Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
229
Ajatuksia tästä 11.11. Singles day tarjousnäytöstä ?? Käytännössä haluaisin 32" 4K 240Hz 100% Adobe RGB, HDR1000, näytön. Edes 144Hz 32" tuumaisia 4K näyttöjä ei ole semi järkevässä hintaluokassa ollenkaan tarjolla. Niin ehkä sitä vois ostaa tälläsen edullisen välimallin. Blackstorm 27" QHD -pelinäyttö 259,11

"
NVIDIA G-SYNC -yhteensopivuus synkronoi näytön päivitystiheyden näytönohjaimen kanssa sulavat visuaalit ja viiveettömän pelikokemuksen. Voit nauttia paremmista yksityiskohdista ja 77 % suuremmasta näytön tilasta kuin saisit tavallisilta Full HD (1920 x 1080) -näytöiltä. Paneeli kattaa DCI-P3 sekä 95% B1.07B -väriavaruuksista.

Ominaisuudet:

  • Tuumakoko: 27"
  • Resoluutio: 2560 x 1440, 165 Hz*
  • Paneeli: Innolux AAS
  • Kuvasuhde: 16:9
  • Liitännät: HDMI 2.0, DisplayPort 1.2
  • Vasteaika: 8 ms
  • Kirkkaus: 350 cd/㎡
  • Kontrasti: natiivi 3000:1
  • Pikselikoko: 0,2331mm
  • Näytön pinta: heijastamaton (anti-clare)
  • Katselukulmat: 178°(H) / 178°(V)
  • USB -portit : 1x USB-A 5V 1A (Vain virta, eli esim. puhelimen lataukseen)
  • Kallistus : +15°~-5°
  • Kääntö: ei
  • Pivot-säätö : ei
"
Kattelin itse samaa mutta tuo 8ms vasteaika pistää silmään :/
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lyhyt ja ytimekäs:

G-Sync tuella varustettu kaareva 34" 3440x1440 IPS-paneeli, kohtuullinen refresh (100Hz nyt ainakin) ja liikkuu ylös-alas, ei tartte pivottia.

IPS vähän 50/50 koska ilmeisesti jotkut VA-paneelitkin ihan kohtuullisia harrastustason kuvankäsittelyyn. G-Sync lähinnä siksi, että kun kortit on GeForcea ja hankinta pitkäikäinen niin ei ehkä Adaptive Synciä joista kuulee että ghosteja sun muita.

Mihin hintaan pääsee hyvään käsiksi?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
10
Ajatuksia tästä 11.11. Singles day tarjousnäytöstä ?? Käytännössä haluaisin 32" 4K 240Hz 100% Adobe RGB, HDR1000, näytön. Edes 144Hz 32" tuumaisia 4K näyttöjä ei ole semi järkevässä hintaluokassa ollenkaan tarjolla. Niin ehkä sitä vois ostaa tälläsen edullisen välimallin. Blackstorm 27" QHD -pelinäyttö 259,11

"
NVIDIA G-SYNC -yhteensopivuus synkronoi näytön päivitystiheyden näytönohjaimen kanssa sulavat visuaalit ja viiveettömän pelikokemuksen. Voit nauttia paremmista yksityiskohdista ja 77 % suuremmasta näytön tilasta kuin saisit tavallisilta Full HD (1920 x 1080) -näytöiltä. Paneeli kattaa DCI-P3 sekä 95% B1.07B -väriavaruuksista.

Ominaisuudet:

  • Tuumakoko: 27"
  • Resoluutio: 2560 x 1440, 165 Hz*
  • Paneeli: Innolux AAS
  • Kuvasuhde: 16:9
  • Liitännät: HDMI 2.0, DisplayPort 1.2
  • Vasteaika: 8 ms
  • Kirkkaus: 350 cd/㎡
  • Kontrasti: natiivi 3000:1
  • Pikselikoko: 0,2331mm
  • Näytön pinta: heijastamaton (anti-clare)
  • Katselukulmat: 178°(H) / 178°(V)
  • USB -portit : 1x USB-A 5V 1A (Vain virta, eli esim. puhelimen lataukseen)
  • Kallistus : +15°~-5°
  • Kääntö: ei
  • Pivot-säätö : ei
"
Itsekin katselin tuota ja lisäksi Gigantista samsungia: Samsung Odyssey C32JG56 31.5&quote; kaareva pelinäyttö - Pelinäytöt

Isomman näytön hankkimista olen miettinyt pitkään, mutta aina olen sen laittanut sitten jäihin kun minulla on kuitenkin kaksi 24" 60hz näyttöä, jotka periaatteessa ajavat asiansa. Haluaisin kuitenkin isomman näytön työskentelyyn ja leffojen katsomiseen sängyltä. Eipä pelaamisessakaan varmaan olisi haittaa isommasta ruudusta ja paremmista hertzeistä. Koneessa on GTX 970, joten tehoa ei mahdottomasti löydy, mutta kai tuolla CS:GO pyörisi vähän paremmillakin freimeillä. Vähintään työpöytäkäytössä tuo 1440p tulisi varmasti myös tarpeeseen. Vähintään 27" ruutu saisi olla, mutta uskoisin, että tuo 32" voisi olla minulle parempi. Jätän kuitenkin tuon 24" IPS-näytön toiseksi näytöksi pöydälle jos pienempää ruutua kaipaa.

Ei ole tietoa noista G-synceistä ja AMD freesynceistä, mutta ilmeisesti pitäisi olla G-syc, jos haluaisi jotain hyötyä saada. En tiedä vaan kuinka suuri ero tuossa olisi. Toisaalta näyttistä saatan joutua päivittämään jossain vaiheessa ja näyttö on varmaan käytössä aika paljon pidempään, joten en ehkä liikaa tuohon jämähtäisi.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
41
Prkl kännykät, piti editoida simppeliksi eikä double postailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Onko joku vaihtanut isosta 4K-näytöstä Ultrawide-näyttöön?
Itsellä on käytössä Philipsin bdm4065uc 4k-näyttö ja on hieman alkanut kiinnostamaan joku 100Hz näyttö mutta vähän arvelluttaa tuntuisiko joku 34" 3440x1440 kovinkin suurelta askeleelta taaksepäin. :hmm:
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Olen rakentamassa kaverille konetta johon tarvisi hyvän 4K näytön. Koneella ei pelata vaan tulisi multimedia/kuvien editointiin, ei ammatti käyttöön, harrasteluun.

Olen viikkoja pähkäillyt eri näyttöjen välillä ja päädyin lopulta LG 27UL650-W näyttöön mutta se alkoikin arveluttamaan.
Nyt mietin Benq PD3200U mallia tai pienempää PD2700u mallia jossa on HDR tai niin kutsuttu feikki hdr. Mitä mieltä raati on. Mikä se olis hyvä näyttö noin. alle 1000e. Onkohan se HDR niin kannattava jos ei käytännössä pelaa ollenkaan. Että kannattaakohan näyttöä valita sen HDRrän perusteella vai jättää se suosiolla pois ja ostaa parempi näyttö ilman hdrrää.

LG 27UL650-W
Benq PD3200U
Benq PD2700U
Dell Ultrasharp U3219Q
Lenovo ThinkVision P27u

Tässä muutamia esimerkkejä mitä olen pähkäillyt.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
272
Olen rakentamassa kaverille konetta johon tarvisi hyvän 4K näytön. Koneella ei pelata vaan tulisi multimedia/kuvien editointiin, ei ammatti käyttöön, harrasteluun.

Olen viikkoja pähkäillyt eri näyttöjen välillä ja päädyin lopulta LG 27UL650-W näyttöön mutta se alkoikin arveluttamaan.
Nyt mietin Benq PD3200U mallia tai pienempää PD2700u mallia jossa on HDR tai niin kutsuttu feikki hdr. Mitä mieltä raati on. Mikä se olis hyvä näyttö noin. alle 1000e. Onkohan se HDR niin kannattava jos ei käytännössä pelaa ollenkaan. Että kannattaakohan näyttöä valita sen HDRrän perusteella vai jättää se suosiolla pois ja ostaa parempi näyttö ilman hdrrää.

LG 27UL650-W
Benq PD3200U
Benq PD2700U
Dell Ultrasharp U3219Q
Lenovo ThinkVision P27u

Tässä muutamia esimerkkejä mitä olen pähkäillyt.
Itse pähkäillyt samaa ja päättänyt että jompikumpi noista Benq PD3200U/PD2700U ruuduista tulee riippuen siitä mahtuuko isompi pöydälle. Dell ois unelma kyllä, mutta muutaman prosentin paremmat värit +200€ hintaan ei oikein innosta
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Olen rakentamassa kaverille konetta johon tarvisi hyvän 4K näytön. Koneella ei pelata vaan tulisi multimedia/kuvien editointiin, ei ammatti käyttöön, harrasteluun.

Olen viikkoja pähkäillyt eri näyttöjen välillä ja päädyin lopulta LG 27UL650-W näyttöön mutta se alkoikin arveluttamaan.
Nyt mietin Benq PD3200U mallia tai pienempää PD2700u mallia jossa on HDR tai niin kutsuttu feikki hdr. Mitä mieltä raati on. Mikä se olis hyvä näyttö noin. alle 1000e. Onkohan se HDR niin kannattava jos ei käytännössä pelaa ollenkaan. Että kannattaakohan näyttöä valita sen HDRrän perusteella vai jättää se suosiolla pois ja ostaa parempi näyttö ilman hdrrää.

LG 27UL650-W
Benq PD3200U
Benq PD2700U
Dell Ultrasharp U3219Q
Lenovo ThinkVision P27u

Tässä muutamia esimerkkejä mitä olen pähkäillyt.
Budjetti kuulemma saa nousta joten nyt on taistelussa keskenään seuraavat mallit:

BenQ PD3220U (n.1250e)
LG UltraFine 32UL950-W (n. 1400e)
Dell UltraSharp 32 U3219Q (n.1000e)
Dell UltraSharp PremierColor UP3216Q (n.1400e)
Lenovo ThinkVision P32u (n.1150e)

Kaikissa noissa näytöissä on hyvät ja huonot puolensa. Eniten punnituksessa nyt noista on PD3220U ja 32UL950-W mallit.

32UL950-W saanut jonkun verran risu arvosteluja käyttäjiltä kun taas Rtings on arvostellut tuotteen melko korkealle.
PD3220U on saanut hyviä arvosteluja taas suurimmalta osalta käyttäjistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
54
Moi,

Haussa uusi näyttö BenQ XL2411 tilalle. Alla olevalle kokoonpanolle. Näyttis todnäk 6800XT jos/kun F5-skabassa pärjätään. Käyttö video/kuvaeditointi ja pelaaminen. 4K/144hz olisi kiva mutta turhan suolaselta tuntuu satsata 800-1000€ näyttöön. videomatskun kanssa tuo 4K olisi kiva mutta kaiketi fiksuin nyt siirtyä ensin 1080 -> 1440. Alla yksi vaihtoehto jota mietin. Onko muita ehdotuksia? Tarkotus laittaa näyttö seinään kiinni.

Setup:
CPU
: AMD Ryzen 5900X (tilattu, jonossa ollaan)
GPU: Tähän varmaan Radeon 6800XT.
Emo: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI
Muistit: Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4R 3600 MHz (2x16gb kit = yht 32gb)
Power: Seasonic focus GX-750 tai 850
SSD: A-DATA 2TB SX8200
Kotelo: Fractal Design Define 7 Compact
Jäähy: Noctua NH-U12A

Vaihtoehto 1:
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 134
Moi,

Haussa uusi näyttö BenQ XL2411 tilalle. Alla olevalle kokoonpanolle. Näyttis todnäk 6800XT jos/kun F5-skabassa pärjätään. Käyttö video/kuvaeditointi ja pelaaminen. 4K/144hz olisi kiva mutta turhan suolaselta tuntuu satsata 800-1000€ näyttöön. videomatskun kanssa tuo 4K olisi kiva mutta kaiketi fiksuin nyt siirtyä ensin 1080 -> 1440. Alla yksi vaihtoehto jota mietin. Onko muita ehdotuksia? Tarkotus laittaa näyttö seinään kiinni.

Setup:
CPU
: AMD Ryzen 5900X (tilattu, jonossa ollaan)
GPU: Tähän varmaan Radeon 6800XT.
Emo: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI
Muistit: Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4R 3600 MHz (2x16gb kit = yht 32gb)
Power: Seasonic focus GX-750 tai 850
SSD: A-DATA 2TB SX8200
Kotelo: Fractal Design Define 7 Compact
Jäähy: Noctua NH-U12A

Vaihtoehto 1:

Sama paneeli tässä, mutta parempi jalka kuin lg:ssä ja hinta nyt pienempi myös.
 
Liittynyt
06.11.2020
Viestejä
42
Onko noissa 4k 60Hz näytöissä yleensä mahdollista käyttää esim 1440 tai 1080 resoja korkeammilla virkistystaajuuksilla?
Mietin että olisiko sellaisesta kompromissia 4k työpöydälle ja tarvittaessa alempi resoluutio pelaamiseen.

Tukevatko HDMI 2.0 ja/tai DP1.2 noita 1440 resoluution korkeampia Hz & sync asetuksia?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Hyvin palvellut Dell 2412M tekisi mieli vaihtaa 27" näyttöön, jossa 1440p. Dellissä IPS-paneeli, jos laittaa uuteenkin IPS:n ja virkistystaajuuksia pelaamista ajatellen, niin ollaan äkkiä lähes 500 € hinnoissa. Mielellään saisi vielä olla integroidut kaiuttimet "arkikäyttöä" varten, ettei aina tarttisi kuulokkeita räplätä. Musiikki ja pelaaminen toki kuulokkeiden kautta.

Onko nuo TN/VA-paneelit selvästi heikompia? Mielestäni tässä Dellin IPS-paneelissa ainakin on ihan ok kuva.

Jos kaiuttimista tinkaisi, niin tuo em. Legion Y27q-20 27" voisi tulla kyseeseen. Asus VG27AQ täyttäisi kaikki em. vaateet, mutta hinta on hiukan kovan puoleinen, mitä olin ajatellut sijoittaa. Lenovossa jotkut on valittaneet alakulmista tässäkin ketjussa? Entäs sitten kokemuksia tuosta Asuksesta?

Vielä kysyisin, että sinällään tuo Freesync, jota useimmissa on, toimii myös RTX 2070 kanssa ihan OK? G-sync -näytöistä saa pulittaa mielestäni hieman extraa, toki tuossa Asukessa sekin taitaa olla.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 707
Onko noissa 4k 60Hz näytöissä yleensä mahdollista käyttää esim 1440 tai 1080 resoja korkeammilla virkistystaajuuksilla?
Mietin että olisiko sellaisesta kompromissia 4k työpöydälle ja tarvittaessa alempi resoluutio pelaamiseen.
Valitettavasti ei, toki sellaisen näytön varmasti useampi ostaisi hetkessä jos luvattaisiin 27" 300Hz 1080p 12 bit väreillä, 165Hz 1440p 10-bit väreillä ja 60Hz 4K 8-bit väreillä IPS ja alle 500€ kaikki samassa monitorissa vapaasti valittavissa.
 
Liittynyt
06.05.2017
Viestejä
20
Olisiko suositella edullista 4k näyttöä työpöytäympäristökäyttöön? Etätöiden lisääntyessä pitäisi päivittää kotona setuppia näytön osalta (sähköpöytä ja työtuoli tuli uusittua). Jos vaikka Black fridaystä löytyisi sopivaa... Aluksi oli ajatus, että menisi 2x24" 1080p näytöllä kun siihen on töissä tottunut, mutta liikkeissä kiertelyn jälkeen ajattelin, että ehkäpä yksi isompi 4k-näyttö olisi nyt järkevin vaihtoehto(?).

Katseluetäisyyttä lienee n. 80cm joten näyttö saisi olla 4k-tarkkuudella kyllä isompi kuin 24/27"(?). Olisiko esim. BenQ EW3270U 31,5" 4K -näyttö sopiva? Käyttö siis pääosin etätöihin (excel-tyylistä dataa paljon) ei siis mitään pelailua tai kuvankäsittelyä. Jos ei näytössä ole korkeussäätöä, niin VESA 100x100 kiinnikkeet ainakin sitten pitäisi olla että saa monitorivarteen kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Olisiko suositella edullista 4k näyttöä työpöytäympäristökäyttöön? Etätöiden lisääntyessä pitäisi päivittää kotona setuppia näytön osalta (sähköpöytä ja työtuoli tuli uusittua). Jos vaikka Black fridaystä löytyisi sopivaa... Aluksi oli ajatus, että menisi 2x24" 1080p näytöllä kun siihen on töissä tottunut, mutta liikkeissä kiertelyn jälkeen ajattelin, että ehkäpä yksi isompi 4k-näyttö olisi nyt järkevin vaihtoehto(?).

Katseluetäisyyttä lienee n. 80cm joten näyttö saisi olla 4k-tarkkuudella kyllä isompi kuin 24/27"(?). Olisiko esim. BenQ EW3270U 31,5" 4K -näyttö sopiva? Käyttö siis pääosin etätöihin (excel-tyylistä dataa paljon) ei siis mitään pelailua tai kuvankäsittelyä. Jos ei näytössä ole korkeussäätöä, niin VESA 100x100 kiinnikkeet ainakin sitten pitäisi olla että saa monitorivarteen kiinni.
Tässä olisi 400€:llä

Tämä olisi jalustan korkeusssäädöllä.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Mikä olisi hyvä 800 € näyttö, josta löytyisi:
- 2560 x 1440 (4K olisi kiva)
- 2 kpl DisplayPortia
- G-Sync
- IPS
- 27"-30"
- 144 Hz
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 605
Mikä olisi hyvä 800 € näyttö, josta löytyisi:
- 2560 x 1440 (4K olisi kiva)
- 2 kpl DisplayPortia
- G-Sync
- IPS
- 27"-30"
- 144 Hz
Tuo 2 x displayport on vähän kiven alla, etkö saa toista lähdettä HDMI:llä kiinni?

IPS ja 144Hz ei oikeen käy käsikädessä, mutta mä olen ollut tähän äärimmäisen tyytyväinen AOC Agon AG271QX 27" QHD-pelinäyttö 449,90

Maksoin 299e reilu vuosi sitten, mutta kai noita tarjouksia tulee, ja uusia malleja.

edit: tuo kaukosäädin on helvetin kätevä.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
28
Olen harkinnut näytön päivittämistä, kun kotona tulee nyt korona-aikana työskenneltyä niin paljon koneella. Tällä hetkellä käytössä on joku ikivanha HP:n 24-tuumainen FullHD, joka toimii siis toisena näyttönä läppärille. Isompi näyttö, jossa olisi myös enemmän resoluutiota, olisi siis hakusessa, mutta en oikein tiedä, minkä kokoista ja millä resoluutiolla kannattaisi pohtia. Siis 1440p vai 4k ja mikä koko? Ja mitä muuta kannattaisi huomioida?

Pelikäyttöön näyttö ei siis tällä hetkellä tule, mutta toivoisin silti, että se olisi samalla sellainen, että kasuaali pelaaminenkin tulevaisuudessa onnistuisi, mutta tämä ei toki ole preferenssilistalla kovin korkealla. Lisäksi kaareville näytöille ja ultra wideille en oikein lämpene. Osaisiko täällä joku antaa jonkinlaisia näkemyksiä? Lisäksi tuli mieleen, että mikäli tulevaisuudessa pelailisin, niin se tapahtuisi NVidian näytönohjaimella (CUDAn vuoksi); tällä kai lienee jotain vaikutusta näytönkin valintaan.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Olen harkinnut näytön päivittämistä, kun kotona tulee nyt korona-aikana työskenneltyä niin paljon koneella. Tällä hetkellä käytössä on joku ikivanha HP:n 24-tuumainen FullHD, joka toimii siis toisena näyttönä läppärille. Isompi näyttö, jossa olisi myös enemmän resoluutiota, olisi siis hakusessa, mutta en oikein tiedä, minkä kokoista ja millä resoluutiolla kannattaisi pohtia. Siis 1440p vai 4k ja mikä koko? Ja mitä muuta kannattaisi huomioida?

Pelikäyttöön näyttö ei siis tällä hetkellä tule, mutta toivoisin silti, että se olisi samalla sellainen, että kasuaali pelaaminenkin tulevaisuudessa onnistuisi, mutta tämä ei toki ole preferenssilistalla kovin korkealla. Lisäksi kaareville näytöille ja ultra wideille en oikein lämpene. Osaisiko täällä joku antaa jonkinlaisia näkemyksiä? Lisäksi tuli mieleen, että mikäli tulevaisuudessa pelailisin, niin se tapahtuisi NVidian näytönohjaimella (CUDAn vuoksi); tällä kai lienee jotain vaikutusta näytönkin valintaan.
Työskentelyssähän isomman resoluution antama lisätila tietenkin olisi hyödyksi.
(pimeältä keskiajalta oleva 1080p on masokismia nettiselaukseenkin)
Mutta myös pelaamisen sopivat 4K-näytöt ovat myös kovin vähissä ja kalliita.
Pelikäyttöä kun haittaa sekin ettei halvemmissa 60/75Hz malleissa ole Low Framerate Compensationia.
Samoin niiden vaatimukset näytönohjaimelle ovat kovat.
3840x2160 on sellainen pikselimäärä että sen laskenta vaatii kallista GPU:ta kaikissa raskaammissa peleissä, tai asetuksia saa leikata juustohöylän sijaan kenttäsirkkelillä.
Tietenkin alemman resoluution käyttö skaalauksella/pikselin"tuplauksella" olisi yksi vaihtoehto.

2560x1440 on sellainen mikä pyörii pätevästi kohtuuhintaisilla näytönohjaimillakin ainakin kunhan asetuksia hieman säätelee.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
1
Tarviis pävittää vanha benq 2411z isompaan näyttöön, jotta saisi hieman lisää tilaa työskentelyyn. Miten nykyiset va-paneelit pärjää vanhalle tn-paneelille responsiivosuuden puolesta? Kun tulee csgo:ta hakattua, niin ei tunnu järkevältä vaihtaa hitaampaan näyttöön. Mahtaisiko tämä pärjätä vanhalle näytölle, vai pitääkö uusi näyttö olla kanssa tn-paneelilla?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Tarviis pävittää vanha benq 2411z isompaan näyttöön, jotta saisi hieman lisää tilaa työskentelyyn. Miten nykyiset va-paneelit pärjää vanhalle tn-paneelille responsiivosuuden puolesta? Kun tulee csgo:ta hakattua, niin ei tunnu järkevältä vaihtaa hitaampaan näyttöön. Mahtaisiko tämä pärjätä vanhalle näytölle, vai pitääkö uusi näyttö olla kanssa tn-paneelilla?
Mitä olen noita arvosteluja lukenut, niin jossain jopa suositeltiin VA-paneeleja pelikäyttöön, eli pärjäävät hyvinkin. Itse olen tasapainoillut IPS vs VA, koska TN-katselukulma hirvittää. VA-näyttöjen värimaailma monesti kiitellään ja aika usein IPS-valovuodosta tulee pyyhkeitä. Harvemmin VA-näytöistä valitetaan nykyisin? En tiedä, onko näiden Adaptive/Freesyncien ansiota.

1440 ja 27" on speksit, mitä olen ajatellut, nyt olisi ASUS cash backissa yksi vaihtoehto tämä, maksettavaa jäisi reilut 300 ja kun itselläni katseluetäisyys on aika lähellä, niin kaareva voisi olla hyvä. Mielipiteitä tästä, vai pitäisikö kuitenkin harkita kalliimpaa IPS-näyttöä, kannattaako lyödä 150 € tuohon kalliimpaan versioon?

VAI
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
28
Yksi pohdinnan aiheeni on myös se, että mikä olisi sopiva näytön koko 1440p- ja 4k-resoluutioille, mikäli skaalausta ei haluaisi käyttää (siis ihan toimistokäytössä). 1440p-resoluutiolla 27-tuumainen lienee riittävä, mutta entä 4k:lle? Katseluetäisyys on siis sellainen normaalihko hiukan alta metrin. Ja meneekö 4k näyttö jo sitten väkisinkin vähän liian isoksi?

Ja kuinka hyvin Windows 10:n skaalaus tällä hetkellä toimii? Onko siis järkevää ostaa liian tarkkaa ruutua, jos sitä sitten joutuu käyttämään skaalattuna?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
30
1440 ja 27" on speksit, mitä olen ajatellut, nyt olisi ASUS cash backissa yksi vaihtoehto tämä, maksettavaa jäisi reilut 300 ja kun itselläni katseluetäisyys on aika lähellä, niin kaareva voisi olla hyvä. Mielipiteitä tästä, vai pitäisikö kuitenkin harkita kalliimpaa IPS-näyttöä, kannattaako lyödä 150 € tuohon kalliimpaan versioon?

VAI
Päädyitkö vielä mihinkään näyttöön? Tuo VG27AQ kiinnostaisi kovasti varsinkin nyt kun se on 379,90e tarjouksessa tuolla verkkiksellä. Asuksen Cashback kampanjan ostoaika loppui tosiaan eilen joten sitä 30e:tä ei saa enää lisäksi.

Itse olisin kanssa siirtymässä BenQ 2411z:sta vähän isompaan. Tuntuu vaan, että jokaisessa näytössä mitä katsoo on jotain huonoa ja sitä tuodaan esille arvosteluissa. Eihän tässä meinaa mitään uskaltaa ostaa enää.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
864
Päädyitkö vielä mihinkään näyttöön? Tuo VG27AQ kiinnostaisi kovasti varsinkin nyt kun se on 379,90e tarjouksessa tuolla verkkiksellä. Asuksen Cashback kampanjan ostoaika loppui tosiaan eilen joten sitä 30e:tä ei saa enää lisäksi.

Itse olisin kanssa siirtymässä BenQ 2411z:sta vähän isompaan. Tuntuu vaan, että jokaisessa näytössä mitä katsoo on jotain huonoa ja sitä tuodaan esille arvosteluissa. Eihän tässä meinaa mitään uskaltaa ostaa enää.
Itsekin laitoin jo tänään tilaukseen tuon VG27AQ, mutta kun Gigantilla olisi VG27BQ hintaan 299e, niin aloin taas arpomaan IPS vs TN kysymystä. Haluaisin IPS-paneelin lähinnä paremman väritoiston vuoksi, mutta tuo valovuoto pelottaa, kun tiedän jo pienenkin määrän häiritsevän itseäni. Ei ehkä siksi, että se koko ajan pistäisi silmään, mutta tieto siitä ongelmasta taustalla häiritsisi, kun ei nämä halpoja laitteita kuitenkaan ole. Ja sitten kun tulisi jotain tummempia kohtauksia leffoissa/peleissä, niin varmasti alkaisin tilannetta arvioimaan.

Nyt sekä gigantissa, että verkkokaupassa odottaa näyttö noutajaa, mutta en osaa päättää. Sehän tässä on hyvä, että kummassakin paikassa on toimiva palautusoikeus jos tulee katumapäälle, mutta en haluaisi ihan hirveästi noita kuskata edestakaisin.
 
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
22
Vanha 27" 1440p 60 Hz IPS BenQ GW2765 kaipaisi päivitystä. Tällä hetkellä sillä on etätyön takia kaverina töistä lainattu saman speksin uudehko näyttö, jossa paljon parempi ergonomia, ohuemmat reunat, USB-portit jne. Ajatuksena olisi mahdollisesti kiinnittää uusi/uudet näytöt näyttövarsiin jotta saisi pöydän siistimmäksi. En kuitenkaan tiedä mikä olisi seuraava päivitys. IPS, vähintään 27" ja 1440p ovat selviä, mutta onko 4K, ultrawide, curved vai yksinkertaisesti kaksi 27" 1440p korkealla virkistystaajuudella? Pelaan kovin vähän nykyään, käyttö on lähinnä etätyötä ja surffailua, mutta silti olisi kiva välillä pelata. Telkkari on kiinni tietokoneessa joten leffojakaan ei tulisi katseltua. Kuitenkin 144 Hz ja G-/FreeSync olisi seuraava "askel", vaihtoehtoina 4K tai ultrawide. Mutta kaksi näyttöä voisi olla parempi valinta kuin ultrawide ainakin työpöytäkäytössä? Kokemuksia tai ideoita?

Koneena tällä hetkellä 4690k ja GTX 970, eli ei tietenkään pärjää 4k-käytössä, mutta pitäisi muutenkin päivittää jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Päädyitkö vielä mihinkään näyttöön? Tuo VG27AQ kiinnostaisi kovasti varsinkin nyt kun se on 379,90e tarjouksessa tuolla verkkiksellä. Asuksen Cashback kampanjan ostoaika loppui tosiaan eilen joten sitä 30e:tä ei saa enää lisäksi.

Itse olisin kanssa siirtymässä BenQ 2411z:sta vähän isompaan. Tuntuu vaan, että jokaisessa näytössä mitä katsoo on jotain huonoa ja sitä tuodaan esille arvosteluissa. Eihän tässä meinaa mitään uskaltaa ostaa enää.
En, cashback meni jo ohi, kun jäin spekuloimaan. Mutta tosiaan Verkkiksellä on 379 tuo IPS-malli. Pitäisi tarkastaa vielä livenä jossain tollanen 27" 1440p, että resoluutio on silmille sopiva. Ilmeisesti hiukan pienemmäksi menee teksti vrt. 24" FullHD. Vähän on kyllä varaakin, kun katseluetäisyys on melko lähellä. Tarkoitus olisi käydä katsomassa jossain kivijalkaliikkeessä, olisiko jotain vastaavia esittelykappaleina.

Niin hupaisalta kuin ehkä kuulostaakin, pidän noita integroituja kajareita arvossa, kun en haluaisi pöydälle mitään sälää. Toki luurit päässä kuunnellaan musiikki yms. mutta joskus olisi kiva vaan katsoa joku youtube-pätkä tms. ilman sen suurempia ambitioita ilman luurihäslinkiä. Integroituja kaiuttimia taas tuntuu olevan tosi huonosti missään.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Onkohan Benqin XL2411p enää nykyään ostamisen arvoinen. XL2411z ollut jo muutamia vuosia ja ihan tyytyväinen olen ollut siihen omassa käytössä ja vähäisellä pelaamiseen mitä ollut. Katselukulmat toki on mitä on kuten myös värintoisto. Nyt sitten päivitin konetta ja tällä ei nykyisen näyttiksen kanssa saa enää 144Hz, koska ei ole DP:tä joten näytön vaihto edessä.

Aluksi katselin aktiivista DVI-D -> DisplayPort adapteria, mutta oli ristiriitaisia kokemuksia. Osa kehui, että toimii täydellisesti ja osalla oli ongelmia artifakteista värintoistoon ja kaikkea siltä välillä.

Halvimmillaan näyttäisi P-malli irtoavan 179€ hintaan, hintana ei paha, mutta toisaalta onhan kyseessä jo todella vanha malli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
340
RTINGS julkaissut y27q-20 arvostelun:
.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
233
Hakusessa olisi 27" 1440p näyttö pääosin leffojen/sarjojen katsomiseen, työpöytäkäyttöön ja satunnaiseen pelailuun (eli mielellään 144hz).
Ylläolevassa Lenovossa olisi muuten kaikki ok, mutta huonot mustat / taustavalon vuoto epäilyttää leffojen katselun suhteen.
Harkinnassa oli myös Acer Nitro XV272U P, mutta siinäkin monet arvostelut moittivat valovuotoa.
Mites kolmen näytön setup, tällä hetkellä 2 x 24", näyttääköhän kuinka hassulta 27" kahden 24 tuumaisen keskellä?
Hintahaitari 300-500€
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
110
Kakkosnäyttöä (IPS ja kohtuulliset hertzit) tässä miettinyt nykyisen 1440p 27" rinnalle, pystyasentoon. Käyttö olis dokumentin selailua ja sekä pelien kanssa Discordia yms. Vaan onko syytä ottaa tämä toinenkin1440p, näyttäiskö 1080p ikävältä vieressä?
 
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
22
Kakkosnäyttöä (IPS ja kohtuulliset hertzit) tässä miettinyt nykyisen 1440p 27" rinnalle, pystyasentoon. Käyttö olis dokumentin selailua ja sekä pelien kanssa Discordia yms. Vaan onko syytä ottaa tämä toinenkin1440p, näyttäiskö 1080p ikävältä vieressä?
Minulla oli joitain kuukausia molemmat näytöt 27" 1440p josta toinen pystyssä, ja oli mielestäni turhan iso ollakseen pystyssä, vaakana toimii hyvin. 1080p näyttää varmasti ikävältä 27" näytössä, en osaa sanoa miltä tuntuisi jos kakkosnäyttö olisi esim. 24" 1080p pystyasennossa, mutta 27" en kyllä oikein suosittele pystyyn.
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 605
Kakkosnäyttöä (IPS ja kohtuulliset hertzit) tässä miettinyt nykyisen 1440p 27" rinnalle, pystyasentoon. Käyttö olis dokumentin selailua ja sekä pelien kanssa Discordia yms. Vaan onko syytä ottaa tämä toinenkin1440p, näyttäiskö 1080p ikävältä vieressä?
Mulla on just näin,

AOC 27" 1440p 144Hz VA-näyttö päänäyttönä
AOC 24" 1080p 144HZ IPS-näyttö pystyssä oikealla puolella https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/naytot/128513/aoc-24g2u-23-8-pelinaytto

ja hyvin toimii. Telineessä molemmat. Jos pystyyn kuitenkin laitat niin ei kai tolla resoluutiolla niin väliä.
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
13
Terve

Uusi näyttö hakusessa joka tulisi pääsääntöisesti konsolipelaamiseen. Alustana vielä tällä hetkellä toimii PS4, mutta kunhan PS5 saatavuus paranee niin tämä korvaa vanhan. Millaista näyttöä foorumilaiset suosittelee hintaluokassa max. ~400€ ja koko 27". Tällä hetkellä vielä hyvät blackfriday tarjoukset on hyvä ottaa huomioon.

PS5 speksejä hyödyntäen kannattaisiko sijoittaa kunnolla, että saa kaiken hyödyn irti eli 4K ja hdmi 2.1, nämä tosin nostaa varmasti hintaa?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Sisarukseni saa työläppärin (jota ei vielä tiedetä) ja tarvitsisi 24" näytön tulevia etätöitä varten, saako mahdollisesti telakan, tästäkään ei ole tietoa.

Onko suosituksia antaa jostain perusnäytöstä sopivin liittimin, hdmi/dp ?

Asuu Australiassa mutta eiköhän sieltäkin samat valmistajat sekä mallit löydy.

 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Suositelkaa näyttöä spekseillä 31,5", 2560x1440, 144Hz, 1800R. Paneelin tyyppiä saa suositella mutta VA käynyt mielessä. Käyttö pc:llä pelatessa Escape from Tarkov ja seikkailu/strategia pelit. PS4:llä urheilu pelit. Omaan silmään black week/fridaysta ei oikein osunut mitään 1800R kaarevuudella.
 
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
90
Suositelkaa näyttöä spekseillä 31,5", 2560x1440, 144Hz, 1800R. Paneelin tyyppiä saa suositella mutta VA käynyt mielessä. Käyttö pc:llä pelatessa Escape from Tarkov ja seikkailu/strategia pelit. PS4:llä urheilu pelit. Omaan silmään black week/fridaysta ei oikein osunut mitään 1800R kaarevuudella.
Tuosta voipi tutkailla: Monitor Table Tool
 

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Tarkoituksena olisi siirtyä takaisin ultrawide-pelailuun. Tällä hetkellä pelinäyttö on Acer Predator XB273KS ja sen kuvanlaadusta ei ainakaan haluaisi tulla alaspäin (en tiedä onko hyvä vai ei, mutta ainakin omaan (puu)silmään ollut hyvä). Vaatimuksena olisi ~34" (edit: curved), 120hz ja freesync, joka toimii myös Nvidian näyttisten kanssa. HDR olisi plussaa, mutta ei vaatimus. Näyttö tulee käytännössä pelkästään pelaamiseen ja satunnaiseen YouTuben katseluun ja yleensä valoisassa, jos sillä on jotain merkitystä. Hinta olisi hyvä olla alle tuhannen euroa, mutta mitä matalampi, sitä parempi. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Itsekin laitoin jo tänään tilaukseen tuon VG27AQ, mutta kun Gigantilla olisi VG27BQ hintaan 299e, niin aloin taas arpomaan IPS vs TN kysymystä. Haluaisin IPS-paneelin lähinnä paremman väritoiston vuoksi, mutta tuo valovuoto pelottaa, kun tiedän jo pienenkin määrän häiritsevän itseäni. Ei ehkä siksi, että se koko ajan pistäisi silmään, mutta tieto siitä ongelmasta taustalla häiritsisi, kun ei nämä halpoja laitteita kuitenkaan ole. Ja sitten kun tulisi jotain tummempia kohtauksia leffoissa/peleissä, niin varmasti alkaisin tilannetta arvioimaan.

Nyt sekä gigantissa, että verkkokaupassa odottaa näyttö noutajaa, mutta en osaa päättää. Sehän tässä on hyvä, että kummassakin paikassa on toimiva palautusoikeus jos tulee katumapäälle, mutta en haluaisi ihan hirveästi noita kuskata edestakaisin.
Kävin hakemassa tuon VG27AQ:n Jimmsistä, kun oli Black Friday-hintaan. Valovuotoa on runsaasti vasemmassa alareunassa. Yksi kuollut pikseli ja toinen merkillisempi tapaus: kun oikeaan laitaan vetää jonkun kirkkaamman ikkunan, niin tehtäväpalkin alaosaan syttyy vihreä pikseli.

Lisäksi, kun yritin pyyhkiä näyttöön tulleita klähmäjälkiä kytkinten vieressä, huomasin, että oikea alareuna "rutkuu". En tiedä voiko se olla syynä tuohon merkilliseen vihreään pikseliin? Ihan kuin joku olisi pielessä tuolla oikeassa alareunassa. Ei hirveän hyvää laatuvaikutelmaa syntynyt kyllä.

Muuten näytössä tuntui olevan hyvä kuva kyllä. Mitä kävin kivijalassa katsomassa kaarevaa WQ-versiota, niin kuva näytti jotenkin nuhjuiselta ja samealta. Eli jos VA-paneeli on sellainen, niin ei sekään oikein maistu. Mieluummin hyväksyn hieman valovuotoa. Nähtäväksi jää, mitä tapahtuu tuon hankkimani näytön kanssa. Meinaan tehdä asiakaspalautuksen, mutta tarkoittaako se sitten, että hyvittävät black friday-hinnan ja joudun ostamaan uuden päivän hinnalla? Tietysti, jos tuo alareuna havaitaan takuuasiaksi, sitten lienee ainakin toivoa saada uusi kappale tilalle.
 
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
142
Olisi jäämässä ylimääräiseksi Agon AG271QX näyttö, freesync/gsync-tuki löytyy. Iästä ei ole hajua, oisko 3v vanha jo.

Ei oikein googella löytynyt kuin myydään ilmoituksia vuodelta 2019, mitäköhän tästä uskaltaisi tänäpäivänä pyytää?
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
864
Kävin hakemassa tuon VG27AQ:n Jimmsistä, kun oli Black Friday-hintaan. Valovuotoa on runsaasti vasemmassa alareunassa. Yksi kuollut pikseli ja toinen merkillisempi tapaus: kun oikeaan laitaan vetää jonkun kirkkaamman ikkunan, niin tehtäväpalkin alaosaan syttyy vihreä pikseli.

Lisäksi, kun yritin pyyhkiä näyttöön tulleita klähmäjälkiä kytkinten vieressä, huomasin, että oikea alareuna "rutkuu". En tiedä voiko se olla syynä tuohon merkilliseen vihreään pikseliin? Ihan kuin joku olisi pielessä tuolla oikeassa alareunassa. Ei hirveän hyvää laatuvaikutelmaa syntynyt kyllä.

Muuten näytössä tuntui olevan hyvä kuva kyllä. Mitä kävin kivijalassa katsomassa kaarevaa WQ-versiota, niin kuva näytti jotenkin nuhjuiselta ja samealta. Eli jos VA-paneeli on sellainen, niin ei sekään oikein maistu. Mieluummin hyväksyn hieman valovuotoa. Nähtäväksi jää, mitä tapahtuu tuon hankkimani näytön kanssa. Meinaan tehdä asiakaspalautuksen, mutta tarkoittaako se sitten, että hyvittävät black friday-hinnan ja joudun ostamaan uuden päivän hinnalla? Tietysti, jos tuo alareuna havaitaan takuuasiaksi, sitten lienee ainakin toivoa saada uusi kappale tilalle.
Hain saman ja aikalailla nurkissa hohtaa, mutta tarkastelin tuota B mallia (TN paneelilla) ja lähes samalla tavalla reunat hohti siinäkin, kuten myös vanhassa TN paneelissani. Joten sinänsä jäi vähän ihmetyttämään, että miten tämä on muka vain IPS paneelien ongelma. No ehkä se hohde on tässä IPS-paneelissa vähän voimakkaampi ja selkeämmin havaittavissa tummilla ruuduilla.

Nyt kun on TN ja IPS vierekkäin, niin IPS:n värit tuntuivat aluksi jopa liian tummilta ja vahvoilta. Aiemmin TN paneelin kanssa säädin reippaasti lisää Digital Vibrancea nvidian asetuksista, mutta IPS:n kanssa sitä ei kyllä kestä lisätä, kun värit ovat huomattavasti vahvemmat.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Hain saman ja aikalailla nurkissa hohtaa, mutta tarkastelin tuota B mallia (TN paneelilla) ja lähes samalla tavalla reunat hohti siinäkin, kuten myös vanhassa TN paneelissani. Joten sinänsä jäi vähän ihmetyttämään, että miten tämä on muka vain IPS paneelien ongelma. No ehkä se hohde on tässä IPS-paneelissa vähän voimakkaampi ja selkeämmin havaittavissa tummilla ruuduilla.

Nyt kun on TN ja IPS vierekkäin, niin IPS:n värit tuntuivat aluksi jopa liian tummilta ja vahvoilta. Aiemmin TN paneelin kanssa säädin reippaasti lisää Digital Vibrancea nvidian asetuksista, mutta IPS:n kanssa sitä ei kyllä kestä lisätä, kun värit ovat huomattavasti vahvemmat.
Kyllä minä sen valovuodon kanssa pärjäisin, mutta tollanen "itsestään syttyvä" vihreä pikseli kyllä närästää hieman. Sulla ei ole kuolleita/hämypikseleitä ruudussa lainkaan?

Kuinkahan yleistä tämmöset vaivat ovat? Mulla oli työpaikan näytöissä 2 kpl samanlaisia Dellejä toisessa 1 kuollut pikseli, kyllä sen kanssa oppii elämään. Mieluummin vaikka tosiaan sellainen kuin kirkkaan vihreä.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
864
Kyllä minä sen valovuodon kanssa pärjäisin, mutta tollanen "itsestään syttyvä" vihreä pikseli kyllä närästää hieman. Sulla ei ole kuolleita/hämypikseleitä ruudussa lainkaan?

Kuinkahan yleistä tämmöset vaivat ovat? Mulla oli työpaikan näytöissä 2 kpl samanlaisia Dellejä toisessa 1 kuollut pikseli, kyllä sen kanssa oppii elämään. Mieluummin vaikka tosiaan sellainen kuin kirkkaan vihreä.
En ole vielä yhtään kuollutta pikseliä löytänyt tästä. Vanhassa oli yksi vihreä, mutta yllättävän vähän se itseäni häiritsi.
 
Liittynyt
27.07.2020
Viestejä
8
Olen ajellut tuossa tovin Dirt 2.0 peliä PS4:lla ja 55" telekkarilla. Tarkoitus olisi siirtyä kokeilemaan mm. iracingiä, jotenka laitoin sitten pc:n tilaukseen. Näytönohjaimeksi valikoitui RTX2070 ja nyt pitäisi valita joko 3 kpl näyttöjä tai yksi iso kaareva. Ajorigi on käytössä.

Onko ideoita 144hz ja 1-4 ms vasteajalla olevista pienistä näytöistä (luulisin 24-27 kokoiset olevan riittäviä) tai miten esim. Samsungin Odyssey ultrawide soveltuu simuhommiin? Budjetti noin 800 euroa
 
Liittynyt
10.06.2018
Viestejä
13
Puntaroitavana on kaksi varsin erilaista näyttöä erilaisilla ominaisuuksilla:

Samsung U28R55 4K/60Hz@28" IPS flat (269e)
Samsung Odyssey C27JG56 2K/144Hz@27" VA curved (199e)

Käyttötarkoitus olisi uudehkojen ultrabook läppäreiden ulkoisena päänäyttönä pääasiassa monipuoliseen toimisto- ja mediakäyttöön sekä satunnaiseen low-end pelailuun.

Toimistokäytössä suurempi tarkkuus ja näytön koko olisi hyödyllinen. Pelaamisessa todellisuus nykyraudalla olisi 4k-näytöllä FHD/60Hz tai 2K-näytöllä jollakin matalammalla virkistystaajuudella kuin 144 Hz. Lähitulevaisuudessa näyttö tulisi toimimaan myös uuden sukupolven Xboxin (series X tai S) tai tehokkaamman PC:n näyttönä.

Löytyiskö asiaan näkemyksiä kumpi näytöistä kannattaisi valita vai saisiko samalla rahalla jotain muuta perus FHD/60Hz@24" parempaa vaihtoehtoa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 375
Puntaroitavana on kaksi varsin erilaista näyttöä erilaisilla ominaisuuksilla:

Samsung U28R55 4K/60Hz@28" IPS flat (269e)
Samsung Odyssey C27JG56 2K/144Hz@27" VA curved (199e)

Käyttötarkoitus olisi uudehkojen ultrabook läppäreiden ulkoisena päänäyttönä pääasiassa monipuoliseen toimisto- ja mediakäyttöön sekä satunnaiseen low-end pelailuun.

Toimistokäytössä suurempi tarkkuus ja näytön koko olisi hyödyllinen. Pelaamisessa todellisuus nykyraudalla olisi 4k-näytöllä FHD/60Hz tai 2K-näytöllä jollakin matalammalla virkistystaajuudella kuin 144 Hz. Lähitulevaisuudessa näyttö tulisi toimimaan myös uuden sukupolven Xboxin (series X tai S) tai tehokkaamman PC:n näyttönä.

Löytyiskö asiaan näkemyksiä kumpi näytöistä kannattaisi valita vai saisiko samalla rahalla jotain muuta perus FHD/60Hz@24" parempaa vaihtoehtoa?
Tuo C27JG56 on ainakin oman kokemukseni perusteella aika harmaa näyttö, ei siis toista kovin hyvin värejä. Tämä 3v takuulla varustettu Asus vois olla hyvä vaihtoehto: Asus TUF VG27WQ1B 27" -pelinäyttö 269,90

4K on mielestäni aika iso resoluutio 28-tuumaiselle toimistokäytössä, mutta minulla ei hirveästi ole 4K-näytöistä kokemusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 334
Viestejä
4 194 645
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom