää jaksanut jäädä odottelemaan mikä on seuraava uhkaus, niin muutin vanhan tilin tähän MS tiliin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
690
Mulla on toinen tili ollut jo pitkään MS:n alla, mutta toista, vähemmän käytössä olevaa en oo vielä siirtänyt. Kaikki on ollu OK tuon siirron kanssa, ei oo tullu mitään ongelmia eteen.

Uuteen launcheriin tosin en ole vielä päivittänyt - eikä mulla mitään kiirettä edes sen kanssa ole. Onko sattumoisin kenelläkään tullut mitään ongelmia ilmi uuden launcherin kanssa? (Mietin lähinnä miten modit, texture packit, data packit, shaderit ja muut pelaa päivityksen jälkeen. Vai pitääkö niiden suhteen ottaa esim. MultiMC aktiiviseen käyttöön jos joskus meinaa tuon launcherin päivittää?)
Jos tarkotat MS storesta ladattavaa launcheria niin ei siinä ole mitään eroa siihen aiempaan vanilla launcheriin jonka minecraftin sivuilta saa, täysin samat ominaisuudet ja optifinet ja fabricit ym. modit saa samalla tavalla asennettua. Näyttää ja tuntuu samalle. Joskus tosin launcheria käynnistäessä pitää kirjautua uudestaan vaikka aiemmasta peli kerrasta ei montaa päivää olisikaan, profiilit ym. säilyy tallessa. En tiedä mistä johtuu vai onko tarkoituksella esim. tietoturvasyistä tehty noin, voi myös olla jotain minun koneestakin johtuvaa.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
OK. Twitterissä on tullu vastaan mm. kauhuskenaarioita, joissa uusi launcher väittää, että pelaaja ei omista Minecraftia vaikka toki omistaa, joten pelit tyssää siihen. Samoin oon lukenu, että uuteen launcheriin ei voisi liittää kahta eri tiliä, mikä ei todellakaan kuulosta hyvältä, jos pitää paikkansa. Ja joillakin ei ole onnistunut edes installointi, joten olen pysynyt kaukana vielä toistaiseksi, varmuuden vuoksi. Sanovat kyllä vanhan launcherin käynnistyksen yhteydessä edelleen, että tulevat tarjoamaan tuen vanhalle versiolle jatkossakin, joten katsotaan sitten jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Pitääkö vanha tili muuntaa tuohon päivään mennessä, vai onko se vain raja, jonka jälkeen vanhalla tilillä ei voi pelata ilman että muuntaa sen uudeksi?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Pitääkö vanha tili muuntaa tuohon päivään mennessä, vai onko se vain raja, jonka jälkeen vanhalla tilillä ei voi pelata ilman että muuntaa sen uudeksi?
Tätä ei tosiaan mainita tuossa sähköpostissa selkeästi, olettaisi että migraatio on mahdollista tuonkin jälkeen, mutta mistä näitä tietää nykypäivänä.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
En tiedä onko kyse epämääräisestä käännöksestä tuossa sähköpostissa (itse ostin Minecraftin ulkomailla asuessani ja siksi kenties sain sähköpostin englanniksi?). Tuo saamani sähköposti on yksiselitteinen: ei voi pelata enää 10. maaliskuuta jälkeen ellei siirrä tiliä MS:n puolelle. Eli voi siirtää myöhemminkin, mutta 10. maaliskuuta asti siirtäminen on peliä pelatakseen vapaaehtoista.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
690
OK. Twitterissä on tullu vastaan mm. kauhuskenaarioita, joissa uusi launcher väittää, että pelaaja ei omista Minecraftia vaikka toki omistaa, joten pelit tyssää siihen. Samoin oon lukenu, että uuteen launcheriin ei voisi liittää kahta eri tiliä, mikä ei todellakaan kuulosta hyvältä, jos pitää paikkansa. Ja joillakin ei ole onnistunut edes installointi, joten olen pysynyt kaukana vielä toistaiseksi, varmuuden vuoksi. Sanovat kyllä vanhan launcherin käynnistyksen yhteydessä edelleen, että tulevat tarjoamaan tuen vanhalle versiolle jatkossakin, joten katsotaan sitten jossain vaiheessa.
Kenties kirjauduttu väärällä tunnuksella siirron jälkeen tai ei ole vielä siirtoa tehty ja kirjauduttu ms tilillä(sitä kun taidetaan oletuksena tyrkyttää) kun pitäisi mennä mojang tilillä sisään tai sitten on vain jotain mennyt mönkään. Mahdollisuuskia user errorillekin on monia.

Siihen uuteen launcheriin pystyy kirjautumaan myös toisella MS tililläkin. Tosin en pysty tuota toisen tilin toimivuutta kokeilemaan kun itsellä vain yksi tili.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 129
Mitä mun pitäisi asentaa java versioon että saisin sinne huggy wuggy monstereita.
Ilmeisesti joku modi launcheri(vai miten se kirjoitettiin)
Olisiko vinkkejä mistä aloittaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Mitä mun pitäisi asentaa java versioon että saisin sinne huggy wuggy monstereita.
Ilmeisesti joku modi launcheri(vai miten se kirjoitettiin)
Olisiko vinkkejä mistä aloittaa?
Helpoin tapa varmaan on käyttää ATLauncheria ja sen modi hallintaa, jos mistään valmiista modi paketista et löydä suoraan haluamaasi modia.
Ketjun alottaja @Anylo on tehty tubekanavalleen ko. toimenpiteestä opastus videon jota voit soveltaa.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 129
Sain sen huggy wuggy modin silleen toimimaan että asensin windows version pelistä joka sisältyy gamepass peleihin.
Ja siihen modin perään.

No nyt loppu xbox gamepass mulla ja olen ymmärtänyt että kun omistan java version niin jotenkin pitäisi pystyä pelaamaan myös tuota windows versiota kun se javakin on jotenkin microsoft tilin alle laitettu?

Onnistuuko pelata javan omistajana windows versiota ilman lisäkuluja oli siis se kysymys.

Kiitos
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Sain sen huggy wuggy modin silleen toimimaan että asensin windows version pelistä joka sisältyy gamepass peleihin.
Ja siihen modin perään.

No nyt loppu xbox gamepass mulla ja olen ymmärtänyt että kun omistan java version niin jotenkin pitäisi pystyä pelaamaan myös tuota windows versiota kun se javakin on jotenkin microsoft tilin alle laitettu?

Onnistuuko pelata javan omistajana windows versiota ilman lisäkuluja oli siis se kysymys.

Kiitos
Ei, pitää ostaa se Bedrock versio erikseen, mutta ne nyt tämän uudistuksen myötä toimii samalla tilillä, jos omistaa molemmat...
Aikoinaan Java pelaajille tarjottiin tuo Bedrock version ilmaisena, mutta siitä tiedotettiin aika heikosti ja monelta jäi hakematta.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
342
Onnistuisikohan Synologyn DS920+ hostaamaan Minecraft Bedrock serveriä ? Muistia vapaana noin 10 gigaa, ssd levy ja prossuna Intel Celeron J4125 2,0 GHz Quad core. Lähinnä että jaksaako toi prossu ? Virtuaalikoneessa ajattelin pyörittää, monesti puhuvat että pitäisi olla i5 vähintään. Pelaajia olisi 2-4.
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
58
Tuli uuden koneen myötä testailtua RTX Minecraftia, todella epäselkeää infoa pelistä joten betan latasin koska luulin että se on edellytys RTX testaamiselle. Betassa sai luotua RTX tuetun sandbox maailman, mutta kun palasin takaisin vanillaan niin tämä ei vielä ole mahdollista? RTX showcase maailmat kyllä saa latailtua ja pelattua mutta en ainakaan itse onnistunut betaversion lailla luomaan sandbox maailmaa. Olenko ihan väärässä asian suhteen? Olisi todella kiva taas uppoutua rakentelemaan omia rakennuksia mutta en sitä ala betaversiossa tekemään kun kuitenkaan ei ole tulevien päivitysten kera yhteensopivia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Onnistuisikohan Synologyn DS920+ hostaamaan Minecraft Bedrock serveriä ? Muistia vapaana noin 10 gigaa, ssd levy ja prossuna Intel Celeron J4125 2,0 GHz Quad core. Lähinnä että jaksaako toi prossu ? Virtuaalikoneessa ajattelin pyörittää, monesti puhuvat että pitäisi olla i5 vähintään. Pelaajia olisi 2-4.
Virtualisointi varmaan vähentää suorituskykyä aavistuksen, mutta eiköhän tuo pienelle porukalle ole ihan OK. Kokeilemallahan se selviää, jos tuollainen jo löytyy. Kai tuo Celeron muuten tukee laiteavustettua virtualisointia, vai onko edelleen jotain karvalakkimalleja, jotka eivät tue?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
690
Tuli uuden koneen myötä testailtua RTX Minecraftia, todella epäselkeää infoa pelistä joten betan latasin koska luulin että se on edellytys RTX testaamiselle. Betassa sai luotua RTX tuetun sandbox maailman, mutta kun palasin takaisin vanillaan niin tämä ei vielä ole mahdollista? RTX showcase maailmat kyllä saa latailtua ja pelattua mutta en ainakaan itse onnistunut betaversion lailla luomaan sandbox maailmaa. Olenko ihan väärässä asian suhteen? Olisi todella kiva taas uppoutua rakentelemaan omia rakennuksia mutta en sitä ala betaversiossa tekemään kun kuitenkaan ei ole tulevien päivitysten kera yhteensopivia.
Tarvit RTX Resource Packin. Niistä täällä ketjussa oli jo aiemmin puhetta.
Esim joku näistä resurssi päkeistä.



Asennus helppoa, riittää kun käynnistää tuon .mcpack tiedoston. Se käynnistää minecraftin ja asentaa päkin. Sitten pitäis löytyä asetuksista Yleiset resurssit/Global resources kohdasta ja sieltä vaan klikkaa aktiiviseksi.

Jotain taitaa löytyä myös minecraftin omasta kaupausta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Ei helevetti soikoon taas tätä MS toimintaa! Minulla on kaksi Minecraft tiliä ja nyt sitten joutuu luomaan sen takia 2 uutta MS tiliä, koska ei voi liittää kuin yhden Minecraft tilin per MS tili. Luulis ny olleen mahdollista tehdä, että yhdellä tilillä voi kirjautua ja sitten valita Minecraft tili jolla pelaa. Tämä on melkoinen vaiva ihmisille, joilla on useampia tilejä. Esimerkiksi sisällöntuottajille, jotka tekee Minecraft videoita, monilla on useita tilejä, niin nyt on kiva luoda sitten nippu uusia MS tilejä.

Can I use one Microsoft account for multiple Java Mojang accounts?
Microsoft accounts can only link to one Mojang account. Multiple Java Mojang accounts will need to be migrated to separate Microsoft accounts.

Kaikenlisäksi MS tili itkee koko ajan puhelinnumeroa ja nyt saanut lukea kokemuksia, että se tili lukitaan automaattisesti jonkin ajan päästä, jos et puhelinnumeroa anna. Miten tälläinen voi olla laillista? Ellei sitten ole ns. p*skapuhetta, selvinnee varmaan lähiaikoina, kun porukka siirtyy käyttämään laajemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Tuo on kyllä vähän kömpelöä. Mulla on molemmat tilit siirrettynä MS:n alle ja läppärillä on nyt myös uusi launcher käytössä - pöytäkoneen olen pitänyt vielä vanhassa launcher-versiossa. Uudessa launcherissa herjaa joka kerta, että en ole samalla tilillä kirjautuneena MS Storeen kuin mikä launcherissa sillä hetkellä käytössä oleva tilini on. Ärsyttää, että Minecraftin pelaamisen pitää jotenkin edes liittyä MS Storeen, ja että tosiaan pitää useamman tilin kanssa pelata, kun helpommaksikin tämän voisi käyttäjille tehdä. Huoh.

Enpä edes muista, olenko antanut puhelinnumeroni MS-tilille. Ei ole kyllä puhelinnumeroitkuja kuulunut (vielä?). Auta armias, jos eri tileille ei sitten voi liittää samaa puhelinnumeroa, jos puhelinnumerosta pakollinen tulee...
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
342
Virtualisointi varmaan vähentää suorituskykyä aavistuksen, mutta eiköhän tuo pienelle porukalle ole ihan OK. Kokeilemallahan se selviää, jos tuollainen jo löytyy. Kai tuo Celeron muuten tukee laiteavustettua virtualisointia, vai onko edelleen jotain karvalakkimalleja, jotka eivät tue?
Nyt on tuota enemmän testattu, kolmella pelaajalla virtualisoidussa koneessa ~20-30% cpu usage pelattaessa. Laitoin tuohon synon omaa dockeriin pyörimään ja cpu usage 2-5%. Eli hyvin pyörii, muistia vie ~600mb joka on ihan kohtuullinen.

Jos joku omalla Synolla haluu pyörittää niin tämä on ainakin tällä hetkellä ylivoimaisesti paras versio: Docker Hub
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Ja kas kummaa, niinpä oli sitten uusi Minecraftin MS tili lukittu samantein (muka outoa toimintaa ollut, en ole edes kirjautunut siirron jälkeen, nyt ensimmäistä kertaa ku meinasin pelata) ja pakotti antamaan puhelinnumeron, jonka avustuksella sai avattua. Aivan idioottimaista toimintaa kyllä tälläinen...

Ja kaikenlisäksi sitten on myöskin authentikaatio serverit nurin kokonaan, eikä näinollen pääse pelaamaan edes maksetulla tilillä. Ei näin pienellä puljulla tiete riitä serveri kapasiteetti, ku Minecraft käyttäjät luomassa "muutaman" uuden tilin ja linkittämässä niitä. /s

Täysin epäonnistunut operaatio tämäkin Microsoftilta...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Launcher ilmotellu nyt pari päivää että kesällä bedrockin omistajat saa java version ilmaiseksi ja toisinpäin.
Yrittävät selkeästi rauhoittaa porukkaa tuolla, ku melko perseelleen mennyt tämä migraatio operaatio MS osalta.
Ja saavat tuolla myöskin houkuteltua osan niistä luomaan MS tilin, jotka sitä eivät aikoneet tehdä erinäisistä syistä (esim. boikotti)...
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Onko Minecraftissä mitään keinoa estää hämähäkkien tuleminen taloon sisälle? Jos ei ole niin silloin tämä peli sopii selviytymisessä ainoastaan rauhaisalla pelattavaksi tai rakenteluna. Talosta ei ole tällöin mitään hyötyä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Onko Minecraftissä mitään keinoa estää hämähäkkien tuleminen taloon sisälle? Jos ei ole niin silloin tämä peli sopii selviytymisessä ainoastaan rauhaisalla pelattavaksi tai rakenteluna. Talosta ei ole tällöin mitään hyötyä.
Laita ovi kiinni ja valoja kämppään niin ei sinne mitään tule?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Ei auta. Talossa on ovet kiinni ja se on hyvin valaistu. Silti niitä sinne tulee. Soihtuja menee ympäri taloa. Pelaan Minecraft for Windows 10 versiota.
Toimiikohan kaktus muuri nykyään vielä hämähäkkeihin?
Eli yritääkö ne vielä nykyään kiivetä kaktusta pitkin ylös ja kuolevat kun ottavat hittiä kaktuksesta.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
690
Ei auta. Talossa on ovet kiinni ja se on hyvin valaistu. Silti niitä sinne tulee. Soihtuja menee ympäri taloa. Pelaan Minecraft for Windows 10 versiota.
Tyhmä kysymys mutta ohan siinä talossa katto ja lasit ikkunoissa? Hämähäkit kun tykkää kiipeillä reistä sisään.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Joko on pimeä kohta talossa jossain tai tosiaan ikkunoista puuttuu lasit (tai on muuten reikä seinässä/lattiassa/katossa). Tai sitten on lähellä maan pintaa maan alla spawneri ja jossain talon kolkassa pimeä kohta. (Tuo viimeisin tosin epätodennäköinen vaihtoehto, koska kuulisit kyllä koko ajan talossa hämähäkkien ääntä, jos spawnerista nuo hämikset tulee.)
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Tyhmä kysymys mutta ohan siinä talossa katto ja lasit ikkunoissa? Hämähäkit kun tykkää kiipeillä reistä sisään.
Talo on ihan täysin valmis. Se siis ilmeistyi juuri uusimaani talon kohtaan jossa oli tiiliseinät. Valot kyllä on joka paikassa ja ne on tällä hetkellä soihtuja kun en ole vielä rakentanut hornaportaalia. Tarvittavat materiaalit kyllä on haettuna.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Talo on ihan täysin valmis. Se siis ilmeistyi juuri uusimaani talon kohtaan jossa oli tiiliseinät. Valot kyllä on joka paikassa ja ne on tällä hetkellä soihtuja kun en ole vielä rakentanut hornaportaalia. Tarvittavat materiaalit kyllä on haettuna.
Oletko varma, että ei ole pimeitä blokkeja missään (light level ottaa huomioon kaikki suunnat, kun lasketaan sen vahvuus ja tippuu nopeasti nollaan), näköjään tuossa Bedrock versiossa ei ole edes Debug näkymää, jolla voisi tarkistaa, kuten Java versiossa. Eli tuon asian varmennus on todella vaikeaa.

Asian voisi testata sillai, että pistät niitä soihtuja kauheena joka paikkaan ja seuraat, spawnaako sinne taloon enää hämikset.

En kyllä tuohon Bedrock versioon itse halua koskea, mitä enemmän siitä lukee...
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Kannattaa kenties myös katsoa bug trackeriltä onko kyse ilmoitetusta bugista, jos olet varmistanut pariinkin otteeseen, että reikiä ei ole eikä liian matalia valaistustasoja. Mulle Bedrock ei ole tuttu, mutta näköjään siellä on ollut hämähäkkeihin liittyvää bugia viime aikoina, joka on kyllä sittemmin korjattu. Onko Minecraft-versiosi päivitetty? Pelaatko kehitysversiota/snapshotia?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Kannattaa kenties myös katsoa bug trackeriltä onko kyse ilmoitetusta bugista, jos olet varmistanut pariinkin otteeseen, että reikiä ei ole eikä liian matalia valaistustasoja. Mulle Bedrock ei ole tuttu, mutta näköjään siellä on ollut hämähäkkeihin liittyvää bugia viime aikoina, joka on kyllä sittemmin korjattu. Onko Minecraft-versiosi päivitetty? Pelaatko kehitysversiota/snapshotia?
Minulla on käytössä 1.16.201 versio koska en voi pelata uudempaa. Onko tässä versiossa kyseistä bugia?

Oletko varma, että ei ole pimeitä blokkeja missään (light level ottaa huomioon kaikki suunnat, kun lasketaan sen vahvuus ja tippuu nopeasti nollaan), näköjään tuossa Bedrock versiossa ei ole edes Debug näkymää, jolla voisi tarkistaa, kuten Java versiossa. Eli tuon asian varmennus on todella vaikeaa.

Asian voisi testata sillai, että pistät niitä soihtuja kauheena joka paikkaan ja seuraat, spawnaako sinne taloon enää hämikset.

En kyllä tuohon Bedrock versioon itse halua koskea, mitä enemmän siitä lukee...
Onneksi löytyy myös java versio niin ei ole välttämättä pakko pelata tuota Bedrock versiota.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Minulla on käytössä 1.16.201 versio koska en voi pelata uudempaa. Onko tässä versiossa kyseistä bugia?
En valitettavasti osaa Bedrockin bugeista sanoa. Voit hakea esim. spider-hakusanalla tuolta bugitrackerilta, jos haluat tarkemmin tutustua ja varmistaa, ettei ole bugista kyse.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
En valitettavasti osaa Bedrockin bugeista sanoa. Voit hakea esim. spider-hakusanalla tuolta bugitrackerilta, jos haluat tarkemmin tutustua ja varmistaa, ettei ole bugista kyse.
Täytyy testata se niin että vaihtaa hetkeksi rauhaisa tilan että saa sen hämiksen siitä pois. Sitten testaa uudelleen helpolla.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Liitteenä on kuvat siitä minun talota. Voisiko joku katsoa että missä tässä muka on liian pimeää?
 

Liitteet

Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Ei mahtunut yhteen viestiin tässä on liitteenä loput 2 kuvaa talosta. Siitä missä se hämis oli. Se tuli vastaaan kuvan 1.jpg alueella.
 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Aika mahdoton on kuvista sanoa, mutta kuva 6 nurkkaus on aikas pimeän näköinen, kokeilisin laittaa siihen soihdun. Oletettavasti tuo aidan päällä oleva matto lasketaan kokonaiseksi blokiksi ja täten estää myöskin valon, eli siinä saattaa olla 2 blokin korkuinen seinä teoriassa. En hirveän tarkkaan tiedä, mitkä nykyään estää valon...
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Aika mahdoton on kuvista sanoa, mutta kuva 6 nurkkaus on aikas pimeän näköinen, kokeilisin laittaa siihen soihdun. Oletettavasti tuo aidan päällä oleva matto lasketaan kokonaiseksi blokiksi ja täten estää myöskin valon, eli siinä saattaa olla 2 blokin korkuinen seinä teoriassa. En hirveän tarkkaan tiedä, mitkä nykyään estää valon...
Laitoin siihen soihdun ja tuli selvästi enemmän valoa. Onko Minecraft muka näin herkkä valon suhteen? Saako näitä soihtuja kylvää ihan huolella?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Laitoin siihen soihdun ja tuli selvästi enemmän valoa. Onko Minecraft muka näin herkkä valon suhteen? Saako näitä soihtuja kylvää ihan huolella?
Vaikea selittää, kannattaa lukea Wikistä jos kiinnostaa, mutta se lasketaan tarkasti ja ottaa esimerkiksi huomioon valon voimakkuudessa etäisyyden joka suuntaan:

Soihtu kuitenkin antaa valon voimakkuuden 14 ja sitä vähennetään yhdellä joka suuntaan mentäessä ja muut blokit tietenkin estää myöskin valon, joten varjoja tulee helposti. Etenkin tuossa tapauksessa, kun epäilen että tuo matto lasketaan kokonaiseksi blokiksi, eli siinä teoriassa on 2 blokin korkuinen seinä, joten eipä sen takaa valoa paljoa tule noista soihduista sen takana olevalta seinältä.

En kyllä ymmärrä miksei ole tuonneet tuota Debug ruutua Bedrock versioon, sitä on pyydetty alusta saakka ja ei edelleenkään ole. Liekkö syynä, että liian monimutkainen ja pelaajat alkaisi ihmettelemään, ku nykyään on tapa yksinkertaistaa kaikki mahdollinen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Vaikea selittää, kannattaa lukea Wikistä jos kiinnostaa, mutta se lasketaan tarkasti ja ottaa esimerkiksi huomioon valon voimakkuudessa etäisyyden joka suuntaan:

Soihtu kuitenkin antaa valon voimakkuuden 14 ja sitä vähennetään yhdellä joka suuntaan mentäessä ja muut blokit tietenkin estää myöskin valon, joten varjoja tulee helposti. Etenkin tuossa tapauksessa, kun epäilen että tuo matto lasketaan kokonaiseksi blokiksi, eli siinä teoriassa on 2 blokin korkuinen seinä, joten eipä sen takaa valoa paljoa tule noista soihduista sen takana olevalta seinältä.

En kyllä ymmärrä miksei ole tuonneet tuota Debug ruutua Bedrock versioon, sitä on pyydetty alusta saakka ja ei edelleenkään ole. Liekkö syynä, että liian monimutkainen ja pelaajat alkaisi ihmettelemään, ku nykyään on tapa yksinkertaistaa kaikki mahdollinen...
Tuo Debug ruutu helpottaisi paljon koska silloin kun sen arvo on muistaakseni 7 niin se riittää. Bedrock versiossa se on vain arvailua että riittääkö valo vai ei ja pelkkä katsominen ei riittänyt. Esim tässä minun tapauksessa sen hämiksen tulon olisi voinut jopa estää jos olisin nähnyt sen Debug ruudusta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Tuo Debug ruutu helpottaisi paljon koska silloin kun sen arvo on muistaakseni 7 niin se riittää. Bedrock versiossa se on vain arvailua että riittääkö valo vai ei ja pelkkä katsominen ei riittänyt. Esim tässä minun tapauksessa sen hämiksen tulon olisi voinut jopa estää jos olisin nähnyt sen Debug ruudusta.
Onhan tuohon Bedrock versioonkin jotain modeja saatavilla ja näyttäisi olevan ihan joku valon voimakkuuden näkemiseenkin. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kokemusta Bedrockin modaamista, sen verta lukittu ja karsittu mielestäni. Java versio on paljon parempi ja pelaankin 99% modattuna...
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Onhan tuohon Bedrock versioonkin jotain modeja saatavilla ja näyttäisi olevan ihan joku valon voimakkuuden näkemiseenkin. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kokemusta Bedrockin modaamista, sen verta lukittu ja karsittu mielestäni. Java versio on paljon parempi ja pelaankin 99% modattuna...
Mitä mieltä olet tuosta Java version University modista versiolla 1.12?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Mitä mieltä olet tuosta Java version University modista versiolla 1.12?
En ole jp, mutta onhan mine 1.12 jo 5 vuotta vanha, sen pelaaminen voi olla retroilullisesti kivaa, mutta muuten, kannattaa tsekata vähän uudempaa versio modeista.
Toki myönnettäköön, että monien modien tuki laahaa paljon perässä ja toiset vain kuolevat, joten eivät päivity uudemmille versioille.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Mitä mieltä olet tuosta Java version University modista versiolla 1.12?
Tarkoitatko nyt siis modpack nimeltä "FTB University"? Tuohan siis on opettavainen paketti käsittääkseni, ikinä en ole pelannut, kun kokemusta löytyy modeista jo paljon.

FTB University is a 1.12.2 modpack, designed as a sort of sequel to FTB Academy. While Academy aims to teach players who have never played with mods how to think like a modpack player, FTB University is supposed to teach the intricacies of mods, including much more in-depth tutorials for the more complex parts.
FTB University has over 1,200 quests, spread over 28 chapters, containing over 70,000 words and 6,000 lines of text. Each of the major mods have their own chapter, split into groups based on their category (Automation, Technology, and Magic).
University has almost no altered progression; it is not an expert pack. However, certain recipes are gated behind quests (Gendustry behind the Alveary, for instance). We also have Avaritia, as well as recipes for creative items.
We're also missing certain widely-used mods, like the Thermal suite, as well as Tinkers' Construct. This is to encourage you to use tools and machines from other mods that you otherwise wouldn't.


Onhan 1.12 versio jo vanha, mutta paljon sitä ihmiset pelaa, etenkin modpackei joita ei ole tuotu uudemmille versioille. Kyllähän sitä versioo pelattiin todella pitkään ja tuli paljon loistavia kokemuksia aikoinaan.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
266
Uusissa versiossa valon suhteen ei ole oikein mitään ongelmaa, kun vihollismobit syntyy vain valo lvl 0.

Vanhoilla versioilla sitten tosiaan vähän tarkempaa sen valon kanssa, kun se raja oli lvl 7.

Itse olen jopa tykännyt enemmän nyt Bedrockista kuin Javasta, mutta toisaalta pelailen ihan Vanilla-versiota ilman modeja tai latauksia. 1.18 version uusi maailmangenerointi maanpäällä sekä maanalla on kyllä ollut onnistunut parannus Minecraftiin.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Tarkoitatko nyt siis modpack nimeltä "FTB University"? Tuohan siis on opettavainen paketti käsittääkseni, ikinä en ole pelannut, kun kokemusta löytyy modeista jo paljon.

FTB University is a 1.12.2 modpack, designed as a sort of sequel to FTB Academy. While Academy aims to teach players who have never played with mods how to think like a modpack player, FTB University is supposed to teach the intricacies of mods, including much more in-depth tutorials for the more complex parts.
FTB University has over 1,200 quests, spread over 28 chapters, containing over 70,000 words and 6,000 lines of text. Each of the major mods have their own chapter, split into groups based on their category (Automation, Technology, and Magic).
University has almost no altered progression; it is not an expert pack. However, certain recipes are gated behind quests (Gendustry behind the Alveary, for instance). We also have Avaritia, as well as recipes for creative items.
We're also missing certain widely-used mods, like the Thermal suite, as well as Tinkers' Construct. This is to encourage you to use tools and machines from other mods that you otherwise wouldn't.


Onhan 1.12 versio jo vanha, mutta paljon sitä ihmiset pelaa, etenkin modpackei joita ei ole tuotu uudemmille versioille. Kyllähän sitä versioo pelattiin todella pitkään ja tuli paljon loistavia kokemuksia aikoinaan.
Tarkoitan pelkkää Universityä jota Anylo pelaa youtubessa. Tuossa yksi video siitä



Uusissa versiossa valon suhteen ei ole oikein mitään ongelmaa, kun vihollismobit syntyy vain valo lvl 0.

Vanhoilla versioilla sitten tosiaan vähän tarkempaa sen valon kanssa, kun se raja oli lvl 7.

Itse olen jopa tykännyt enemmän nyt Bedrockista kuin Javasta, mutta toisaalta pelailen ihan Vanilla-versiota ilman modeja tai latauksia. 1.18 version uusi maailmangenerointi maanpäällä sekä maanalla on kyllä ollut onnistunut parannus Minecraftiin.
Missä versiossa tuo valon rajausta raja laskettiin 0?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
690
Missä versiossa tuo valon rajausta raja laskettiin 0?
1.18
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Tarkoitan pelkkää Universityä jota Anylo pelaa youtubessa. Tuossa yksi video siitä
Jos kuuntelet videon alusta ensimmäisen lauseen, niin hän mainitsee pelaavansa juurikin tuota FTB University modipakettia, se ei ole mikään yksittäinen modi.

Ja jos pikkasen vilkaset "Description" kohtaa Tuubissa, niin sieltä löytyy linkki:

Jossa on selitetty aikas selkeästi, että FTB University modipaketti kyseessä.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Latasin itselleni tuon Bedrock-version, kun se tuli saataville meille javalaisille ja kokeilin sitä pikaisesti. Ei kyllä istunut ensi kokeilemalla itselle ollenkaan... Tuntui, että siinä oli hirveästi kaikkea ylimääräistä, jonka läpi klikkailla, että pääsi vain keskittymään peliin. Mutta täytyy kokeilla uudemman kerran jossain vaiheessa. (Lähinnä tuo RTX kiinnostaa.)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 108
Viestejä
4 191 539
Jäsenet
70 865
Uusin jäsen
Southsidespinner

Hinta.fi

Ylös Bottom